תח"צ בירושלים בשבת ,קואופרטיב בעלות 50 שקל לשנה

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
אין קו, יש מונית. המושג "קו" מתייחס מבחינתי רק לתח"צ מוסדרת

יש קו (שנוא עליך) לת"א מרחק הליכה מכורש והחתולות.
הבעיה עד עכשיו היתה שלמי שלא גר במרכז העיר לא היתה דרך להגיע אליו ללא רכב.
&nbsp
נראה אותם מנסים לענות על הדרישה כשניתן להגיע לרב קוק מהשכונות...
אין קו, יש מונית. המושג "קו" מתייחס מבחינתי רק לתח"צ מוסדרת
 

Ccyclist

Well-known member
מפת הלילה לא מובנת בתוך העיר, ומעדיפה התנחלויות.

בטוח יהיה ביקוש קטן יותר, מכיוון שקהל היעד של קווי הלילה
הרשמיים בכלל ובאזור ירושלים בפרט הרבה יותר גדול מקהל היעד של תחבורה ציבורית בשישי בלילה.
בלילות החול הביקוש אינו רק של חילונים וגם בין החילונים יש מסורתים ששומרים שבת.
מספיק להסתכל על מפת קווי הלילה באזור ירושלים כדי להבין זאת.
[URL]http://www.kav-layla.co.il/Web/He/191.aspx[/URL]
הפריסה של קווי הלילה בלילות חמישי ומוצ"ש באזור ירושלים לא יכולה להתקיים בשישי בלילה.
הפריסה הריאלית היא של שני קווים כפי שניצן כתב + קו ירושלים - ת"א בדומה לחלופת הלילה של 480, אבל אני בספק אם יאפשרו לחברה המזרח ירושלמית להפעיל קו כזה גם אם תהיה מוכנה לעשות זאת. משרדי הממשלה כבר ימצאו את הדרך לחסום זאת.

בשלב הזה צריך לראות האם הקו האחד יחזיק מעמד והאם מודל ההפעלה הזה בכלל יעבוד לאורך זמן.
מפת הלילה לא מובנת בתוך העיר, ומעדיפה התנחלויות.
בפנים העיר אי אפשר להבין את המבנה בכלל, למשל אם הקו לצור הדסה יוצא לכביש מס 1 או עושה את ציר הרצל (ואם כן - היכן תחנותיו), מה זה "הרצוג" בכלל לא נהיר לי (מדובר באוטוסטרדה עירונית של כמה קילומטרים טובים), וכו'.
&nbsp
מחוץ לעיר ברור שזה מענה לבעיות הטרמפים של ההתנחלויות, וזה לגיטימי במיוחד עם הנטייה הדתית לאומית לחנך בפנימיות אבל זו עוד הוכחה שישובים של אלפים בודדים מקבלים שירות טוב יותר מעיר שמתקרבת למיליון. (גם אם האוכלוסייה הרלבנטית בה היא כרבע מיליון חילונים ומסורתיים מינוס)
&nbsp
אבל: יש תקווה מסויימת למבנה הזה. צור הדסה ומבשרת הם פרברים חילונים מובהקים בפרוזדור ירושלים, גבעת זאב הינה פרבר שאיתראה מזלו להמצא בצד הלא נכון של הקו הירוק, ובמקומות כמו גילה ומעלה אדומים אני די בטוח שמסורתיות זה ללכת לעיר אחרי סעודת השבת.
 

Ccyclist

Well-known member
גירסה ב' לרשת ארבעת הקווים ו"פארק מסילת הרק"ל" לאוריינטציה

רעיון לפיתוח היוזמה לרשת, על בסיס הקו הקיים.
אם היוזמה הקיימת תחזיק מעמד ותגיע לשלב בו אפשר לחשוב על הרחבה הנה הצעתי:

בצהוב: הקו הקיים למעט השלוחה לצפון העיר, ישמש כבסיס לרשת. אני יודע שמהחתולות אפשר לצאת לכיוון ממילא ויתכן שזוהי תחנה הגיונית יותר מרחוב כורש.

בכתום: השלוחה הקיימת לצפון העיר, דרך כורש/ממילא ותלפיות דרך צומת פת לגילה. זהו הפיצול ההגיוני הראשון ברשת ויאפשר לה להגיע לשכונת הענק המפוספסת על בסיס הקו ההתחלתי.

בוורוד: קו ממבשרת דרך צומת רמות (יש נוכחות חילונית בדרום השכונה), בגין, האומה, בן צבי ובצלאל, ומשם לחתולות דרך הלל או אגרון. בגלל התדירות הנמוכה דעתי היא שהקו צריך להמשיך עד לתלפיות, ושם ירד ברחוב התנופה, יעלה ברחוב האומן, רחוב אשר וינר לרמת רחל ומשם לשכונת ארמון הנציב. קצת סיבוב, אבל שימושי יותר מקו שיסתיים בתלפיות.

בירוק: קו מהדסה עין כרם ובית הספר לרפואה, דרך קריית היובל, שישלים את הפער הארוך בלולאת הקו הראשי בשדרות הרצוג בין ניות לצומת פת (פער של כ2 קילומטרים). יתכן שניתן לסיים בחתולות, אך בגלל שההפעלה מתוכננת לתדירות נמוכה עדיף שיהיה המשך לתלפיות ולכן הייצוג הוא כקו מעגלי.

במערכת המוצעת מיוצגות שישה תחנות החלפה עיקריות. בגלל התדירות הנמוכה התיאום בהן הוא מרכזי להצלחת המיזם, אז יתכן שעל המיניבוסים להמתין בהן מספר דקות.

כמו כן - ליבת אזורי הבילויים של ירושלים - מרכז העיר, ממילא, מתחם תחנת הרכבת ירושלים בחאן, ותלפיות - יהיו מקושרים במספר קווים שיאפשרו זחילת פאבים בין הפאבים שבעיר למועדוני הלילה שבתלפיות כבר מהפיצול הראשון לקו הכתום והצהוב.

אני מקווה שיהיה ניתן להצטרף לקואופרטיב גם מחו"ל לקראת ביקור בארץ.
גירסה ב' לרשת ארבעת הקווים ו"פארק מסילת הרק"ל" לאוריינטציה
ההגיון בהצעה מפורט במקרא, קו לולאתי אחד, שני קווים פרבריים חוצים, וקו משלים לולאתי המגשר על פערים ברשת ויעדים שדורשים סיבוב קל. לדעתי זה יכסה את רוב השכונות החילוניות, כאשר המשתמש הפוטנציאלי יצטרך לחשוב על הליכה של 10-15 דק' ברגל כדי להגיע לצירים הראשיים.

לגבי הקו הירוק: אם יש שימוש נרחב בחנה וסע של הר הרצל ניתן לסיים ענף אחד שלו שם במקום שכל הלולאה תגיע להדסה. יש לזה יתרון אפשרי לא רק לחסרי תח"צ אלא גם לנהגים שאינם רוצים לחוות בעיות חנייה בעת משחק בטדי או בעיות חנייה וטעייה בממילא ו-וואדי ג'וז.

בגלל שמדובר בשכירת שירותיה של חברה ערבית אינני חושב שיש טעם להסתבך עם קו למעלה אדומים. אם יש כאן מגיבים מטעם שבוס אנא העבירו את המפות לקואופרטיב.

 
נראה טוב, אני מציע לאחד את הקו הצהוב והירוק

גירסה ב' לרשת ארבעת הקווים ו"פארק מסילת הרק"ל" לאוריינטציה
ההגיון בהצעה מפורט במקרא, קו לולאתי אחד, שני קווים פרבריים חוצים, וקו משלים לולאתי המגשר על פערים ברשת ויעדים שדורשים סיבוב קל. לדעתי זה יכסה את רוב השכונות החילוניות, כאשר המשתמש הפוטנציאלי יצטרך לחשוב על הליכה של 10-15 דק' ברגל כדי להגיע לצירים הראשיים.

לגבי הקו הירוק: אם יש שימוש נרחב בחנה וסע של הר הרצל ניתן לסיים ענף אחד שלו שם במקום שכל הלולאה תגיע להדסה. יש לזה יתרון אפשרי לא רק לחסרי תח"צ אלא גם לנהגים שאינם רוצים לחוות בעיות חנייה בעת משחק בטדי או בעיות חנייה וטעייה בממילא ו-וואדי ג'וז.

בגלל שמדובר בשכירת שירותיה של חברה ערבית אינני חושב שיש טעם להסתבך עם קו למעלה אדומים. אם יש כאן מגיבים מטעם שבוס אנא העבירו את המפות לקואופרטיב.
נראה טוב, אני מציע לאחד את הקו הצהוב והירוק
בכמויות הנוסעים בליל שבת החלפות בין הסעות פחות רלבנטי. חשוב שכל הקווים יגיעו למרכז העיר.
בנוסף אין פקקים כך שאיחוד בין הקו הצהוב והירוק לא יעכב הרבה את הנוסעים.
הכי חשוב שלח את הרעיונות אליהם.
 

Ccyclist

Well-known member
ללולאה המקורית צורת 8 עם פער, הירוק מגשר על זה

נראה טוב, אני מציע לאחד את הקו הצהוב והירוק
בכמויות הנוסעים בליל שבת החלפות בין הסעות פחות רלבנטי. חשוב שכל הקווים יגיעו למרכז העיר.
בנוסף אין פקקים כך שאיחוד בין הקו הצהוב והירוק לא יעכב הרבה את הנוסעים.
הכי חשוב שלח את הרעיונות אליהם.
ללולאה המקורית צורת 8 עם פער, הירוק מגשר על זה
היתרון של הלולאה "בקו הצהוב" הוא שהיא מכסה את כל שכונות הגרעין הפנימי ונותנת להגיע הן לתלפיות והן למרכז העיר לפי הכיוון הרצוי לנוסע. אני מאד מעריך את התיכנון ולכן לא שיניתי למעט הקריאה לפצל את השלוחה הצפונית (העתקה מ"חוצה סובב" שהוצע פעם לתל אביב). ללולאה יש חיסרון אחד והוא הפער בשדרות הרצוג, ואינני חושב שניתן לגשר עליו עם הפעלה בצורת 8 בלי לבלבל או לבזבז זמן במקום שאינו מרכזי במיוחד.
&nbsp
בכוונה לא קראתי לקו חוצה בין גילה לפסגת זאב אלא לקו על אותה הטבעת כי התדירות הנמוכה לא מאפשרת החלפות אפילו בשלב ב'.
&nbsp
יתכן שבימי משחק בטדי או בימי השבת יש מקום שהקו הצהוב יאמץ את הסיבובים לגן החיות ושער יפו / בריכת הסולטן.
&nbsp
אבל - לדעתי הדסה ובית הספר לרפואה, ואולי גם צור הדסה שלה יש קו לילה לא צריכות להיות על שלוחה של הלולאה המרכזית, ויש צורך בקו שיסע ישירות בהרצוג כדי שמרכז האזור לא יפוספס. הסיבה שאני מציג את הקו כלולאה היא שבתדירות נמוכה הוא חייב להגיע לתלפיות במקום לחייב החלפה ותיאום במרכז העיר. אני מעמיס עליו סיבובים כי הוא קצר יותר ותפקידו הוא להשלים את המערכת.
 

amit1270

New member
מה עם מעלה אדומים?

גירסה ב' לרשת ארבעת הקווים ו"פארק מסילת הרק"ל" לאוריינטציה
ההגיון בהצעה מפורט במקרא, קו לולאתי אחד, שני קווים פרבריים חוצים, וקו משלים לולאתי המגשר על פערים ברשת ויעדים שדורשים סיבוב קל. לדעתי זה יכסה את רוב השכונות החילוניות, כאשר המשתמש הפוטנציאלי יצטרך לחשוב על הליכה של 10-15 דק' ברגל כדי להגיע לצירים הראשיים.

לגבי הקו הירוק: אם יש שימוש נרחב בחנה וסע של הר הרצל ניתן לסיים ענף אחד שלו שם במקום שכל הלולאה תגיע להדסה. יש לזה יתרון אפשרי לא רק לחסרי תח"צ אלא גם לנהגים שאינם רוצים לחוות בעיות חנייה בעת משחק בטדי או בעיות חנייה וטעייה בממילא ו-וואדי ג'וז.

בגלל שמדובר בשכירת שירותיה של חברה ערבית אינני חושב שיש טעם להסתבך עם קו למעלה אדומים. אם יש כאן מגיבים מטעם שבוס אנא העבירו את המפות לקואופרטיב.
מה עם מעלה אדומים?
 

Ccyclist

Well-known member
חברה ערבית ומחסום זה לא מתכון ללו"ז אמין

מה עם מעלה אדומים?
חברה ערבית ומחסום זה לא מתכון ללו"ז אמין
מדובר במערכת שעתית, ובמצב כזה עמידה בלו"ז היא קריטית.
&nbsp
אני יודע שבמעלה אדומים יש חילונים ומסורתיים, אבל כל עוד משתמשים בחברה ערבית להסעות מטעמי "גוי של שבת" הסיכוי שמעלה אדומים תקבל שירות אמין דרך המחסום כשמדובר ביוזמה פרטית ללא גיבוי רשמי הוא נמוך ביותר. אם תהיה חברה יהודית אולי זה יהיה ענף אפשרי לקו הירוק
 

amit1270

New member
לא בטוח שזה כל כך בעייתי

חברה ערבית ומחסום זה לא מתכון ללו"ז אמין
מדובר במערכת שעתית, ובמצב כזה עמידה בלו"ז היא קריטית.
&nbsp
אני יודע שבמעלה אדומים יש חילונים ומסורתיים, אבל כל עוד משתמשים בחברה ערבית להסעות מטעמי "גוי של שבת" הסיכוי שמעלה אדומים תקבל שירות אמין דרך המחסום כשמדובר ביוזמה פרטית ללא גיבוי רשמי הוא נמוך ביותר. אם תהיה חברה יהודית אולי זה יהיה ענף אפשרי לקו הירוק
לא בטוח שזה כל כך בעייתי
מאות רכבי הסעות של חברות ערביות עוברים במחסום ולא ידוע לי על עיכובים מיוחדים. בכל אופן, המפה שלך היא רק בגדר הצעה, ולא צריך להיכנס לרזולוציה כזאת בשלב הזה. אם בעיית המחסום כל כך בלתי פתירה אז יימצאו חלופות, אבל אין סיבה לבטל את החלופה בגלל חשש מבעיות עתידיות שלא בטוח שיצוצו. במעלה אדומים גרים כ-40,000 תושבים, בדומה לשכונות הלוויין הגדולות של ירושלים, רובם הגדול חילונים ומסורתיים. יש שם פוטנציאל גדול של נוסעים בקווי שבת.
 

Ccyclist

Well-known member
מה שהכי חשוב הוא תיגבור הקו הנוכחי ועיקרון אי ההחלפה.

לא בטוח שזה כל כך בעייתי
מאות רכבי הסעות של חברות ערביות עוברים במחסום ולא ידוע לי על עיכובים מיוחדים. בכל אופן, המפה שלך היא רק בגדר הצעה, ולא צריך להיכנס לרזולוציה כזאת בשלב הזה. אם בעיית המחסום כל כך בלתי פתירה אז יימצאו חלופות, אבל אין סיבה לבטל את החלופה בגלל חשש מבעיות עתידיות שלא בטוח שיצוצו. במעלה אדומים גרים כ-40,000 תושבים, בדומה לשכונות הלוויין הגדולות של ירושלים, רובם הגדול חילונים ומסורתיים. יש שם פוטנציאל גדול של נוסעים בקווי שבת.
מה שהכי חשוב הוא תיגבור הקו הנוכחי ועיקרון אי ההחלפה.

אם כתושב העיר אתה מעריך שניתן להעביר קו אמין מבחינת לו"ז דרך המחסום - הזמן לכך הוא בשלב שבו יוסיפו גם קו ממבשרת, מה שאני מכנה שלב ג'.

כרגע הדבר החשוב ביותר לשלב א' הוא תיגבור המערכת כך שבמקום לחסוך מונית אחת בכיוון מקומות הבילוי בלבד, היא תהווה אלטרנטיבת הלוך-חזור ריאלית ותחזור מהם ב3, 4, ואף 5 בבוקר. אחר כך יש לשקול את הפעלתה מ9 בבוקר ועד למוצ"ש כדי לאפשר לתושבי העיר להנות ממקומות פתוחים בשבת כמו העיר העתיקה (תחנת כורש), מתחם התחנה, הסינימטק, מוזיאון ישראל (הליכה מצומת המוזיאונים / רופין), הסיבוב המוצע דרך אצטדיון מלחה לגן החיות, וגישה לטבע עירוני כמו שביל המסילה ומורדות עין כרם. יש לקוות שהדרישה תאפשר תדירות חצי שעתית שהיא לדעתי המינימום המאפשר הגעה רנדומאלית לתחנות.

המלצתי הראשונה לפיצול ("הקו הכתום") מבוססת יותר על שני עקרונות שיישומם חיוני לכל פיצול אחר במערכת בלתי תדירה -
1 - שבגלל התדירות אי אפשר לבסס אותה על החלפות ולכן כל קו חייב להגיע למוקדי הבילוי בעיר ובתלפיות
2 - שיש להפריד שלוחות מהלולאה המרכזית (ושוב - הערכתי המלאה ללולאה זו) אך להריצן בקטע משותף ללולאה.

לא הכי משנה אם יעתיקו בדיוק את המסלולים "שלי", חשוב יותר שיאמצו עקרונות שיאפשרו למערכת בתדירות נמוכה לתפקד מבלי שהנוסעים יתייבשו בתחנות ביניים.
 

alantan

New member
אני לגמרי לא מסכים עם העקרון של אי ההחלפה

מה שהכי חשוב הוא תיגבור הקו הנוכחי ועיקרון אי ההחלפה.

אם כתושב העיר אתה מעריך שניתן להעביר קו אמין מבחינת לו"ז דרך המחסום - הזמן לכך הוא בשלב שבו יוסיפו גם קו ממבשרת, מה שאני מכנה שלב ג'.

כרגע הדבר החשוב ביותר לשלב א' הוא תיגבור המערכת כך שבמקום לחסוך מונית אחת בכיוון מקומות הבילוי בלבד, היא תהווה אלטרנטיבת הלוך-חזור ריאלית ותחזור מהם ב3, 4, ואף 5 בבוקר. אחר כך יש לשקול את הפעלתה מ9 בבוקר ועד למוצ"ש כדי לאפשר לתושבי העיר להנות ממקומות פתוחים בשבת כמו העיר העתיקה (תחנת כורש), מתחם התחנה, הסינימטק, מוזיאון ישראל (הליכה מצומת המוזיאונים / רופין), הסיבוב המוצע דרך אצטדיון מלחה לגן החיות, וגישה לטבע עירוני כמו שביל המסילה ומורדות עין כרם. יש לקוות שהדרישה תאפשר תדירות חצי שעתית שהיא לדעתי המינימום המאפשר הגעה רנדומאלית לתחנות.

המלצתי הראשונה לפיצול ("הקו הכתום") מבוססת יותר על שני עקרונות שיישומם חיוני לכל פיצול אחר במערכת בלתי תדירה -
1 - שבגלל התדירות אי אפשר לבסס אותה על החלפות ולכן כל קו חייב להגיע למוקדי הבילוי בעיר ובתלפיות
2 - שיש להפריד שלוחות מהלולאה המרכזית (ושוב - הערכתי המלאה ללולאה זו) אך להריצן בקטע משותף ללולאה.

לא הכי משנה אם יעתיקו בדיוק את המסלולים "שלי", חשוב יותר שיאמצו עקרונות שיאפשרו למערכת בתדירות נמוכה לתפקד מבלי שהנוסעים יתייבשו בתחנות ביניים.
אני לגמרי לא מסכים עם העקרון של אי ההחלפה
אפשר לקיים מערכת שבנוייה על החלפות אפילו עם תדירות של פעם בשעה(!), כל עוד התכנון והביצוע מדויקים.
&nbsp
יש ערים בארצות הבאית שמצליחות בכך. בשעה מסויימת, נכנסים אוטובוסים מכמה כיוונים ועוצרים בצומת מרכזית, מחכים שם 2-3 דקות, אולי יותר ואז יוצאים יחד לדרכם. בלילה לא צריך להיות קשה לתזמן את הקווים כך שהדבר יעבוד בצורה יעילה, ובכך אפשר לכסות איזור יותר נרחב עם פחות משאבים.
&nbsp
הדבר הוא די קריטי עבור מיזם כמו שבוס שהישרדותו תלויה בניהול משאבים קפדני.
 
גם באמסטרדם ובערים נוספות באירופה.

אני לגמרי לא מסכים עם העקרון של אי ההחלפה
אפשר לקיים מערכת שבנוייה על החלפות אפילו עם תדירות של פעם בשעה(!), כל עוד התכנון והביצוע מדויקים.
&nbsp
יש ערים בארצות הבאית שמצליחות בכך. בשעה מסויימת, נכנסים אוטובוסים מכמה כיוונים ועוצרים בצומת מרכזית, מחכים שם 2-3 דקות, אולי יותר ואז יוצאים יחד לדרכם. בלילה לא צריך להיות קשה לתזמן את הקווים כך שהדבר יעבוד בצורה יעילה, ובכך אפשר לכסות איזור יותר נרחב עם פחות משאבים.
&nbsp
הדבר הוא די קריטי עבור מיזם כמו שבוס שהישרדותו תלויה בניהול משאבים קפדני.
גם באמסטרדם ובערים נוספות באירופה.
 

Ccyclist

Well-known member
לו"ז "שוויצרי" מצריך דיוק ומקומות חנייה מוסכמים לתיאומים.

גם באמסטרדם ובערים נוספות באירופה.
לו"ז "שוויצרי" מצריך דיוק ומקומות חנייה מוסכמים לתיאומים.
כמו כן - בלי הסכמה רשמית ומסופים קשה מאד לארגן ארבעה אוטובוסים (אחד לכל כיוון) שיעצרו בתחנת החלפה ראשית בצורה שתאפשר זאת.
&nbsp
אם הקו ה"כתום" היה קו חוצה בתחנות צומת פת, ניות ורסקו, החתולות / ממילא אז היו נסיעות רבות ברשת שלא היו באותו ה"כיוון", אם מניחים שהאוטובוס "העירה" בקו ה"כתום" הוא בכיוון זהה לאוטובוס "לתלפיות" בלולאה.
&nbsp
הנסיעה בין קמפוסי האוניברסיטה, או הנסיעה מאמצע ציר הרצוג לתלפיות היו חיבורים של שני כיוונים נוגדים ולכן כדי שההחלפה תצליח היא מחייבת את כל ארבעת האוטובוסים ולא רק את אלו שבאותו הכיוון.
&nbsp
ולכן - כשזה מסובך, וכשהנוסע ממילא צריך לשקול המתנה של שעה במקרה של פיספוס - עדיף שלא לבסס את הרשת על החלפות.
 

alantan

New member
זה לא כל כך מסובך כמו שאתה מציג, ואם ההחלפה היא מתוכננת

לו"ז "שוויצרי" מצריך דיוק ומקומות חנייה מוסכמים לתיאומים.
כמו כן - בלי הסכמה רשמית ומסופים קשה מאד לארגן ארבעה אוטובוסים (אחד לכל כיוון) שיעצרו בתחנת החלפה ראשית בצורה שתאפשר זאת.
&nbsp
אם הקו ה"כתום" היה קו חוצה בתחנות צומת פת, ניות ורסקו, החתולות / ממילא אז היו נסיעות רבות ברשת שלא היו באותו ה"כיוון", אם מניחים שהאוטובוס "העירה" בקו ה"כתום" הוא בכיוון זהה לאוטובוס "לתלפיות" בלולאה.
&nbsp
הנסיעה בין קמפוסי האוניברסיטה, או הנסיעה מאמצע ציר הרצוג לתלפיות היו חיבורים של שני כיוונים נוגדים ולכן כדי שההחלפה תצליח היא מחייבת את כל ארבעת האוטובוסים ולא רק את אלו שבאותו הכיוון.
&nbsp
ולכן - כשזה מסובך, וכשהנוסע ממילא צריך לשקול המתנה של שעה במקרה של פיספוס - עדיף שלא לבסס את הרשת על החלפות.
זה לא כל כך מסובך כמו שאתה מציג, ואם ההחלפה היא מתוכננת
ומובטחת ובמספר מועט מאוד של מקומות, אין שום בעיה שהקו ה"מקדים" ימתין עד שה"מאחר" יגיע, ואף אחד לא יפספס ויחכה שעה.
 

Ccyclist

Well-known member
ייצוג גאוגרפי במפה, על בסיס מסלול שבוס.

רעיון לפיתוח היוזמה לרשת, על בסיס הקו הקיים.
אם היוזמה הקיימת תחזיק מעמד ותגיע לשלב בו אפשר לחשוב על הרחבה הנה הצעתי:

בצהוב: הקו הקיים למעט השלוחה לצפון העיר, ישמש כבסיס לרשת. אני יודע שמהחתולות אפשר לצאת לכיוון ממילא ויתכן שזוהי תחנה הגיונית יותר מרחוב כורש.

בכתום: השלוחה הקיימת לצפון העיר, דרך כורש/ממילא ותלפיות דרך צומת פת לגילה. זהו הפיצול ההגיוני הראשון ברשת ויאפשר לה להגיע לשכונת הענק המפוספסת על בסיס הקו ההתחלתי.

בוורוד: קו ממבשרת דרך צומת רמות (יש נוכחות חילונית בדרום השכונה), בגין, האומה, בן צבי ובצלאל, ומשם לחתולות דרך הלל או אגרון. בגלל התדירות הנמוכה דעתי היא שהקו צריך להמשיך עד לתלפיות, ושם ירד ברחוב התנופה, יעלה ברחוב האומן, רחוב אשר וינר לרמת רחל ומשם לשכונת ארמון הנציב. קצת סיבוב, אבל שימושי יותר מקו שיסתיים בתלפיות.

בירוק: קו מהדסה עין כרם ובית הספר לרפואה, דרך קריית היובל, שישלים את הפער הארוך בלולאת הקו הראשי בשדרות הרצוג בין ניות לצומת פת (פער של כ2 קילומטרים). יתכן שניתן לסיים בחתולות, אך בגלל שההפעלה מתוכננת לתדירות נמוכה עדיף שיהיה המשך לתלפיות ולכן הייצוג הוא כקו מעגלי.

במערכת המוצעת מיוצגות שישה תחנות החלפה עיקריות. בגלל התדירות הנמוכה התיאום בהן הוא מרכזי להצלחת המיזם, אז יתכן שעל המיניבוסים להמתין בהן מספר דקות.

כמו כן - ליבת אזורי הבילויים של ירושלים - מרכז העיר, ממילא, מתחם תחנת הרכבת ירושלים בחאן, ותלפיות - יהיו מקושרים במספר קווים שיאפשרו זחילת פאבים בין הפאבים שבעיר למועדוני הלילה שבתלפיות כבר מהפיצול הראשון לקו הכתום והצהוב.

אני מקווה שיהיה ניתן להצטרף לקואופרטיב גם מחו"ל לקראת ביקור בארץ.
ייצוג גאוגרפי במפה, על בסיס מסלול שבוס.
אם הדיאגרמה סובלת הכל (והדיאגרמה המקורית של שבוס בפייסבוק אכן סובלת הרבה בציר הרצוג) הרי שמפה גאוגרפית יכולה להראות במה מדובר, אפילו אם הייצוג הסכמטי שלי היה ברור מספיק. ניתן לראות כיצד הרשת שאני מציע מכסה את כל השכונות החילוניות וכן אתרי תיירות ובילוי עיקריים מחוץ לאזורי הבילויים הפתוחים גם בשבת.

הקו הירוק שלי תופח למימדים של קו תיירות המשרת את העיר העתיקה, וכן את עין כרם (הפיכת שלוחת הדסה ללולאה מאפשרת חיבור לחנה וסע בהר-הרצל ללא הפעלת ענף נפרד). לדעתי בלילה אין לו סיבה להכנס למלחה וגן החיות אז אני מסמן אותו במקווקו גם בגולמב.

בלולאת הקו הוורוד החלטתי שיכנס לבן זכאי ויכסה גם את האזור הזה שסובל בלולאה המקורית. בגלל הגאוגרפיה של מועדוני תלפיות ליד המסילה הישנה ניתן לשרת את השכונות משני עברי האזור הזה ע"י הלולאה. בארמון הנציב - אם אי אפשר לעבור בדוד רזיאל אפשר לעבור בעולי הגרדום.

כמו כן - מעניין אם מלון יכול להצטרף ליוזמה בקבלנות. בשוויץ שהינו במלון שהעניק לי ולבעלי כרטיסי נסיעה אזוריים (אוטובוס, רכבל, פניקולר) בחינם, אך איים שאובדנם יעלה 50 פרנק לכרטיס אבוד. לא היה פיקדון ולא היתה קנייה כלשהי מצידנו - פקיד הקבלה הציע אותם ויכלנו לבחור אם לקחת אותם או לא. יתכן שמלונות במערב העיר יחששו מאיומי כשרות, אך מלונות בעיר העתיקה וכן הוסטלים שאינם מפעילים מטבח יוכלו להצטרף ליוזמה אם הקטע המשפטי מאפשר לבית עסק להתקשר עם חברה קואופרטיבית לצורך הסעת עובדיו ואורחיו.

 
אהבתי את הרעיון של מלונות

ייצוג גאוגרפי במפה, על בסיס מסלול שבוס.
אם הדיאגרמה סובלת הכל (והדיאגרמה המקורית של שבוס בפייסבוק אכן סובלת הרבה בציר הרצוג) הרי שמפה גאוגרפית יכולה להראות במה מדובר, אפילו אם הייצוג הסכמטי שלי היה ברור מספיק. ניתן לראות כיצד הרשת שאני מציע מכסה את כל השכונות החילוניות וכן אתרי תיירות ובילוי עיקריים מחוץ לאזורי הבילויים הפתוחים גם בשבת.

הקו הירוק שלי תופח למימדים של קו תיירות המשרת את העיר העתיקה, וכן את עין כרם (הפיכת שלוחת הדסה ללולאה מאפשרת חיבור לחנה וסע בהר-הרצל ללא הפעלת ענף נפרד). לדעתי בלילה אין לו סיבה להכנס למלחה וגן החיות אז אני מסמן אותו במקווקו גם בגולמב.

בלולאת הקו הוורוד החלטתי שיכנס לבן זכאי ויכסה גם את האזור הזה שסובל בלולאה המקורית. בגלל הגאוגרפיה של מועדוני תלפיות ליד המסילה הישנה ניתן לשרת את השכונות משני עברי האזור הזה ע"י הלולאה. בארמון הנציב - אם אי אפשר לעבור בדוד רזיאל אפשר לעבור בעולי הגרדום.

כמו כן - מעניין אם מלון יכול להצטרף ליוזמה בקבלנות. בשוויץ שהינו במלון שהעניק לי ולבעלי כרטיסי נסיעה אזוריים (אוטובוס, רכבל, פניקולר) בחינם, אך איים שאובדנם יעלה 50 פרנק לכרטיס אבוד. לא היה פיקדון ולא היתה קנייה כלשהי מצידנו - פקיד הקבלה הציע אותם ויכלנו לבחור אם לקחת אותם או לא. יתכן שמלונות במערב העיר יחששו מאיומי כשרות, אך מלונות בעיר העתיקה וכן הוסטלים שאינם מפעילים מטבח יוכלו להצטרף ליוזמה אם הקטע המשפטי מאפשר לבית עסק להתקשר עם חברה קואופרטיבית לצורך הסעת עובדיו ואורחיו.
אהבתי את הרעיון של מלונות
תציע להם את זה, כנראה אתה הראשון שחושב על הכיוון הזה.
 

Ccyclist

Well-known member
יש לפנות לכל גורם שניתן לשתף אותו בפרוייקט.

אהבתי את הרעיון של מלונות
תציע להם את זה, כנראה אתה הראשון שחושב על הכיוון הזה.
יש לפנות לכל גורם שניתן לשתף אותו בפרוייקט.
ככל שבסיס התמיכה רחב יותר וכולל עסקים, רשויות מקומיות מחוץ לירושלים (קיבוצי מטה יהודה כולל רמת רחל, עיריות מבשרת ומעלה אדומים אם זה תואם את האינטרסים שלהן), מעסיקים שממילא צריכים לדאוג לעובדיהם למוניות, מוסדות ציבור הפתוחים בשבת (הסינימטק, מוזיאון ישראל, גן החיות התנ"כי) או אגודות שוחריהם, אגודת הסטודנטים וכו' - כך הסיכוי להתבססות הפרוייקט יגדל, וכל איום עליו יתקל בהתנגדות רחבה לא רק של יחידים אלא גם של עסקים ומוסדות.
&nbsp
בפנייה ספציפית למלונות צריך לדאוג גם לצרכי התיירים ע"י שינוי קל במסלול הלולאה הראשית כך שתכלול את שער יפו במהלך היום. הקו הקיים עובר באזור המלונות הראשי במלך דוד (שנגיש גם ממלונות קרן היסוד) אבל קשה להצדיק המתנה של שעה כדי ללכת ברגל מכורש / ממילא, למרות שאולי יש גם תחנה בשער שכם שנגישה לרובע הנוצרי. הקו צריך להגיע גם לאזור המסעדות בהלל ובן יהודה שהוא מערבי יותר בסגנונו ומתאים לארוחת צהריים פחות "אותנטית" אחרי ביקור בעיר העתיקה. יתכן שלצורך העניין יצטרכו לולאה כפולה ( שער שכם, מנהרת הצנחנים לשער יפו מפלס תחתי, יצחק קריב, ממילא, הלל - החתולות, אגרון - המלך דוד ) שתאפשר לתייר הנמצא בעיר העתיקה להגיע הן למסעדות מרכז העיר והן למלונות.
&nbsp
הקו הנוכחי כולל גישה נוחה יחסית למוזיאון ישראל הפתוח בשבת (המגילות הגנוזות מפורסמות מאד בעולם), אך בחשיבה תיירותית חבל שאינו מגיע לעין כרם. יתכן שתיירים לא כל-כך מודעים פוליטית יתאכזבו שאינו מגיע לבית לחם.
 

dalalY

New member
אי אפשר לממן תח"צ מסוג כזה אצל יהודים

תח"צ בירושלים בשבת ,קואופרטיב בעלות 50 שקל לשנה
מיזם "שבוס" הפרטי יפעיל החל מהערב, ליל שבת, קו אוטובוס ממרכז העיר לפסגת זאב ובחזרה. הנהגים לא יהיו יהודים.
הערב (שישי) ב-8 ייצא לדרך אוטובוס ראשון בירושלים שיפעל בשבת.
מדובר ביוזמה של כמה ירושלמים שזעמו על סירובו של שר התחבורה ישראל כץ לאפשר תחבורה ציבורית בשבת. המיזם נקרא "שבוס" וגייס באתר מימון ההמונים הדסטארט 110 אלף שקל.
"למדנו את החוק וחיפשנו את שביל הזהב בין הסירוב של משרד התחבורה להעניק רישיונות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת לבין הצרכים של ירושלמים רבים", אמר לעיתון "ידיעות אחרונות" חובב ינאי, ממייסדי המיזם.
מי שירצה לנסוע באוטובוס יצטרך להיות חבר הקואופרטיב בעלות של 50 שקלים בשנה. אפשר להירשם באינטרנט ועד כה שילמו את דמי החבר כבר 500 איש.
הקו הראשון שיפעל, החל מהערב, יהיה ממרכז העיר לפסגת זאב ובחזרה, דרך תלפיות, בית הכרם והגבעה הצרפתית. הוא יפעל אחת לשעה מרדת הלילה ועד 2 לפנות בוקר. יוזמי "שבוס" ישכרו אוטובוסים, ונהגיהם יהיו לא יהודים.

http://www.shabus.co.il/
אי אפשר לממן תח"צ מסוג כזה אצל יהודים
יהודי שיעבוד בשבת ירצה כפול כי זה החוק , מנהג ערבי עובד הכל כלול חודשי ,

גם החברה בבעלות יהודית תרצה כפול כסף ,אלתשכחו כמה סובסדיות יש למפעלי תח"צ

ולכן בכדי לקיים את הדבר הזה , כלכלית , יש לקיים אותה עם חברה ממזרח ירושלים ונהגים ערבים.
 

mister K

New member
זו כבר התחשבנות של החברה עם הנהגים שלה

אי אפשר לממן תח"צ מסוג כזה אצל יהודים
יהודי שיעבוד בשבת ירצה כפול כי זה החוק , מנהג ערבי עובד הכל כלול חודשי ,

גם החברה בבעלות יהודית תרצה כפול כסף ,אלתשכחו כמה סובסדיות יש למפעלי תח"צ

ולכן בכדי לקיים את הדבר הזה , כלכלית , יש לקיים אותה עם חברה ממזרח ירושלים ונהגים ערבים.
זו כבר התחשבנות של החברה עם הנהגים שלה
חברי הקואופרטיב לא משלמים ישירות לנהגים. הם משלמים לחברה מחיר שהיא קובעת להם. אם החברה הערבית הציאה את המחיר הזול ביותר, אהלן וסהלן.
בכל מקרה, אף נהג ערבי לא עובד "הכל כלול". גם להם יש יום חופש בו הם מחוייבים לקבל 150% לפי חוק, רק שהוא לא בשבת אלא ביום שישי או ראשון.
החוק אומר 150% בשבת ולא כפול. באגד משלמים 200% ויש שם לא מעט נהגים שרוצים לעבוד כי זה משתלם.
 

FiReBall

New member
ההבדל בין שכר שעתי של 27 ש"ח ל-40 ש"ח

אי אפשר לממן תח"צ מסוג כזה אצל יהודים
יהודי שיעבוד בשבת ירצה כפול כי זה החוק , מנהג ערבי עובד הכל כלול חודשי ,

גם החברה בבעלות יהודית תרצה כפול כסף ,אלתשכחו כמה סובסדיות יש למפעלי תח"צ

ולכן בכדי לקיים את הדבר הזה , כלכלית , יש לקיים אותה עם חברה ממזרח ירושלים ונהגים ערבים.
ההבדל בין שכר שעתי של 27 ש"ח ל-40 ש"ח
בוודאי כאשר מדובר בעובד אחד (או לכל היותר 3-5 עובדים) הוא זניח לחלוטין.
 

Ccyclist

Well-known member
בגלל שההפעלה עברה חלק שלחתי תרומה קטנה בפיי-פאל.

תח"צ בירושלים בשבת ,קואופרטיב בעלות 50 שקל לשנה
מיזם "שבוס" הפרטי יפעיל החל מהערב, ליל שבת, קו אוטובוס ממרכז העיר לפסגת זאב ובחזרה. הנהגים לא יהיו יהודים.
הערב (שישי) ב-8 ייצא לדרך אוטובוס ראשון בירושלים שיפעל בשבת.
מדובר ביוזמה של כמה ירושלמים שזעמו על סירובו של שר התחבורה ישראל כץ לאפשר תחבורה ציבורית בשבת. המיזם נקרא "שבוס" וגייס באתר מימון ההמונים הדסטארט 110 אלף שקל.
"למדנו את החוק וחיפשנו את שביל הזהב בין הסירוב של משרד התחבורה להעניק רישיונות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת לבין הצרכים של ירושלמים רבים", אמר לעיתון "ידיעות אחרונות" חובב ינאי, ממייסדי המיזם.
מי שירצה לנסוע באוטובוס יצטרך להיות חבר הקואופרטיב בעלות של 50 שקלים בשנה. אפשר להירשם באינטרנט ועד כה שילמו את דמי החבר כבר 500 איש.
הקו הראשון שיפעל, החל מהערב, יהיה ממרכז העיר לפסגת זאב ובחזרה, דרך תלפיות, בית הכרם והגבעה הצרפתית. הוא יפעל אחת לשעה מרדת הלילה ועד 2 לפנות בוקר. יוזמי "שבוס" ישכרו אוטובוסים, ונהגיהם יהיו לא יהודים.

http://www.shabus.co.il/
בגלל שההפעלה עברה חלק שלחתי תרומה קטנה בפיי-פאל.
התמיכה שלי מסתכמת ביותר ממילים והמלצות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה