חג סוכות שמח

טאוֹ

New member
חג סוכות שמח

מצורפים קישורים שונים הקשורים לחג, אתם מוזמנים להוסיף משלכם.
חג שמח וחופשה נעימה

 

טאוֹ

New member
סוכות של מעלה

אם נתבונן לרגע מהצד על כל ההמולה סביב הסוכה, נגלה שרוב המנהגים המוכרים של סוכות עשויים להיראות לא הגיוניים ואפילו מוזרים. למה התכוונו המקובלים שקבעו את סימני החג?
 

טאוֹ

New member
ילדות עסוקה או עשוקה?

פעם, מזמן, לפני תרבות הקניונים והרבה לפני התרבות הווירטואלית, קניון היה עמק, ערוץ בטבע. חגית אלמקייס מנצלת את גל החופשה הנוכחי מבתי הספר כדי לבדוק האם אנחנו מודעים לתרבות השום-כלום שעליה אנחנו מגדלים את הדור הבא
 

טאוֹ

New member
ארבעת המינים במסורת, ברפואה העממית, המדע והרפואה הסינית

ברכה על ארבעת המינים הוא מסורת חקלאית בעלת משמעות דתית וחברתית לאומית. לכל אחד מן המינים מיוחסת תכונה אנושית. דווקא האתרוג המהודר, בעל טעם וריח מתגלה בעליבותו הקולינרית בעוד שהערבה, חסרת הטעם והריח מדהימה בתכונותיה את האנושות. מאמר זה סוקר את ארבעת המינים על המיתוסים, המקורות, הרפואה העממית, המחקרים המודרניים והגישה האנרגטית הסינית.
 

טאוֹ

New member
החגים הפגאניים של ישראל

שלוש הרגלים של עם ישראל הם לא רק חגים שמסמלים את ההיסטוריה שלו, אלא גם מבוססים על חגים פגאניים קדומים יותר, שחגגו את העונות המתחלפות.
 

טאוֹ

New member
סוכות בלי יתושים: איך להימנע מעקיצות?

סוכות הוא אחד החגים האופטימיים שיש, אבל אחד מהחסרונות הבולטים שלו הוא ההתמודדות עם עקיצות היתושים שכל עוד הטמפרטורות גבוהות, מרחפים מעלינו. מה לעשות כדי להימנע מהעקיצות?
 

טאוֹ

New member
מקרוואן ועד אוהל: מגורים ארעיים בתמונות

השעבוד למשכנתא או לשכר הדירה מוביל לא מעט ישראלים לחפש פתרונות מגורים יצירתיים. לכבוד חג הסוכות, התחקינו אחר שתי צלמות שיצאו לפרויקט צילומים מיוחד - ומצאו את מי שאינו גר בין 4 קירות, אלא באוהל מונגולי או בוואן. ואיך אתם יכולים לגור באוטובוס או בצימר על גלגלים? צפו בתמונות
 

טאוֹ

New member
מתכוני חגים

חג ישראלי מצוי הוא חג של אוכל וטבעונים במקרה הזה ממש לא יוצאים מן הכלל. לקראת כל חג, בין אם זה ראש השנה, פסח, חנוכה או שבועות, מתחילה המולה סוערת ברשת, החלפת מתכונים, הצעת תפריטים וחיפוש תחליפים להרגלי האכילה הישנים. כדי להקל עליכם (ובינינו, גם על עצמי) למצוא מתכונים מוצלחים לימי החגים והבליסה הללו, ריכזתי כאן את עמודי המתכונים שמתבססים על כתבות, ארוחות ורעיונות שאספתי לאורך שנותיי הטבעוניות. והעיקר העיקר, שיהיה לכם חג טעים ושמח!
 

טאוֹ

New member
אירועים ופסטיבלים, לילדים ובכלל, בכל הארץ

אירועים לילדים עד 30 ש"ח, פסטיבלי מוזיקה, אטרקציות, אירועי אמנות, הצעות לטיולים ובילויים ועוד ועוד, כאן
 

טאוֹ

New member
לאן נטייל? כל האטרקציות לחול המועד סוכות תש"פ

חול המועד סוכות, זמן שמחתנו, אספנו עבורכם את כל האטרקציות השוות ביותר מצפון לדרום, לכם רק נשאר להעמיס את הילדים לאוטו ולצאת להינות, ואל תשכחו לדווח איך היה.

ההמלצות של אתר כיפה
 

טאוֹ

New member
הדלקת נרות בסוכה? עדיף להדליק בנרות חשמליים

הרב מנחם פרל, ראש מכון צומת, עונה לשואלים על הדלקת נרות חג ושבת בסוכה: "עדיף להדליק נרות חשמליים בסוכה בכל מקרה שיש חשש להתלקחות ולהצתת הסוכה בשל רוחות, גשמים או חשש אחר"
 
למעלה