תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק

מצב
הנושא נעול.
מעניין איך השיפוע הזה בדופן המרכב ליד המפרק

==10==
טרוליבוס מפרקי. טרוליבוסים אלה מופעלים בקווים העמוסים יותר אך יש פחות כאלה מאשר אוטובוסים מפרקיים.
מעניין איך השיפוע הזה בדופן המרכב ליד המפרק
לא מתחכך ברצפה כשיש מהמורות בכביש.
במפרקיות נמוכות הרצפה, בעת מפגש עם פסי האטה או מהמורות רציניות בכביש אפשר לשמוע את תחתית המפרק מגרדת את האספלט. במקרה הזה זה נראה כמו מתכון בטוח לחיכוך ועיקום דופן הטרוליבוס. אלא אם כן הכבישים במינסק טובים מהותית מאצלנו.
 

Dannycom

New member
הכבישים במינסק לא יותר טובים מאצלנו

מעניין איך השיפוע הזה בדופן המרכב ליד המפרק
לא מתחכך ברצפה כשיש מהמורות בכביש.
במפרקיות נמוכות הרצפה, בעת מפגש עם פסי האטה או מהמורות רציניות בכביש אפשר לשמוע את תחתית המפרק מגרדת את האספלט. במקרה הזה זה נראה כמו מתכון בטוח לחיכוך ועיקום דופן הטרוליבוס. אלא אם כן הכבישים במינסק טובים מהותית מאצלנו.
הכבישים במינסק לא יותר טובים מאצלנו
בנוסף חשוב לזכור שמדובר בעיר שיש בה חורף מושלג עם מזג אוויר מסוכן מאוד לרכב (טמפרטורות של סביב 0 מעלות עם קפיאה והפשרה לסרוגין רוב החורף). עם זאת, הטרוליבוסים עוברים רק ברחובות מרכזיים ורחבים ולכן איכות הכבישים שם לרוב יותר גבוהה. אני כן ראיתי מהנסיעה שלי מטרוליבוס מפרקי שהטרוליבוס קצת מתקשה בקטעים מסוימים אך נראה שנסעתי בדגם ישן יחסית אז אני לא יודע האם דגם חדש עושה את זה טוב יותר.
 

Dannycom

New member
==11==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==11==
טרוליבוס מהדגם הישן (כנראה ziu-9 או יורשיו). צולם בעיר בוברויסק, המרוחקת כ- 150 ק"מ ממינסק (במינסק כבר אין כאלה). הנסיעה - חוויה די מפוקפקת.
 

easylivin

New member
רועש, רועד ומתפרק...

==11==
טרוליבוס מהדגם הישן (כנראה ziu-9 או יורשיו). צולם בעיר בוברויסק, המרוחקת כ- 150 ק"מ ממינסק (במינסק כבר אין כאלה). הנסיעה - חוויה די מפוקפקת.
רועש, רועד ומתפרק...
 

Dannycom

New member
==12==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==12==
מראה טרוליבוס מבפנים. כמעט זהה למראה באוטובוס והאמת שחוץ משיטת פעולה (על חשמל במקום מנוע בעירה פנימית) אין הבדל גדול בין אוטובוס לטרוליבוס (טרוליבוס מעט יותר מהיר ויש בו פחות רעידות אבל בזה מסתכם ההבדל מבחינת הנוסע).
 
נראה הרבה יותר מודרני מהכלי בתמונה הקודמת

==12==
מראה טרוליבוס מבפנים. כמעט זהה למראה באוטובוס והאמת שחוץ משיטת פעולה (על חשמל במקום מנוע בעירה פנימית) אין הבדל גדול בין אוטובוס לטרוליבוס (טרוליבוס מעט יותר מהיר ויש בו פחות רעידות אבל בזה מסתכם ההבדל מבחינת הנוסע).
נראה הרבה יותר מודרני מהכלי בתמונה הקודמת
גימור גבוה יותר, "גרמני" באופיו (התעלות, התקרה, הדלתות). ככל הנראה חיקוי, כמו שגם המאזים נראים כמו חיקוי של ניאופלן עירוני משנות התשעים.
 

Dannycom

New member
יכול להיות שתלוי בדגם

נראה הרבה יותר מודרני מהכלי בתמונה הקודמת
גימור גבוה יותר, "גרמני" באופיו (התעלות, התקרה, הדלתות). ככל הנראה חיקוי, כמו שגם המאזים נראים כמו חיקוי של ניאופלן עירוני משנות התשעים.
יכול להיות שתלוי בדגם
בגיל שלו ובמלאי. כמו שגם אצלנו דינו של SL מתחילת שנות התשעים אינו דינו של NL מהשנים האחרונות (או שאני טועה? לא מבין גדול בדגמים). לגבי החיקוי לכאורה: זה לא חיקוי זה באמת מבוסס על נאופלן. האוטובוסים הבינעירוניים מבוססים על מרכב של נאופלן. באוטובוסים העירוניים המנוע וחלק מהמרכב הוא של... מיודענו MAN.
 
נראה לי שהתכוונת לשלדה ולא למרכב. יתכן שהם

יכול להיות שתלוי בדגם
בגיל שלו ובמלאי. כמו שגם אצלנו דינו של SL מתחילת שנות התשעים אינו דינו של NL מהשנים האחרונות (או שאני טועה? לא מבין גדול בדגמים). לגבי החיקוי לכאורה: זה לא חיקוי זה באמת מבוסס על נאופלן. האוטובוסים הבינעירוניים מבוססים על מרכב של נאופלן. באוטובוסים העירוניים המנוע וחלק מהמרכב הוא של... מיודענו MAN.
נראה לי שהתכוונת לשלדה ולא למרכב. יתכן שהם
מיצרים ברשיון דגם שדומה לניאופלן, עם טכנולוגיה וידע גרמני.
לגבי המ.א.ן, ובכן ישנם יצרנים רבים שמייצרים עם מכללים שלהם ולא רק.
 

Dannycom

New member
Whatever

נראה לי שהתכוונת לשלדה ולא למרכב. יתכן שהם
מיצרים ברשיון דגם שדומה לניאופלן, עם טכנולוגיה וידע גרמני.
לגבי המ.א.ן, ובכן ישנם יצרנים רבים שמייצרים עם מכללים שלהם ולא רק.
Whatever
כאמור לא חזק בשלדות, מרכבים וכאלה. מה שמעניין אותי הם דפוסי השימוש וחווית השימוש.
 

Dannycom

New member
==13== חשמליות

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==13== חשמליות
כמות החשמליות (הטראם) במינסק היא יחסית לא גדולה (6 קווים סדירים ו- 2 קווי יוממים) ודווקא בשבועות שהייתי הושבתה תנועת הטראמים לשכונה עקב עבודות לחידוש הפסים (הטראמים חזרו לשרת את השכונה כמה ימים אחרי שעזבתי). לכן לא כל כך נסעתי בהם וכמעט ולא יצא לי לצלם.
בדומה לשאר אמצעי התחבורה, הציוד הנייד בחשמליות עבר שדרוג כאשר החשמליות הקשישות של המפעל הלטבי RSM והקרוניות הצ'כיות של Tatra ששירתו כבר מהתקופה הסובייטית הוצאו סוף סוף מהשירות והוחלפו בחשמליות של יצרן מקומי שמייצר גם טרוליבוסים (דגמי AKCM). הנסיעה בטראמים יותר מהירה תודות לנת"צים שיש להם. עם זאת החשמליות עומדות ברמזורים וזה פוגע ביעילותן. מהנסיעות הבודדות בכלי התחבורה האלה נראה שמדובר בחוויה דומה לנסיעה בטרוליבוס.
 

Dannycom

New member
==14== מוניות שירות

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==14== מוניות שירות
כן במינסק יש גם מוניות שירות. אלה לא רק הטנדרים הקטנים המוכרים לנו אלא גם מיניבוסים ל- 15 נוסעים. מוניות השירות במינסק מנוהלות כאמצעי תחבורה משלים על ידי תאגיד התחבורה המקומי אך הן מקשרות באופן מהיר בין היעדים השונים ועוצרות בהינף יד. לפיכך הן מהירות הרבה יותר מאוטובוס ומשמשות לחיבור יעדים רחוקים בהם יש יתרון מהירות למוניות שירות. עם זאת מחיר הנסיעה בהם גבוה פי 3 ויותר מאוטובוס. בתחבורה הבינעירונית יש גם חאפרים שמציעים נסיעה במחיר הדומה למחיר של אוטובוס וכאן זה מזכיר את המוניות של ישראל במירען.
 

Dannycom

New member
==15== רכבת פרברים

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==15== רכבת פרברים
במינסק ישנם שני סוגי רכבות פרברים (שניהן חשמליות כמובן). הרכבת הרגילה והרכבת המשודרגת. הרכבת הרגילה יוצאת ממינסק לארבע כיווני מוצא. צפון מערב (מולודצ'נו ויש מסלולים קצרים יותר עד תחנות ביניים), דרום מערב (ברנוביצ'י ויש מספר רכבות עד ברסט), צפון מזרח (לבוריסוב) ודרום (אוסיפוביצ'י). בכל אחד מהכיוונים יש רכבות שלא מסיימות בתחנה הרחוקה אלא נוסעות לתחנות ביניים קרובות יותר בדומה לרכבות פרברים אצלנו שלעיתים רכבות לאשקלון מגיעות רק עד רחובות). לרוב יש בין 2 ל- 4 רכבות לשעה לכל אחת מהכיוונים. יש רכבות שיוצאות מתחנת הרכבת המרכזית של מינסק ויש כאלה שיוצאות מתחנות משנה על מנת להקל את העומס על התחנה המרכזית של מינסק. בתמונה צילום של רכבת חשמלית רגילה.
 

Dannycom

New member
==16== רכבת משודרגת

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==16== רכבת משודרגת
בשנתיים האחרונות החלו להפעיל גם רכבות חשמליות מהדגם החדש בשניים מכיווני הנסיעה הפרבריים. הרכבות נראות טוב יותר, מהירות יותר ובעיקר בעלות קרונות נוחים מאוד ומאוד היי טקיים. הבעיה ברכבות האלה היא המחיר הגבוה פי 2 עד פי 4 ממחיר הרכבת הפרברית הרגילה. עקב העובדה שחלק מהרכבות נוסעות על חשבון הרכבות הרגילות העם רואה בדבר יותר נטל של מס ומעדיף לנסוע בצפיפות ברכבות הרגילות (ודי בצדק). להלן התמונה של הרכבת מבפנים.
 

easylivin

New member
פשש, לקרוא לזה "שדרוג" -

==16== רכבת משודרגת
בשנתיים האחרונות החלו להפעיל גם רכבות חשמליות מהדגם החדש בשניים מכיווני הנסיעה הפרבריים. הרכבות נראות טוב יותר, מהירות יותר ובעיקר בעלות קרונות נוחים מאוד ומאוד היי טקיים. הבעיה ברכבות האלה היא המחיר הגבוה פי 2 עד פי 4 ממחיר הרכבת הפרברית הרגילה. עקב העובדה שחלק מהרכבות נוסעות על חשבון הרכבות הרגילות העם רואה בדבר יותר נטל של מס ומעדיף לנסוע בצפיפות ברכבות הרגילות (ודי בצדק). להלן התמונה של הרכבת מבפנים.
פשש, לקרוא לזה "שדרוג" -
זה האנדרסטייטמנט של המאה, לא פחות.
מדובר במערכים שוויצריים חדישים מסוג Stadler FLIRT, אי אפשר בכלל להשוות אותם לקרונועים הסובייטיים... עולם אחר לחלוטין. זה בערך כמו ההבדל בין פולקסוואגן חיפושית (המקורית) לטויוטה פריוס. מדובר למעשה ברכבות ששייכות למחלקה גבוהה יותר, והמחיר בהתאם; אבל לאור רמת החיים במדינה, העם בהחלט סובל מהורדת חלק מהרכבות הישנות לטובת החדשות. רק שבבלארוס כמו בבלארוס, זה לא כל-כך מתפרסם בתקשורת (גם זה אנדרסטייטמנט...)
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ממש כך! כזכור, כתבתי על הרכבת הזו

פשש, לקרוא לזה "שדרוג" -
זה האנדרסטייטמנט של המאה, לא פחות.
מדובר במערכים שוויצריים חדישים מסוג Stadler FLIRT, אי אפשר בכלל להשוות אותם לקרונועים הסובייטיים... עולם אחר לחלוטין. זה בערך כמו ההבדל בין פולקסוואגן חיפושית (המקורית) לטויוטה פריוס. מדובר למעשה ברכבות ששייכות למחלקה גבוהה יותר, והמחיר בהתאם; אבל לאור רמת החיים במדינה, העם בהחלט סובל מהורדת חלק מהרכבות הישנות לטובת החדשות. רק שבבלארוס כמו בבלארוס, זה לא כל-כך מתפרסם בתקשורת (גם זה אנדרסטייטמנט...)
ממש כך! כזכור, כתבתי על הרכבת הזו
לפני כשנה:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=158581226
 

Dannycom

New member
==17== תחנת רכבת פרברית

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==17== תחנת רכבת פרברית
חלק מתחנות הרכבת הפרברית ממוקמות במינסק עצמה בשכונות מרוחקות ממרכז העיר. תחנה אחת כזו נמצאת במרחק 10 דקות הליכה מהבית שבו גרתי כילד. מדובר בתחנה של השכונה Masiukovschina בצפון מערב מינסק. מאז שעזבתי (לפני יותר מ- 20 שנה) השתדרגה מאוד התחנה. ניתן לראות כאן את הכניסה למעבר התת-קרקעי של תחנת הרכבת.
 

Dannycom

New member
==18==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==18==
הכניסה לרציף התחנה
 

Dannycom

New member
==19== מוקדש ליונה יהב

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==19== מוקדש ליונה יהב
כן בקרוב אצלך, והקואליציה הלא קדושה שלך עם החברה להגנת הטבע לא תעצור את פרויקט החשמול.
 

Dannycom

New member
==20==

תמונות ורשמים מהתחבורה הציבורית במינסק
לפני כחודש ערכתי טיול שורשים משפחתי בן שבועיים בעיר מינסק, בירת בלארוס. כאיש שעוסק בתחבורה ציבורית (למי שלא מכיר מקים ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל) ניצלתי את הביקור גם כדי לסקור את התחבורה הציבורית בעיר. כדרכי אני שם דגש יותר על מאפייני השימוש וחווית השימוש בתחבורה הציבורית, ועל כך כתבתי בבלוג הארגון (ראה כאן). אשמח אם דוד וחבר'ה אחרים ששולטים בדגמים מזרח אירופאיים יוכלו להשלים את החוסרים עם שמות הדגמים. להלן הרשמים הויזואליים עם הסברים קצרים. פרטים נוספים ניתן כאמור לחפש בבלוג של "ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".
==20==
לוח מידע על הרכבות העוברות במקום לשני הכיוונים. מותאם לזמני ההגעה לתחנה וכולל גם זמני הגעה סופיים לתחנה הבאה. ראיתי לוחות זמנים יותר מועילים מזה אבל בהחלט סביר ונראה יפה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה