שבתשתיות - סיור פורום בתחנת האומה

מצב
הנושא נעול.


לדעתי זו "החצר הפנימית" אליה התכוונת
שים לב לשתי התמונות!
אחת צולמה מהפתח במפלס הצ'ילרים בו עמדנו וקיבלנו הסברים (אחרי המפוחונים ולפני החצר הפנימית האחרת), והאחרת צולמה עוד קודם כששהינו במפלס התחתון יותר ועברנו בה בחצר
(ניתן לראות את הדלת סגורה מימין במפלס מעל).
 
פני השטח

סיפור דרך

בבוקר יום חמישי, בקור ירושלמי מקפיא, התייצבנו כ-20 חבר'ה משוגעים לדבר בחניון עפר זמני שנסלל על חורבות צריפי משרד החוץ הישן.

היינו חברי פורום מחיפה ומבאר שבע, ממרכז הארץ וגם ירושלמים, כולנו דרוכים ונרגשים לקראת הסיור. העובדה שכולם הגיעו בזמן יכולה להעיד על חשיבות תחנת האומה בשבילנו.

לאחר היכרות ראשונית קלה עם מנהל הביצוע שמשון יחיעם ואחראית והממונה על קשרי קהילה בת שבע, שמענו תדריך בטיחות מאייל פנצ'ק שאחר כך גם ליווה אותנו בסיור עצמו ותרם מידע מדוייק.

בשלב הבא התחפשנו באפודים זוהרים ובקסדות, תודה מיוחדת מגיעה כאן למארגנים שדאגו לנעלי בטיחות לפי מידות עבור כל מי שבא בלי.

אני באתי בלי מצלמה הפעם, התמונות הספורות שאני אעלה כאן באדיבות בועז. כולם מוזמנים להעלות צילומים ורשמים.
פני השטח
כשיצאנו מגרם המדרגות, שוב התחושה המיוחדת של עולם תת קרקעי שגלוי רק ליודעי נסתרות. התעכבנו קצת ליד הפיר הגישה הזמני (23 א') שנחפר לצורך ביצוע החליל - מערכת פירי האוורור, וקיבלנו הסברים על התממשקות פרוייקט הנמכת שדרות שזר עם סביבת מבנה המערכות. על פי התכנון, שדרות שז"ר יחד עם הצומת של שרי ישראל יוסטו מעט דרומה והכביש המונמך יעבור מעל פיר הגישה הזמני לאחר שייסתם. יש כמובן גם תכנון נופי לסביבה אך בשלב זה היה לי קשה לדמיין אותו.

משם יצאנו לנו כמו שורה של אפרוחים עם אפודים צהובים אחרי אמא ברווזה אל כיוון תחנת האומה עצמה
 

amit1270

New member
פיר 23א

פני השטח
כשיצאנו מגרם המדרגות, שוב התחושה המיוחדת של עולם תת קרקעי שגלוי רק ליודעי נסתרות. התעכבנו קצת ליד הפיר הגישה הזמני (23 א') שנחפר לצורך ביצוע החליל - מערכת פירי האוורור, וקיבלנו הסברים על התממשקות פרוייקט הנמכת שדרות שזר עם סביבת מבנה המערכות. על פי התכנון, שדרות שז"ר יחד עם הצומת של שרי ישראל יוסטו מעט דרומה והכביש המונמך יעבור מעל פיר הגישה הזמני לאחר שייסתם. יש כמובן גם תכנון נופי לסביבה אך בשלב זה היה לי קשה לדמיין אותו.

משם יצאנו לנו כמו שורה של אפרוחים עם אפודים צהובים אחרי אמא ברווזה אל כיוון תחנת האומה עצמה
פיר 23א

 
פיר 23 א'

פני השטח
כשיצאנו מגרם המדרגות, שוב התחושה המיוחדת של עולם תת קרקעי שגלוי רק ליודעי נסתרות. התעכבנו קצת ליד הפיר הגישה הזמני (23 א') שנחפר לצורך ביצוע החליל - מערכת פירי האוורור, וקיבלנו הסברים על התממשקות פרוייקט הנמכת שדרות שזר עם סביבת מבנה המערכות. על פי התכנון, שדרות שז"ר יחד עם הצומת של שרי ישראל יוסטו מעט דרומה והכביש המונמך יעבור מעל פיר הגישה הזמני לאחר שייסתם. יש כמובן גם תכנון נופי לסביבה אך בשלב זה היה לי קשה לדמיין אותו.

משם יצאנו לנו כמו שורה של אפרוחים עם אפודים צהובים אחרי אמא ברווזה אל כיוון תחנת האומה עצמה
פיר 23 א'





 
וזה פיר 23 הקבוע, אחד המבנים במערכת "החליל"

פני השטח
כשיצאנו מגרם המדרגות, שוב התחושה המיוחדת של עולם תת קרקעי שגלוי רק ליודעי נסתרות. התעכבנו קצת ליד הפיר הגישה הזמני (23 א') שנחפר לצורך ביצוע החליל - מערכת פירי האוורור, וקיבלנו הסברים על התממשקות פרוייקט הנמכת שדרות שזר עם סביבת מבנה המערכות. על פי התכנון, שדרות שז"ר יחד עם הצומת של שרי ישראל יוסטו מעט דרומה והכביש המונמך יעבור מעל פיר הגישה הזמני לאחר שייסתם. יש כמובן גם תכנון נופי לסביבה אך בשלב זה היה לי קשה לדמיין אותו.

משם יצאנו לנו כמו שורה של אפרוחים עם אפודים צהובים אחרי אמא ברווזה אל כיוון תחנת האומה עצמה
וזה פיר 23 הקבוע, אחד המבנים במערכת "החליל"
ראש הפיר בקומת המפוחים





 

אלכסיי03

New member
אין לי אלא להסכים עם בועז

איך באמת?
אלמנטים עגולים הולכים יופי עם עדשת עין הדג
אין לי אלא להסכים עם בועז
FISHEYE פותרת כאן הרבה בעיות. אגב, מאוד מצאה חן בעיניי גם תמונה מהנגלה הראשונה שלך הנושאת שם "ממריאים". יפה ומעניין, תודה!
 
אין להם כרטיסים, רק ריקוד ומנגינה נה נה נה

סיפור דרך

בבוקר יום חמישי, בקור ירושלמי מקפיא, התייצבנו כ-20 חבר'ה משוגעים לדבר בחניון עפר זמני שנסלל על חורבות צריפי משרד החוץ הישן.

היינו חברי פורום מחיפה ומבאר שבע, ממרכז הארץ וגם ירושלמים, כולנו דרוכים ונרגשים לקראת הסיור. העובדה שכולם הגיעו בזמן יכולה להעיד על חשיבות תחנת האומה בשבילנו.

לאחר היכרות ראשונית קלה עם מנהל הביצוע שמשון יחיעם ואחראית והממונה על קשרי קהילה בת שבע, שמענו תדריך בטיחות מאייל פנצ'ק שאחר כך גם ליווה אותנו בסיור עצמו ותרם מידע מדוייק.

בשלב הבא התחפשנו באפודים זוהרים ובקסדות, תודה מיוחדת מגיעה כאן למארגנים שדאגו לנעלי בטיחות לפי מידות עבור כל מי שבא בלי.

אני באתי בלי מצלמה הפעם, התמונות הספורות שאני אעלה כאן באדיבות בועז. כולם מוזמנים להעלות צילומים ורשמים.
אין להם כרטיסים, רק ריקוד ומנגינה נה נה נה
בדרך אל התחנה עברנו במעבר הולכי הרגל התת קרקעי בשדרות שז"ר, מעבר שלפי התוכנית העדכנית ייהרס ויוחלף כחלק ממיזם הנמכת הרחוב ויצירת חניון תת קרקעי ענק תחתיו לכ-1300 כלי רכב.

מבנה התחנה מוקף גדר גבוהה ובכניסה ניצב שומר שדרש מאחראי הקבוצה לחתום עבורנו. אחרי שעברנו אותו ירדנו קומה אחת ועברנו דרך מסדרון שמצידיו משרדים זמניים עד שהגענו לחדר תדריכים. בדרך החבר'ה התלהבו על חדר דוגמאות שבו הותקנו אסלות כיורים אריחים ואף גופי תאורה.

אחרי תדריך על מבנה התחנה, הדרגנועים והמעליות, יצאנו לאולם הנוסעים העליון (קומה מינוס 1) שעדיין לא מקורה, שם קיבלנו הסברים נוספים וגם התוודענו לסקופ האמיתי - חיפוי האבן היפה על הקירות הפנימיים.

 

amit1270

New member
עוד תמונות מהתחנה

אין להם כרטיסים, רק ריקוד ומנגינה נה נה נה
בדרך אל התחנה עברנו במעבר הולכי הרגל התת קרקעי בשדרות שז"ר, מעבר שלפי התוכנית העדכנית ייהרס ויוחלף כחלק ממיזם הנמכת הרחוב ויצירת חניון תת קרקעי ענק תחתיו לכ-1300 כלי רכב.

מבנה התחנה מוקף גדר גבוהה ובכניסה ניצב שומר שדרש מאחראי הקבוצה לחתום עבורנו. אחרי שעברנו אותו ירדנו קומה אחת ועברנו דרך מסדרון שמצידיו משרדים זמניים עד שהגענו לחדר תדריכים. בדרך החבר'ה התלהבו על חדר דוגמאות שבו הותקנו אסלות כיורים אריחים ואף גופי תאורה.

אחרי תדריך על מבנה התחנה, הדרגנועים והמעליות, יצאנו לאולם הנוסעים העליון (קומה מינוס 1) שעדיין לא מקורה, שם קיבלנו הסברים נוספים וגם התוודענו לסקופ האמיתי - חיפוי האבן היפה על הקירות הפנימיים.
עוד תמונות מהתחנה





 
שמשון ואייל מסבירים בכל מקום

אין להם כרטיסים, רק ריקוד ומנגינה נה נה נה
בדרך אל התחנה עברנו במעבר הולכי הרגל התת קרקעי בשדרות שז"ר, מעבר שלפי התוכנית העדכנית ייהרס ויוחלף כחלק ממיזם הנמכת הרחוב ויצירת חניון תת קרקעי ענק תחתיו לכ-1300 כלי רכב.

מבנה התחנה מוקף גדר גבוהה ובכניסה ניצב שומר שדרש מאחראי הקבוצה לחתום עבורנו. אחרי שעברנו אותו ירדנו קומה אחת ועברנו דרך מסדרון שמצידיו משרדים זמניים עד שהגענו לחדר תדריכים. בדרך החבר'ה התלהבו על חדר דוגמאות שבו הותקנו אסלות כיורים אריחים ואף גופי תאורה.

אחרי תדריך על מבנה התחנה, הדרגנועים והמעליות, יצאנו לאולם הנוסעים העליון (קומה מינוס 1) שעדיין לא מקורה, שם קיבלנו הסברים נוספים וגם התוודענו לסקופ האמיתי - חיפוי האבן היפה על הקירות הפנימיים.
שמשון ואייל מסבירים בכל מקום
מחוץ למבנה התחנה קודם הכניסה, ובחדר התדריכים לאחר שירדנו קומה.





 
אחרונה שלי - הצצה אל הפיר

סיפור דרך

בבוקר יום חמישי, בקור ירושלמי מקפיא, התייצבנו כ-20 חבר'ה משוגעים לדבר בחניון עפר זמני שנסלל על חורבות צריפי משרד החוץ הישן.

היינו חברי פורום מחיפה ומבאר שבע, ממרכז הארץ וגם ירושלמים, כולנו דרוכים ונרגשים לקראת הסיור. העובדה שכולם הגיעו בזמן יכולה להעיד על חשיבות תחנת האומה בשבילנו.

לאחר היכרות ראשונית קלה עם מנהל הביצוע שמשון יחיעם ואחראית והממונה על קשרי קהילה בת שבע, שמענו תדריך בטיחות מאייל פנצ'ק שאחר כך גם ליווה אותנו בסיור עצמו ותרם מידע מדוייק.

בשלב הבא התחפשנו באפודים זוהרים ובקסדות, תודה מיוחדת מגיעה כאן למארגנים שדאגו לנעלי בטיחות לפי מידות עבור כל מי שבא בלי.

אני באתי בלי מצלמה הפעם, התמונות הספורות שאני אעלה כאן באדיבות בועז. כולם מוזמנים להעלות צילומים ורשמים.
אחרונה שלי - הצצה אל הפיר

ברוחב הפיר יונחו 4 מערכות מדרגות נעות ולאורכו שלושה מקטעים, מדובר על 12 מערכות ארוכות במיוחד. הכנסת המדרגות אל הפיר היא מלאכת מחשבת מורכבת שטובי המוחות דנים בה, התכנון הראשוני היה להניף אותם ממבנה התחנה ולמשוך כלפי מטה לפני שתוקם קוביית הזכוכית, אך ייתכן שתוכנית זו תשתנה והמדרגות יוסעו דרך מנהרה 4 ויועלו דרך אולם הנוסעים התחתון אל הפיר.

את המשך הסיור, הכולל בעיקר חלקים שיהיו נסתרים מעין הציבור אך מעניינים לא פחות, ואירועים מעניינים שכמעט קרו
, אשאיר למשתתפים האחרים לתאר. רק אומר עוד בנימה אישית שהיה נחמד לראות את פיר הדרגנועים ששנה שעברה טיפסנו אותו מלמטה זמן קצר אחרי שנפרץ, והנה עכשיו הוא כבר אחרי דיפון ראשוני, אחרי איטום ביריעות הצהובות המוכרות היטב לסיירי הפורום, ובשלבים אחרונים לקראת דיפון סופי.



 

danezeq

Member
קצת נוסטלגיה

סיפור דרך

בבוקר יום חמישי, בקור ירושלמי מקפיא, התייצבנו כ-20 חבר'ה משוגעים לדבר בחניון עפר זמני שנסלל על חורבות צריפי משרד החוץ הישן.

היינו חברי פורום מחיפה ומבאר שבע, ממרכז הארץ וגם ירושלמים, כולנו דרוכים ונרגשים לקראת הסיור. העובדה שכולם הגיעו בזמן יכולה להעיד על חשיבות תחנת האומה בשבילנו.

לאחר היכרות ראשונית קלה עם מנהל הביצוע שמשון יחיעם ואחראית והממונה על קשרי קהילה בת שבע, שמענו תדריך בטיחות מאייל פנצ'ק שאחר כך גם ליווה אותנו בסיור עצמו ותרם מידע מדוייק.

בשלב הבא התחפשנו באפודים זוהרים ובקסדות, תודה מיוחדת מגיעה כאן למארגנים שדאגו לנעלי בטיחות לפי מידות עבור כל מי שבא בלי.

אני באתי בלי מצלמה הפעם, התמונות הספורות שאני אעלה כאן באדיבות בועז. כולם מוזמנים להעלות צילומים ורשמים.
קצת נוסטלגיה

 

alantan

New member
לדעתי עוד נתגעגע למראה הזה, למרות כל אהדתי לפרוייקט

אם כבר נוסטלגיה אז עד הסוף.
לדעתי עוד נתגעגע למראה הזה, למרות כל אהדתי לפרוייקט
הכניסה לירושלים תעבור בקרוב מהפך גדול יותר מקוביית הזכוכית ותשנה את פניה. עוד חזון למועד האם זה לטובה, אבל יש לי תחושה שמי שיאהב את התוצאה יהיו בעיקר היזמים.
 

olli3

New member
מנהל
היה שווה להשקים קום, מעבר לסיור גם מפגש פורום תוסס ומלהיב.

שבתשתיות - סיור פורום בתחנת האומה

ערב צח וסופ"ש נעים, ששת קוראיי הנאמנים.
היום התקיים סיור הפורום המתוכנן בתחנת האומה. את הסיור הוביל מר שמשון יחיעם, מנהל הביצוע בפרויקט A1. הסיור ארך כשלוש שעות ובמהלכן נחשפו משתתפי הסיור למראות התחנה ומבנה המערכות המזרחי. תחנת האומה נמצאת בעיצומו של ביצוע מכרז המערכות. פינות חשוכות, שבעבר נאלצתי לצלם לאורו של פנס, מוארות כעת באור שיכול להיחשב כאור נגוהות. הפרויקט הענק פושט ולובש צורה מעניינת בכל פעם מחדש, ואני שסיירתי בה לא מעט, תמיד מוצא את הטעם לשוב ולסייר באתר. בשרשור זה אתיר לעצמי את הפריבלגיה לשבות ממלאכת הסיקור ולהעבירה למשתתפי הסיור. קודם לכן אבקש להודות מקרב לב לאנשים שתרמו להצלחת הסיור, ויש לא מעט.
* תודה ענקית לראש המנהלת, דרור סופרו, על הנדיבות שגילה כלפי הפורום בהסכמתו לקיים את הסיור ואח"כ בהכפלת מספר המשתתפים.
הסיור הנוכחי יוצר מסורת מבורכת של סיורים ב-A1 ומחזק את השת"פ הפורה של הפורום עם מנהלת הפרויקט התחבורתי הגדול במדינה.
מן הראוי להזכיר, כי אתר תחנת האומה הנו אתר עבודה פעיל, שמחייב שמירה על כללי בטיחות קפדניים ואינו פתוח לביקורי הציבור הרחב.
* תודה עמוקה וגדולה לאינג' שמשון יחיעם שבמשך שלוש שעות הצליח להשביע את סקרנותם הגדולה של 20 משתתפי הסיור בהסברים
מלומדים על התחנה ופרויקט A1 כולו.
* תודה לאינג' אייל פנצק איש אבטחת האיכות ואדם יקר של חברת הניהול, "דנה הנדסה". אייל, שמכיר כל פינה במבנה הענק, ליווה אותנו
בהסברים על המבנה ותרם רבות מידיעותיו.
* תודה לממונה על קשרי קהילה, בת שבע שגב, שליוותה את הסיור ותקתקה ביעילות את פרק הלוגיסטיקה שבו.
* לסיום, אחרונים וחביבים: תודה למשתתפי הסיור שהגיעו בדייקנות ראויה לציון לאתר מכל קצוות הארץ. שמחתי לפגוש פנים מוכרות
ופנים חדשות ומבטיחות בין המשתתפים. אמיגוס: אני גאה שיש לי ששת קוראים כמוכם. נתראה בסיור הבא אי"
.
היה שווה להשקים קום, מעבר לסיור גם מפגש פורום תוסס ומלהיב.
עוד לפני התמונות שטרם הועלו כאן, אתאר את תחילת היום, המשכו וכו'...
&nbsp
הכל התחיל בבוקר, חלק ביום שאני כבר הרבה זמן לא מכיר. בוקר קר עם טעם של חול בפ עקב חיוך שנפרס על פניי כש470 שהתקרב לתחנת סורוקה נשא על עצמו בגאווה את סמל מרצדס, דגם OC-500, אומנם יורו 5 (יום לפני כן נסעתי עם אחיו הצעיר - יורו 6 שבו יש חידוש, שקעי USB גם כן בקו 470).
&nbsp
השעה הייתה 7:10 עת הנסיעה שלי החלה. טרם לכך קבוצת הוואטסאפ דיווחה דיווחים, תמונות של זריחות וברכות בוקר טוב.
&nbsp
תוך כחצי שעה החלו דיווחים על פקק משער הגיא עקב רכב תקוע. מספר חברים חשבו איך לעקוף, האם לוותר על האוטובוס ולנסוע ברכב? בדיקה קצרה באפליקציות כדי לגלות היכן תקועים חברינו באוטובוסים השונים הראתה שהמצב לא נורא כל כך וכי הפקק קצר. תוך זמן מה, הפקק השתחרר והגיעו דיווחים מחברי הקבוצה כי הם נוסעים ונוסעים ונוסעים ואין כל עצירה או האטה.
&nbsp
אישית הגעתי למרכזית ירושלים בשעה 8:35, זמן נסיעה מעולה של 1:25 לשעת בוקר זו בכביש 1 + אף אחד שרצה לרדת בלטרון או בקסטל + OC-500 שעשה עבודה טובה בעליות.
&nbsp
חושיי הכהים הובילו אותי משום מה אל תחנת האומה עצמה ולא אל מבנה התפעול המזרחי. המחשבה על המעבר התת קרקעי, העליה שבדרך לרמזורים המייגעים בשז"ר, והעייפות הרבה אמרו לי, עזוב, אולי תבדוק מה קורה בתחנת האומה עצמה ואולי הם שם? אבל לא, בירור מול חברי הקבוצה הוביל למסקנה כי טעיתי ועליי להגיע למבנה התפעול המזרחי.
&nbsp
עת הגעתי, החבורה כולה מגובשת, שלום לכל מי שמכירים ואח"כ היכרות של חברי הפורום השונים כאשר כל אחד מציג את עצמו. מסיור לסיור, לכינויים מתווספים שמות ופרצופים שהופכים לחתומים בזכרוני המפוקפק בקטע זה.
&nbsp
לאחר הסברים קצרים על מה שעומד בפנינו, תדריך בטיחות, חליצת נעליים ונעילת נעלי בטיחות לכל הנדרש, קסדות ואפודים זוהרים, טפסנו כמעה בגבעה הקטנה אל עבר חדר מדרגות שנראה שאין לו סוף. החלנו לרדת ולהכיר את המערכות השונות שאינן קיימות בתחנות רכבת סטנדריות ברחבי ישראל. הסברים פיזיקאליים מרתקים, שאלות רבות של משתתפי הסיור נענו ברצינות אך עם חיוך וסבלנות רבה ע"י שמשון יחיעם (בהחלט כל הכבוד).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה