למה אין להם אופציה אחרת? קווים 378 ו379 הישירים
כי אין להם אופציה אחרת בניגוד לכיוון ההפוך
לדעתי למשל לתושביי אופקים ישתלם יותר לנסוע לבאר שבע ומשמה לקחת את הקו המהיר מבאר שבע לתל אביב , אם יהיה תזמון נכון בין הרכבות זה בטוח ישתלם להם מאשר קו אופקים- נתיבות - שדרות- אשקלון- אשדוד- יבנה- ראשון-כול תחנות חולון ובת ים, עד להגעיה לתל אביב, ניסעה כזו לפחות תקח להם כמעט שעתים
למה אין להם אופציה אחרת? קווים 378 ו379 הישירים
ומוניות שירות שקיימות, לא אופציה?
 
אין להם אופציה אחרת בהגעה לראשון לציון למשל, לבת ים/חולון - זה כן. מה הביקוש לשם, איני יודע.
 
מה שכן, אולי נראה נוסעים מדימונה למכללת ספיר ברכבת
אבל אין סיכוי שזה יקרה עקב העלות הגבוהה ועקב כך שאין חופשי שנתי/סמסטריאלי ברכבת.
 
ההסתכלות צריכה להיות גם מהבחינה של מה הביקוש להגעה מערי הדרום לדרום גוש דן? כמו כן, אל תשכח שהרכבות פועלות עד מאוחר, רכבת אחרונה מגיעה כיום לנתיבות סביב 1 בלילה.
 
חיילים שמשרתים באיזור אופקים, תחנת אופקים הולכת לשרת את הבסיסים הסמוכים עם קווי שירות שתחנת המוצא שלהם תהיה בתחנת הרכבת באופקים.
 
לגבי תושבי אופקים, מועצה איזורית מרחבים וגם מועצה איזורית אשכול, בין אם ירצו לנסוע לת"א ברכבת הזאת ובין אם ירצו לנסוע קודם לבאר שבע ומשם בקו ישיר לתל אביב, הרכבת במרחקי דרך ארוכים גם במחיר של זמן אל מול אופציות אחרות, כולל רכב פרטי היא האופציה הנוחה ביותר עבור רוב האנשים, גם עקב העלות (רלוונטי לעלות מול נסיעה ברכב פרטי). כמו כן, ככל שמרחק הנסיעה הולך ומתארך, המשמעות לנוסע היא שיש חשיבות לנוחות הנסיעה יותר ויותר ולא רבים ששים לנהוג מאופקים לחיפה למשל כמו גם מבאר שבע לחיפה.