שר תחבורה חדש-ישן

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member


אם אפשר להוסיף לגבי הרב קו
המצב בו כל חברה אחראית על הכרטיס שלה ויכולה להתעסק רק בחוזים שהיא הטעינה יותר מצב בלתי נסבל במקרה של תקלה. האזרח צריך להתרוצץ בין החברות השונות, על חשבון הזמן שלו (ולפעמים הכסף, זה מגוחך שהוא יצטרך לשלם נסיעה כדי להזדכות על שתי נסיעות).

חשוב שיהיה גוף אחד, במסגרת מסלקה משותפת או לא, שהוא יהיה האחראי לטיפול בתקלות רב קו, שיחזור חוזים מכל החברות וזיכויים על חוזים שלא מנוצלים, במקרה של החלפת פרופיל למשל.
 

droriko

New member
לגבי נתצים

שר תחבורה חדש-ישן

היום הושבע שר התחבורה ישראל כ"ץ לכהונה שנייה אחרי 4 שנים בתפקיד (אולי בדרך לשבור את השיא של חיים קורפו משנות ה-80), ולדעתי זה זמן טוב לסיכום ביניים של כהונתו בתחום התח"צ - הישגים, כשלונות ומה אנחנו מצפים שיעשה במהלך הכהונה השנייה.

אז מה היה לנו? (בשליפה מהזיכרון - תוספות ותיקונים יתקבלו בברכה):

* ברכבת - מינוי בועז צפריר למנכ"ל; מאבק פראי של הוועד ב"הפרטה", הדחת גילה אדרעי מראשות הוועד, ההסכם השנוי במחלוקת שהשקיט מעט את הרוחות וגם כמה פרשיות שחיתות (האחרונה שנחשפה - בנושא ניקיון הרכבות). בתחום התשתיות הרכבת יצאה מהקיפאון שאיפיין את ממשלת אולמרט והשר הקודם מופז; נחנך קו החוף הדרומי, הסתיימה הכפלת הקו לבאר שבע וקו תל אביב-כפר סבא, וגם בקו נהריה נרשמה התקדמות, החלו עבודות בקו אשקלון-באר שבע שבחלקו נמצא במצב מתקדם, בקו העמק ובקו כרמיאל (באחריות "נתיבי ישראל", לשעבר מע"צ), ומעל לכול - התקדמות משמעותית וקידום בלתי מתפשר של הקו המהיר לירושלים, שבינתיים (טפו טפו טפו) הולך לפי הלו"ז. חשמול הרכבת אמנם מקודם סטטוטורית, אך אין עדיין סימנים לכך בשטח ויש חשש לעיכוב שמשמעותו הרסנית. גם סלילת הקו לאילת אושרה לאחרונה, אך ככל הנראה הדרך לסלילה בפועל עוד ארוכה.

* קידום תחבורה ציבורית בערים הגדולות - במטרופולין תל אביב הופעל ביולי 2011 הארגון-מחדש של הקווים, שהתברר ככשלון (ולא אכנס כאן לסיבות לכך), בירושלים הרכבת הקלה עדיין מתקשה להוכיח את עצמה וסובלת מתדמית ירודה (די בצדק) ובחיפה המטרונית ממשיכה להתעכב. בכל שלוש הערים הגדולות מופעל בהצלחה כרטיס לפי זמן נסיעה עם מספר החלפות בלתי מוגבל, אבל ממש רק לאחרונה החל פיילוט של עלייה מכל הדלתות בכמה קווים בתל אביב (למרות שהיה אמור להיות מופעל בירושלים כבר בדצמבר).

* הרכבת הקלה בגוש דן - בעקבות חוסר הצלחתה של קבוצת MTS וככל הנראה לאור לקחי סיטיפס הוחלט להלאים את הקו האדום ולהעביר את סלילתו והפעלתו לידי חברת נת"ע. מאז חלה התקדמות מסוימת בתשתית (חפירת פירים למכונות ה-TBM שאמורות לחפור את הקטע התחתי של הקו) ומכרזים יצאו לפי התכנון (כך לטענת אנשי נת"ע). אחרי שנים של מחלוקת, ולשמחתו של חברנו הנעלם פד"פ, הושגה סוף סוף הסכמה על תוואי תחתי לקו הירוק לאורך רחוב אבן גבירול (בזכות החלטת ראש הממשלה, כשהשיקול המכריע באופן רשמי הוא בטחוני ולא תחבורתי); קווים נוספים מקודמים סטטוטורית ונראה שתכנית נת"ע הולכת ותופסת נפח.

* מידע - לאט לאט המידע הופך להיות יותר ויותר זמין: הניסיון הממוסד הראשון ליצור מוקד מידע משותף לכל המפעילים היה אתר (ומס' טלפון) "כל קו" שהתבסס על מערכת המידע הבלתי ידידותית של אגד. מאוחר יותר המידע הסטטי הפך נגיש לציבור, ולפני קצת פחות משנה גם המידע בזמן אמת יצא אל האור, ובעקבות כך יצאו מספר אפליקציות תכנון נסיעה שמתחרות ביניהן על לב הנוסעים. בנוסף, יותר ויותר צגים דיגיטליים מוצבים בתחנות ובאוטובוסים, אך עם זאת, דווקא המידע הפשוט בצורת כמו מפה ולוח זמנים סטטי חסר מאוד, למעט אולי באזור השרון (ככל הידוע לי).

* כרטיס הרב-קו - השימוש בו התרחב מאוד, וכיום כל המפעילים (האומנם?) משתמשים בו, כולל הרכבת. עם זאת נותרו מספר בעיות: בעיה אחת היא שימוש במכשירים מיושנים אצל חלק מהמפעילים, שגורמים לעיכוב מיותר בעלייה לאוטובוס, בנוסף לעלייה שלא מתאפשרת מהדלתות האחוריות. בעיה נוספת היא חוסר אחידות של החוזים שהופכת את הרב קו לכרטיס די "טיפש", אבל בעיית היסוד היא חסרונה של מסלקה משותפת, שהייתה מאפשרת סוף סוף כרטוס משותף וחכם באמת (ואולי גם כזה שניתן לקנות ולטעון בכל קיוסק וסניף דואר), כמקובל במדינות מתקדמות בעולם. לפני קרוב לשנתיים הכרזה חברת דואר ישראל כזוכה במכרז המסלקה המשותפת, אבל מאז לא קרה כלום (למיטב ידיעתי).

* הקמת רשות תח"צ ארצית ורשויות מטרופוליניות - עוד נושא כאוב שנמשך ונמרח כבר שנים, ולמרות המלצות ועדות שונות (סדן, טרכטנברג) וכמה החלטות ממשלה (2008, 2009, 2011), לא נראית כל התקדמות בכיוון.

* אכיפה בנת"צים - נראה שבתחילת כהונתו של השר הייתה התלהבות והתבצעו מספר "מבצעי אכיפה" שתרמו במידה מסוימת לשיפור המצב בחלק מהנת"צים, אבל ממה שאני רואה אין די המשכיות והמצב עדיין טעון שיפור.

* קווי "מהדרין" - משרד התחבורה ניסה לשמור על "נייטרליות", אבל בג"צ הכריע. הקווים עדיין פועלים אבל לפחות יש כתובת לתלונות ונהגים לא יכולים יותר לא להתערב במקרה של ניסיון כפייה (כפי שראינו לאחרונה). אפליית המחירים נמשכת בחלק מהקווים, וגם כאן לא נראה שהשר ניסה ממש להתעמת עם חבריו החרדים.

* תח"צ בשבת - נו טוב....

לסיכום: בכהונתו הראשונה של השר כ"ץ נרשמו לא מעט הישגים אך גם כשלונות וכמה עניינים לא פתורים. בולטים בחסרונם (לדעתי): מסלקה משותפת ורשויות תח"צ.

מה יהיה? את השאלה הזאת אני משאיר פתוחה לדיון. האם הכהונה הארוכה הצפויה לשר כ"ץ תאפשר לו "לחרוש יותר לעומק" או שמא הוא יסתפק בהישגיו הנוכחיים ולא ינסה לבצע מהפכות ורפורמות נדרשות? מה דעתכם?
לגבי נתצים
הזרימה בהם אמנם לא מושלמת אבל בהחלט עדיפה על מה שהיה קודם. באבן גבירול וקרליבך הזמן מתקצר בהרבה הזמן הפקקים, למרות המכוניות שחונות על הנתצ(פה האשמה היא גם על העיריה). בדרך נמיר שהיא דרך בינעירוניות בלי חנויות אין את התופעה הזאת בכלל ושם באמת התנועה זורמת.

עם זאת נתצ אחד שהוא מאד בעייתי זה הנתצ בקינג ג׳ורג׳ שבו אין דין ואין דיין, שלא לדבר על הרמזור המטופש בבעלי המלאכה שרק מגביר את הפקק.

בנתצים יש 3 בעיות:
1.חוסר אכיפה על מכוניות חונות
2.מתן אפשרות כניסה לפרייבטים שפונים ימינה.
3.ויש הרבה שחולקים עלי פה, שנותנים למוניות רגילות ומוניות שירות לנסוע שם. הגיע הזמן לאמר את זה, מונית היא לא תחבורה ציבורית, לא כשהיא מסיעה רק בן אדם אחד, ולא כשהנהג לוקח מחיר מופקע. על מוניות שירות כולם יסכימו שצריך להעיף.
 

amitk83

New member
עוד שיפורים שצריך להכניס

לגבי נתצים
הזרימה בהם אמנם לא מושלמת אבל בהחלט עדיפה על מה שהיה קודם. באבן גבירול וקרליבך הזמן מתקצר בהרבה הזמן הפקקים, למרות המכוניות שחונות על הנתצ(פה האשמה היא גם על העיריה). בדרך נמיר שהיא דרך בינעירוניות בלי חנויות אין את התופעה הזאת בכלל ושם באמת התנועה זורמת.

עם זאת נתצ אחד שהוא מאד בעייתי זה הנתצ בקינג ג׳ורג׳ שבו אין דין ואין דיין, שלא לדבר על הרמזור המטופש בבעלי המלאכה שרק מגביר את הפקק.

בנתצים יש 3 בעיות:
1.חוסר אכיפה על מכוניות חונות
2.מתן אפשרות כניסה לפרייבטים שפונים ימינה.
3.ויש הרבה שחולקים עלי פה, שנותנים למוניות רגילות ומוניות שירות לנסוע שם. הגיע הזמן לאמר את זה, מונית היא לא תחבורה ציבורית, לא כשהיא מסיעה רק בן אדם אחד, ולא כשהנהג לוקח מחיר מופקע. על מוניות שירות כולם יסכימו שצריך להעיף.
עוד שיפורים שצריך להכניס
1. להכניס יותר מכשירי תיקוף בדלת האחורית של האוטובוסים
2. החלפת מכשירי התיקוף באוטובוסים של אגד.
3. הפעלת מערכות הכריזה ותצוגת מסלול התחנות באוטובוסים (לא תמיד זה קורה באוטובוסים) - אחד מהשנים עובד.
4. הוספת שלטי "האוטובוס הבא" והתאמתם שיעבדו בזמן אמת עם המערכות (הנה היום נתקלתי במקרה שבתחנה שעמדתי ברחוב שדרות ירושלים ברמת גן לכיוון בן גוריון עבר קו 63 אבל הפרטים שלו לא הופיעו על השלט).
5. הכנסת ערך צבור ברב קו לעוד ערים ולא רק לגוש דן
6. שיפור השירות לאזרח (הרכבות והאוטובוסים מלאים ויש להגביר את התדירות)
 

cwen

New member
אם פרטים של אוטובוס לא מופיעים בשלט

עוד שיפורים שצריך להכניס
1. להכניס יותר מכשירי תיקוף בדלת האחורית של האוטובוסים
2. החלפת מכשירי התיקוף באוטובוסים של אגד.
3. הפעלת מערכות הכריזה ותצוגת מסלול התחנות באוטובוסים (לא תמיד זה קורה באוטובוסים) - אחד מהשנים עובד.
4. הוספת שלטי "האוטובוס הבא" והתאמתם שיעבדו בזמן אמת עם המערכות (הנה היום נתקלתי במקרה שבתחנה שעמדתי ברחוב שדרות ירושלים ברמת גן לכיוון בן גוריון עבר קו 63 אבל הפרטים שלו לא הופיעו על השלט).
5. הכנסת ערך צבור ברב קו לעוד ערים ולא רק לגוש דן
6. שיפור השירות לאזרח (הרכבות והאוטובוסים מלאים ויש להגביר את התדירות)
אם פרטים של אוטובוס לא מופיעים בשלט
ובאפליקציות זה בדרך כלל סימן שהנהג שכח להפעיל את הכריזה באוטובוס.
 

ציוניסט

New member
בירושלים הנת"צים מפוצצים בכאילו תח"צ

לגבי נתצים
הזרימה בהם אמנם לא מושלמת אבל בהחלט עדיפה על מה שהיה קודם. באבן גבירול וקרליבך הזמן מתקצר בהרבה הזמן הפקקים, למרות המכוניות שחונות על הנתצ(פה האשמה היא גם על העיריה). בדרך נמיר שהיא דרך בינעירוניות בלי חנויות אין את התופעה הזאת בכלל ושם באמת התנועה זורמת.

עם זאת נתצ אחד שהוא מאד בעייתי זה הנתצ בקינג ג׳ורג׳ שבו אין דין ואין דיין, שלא לדבר על הרמזור המטופש בבעלי המלאכה שרק מגביר את הפקק.

בנתצים יש 3 בעיות:
1.חוסר אכיפה על מכוניות חונות
2.מתן אפשרות כניסה לפרייבטים שפונים ימינה.
3.ויש הרבה שחולקים עלי פה, שנותנים למוניות רגילות ומוניות שירות לנסוע שם. הגיע הזמן לאמר את זה, מונית היא לא תחבורה ציבורית, לא כשהיא מסיעה רק בן אדם אחד, ולא כשהנהג לוקח מחיר מופקע. על מוניות שירות כולם יסכימו שצריך להעיף.
בירושלים הנת"צים מפוצצים בכאילו תח"צ
מוניות, הסעות וכדו'
 
רק שלא יתחילו עם הרכבת לאילת

שר תחבורה חדש-ישן

היום הושבע שר התחבורה ישראל כ"ץ לכהונה שנייה אחרי 4 שנים בתפקיד (אולי בדרך לשבור את השיא של חיים קורפו משנות ה-80), ולדעתי זה זמן טוב לסיכום ביניים של כהונתו בתחום התח"צ - הישגים, כשלונות ומה אנחנו מצפים שיעשה במהלך הכהונה השנייה.

אז מה היה לנו? (בשליפה מהזיכרון - תוספות ותיקונים יתקבלו בברכה):

* ברכבת - מינוי בועז צפריר למנכ"ל; מאבק פראי של הוועד ב"הפרטה", הדחת גילה אדרעי מראשות הוועד, ההסכם השנוי במחלוקת שהשקיט מעט את הרוחות וגם כמה פרשיות שחיתות (האחרונה שנחשפה - בנושא ניקיון הרכבות). בתחום התשתיות הרכבת יצאה מהקיפאון שאיפיין את ממשלת אולמרט והשר הקודם מופז; נחנך קו החוף הדרומי, הסתיימה הכפלת הקו לבאר שבע וקו תל אביב-כפר סבא, וגם בקו נהריה נרשמה התקדמות, החלו עבודות בקו אשקלון-באר שבע שבחלקו נמצא במצב מתקדם, בקו העמק ובקו כרמיאל (באחריות "נתיבי ישראל", לשעבר מע"צ), ומעל לכול - התקדמות משמעותית וקידום בלתי מתפשר של הקו המהיר לירושלים, שבינתיים (טפו טפו טפו) הולך לפי הלו"ז. חשמול הרכבת אמנם מקודם סטטוטורית, אך אין עדיין סימנים לכך בשטח ויש חשש לעיכוב שמשמעותו הרסנית. גם סלילת הקו לאילת אושרה לאחרונה, אך ככל הנראה הדרך לסלילה בפועל עוד ארוכה.

* קידום תחבורה ציבורית בערים הגדולות - במטרופולין תל אביב הופעל ביולי 2011 הארגון-מחדש של הקווים, שהתברר ככשלון (ולא אכנס כאן לסיבות לכך), בירושלים הרכבת הקלה עדיין מתקשה להוכיח את עצמה וסובלת מתדמית ירודה (די בצדק) ובחיפה המטרונית ממשיכה להתעכב. בכל שלוש הערים הגדולות מופעל בהצלחה כרטיס לפי זמן נסיעה עם מספר החלפות בלתי מוגבל, אבל ממש רק לאחרונה החל פיילוט של עלייה מכל הדלתות בכמה קווים בתל אביב (למרות שהיה אמור להיות מופעל בירושלים כבר בדצמבר).

* הרכבת הקלה בגוש דן - בעקבות חוסר הצלחתה של קבוצת MTS וככל הנראה לאור לקחי סיטיפס הוחלט להלאים את הקו האדום ולהעביר את סלילתו והפעלתו לידי חברת נת"ע. מאז חלה התקדמות מסוימת בתשתית (חפירת פירים למכונות ה-TBM שאמורות לחפור את הקטע התחתי של הקו) ומכרזים יצאו לפי התכנון (כך לטענת אנשי נת"ע). אחרי שנים של מחלוקת, ולשמחתו של חברנו הנעלם פד"פ, הושגה סוף סוף הסכמה על תוואי תחתי לקו הירוק לאורך רחוב אבן גבירול (בזכות החלטת ראש הממשלה, כשהשיקול המכריע באופן רשמי הוא בטחוני ולא תחבורתי); קווים נוספים מקודמים סטטוטורית ונראה שתכנית נת"ע הולכת ותופסת נפח.

* מידע - לאט לאט המידע הופך להיות יותר ויותר זמין: הניסיון הממוסד הראשון ליצור מוקד מידע משותף לכל המפעילים היה אתר (ומס' טלפון) "כל קו" שהתבסס על מערכת המידע הבלתי ידידותית של אגד. מאוחר יותר המידע הסטטי הפך נגיש לציבור, ולפני קצת פחות משנה גם המידע בזמן אמת יצא אל האור, ובעקבות כך יצאו מספר אפליקציות תכנון נסיעה שמתחרות ביניהן על לב הנוסעים. בנוסף, יותר ויותר צגים דיגיטליים מוצבים בתחנות ובאוטובוסים, אך עם זאת, דווקא המידע הפשוט בצורת כמו מפה ולוח זמנים סטטי חסר מאוד, למעט אולי באזור השרון (ככל הידוע לי).

* כרטיס הרב-קו - השימוש בו התרחב מאוד, וכיום כל המפעילים (האומנם?) משתמשים בו, כולל הרכבת. עם זאת נותרו מספר בעיות: בעיה אחת היא שימוש במכשירים מיושנים אצל חלק מהמפעילים, שגורמים לעיכוב מיותר בעלייה לאוטובוס, בנוסף לעלייה שלא מתאפשרת מהדלתות האחוריות. בעיה נוספת היא חוסר אחידות של החוזים שהופכת את הרב קו לכרטיס די "טיפש", אבל בעיית היסוד היא חסרונה של מסלקה משותפת, שהייתה מאפשרת סוף סוף כרטוס משותף וחכם באמת (ואולי גם כזה שניתן לקנות ולטעון בכל קיוסק וסניף דואר), כמקובל במדינות מתקדמות בעולם. לפני קרוב לשנתיים הכרזה חברת דואר ישראל כזוכה במכרז המסלקה המשותפת, אבל מאז לא קרה כלום (למיטב ידיעתי).

* הקמת רשות תח"צ ארצית ורשויות מטרופוליניות - עוד נושא כאוב שנמשך ונמרח כבר שנים, ולמרות המלצות ועדות שונות (סדן, טרכטנברג) וכמה החלטות ממשלה (2008, 2009, 2011), לא נראית כל התקדמות בכיוון.

* אכיפה בנת"צים - נראה שבתחילת כהונתו של השר הייתה התלהבות והתבצעו מספר "מבצעי אכיפה" שתרמו במידה מסוימת לשיפור המצב בחלק מהנת"צים, אבל ממה שאני רואה אין די המשכיות והמצב עדיין טעון שיפור.

* קווי "מהדרין" - משרד התחבורה ניסה לשמור על "נייטרליות", אבל בג"צ הכריע. הקווים עדיין פועלים אבל לפחות יש כתובת לתלונות ונהגים לא יכולים יותר לא להתערב במקרה של ניסיון כפייה (כפי שראינו לאחרונה). אפליית המחירים נמשכת בחלק מהקווים, וגם כאן לא נראה שהשר ניסה ממש להתעמת עם חבריו החרדים.

* תח"צ בשבת - נו טוב....

לסיכום: בכהונתו הראשונה של השר כ"ץ נרשמו לא מעט הישגים אך גם כשלונות וכמה עניינים לא פתורים. בולטים בחסרונם (לדעתי): מסלקה משותפת ורשויות תח"צ.

מה יהיה? את השאלה הזאת אני משאיר פתוחה לדיון. האם הכהונה הארוכה הצפויה לשר כ"ץ תאפשר לו "לחרוש יותר לעומק" או שמא הוא יסתפק בהישגיו הנוכחיים ולא ינסה לבצע מהפכות ורפורמות נדרשות? מה דעתכם?
רק שלא יתחילו עם הרכבת לאילת
יש אזורים רבים בגליל ללא קו רכבת וללא תחנות קרובות.
 

merced1

New member
רק זה חסר לנו

רק שלא יתחילו עם הרכבת לאילת
יש אזורים רבים בגליל ללא קו רכבת וללא תחנות קרובות.
רק זה חסר לנו
שמדינה עם רשת רכבות ברמה של ישראל, בלי אף רכבת חשמלית ( אפילו בקווים עם ביקוש גבוה מאד כמו תל אביב חיפה), בלי שום תחנות רכבת בצפון ממזרח לחיפה והגליל המערבי, תשקיע עכשיו עשרות מיליארדים על רכבת מהירה, חשמלית שתחבר עיר של 50000 תושבים לשאר המדינה דרך 250 ק"מ של שממה.
 

amit1270

New member
המדינה לא תשקיע "עכשיו" עשרות מיליארדים

רק זה חסר לנו
שמדינה עם רשת רכבות ברמה של ישראל, בלי אף רכבת חשמלית ( אפילו בקווים עם ביקוש גבוה מאד כמו תל אביב חיפה), בלי שום תחנות רכבת בצפון ממזרח לחיפה והגליל המערבי, תשקיע עכשיו עשרות מיליארדים על רכבת מהירה, חשמלית שתחבר עיר של 50000 תושבים לשאר המדינה דרך 250 ק"מ של שממה.
המדינה לא תשקיע "עכשיו" עשרות מיליארדים
הסר דאגה מליבך. הרכבת לאילת לא תיסלל כל כך מהר, אבל טוב שיש תוכניות גם לטווח ארוך.
 

droriko

New member
הרכבת לאילת מיועדת יותר למשאות

רק שלא יתחילו עם הרכבת לאילת
יש אזורים רבים בגליל ללא קו רכבת וללא תחנות קרובות.
הרכבת לאילת מיועדת יותר למשאות
זה בעצם ניצול של המיקום האסטרטגי של ישראל
להסעת נוסעים היא ממילא חסרת תועלת. תושב אילת לא יעבור לעבוד במרכז אם זמן הנסיעה יתקצר מ-4 שעות לשעתיים
 

merced1

New member
אבל אם המטרה שלך היא הסעת משאות

הרכבת לאילת מיועדת יותר למשאות
זה בעצם ניצול של המיקום האסטרטגי של ישראל
להסעת נוסעים היא ממילא חסרת תועלת. תושב אילת לא יעבור לעבוד במרכז אם זמן הנסיעה יתקצר מ-4 שעות לשעתיים
אבל אם המטרה שלך היא הסעת משאות
אין שום הצדקה בתכנית שמדברים עליה. העלות לקו רכבת לרכבות משא שנוסעות על דיזל היא עשירית מעלות התוכנית המדוברת כעת.
 

droriko

New member
אנחנו מדברים כאן

אבל אם המטרה שלך היא הסעת משאות
אין שום הצדקה בתכנית שמדברים עליה. העלות לקו רכבת לרכבות משא שנוסעות על דיזל היא עשירית מעלות התוכנית המדוברת כעת.
אנחנו מדברים כאן
על יצירת קשר כלכלי עם הודו וסין, מעבר להכנסות העצומות שיעלו עשרות מונים על ההוצאות מדובר כאן גם על השלכות פוליטיות ובראשן התנתקות מחבל הטבור שנקרא ארה״ב
 

darkshadow1

New member
קראת בכלל מה הוא כתב?

אנחנו מדברים כאן
על יצירת קשר כלכלי עם הודו וסין, מעבר להכנסות העצומות שיעלו עשרות מונים על ההוצאות מדובר כאן גם על השלכות פוליטיות ובראשן התנתקות מחבל הטבור שנקרא ארה״ב
קראת בכלל מה הוא כתב?
בשביל להסיע מטענים מאילת לשאר הארץ אפשר להסתפק בקו משאות שהעלות שלו תהיה נמוכה בהרבה מהעלות של התוכנית המוצעת, שתכלול מסילה כפולה שמתאימה למהירות של לפחות 250 קמ"ש.

ולגבי ה"השלכות הפוליטיות"- התנתקות מארה"ב לא תהיה בשום מצב. סין והודו אולי מהוות אלטרנטיבה כלכלית לארה"ב- אבל בטח שלא אלטרנטיבה פוליטית.
 

droriko

New member
סין היא פרטנר פוליטי פי אלף יותר טוב

קראת בכלל מה הוא כתב?
בשביל להסיע מטענים מאילת לשאר הארץ אפשר להסתפק בקו משאות שהעלות שלו תהיה נמוכה בהרבה מהעלות של התוכנית המוצעת, שתכלול מסילה כפולה שמתאימה למהירות של לפחות 250 קמ"ש.

ולגבי ה"השלכות הפוליטיות"- התנתקות מארה"ב לא תהיה בשום מצב. סין והודו אולי מהוות אלטרנטיבה כלכלית לארה"ב- אבל בטח שלא אלטרנטיבה פוליטית.
סין היא פרטנר פוליטי פי אלף יותר טוב
צריך להיות קצת בקיא בהבדלים בין סין לארה"ב. זה שני ציויליזציות שונות עם סולם ערכים שונה. בניגוד לצדקנות הצבועה של ארה"ב, לסינים לא ממש מעניין מה אתה עושה בבית שלך,כל עוד אתה משלם בזמן. סין תהייה פרטנר אמיתי,כזה שמדבר איתך EYE TO EYE, אתה תעשה את שלך בעסקה ואני אעשה שלי, זאת בניגוד לאמריקאים שמתייחסים אלינו כמו פטרון נאור שמנסה לחנך את הילידים הפרימיטיבים.
 

droriko

New member
רק אתמול ראינו את הצביעות בהתגלמותה

סין היא פרטנר פוליטי פי אלף יותר טוב
צריך להיות קצת בקיא בהבדלים בין סין לארה"ב. זה שני ציויליזציות שונות עם סולם ערכים שונה. בניגוד לצדקנות הצבועה של ארה"ב, לסינים לא ממש מעניין מה אתה עושה בבית שלך,כל עוד אתה משלם בזמן. סין תהייה פרטנר אמיתי,כזה שמדבר איתך EYE TO EYE, אתה תעשה את שלך בעסקה ואני אעשה שלי, זאת בניגוד לאמריקאים שמתייחסים אלינו כמו פטרון נאור שמנסה לחנך את הילידים הפרימיטיבים.
רק אתמול ראינו את הצביעות בהתגלמותה
כשהוא בא לפה ומטיף לנו לסיים את הכיבוש. אם הוא כל כך דואג לפלסטינים אז למה הוא לא בא לירדן ומבקש מהמלך להוציא את הפלסטינים ממחנות פליטים ולתת להם שיויון זכויות? הרי הפלסטינים זה לא מה שמעניין אותו אלא לכופף את ישראל, מי הרי לא אוהב שיש איזה ילד כאפות שאפשר לתת לו קצת צ'פחות בשביל להוציא אגרסיות. אז הגיע הזמן להפסיק להיות ילדי כאפות ולחפש פרטנרים שבאמת יכבדו אותנו,ובאמת ידברו אלינו EYE TO EYE
 

אורי404

New member
היא לא תהיה חסרת תועלת לנוסעים

הרכבת לאילת מיועדת יותר למשאות
זה בעצם ניצול של המיקום האסטרטגי של ישראל
להסעת נוסעים היא ממילא חסרת תועלת. תושב אילת לא יעבור לעבוד במרכז אם זמן הנסיעה יתקצר מ-4 שעות לשעתיים
היא לא תהיה חסרת תועלת לנוסעים
מובן, שזהו לא קו של נוסעים, שנוסעים ביום-יום.
אבל אם תפעל רכבת נוסעים מספר פעמים ביום, בהחלט יהיה לה ביקוש והיא צפויה להיות עדיפה במקרים רבים על פרייבט, על טיסה ועל נסיעה באוטובוס.
המטרה הראשית היא, כפי שכתבת, רכבת משא. אך גם בשירות הנוסעים היא עשויה להועיל.
 

amit1270

New member
הרכבת תאפשר הגעה נוחה הרבה יותר לאילת

היא לא תהיה חסרת תועלת לנוסעים
מובן, שזהו לא קו של נוסעים, שנוסעים ביום-יום.
אבל אם תפעל רכבת נוסעים מספר פעמים ביום, בהחלט יהיה לה ביקוש והיא צפויה להיות עדיפה במקרים רבים על פרייבט, על טיסה ועל נסיעה באוטובוס.
המטרה הראשית היא, כפי שכתבת, רכבת משא. אך גם בשירות הנוסעים היא עשויה להועיל.
הרכבת תאפשר הגעה נוחה הרבה יותר לאילת
 

droriko

New member
אין לי איתך מחלוקת

היא לא תהיה חסרת תועלת לנוסעים
מובן, שזהו לא קו של נוסעים, שנוסעים ביום-יום.
אבל אם תפעל רכבת נוסעים מספר פעמים ביום, בהחלט יהיה לה ביקוש והיא צפויה להיות עדיפה במקרים רבים על פרייבט, על טיסה ועל נסיעה באוטובוס.
המטרה הראשית היא, כפי שכתבת, רכבת משא. אך גם בשירות הנוסעים היא עשויה להועיל.
אין לי איתך מחלוקת
אין לי בעיה שהיא תשמש גם נוסעים,אבל תקשורת,ובלא מעט הודעות כאן כמו זאת שהגבתי עליה,מציגים את זה כאילו היא מיועדת לשרת רק את תושבי אילת ו"לקרב אותם למרכז" זה קישקוש.
 

droriko

New member
אבל תקשורת=אבל בתקשורת

אין לי איתך מחלוקת
אין לי בעיה שהיא תשמש גם נוסעים,אבל תקשורת,ובלא מעט הודעות כאן כמו זאת שהגבתי עליה,מציגים את זה כאילו היא מיועדת לשרת רק את תושבי אילת ו"לקרב אותם למרכז" זה קישקוש.
אבל תקשורת=אבל בתקשורת
 

אורי404

New member
בעניין הזה אני מסכים איתך מאוד

אין לי איתך מחלוקת
אין לי בעיה שהיא תשמש גם נוסעים,אבל תקשורת,ובלא מעט הודעות כאן כמו זאת שהגבתי עליה,מציגים את זה כאילו היא מיועדת לשרת רק את תושבי אילת ו"לקרב אותם למרכז" זה קישקוש.
בעניין הזה אני מסכים איתך מאוד
 

בועז ל

New member
פתאום נזכרתי

שר תחבורה חדש-ישן

היום הושבע שר התחבורה ישראל כ"ץ לכהונה שנייה אחרי 4 שנים בתפקיד (אולי בדרך לשבור את השיא של חיים קורפו משנות ה-80), ולדעתי זה זמן טוב לסיכום ביניים של כהונתו בתחום התח"צ - הישגים, כשלונות ומה אנחנו מצפים שיעשה במהלך הכהונה השנייה.

אז מה היה לנו? (בשליפה מהזיכרון - תוספות ותיקונים יתקבלו בברכה):

* ברכבת - מינוי בועז צפריר למנכ"ל; מאבק פראי של הוועד ב"הפרטה", הדחת גילה אדרעי מראשות הוועד, ההסכם השנוי במחלוקת שהשקיט מעט את הרוחות וגם כמה פרשיות שחיתות (האחרונה שנחשפה - בנושא ניקיון הרכבות). בתחום התשתיות הרכבת יצאה מהקיפאון שאיפיין את ממשלת אולמרט והשר הקודם מופז; נחנך קו החוף הדרומי, הסתיימה הכפלת הקו לבאר שבע וקו תל אביב-כפר סבא, וגם בקו נהריה נרשמה התקדמות, החלו עבודות בקו אשקלון-באר שבע שבחלקו נמצא במצב מתקדם, בקו העמק ובקו כרמיאל (באחריות "נתיבי ישראל", לשעבר מע"צ), ומעל לכול - התקדמות משמעותית וקידום בלתי מתפשר של הקו המהיר לירושלים, שבינתיים (טפו טפו טפו) הולך לפי הלו"ז. חשמול הרכבת אמנם מקודם סטטוטורית, אך אין עדיין סימנים לכך בשטח ויש חשש לעיכוב שמשמעותו הרסנית. גם סלילת הקו לאילת אושרה לאחרונה, אך ככל הנראה הדרך לסלילה בפועל עוד ארוכה.

* קידום תחבורה ציבורית בערים הגדולות - במטרופולין תל אביב הופעל ביולי 2011 הארגון-מחדש של הקווים, שהתברר ככשלון (ולא אכנס כאן לסיבות לכך), בירושלים הרכבת הקלה עדיין מתקשה להוכיח את עצמה וסובלת מתדמית ירודה (די בצדק) ובחיפה המטרונית ממשיכה להתעכב. בכל שלוש הערים הגדולות מופעל בהצלחה כרטיס לפי זמן נסיעה עם מספר החלפות בלתי מוגבל, אבל ממש רק לאחרונה החל פיילוט של עלייה מכל הדלתות בכמה קווים בתל אביב (למרות שהיה אמור להיות מופעל בירושלים כבר בדצמבר).

* הרכבת הקלה בגוש דן - בעקבות חוסר הצלחתה של קבוצת MTS וככל הנראה לאור לקחי סיטיפס הוחלט להלאים את הקו האדום ולהעביר את סלילתו והפעלתו לידי חברת נת"ע. מאז חלה התקדמות מסוימת בתשתית (חפירת פירים למכונות ה-TBM שאמורות לחפור את הקטע התחתי של הקו) ומכרזים יצאו לפי התכנון (כך לטענת אנשי נת"ע). אחרי שנים של מחלוקת, ולשמחתו של חברנו הנעלם פד"פ, הושגה סוף סוף הסכמה על תוואי תחתי לקו הירוק לאורך רחוב אבן גבירול (בזכות החלטת ראש הממשלה, כשהשיקול המכריע באופן רשמי הוא בטחוני ולא תחבורתי); קווים נוספים מקודמים סטטוטורית ונראה שתכנית נת"ע הולכת ותופסת נפח.

* מידע - לאט לאט המידע הופך להיות יותר ויותר זמין: הניסיון הממוסד הראשון ליצור מוקד מידע משותף לכל המפעילים היה אתר (ומס' טלפון) "כל קו" שהתבסס על מערכת המידע הבלתי ידידותית של אגד. מאוחר יותר המידע הסטטי הפך נגיש לציבור, ולפני קצת פחות משנה גם המידע בזמן אמת יצא אל האור, ובעקבות כך יצאו מספר אפליקציות תכנון נסיעה שמתחרות ביניהן על לב הנוסעים. בנוסף, יותר ויותר צגים דיגיטליים מוצבים בתחנות ובאוטובוסים, אך עם זאת, דווקא המידע הפשוט בצורת כמו מפה ולוח זמנים סטטי חסר מאוד, למעט אולי באזור השרון (ככל הידוע לי).

* כרטיס הרב-קו - השימוש בו התרחב מאוד, וכיום כל המפעילים (האומנם?) משתמשים בו, כולל הרכבת. עם זאת נותרו מספר בעיות: בעיה אחת היא שימוש במכשירים מיושנים אצל חלק מהמפעילים, שגורמים לעיכוב מיותר בעלייה לאוטובוס, בנוסף לעלייה שלא מתאפשרת מהדלתות האחוריות. בעיה נוספת היא חוסר אחידות של החוזים שהופכת את הרב קו לכרטיס די "טיפש", אבל בעיית היסוד היא חסרונה של מסלקה משותפת, שהייתה מאפשרת סוף סוף כרטוס משותף וחכם באמת (ואולי גם כזה שניתן לקנות ולטעון בכל קיוסק וסניף דואר), כמקובל במדינות מתקדמות בעולם. לפני קרוב לשנתיים הכרזה חברת דואר ישראל כזוכה במכרז המסלקה המשותפת, אבל מאז לא קרה כלום (למיטב ידיעתי).

* הקמת רשות תח"צ ארצית ורשויות מטרופוליניות - עוד נושא כאוב שנמשך ונמרח כבר שנים, ולמרות המלצות ועדות שונות (סדן, טרכטנברג) וכמה החלטות ממשלה (2008, 2009, 2011), לא נראית כל התקדמות בכיוון.

* אכיפה בנת"צים - נראה שבתחילת כהונתו של השר הייתה התלהבות והתבצעו מספר "מבצעי אכיפה" שתרמו במידה מסוימת לשיפור המצב בחלק מהנת"צים, אבל ממה שאני רואה אין די המשכיות והמצב עדיין טעון שיפור.

* קווי "מהדרין" - משרד התחבורה ניסה לשמור על "נייטרליות", אבל בג"צ הכריע. הקווים עדיין פועלים אבל לפחות יש כתובת לתלונות ונהגים לא יכולים יותר לא להתערב במקרה של ניסיון כפייה (כפי שראינו לאחרונה). אפליית המחירים נמשכת בחלק מהקווים, וגם כאן לא נראה שהשר ניסה ממש להתעמת עם חבריו החרדים.

* תח"צ בשבת - נו טוב....

לסיכום: בכהונתו הראשונה של השר כ"ץ נרשמו לא מעט הישגים אך גם כשלונות וכמה עניינים לא פתורים. בולטים בחסרונם (לדעתי): מסלקה משותפת ורשויות תח"צ.

מה יהיה? את השאלה הזאת אני משאיר פתוחה לדיון. האם הכהונה הארוכה הצפויה לשר כ"ץ תאפשר לו "לחרוש יותר לעומק" או שמא הוא יסתפק בהישגיו הנוכחיים ולא ינסה לבצע מהפכות ורפורמות נדרשות? מה דעתכם?
פתאום נזכרתי
שלאחר כמעט 15 שנות היעדרות, אולי כדאי לפקוד שוב את דוכן מפעל הפיס הקרוב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה