שר תחבורה חדש-ישן

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
ולעצם העניין: לטעמי, ההשג הגדול ביותר שנזקף

פתאום נזכרתי
שלאחר כמעט 15 שנות היעדרות, אולי כדאי לפקוד שוב את דוכן מפעל הפיס הקרוב.
ולעצם העניין: לטעמי, ההשג הגדול ביותר שנזקף
לזכותו של השר כץ הנו התנעת A1 על כל אתרי העבודה. להבדיל או בשונה מנושאים אחרים, ההישג שהושג כאן הוא תוצאה של פעילות ישירה של השר ומנכ"ל המשרד בעבר, יעקב גנות.
ישנם שורה ארוכה של נושאים שאותם יכול וצריך השר לקדם ומרביתם הוזכרו כאן ע"י הגולשים. מבחינתי, חשוב מאוד שהמשרד ימשיך להתמקד בקידום תנופת הפיתוח בתחום התשתיות (חשמול, כביש 1, מסילה רביעית באיילון, רק"ל גוש דן - החשובים שבהם), הקמת רשות מטרופוליטנית ורפורמה אמיתית בתעריפי הנסיעה עבור נוסעי התח"צ.
 
האם זה קשור אליו, או שזה מקרי

ולעצם העניין: לטעמי, ההשג הגדול ביותר שנזקף
לזכותו של השר כץ הנו התנעת A1 על כל אתרי העבודה. להבדיל או בשונה מנושאים אחרים, ההישג שהושג כאן הוא תוצאה של פעילות ישירה של השר ומנכ"ל המשרד בעבר, יעקב גנות.
ישנם שורה ארוכה של נושאים שאותם יכול וצריך השר לקדם ומרביתם הוזכרו כאן ע"י הגולשים. מבחינתי, חשוב מאוד שהמשרד ימשיך להתמקד בקידום תנופת הפיתוח בתחום התשתיות (חשמול, כביש 1, מסילה רביעית באיילון, רק"ל גוש דן - החשובים שבהם), הקמת רשות מטרופוליטנית ורפורמה אמיתית בתעריפי הנסיעה עבור נוסעי התח"צ.
האם זה קשור אליו, או שזה מקרי
נראה שכל המאבקים כמו נחל יתלה נגמרו בדיוק כאשר הממשלה הקודמת התחילה למשול.
 

amit1270

New member
זה קשור לבוס שלו

האם זה קשור אליו, או שזה מקרי
נראה שכל המאבקים כמו נחל יתלה נגמרו בדיוק כאשר הממשלה הקודמת התחילה למשול.
זה קשור לבוס שלו
ולעוד כמה גורמים ברכבת ומחוצה לה שדחפו את הפרויקט גם כשהוא היה בספק (כדאי לזכור את חקי הראל שפתח את גשר 6 וסימן עובדה בשטח). אבל הגורם שהכריע לטובת פיתוח הרכבת מול האוצר (למי ששכח - רכבת קלה לכרמיאל, מסילה בודדת לשדרות...) הוא משרד ראש ממשלה שנתן גיבוי מלא לשר התחבורה.
 

easylivin

New member
הרי עקבנו אחרי הפרוייקט בשנים האלה בלי לעצום

האם זה קשור אליו, או שזה מקרי
נראה שכל המאבקים כמו נחל יתלה נגמרו בדיוק כאשר הממשלה הקודמת התחילה למשול.
הרי עקבנו אחרי הפרוייקט בשנים האלה בלי לעצום
עין לרגע. בועז כתב את זה בצורה הכי חדה וחלקה שאפשר: "ההישג שהושג כאן הוא תוצאה של פעילות ישירה של השר ומנכ"ל המשרד בעבר, יעקב גנות". זאת לא סתם דעה, אלא עובדה.

העניין עם נחל יתלה אכן נגמר בתקופת הממשלה הקודמת (לאו דווקא בראשית ימיה), כי מישהו רצה ופעל לא מעט אלא הרבה כדי לגמור עם העניין הזה. אפשר היה להמשיך ולשבת על הגדר או ליטול ידיים כמו השר הקודם, או לשפוך דמעות תנין על ביטול הפרוייקט בגלל "קונפליקט בלתי פתיר" או תירוץ אחר בסגנון הזה. אז יחי ההבדל בין אלופי התירוצים, לבולדוזרים אמיתיים בפוליטיקה (אם כי יש גם חסרונות בגישה הזו, כפי שהירוקים בוודאי יגידו).
 

בועז ל

New member
בדיוק כך, אריק. יש לציין שגם לאחר פתרון המשבר

הרי עקבנו אחרי הפרוייקט בשנים האלה בלי לעצום
עין לרגע. בועז כתב את זה בצורה הכי חדה וחלקה שאפשר: "ההישג שהושג כאן הוא תוצאה של פעילות ישירה של השר ומנכ"ל המשרד בעבר, יעקב גנות". זאת לא סתם דעה, אלא עובדה.

העניין עם נחל יתלה אכן נגמר בתקופת הממשלה הקודמת (לאו דווקא בראשית ימיה), כי מישהו רצה ופעל לא מעט אלא הרבה כדי לגמור עם העניין הזה. אפשר היה להמשיך ולשבת על הגדר או ליטול ידיים כמו השר הקודם, או לשפוך דמעות תנין על ביטול הפרוייקט בגלל "קונפליקט בלתי פתיר" או תירוץ אחר בסגנון הזה. אז יחי ההבדל בין אלופי התירוצים, לבולדוזרים אמיתיים בפוליטיקה (אם כי יש גם חסרונות בגישה הזו, כפי שהירוקים בוודאי יגידו).
בדיוק כך, אריק. יש לציין שגם לאחר פתרון המשבר
סביב נחל יתלה עדיין נותרו בעיות כבדות משקל גם בחזיתות אחרות.
בעיות אלו לא נפתרו מאליהן ונדרשה התערבות אינטנסיבית של השר, שיחד עם מנכ"ליו השונים, הפגינו נוכחות רבה באתרי הפרויקט (לא רק בטקסים!) והצליחו להתניע אותו בכל החזיתות.

אפשר אולי לומר על כץ הרבה דברים, אבל את קידום A1 איש לא יכול לקחת ממנו.
 

bangy1

New member
שכחתם מההתקדמות הענקית בכבישים?

שר תחבורה חדש-ישן

היום הושבע שר התחבורה ישראל כ"ץ לכהונה שנייה אחרי 4 שנים בתפקיד (אולי בדרך לשבור את השיא של חיים קורפו משנות ה-80), ולדעתי זה זמן טוב לסיכום ביניים של כהונתו בתחום התח"צ - הישגים, כשלונות ומה אנחנו מצפים שיעשה במהלך הכהונה השנייה.

אז מה היה לנו? (בשליפה מהזיכרון - תוספות ותיקונים יתקבלו בברכה):

* ברכבת - מינוי בועז צפריר למנכ"ל; מאבק פראי של הוועד ב"הפרטה", הדחת גילה אדרעי מראשות הוועד, ההסכם השנוי במחלוקת שהשקיט מעט את הרוחות וגם כמה פרשיות שחיתות (האחרונה שנחשפה - בנושא ניקיון הרכבות). בתחום התשתיות הרכבת יצאה מהקיפאון שאיפיין את ממשלת אולמרט והשר הקודם מופז; נחנך קו החוף הדרומי, הסתיימה הכפלת הקו לבאר שבע וקו תל אביב-כפר סבא, וגם בקו נהריה נרשמה התקדמות, החלו עבודות בקו אשקלון-באר שבע שבחלקו נמצא במצב מתקדם, בקו העמק ובקו כרמיאל (באחריות "נתיבי ישראל", לשעבר מע"צ), ומעל לכול - התקדמות משמעותית וקידום בלתי מתפשר של הקו המהיר לירושלים, שבינתיים (טפו טפו טפו) הולך לפי הלו"ז. חשמול הרכבת אמנם מקודם סטטוטורית, אך אין עדיין סימנים לכך בשטח ויש חשש לעיכוב שמשמעותו הרסנית. גם סלילת הקו לאילת אושרה לאחרונה, אך ככל הנראה הדרך לסלילה בפועל עוד ארוכה.

* קידום תחבורה ציבורית בערים הגדולות - במטרופולין תל אביב הופעל ביולי 2011 הארגון-מחדש של הקווים, שהתברר ככשלון (ולא אכנס כאן לסיבות לכך), בירושלים הרכבת הקלה עדיין מתקשה להוכיח את עצמה וסובלת מתדמית ירודה (די בצדק) ובחיפה המטרונית ממשיכה להתעכב. בכל שלוש הערים הגדולות מופעל בהצלחה כרטיס לפי זמן נסיעה עם מספר החלפות בלתי מוגבל, אבל ממש רק לאחרונה החל פיילוט של עלייה מכל הדלתות בכמה קווים בתל אביב (למרות שהיה אמור להיות מופעל בירושלים כבר בדצמבר).

* הרכבת הקלה בגוש דן - בעקבות חוסר הצלחתה של קבוצת MTS וככל הנראה לאור לקחי סיטיפס הוחלט להלאים את הקו האדום ולהעביר את סלילתו והפעלתו לידי חברת נת"ע. מאז חלה התקדמות מסוימת בתשתית (חפירת פירים למכונות ה-TBM שאמורות לחפור את הקטע התחתי של הקו) ומכרזים יצאו לפי התכנון (כך לטענת אנשי נת"ע). אחרי שנים של מחלוקת, ולשמחתו של חברנו הנעלם פד"פ, הושגה סוף סוף הסכמה על תוואי תחתי לקו הירוק לאורך רחוב אבן גבירול (בזכות החלטת ראש הממשלה, כשהשיקול המכריע באופן רשמי הוא בטחוני ולא תחבורתי); קווים נוספים מקודמים סטטוטורית ונראה שתכנית נת"ע הולכת ותופסת נפח.

* מידע - לאט לאט המידע הופך להיות יותר ויותר זמין: הניסיון הממוסד הראשון ליצור מוקד מידע משותף לכל המפעילים היה אתר (ומס' טלפון) "כל קו" שהתבסס על מערכת המידע הבלתי ידידותית של אגד. מאוחר יותר המידע הסטטי הפך נגיש לציבור, ולפני קצת פחות משנה גם המידע בזמן אמת יצא אל האור, ובעקבות כך יצאו מספר אפליקציות תכנון נסיעה שמתחרות ביניהן על לב הנוסעים. בנוסף, יותר ויותר צגים דיגיטליים מוצבים בתחנות ובאוטובוסים, אך עם זאת, דווקא המידע הפשוט בצורת כמו מפה ולוח זמנים סטטי חסר מאוד, למעט אולי באזור השרון (ככל הידוע לי).

* כרטיס הרב-קו - השימוש בו התרחב מאוד, וכיום כל המפעילים (האומנם?) משתמשים בו, כולל הרכבת. עם זאת נותרו מספר בעיות: בעיה אחת היא שימוש במכשירים מיושנים אצל חלק מהמפעילים, שגורמים לעיכוב מיותר בעלייה לאוטובוס, בנוסף לעלייה שלא מתאפשרת מהדלתות האחוריות. בעיה נוספת היא חוסר אחידות של החוזים שהופכת את הרב קו לכרטיס די "טיפש", אבל בעיית היסוד היא חסרונה של מסלקה משותפת, שהייתה מאפשרת סוף סוף כרטוס משותף וחכם באמת (ואולי גם כזה שניתן לקנות ולטעון בכל קיוסק וסניף דואר), כמקובל במדינות מתקדמות בעולם. לפני קרוב לשנתיים הכרזה חברת דואר ישראל כזוכה במכרז המסלקה המשותפת, אבל מאז לא קרה כלום (למיטב ידיעתי).

* הקמת רשות תח"צ ארצית ורשויות מטרופוליניות - עוד נושא כאוב שנמשך ונמרח כבר שנים, ולמרות המלצות ועדות שונות (סדן, טרכטנברג) וכמה החלטות ממשלה (2008, 2009, 2011), לא נראית כל התקדמות בכיוון.

* אכיפה בנת"צים - נראה שבתחילת כהונתו של השר הייתה התלהבות והתבצעו מספר "מבצעי אכיפה" שתרמו במידה מסוימת לשיפור המצב בחלק מהנת"צים, אבל ממה שאני רואה אין די המשכיות והמצב עדיין טעון שיפור.

* קווי "מהדרין" - משרד התחבורה ניסה לשמור על "נייטרליות", אבל בג"צ הכריע. הקווים עדיין פועלים אבל לפחות יש כתובת לתלונות ונהגים לא יכולים יותר לא להתערב במקרה של ניסיון כפייה (כפי שראינו לאחרונה). אפליית המחירים נמשכת בחלק מהקווים, וגם כאן לא נראה שהשר ניסה ממש להתעמת עם חבריו החרדים.

* תח"צ בשבת - נו טוב....

לסיכום: בכהונתו הראשונה של השר כ"ץ נרשמו לא מעט הישגים אך גם כשלונות וכמה עניינים לא פתורים. בולטים בחסרונם (לדעתי): מסלקה משותפת ורשויות תח"צ.

מה יהיה? את השאלה הזאת אני משאיר פתוחה לדיון. האם הכהונה הארוכה הצפויה לשר כ"ץ תאפשר לו "לחרוש יותר לעומק" או שמא הוא יסתפק בהישגיו הנוכחיים ולא ינסה לבצע מהפכות ורפורמות נדרשות? מה דעתכם?
שכחתם מההתקדמות הענקית בכבישים?
משום מה כל מה שנכתב פה זה על התחבורה הציבורית,
אבל בנתיים רוב המדינה משתמשת בתחבורה הפרטית,
ופה נעשתה התקדמות ענקית,
הרשימה ארוכה וזכרוני קטן יחסית,
אולי מישהו שחי יותר ממני את ענף התשתיות,
יכתוב את ההתקדמות ה"ענקית" בתשתיות הכבישים שנעשתה בארבע השנים האחרונות,
ומה צפוי לנו בארבע השנים הבאות.
 

amit1270

New member
לא רציתי להיכנס לזה...

שכחתם מההתקדמות הענקית בכבישים?
משום מה כל מה שנכתב פה זה על התחבורה הציבורית,
אבל בנתיים רוב המדינה משתמשת בתחבורה הפרטית,
ופה נעשתה התקדמות ענקית,
הרשימה ארוכה וזכרוני קטן יחסית,
אולי מישהו שחי יותר ממני את ענף התשתיות,
יכתוב את ההתקדמות ה"ענקית" בתשתיות הכבישים שנעשתה בארבע השנים האחרונות,
ומה צפוי לנו בארבע השנים הבאות.
לא רציתי להיכנס לזה...
 

tzahi106

New member
שדרוגי כבישים ב 4 השנים האחרונות

שכחתם מההתקדמות הענקית בכבישים?
משום מה כל מה שנכתב פה זה על התחבורה הציבורית,
אבל בנתיים רוב המדינה משתמשת בתחבורה הפרטית,
ופה נעשתה התקדמות ענקית,
הרשימה ארוכה וזכרוני קטן יחסית,
אולי מישהו שחי יותר ממני את ענף התשתיות,
יכתוב את ההתקדמות ה"ענקית" בתשתיות הכבישים שנעשתה בארבע השנים האחרונות,
ומה צפוי לנו בארבע השנים הבאות.
שדרוגי כבישים ב 4 השנים האחרונות
הכפלה ומחלוף כביש 79, מחלף סומך, מחלף המוביל, מחלף גולי, מחלף יגור, כביש עוקף קריות, מנהרות הכרמל,הכפלת ומחלוף כביש 85 מנחל עמוד לעמיעד (בביצוע), חיבור כביש 75 ל 22,
הכפלת כביש 70 מצומת פורדיס ועד מחלף זכרון, מחלפון הסוללים (ליד מחלף המוביל), מחלפון טל על כביש 79, הכפלת כביש 77, הפרדות מפלסיות רבות, קידום כביש 6ופרויקטים נוספים
וזה רק בצפון.
 

קו 415

Active member
ורק כביש 38 נשאר תקוע

שדרוגי כבישים ב 4 השנים האחרונות
הכפלה ומחלוף כביש 79, מחלף סומך, מחלף המוביל, מחלף גולי, מחלף יגור, כביש עוקף קריות, מנהרות הכרמל,הכפלת ומחלוף כביש 85 מנחל עמוד לעמיעד (בביצוע), חיבור כביש 75 ל 22,
הכפלת כביש 70 מצומת פורדיס ועד מחלף זכרון, מחלפון הסוללים (ליד מחלף המוביל), מחלפון טל על כביש 79, הכפלת כביש 77, הפרדות מפלסיות רבות, קידום כביש 6ופרויקטים נוספים
וזה רק בצפון.
ורק כביש 38 נשאר תקוע
נצל"ש את קידום כביש 10.
ואת יישור עקומה בכביש 38 בין צומת ישעי לאזו"הת המערבי.
 

קו 415

Active member
מעניין אם בקדנציה הזאת זה יקרה

ורק כביש 38 נשאר תקוע
נצל"ש את קידום כביש 10.
ואת יישור עקומה בכביש 38 בין צומת ישעי לאזו"הת המערבי.
מעניין אם בקדנציה הזאת זה יקרה
כאשר יש חבר כנסת אחד מבית שמש (שתקף את ראש העיר הרבה פעמים על הזנחת תשתיות באזור).
ועוזר פרלמנטרי של ח"כ איילת שקד שגם גר בבית שמש
 

droriko

New member
כל אחד יכול לבנות מחלף

שכחתם מההתקדמות הענקית בכבישים?
משום מה כל מה שנכתב פה זה על התחבורה הציבורית,
אבל בנתיים רוב המדינה משתמשת בתחבורה הפרטית,
ופה נעשתה התקדמות ענקית,
הרשימה ארוכה וזכרוני קטן יחסית,
אולי מישהו שחי יותר ממני את ענף התשתיות,
יכתוב את ההתקדמות ה"ענקית" בתשתיות הכבישים שנעשתה בארבע השנים האחרונות,
ומה צפוי לנו בארבע השנים הבאות.
כל אחד יכול לבנות מחלף
לא צריך דוקטורט באוקספורד, רק אמביציה ומוכנות לירוק דם מול האוצר. אבל עובדה שברפורמה, שזה היה מבחן שדרש באמת חכמה ויצירתיות כץ נכשל. אגב אני גם לא חושב שהוא ראוי להיקרא בולדוזר. בולדוזר לא היה מתקפל כמו נקבה מול ועד הרכבת ומוניות השירות.
 

droriko

New member
וכל אלה שמביאים לי את מופז

כל אחד יכול לבנות מחלף
לא צריך דוקטורט באוקספורד, רק אמביציה ומוכנות לירוק דם מול האוצר. אבל עובדה שברפורמה, שזה היה מבחן שדרש באמת חכמה ויצירתיות כץ נכשל. אגב אני גם לא חושב שהוא ראוי להיקרא בולדוזר. בולדוזר לא היה מתקפל כמו נקבה מול ועד הרכבת ומוניות השירות.
וכל אלה שמביאים לי את מופז
הבן אדם ניהל את חומת מגן, נראה לי שזה קצת יותר מורכב מלבנות מחלף, אז קצת ריספקט. זה שמופז היה שר תחבורה גרוע זה בגלל שהוא הגיע בלי מוטיבציה, אחרי שציפה לקבל את הביטחון, לא בגלל שמופז הוא כסה יחיד סגולה שמסוגל לבצע עבודה שאף אחד אחר לא מסוגל. כולה בנה מחלף אנשים, כנסו קצת לפרופורציה.
 

droriko

New member
לא בגלל שמופז=לא בגלל שכץ

וכל אלה שמביאים לי את מופז
הבן אדם ניהל את חומת מגן, נראה לי שזה קצת יותר מורכב מלבנות מחלף, אז קצת ריספקט. זה שמופז היה שר תחבורה גרוע זה בגלל שהוא הגיע בלי מוטיבציה, אחרי שציפה לקבל את הביטחון, לא בגלל שמופז הוא כסה יחיד סגולה שמסוגל לבצע עבודה שאף אחד אחר לא מסוגל. כולה בנה מחלף אנשים, כנסו קצת לפרופורציה.
לא בגלל שמופז=לא בגלל שכץ
 

darkshadow1

New member
אז למה מופז לא פרש?

וכל אלה שמביאים לי את מופז
הבן אדם ניהל את חומת מגן, נראה לי שזה קצת יותר מורכב מלבנות מחלף, אז קצת ריספקט. זה שמופז היה שר תחבורה גרוע זה בגלל שהוא הגיע בלי מוטיבציה, אחרי שציפה לקבל את הביטחון, לא בגלל שמופז הוא כסה יחיד סגולה שמסוגל לבצע עבודה שאף אחד אחר לא מסוגל. כולה בנה מחלף אנשים, כנסו קצת לפרופורציה.
אז למה מופז לא פרש?
אם הוא קיבל תפקיד שהוא לא חושב שהוא מתאים לו- למה הוא לקח אותו בכל מקרה? הכישלון של מופז בתחום התחבורה הוא בדיוק כמו של פרץ בתחום הביטחון- רק שבמקרה של פרץ הכישלון מצטלם יפה יותר. הכישלון של מופז קרה בגלל שהכסא היה חשוב לו יותר מכל דבר אחר- פרישה מהמפה הפוליטית הייתה עושה לו רק טוב. במקום לעשות לביתו במשך כמה שנים ולחזור בתור "מר ביטחון", הוא לקח על עצמו תיק בתחום שאין לו בו שום ניסיון וכמו שאתה טוען לא באמת רצה אותו- והתוצאות נראו בשטח, גם במצב של משרד התחבורה וגם במצב של הקריירה של מופז.

לגבי זה ש"כל אחד יכול לבנות מחלף"- בניית מחלפים היא לא המהות של שר התחבורה. לדעתי התפקיד של שר התחבורה נחלק לכמה מישורים:
במישור הראשון הוא צריך, כמו כל שר אחר, "לסחוט" כמה שיותר כספים ממשרד האוצר. החלוקה של התקציבים בין המשרדים השונים היא לא עניינו של שר התחבורה אלא של שר האוצר וראש הממשלה.
במישור השני הוא צריך לקבל החלטות אסטרטגיות לגבי המקומות שבהם צריך להשקיע את תקציבי הפיתוח: האם בכבישים חדשים? או שאולי בתחבורה ציבורית? או שאולי בשיפור הבטיחות בכבישים? או אולי בכלל צריך להשקיע בשיפור השירות של חברות התחבורה הציבורית השונות? שר התחבורה צריך למצוא איזון בין כל הדברים האלה.
ובמישור השלישי הוא צריך לשמור על התנהלות תקינה של הקיים: לודא שהרכבות מגיעות בזמן, שהכבישים מתוחזקים כראוי, שנוסעי האוטובוסים מקבלים שירות טוב וכו' וכו'.
 

amit1270

New member
בוא נהיה הוגנים

אז למה מופז לא פרש?
אם הוא קיבל תפקיד שהוא לא חושב שהוא מתאים לו- למה הוא לקח אותו בכל מקרה? הכישלון של מופז בתחום התחבורה הוא בדיוק כמו של פרץ בתחום הביטחון- רק שבמקרה של פרץ הכישלון מצטלם יפה יותר. הכישלון של מופז קרה בגלל שהכסא היה חשוב לו יותר מכל דבר אחר- פרישה מהמפה הפוליטית הייתה עושה לו רק טוב. במקום לעשות לביתו במשך כמה שנים ולחזור בתור "מר ביטחון", הוא לקח על עצמו תיק בתחום שאין לו בו שום ניסיון וכמו שאתה טוען לא באמת רצה אותו- והתוצאות נראו בשטח, גם במצב של משרד התחבורה וגם במצב של הקריירה של מופז.

לגבי זה ש"כל אחד יכול לבנות מחלף"- בניית מחלפים היא לא המהות של שר התחבורה. לדעתי התפקיד של שר התחבורה נחלק לכמה מישורים:
במישור הראשון הוא צריך, כמו כל שר אחר, "לסחוט" כמה שיותר כספים ממשרד האוצר. החלוקה של התקציבים בין המשרדים השונים היא לא עניינו של שר התחבורה אלא של שר האוצר וראש הממשלה.
במישור השני הוא צריך לקבל החלטות אסטרטגיות לגבי המקומות שבהם צריך להשקיע את תקציבי הפיתוח: האם בכבישים חדשים? או שאולי בתחבורה ציבורית? או שאולי בשיפור הבטיחות בכבישים? או אולי בכלל צריך להשקיע בשיפור השירות של חברות התחבורה הציבורית השונות? שר התחבורה צריך למצוא איזון בין כל הדברים האלה.
ובמישור השלישי הוא צריך לשמור על התנהלות תקינה של הקיים: לודא שהרכבות מגיעות בזמן, שהכבישים מתוחזקים כראוי, שנוסעי האוטובוסים מקבלים שירות טוב וכו' וכו'.
בוא נהיה הוגנים
שאול מופז לא היה שר התחבורה הגרוע ביותר שהיה לנו.
 

droriko

New member
תקציבים זה דבר חשוב

אז למה מופז לא פרש?
אם הוא קיבל תפקיד שהוא לא חושב שהוא מתאים לו- למה הוא לקח אותו בכל מקרה? הכישלון של מופז בתחום התחבורה הוא בדיוק כמו של פרץ בתחום הביטחון- רק שבמקרה של פרץ הכישלון מצטלם יפה יותר. הכישלון של מופז קרה בגלל שהכסא היה חשוב לו יותר מכל דבר אחר- פרישה מהמפה הפוליטית הייתה עושה לו רק טוב. במקום לעשות לביתו במשך כמה שנים ולחזור בתור "מר ביטחון", הוא לקח על עצמו תיק בתחום שאין לו בו שום ניסיון וכמו שאתה טוען לא באמת רצה אותו- והתוצאות נראו בשטח, גם במצב של משרד התחבורה וגם במצב של הקריירה של מופז.

לגבי זה ש"כל אחד יכול לבנות מחלף"- בניית מחלפים היא לא המהות של שר התחבורה. לדעתי התפקיד של שר התחבורה נחלק לכמה מישורים:
במישור הראשון הוא צריך, כמו כל שר אחר, "לסחוט" כמה שיותר כספים ממשרד האוצר. החלוקה של התקציבים בין המשרדים השונים היא לא עניינו של שר התחבורה אלא של שר האוצר וראש הממשלה.
במישור השני הוא צריך לקבל החלטות אסטרטגיות לגבי המקומות שבהם צריך להשקיע את תקציבי הפיתוח: האם בכבישים חדשים? או שאולי בתחבורה ציבורית? או שאולי בשיפור הבטיחות בכבישים? או אולי בכלל צריך להשקיע בשיפור השירות של חברות התחבורה הציבורית השונות? שר התחבורה צריך למצוא איזון בין כל הדברים האלה.
ובמישור השלישי הוא צריך לשמור על התנהלות תקינה של הקיים: לודא שהרכבות מגיעות בזמן, שהכבישים מתוחזקים כראוי, שנוסעי האוטובוסים מקבלים שירות טוב וכו' וכו'.
תקציבים זה דבר חשוב
אבל לא הכל זה תקציבים בחיים, גם צריך תכנון נכון. קח את משרד החינוך שהוא עתיר בתקציבים,אבל הפערים בין הילדים העשירים לעניים רק הולך וגדל.

אז כץ בונה המון כבישים שמיועדים להיות פקוקים,אני צריך להצדיע לו על זה? הרי רק לפני איזה חודש חודשיים סקרתי את מה שהוא עשה בתחבורה ציבורית והראתי שהכל היה כישלון אחד גדול.
 

amit1270

New member
פרובינציאליות תל אביבית במיטבה

כל אחד יכול לבנות מחלף
לא צריך דוקטורט באוקספורד, רק אמביציה ומוכנות לירוק דם מול האוצר. אבל עובדה שברפורמה, שזה היה מבחן שדרש באמת חכמה ויצירתיות כץ נכשל. אגב אני גם לא חושב שהוא ראוי להיקרא בולדוזר. בולדוזר לא היה מתקפל כמו נקבה מול ועד הרכבת ומוניות השירות.
פרובינציאליות תל אביבית במיטבה
אז מה, הארגון מחדש בגוש דן הוא אמת המידה היחידה לתפקודו של שר התחבורה? רק על זה הוא צריך להימדד? מה דעתך על קצת איזון (מרחבי ובכלל)? ברור שהיו לשר לא מעט כישלונות (את חלקם מניתי בראש השרשור), אבל אי אפשר להתעלם גם מדברים חיוביים שקרו במהלך הקדנציה שלו ויש סיכוי שהוא אפילו היה מעורב בהם. וזה לא רק מחלף.

לעניין הרפורמה הכושלת: איזה חוכמה ויצירתיות ציפית לראות ממנו בדיוק? האם הוא צריך להחליף את הדרג המקצועי? האם תפקידו של שר הוא לטפל בתדירות של קו כזה או בשינוי מסלול של קו אחר או להתוות מדיניות? (ומה לגבי פעימות התיקון?)

חבל שבמקום ביקורת עניינית אתה חוזר שוב ושוב ומתמקד רק בנושא אחד ובאזור גאוגרפי אחד ויחיד כאילו זה כל העולם.
 
ללא BRT, רכבות קלות ותחתיות

פרובינציאליות תל אביבית במיטבה
אז מה, הארגון מחדש בגוש דן הוא אמת המידה היחידה לתפקודו של שר התחבורה? רק על זה הוא צריך להימדד? מה דעתך על קצת איזון (מרחבי ובכלל)? ברור שהיו לשר לא מעט כישלונות (את חלקם מניתי בראש השרשור), אבל אי אפשר להתעלם גם מדברים חיוביים שקרו במהלך הקדנציה שלו ויש סיכוי שהוא אפילו היה מעורב בהם. וזה לא רק מחלף.

לעניין הרפורמה הכושלת: איזה חוכמה ויצירתיות ציפית לראות ממנו בדיוק? האם הוא צריך להחליף את הדרג המקצועי? האם תפקידו של שר הוא לטפל בתדירות של קו כזה או בשינוי מסלול של קו אחר או להתוות מדיניות? (ומה לגבי פעימות התיקון?)

חבל שבמקום ביקורת עניינית אתה חוזר שוב ושוב ומתמקד רק בנושא אחד ובאזור גאוגרפי אחד ויחיד כאילו זה כל העולם.
ללא BRT, רכבות קלות ותחתיות
כל שיפור בגוש דן בעל ערך מועט.
 

amit1270

New member
זה תירוץ לחוסר עשייה, ויש מה לעשות

ללא BRT, רכבות קלות ותחתיות
כל שיפור בגוש דן בעל ערך מועט.
זה תירוץ לחוסר עשייה, ויש מה לעשות
גם עם אוטובוסים "רגילים" וגם בתשתית הקיימת.

אפשר היה לעשות את זה יותר טוב. תכנון מסלולי הקווים עצמו (לדעתי, וזו רק דעתי) הוא לא הבעיה הגדולה (למעט שיפורים פה ושם) אלא חוסר השקעה בהגברת תדירות בקווים ראשיים, שלא איפשר יצירת היררכיה ברורה שהיא חיונית ל"תחבורת מעברים". תוסיף לזה נת"צים ימניים על כל הבעייתיות שלהם (שהיה עדיף לפחות בחלק מהמקומות להפוך למת"צים מרכזיים, כלומר סמי-BRT) פלוס כישלון הסברתי מהדהד, וקיבלת את מה שקיבלת.

קרוב לשלושה רבעים מ-200 מיליוני השקלים שהושקעו בארגון מחדש הלכו למימון השינוי בשיטת הכרטוס. תגבור קווים ו"זוטות" מעין אלה כמעט שלא מומנו. כאמור, אפשר היה לעשות את זה יותר טוב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה