יוני 2020 ביס דוקו

גםצופה

Member
מנהל
עלייתה ונפילתה של ענבל אור

בכורה ב-yesVOD וב-STINGTV מיום חמישי, ה-18.6. שידור בערוץ בימים ראשון-שני, 21.6-22.6, בשעה 21:00. The Rise and fall of Inbal Or כאשר אביה נופל ממנוף ומפסיק לעבוד, מתחילה ענבל אור, אז בת 14, לעבוד לפרנסת משפחתה בבאר-שבע. תוך שהיא מוכרת אנציקלופדיות מדלת לדלת, היא כבר חולמת על העיר הגדולה. כשהיא מגיעה לתל אביב בשנת 1998, והיא בת 22, היא מחליטה "להתחתן עם גבר אשכנזי" כפי שתכננה. היא פוגשת את אודי גרינפלד במסיבה, והשניים נישאים, לוקחים משכנתא ורוכשים דירה. תוך ששוק הנדל"ן רותח, ענבל מתחילה לעבוד בשיווק דירות. ואז נפתח אפיק חדש ומפתה – קבוצות רכישה. הקונספט: קבוצת אנשים משקיעה כסף ברכישת קרקע ובניית בניין, במטרה לקבל דירות במחיר זול בהרבה ממחיר השוק. תוך שנים ספורות הופכת ענבל ליזמית משגשגת של קבוצות רכישה ולסנסציה תקשורתית. היא מקימה עשרות קבוצות רכישה שבונות מאות דירות, תוך שהיא מוציאה על שיווק ופרסום עשרות מיליוני שקלים, וגם חייה חיי מותרות רהבתניים. ואז מגיע הפרוייקט השאפתני והיוקרתי ביותר שלה – בצפונה של תל-אביב – מגדלי בבלי. מכאן מתחילה שרשרת התרחשויות שמובילה את ענבל לקריסה עסקית, משפחתית ונפשית. הבמאית הוותיקה נילי טל ("חרוט בגופי", "כלות מאוקראינה", "רצח ללא מניע") מושיבה את ענבל אל מול המצלמות, כמו גם בני משפחה, רוכשים, עיתונאים, ועורכי-דין, ותוך שימוש בחומרי ארכיון מרתקים מכל התקופות, מציגה תחקיר מאלף בשני חלקים על סיפור חייה: אישה בעולם של כרישי נדל"ן גברים, שהשתמשה בתקשורת ממש כפי שזו השתמשה בה, ששאיפותיה וחלומותיה הפכו לעיתים להיבריס, ושניצבת היום מול שוקת שבורה. האם אכן מדובר בנוכלת שלקחה כסף ממסכנים או שמא ביזמית נדל"ן מוכשרת שהסתבכה?
 

גםצופה

Member
מנהל
יומני המגפה

בכורה ב-yesVOD וב-STINGTV מיום חמישי, ה-21.5. שידור בערוץ בימים ראשון-שלישי, החל מה-24.5, בשעה 22:00. The Pandemic Logs 10 במאים. וירוס אחד. פרויקט דוקומנטרי ישראלי מקורי ייחודי ב-7 פרקים. בתחילת מרץ 2020 היה ברור שכל העולם הולך לקראת סגר. מתוך הבידוד יצאו עשרה מבכירי הבמאיות והבמאים הדוקומנטרים הישראלים להתבונן על המשפחה, על הבית, הרחוב, עד 100 המטר המותרים, וקצת יותר. הפרויקט הייחודי נערך מתוך צילומים שצילמו הבמאיות והבמאים לאורך החודשיים האחרונים, מתעדים את מציאות חייהם, יוצאים ומחפשים את נקודת המבט התיעודית הייחודית שלהם בימים של ריחוק חברתי וסגר. מחורשים בצפון עד ברור חיל בדרום, ירושלים, נצרת, תל אביב, פלייצ'לי באיטליה וניו יורק ארה"ב, הסדרה עוקבת אחר השבועות של הסגר שהוטל על העולם ועל האופן שבו ישראלים בכל מקום, התמודדו עם המצב. שאלות של הגירה, דת ופוליטיקה, חרדות, מחשבות על בית, לידה וילדים, אהבה, חופש וטבע התערבבו להן בין נקודות המבט השונות ונערכו לכדי יצירה תיעודית אחת.
 

גםצופה

Member
מנהל
מ'

בכורה: יום חמישי, 11.6, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV. פסטיבל ירושלים 2019 הסרט משודר לכבוד "חודש הגאווה 2020" מנחם לאנג עזב את העולם החרדי לפני שנים רבות. כילד, הוא היה תלמיד ישיבה מסור שבלט במיוחד בזכות קול פעמונים וכישורי חזנות מבטיחים, אבל מאחורי הקלעים הסתתר סוד אפל: במשך שנים הוא נוצל מינית בידי רבנים מהקהילה שבה גדל. כעת, כשהוא בן 35, מחליט מנחם לשוב לראשונה אל זירת הפשע, ויחד עם במאית הסרט, יולנד זאוברמן, נקלע למסע מסחרר בחצר האחורית של בני־ברק. מפגשים אקראיים חושפים סיפורים דומים מהעבר ומההווה, ואלה – יחד עם סיפורו האישי – מפנים זרקור לעבר תופעה מודחקת ומטרידה במיוחד.
 

גםצופה

Member
מנהל
טרנסהוד

בכורה ב-yesVOD וב-STINGTV: יום חמישי, 25.6. שידור בערוץ ביום שישי, 26.6, בשעה 21:00. סרט חדש של HBO מביא מעקב מרתק של 5 שנים אחרי ארבעה בני נוער טרנסג'נדרים (החל מגילאי 4, 9, 12 ו -15) בעודם מגדירים מחדש את תהליך התבגרותם. הילדים ובני משפחותיהם נחשפים למצלמות באופן אינטימי ומספרים איך מתקבל השינוי המגדרי בסביבה המסורתית והלא-סלחנית של קנזס סיטי, טקסס, שבליבה של אמריקה. לאורך הסרט עולות שאלות שנויות במחלוקת לגבי מניעיהם של ההורים ולגבי הרווחים המשניים שעולים מהזהות כמשפחה טרנסית. ארבעת הילדים נאלצים להתמודד עם משברי הגדילה הטיפוסיים – אקנה, יריבות בין אחים, הורים שמתגרשים והתפרקות משפחה, אך בניגוד לבני גילם ה"רגילים" הם מוצאים עצמם מתמודדים גם עם "דיספוריה" בגוף, טיפולים הורמונליים, איומי אלימות כלפיהם וקבלת החלטות משנות חיים.
 

גםצופה

Member
מנהל
אגאתה כריסטי: סיפור בלשי

בכורה: יום חמישי, 4.6, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV. הסרט ישודר ולציון שבוע הספר, סיפורה של סופרת ספרי המתח המצליחה ביותר ב-400 השנים האחרונות. את ספרה הראשון "הרצח המסתורי בסטיילס" כתבה אגאתה כריסטי ב-1920. עד מותה בינואר 1976 פרסמה 78 רומנים בלשיים ורומן ריגול אחד שתורגמו ל-44 שפות ונמכרו ב-2 מיליארד עותקים (על כך זכתה בשיא גינס במכירות לסופר). כמו כן כתבה כריסטי 19 מחזות וסיפורים קצרים רבים. הסרט החדש "אגאתה כריסטי: סיפור בלשי" יוצא למסע בעקבות סיפור חייה של הסופרת וחוקר את הנפש הפנימית שלה בעזרת דמויות בולטות מעולם התרבות והספרות ומעריצים אדוקים.
 

גםצופה

Member
מנהל
רוי כהן: בריון. פחדן. קורבן

בכורה ב-yesVOD וב-STINGTV: ביום שבת, 20.6. שידור בערוץ ביום שני, 22.6, בשעה 22:00. המשפטן היהודי-אמריקאי, רוי כהן, נחשב להתגלמות הרשע בחברה האמריקאית. הוא הגן על המאפיה, פעל כעוזרו הצמוד של הסנטור מקארתי, היה שותפו לציד המכשפות ולהתנכלות לקומוניסטים ולהומוסקסואלים בשנות ה-50 וה-60 ולימים אף נעשה למורו ורבו של דונאלד טראמפ. בשנת 1951 שימש כהן כחבר צוות התביעה במשפטם של יוליוס ואתל רוזנברג ("מרגלי האטום") שהואשמו בריגול לטובת ברית המועצות והוצאו להורג. הבמאית אייבי מירופול, נכדתם של יוליוס ואמל רוזנברג, יוצאת בסרטה החדש למסע חוקר בעקבות הפרסונה של כהן. בעזרת חומרי ארכיון וראיונות עם קרובי משפחתה ואנשים שעבדו לצדו היא חוקרת מה היה סיפור חייו, האם בכלל היה הומוסקסואל בעצמו ומה היה הדחף שהניע אותו לציד המכשפות הנורא ולרצון לעצב מחדש את הפוליטיקה באמריקה?
 

גםצופה

Member
מנהל
החשוד

בכורה: ימים ראשון-רביעי, 14-17.6, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV. ב- 6 ביולי 2011 נרצח ריצ'רד אולנד, מיליונר מהעיירה סיינט ג'ון בקנדה, אחרי שהוכה קשות בראשו, צווארו וידיו. בנו, דניס, הפך מיד לחשוד המרכזי (והיחיד) ברצח והפרשה כולה, שעסקה באחת מהמשפחות העשירות ביותר בקנדה הפכה ל"טלנובלה תקשורתית". האמת, היתה סיבה להאשים את דניס. הוא היה האדם האחרון שראה את אביו חי, הוא היה שקוע בחובות והמשטרה מצאה דם ו- DNA שמתאימים לאביו על הג'קט שלו. ובכל זאת, לכל אורך החקירה הוא טען שלא ביצע את הרצח. למרות שהתביעה הביאה למשפט רק ראיות נסיבתיות והוכיחה עד כמה ההתנהגות של החוקרים היתה בלתי הולמת, בשנת 2015 הורשע דניס ברצח מדרגה 2 ונידון למאסר עולם בכלא מדרגת אבטחה גבוהה. עם זאת, באוקטובר 2016, לאחר שדניס הגיש בקשת ערעור, בית המשפט מורה על משפט חוזר. הסדרה "החשוד" מביאה "אקסס" אינטימי ובלעדי לתעלומת הפשע, מלווה את הדרמה המשפטית בזמן אמת כשפרטים חדשים שמתגלים יוצרים כל הזמן טוויסטים חדשים בקרב הצופים ומקשים על פתירת הפאזל. סדרת פשע חדשה ומומלצת, שהיא רכבת הרים רגשית בלתי נגמרת. .
 

גםצופה

Member
מנהל
הודאת שווא

בכורה: יום ראשון, 7.6, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV. CPH:DOX 2018 עד כמה שזה בלתי נתפס, במצבים מסוימים, כל אחד מאתנו יכול להגיע למצב שבו הוא מודה בהודאה שקרית על פשע שמעולם לא ביצע. אנשים רגילים, חפים מפשע, שלא עומדים בפני המניפולציות שמופעלות עליהם במהלך חקירה משטרתית (מניפולציות שאגב חוקיות לגמרי) נופלים בקלות למלכודת שמציבים בפניהם החוקרים ומודים בפשע שלא ביצעו. הסרט "הודאת שווא" מלווה את הסנגורית, עו"ד ג'יין פישר-בריאלסן בעודה מספרת על הנזק המתמשך שנגרם בתיקים השונים בהם טיפלה לאחר שהתקבלה הודאה שקרית, בנסיבות שהביאו לכך ובהשלכות של האשמת חפים מפשע על החברה כולה. כעת היא מקדישה את מירב זמנה כדי לנסות ולהפסיק את ההתנהלות הלא-תקינה שרווחת בחקירות המשטרה בארה"ב.
 

גםצופה

Member
מנהל
היטסוויל : סיפורה של מוטאון

בכורה: יום שלישי, 2.6, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV. סיפורה של חברת התקליטים המיתולוגית, שהפכה את המוזיקה השחורה לשיק. חברת התקליטים "טמלה-מוטאון" נחשבת עד היום לחברה שהצליחה לסלול את דרכה של המוזיקה האפרו-אמריקאית: ההיפ-הופ, רית'ם אנד בלוז והסול, לליבה של "אמריקה הלבנה". סרט הדוקו-מיוזיק החדש מביא את סיפור המייסדים והאמנים שהחלו את דרכם ב"מוטאון" (בינהם, סטיבי וונדר, מייקל ג'קסון, דיאנה רוס, "הסופרימס" ואחרים) ומתמקד בעיקר בתקופה שהחלה עם ההקמה בדטרויט ב-1958 ועד להעתקתה ללוס אנג'לס בראשית שנות ה-70. דרך ראיונות עם המייסדים בארי גורדי ומילר לונדון, הזמר סמוקי רובינסון ואנשים נוספים מתעשיית המוזיקה והבידור, לצד קטעי ארכיון והופעות עבר, מספר הסרט על השיטה הייחודית של גורדי, בתקופה של מתחים בין-גזעיים והתעוררות התנועה לזכויות האזרח. שיטת פעולה של "סרט נע", שהפכה את "מוטאון רקורדס" לחברת התקליטים המצליחה בכל הזמנים.
 

גםצופה

Member
מנהל
אקוורלה

בכורה: יום שלישי, 9.6, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV. פסטיבל IDFA 2018, פסטיבל שפילד 2019, דוקאביב 2019 הם חמקמקים, משנים צורה במפתיע, לרגע רגועים ואחריו סוערים בעוצמה הרסנית. המים מככבים בסרטו של הבמאי הרוסי המוערך ויקטור קוסקובקי – ומסעו בעולם, בעקבות הצורה והכוח האדיר של המים, כופה על הצופים חוויה גופנית מתמשכת ומטלטלת. קוסקובסקי הוא קולנוען-משורר וכשהוא מצלם קרחונים בסיביר או בגרינלנד, סכרים שקרסו בקליפורניה, גשמי סופה בפלורידה או מפלי ענק בוונצואלה, המצלמה שלו מכריחה אותנו לעצור את הנשימה. היא מטילה אותנו בזוויות צילום נדירות ומרהיבות אל עומק המים, מציפה אותנו ברוגע על פני הים, מסחררת ומאיימת בתוך מטחי גשם עזים ומשליכה אותנו בזרימה גועשת אל מעבר למצוקים עד שנדמה שאנחנו בעולם זר, רב הוד וכמעט ריק מאדם.
 

גםצופה

Member
מנהל
המסע של איילו

בכורה: יום שישי, 19.6, בשעה 19:30 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV. פסטיבל דוקאביב 2019 אָיילו, איל צפוני שנולד קצת לפני הזמן, מבלה את השנה הראשונה לחייו במסע ארוך ומפרך לאורכה של לפלנד. במרחבים הלבנים העצומים והקפואים של חוג הקוטב, הוא נתקל בסנאים ודובים, נשרים וזאבים ומאחר שהוא עדיין גור, אמא שומרת עליו. בסוף המסע, איילו יעמוד ברשות עצמו. הוא יֵדַע לרוץ, לברוח, להסתתר, לקפץ בשלג ולהבחין בין חברים לאויבים. המצלמה, המלווה את האיל הצעיר מקרוב, עוצרת נשימה ממש ולא מתעלמת מנופי הפרא, שבהם העצים מכוסי השלג דומים לפסלים הזויים וכשהשמש אינה זורחת, השמיים נוצצים באינספור כוכבים. הגרסה המדובבת של הסרט תשודר בערוץ הסרטים yes5.
 

גםצופה

Member
מנהל
ההורים החרשים שלי

בכורה: יום שלישי, 23.6, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV. איך מתמודדים ילדים שומעים הנולדים להורים חרשים? ילדים הנולדים לחרשים נמצאים תמיד באמצע – בין חירשות לשמיעה, בין ילדות לבגרות ובין בידוד לקהילה. באמצעות שלושה סיפורים שונים מביא הסרט "ההורים החרשים שלי" את המציאות היומיומית של הילדים השומעים שנולדו להורים חרשים. הם מספרים למצלמה איך דרך החינוך המיוחדת שלהם נחשבת ל"נטל" ול"הזדמנות" גם יחד, וכיצד זה עיצב את מי שהם היום. במקביל, ההורים עצמם, מספרים כיצד המגבלה שלהם יוצרת אחריות כבדה על ילדיהם, שלמעשה הופכים למבוגרים מהרגע שהם לומדים לדבר.
 

גםצופה

Member
מנהל
אדן הזאר וכריסטיאן בנטקה: האיחוד

Eden Hazard and Christian Benteke, a Bromance בכורה: יום ראשון, 28.6, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV. אדן הזאר, קפטן נבחרת בלגיה, כוכב צ'לסי לשעבר ומי שנחשב לאחת הרכישות היקרות ביותר של מועדון הכדורגל היוקרתי ריאל מדריד עומד במרכזו של דוקו-ספורט חדש. הזאר נחשב לאחד השחקנים הטובים ביותר בעולם, מעל 100 הופעות בנבחרת בלגיה מאז תחילת הקריירה, הוכתר כשחקן העונה ב"פרמייר ליג" אבל מה שהכי משפיע על חייו הם החברים והמשפחה. סרט הדוקו-ספורט החדש מביא הצצה בלעדית אל ילדותו של הזאר ואל החברות ארוכת-השנים עם חברו לנבחרת בלגיה, כריסטיאן בנטקה. הראשון בורך בכישרון נדיר ואילו השני עבר דרך מלאה מהמורות עד שזכה להכרה. בעזרת ארכיונים וקטעי "הום וידאו" שטרם נראו, ראיונות עם בני המשפחה והחברים ושיחות משעשעות עם הזאר, עצמו, ובנטקה, שחושפות את השקפותיו על משפחה, כדורגל, דת וסובלנות, מציג הסרט את הדרך הארוכה שעבר ואת הסיבות לכך שהפך לאחד מכוכבי הכדורגל הגדולים ביותר כיום.
 

גםצופה

Member
מנהל
רוצח נעלם בחשיכה

בכורה: ימי שני, החל מה-29.6, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV. סדרת פשע אמיתי חדשה בת 6 פרקים בעקבות "הרוצח מגולדן סטייט". בין השנים 1974 ל-1986 פעל בקליפורניה רוצח סדרתי, אנס ופורץ שביצע לפחות 13 מקרי רצח, למעלה מ-50 מעשי אונס ומעל ל-100 התפרצויות לבתים. הכינוי "הרוצח מגולדן סטייט" ניתן לו על ידי העיתונאית והסופרת מישל מקנמרה, שחקרה את הפרשה, פרסמה בלוג מצליח וכתבה על כך גם ספר שהפך לרב-מכר. הרוצח עצמו הצליח לחמוק מכוחות המשטרה והבלשים הטובים ביותר בארה"ב ונעלם ליותר משלושה עשורים. בשנת 2016 הציע ה-FBI פרס של 50 אלף דולר למי שיביא ללכידתו. שנתיים לאחר מכן, ב-24 באפריל 2018, נעצר בסקרמנטו קצין המשטרה לשעבר, ג'וזף ג'יימס דנג'לו, לאחר שדגימות DNA קשרו אותו לפרשה. הוא זוהה כרוצח הסדרתי המפורסם והואשם בפשעים שבוצעו. מקנמרה עצמה נפטרה בגיל 46 מהתקף לב באפריל 2016 בעקבות שימוש מוגבר בתרופות נרקוטיות נגד חרדות. הסופר פול היינס ובעלה, השחקן הקומי המצליח, פאטון אסוולד השלימו והוציאו לאור את ספרה שנתיים לאחר מותה וזמן קצר לפני הודעת המשטרה על המעצר. כעת, הבמאית, זוכת האמי®, ליז גרבוז ("משהו קרה לדודה דיאן") יוצאת, בסדרת פשע חדשה ומותחת, בעקבות התחקיר המקיף שערכה מישל מקנמרה למסע ארוך – מהשנים בהן התבצעו הפשעים ועד לימים אלה.
 
למעלה