שבתשתיות - סיור פורום בתחנת האומה

מצב
הנושא נעול.
קבוצה 1

גם לי היה מעניין מאוד וגם כיף
ארצה להודות - שוב - לבועז ולשאר העוסקים במלאכה על הוצאת הסיור לפועל:
ו
!! זה היה הסיור הראשון שלי ובוודאי לא האחרון (אם זה תלוי בי).

שני רשמים עיקריים שלי מהסיור:
- התחנה המושלמת, כפי שתתגלה למבקר בתחילת 2018, היא גדולה מאוד. עם זאת, השטחים הפתוחים לציבור הם רק כשליש משטח התחנה: שטחי השירות הם אדירים ומרשימים ובה בעת נסתרים מעין.
- אין בעיית יכולת ביצוע בישראל - ופרוייקט A1 (ובתוכו התחנה הזו היא רק אלמנט אחד) הוכיחו זאת היטב. לאור זאת, קצב ה(אי) התקדמות המזעזע במתע"ן התל-אביבי הוא פשוט עוול הזועק לשמיים ונובע רק מחוסר כישורים ניהוליים בפרוייקט. במילה אחת: מרגיז!!!.

לענייננו, החברים כבר הראו ותיארו את מה שראינו - אני אצרף מספר פנורמות שצילמתי בדרך שמראות יותר טוב היכן דברים עומדים אחד ביחס לשני בקומפלקס הענק.
קבוצה 1
ה"חצר הפנימית" (שהוזכרה כבר קודם בשרשור) ומבט מקומת הביניים: הרחוב בקומה שבראש גרמי המדרגות, והקופות והוולידטורים יהיו בקומה שמתחתנו - בדיוק ממול.



 
קבוצה 2

גם לי היה מעניין מאוד וגם כיף
ארצה להודות - שוב - לבועז ולשאר העוסקים במלאכה על הוצאת הסיור לפועל:
ו
!! זה היה הסיור הראשון שלי ובוודאי לא האחרון (אם זה תלוי בי).

שני רשמים עיקריים שלי מהסיור:
- התחנה המושלמת, כפי שתתגלה למבקר בתחילת 2018, היא גדולה מאוד. עם זאת, השטחים הפתוחים לציבור הם רק כשליש משטח התחנה: שטחי השירות הם אדירים ומרשימים ובה בעת נסתרים מעין.
- אין בעיית יכולת ביצוע בישראל - ופרוייקט A1 (ובתוכו התחנה הזו היא רק אלמנט אחד) הוכיחו זאת היטב. לאור זאת, קצב ה(אי) התקדמות המזעזע במתע"ן התל-אביבי הוא פשוט עוול הזועק לשמיים ונובע רק מחוסר כישורים ניהוליים בפרוייקט. במילה אחת: מרגיז!!!.

לענייננו, החברים כבר הראו ותיארו את מה שראינו - אני אצרף מספר פנורמות שצילמתי בדרך שמראות יותר טוב היכן דברים עומדים אחד ביחס לשני בקומפלקס הענק.
קבוצה 2
מראה מקומת התחנה התחתונה - מראש מערכת הדרגנועים , ומראה תח"צי מבחוץ: תחנת האוטובוסים, תחנת הרכבת הכבדה, ואפילו הרק"ל מתחבאת מאחורם הגדר...



 
קבוצה 3 - שרטוטים ברזולוציה מלאה

גם לי היה מעניין מאוד וגם כיף
ארצה להודות - שוב - לבועז ולשאר העוסקים במלאכה על הוצאת הסיור לפועל:
ו
!! זה היה הסיור הראשון שלי ובוודאי לא האחרון (אם זה תלוי בי).

שני רשמים עיקריים שלי מהסיור:
- התחנה המושלמת, כפי שתתגלה למבקר בתחילת 2018, היא גדולה מאוד. עם זאת, השטחים הפתוחים לציבור הם רק כשליש משטח התחנה: שטחי השירות הם אדירים ומרשימים ובה בעת נסתרים מעין.
- אין בעיית יכולת ביצוע בישראל - ופרוייקט A1 (ובתוכו התחנה הזו היא רק אלמנט אחד) הוכיחו זאת היטב. לאור זאת, קצב ה(אי) התקדמות המזעזע במתע"ן התל-אביבי הוא פשוט עוול הזועק לשמיים ונובע רק מחוסר כישורים ניהוליים בפרוייקט. במילה אחת: מרגיז!!!.

לענייננו, החברים כבר הראו ותיארו את מה שראינו - אני אצרף מספר פנורמות שצילמתי בדרך שמראות יותר טוב היכן דברים עומדים אחד ביחס לשני בקומפלקס הענק.
קבוצה 3 - שרטוטים ברזולוציה מלאה
הראשון - שרטוט כללי של התחנה בחתך צד ובחתך אורכי
השני - כולל חתכים רוחביים וחלוקה למבנים



 

alantan

New member
תודה רבה לכל הצלמים והמדווחים - תענוג!

שבתשתיות - סיור פורום בתחנת האומה

ערב צח וסופ"ש נעים, ששת קוראיי הנאמנים.
היום התקיים סיור הפורום המתוכנן בתחנת האומה. את הסיור הוביל מר שמשון יחיעם, מנהל הביצוע בפרויקט A1. הסיור ארך כשלוש שעות ובמהלכן נחשפו משתתפי הסיור למראות התחנה ומבנה המערכות המזרחי. תחנת האומה נמצאת בעיצומו של ביצוע מכרז המערכות. פינות חשוכות, שבעבר נאלצתי לצלם לאורו של פנס, מוארות כעת באור שיכול להיחשב כאור נגוהות. הפרויקט הענק פושט ולובש צורה מעניינת בכל פעם מחדש, ואני שסיירתי בה לא מעט, תמיד מוצא את הטעם לשוב ולסייר באתר. בשרשור זה אתיר לעצמי את הפריבלגיה לשבות ממלאכת הסיקור ולהעבירה למשתתפי הסיור. קודם לכן אבקש להודות מקרב לב לאנשים שתרמו להצלחת הסיור, ויש לא מעט.
* תודה ענקית לראש המנהלת, דרור סופרו, על הנדיבות שגילה כלפי הפורום בהסכמתו לקיים את הסיור ואח"כ בהכפלת מספר המשתתפים.
הסיור הנוכחי יוצר מסורת מבורכת של סיורים ב-A1 ומחזק את השת"פ הפורה של הפורום עם מנהלת הפרויקט התחבורתי הגדול במדינה.
מן הראוי להזכיר, כי אתר תחנת האומה הנו אתר עבודה פעיל, שמחייב שמירה על כללי בטיחות קפדניים ואינו פתוח לביקורי הציבור הרחב.
* תודה עמוקה וגדולה לאינג' שמשון יחיעם שבמשך שלוש שעות הצליח להשביע את סקרנותם הגדולה של 20 משתתפי הסיור בהסברים
מלומדים על התחנה ופרויקט A1 כולו.
* תודה לאינג' אייל פנצק איש אבטחת האיכות ואדם יקר של חברת הניהול, "דנה הנדסה". אייל, שמכיר כל פינה במבנה הענק, ליווה אותנו
בהסברים על המבנה ותרם רבות מידיעותיו.
* תודה לממונה על קשרי קהילה, בת שבע שגב, שליוותה את הסיור ותקתקה ביעילות את פרק הלוגיסטיקה שבו.
* לסיום, אחרונים וחביבים: תודה למשתתפי הסיור שהגיעו בדייקנות ראויה לציון לאתר מכל קצוות הארץ. שמחתי לפגוש פנים מוכרות
ופנים חדשות ומבטיחות בין המשתתפים. אמיגוס: אני גאה שיש לי ששת קוראים כמוכם. נתראה בסיור הבא אי"
.
תודה רבה לכל הצלמים והמדווחים - תענוג!
 

tsd91

New member
תודה לכם על התמונות

שבתשתיות - סיור פורום בתחנת האומה

ערב צח וסופ"ש נעים, ששת קוראיי הנאמנים.
היום התקיים סיור הפורום המתוכנן בתחנת האומה. את הסיור הוביל מר שמשון יחיעם, מנהל הביצוע בפרויקט A1. הסיור ארך כשלוש שעות ובמהלכן נחשפו משתתפי הסיור למראות התחנה ומבנה המערכות המזרחי. תחנת האומה נמצאת בעיצומו של ביצוע מכרז המערכות. פינות חשוכות, שבעבר נאלצתי לצלם לאורו של פנס, מוארות כעת באור שיכול להיחשב כאור נגוהות. הפרויקט הענק פושט ולובש צורה מעניינת בכל פעם מחדש, ואני שסיירתי בה לא מעט, תמיד מוצא את הטעם לשוב ולסייר באתר. בשרשור זה אתיר לעצמי את הפריבלגיה לשבות ממלאכת הסיקור ולהעבירה למשתתפי הסיור. קודם לכן אבקש להודות מקרב לב לאנשים שתרמו להצלחת הסיור, ויש לא מעט.
* תודה ענקית לראש המנהלת, דרור סופרו, על הנדיבות שגילה כלפי הפורום בהסכמתו לקיים את הסיור ואח"כ בהכפלת מספר המשתתפים.
הסיור הנוכחי יוצר מסורת מבורכת של סיורים ב-A1 ומחזק את השת"פ הפורה של הפורום עם מנהלת הפרויקט התחבורתי הגדול במדינה.
מן הראוי להזכיר, כי אתר תחנת האומה הנו אתר עבודה פעיל, שמחייב שמירה על כללי בטיחות קפדניים ואינו פתוח לביקורי הציבור הרחב.
* תודה עמוקה וגדולה לאינג' שמשון יחיעם שבמשך שלוש שעות הצליח להשביע את סקרנותם הגדולה של 20 משתתפי הסיור בהסברים
מלומדים על התחנה ופרויקט A1 כולו.
* תודה לאינג' אייל פנצק איש אבטחת האיכות ואדם יקר של חברת הניהול, "דנה הנדסה". אייל, שמכיר כל פינה במבנה הענק, ליווה אותנו
בהסברים על המבנה ותרם רבות מידיעותיו.
* תודה לממונה על קשרי קהילה, בת שבע שגב, שליוותה את הסיור ותקתקה ביעילות את פרק הלוגיסטיקה שבו.
* לסיום, אחרונים וחביבים: תודה למשתתפי הסיור שהגיעו בדייקנות ראויה לציון לאתר מכל קצוות הארץ. שמחתי לפגוש פנים מוכרות
ופנים חדשות ומבטיחות בין המשתתפים. אמיגוס: אני גאה שיש לי ששת קוראים כמוכם. נתראה בסיור הבא אי"
.
תודה לכם על התמונות
כמובן שציפיתי להרבה יותר תמונות - אבל את זה הייתי כותב על כל מספר תמונות שהיה מועלה...
&nbsp
עכשיו שאלת הבהרה קטנה, אותה "חצר פנימית", שעתידה כפי הבנתי להיות מחופה בקוביית הזכוכית המפורסמת, תהיה שטח ציבורי לכל דבר? כלומר פתוחה 24/7 - כמו למשל תחנת הרכבת באנטוורפן או GCT בנ"י? או או ציבורית למחצה - כמו למשל התחנה המרכזית שמעבר לכביש?
 

olli3

New member
מנהל
אני מניח שעקב מעבר הרכבות בנתב"ג, אכן יהיה קישור לילי גם

תודה לכם על התמונות
כמובן שציפיתי להרבה יותר תמונות - אבל את זה הייתי כותב על כל מספר תמונות שהיה מועלה...
&nbsp
עכשיו שאלת הבהרה קטנה, אותה "חצר פנימית", שעתידה כפי הבנתי להיות מחופה בקוביית הזכוכית המפורסמת, תהיה שטח ציבורי לכל דבר? כלומר פתוחה 24/7 - כמו למשל תחנת הרכבת באנטוורפן או GCT בנ"י? או או ציבורית למחצה - כמו למשל התחנה המרכזית שמעבר לכביש?
אני מניח שעקב מעבר הרכבות בנתב"ג, אכן יהיה קישור לילי גם
לנתב"ג - זה מאד מאד מתבקש.
&nbsp
ולכן, ההנחה שלי שתהיינה רכבות לילה למרות שכפי שהוסבר לנו החישמול ככל הנראה יגיע רק עד הרצליה ולא צפונה מכך ובמצב כזה הכיכר הציבורית תהיה פתוחה.
&nbsp
מה יקרה בסופ"ש, שאלה טובה.
 

סנוי

New member
תודה בועז! היה סיור מהנה ואינפורמטיבי ביותר

שבתשתיות - סיור פורום בתחנת האומה

ערב צח וסופ"ש נעים, ששת קוראיי הנאמנים.
היום התקיים סיור הפורום המתוכנן בתחנת האומה. את הסיור הוביל מר שמשון יחיעם, מנהל הביצוע בפרויקט A1. הסיור ארך כשלוש שעות ובמהלכן נחשפו משתתפי הסיור למראות התחנה ומבנה המערכות המזרחי. תחנת האומה נמצאת בעיצומו של ביצוע מכרז המערכות. פינות חשוכות, שבעבר נאלצתי לצלם לאורו של פנס, מוארות כעת באור שיכול להיחשב כאור נגוהות. הפרויקט הענק פושט ולובש צורה מעניינת בכל פעם מחדש, ואני שסיירתי בה לא מעט, תמיד מוצא את הטעם לשוב ולסייר באתר. בשרשור זה אתיר לעצמי את הפריבלגיה לשבות ממלאכת הסיקור ולהעבירה למשתתפי הסיור. קודם לכן אבקש להודות מקרב לב לאנשים שתרמו להצלחת הסיור, ויש לא מעט.
* תודה ענקית לראש המנהלת, דרור סופרו, על הנדיבות שגילה כלפי הפורום בהסכמתו לקיים את הסיור ואח"כ בהכפלת מספר המשתתפים.
הסיור הנוכחי יוצר מסורת מבורכת של סיורים ב-A1 ומחזק את השת"פ הפורה של הפורום עם מנהלת הפרויקט התחבורתי הגדול במדינה.
מן הראוי להזכיר, כי אתר תחנת האומה הנו אתר עבודה פעיל, שמחייב שמירה על כללי בטיחות קפדניים ואינו פתוח לביקורי הציבור הרחב.
* תודה עמוקה וגדולה לאינג' שמשון יחיעם שבמשך שלוש שעות הצליח להשביע את סקרנותם הגדולה של 20 משתתפי הסיור בהסברים
מלומדים על התחנה ופרויקט A1 כולו.
* תודה לאינג' אייל פנצק איש אבטחת האיכות ואדם יקר של חברת הניהול, "דנה הנדסה". אייל, שמכיר כל פינה במבנה הענק, ליווה אותנו
בהסברים על המבנה ותרם רבות מידיעותיו.
* תודה לממונה על קשרי קהילה, בת שבע שגב, שליוותה את הסיור ותקתקה ביעילות את פרק הלוגיסטיקה שבו.
* לסיום, אחרונים וחביבים: תודה למשתתפי הסיור שהגיעו בדייקנות ראויה לציון לאתר מכל קצוות הארץ. שמחתי לפגוש פנים מוכרות
ופנים חדשות ומבטיחות בין המשתתפים. אמיגוס: אני גאה שיש לי ששת קוראים כמוכם. נתראה בסיור הבא אי"
.
תודה בועז! היה סיור מהנה ואינפורמטיבי ביותר
 

stratomaximus

New member
באיחור מה גם אני רוצה להודות על הסיור הנהדר

שבתשתיות - סיור פורום בתחנת האומה

ערב צח וסופ"ש נעים, ששת קוראיי הנאמנים.
היום התקיים סיור הפורום המתוכנן בתחנת האומה. את הסיור הוביל מר שמשון יחיעם, מנהל הביצוע בפרויקט A1. הסיור ארך כשלוש שעות ובמהלכן נחשפו משתתפי הסיור למראות התחנה ומבנה המערכות המזרחי. תחנת האומה נמצאת בעיצומו של ביצוע מכרז המערכות. פינות חשוכות, שבעבר נאלצתי לצלם לאורו של פנס, מוארות כעת באור שיכול להיחשב כאור נגוהות. הפרויקט הענק פושט ולובש צורה מעניינת בכל פעם מחדש, ואני שסיירתי בה לא מעט, תמיד מוצא את הטעם לשוב ולסייר באתר. בשרשור זה אתיר לעצמי את הפריבלגיה לשבות ממלאכת הסיקור ולהעבירה למשתתפי הסיור. קודם לכן אבקש להודות מקרב לב לאנשים שתרמו להצלחת הסיור, ויש לא מעט.
* תודה ענקית לראש המנהלת, דרור סופרו, על הנדיבות שגילה כלפי הפורום בהסכמתו לקיים את הסיור ואח"כ בהכפלת מספר המשתתפים.
הסיור הנוכחי יוצר מסורת מבורכת של סיורים ב-A1 ומחזק את השת"פ הפורה של הפורום עם מנהלת הפרויקט התחבורתי הגדול במדינה.
מן הראוי להזכיר, כי אתר תחנת האומה הנו אתר עבודה פעיל, שמחייב שמירה על כללי בטיחות קפדניים ואינו פתוח לביקורי הציבור הרחב.
* תודה עמוקה וגדולה לאינג' שמשון יחיעם שבמשך שלוש שעות הצליח להשביע את סקרנותם הגדולה של 20 משתתפי הסיור בהסברים
מלומדים על התחנה ופרויקט A1 כולו.
* תודה לאינג' אייל פנצק איש אבטחת האיכות ואדם יקר של חברת הניהול, "דנה הנדסה". אייל, שמכיר כל פינה במבנה הענק, ליווה אותנו
בהסברים על המבנה ותרם רבות מידיעותיו.
* תודה לממונה על קשרי קהילה, בת שבע שגב, שליוותה את הסיור ותקתקה ביעילות את פרק הלוגיסטיקה שבו.
* לסיום, אחרונים וחביבים: תודה למשתתפי הסיור שהגיעו בדייקנות ראויה לציון לאתר מכל קצוות הארץ. שמחתי לפגוש פנים מוכרות
ופנים חדשות ומבטיחות בין המשתתפים. אמיגוס: אני גאה שיש לי ששת קוראים כמוכם. נתראה בסיור הבא אי"
.
באיחור מה גם אני רוצה להודות על הסיור הנהדר
תודה לבועז על הארגון מטעם הפורום (ולכל מי שעזר לו, במידה והיו כאלה), ותודה למנהלת הקו ברכבת ישראל שאיפשרו לסיור הזה לקרות.
&nbsp
זה כבר הסיור השני שאני משתתף בו (הקודם היה הסיור במנהרה 4 שנה שעברה), ומקווה שזהו לא האחרון

כל סיור כזה מלמד הרבה דברים חדשים ומעניינים וממחיש את האתגרים הרבים וההיקף האמיתי של הפרוייקט הענק הזה, היקף שקשה להעביר בעזרת תמונות.
&nbsp
צילמתי קצת דרך הסמארטפון, אך אני חושב שרוב התמונות כבר הועלו כאן. אשתדל לנסות להעלות אולי תמונות ספורות נוספות בערב.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מילת סיכום שלי, לאחר שקראתי את כל התגובות ועברתי על כל שגב ו

שבתשתיות - סיור פורום בתחנת האומה

ערב צח וסופ"ש נעים, ששת קוראיי הנאמנים.
היום התקיים סיור הפורום המתוכנן בתחנת האומה. את הסיור הוביל מר שמשון יחיעם, מנהל הביצוע בפרויקט A1. הסיור ארך כשלוש שעות ובמהלכן נחשפו משתתפי הסיור למראות התחנה ומבנה המערכות המזרחי. תחנת האומה נמצאת בעיצומו של ביצוע מכרז המערכות. פינות חשוכות, שבעבר נאלצתי לצלם לאורו של פנס, מוארות כעת באור שיכול להיחשב כאור נגוהות. הפרויקט הענק פושט ולובש צורה מעניינת בכל פעם מחדש, ואני שסיירתי בה לא מעט, תמיד מוצא את הטעם לשוב ולסייר באתר. בשרשור זה אתיר לעצמי את הפריבלגיה לשבות ממלאכת הסיקור ולהעבירה למשתתפי הסיור. קודם לכן אבקש להודות מקרב לב לאנשים שתרמו להצלחת הסיור, ויש לא מעט.
* תודה ענקית לראש המנהלת, דרור סופרו, על הנדיבות שגילה כלפי הפורום בהסכמתו לקיים את הסיור ואח"כ בהכפלת מספר המשתתפים.
הסיור הנוכחי יוצר מסורת מבורכת של סיורים ב-A1 ומחזק את השת"פ הפורה של הפורום עם מנהלת הפרויקט התחבורתי הגדול במדינה.
מן הראוי להזכיר, כי אתר תחנת האומה הנו אתר עבודה פעיל, שמחייב שמירה על כללי בטיחות קפדניים ואינו פתוח לביקורי הציבור הרחב.
* תודה עמוקה וגדולה לאינג' שמשון יחיעם שבמשך שלוש שעות הצליח להשביע את סקרנותם הגדולה של 20 משתתפי הסיור בהסברים
מלומדים על התחנה ופרויקט A1 כולו.
* תודה לאינג' אייל פנצק איש אבטחת האיכות ואדם יקר של חברת הניהול, "דנה הנדסה". אייל, שמכיר כל פינה במבנה הענק, ליווה אותנו
בהסברים על המבנה ותרם רבות מידיעותיו.
* תודה לממונה על קשרי קהילה, בת שבע שגב, שליוותה את הסיור ותקתקה ביעילות את פרק הלוגיסטיקה שבו.
* לסיום, אחרונים וחביבים: תודה למשתתפי הסיור שהגיעו בדייקנות ראויה לציון לאתר מכל קצוות הארץ. שמחתי לפגוש פנים מוכרות
ופנים חדשות ומבטיחות בין המשתתפים. אמיגוס: אני גאה שיש לי ששת קוראים כמוכם. נתראה בסיור הבא אי"
.
מילת סיכום שלי, לאחר שקראתי את כל התגובות ועברתי על כל שגב ו
התמונות היפות:
תודה לכל מי שהגיע והעלה את רשמיו מהסיור. אחסוך מכם את התמונות שלי פשוט כי הן חוזרות על מה שכבר הועלה ואין טעם לכפילות.
אני רוצה להודות בשם הפורום וכל משתתפי הסיור למנהלת ההקמה ולשמשון יחיעם אישית על הזמן שהקדיש לנו, על הסבלנות במתן תשובות מקצועיות על כל מבול השאלות שלנו ועל הליווי המקצועי והיחס הנהדר. ברצוני להודות כמובן גם לאייל פנצק, לדרור סופרו לבת שבע שגב ולכל יתר האנשים שהוציאו את הסיור לפועל.
תודה גדולה מגיע לשותפי לניהול הפורום, כבוד שר התשתיות והבטיחות במנהרות - בועז ל, שכושר הארגון שלו מוכיח את עצמו פעם אחר פעם. אין צל של ספק שהפורום לא היה נמצא איפה שהוא נמצא היום בלעדיו.

תודה למי שנשאר איתנו בסוף לארוחת צהרים ותודה למורדוך על הקובה הנפלא!

היו דיבורים על שילוב מפגש פורום מן המנין לאחר הסיור, אבל זה לא הסתייע מסיבות מובנות. בכל זאת, הסיור התנהל באמצע יום עבודה...
על כן אני מבטיח לפצות את הפורום בארגון מפגש פורום כדת וכדין באחת המועדים הקרובים. חופשת פסח המתקרבת אלינו בצעדים רחבים נראית לי הזדמנות מצויינת, אז... stay tuned.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה