במהירות למרכז?! הלו"ז שראיתי מאפשר הגעה מהתחנה לרכבת ההגנה
ב-1:12 כאשר אפשר לנסוע דלת-לדלת ממרכז למרכז ברכב פרטי ב-1:05, בלי אגרה ובלי לעבור את המהירות המותרת. כנראה שלא מעט מזה זה ריפוד מוגזם של הלו"ז. יהיה מעניין לראות כמה אנשים משתמשים ברכבת הזו כדי להגיע למקום העבודה במרכז ואיך הדבר ישפיע, אם בכלל, על כלכלת נתיבות. ההשערה שלי היא לא הרבה מבחינת ההשפעה.
 
בכל זאת, תוספת של תחנות חשובות לא צריכה להשפיע על זמן הנסיעה ברכבת ביותר מ-5 עד 8 אחוזים. בנסיעה ברכבת בשילוב עם אמצעים אחרים (דלת-לדלת), ההשפעה זניחה עוד יותר.
 
לעומת זאת, התחבורה הציבורית בתוך גוש דן על סף קריסה: הנסיעה מבת ים לאיילון סיטי ומקומות אחרים מייגעת, והרכבת חסרת תועלת בגלל שילוב של תדירות נמוכה והקושי לתזמן סינכרון של הגעה אליה באיזור עירוני צפוף כמו בת ים/חולון או תל אביב. תוספת של 10 דקות זה כבר תוספת של 25% לזמן נסיעה של 40 דקות ותוספת של 20 דקות זה כבר 50%.
במהירות למרכז?! הלו"ז שראיתי מאפשר הגעה מהתחנה לרכבת ההגנהבהחלט משנה, פרבר במרחק פחות מ10 ק"מ לעומת ערים בדרום שאין לה
ערים בדרום שאין להם דרך אחרת להגיע במהירות למרכז.
ב-1:12 כאשר אפשר לנסוע דלת-לדלת ממרכז למרכז ברכב פרטי ב-1:05, בלי אגרה ובלי לעבור את המהירות המותרת. כנראה שלא מעט מזה זה ריפוד מוגזם של הלו"ז. יהיה מעניין לראות כמה אנשים משתמשים ברכבת הזו כדי להגיע למקום העבודה במרכז ואיך הדבר ישפיע, אם בכלל, על כלכלת נתיבות. ההשערה שלי היא לא הרבה מבחינת ההשפעה.
 
בכל זאת, תוספת של תחנות חשובות לא צריכה להשפיע על זמן הנסיעה ברכבת ביותר מ-5 עד 8 אחוזים. בנסיעה ברכבת בשילוב עם אמצעים אחרים (דלת-לדלת), ההשפעה זניחה עוד יותר.
 
לעומת זאת, התחבורה הציבורית בתוך גוש דן על סף קריסה: הנסיעה מבת ים לאיילון סיטי ומקומות אחרים מייגעת, והרכבת חסרת תועלת בגלל שילוב של תדירות נמוכה והקושי לתזמן סינכרון של הגעה אליה באיזור עירוני צפוף כמו בת ים/חולון או תל אביב. תוספת של 10 דקות זה כבר תוספת של 25% לזמן נסיעה של 40 דקות ותוספת של 20 דקות זה כבר 50%.