סיור בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
סיור בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל.

סיור בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל.
אתמול נערך סיור מקצועי ראשון ומסודר בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל. היוזמה לעריכת הסיור נהגתה לראשונה ע"י הגולש tzahi106, שאף הוא חש בפספוס הגדול של הפורום את תנופת הפיתוח בצפון. בעקבות פנייתו של צחי אליי, נאלצתי לחרוג מהחוק הפיזיקלי שקובע כי כל גוף בטבע שואף להגיע למצב מנוחה, ויצרתי קשר עם דובר "החברה הלאומית לדרכים" (מע"צ החדשה), מר גיא מי-טל, בבקשה לארגן סיור באתרי העבודה של הפרויקט.

לשמחתי הרבה, דובר החברה נעתר לבקשתי וכך יצא לדרך מסע תיאומים ארוך ומייגע בו השתתפו גורמים רבים עד לקביעת מועד הסיור. לצערי ועקב אילוצי עבודה, נבצר מצחי להשתתף בסיור שכה רצה להשתתף בו. זה המקום להודות לצחי על היוזמה שהובילה ליום מהנה ומרתק בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל.

מטעם מע"צ (מצטער, חבר'ה: השם החדש קשה לעיכול
) השתתפו בסיור מנהל הפרויקט, איתמר גליל, יועץ התקשורת, אבי שמול, ושרית נפתלי-שליט מקשרי קהילה.
לעבדכם הנאמן ורמי'ש הצטרפו מטעם הפורום elitrou ו-kobiz99.
הסיור החל בשעה 10:00 באתר המנהלת של הפרויקט, בתחנת הדלק הסמוכה לתחנת הממסר של "בזק" ולכפר ג'ודידה מכר. באתר המנהלת ערכנו הכרות בין המשתתפים, צפינו במצגת הפרויקט, שאלנו שאלות במהלכה, נענינו, וקיבלנו הסברים מקצועיים מפי מנהל הפרויקט ויועץ התקשורת. אגב יועץ התקשורת, אני חייב לציין בפניכם את התרשמותי הרבה ממקצועיותו של האיש שהתגלה כבקיא מאוד גם במאטריה המקצועית - ולא רק של פרויקט זה בלבד. מבחינתי, הייתה זו חוויה לימודית מהנה לצפות באופן עבודתו של אשף התקשורת המיומן, שכה הזכיר לי את מוטי קירשנבאום.

בתום השלב התאורטי, יצאנו מאתר המנהלת ברכב החברה לעבר מנהרות גילון. במהלך הנסיעה עקבנו אחר תוואי הקו, קיבלנו הסברים מפי מנהל הפרויקט על בעיית הקברים (כן-כן, גם כאן לא התחמקנו
) ופתרונה ההנדסי, תחנת אחיהוד, שלוחת המטענים ועוד. תחנתנו הראשונה הייתה בפורטל המערבי של מנהרות גילון. במע"צ לא עשו לנו הנחות והכניסה למנהרות הותרה רק עם קסדות (הכינותי מראש
), נעלי בטיחות ואפודים זוהרים. בתום הסיור במנהרות חזרנו לרכב והמשכנו לתצפית על הפורטל המזרחי של מנהרות גילון. התחנה הבאה הייתה גם תחנתנו האחרונה לפני ארוחת הצהריים המשותפת: תחנת כרמיאל העתידית, הסמוכה למסוף האוטובוסים.
באזור התחנה צפויים כמה שינויים ועבודות פיתוח שיסוקרו ב"שבתשתיות" - כמו גם כל יתר הפרטים הטכניים וההנדסיים של הפרויקט.
 

בועז ל

New member
תודות

סיור בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל.
אתמול נערך סיור מקצועי ראשון ומסודר בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל. היוזמה לעריכת הסיור נהגתה לראשונה ע"י הגולש tzahi106, שאף הוא חש בפספוס הגדול של הפורום את תנופת הפיתוח בצפון. בעקבות פנייתו של צחי אליי, נאלצתי לחרוג מהחוק הפיזיקלי שקובע כי כל גוף בטבע שואף להגיע למצב מנוחה, ויצרתי קשר עם דובר "החברה הלאומית לדרכים" (מע"צ החדשה), מר גיא מי-טל, בבקשה לארגן סיור באתרי העבודה של הפרויקט.

לשמחתי הרבה, דובר החברה נעתר לבקשתי וכך יצא לדרך מסע תיאומים ארוך ומייגע בו השתתפו גורמים רבים עד לקביעת מועד הסיור. לצערי ועקב אילוצי עבודה, נבצר מצחי להשתתף בסיור שכה רצה להשתתף בו. זה המקום להודות לצחי על היוזמה שהובילה ליום מהנה ומרתק בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל.

מטעם מע"צ (מצטער, חבר'ה: השם החדש קשה לעיכול
) השתתפו בסיור מנהל הפרויקט, איתמר גליל, יועץ התקשורת, אבי שמול, ושרית נפתלי-שליט מקשרי קהילה.
לעבדכם הנאמן ורמי'ש הצטרפו מטעם הפורום elitrou ו-kobiz99.
הסיור החל בשעה 10:00 באתר המנהלת של הפרויקט, בתחנת הדלק הסמוכה לתחנת הממסר של "בזק" ולכפר ג'ודידה מכר. באתר המנהלת ערכנו הכרות בין המשתתפים, צפינו במצגת הפרויקט, שאלנו שאלות במהלכה, נענינו, וקיבלנו הסברים מקצועיים מפי מנהל הפרויקט ויועץ התקשורת. אגב יועץ התקשורת, אני חייב לציין בפניכם את התרשמותי הרבה ממקצועיותו של האיש שהתגלה כבקיא מאוד גם במאטריה המקצועית - ולא רק של פרויקט זה בלבד. מבחינתי, הייתה זו חוויה לימודית מהנה לצפות באופן עבודתו של אשף התקשורת המיומן, שכה הזכיר לי את מוטי קירשנבאום.

בתום השלב התאורטי, יצאנו מאתר המנהלת ברכב החברה לעבר מנהרות גילון. במהלך הנסיעה עקבנו אחר תוואי הקו, קיבלנו הסברים מפי מנהל הפרויקט על בעיית הקברים (כן-כן, גם כאן לא התחמקנו
) ופתרונה ההנדסי, תחנת אחיהוד, שלוחת המטענים ועוד. תחנתנו הראשונה הייתה בפורטל המערבי של מנהרות גילון. במע"צ לא עשו לנו הנחות והכניסה למנהרות הותרה רק עם קסדות (הכינותי מראש
), נעלי בטיחות ואפודים זוהרים. בתום הסיור במנהרות חזרנו לרכב והמשכנו לתצפית על הפורטל המזרחי של מנהרות גילון. התחנה הבאה הייתה גם תחנתנו האחרונה לפני ארוחת הצהריים המשותפת: תחנת כרמיאל העתידית, הסמוכה למסוף האוטובוסים.
באזור התחנה צפויים כמה שינויים ועבודות פיתוח שיסוקרו ב"שבתשתיות" - כמו גם כל יתר הפרטים הטכניים וההנדסיים של הפרויקט.
תודות
זהירות, חברים: הרשימה ארוכה.

אפתח בתודה לחברנו צחי (tzahi106), שמעבר לרעיון הסיור, טרח לצרף גם שאלות ממוקדות ומעניינות.
תודה לחברי הפורום שהצטרפו לסיור וסייעו בידי: רמי (הצלם הנהדר שתמיד מתגייס למשימה), קובי (שהוזעק בהתראה קצרה) ואלי (שאיך...איך לא גיליתי את הבחור המוכשר שהסתתר לנו בפורום?)

תודה לגברת ברוריה נעים ארגמן מקשרי קהילה ואסתי מדוברות מע"צ על מלאכת התיאומים.
תודה גדולה לדובר מע"צ, מר גיא מי-טל, שפתח עבורנו לרווחה את הדלת למע"צ והביע נכונות להמשיך את קשרי הגומלין עם הפורום. מע"צ של השנים הבאות תהפוך לשחקן המרכזי בארץ בתחום התשתיות. פרויקט הקו לכרמיאל, מסילת העמק ופרויקט החשמול הכה קריטי, הם הניצנים הראשונים והגדולים של החברה בתחום התח"צ. מכאן, שהעמקת השת"פ עם החברה חיונית ומחויבת אם ברצונו של הפורום להמשיך ולשמר את מעמדו התקשורתי.
תודה למנהל הפרויקט, איתמר גליל, על הסבריו המקצועיים והמרתקים. מבחינתי, יכולתי להמשיך ולשוחח עד חצות עם איתמר לולא מגבלת הזמן.
תודה גדולה לאבי שמול, האיש שמעבר למקצועיותו הרבה התגלה כאיש שיחה מרתק בדיוק בנושאים שמעניינים אותי: תקשורת, פוליטיקה מקומית ובוקי נאה מהישרדות
 

kobiz99

New member
תודה רבה לאנשי מע"צ אבי שמול ואיתמר גליל

תודות
זהירות, חברים: הרשימה ארוכה.

אפתח בתודה לחברנו צחי (tzahi106), שמעבר לרעיון הסיור, טרח לצרף גם שאלות ממוקדות ומעניינות.
תודה לחברי הפורום שהצטרפו לסיור וסייעו בידי: רמי (הצלם הנהדר שתמיד מתגייס למשימה), קובי (שהוזעק בהתראה קצרה) ואלי (שאיך...איך לא גיליתי את הבחור המוכשר שהסתתר לנו בפורום?)

תודה לגברת ברוריה נעים ארגמן מקשרי קהילה ואסתי מדוברות מע"צ על מלאכת התיאומים.
תודה גדולה לדובר מע"צ, מר גיא מי-טל, שפתח עבורנו לרווחה את הדלת למע"צ והביע נכונות להמשיך את קשרי הגומלין עם הפורום. מע"צ של השנים הבאות תהפוך לשחקן המרכזי בארץ בתחום התשתיות. פרויקט הקו לכרמיאל, מסילת העמק ופרויקט החשמול הכה קריטי, הם הניצנים הראשונים והגדולים של החברה בתחום התח"צ. מכאן, שהעמקת השת"פ עם החברה חיונית ומחויבת אם ברצונו של הפורום להמשיך ולשמר את מעמדו התקשורתי.
תודה למנהל הפרויקט, איתמר גליל, על הסבריו המקצועיים והמרתקים. מבחינתי, יכולתי להמשיך ולשוחח עד חצות עם איתמר לולא מגבלת הזמן.
תודה גדולה לאבי שמול, האיש שמעבר למקצועיותו הרבה התגלה כאיש שיחה מרתק בדיוק בנושאים שמעניינים אותי: תקשורת, פוליטיקה מקומית ובוקי נאה מהישרדות
תודה רבה לאנשי מע"צ אבי שמול ואיתמר גליל
תודה רבה לבועז לוי המנהל, ולחברי הפורום רמי ואלי שהשתתפו בסיור.
הסיור המקצועי היה מעניין מאוד אנשי מע"צ הסבירו לפרטי פרטים והשיבו לשאלות שהעלינו .
מחכה להמשך בקוו רכבת העמק המחודש שגם אותו מקימה מע"צ.
בועז אל תרדם בשמירה, תתחיל לעבוד.
ושוב תודה לכל אשר תרחו לקיום סיור מקצועי זה.
קוביז99
 

בועז ל

New member
קובי ידידי: אם אתה מבטיח לי שמשתתפי הסיור הבא

תודה רבה לאנשי מע"צ אבי שמול ואיתמר גליל
תודה רבה לבועז לוי המנהל, ולחברי הפורום רמי ואלי שהשתתפו בסיור.
הסיור המקצועי היה מעניין מאוד אנשי מע"צ הסבירו לפרטי פרטים והשיבו לשאלות שהעלינו .
מחכה להמשך בקוו רכבת העמק המחודש שגם אותו מקימה מע"צ.
בועז אל תרדם בשמירה, תתחיל לעבוד.
ושוב תודה לכל אשר תרחו לקיום סיור מקצועי זה.
קוביז99
קובי ידידי: אם אתה מבטיח לי שמשתתפי הסיור הבא
יהיו כולם מקרב הגולשים הצפוניים של הפורום, אני מבטיח לא להירדם בשמירה.
 

kobiz99

New member
אני בקושי יכול להבטיח את עצמי

קובי ידידי: אם אתה מבטיח לי שמשתתפי הסיור הבא
יהיו כולם מקרב הגולשים הצפוניים של הפורום, אני מבטיח לא להירדם בשמירה.
אני בקושי יכול להבטיח את עצמי
אם תהיה התראה מספיק מוקדם גם מתן יהיה.
אבל בכל זאת אנו צריכים מנהל מסור וגם אחד שיודע לכתוב.
בכל מקרה מחכים בכליון עיניים.
בניין המנהלת מימין
 

בועז ל

New member
תמונה נוספת בהמתנה לשבתשתיות של רמי.

סיור בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל.
אתמול נערך סיור מקצועי ראשון ומסודר בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל. היוזמה לעריכת הסיור נהגתה לראשונה ע"י הגולש tzahi106, שאף הוא חש בפספוס הגדול של הפורום את תנופת הפיתוח בצפון. בעקבות פנייתו של צחי אליי, נאלצתי לחרוג מהחוק הפיזיקלי שקובע כי כל גוף בטבע שואף להגיע למצב מנוחה, ויצרתי קשר עם דובר "החברה הלאומית לדרכים" (מע"צ החדשה), מר גיא מי-טל, בבקשה לארגן סיור באתרי העבודה של הפרויקט.

לשמחתי הרבה, דובר החברה נעתר לבקשתי וכך יצא לדרך מסע תיאומים ארוך ומייגע בו השתתפו גורמים רבים עד לקביעת מועד הסיור. לצערי ועקב אילוצי עבודה, נבצר מצחי להשתתף בסיור שכה רצה להשתתף בו. זה המקום להודות לצחי על היוזמה שהובילה ליום מהנה ומרתק בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל.

מטעם מע"צ (מצטער, חבר'ה: השם החדש קשה לעיכול
) השתתפו בסיור מנהל הפרויקט, איתמר גליל, יועץ התקשורת, אבי שמול, ושרית נפתלי-שליט מקשרי קהילה.
לעבדכם הנאמן ורמי'ש הצטרפו מטעם הפורום elitrou ו-kobiz99.
הסיור החל בשעה 10:00 באתר המנהלת של הפרויקט, בתחנת הדלק הסמוכה לתחנת הממסר של "בזק" ולכפר ג'ודידה מכר. באתר המנהלת ערכנו הכרות בין המשתתפים, צפינו במצגת הפרויקט, שאלנו שאלות במהלכה, נענינו, וקיבלנו הסברים מקצועיים מפי מנהל הפרויקט ויועץ התקשורת. אגב יועץ התקשורת, אני חייב לציין בפניכם את התרשמותי הרבה ממקצועיותו של האיש שהתגלה כבקיא מאוד גם במאטריה המקצועית - ולא רק של פרויקט זה בלבד. מבחינתי, הייתה זו חוויה לימודית מהנה לצפות באופן עבודתו של אשף התקשורת המיומן, שכה הזכיר לי את מוטי קירשנבאום.

בתום השלב התאורטי, יצאנו מאתר המנהלת ברכב החברה לעבר מנהרות גילון. במהלך הנסיעה עקבנו אחר תוואי הקו, קיבלנו הסברים מפי מנהל הפרויקט על בעיית הקברים (כן-כן, גם כאן לא התחמקנו
) ופתרונה ההנדסי, תחנת אחיהוד, שלוחת המטענים ועוד. תחנתנו הראשונה הייתה בפורטל המערבי של מנהרות גילון. במע"צ לא עשו לנו הנחות והכניסה למנהרות הותרה רק עם קסדות (הכינותי מראש
), נעלי בטיחות ואפודים זוהרים. בתום הסיור במנהרות חזרנו לרכב והמשכנו לתצפית על הפורטל המזרחי של מנהרות גילון. התחנה הבאה הייתה גם תחנתנו האחרונה לפני ארוחת הצהריים המשותפת: תחנת כרמיאל העתידית, הסמוכה למסוף האוטובוסים.
באזור התחנה צפויים כמה שינויים ועבודות פיתוח שיסוקרו ב"שבתשתיות" - כמו גם כל יתר הפרטים הטכניים וההנדסיים של הפרויקט.
תמונה נוספת בהמתנה לשבתשתיות של רמי.
קצה המנהרה הדרומית בפורטל המערבי של מנהרות גילון. צמד המנהרות באורך 4.6 ק"מ כ"א, נכרה ע"י חברה סינית משני הכיוונים לקראת הפגישה המרגשת. קצב הכרייה עומד כיום על כשלושה עד ארבעה מטרים ליום - קצב שעשוי להשתנות בהתאם לחוזק הסלע.. בכל מנהרה וכיוון כרייה מבוצעים שני פיצוצים במשך היום.בתום הפיצוצים נבדק שטח הפיצוץ ע"י גיאולוגים אש קובעים את מידת הדיפון הנדרשת לדפנות המנהרה. אגב, רמת הדיםון קובעת בין היתר גם את מידת התשלום לקבלן.

כריית המנהרות מבוצעת בהפרש קטן מזה שנחזה ב-A1 : כ-10 מ' מבדילים בין שתי המנהרות. גם במנהרות אלה קיימות מנהרות מילוט המחברות בין צמד המנהרות, שמרחקן זו מזו, אגב, משתנה במעט לאורך התוואי. התקן למרווח בין מנהרות המילוט - 244 מ'.
בפורטל המערבי של מנהרות גילון הושג מרחק כרייה באורך 200 מ' בעוד שבפורטל המזרחי הושג מרחק כרייה באורך 80 מ' עד כה.
המשך יבוא.
 

elitrou

New member
תיקון קטן לגבי מרחק בין המנהרות

תמונה נוספת בהמתנה לשבתשתיות של רמי.
קצה המנהרה הדרומית בפורטל המערבי של מנהרות גילון. צמד המנהרות באורך 4.6 ק"מ כ"א, נכרה ע"י חברה סינית משני הכיוונים לקראת הפגישה המרגשת. קצב הכרייה עומד כיום על כשלושה עד ארבעה מטרים ליום - קצב שעשוי להשתנות בהתאם לחוזק הסלע.. בכל מנהרה וכיוון כרייה מבוצעים שני פיצוצים במשך היום.בתום הפיצוצים נבדק שטח הפיצוץ ע"י גיאולוגים אש קובעים את מידת הדיפון הנדרשת לדפנות המנהרה. אגב, רמת הדיםון קובעת בין היתר גם את מידת התשלום לקבלן.

כריית המנהרות מבוצעת בהפרש קטן מזה שנחזה ב-A1 : כ-10 מ' מבדילים בין שתי המנהרות. גם במנהרות אלה קיימות מנהרות מילוט המחברות בין צמד המנהרות, שמרחקן זו מזו, אגב, משתנה במעט לאורך התוואי. התקן למרווח בין מנהרות המילוט - 244 מ'.
בפורטל המערבי של מנהרות גילון הושג מרחק כרייה באורך 200 מ' בעוד שבפורטל המזרחי הושג מרחק כרייה באורך 80 מ' עד כה.
המשך יבוא.
תיקון קטן לגבי מרחק בין המנהרות
לפי מה שהבנתי מאיתמר, המנהרות מתרחקות בהמשך, על מנת לאפשר חלל תפעולי למערכות המנהרה, כך שמנהרות החיבור הבאות תהיינה ארוכות יותר מזו המערבית ביותר בה ביקרנו. בונוס - תמונה של מנהרת החיבור. סליחה מראש על האיכות שלא מתקרבת לרמתם הרמה של רמי ובועז.
 
תודה רבה בועז. מוצ"ש בלי שבתשתיות, זה כמו

תיקון קטן לגבי מרחק בין המנהרות
לפי מה שהבנתי מאיתמר, המנהרות מתרחקות בהמשך, על מנת לאפשר חלל תפעולי למערכות המנהרה, כך שמנהרות החיבור הבאות תהיינה ארוכות יותר מזו המערבית ביותר בה ביקרנו. בונוס - תמונה של מנהרת החיבור. סליחה מראש על האיכות שלא מתקרבת לרמתם הרמה של רמי ובועז.
תודה רבה בועז. מוצ"ש בלי שבתשתיות, זה כמו
אוכל בלי מלח. חסר!!!!
 
תודה בועז ושאלה

תמונה נוספת בהמתנה לשבתשתיות של רמי.
קצה המנהרה הדרומית בפורטל המערבי של מנהרות גילון. צמד המנהרות באורך 4.6 ק"מ כ"א, נכרה ע"י חברה סינית משני הכיוונים לקראת הפגישה המרגשת. קצב הכרייה עומד כיום על כשלושה עד ארבעה מטרים ליום - קצב שעשוי להשתנות בהתאם לחוזק הסלע.. בכל מנהרה וכיוון כרייה מבוצעים שני פיצוצים במשך היום.בתום הפיצוצים נבדק שטח הפיצוץ ע"י גיאולוגים אש קובעים את מידת הדיפון הנדרשת לדפנות המנהרה. אגב, רמת הדיםון קובעת בין היתר גם את מידת התשלום לקבלן.

כריית המנהרות מבוצעת בהפרש קטן מזה שנחזה ב-A1 : כ-10 מ' מבדילים בין שתי המנהרות. גם במנהרות אלה קיימות מנהרות מילוט המחברות בין צמד המנהרות, שמרחקן זו מזו, אגב, משתנה במעט לאורך התוואי. התקן למרווח בין מנהרות המילוט - 244 מ'.
בפורטל המערבי של מנהרות גילון הושג מרחק כרייה באורך 200 מ' בעוד שבפורטל המזרחי הושג מרחק כרייה באורך 80 מ' עד כה.
המשך יבוא.
תודה בועז ושאלה
3-4 מטרים מכל כיוון או בסה"כ
 

easylivin

New member
תודה לך בועז, לצחי, לכל המשתתפים ולמארחים!

סיור בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל.
אתמול נערך סיור מקצועי ראשון ומסודר בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל. היוזמה לעריכת הסיור נהגתה לראשונה ע"י הגולש tzahi106, שאף הוא חש בפספוס הגדול של הפורום את תנופת הפיתוח בצפון. בעקבות פנייתו של צחי אליי, נאלצתי לחרוג מהחוק הפיזיקלי שקובע כי כל גוף בטבע שואף להגיע למצב מנוחה, ויצרתי קשר עם דובר "החברה הלאומית לדרכים" (מע"צ החדשה), מר גיא מי-טל, בבקשה לארגן סיור באתרי העבודה של הפרויקט.

לשמחתי הרבה, דובר החברה נעתר לבקשתי וכך יצא לדרך מסע תיאומים ארוך ומייגע בו השתתפו גורמים רבים עד לקביעת מועד הסיור. לצערי ועקב אילוצי עבודה, נבצר מצחי להשתתף בסיור שכה רצה להשתתף בו. זה המקום להודות לצחי על היוזמה שהובילה ליום מהנה ומרתק בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל.

מטעם מע"צ (מצטער, חבר'ה: השם החדש קשה לעיכול
) השתתפו בסיור מנהל הפרויקט, איתמר גליל, יועץ התקשורת, אבי שמול, ושרית נפתלי-שליט מקשרי קהילה.
לעבדכם הנאמן ורמי'ש הצטרפו מטעם הפורום elitrou ו-kobiz99.
הסיור החל בשעה 10:00 באתר המנהלת של הפרויקט, בתחנת הדלק הסמוכה לתחנת הממסר של "בזק" ולכפר ג'ודידה מכר. באתר המנהלת ערכנו הכרות בין המשתתפים, צפינו במצגת הפרויקט, שאלנו שאלות במהלכה, נענינו, וקיבלנו הסברים מקצועיים מפי מנהל הפרויקט ויועץ התקשורת. אגב יועץ התקשורת, אני חייב לציין בפניכם את התרשמותי הרבה ממקצועיותו של האיש שהתגלה כבקיא מאוד גם במאטריה המקצועית - ולא רק של פרויקט זה בלבד. מבחינתי, הייתה זו חוויה לימודית מהנה לצפות באופן עבודתו של אשף התקשורת המיומן, שכה הזכיר לי את מוטי קירשנבאום.

בתום השלב התאורטי, יצאנו מאתר המנהלת ברכב החברה לעבר מנהרות גילון. במהלך הנסיעה עקבנו אחר תוואי הקו, קיבלנו הסברים מפי מנהל הפרויקט על בעיית הקברים (כן-כן, גם כאן לא התחמקנו
) ופתרונה ההנדסי, תחנת אחיהוד, שלוחת המטענים ועוד. תחנתנו הראשונה הייתה בפורטל המערבי של מנהרות גילון. במע"צ לא עשו לנו הנחות והכניסה למנהרות הותרה רק עם קסדות (הכינותי מראש
), נעלי בטיחות ואפודים זוהרים. בתום הסיור במנהרות חזרנו לרכב והמשכנו לתצפית על הפורטל המזרחי של מנהרות גילון. התחנה הבאה הייתה גם תחנתנו האחרונה לפני ארוחת הצהריים המשותפת: תחנת כרמיאל העתידית, הסמוכה למסוף האוטובוסים.
באזור התחנה צפויים כמה שינויים ועבודות פיתוח שיסוקרו ב"שבתשתיות" - כמו גם כל יתר הפרטים הטכניים וההנדסיים של הפרויקט.
תודה לך בועז, לצחי, לכל המשתתפים ולמארחים!
מחכה בקוצר רוח לתחילת הסיקור בפורום של הפרוייקט ההיסטורי, העתיד להביא את בשורת הרכבת המודרנית (כלומר, החשמלית) לצפון הארץ, שתגיע אחרי כרמיאל גם לראש פינה ולקרית שמונה. אין לי ספק שמיזם הענק הזה יביא עמו תרומה חיובית משמעותית ביותר לכלכלת האזור, לתיירות ולרווחת התושבים.
 

raminec

New member
אל תגיד רכבת חשמלית...

תודה לך בועז, לצחי, לכל המשתתפים ולמארחים!
מחכה בקוצר רוח לתחילת הסיקור בפורום של הפרוייקט ההיסטורי, העתיד להביא את בשורת הרכבת המודרנית (כלומר, החשמלית) לצפון הארץ, שתגיע אחרי כרמיאל גם לראש פינה ולקרית שמונה. אין לי ספק שמיזם הענק הזה יביא עמו תרומה חיובית משמעותית ביותר לכלכלת האזור, לתיירות ולרווחת התושבים.
אל תגיד רכבת חשמלית...
הקו מתוכנן ונבנה כך שאפשר יהיה להפעיל אותו גם עם רכבות דיזל במידה ויונה יהב יצליח בפרוייקט הסיכול הממוקד של החישמול.
 

easylivin

New member
לא, דווקא אגיד ואחזור שוב:


אל תגיד רכבת חשמלית...
הקו מתוכנן ונבנה כך שאפשר יהיה להפעיל אותו גם עם רכבות דיזל במידה ויונה יהב יצליח בפרוייקט הסיכול הממוקד של החישמול.
לא, דווקא אגיד ואחזור שוב:

רכבת מודרנית ויעילה באמת = רכבת חשמלית. מבחינתי לא יכול להיות על זה שום ויכוח. שיתכננו מה שרוצים, העיקר שבסוף המסילה תיפתח כמחושמלת.
וליונה יהב יש עוד כמה שנים לסיים את פיתוחה של מערכת הטלפורטציה המטרופולינית - אם לא יספיק עד אז, זבש"ו...
 

raminec

New member
אנחנו יכולים לרצות ולבקש כרצוננו

לא, דווקא אגיד ואחזור שוב:

רכבת מודרנית ויעילה באמת = רכבת חשמלית. מבחינתי לא יכול להיות על זה שום ויכוח. שיתכננו מה שרוצים, העיקר שבסוף המסילה תיפתח כמחושמלת.
וליונה יהב יש עוד כמה שנים לסיים את פיתוחה של מערכת הטלפורטציה המטרופולינית - אם לא יספיק עד אז, זבש"ו...
אנחנו יכולים לרצות ולבקש כרצוננו
אבל רכבת ישראל דרך מע"צ כבר מכינים תוכנית גיבוי לאפשרות שלא יהיה חשמול עד לתום הקמתו של הקו ע"מ שלא להיתפס "עם המכנסיים למטה".
אני בהחלט מאמין לך כשאתה אומר שרכבת מודרנית חייבת להיות חשמלית.
 

mishmish

New member
שאלה

סיור בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל.
אתמול נערך סיור מקצועי ראשון ומסודר בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל. היוזמה לעריכת הסיור נהגתה לראשונה ע"י הגולש tzahi106, שאף הוא חש בפספוס הגדול של הפורום את תנופת הפיתוח בצפון. בעקבות פנייתו של צחי אליי, נאלצתי לחרוג מהחוק הפיזיקלי שקובע כי כל גוף בטבע שואף להגיע למצב מנוחה, ויצרתי קשר עם דובר "החברה הלאומית לדרכים" (מע"צ החדשה), מר גיא מי-טל, בבקשה לארגן סיור באתרי העבודה של הפרויקט.

לשמחתי הרבה, דובר החברה נעתר לבקשתי וכך יצא לדרך מסע תיאומים ארוך ומייגע בו השתתפו גורמים רבים עד לקביעת מועד הסיור. לצערי ועקב אילוצי עבודה, נבצר מצחי להשתתף בסיור שכה רצה להשתתף בו. זה המקום להודות לצחי על היוזמה שהובילה ליום מהנה ומרתק בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל.

מטעם מע"צ (מצטער, חבר'ה: השם החדש קשה לעיכול
) השתתפו בסיור מנהל הפרויקט, איתמר גליל, יועץ התקשורת, אבי שמול, ושרית נפתלי-שליט מקשרי קהילה.
לעבדכם הנאמן ורמי'ש הצטרפו מטעם הפורום elitrou ו-kobiz99.
הסיור החל בשעה 10:00 באתר המנהלת של הפרויקט, בתחנת הדלק הסמוכה לתחנת הממסר של "בזק" ולכפר ג'ודידה מכר. באתר המנהלת ערכנו הכרות בין המשתתפים, צפינו במצגת הפרויקט, שאלנו שאלות במהלכה, נענינו, וקיבלנו הסברים מקצועיים מפי מנהל הפרויקט ויועץ התקשורת. אגב יועץ התקשורת, אני חייב לציין בפניכם את התרשמותי הרבה ממקצועיותו של האיש שהתגלה כבקיא מאוד גם במאטריה המקצועית - ולא רק של פרויקט זה בלבד. מבחינתי, הייתה זו חוויה לימודית מהנה לצפות באופן עבודתו של אשף התקשורת המיומן, שכה הזכיר לי את מוטי קירשנבאום.

בתום השלב התאורטי, יצאנו מאתר המנהלת ברכב החברה לעבר מנהרות גילון. במהלך הנסיעה עקבנו אחר תוואי הקו, קיבלנו הסברים מפי מנהל הפרויקט על בעיית הקברים (כן-כן, גם כאן לא התחמקנו
) ופתרונה ההנדסי, תחנת אחיהוד, שלוחת המטענים ועוד. תחנתנו הראשונה הייתה בפורטל המערבי של מנהרות גילון. במע"צ לא עשו לנו הנחות והכניסה למנהרות הותרה רק עם קסדות (הכינותי מראש
), נעלי בטיחות ואפודים זוהרים. בתום הסיור במנהרות חזרנו לרכב והמשכנו לתצפית על הפורטל המזרחי של מנהרות גילון. התחנה הבאה הייתה גם תחנתנו האחרונה לפני ארוחת הצהריים המשותפת: תחנת כרמיאל העתידית, הסמוכה למסוף האוטובוסים.
באזור התחנה צפויים כמה שינויים ועבודות פיתוח שיסוקרו ב"שבתשתיות" - כמו גם כל יתר הפרטים הטכניים וההנדסיים של הפרויקט.
שאלה
בועז כתב ..."תחנת אחיהוד, שלוחת המטענים ועוד" ,איזה שלוחת מטענים מתוכננת לקום באזור ? מישהו יכול להוסיף באיזה מפעל מדובר ?
בועז אני אשמח אם תוכל להוסיף מידע בנושא,שלוחות מטענים מאוד מעניינות אותי באופן כללי ובטח בסלילה של קו חדש בצפון...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה