הכוכב הבא: שלב רבע הגמר

matanp88

New member
הכוכב הבא: שלב רבע הגמר

אז שלב רבע הגמר הסתיים ו6 מתמודדים עלו לחצי הגמר שיתקיים ב8.1- בראשון הבא.
נדב גדג', אורית ביינסאי, ראסטה היברו מן, סער דוידוב, אביה שושני ושרי נחמיאס! אחד מהם יהיה הנציג של ישראל לתחרות האירוויזיון 2015!
מי זה יהיה? מי לדעתכם צועד הכי גבוה לכיוון הגמר? מי הפייבוריט שלכם?


 

מלח גס

New member
סיכום ערב רבע גמר

נאווה - בשתי הביצועים היא משדרת שבריריות אבל עם זאת גם הקול שלה מאוד רועד וזה לא עושה טוב לשיר , אין אחידות וזה לא שלם ועדיין בשירה שלה יש יופי מיוחד, עדין וקטן.
&nbsp
אורית- בביצוע הראשון היא לא נשמעה טבעית וזייפה בביצוע השני היא הייתה יותר מדויקת אבל בביצוע השני היא הייתה מאוד מאנפפת ומתאמצת. נאווה הייתה צריכה להמשיך בתחרות .
&nbsp
שרי- ביטלה את כל ההרמוניה והזרימה בשיר, התוצאה היא ביצוע עייף, כבד, שתנקע בגסות.
&nbsp
אביה- למרות שעדיין בנמוכים שלה היא בקושי מוציאה חצי קול, בגבהים היא צועקת את עצמה למוות. הביצוע שלה הראה שלא תמיד צריך להיות זמר גדול כדי לכתוב ולהלחין שירים נפלא ולהגיש אותם בצורה אישית ואמיתית. פעם ראשונה שהיא לא נשמע לי מזוייפת.
&nbsp
סער- אנדרדוג. . הפעם בעזרת מוקי הוא הביא מסר מאוד יפה עם הפנים לעתיד. , הטקסט מעולה וזרם חלק בלי איזה קלישאה כמו "כבסה שחורה" שתקעה את רצף המילים. נשמע הרבה יותר מקצועי וטוב. הוא כמבע רפ לא השתנה הוא עדיין שר באותו סגנון ומדבר על נושאים שקשורים אליו אבל זה שיש כיוון ומסר כבר מוסיף המון.
&nbsp
נדב- למה הוא עדיין פה? הוא ננראה ונשמע כמו מי שמשתגע על הבמה ולא בקטע טוב בקטע מעצבן.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

מלח גס

New member
המשך, שחכתי לכתוב כמה דברים

הראסטות- כרגיל שולטים במה שהם עושים הכי טוב. השירה שלהם מקפיצה ומזמינה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

xjoiq

New member
עזוב נו אביה זמרת גדולה

יש לה את כל החבילה: קול סופר ערב, עוצמתיות מענגת, כושר אינטליגנטי של שירה, ויכולת כתיבה ויצירה מה שמאפשר לה להתאזרח בתעשיה ולא רק להיות סתם כוכבת ריאליטי שדועכת דקה וחצי אחרי סיום התוכנית כשבריאליטי מספיק רק להיות בעל קול יפה ולא מוזיקאי. בשביל מוזיקאים כמו אביה טוב שיש ריאליטי שבאמת יכול לעשות לה קפיצת דרך.
 

מלח גס

New member
היא לא מבצעת טובה מספיק בשביל להיות זמרת גדולה.

נכון שלא מספיק קול "יפה" צריך יותר מזה, צרך להיות גם מבצע מעולה, להרים את השיר.
היא כמעט מבצעת ומחזיקה את השיר, היא שבקושי מוציאה קול ומפספסת ומיד עוברת לצעקות ללא טעם. אין מעברים מעניינים באמצע. הנוסחה הזאת חוזרת על עצמה יותר מדי פעמים.
&nbsp
אי אפשר לדעת מי יצליח בתעשייה, כשרונות שנראו מבטיחים נעלמו וחלקם מבצעים אומנותיים ומוזיקאים בדם שטובים בהרבה מאביה. אבל הייתי מהמר על הראסטות שמרימים כל שיר, עושים ממנו רגיי טוב במקצועיות . או על אסיף שיש לו כשרון טבעי נפלא מבחינת קול , גבהים וצלילים.
&nbsp
&nbsp
 

xjoiq

New member


אביה מבצעת מעולה. אני כל פעם נדהם(ומתענג) מחדש מהשליטה שלה בקול שלה. אני לא מצליח לעכל במחשבה שמדובר בזמרת מתחילה.
היא שולטת בנמוכים ועושה מהם מטעמים של בלדה. והיא שולטת ברמה פנטסטית בגבוהים ויודעת לרגש שם ולעשות שם ממש טוב בנשמה.
השיר כולו 3 דקות ואין לך זמן להציג איזה יצירה של 20 דקות בנוסח להקת פרוגרסיב רוק.
היופי העצום בהגשה שלה שהשירים מובאים בצורה מורכבת בלדה+רוק מתפרץ עם כל הקונטרסט המענג בין חלקי השיר.
היא ממש ממש לא "צועקת בלי טעם"
. רואים שז'אנר המטאל רחוק מאוד מרשימת ההשמעה שלך. לי בניגוד אליך יש פזם עצום במטאל(בילדותי ונערותי שמעתי רק מטאל אחר כך התרחבתי). ואני אומר לך שהיא ממש לא "צועקת בלי טעם" היא שולטת בצורה יפהפיה בגבוהים.
אם אני אקח למשל להשוואה זמרת מהעונה הקודמת טינה איברגימוב זמרת מענגת עם עוצמות נדירות ביותר(ומענגות כמובן)בגבוהים. עדיין טינה זקוקה להמון עבודה על מנת לשפר את יכולות השליטה שלה בקול. ההרגשה היא כמו של אופנוען מתחיל שיושב על קאווסקי 1300. טינה עם עבודה סיזיפית נכונה היא הדבר המבטיח של השירה הישראלית.
אביה לעומתה היא בעלת שליטה שלא תיאמן לזמרת מתחילה עם כל החבילה של צבע קול, עוצמות, מוזיקליות (ברמה מספקת) על מנת להתאזרח בתעשיה וכן יכולת כתיבה ויצירה.

הראסטות די מעניינים.
אסיף הוא זמר ריאליטי טיפוסי(שכזכור 98% מהם נעלמים יום אחרי התוכנית). קול יפה לא מספיק בשביל להפוך למוזיקאי וזמר הוא מספיק לריאליטי אבל לא מעבר לזה.
 

mikemiller

New member


לייק ענק, זמרת עם קול רוקיסטי מיוחד, צבע קול מעלף היה גם שנה שעברה , אבל בטח הרוב לא זוכרים
- קוראים לה עמית בן שבת
אביה היא מבצעת שירים באמת מעולה וזאת רק תחילת הדרך בשבילה
 

מלח גס

New member
לא מסכים

אף אחד לא צריך לשיר יותר משלוש דקות כדי להציג את היכולות שלו. מיי (עונה 7) היא ביצועיסטית אדירה ומקצועית. עד שהיא הרשתה לעצמה גם לקחת שיר ישן מהשוליים שלא מוכר, את :" סדר יום " והשיר הזה נשמע כמו שהוא לא נשמע בחיים, היא ידעה היטב ובמקצועיות רבה להעניק לו את העוצמות שהוא היה צריך והיא לא חסכה בצעקות אבל גם לא במעברים , היא הביאה את העוצמתיות שהשיר היה צריך.
דוד לביא (עונה 10) בכלל מיומן עם המעברים שהוא נותן חשיבות לכל מילה, הוא מטפס יפה עם הנמוכים והגבהים וכל מילה היא מדרגה ובצליל שונה מהביצוע המקורי.
שלא לדבר על דיאנה גולבי.
אצל אביה זה נשמע כל כך מובן מאליו וצפוי. גם בבחירת השירים. כפי שטענתי הנמוכים והגבהים הם חסרי צליל , היא כופה בכוח על השיר את הנמוכים שבקושי שומעים ובכך השיר יורד מהאיכות ואז מכניסה בכוח צרחות כדי לרצוח סופית את השיר. אני לא טוען שאביה לא מוכשרת רק שהיא לא זמרת טובה, באמת שלא צריך להיות זמר גדול כדי להגיש את השירים של עצמך.
&nbsp
אני חולק על ההשוואה לטינה מכיוון שלדעתי גם אביה לא שולטת טוב כמבצעת. לעומת אביה לטינה כזמרת יש שפע של כישרון טבעי . יש לה קול שמן, עשיר המלא בשכבות של קול וצבע , בעיקר בגבהים. היא עושה בו שימוש מספק על מנת להראות מכל הטוב שהכשרון הטבעי מציע , אבל זקוקה לעוד ניסיון וכדי להתייעל מבחינת השימוש בו.
&nbsp
אסיף נהדר לא רק בגלל צבע קול יפה . הוא מלא באינטלגנציה רגשית עד שנדמה שכל הלב שלו חשוף, יש לו רגישות יפה, מוציא מעצמו צלילים חמים ומיוחדים, אני אוהב את האופן שבו הוא מרכך קצוות בגבהים.
&nbsp
 

xjoiq

New member
לא מסכים לך

הקונטרסט אצל אביה בין הבלדה הרכה בנמוכים לבין הגבוהים המז'ורים המעיפים עושה את היופי הגדול בביצועים שלה.
היא שולטת בשיר ובקול שלה והיא לוקחת אותו לאן שהיא רוצה.
זה בכלל לא צרחות זה עוצמתיות ברמה גבוהה שעולה בהרבה על זו של אלה שציינת.
אין צורך במעברים כשיש לך גבוהים כל כך יפים. השוק כל כך רווי בבעלי מעברים אבל עם מינימום עוצמתיות בגבוהים. סוף סוף מגיעה זמרת שיודעת להפיק גבוהים כל כך אבל כל כך יפים. מצרך נדיר למדי בארץ. כולי תקווה שלא ידכאו אותה ולא יקטינו אותה בהמשך הקריירה שתתהווה לה בעולם השירה.
קשה מאוד ושוב אני רוצה להדגיש קשה מאוד למצוא זמרים שהם כל כך חשופים (ומרגשים בכך)בגבוהים כמו אביה
&nbsp
מסכים מאוד שלטינה יש כשרון טבעי וכל דבר טוב שתכתוב על הקול שלה אני אאשר אחריך אבל אני מאוד צמא שהיא תרכוש שליטה על הקול הסופר עוצמתי ובשרני שלה(זה הדבר שהכי חסר לי אצלה) וכולי תקווה שאחת כזאת תוציא לנו 100 אלבומים.
אני לא יודע אם היית כמוני כי אני מאוד התענגתי על כל הביצועים שלה ואני אף מדי כמה שבועות מחפש אחריה לראות מה קורה איתה.
אביה לעומתה מאוד מתקדמת יחסית בשליטה שלה על הקול.
&nbsp
אסיף לא כל כך התחברתי אליו אבל על טעם ועל ריח ובכל זאת על פניו אני לא רואה כרגע איך הוא מצליח לקפוץ לחיים האמיתיים שמעבר לריאליטי.
 

מלח גס

New member
לדעתי זה לא נכון להגיד שמעברים זה רווי

זה תלוי במבצע ויש מבצעים אדירים שמייצרים מעברים שמיוחדים רק להם, שמשאירים חותמת אישית בכל צליל וחלקם אף מגוונים בצלילים ובסוגי המעברים בכל ביצוע.
גבהים "יפים" זה גם עניין של טעם וריח , אישית מעדיף את הגבהים ה"יפים" של אסיף.
&nbsp
גם אני מתגעגע לטינה, אני מאוד אוהב אותה ורוצה לשמוע ממנה.
&nbsp
 

GM1988

Well-known member
אתה ממהר להכתיר כבר את אביה כיוצרת על סמך שיר אחד ששמענו.

לא חסר זמרים עם להיט אחד שאחריו לא קרה איתם שום דבר מעניין במוסיקה.
אף אחד לא יודע לאן אביה תמשיך אחרי הכוכב ואם שאר השירים שלה יהיו מספיק טובים ומעניינים כדי שיהיה אפשר להגיד עליה יוצרת וכותבת בהמשך.

לא למהר.
 

danlevin1

New member
ומצד שני

אל תספידו אותה ותקבעו שאין לה את זה כמבצעת
 

GM1988

Well-known member
אם אני שופט לאורך כל העונה,

לאביה היה ביצוע אחד ויחיד באודישן הראשון עם "כשאתה כאן" שבו היא נגעה בי.
אחרי האודישן הזה היא זעקה איזו אמת שלא עברה אליי בביצועים שלה, וברוב הביצועים היו המון בעיות קוליות שדורשים ניקיון והבנה איפה צריך לעלות ואיפה לא.
אביה דאגה שכל ביצוע שלה יהיה צעקני ובכל פעם זה היה נשמע יותר ויותר בנאלי וכמו שמוקי ציין נכון- נוסחתי.

בשיר המקורי אביה שוב הצליחה לגעת בי, והשילוב היה מנצח בכל המובנים
 

xjoiq

New member
לא ממהר

אבל האינטליגנציה שלה הן בשיר האחד והן בשאר הביצועים מראה שיש לנו עסק עם מישהי עם פוטנציאל אדיר.
מה גם שכל כך נדיר למצוא מישהי כל כך חשופה בגבוהים כמו אביה.
התמהיל של כל מה שיש בה יחד עם ההטעמה שהיא הטעימה אותנו בכשרון היצירה שלה מייצר תקווה גדולה לדיוה נולדת.
 

GM1988

Well-known member
לגבי טינה,

היא זמרת אדירה ומרגשת בטירוף! יש לה קול ענק ומיוחד שיכול לקשט שירים ביופיו.
מה שכן, היא צריכה עבודה עם מורה טוב לפיתוח קול שיעזור לה להשמע פחות רובוטית ולנקות איפה שצריך.

ובתור התחלה היא צריכה להיט טוב שאנשים יאהבו בארץ.

*מלח גס, בטעות הגבתי לך. התגובה שלי היא לxjoiq.
 

xjoiq

New member
מסכים עם כל מה שכתבת על טינה

גם אותי היא ריגשה בטירוף.
והלוואי שיהיו לה 100 אלבומים לא רק להיט אחד-להיט אחד יעשה אותי רעב שבעתיים וידכא אותי אם לא יבואו אחריו עוד 1000 להיטים.
 

GM1988

Well-known member


כן גם אני הייתי רוצה לשמוע שירים חדשים שלה ולא קאברים.
מקווה שיש לה הצעות או שהיא מחפשת דרכים ושירים לפרוץ איתם שוב לקהל.

חבל אם לא כי זמרות כמוה לא שומעים כל יום.
 

xjoiq

New member
החלום שלי

שאיזה להקת רוק ישראלית טובה יקחו אותה בתור סולנית עם איזה גיטריסט/בסיסט מצטיין בכתיבת שירים שתהפוך לגירסה ישראלית של nightwish/epica. ובמקביל היא תפתח גם קריירה עצמאית במוזיקה פופולרית עוצמתית.
 

GM1988

Well-known member
ויש כיוון?

נכנסתי הרגע לפייסבוק שלה כי לא התעדכנתי לגביה אחרי הכוכב, ואני רואה שהיא טסה להופיע במוסקבה בינואר, הופעה באוויטה בר, ומלא סטטוטים רגילים ותמונות סלפי.

משום מה לא נראה לי שכרגע היא עובדת על חומרים מקוריים, או מחפשת שיר מקורי כדי לנסות לפרוץ.
שוב- חבל אם היא לא תמצא דרך לייצר עניין מחדש ותחזור עם משהו טוב.
יש לה את כל הנתונים לזה.
 
למעלה