שבוע חדש שנפתח ביום ירושליים...יום האיחוד

הדסהש1

New member
שבוע חדש שנפתח ביום ירושליים...יום האיחוד

לכבי האחות והאח ההבדל בינכם הוא גדול..צריך לחדש קשר
לדבר על מה שכואב..זה שאין אמא במשפחה אומר הרבה..לפעמים
האמא מקשרת ומאחדת...יום טוב לכולם

 

אלאורלי

New member
ירושלים כבר קיבלה את חלקה ממני ביום רביעי

אתמול קיבלה ממני שרונה את חלקה, היה כף של טיול עם מדריך נפלא.

 

רוזהלי2

New member
יום ירושלים שמח


ביום כ"ח באייר תשכ"ז - 1967, ב"מלחמת ששת הימים", שוחרר החלק המזרחי של ירושלים משלטון ירדן ובכלל זה העיר העתיקה, הר הבית והכותל המערבי. מאז מלחמת השחרור מנעה ממלכת ירדן מיהודים לגשת אל הכותל המערבי.
לאחר 19 שנה של שלטון ירדני בחלק המזרחי של העיר, הפכה ירושלים להיות עיר מאוחדת תחת שלטון ישראלי. יום זה נקבע כיום חג במדינת-ישראל - "יום ירושלים".
במלחמת השחרור התנהלו קרבות קשים על ירושלים בין הכוחות הערביים לבין כוחו הישוב היהודי. בקרבות אלה נפרץ המצור על ירושלים, אבל העיר העתיקה, לב לבה של ירושלים, נשארה נצורה. ביום 28 בחודש מאי 1948 נפלה העיר העתיקה, והמגינים המעטים שנותרו בה נלקחו בשבי לירדן.
ירושלים נחלקה לשנים: העיר המערבית - החדשה, בידי ישראל, והעיר המזרחית - ובתוכה העיר העתיקה והמקומות הקדושים, נשארה בשלטון ירדן.
כל התקופה בה שלטו הירדנים בירושלים המזרחית, לא יכלו אזרחי ישראל להגיע אל הכותל המערבי והמקומות המקודשים ליהדות בחלק זה של העיר.
19 שנה הייתה ירושלים המזרחית בשלטון ירדן. במלחמת ששת הימים הצטרפה ירדן אל מצרים וסוריה ופתחה בהתקפה על מדינת ישראל. כתגובה פרצו כוחות צה"ל לעיר העתיקה בכ"ח באייר, ושחררו את כל ירושלים.
המערכה על ירושלים ב"מלחמת ששת הימים" הייתה קשה ביותר, וגבתה מחיר כבד בחללים ופצועים מקרב הלוחמים. קרבות בין חיילי צה"ל ללוחמי הלגיון הירדני נערכו בגבעת-התחמושת, הר-הזיתים, הר הצופים וסמטאות העיר העתיקה. הרגע הגדול של מלחמת ששת הימים היה בעת פריצת שער האריות, שבחומת העיר העתיקה, על ידי חטיבת הצנחנים, והנפת דגל ישראל מעל הכותל המערבי.
עם שחרורו הגיע אל הכותל המערבי הרב הצבאי הראשי הרב גורן ויחד עם הלוחמים ברך ברכת "שהחיינו" ותקע בשופר. אחר כך הגיעו גם מפקד חטיבת הצנחנים מרדכי גור, הרמטכ"ל יצחק רבין ושר הבטחון משה דיין, ואת פניהם קיבלו מאות הלוחמים בשיר "ירושלים של זהב", שחובר על ידי נעמי שמר מספר ימים לפני המלחמה והפך להיות לסמל שחרור ירושלים.
 
למעלה