עונה 11, פרק 22 (כפול)

haych

New member
סיכוי קלוש ביותר


כשהיה הפרק של המיוזיקל דיברו על זה שהרבה שחקנים התנגדו כי הם לא רצו לשיר, ובגלל זה נתנו להם קטעים מינימליים. אלן הייתה בין אלה שבקושי שרו, אז קשה לי להאמין שהיא תשיר שיר שלם.

דווקא לי כן הסתדר שאפריל תטוס לעיראק (או סוריה, או אפגניסטן, או וואטאבר...). היא כבר לא אותה ילדת כאפות שהייתה כשהיא הגיעה. היא מנתחת טראומה, וכבר ראינו אותה מתמודדת נפלא במקרי חירום.
 

דנה1982

New member
זה לא הרגיש ככה


לי הייתה תחושה, לאורך כל הפרק, ששונדה מנסה לגרום לכולם - כולל הצופים - להמשיך הלאה בלי דרק. וזה בסדר, אבל מגיע לו ולצופים פרק או שניים להתאבל. כל דמות אחרת שמתה קיבלה מקום כזה, אז לדרק בטח שהגיע יותר מכולם.
&nbsp
בעיקר הרגשתי שהיא קופצת קדימה בזמן כדי שבפרק הבא כבר יהיה לגיטימי להתייחס לדרק כאל סוג של "זכרון ישן" וגם הייתה הרגשה חזקה שהפרק הזה כולו נעשה מהר מהר, בלי הרבה מחשבה. לא ייתכן שהמוות של דרק לא מביא לפחות דמות אחת מהעבר (נניח שלא כריסטינה, אבל אדיסון, בורק, מישהו... אפילו את אחותו השניה - נב קמפבל - לא ראו, וגם לא את אמא שלו שהופיעה פעם בסדרה).
&nbsp
אולי זו רק אני, אבל ציפיתי לפרק אחר לחלוטין. זה בסדר שמתוך פרק כפול לפחות חצי יתמקד גם בהתמודדות של הרופאים האחרים (ודווקא זה בוצע יפה בחלק מהמקרים, בעיקר אצל קאלי ואמיליה; אבל אצל אואן וביילי זה בוצע רע, והיו רופאים שלא ראינו בכלל איך זה נגע בהם, אריזונה קיבלה סצינה אחת וריצ'רד בכלל לא התייחס לדרק), אבל חשבתי שיהיה יותר מקום לבשורה עצמה. מרדית תגיע לספר לאלכס או אואן או אפילו וובר, ומשם הבשורה תתחיל לעבור ונראה איך כל אחד מקבל את זה. אפילו התגובה של אמיליה עצבנה אותי. הבדיחות במהלך הזמן אופייניות לדמות, אבל הדמות שלה הרבה יותר שברירית מזה וחשבתי שהתגובה הראשונה תהיה אחרת לחלוטין.
&nbsp
בקיצור, זה לא היה מה שחשבתי, בשום צורה, זה הרגיש נמהר מידי ובעיקר חסר כבוד כלפי דמות שהיא כנראה הדמות השנייה הכי משמעותית בסדרה (אחרי מרדית). מארק קיבל פרק שלם לכבודו, וגם ג'ורג' קיבל הרבה יותר מקום. כנראה שהאיבה של שונדה לפטריק דמפסי הייתה כל כך חזקה, שהיא לא עצרה לשניה לחשוב על מה שהצופים שלה רוצים לראות.
 

haych

New member
לגבי כריסטינה

קראתי איפשהוא בתגובות לפרק מחו"ל שהיה נראה כאילו כן רצו שנחשוב שכריסטינה הייתה שם. אני לא שמתי לב, אבל אמרו שהראו מהגב מישהי עם שיער שחור מתולתל כמו של כריסטינה, שמחזיקה למרדית את היד במהלך הלוויה. זה מאוד בעייתי להביא אותה (את השחקנית) ויכול להיות שרצו ולא הסתדר, מה גם שאם היו נותנים מקום לנוכחות של כריסטינה זה כבר היה גורר סיפור אחר לגמרי - כי היה צריך להראות אותה פוגשת את כולם ואז זה היה זורק את העלילה לסיפור של אוואן-כריסטינה ומסיט את העלילה ממרדית. אז יכול להיות שהפתרון היה "כאילו" להראות אותה באיזכור קטן. (וגם יכול להיות שמי שכתב את זה דמיין ולא הייתה שם מישהי שהזכירה את כריסטינה....)
 

דנה1982

New member


אוקיי, אז כמובן שראיתי את הפרק איך שהתעוררתי, כמו בשבוע שעבר, כי כל השבוע חיכיתי לראות את התגובה של הרופאים האחרים ולאן הסדרה תיקח את זה מכאן. ואני מאוכזבת מרוב הפרק.
&nbsp
כשהודיעו שיהיה פרק כפול, ציפיתי לפרק שיעסוק הרבה יותר בדרק, בתגובות של הרופאים להודעה הזו, לתמיכה שלהם במרדית. אבל לא ראינו את רוב הדברים האלה. מרדית נעלמה וב-40 הדקות הראשונות כמעט לא ראינו אותה. הקפיצה בין החגים גרמה לזמן לעבור נורא מהר (מן הסתם) ולגרום לדרק להיראות כמו זכרון נשכח.
&nbsp
אז נכון שעדיין הראו את ההתמודדות של האחרים, אבל זה היה מעט מידי ועלוב מידי. התפרצות אחת של אריזונה בחדר האוכל, סצנת בכי אחת של קאלי שנזכרת ברופא המוכשר והחבר הטוב שבזכותו הפציינט שלה על הרגליים, והדיון המייגע של ביילי ובעלה בסוגיית הניתוק מהמכשירים (דיון ששיאו, כמובן, בדיוק באמצע הסקס בוולנטיין. אין זמן טוב מזה כדי להחליט מתי להרוג את בעלך). לא יודעת, אני חשבתי שזה ייראה אחרת. לגמרי. ציפיתי שהלוויה תקבל קצת יותר מקום, שכן מישהו מהאחרים יביע רגש קצת יותר עמוק, ציפיתי להרבה הרבה יותר. כשמארק מת הוא קיבל פרק שלם שכולו מארק, ובינתיים שנראה שהוא הדמות שהמוות שלה קיבל הכי הרבה נפח בסדרה.
&nbsp
בתכלס, הפרק התחיל עם סצינה שכבר ראינו (הניתוק מהמכשירים), המשיך בסצנה עלובה שבה מרדית מבשרת לרופאים שדרק מת בצורה די יבשה ולא-מעוררת-אמפתיה, ואז בכמה שניות של לוויה ומרדית נעלמת. שום כריסטינה, שום אדיסון, שום אחות ממליון האחיות שיש לדרק, כלום. הדמות הכי גדולה שמתה אי פעם באנטומיה - והמוות שלה נראה הכי חסר משמעות מבחינת הכותבים. זה די הזוי.
&nbsp
הצלחתי בהתחלה לפספס את זה שמרדית בהריון, למרות שבפרק הקודם הייתה לי הרגשה שלשם זה יילך, עד שחברה שראתה במקביל שלחה לי הודעה אם אני רואה ושמתי לב להריון... וכמובן שאז מיד הופיעה מרדית עם בטן ענקית ודימום. ושוב צריך לסבך את החיים כי אי אפשר לתת לאף אחת בסדרה הזו ללדת כמו שצריך.
&nbsp
מה שכן אהבתי בפרק, והיו כן כמה דברים קטנים:
העובדה שאלכס היה ה person של מרדית, שהוא זה שהגיע לבית החולים ולאורך כל התקופה המשיך להתקשר ולחפש אותה.
ההקבלה לאליס גריי - בהתחלה שנאתי את זה, כי נמאס לי כבר לשמוע על אליס גריי, אבל כשהפרק התחיל ב"היא כמו אימא שלה" ונגמר בזה שהיא שוברת את המעגל הזה וחוזרת הביתה עם הילדים, וחוזרת לחדר הניתוח - היה בזה משהו מנחם. שהיא לא תגמור כמו אימא שלה. כי בפלאשבקים של אליס זה נשמע שמרדית גם היא באותו כיוון...
ואהבתי בכל זאת את הרגעים הקטנים שבהם דמויות אחרות התמודדו עם המוות של דרק. הסצינה של אמיליה ואואן (שאני לא סובלת כזוג, כידוע) הייתה חזקה מאוד, קאלי ריגשה אותי בטירוף וגם הדאגה של אלכס ומגי.
הסיפור של שתי הנשים עם הכוויות - בהתחלה לא סבלתי את זה, אבל כשג'יי ג'יי מתה אפילו אני בכיתי...
ג'קסון ואפריל - אם הסיפור הזה היה קורה בפרק אחר, הייתי כנראה מודאגת יותר וגם עם דמעות בעיניים, אבל בפרק שבו קברנו את דרק והייתי עסוקה בלבכות עליו ולחכות לסצינות שקשורות אליו - כל הסיפור שלהם פשוט נבלע ולא ריגש. השניה היחידה שבכל זאת הייתה כיפית הייתה השניה שבה הוא הרים אותה כשהיא חזרה, אולי כי זה סיפור האהבה היחיד שנשאר מרגש בסדרה הזו (אחרי שאיבדנו את מארק ולקסי, אואן וכריסטינה, מרדית ודרק...).
&nbsp
אה, ואהבתי ממש את הסיום - מרדית מוצאת את כובע המנתחים של דרק בחלוק שלו (איך זה שבמשך שנה שלמה אף אחד לא העיף את החלוק הזה משם, בטח לפני שאשתו חזרה?) - גם בכיתי כשראיתי את הכובע, וגם ריגש מאוד לראות אותה לוקחת אותו לעצמה ונכנסת עם זה לחדר הניתוח. רק חסר שהיא תעשה הסבה לנוירו

&nbsp
אה, ולא ראיתי את ווילסון ואלכס ביחד בפרק, גם לא בכריסמס או בוולנטיין - האם יש סיכוי שמתכננים להם פרידה כדי שנראה את אלכס ומרדית יחד? נשמע הזוי לחלוטין, אבל אני מעדיפה שאם חייבים לשדך למרדית מישהו - זה יהיה את אלכס.
 

haych

New member
ווילסון ואלכס


גם אני תהיתי לרגע למה לא מראים אותם יחד, אבל תכלס הם כבר בזוגיות שגרתית, לא צריך כל הזמן להראות עד כמה הם אוהבים. ודווקא כן היה קטע קטן שלהם יחד-כשאלכס הביא את ההמבורגר בת'נקס גיבינג ונתן לה נשיקה על הלחי.

אני חושבת שאם הם היו מתעסקים נורא בלוויה של דרק זה היה כבד ומעיק מדי. המוות של ג'ורג' תפס הרבה מקום, המוות של מארק... דווקא נחמד שבחרו בדרך יותר מיוחדת. אני מניחה שזה גם קשור לשמועות על הכעס של שונדה על פטריק דמפסי. אולי בגלל זה היא בחרה לחסל אותו ולא רק לתקוע אותו בוושינגטון, ולמקד את היום שאחרי דרק בהתמודדות של האחרים ולא במוות עצמו. גם כשכריסטינה עזבה עשו מחווה יפה בסוף הפרק האחרון של רצף של תמונות שלה וכיתוב עם השם והשנים, ואצל דרק-כלום.
לגבי אדיסון וכריסטינה - אנחנו לא יודעים מה באמת קורה שם, יכול להיות שאי אפשר היה להביא את השחקניות. אני דווקא חשבתי שמרדית תברח אל כריסטינה. אבל נראה לי שאנחנו צריכים להפסיק לפנטז על זה שנראה אותה (את כריסטינה) שוב, כנראה שזה לא יקרה...
 

הדס178

New member
היה סכסוך בין שונדה לפטריק?

מה את חושבת? [עפ"י מקורות]
ורק אני לא אהבתי את כריסטינה? עושה רושם שמאד אוהבים אותה..
 

haych

New member
היו פה ושם איזכורים כאלה

לא היה מפורט יותר מדי, רק שהוא נעשה דיווה ושונדה שנאה את זה. אבל אין לדעת אם זה נכון, יכול להיות שזה סתם ספקולציות...

ולגבי כריסטינה - היא מדהימה! סופר אינטיליגנטית, שנונה, חדה כמו סכין, יש לה יכולת ביטוי מדהימה, היא עוקצנית כשצריך וחברה מדהימה כשצריך. היא לא מאלה שתמיד יצדיקו את החברים שלהם - היא לא מתביישת לתת את כאפת ההתעוררות ואפשר לסמוך עליה שתגיד את האמצ. היא כנה, היא כייפית, היא סקסית, היא רגישה (למרות שלא תמיד זה נראה ככה) - אני חולה עליה! היא דמות עם כ"כ הרבה עומק, שצריך להכיר כדי לאהוב. היא מרתיעה בהתחלה אבל בהמשך אין מי שלא אוהב אותה. היא חברת אמת, היא יודעת מה היא שווה והיא מוכנה לעשות בחירות אמיצות ולא להשאר בקומפורט זון שלה על חשבון האושר שלה.
וכמובן-הזוגיות שלה עם אוואן
 

toxic babe

New member
הפרק..

לא הפסקתי לחשוב על הפרק הקודם.
כל כך קיוויתי שהיא לא תהרוג אותו והיא הרגה.
כן היה מעניין לראות איך היא תמשיך את הסדרה, כי זה שינוי מאסיבי בעלילה.
הפרק הזה הרגיש קצת כמו פינאלה של כל הפרקים, כאילו שהסדרה נגמרת. רוב הסיכויים שלא, כי כך היא לא הייתה הורגת את דרק אלא עושה איזה סוף טוב ושהם ממשיכים לנתח להנאתם.
קודם כל כבר אמרתי כמה פעמים לעצמי שכנראה מרדית תהיה בהריון, בעיקר שהם דיברו על זה לפני שהוא מת. זה מן איזה נחמה קטנה מצד אחד, מצד שני זה נורא קשה ללדת ילד לבד ולגדל אותו לבד יחד עם עוד שניים שכבר היו להם.
זה היה קצת מוזר שהיא נעלמה לכל כך הרבה זמן. אבל זאת מרדית אז לכו תבינו.
מאוד מאוד אהבתי את הפגישה של אואן ואמיליה. מה שהוא אמר, הוא פשוט קלע בול. משהו בסגנון של החיים זה להתפרק ולהיבנות מחדש. אני לגמרי מאמינה בזה, מתוך מקום אישי שאיבדתי לצערי מישהו מאוד קרוב אליי, אני מבינה את ההרגשה הזאת של הריקנות. זה שכבר כלום לא יעזור. ועדיין... ממשיכים הלאה. החיים ממשיכים והם אפילו יפים. הם לא יהיו כמו שיכלו להיות, אבל הם אחרים וצריך לקבל את זה.
בקיצור חלק מהדברים היו מעיקים כמו כל הסצינות של ביילי ובעלה.. לא אהבתי בכלל.
הפלאשבקים מפעם והשירים היפים- היה מדהים.
נראה מה שונדה זוממת לפרק הבא. למרות הכל מסקרן לראות.
 

דנה1982

New member
פרומו לפרק הבא


https://www.youtube.com/watch?v=vOfbE7-8_fw
&nbsp
בדקתי את הפרומו כדי להחליט אם בא לי להמשיך לצפות בתכנית, ורק בגלל שנראה שנותנים עוד קצת מקום לדרק אני אתן לזה עוד הזדמנות. האמת היא שלא בא לי לראות את הסדרה הזו יותר.
&nbsp
התחושה מהפרק הכפול הייתה שמיהרו להראות לנו איך כולם המשיכו הלאה, כדי שהסדרה עצמה תוכל להמשיך הלאה בלי דרק. שזה קצת לא פייר כלפי הצופים שממש לא רוצים להמשיך הלאה עדיין.
 

haych

New member
לא רציתי לראות את הפרומו


אבל התגובות אליו בפייסבוק של האנטומיה גרמו לי לראות אל מה מדובר.
מה זה החרא הזה?! כשמרדית הגיעה כבר לא היה מה לעשות. אולי אמיליה הייתה יכולה להציל אותו אם הוא היה מגיע לגריי סלוון, אבל זה כ"כ לא ריאלי!
מצד שני, כבר הבנו שהיא חושבת שהיא סופר וומן, אז דווקא מתאים לה לעוף על עצמה.
 

קריסטה

New member
אז שאני אבין (סוג של ספוילר)

כדי לרכך את המכה על דרק, שונדה החליטה לעשות את הפרק מגוחך וגרוע ככל האפשר?
כל כך הרבה קטעים גרועים, עריכה גרועה, משחק גרוע.
אני בהלם, זו בדיחה.
 

haych

New member
סוף סוף ראיתי


חיכיתי עם הפרק להיום, כדי שיהיו לי את התנאים האופטימליים לצפיה: זמן לפרק כזה ארוך, ובית ריק כדי שאוכל להתייפח בלי בושה.
הייתי בטוחה שהפרק יראה אחרת. חשבתי שיהיה סוחט דמעות, שנראה את ההתמודדות של כולם, שרגע הבשורה יהיה הרבה יותר דרמטי ושנראה איך כולם מקבלים את הבשורה. זה לא קרה וחוץ מהרגע שראיתי את הפרצוף של האקסית של אייברי (שכחתי את שמה) כשסיפרו לה-לא העלתי דמעה.
הדעה שלי על הפרק כל הזמן השתנתה. במהלך הפרק הרגשתי שהוא משעמם. הכינו אותי לבכי-ואיכשהוא התאכזבתי שזה לא קרה. שנאתי את הפלשבקים. ההריון של מרדית היה צפוי, גם המוות של ג'יי ג'יי. אבל מה שהיה יפה זה שלא טיפלו באבל בצורה הצפויה. היה יפה לראות איך זה משפיע על רבדים יותר עמוקים. שולח את אוואן להרגיש שהוא עושה משהו משמעותי, שולח את אפריל להתרחק מכל הכאב שהיא חוותה (למרות שזה עדיין נראה לי מוזר להגיד לבעלך: "אני נשארת. ביי", בלי שום התייעצות ומו"מ. היה מעניין לראות את הדיאלוגים בין ביילי לבן, שהציפו נושא שחשוב לדבר עליו. למרות הפלשבקים המייגעים (אהבתי רק את אלה של מרדית ודרק שהזכירו את הימים הטובים יותר של האנטומיה) היה מעניין לראות איך הסיפור של מרדית ושל אליס מצטלב. אבל עדיין ממש הפתיע אותי לשמוע שהיא קראה לתינוקת אליס...
והכי מעניין היה לראות את ההתמודדות של אמיליה. רק בבקשה, שלא תחזור לאוואן...
קאלי הייתה מקסימה, גם השוטר, גם אלכס וגם ג'קסון.
מאמא אייברי הייתה מיותרת וכל ההצעת נישואין שלה הייתה כ"כ דבילית ושוחקה (משחק) נורא. הדבר הטוב היחידי שיצא מהסצנות האלה זה השיחה עם מגי שהפילה את האסימון גם למאמא אייברי וגם לביילי.
לכל מי שהתגובה של מרדית למוות בפרק הקודם נראתה תמוהה-קיבל את מה שהוא רצה. כל מה שהיא הייתה צריכה זה שההבנה שהוא מת תחלחל. כשהיא הפסיקה להתעסק בדברים הפרקטים-בטפסים, בארגונים ובלהיות חזקה בשביל הילדים.
הפסקול הפרק היה מעולה, במיוחד השיר בלוויה וב"שבעה".
ממש אהבתי את סוף הפרק - מהרגע שמרדית חזרה הביתה ולעבודה, ואת הסיום בנימה אופטימית.
 

goilem1

New member
דחוף!

מישהו יכול/ה לתת לי קישור לפרק 22? עם תרגום או קישור מתאים לתרגום? אני מבין שכולם כאן כבר צפו בזה
תודה
 
למעלה