תח"צ בירושלים בשבת ,קואופרטיב בעלות 50 שקל לשנה

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
רעיון לפיתוח היוזמה לרשת, על בסיס הקו הקיים.

תח"צ בירושלים בשבת ,קואופרטיב בעלות 50 שקל לשנה
מיזם "שבוס" הפרטי יפעיל החל מהערב, ליל שבת, קו אוטובוס ממרכז העיר לפסגת זאב ובחזרה. הנהגים לא יהיו יהודים.
הערב (שישי) ב-8 ייצא לדרך אוטובוס ראשון בירושלים שיפעל בשבת.
מדובר ביוזמה של כמה ירושלמים שזעמו על סירובו של שר התחבורה ישראל כץ לאפשר תחבורה ציבורית בשבת. המיזם נקרא "שבוס" וגייס באתר מימון ההמונים הדסטארט 110 אלף שקל.
"למדנו את החוק וחיפשנו את שביל הזהב בין הסירוב של משרד התחבורה להעניק רישיונות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת לבין הצרכים של ירושלמים רבים", אמר לעיתון "ידיעות אחרונות" חובב ינאי, ממייסדי המיזם.
מי שירצה לנסוע באוטובוס יצטרך להיות חבר הקואופרטיב בעלות של 50 שקלים בשנה. אפשר להירשם באינטרנט ועד כה שילמו את דמי החבר כבר 500 איש.
הקו הראשון שיפעל, החל מהערב, יהיה ממרכז העיר לפסגת זאב ובחזרה, דרך תלפיות, בית הכרם והגבעה הצרפתית. הוא יפעל אחת לשעה מרדת הלילה ועד 2 לפנות בוקר. יוזמי "שבוס" ישכרו אוטובוסים, ונהגיהם יהיו לא יהודים.

http://www.shabus.co.il/
רעיון לפיתוח היוזמה לרשת, על בסיס הקו הקיים.
אם היוזמה הקיימת תחזיק מעמד ותגיע לשלב בו אפשר לחשוב על הרחבה הנה הצעתי:

בצהוב: הקו הקיים למעט השלוחה לצפון העיר, ישמש כבסיס לרשת. אני יודע שמהחתולות אפשר לצאת לכיוון ממילא ויתכן שזוהי תחנה הגיונית יותר מרחוב כורש.

בכתום: השלוחה הקיימת לצפון העיר, דרך כורש/ממילא ותלפיות דרך צומת פת לגילה. זהו הפיצול ההגיוני הראשון ברשת ויאפשר לה להגיע לשכונת הענק המפוספסת על בסיס הקו ההתחלתי.

בוורוד: קו ממבשרת דרך צומת רמות (יש נוכחות חילונית בדרום השכונה), בגין, האומה, בן צבי ובצלאל, ומשם לחתולות דרך הלל או אגרון. בגלל התדירות הנמוכה דעתי היא שהקו צריך להמשיך עד לתלפיות, ושם ירד ברחוב התנופה, יעלה ברחוב האומן, רחוב אשר וינר לרמת רחל ומשם לשכונת ארמון הנציב. קצת סיבוב, אבל שימושי יותר מקו שיסתיים בתלפיות.

בירוק: קו מהדסה עין כרם ובית הספר לרפואה, דרך קריית היובל, שישלים את הפער הארוך בלולאת הקו הראשי בשדרות הרצוג בין ניות לצומת פת (פער של כ2 קילומטרים). יתכן שניתן לסיים בחתולות, אך בגלל שההפעלה מתוכננת לתדירות נמוכה עדיף שיהיה המשך לתלפיות ולכן הייצוג הוא כקו מעגלי.

במערכת המוצעת מיוצגות שישה תחנות החלפה עיקריות. בגלל התדירות הנמוכה התיאום בהן הוא מרכזי להצלחת המיזם, אז יתכן שעל המיניבוסים להמתין בהן מספר דקות.

כמו כן - ליבת אזורי הבילויים של ירושלים - מרכז העיר, ממילא, מתחם תחנת הרכבת ירושלים בחאן, ותלפיות - יהיו מקושרים במספר קווים שיאפשרו זחילת פאבים בין הפאבים שבעיר למועדוני הלילה שבתלפיות כבר מהפיצול הראשון לקו הכתום והצהוב.

אני מקווה שיהיה ניתן להצטרף לקואופרטיב גם מחו"ל לקראת ביקור בארץ.

 
סחטיין על ההשקעה

רעיון לפיתוח היוזמה לרשת, על בסיס הקו הקיים.
אם היוזמה הקיימת תחזיק מעמד ותגיע לשלב בו אפשר לחשוב על הרחבה הנה הצעתי:

בצהוב: הקו הקיים למעט השלוחה לצפון העיר, ישמש כבסיס לרשת. אני יודע שמהחתולות אפשר לצאת לכיוון ממילא ויתכן שזוהי תחנה הגיונית יותר מרחוב כורש.

בכתום: השלוחה הקיימת לצפון העיר, דרך כורש/ממילא ותלפיות דרך צומת פת לגילה. זהו הפיצול ההגיוני הראשון ברשת ויאפשר לה להגיע לשכונת הענק המפוספסת על בסיס הקו ההתחלתי.

בוורוד: קו ממבשרת דרך צומת רמות (יש נוכחות חילונית בדרום השכונה), בגין, האומה, בן צבי ובצלאל, ומשם לחתולות דרך הלל או אגרון. בגלל התדירות הנמוכה דעתי היא שהקו צריך להמשיך עד לתלפיות, ושם ירד ברחוב התנופה, יעלה ברחוב האומן, רחוב אשר וינר לרמת רחל ומשם לשכונת ארמון הנציב. קצת סיבוב, אבל שימושי יותר מקו שיסתיים בתלפיות.

בירוק: קו מהדסה עין כרם ובית הספר לרפואה, דרך קריית היובל, שישלים את הפער הארוך בלולאת הקו הראשי בשדרות הרצוג בין ניות לצומת פת (פער של כ2 קילומטרים). יתכן שניתן לסיים בחתולות, אך בגלל שההפעלה מתוכננת לתדירות נמוכה עדיף שיהיה המשך לתלפיות ולכן הייצוג הוא כקו מעגלי.

במערכת המוצעת מיוצגות שישה תחנות החלפה עיקריות. בגלל התדירות הנמוכה התיאום בהן הוא מרכזי להצלחת המיזם, אז יתכן שעל המיניבוסים להמתין בהן מספר דקות.

כמו כן - ליבת אזורי הבילויים של ירושלים - מרכז העיר, ממילא, מתחם תחנת הרכבת ירושלים בחאן, ותלפיות - יהיו מקושרים במספר קווים שיאפשרו זחילת פאבים בין הפאבים שבעיר למועדוני הלילה שבתלפיות כבר מהפיצול הראשון לקו הכתום והצהוב.

אני מקווה שיהיה ניתן להצטרף לקואופרטיב גם מחו"ל לקראת ביקור בארץ.
סחטיין על ההשקעה
אבל נראה לי שאתה רותם את העגלה לפני הסוסים. "שבוס" צריך להתחיל כפיילוט של לפחות חצי שנה, כדי לראות אם זה משהו שיכול להחזיק מעמד. על פי זה צריך לבחון אם משתלם כלכלית להרחיב אותו.
&nbsp
לא הבנתי את מה שכתבת "אני מקווה שיהיה ניתן להצטרף לקואופרטיב גם מחו"ל לקראת ביקור בארץ".
 

Ccyclist

Well-known member
תודה, אבל תמיד צריך לחשוב על הצעד הבא.

סחטיין על ההשקעה
אבל נראה לי שאתה רותם את העגלה לפני הסוסים. "שבוס" צריך להתחיל כפיילוט של לפחות חצי שנה, כדי לראות אם זה משהו שיכול להחזיק מעמד. על פי זה צריך לבחון אם משתלם כלכלית להרחיב אותו.
&nbsp
לא הבנתי את מה שכתבת "אני מקווה שיהיה ניתן להצטרף לקואופרטיב גם מחו"ל לקראת ביקור בארץ".
תודה, אבל תמיד צריך לחשוב על הצעד הבא.
לדעתי חסרונה של גילה מהקו זה פיספוס, ואינני חושב שקו יחיד יכול לעלות אליה בלי להסתרבל, אז כשהפרוייקט יצליח הצעד הבתבקש הוא להגיע לגילה ע"י פיצול הקו הפרברי מהקו הטבעתי.
&nbsp
כידוע אינני גר בארץ, וכשבדקתי באתר שבוס הזנה של מדינה אחרת גורמת לטופס להפסיק לפעול. אני מקווה שזה יתוקן לטובת מבקרים מחו"ל בעתיד.
 

Ccyclist

Well-known member
כמו כן, בקו הוורוד ניתן לחבר את ארנונה ללולאה

תודה, אבל תמיד צריך לחשוב על הצעד הבא.
לדעתי חסרונה של גילה מהקו זה פיספוס, ואינני חושב שקו יחיד יכול לעלות אליה בלי להסתרבל, אז כשהפרוייקט יצליח הצעד הבתבקש הוא להגיע לגילה ע"י פיצול הקו הפרברי מהקו הטבעתי.
&nbsp
כידוע אינני גר בארץ, וכשבדקתי באתר שבוס הזנה של מדינה אחרת גורמת לטופס להפסיק לפעול. אני מקווה שזה יתוקן לטובת מבקרים מחו"ל בעתיד.
כמו כן, בקו הוורוד ניתן לחבר את ארנונה ללולאה
אם הקו יכנס או יסתובב סביב ארמון הנציב (אני יודע שיש שם גם דתיים, אינני יודע מה החלוקה) ויצא ממנה דרך ינובסקי והטיילת לדרך חברון ורחוב יהודה זה יכול להיות יעיל יותר משלוחה.
 


סחטיין על ההשקעה
אבל נראה לי שאתה רותם את העגלה לפני הסוסים. "שבוס" צריך להתחיל כפיילוט של לפחות חצי שנה, כדי לראות אם זה משהו שיכול להחזיק מעמד. על פי זה צריך לבחון אם משתלם כלכלית להרחיב אותו.
&nbsp
לא הבנתי את מה שכתבת "אני מקווה שיהיה ניתן להצטרף לקואופרטיב גם מחו"ל לקראת ביקור בארץ".
 
אני חושב שאתה מעריך יותר מידי את הביקוש

רעיון לפיתוח היוזמה לרשת, על בסיס הקו הקיים.
אם היוזמה הקיימת תחזיק מעמד ותגיע לשלב בו אפשר לחשוב על הרחבה הנה הצעתי:

בצהוב: הקו הקיים למעט השלוחה לצפון העיר, ישמש כבסיס לרשת. אני יודע שמהחתולות אפשר לצאת לכיוון ממילא ויתכן שזוהי תחנה הגיונית יותר מרחוב כורש.

בכתום: השלוחה הקיימת לצפון העיר, דרך כורש/ממילא ותלפיות דרך צומת פת לגילה. זהו הפיצול ההגיוני הראשון ברשת ויאפשר לה להגיע לשכונת הענק המפוספסת על בסיס הקו ההתחלתי.

בוורוד: קו ממבשרת דרך צומת רמות (יש נוכחות חילונית בדרום השכונה), בגין, האומה, בן צבי ובצלאל, ומשם לחתולות דרך הלל או אגרון. בגלל התדירות הנמוכה דעתי היא שהקו צריך להמשיך עד לתלפיות, ושם ירד ברחוב התנופה, יעלה ברחוב האומן, רחוב אשר וינר לרמת רחל ומשם לשכונת ארמון הנציב. קצת סיבוב, אבל שימושי יותר מקו שיסתיים בתלפיות.

בירוק: קו מהדסה עין כרם ובית הספר לרפואה, דרך קריית היובל, שישלים את הפער הארוך בלולאת הקו הראשי בשדרות הרצוג בין ניות לצומת פת (פער של כ2 קילומטרים). יתכן שניתן לסיים בחתולות, אך בגלל שההפעלה מתוכננת לתדירות נמוכה עדיף שיהיה המשך לתלפיות ולכן הייצוג הוא כקו מעגלי.

במערכת המוצעת מיוצגות שישה תחנות החלפה עיקריות. בגלל התדירות הנמוכה התיאום בהן הוא מרכזי להצלחת המיזם, אז יתכן שעל המיניבוסים להמתין בהן מספר דקות.

כמו כן - ליבת אזורי הבילויים של ירושלים - מרכז העיר, ממילא, מתחם תחנת הרכבת ירושלים בחאן, ותלפיות - יהיו מקושרים במספר קווים שיאפשרו זחילת פאבים בין הפאבים שבעיר למועדוני הלילה שבתלפיות כבר מהפיצול הראשון לקו הכתום והצהוב.

אני מקווה שיהיה ניתן להצטרף לקואופרטיב גם מחו"ל לקראת ביקור בארץ.
אני חושב שאתה מעריך יותר מידי את הביקוש
במצב הטוב יהיה ביקוש לשני קווים. גילה רמות (מבשרת?) וקריית יובל -ניות -רחביה פסגת זאב.
בכל אופן אני מציע שתשלח את הרעיונות שלך לאתר שלהם, כך הם ידעו.
 
אם בימי חמישי ומוצ"ש יש כמה קווי לילה לכל שכונות העיר,

אני חושב שאתה מעריך יותר מידי את הביקוש
במצב הטוב יהיה ביקוש לשני קווים. גילה רמות (מבשרת?) וקריית יובל -ניות -רחביה פסגת זאב.
בכל אופן אני מציע שתשלח את הרעיונות שלך לאתר שלהם, כך הם ידעו.
אם בימי חמישי ומוצ"ש יש כמה קווי לילה לכל שכונות העיר,
למה שבשישי יהיה פחות ביקוש? בירושלים יש כמה מאות אלפי חילונים.
 
כמות הצעירים חילונים בלי רכב שיצאו ביום שישי די קטנה.

אם בימי חמישי ומוצ"ש יש כמה קווי לילה לכל שכונות העיר,
למה שבשישי יהיה פחות ביקוש? בירושלים יש כמה מאות אלפי חילונים.
כמות הצעירים חילונים בלי רכב שיצאו ביום שישי די קטנה.
בשביל תחבורה ציבורית לא מסובסדת , אני מאוד מקווה שיצליחו למלא שני קווים.
כמו כן יקח זמן עד שירשמו מספיק אנשים שלא רק נוסעים לבלות.
 

Ccyclist

Well-known member
1 צריך להתרגל שיש. 2 הקו אינו מחזיר הביתה.

כמות הצעירים חילונים בלי רכב שיצאו ביום שישי די קטנה.
בשביל תחבורה ציבורית לא מסובסדת , אני מאוד מקווה שיצליחו למלא שני קווים.
כמו כן יקח זמן עד שירשמו מספיק אנשים שלא רק נוסעים לבלות.
1 צריך להתרגל שיש. 2 הקו אינו מחזיר הביתה.
כרגע השירות בסך הכל חוסך מונית אחת, התדירות לא אידאלית, ואנשים אולי לא מאמינים שהרשויות יאפשרו אותו בטווח הבינוני (ע"ע קווי החרדים שהמדינה סגרה והחליפה בקווי אגד שהיו הבסיס לסיכסוך ה"מהדרין"). אם זה יתפוס אני מקווה שקודם כל יתגברו את הקו הקיים.
&nbsp
נסעתי בעבר על אוטובוס שבת (ואני מדגיש - אוטובוס) מלא ממגרש הרוסים לפסגת זאב. ביקוש יש. הנסיעה ההיא יצאה מהעיר ב3 בבוקר והמבלים הקדימו את שובם הביתה כדי להנות ממנו.
&nbsp
חכה עד לנקודה הזו ביולי - אוגוסט שבה חברי הקואופרטיב יתחילו להתלונן על צפיפות ונוסעים שאי אפשר להעלות כי "אין דרישה".
 
יש אנשים שרוצים לנסוע, השאלה כמה מהם ירשמו לעמותה

1 צריך להתרגל שיש. 2 הקו אינו מחזיר הביתה.
כרגע השירות בסך הכל חוסך מונית אחת, התדירות לא אידאלית, ואנשים אולי לא מאמינים שהרשויות יאפשרו אותו בטווח הבינוני (ע"ע קווי החרדים שהמדינה סגרה והחליפה בקווי אגד שהיו הבסיס לסיכסוך ה"מהדרין"). אם זה יתפוס אני מקווה שקודם כל יתגברו את הקו הקיים.
&nbsp
נסעתי בעבר על אוטובוס שבת (ואני מדגיש - אוטובוס) מלא ממגרש הרוסים לפסגת זאב. ביקוש יש. הנסיעה ההיא יצאה מהעיר ב3 בבוקר והמבלים הקדימו את שובם הביתה כדי להנות ממנו.
&nbsp
חכה עד לנקודה הזו ביולי - אוגוסט שבה חברי הקואופרטיב יתחילו להתלונן על צפיפות ונוסעים שאי אפשר להעלות כי "אין דרישה".
יש אנשים שרוצים לנסוע, השאלה כמה מהם ירשמו לעמותה
זה תלוי בפרסום, הרשמה לאגודה ותשלום.
פרסום יש סביר, לא בטוח כמה מהתומכים ירשמו בפועל.
 

Ccyclist

Well-known member
הקו עובר במעוזי הסטודנטים ובשכונות המבוססות.

יש אנשים שרוצים לנסוע, השאלה כמה מהם ירשמו לעמותה
זה תלוי בפרסום, הרשמה לאגודה ותשלום.
פרסום יש סביר, לא בטוח כמה מהתומכים ירשמו בפועל.
הקו עובר במעוזי הסטודנטים ובשכונות המבוססות.
עם שיתוף פעולה מינימלי אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית יכולה להחתים אלפי משתמשים חדשים כל אוקטובר עד להודעה חדשה. באשר לשכונות כמו בית הכרם או המושבה הגרמנית שבהן "לכולם יש רכב" - אני מקווה שהורים יחתמו עבור בני נוער, ושמי שתרבותית וחברתית משוייך לאוכלוסיות אלו אך אין לו רכב יצטרף גם הוא בתור בסיס חילוני מקומי.
 
כולי תקווה שזה יתגשם, אני חושב שהפרויקט נשען

הקו עובר במעוזי הסטודנטים ובשכונות המבוססות.
עם שיתוף פעולה מינימלי אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית יכולה להחתים אלפי משתמשים חדשים כל אוקטובר עד להודעה חדשה. באשר לשכונות כמו בית הכרם או המושבה הגרמנית שבהן "לכולם יש רכב" - אני מקווה שהורים יחתמו עבור בני נוער, ושמי שתרבותית וחברתית משוייך לאוכלוסיות אלו אך אין לו רכב יצטרף גם הוא בתור בסיס חילוני מקומי.
כולי תקווה שזה יתגשם, אני חושב שהפרויקט נשען
על סטודנטים וסטודנטים לשעבר שגרים בירושלים כל השבוע.
 
וחוץ מזה הרבה מהצעירים הם דתיים אמריקאים שלא נוסעים בשבת.

כמות הצעירים חילונים בלי רכב שיצאו ביום שישי די קטנה.
בשביל תחבורה ציבורית לא מסובסדת , אני מאוד מקווה שיצליחו למלא שני קווים.
כמו כן יקח זמן עד שירשמו מספיק אנשים שלא רק נוסעים לבלות.
וחוץ מזה הרבה מהצעירים הם דתיים אמריקאים שלא נוסעים בשבת.
הם % ניכר בתח"ץ ביחוד בלילות.
 

Ccyclist

Well-known member
תעדכן בשבוע הבא? לגבי האמריקאים - זה יותר מסובך

וחוץ מזה הרבה מהצעירים הם דתיים אמריקאים שלא נוסעים בשבת.
הם % ניכר בתח"ץ ביחוד בלילות.
תעדכן בשבוע הבא? לגבי האמריקאים - זה יותר מסובך
חשוב לשמוע איך הפרוייקט ימשיך, תודה על הדיווח, בבקשה תמשיך לעדכן.
&nbsp
כדובר אנגלית אני יכול לספר לך על הקהילה האנגלוסקסית מבפנים. ההשתייכות לקהילה הדתית לאומית בארץ היא מאולצת במקרים רבים, אנשים עם השתייכות יותר "מסורתית" בארצות המוצא מסתפחים לקהילה הדתית לאומית בארץ אך רבים מהם לא מקפידים (הכרתי כאלו שצפו בטלוויזיה בבית בשבת למשל) או שהם בתהליך התחזקות זמני (עד שנמאס) במיוחד אלו שנשלחו לשנה במוסדות חינוך בארץ (זו למעשה סוג של הכלאה בין יהדות ל"לעשות הודו") וודאי לא שמת לב - יהודים אנגלוסקסים הם הבסיס לקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות בעיר וההשתייכויות האלו הן הרוב בארה"ב (בריטניה יותר "מסורתית"). יתכן שאצל אלו שמשתייכים לקהילה הדתית לאומית יש לחצים לאמץ שמירת שבת ישראלית (נראה אותם מגיעים לבית הכנסת בארה"ב ללא רכב או תח"צ... באנגליה המשפחה שלי היתה משתמשת ברכב להגיע) אבל אצל הרפורמים והקונסרבטיבים יש מקום לפעול בבתי הכנסת כדי שיצטרפו ליוזמה. החילונים והמשתלבים לא יגיעו לארץ כי היא נחשבת לסוג של חיזוק הזהות היהודית. מצד שני אני מכיר מישהו שהיה מתנדב בקיבוץ ויצא שבעלו הוא יהודי בריטי אז לך תדע.
 
אלו צעירים אמריקאים אורתוכקסים חובשי כיפה

תעדכן בשבוע הבא? לגבי האמריקאים - זה יותר מסובך
חשוב לשמוע איך הפרוייקט ימשיך, תודה על הדיווח, בבקשה תמשיך לעדכן.
&nbsp
כדובר אנגלית אני יכול לספר לך על הקהילה האנגלוסקסית מבפנים. ההשתייכות לקהילה הדתית לאומית בארץ היא מאולצת במקרים רבים, אנשים עם השתייכות יותר "מסורתית" בארצות המוצא מסתפחים לקהילה הדתית לאומית בארץ אך רבים מהם לא מקפידים (הכרתי כאלו שצפו בטלוויזיה בבית בשבת למשל) או שהם בתהליך התחזקות זמני (עד שנמאס) במיוחד אלו שנשלחו לשנה במוסדות חינוך בארץ (זו למעשה סוג של הכלאה בין יהדות ל"לעשות הודו") וודאי לא שמת לב - יהודים אנגלוסקסים הם הבסיס לקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות בעיר וההשתייכויות האלו הן הרוב בארה"ב (בריטניה יותר "מסורתית"). יתכן שאצל אלו שמשתייכים לקהילה הדתית לאומית יש לחצים לאמץ שמירת שבת ישראלית (נראה אותם מגיעים לבית הכנסת בארה"ב ללא רכב או תח"צ... באנגליה המשפחה שלי היתה משתמשת ברכב להגיע) אבל אצל הרפורמים והקונסרבטיבים יש מקום לפעול בבתי הכנסת כדי שיצטרפו ליוזמה. החילונים והמשתלבים לא יגיעו לארץ כי היא נחשבת לסוג של חיזוק הזהות היהודית. מצד שני אני מכיר מישהו שהיה מתנדב בקיבוץ ויצא שבעלו הוא יהודי בריטי אז לך תדע.
אלו צעירים אמריקאים אורתוכקסים חובשי כיפה
לא ראיתי אותם נוסעים בשבתות.
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
אינני מדבר מראייה אלא מהיכרות אישית

אלו צעירים אמריקאים אורתוכקסים חובשי כיפה
לא ראיתי אותם נוסעים בשבתות.
&nbsp
אינני מדבר מראייה אלא מהיכרות אישית
כעולה יורד הרבה מקבוצת החברים שלי ושל הורי בארץ בחרו להסתפח לקהילה הדתית לאומית. קרובי באנגליה הולכים לבתי כנסת אורתודוקסים. אני מכיר מקרוב את ההבדל בין הפשרנות וה"מסורתיות" בארצות המוצא מול ההקצנה של הדתיים לאומיים בארץ. התנגשות התרבויות הזו אפילו יצרה זרם חינוכי שלם - תל"י - שמקבל תלמידים מכל הרקעים הדתיים האפשריים מבלי לכפות עמדה דתית ומבלי להיות חילוני מדי למי שבאו לארץ בתור תגובה יהודית לשנות השישים.
 
בטוח יהיה ביקוש קטן יותר, מכיוון שקהל היעד של קווי הלילה

אם בימי חמישי ומוצ"ש יש כמה קווי לילה לכל שכונות העיר,
למה שבשישי יהיה פחות ביקוש? בירושלים יש כמה מאות אלפי חילונים.
בטוח יהיה ביקוש קטן יותר, מכיוון שקהל היעד של קווי הלילה
הרשמיים בכלל ובאזור ירושלים בפרט הרבה יותר גדול מקהל היעד של תחבורה ציבורית בשישי בלילה.
בלילות החול הביקוש אינו רק של חילונים וגם בין החילונים יש מסורתים ששומרים שבת.
מספיק להסתכל על מפת קווי הלילה באזור ירושלים כדי להבין זאת.
[URL]http://www.kav-layla.co.il/Web/He/191.aspx[/URL]
הפריסה של קווי הלילה בלילות חמישי ומוצ"ש באזור ירושלים לא יכולה להתקיים בשישי בלילה.
הפריסה הריאלית היא של שני קווים כפי שניצן כתב + קו ירושלים - ת"א בדומה לחלופת הלילה של 480, אבל אני בספק אם יאפשרו לחברה המזרח ירושלמית להפעיל קו כזה גם אם תהיה מוכנה לעשות זאת. משרדי הממשלה כבר ימצאו את הדרך לחסום זאת.

בשלב הזה צריך לראות האם הקו האחד יחזיק מעמד והאם מודל ההפעלה הזה בכלל יעבוד לאורך זמן.
 

mister K

New member
אין שום סיבה שלא יוכלו להפעיל קו לתל אביב

בטוח יהיה ביקוש קטן יותר, מכיוון שקהל היעד של קווי הלילה
הרשמיים בכלל ובאזור ירושלים בפרט הרבה יותר גדול מקהל היעד של תחבורה ציבורית בשישי בלילה.
בלילות החול הביקוש אינו רק של חילונים וגם בין החילונים יש מסורתים ששומרים שבת.
מספיק להסתכל על מפת קווי הלילה באזור ירושלים כדי להבין זאת.
[URL]http://www.kav-layla.co.il/Web/He/191.aspx[/URL]
הפריסה של קווי הלילה בלילות חמישי ומוצ"ש באזור ירושלים לא יכולה להתקיים בשישי בלילה.
הפריסה הריאלית היא של שני קווים כפי שניצן כתב + קו ירושלים - ת"א בדומה לחלופת הלילה של 480, אבל אני בספק אם יאפשרו לחברה המזרח ירושלמית להפעיל קו כזה גם אם תהיה מוכנה לעשות זאת. משרדי הממשלה כבר ימצאו את הדרך לחסום זאת.

בשלב הזה צריך לראות האם הקו האחד יחזיק מעמד והאם מודל ההפעלה הזה בכלל יעבוד לאורך זמן.
אין שום סיבה שלא יוכלו להפעיל קו לתל אביב
מבחינה חוקית אין שום הבדל בין קו פנימי בירושלים לקו מירושלים לתל אביב.
כל עוד מדובר במיזם פרטי, ניתן להפעיל איזה קווים שרוצים ועל ידי איזו חברה שרוצים. הדרך היחידה של הממשלה למנוע זאת הוא לחוקק חוק שיאסור תחבורה פרטית בשבת.
 

Ccyclist

Well-known member
יש קו (שנוא עליך) לת"א מרחק הליכה מכורש והחתולות.

אין שום סיבה שלא יוכלו להפעיל קו לתל אביב
מבחינה חוקית אין שום הבדל בין קו פנימי בירושלים לקו מירושלים לתל אביב.
כל עוד מדובר במיזם פרטי, ניתן להפעיל איזה קווים שרוצים ועל ידי איזו חברה שרוצים. הדרך היחידה של הממשלה למנוע זאת הוא לחוקק חוק שיאסור תחבורה פרטית בשבת.
יש קו (שנוא עליך) לת"א מרחק הליכה מכורש והחתולות.
הבעיה עד עכשיו היתה שלמי שלא גר במרכז העיר לא היתה דרך להגיע אליו ללא רכב.
&nbsp
נראה אותם מנסים לענות על הדרישה כשניתן להגיע לרב קוק מהשכונות...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה