דן נרדמו בשמירה. קו מוניות חדש 51

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
גם ברפורמה הם עשו את זה

מה שאתה מתאר זו אפשרות גרועה מאוד.
אסור שה-BRT יבוא במקום קווים כמו 68 ו-70, אלא אם תהיה שלוחה שלו שתצא מתל השומר ותיסע על גהה.
החלפת אוטובוס בגהה למפרקיות שיגיעו מלאות מפתח תקוה, פשוט תאמלל את החיים לכל מי שיבוא מתל השומר או מקרית אונו. זה יהיה אפילו יותר גרוע מהמצב בירושלים בו נוסעים נדרשים להחליף לרק"ל בהר הרצל.
משרד התחבורה חייב לצאת מהקיבעון ומהמטרה לצמצם בכמות האוטובוסים, כי פשוט אי אפשר ככה והרפורמה הכושלת האחרונה הוכיחה זאת מעל ומעבר.

הפתרון הוא תוכנית כוללת חדשה לפריסת הקווים שתכלול גם את פתח תקוה, במסגרתה יורד העומס מציר ז'בוטינסקי באמצעות קווים מהירים שייסעו דרך אם המושבות ואלוף שדה-השלום לכל אורכו. רק כך יוכל ה-BRT בז'בוטינסקי לפעול ביעילות ורצוי גם שיופעל 24 שעות ביממה כמו שצפוי בחיפה בה נפח הנוסעים נמוך יותר (שבעה ימים בשבוע זה כבר אופטימי מדי).
פשוט לא ייאמן שגם ברפורמה ששפכו עליה 20 מיליון שקל (!) לא הובא הפיתרון הזה כמו עוד כמה פתרונות תחבורתיים לאזורים אחרים בגוש דן. אחר כך עוד נותנים למוניות שירות למלא את החסר כאילו אנחנו איזו מדינה באפריקה. אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק...

לשם כך צריך גם רשות תח"צ שתנהל את כל העסק תוך כדי חשיבה מערכתית. מה שלא היה ברפורמה ולכן היא נכשלה.
לאחרונה כל הזמן הפוליטיקאים מפמפמים על עדיפות לתחבורה הציבורית, אבל לאור ההתנהלות לכולם ברור שזה בולשיט משום שלא בוצע שום שינוי בדרך החשיבה, הן בגוש דן והן בירושלים.
ברפורמה הייתה יותר התחשבות בכל מיני אינטרסים צרים של ועדי שכונות כאלו ואחרים, של המפעילים ושל משרד התחבורה לצמצם בכמות האוטובוסים, במקום חשיבה אמיתית על צרכי הנוסעים. אף אחד לא ניסה בכלל למשוך עוד נוסעים לתחבורה הציבורית. הדבר אפילו לא הוגדר כמטרה וזו האחת הטעויות המהותיות. כל מה שניסו לעשות זה לייעל קצת את השירות למי שכבר משתמש בו בלית ברירה, וגם בזה נכשלו בסוף תוך כדי הפגנת חוסר מקצועיות בשינויים שנעשו.
גם ברפורמה הם עשו את זה
ביטלו את 27 ובמקום זה הנוסעים צריכים לחכות לקוי 71 העמוסים שבאים מחולון ובקושי מצליחים להידחק פנימה. אתה כביכול חסכת פה משאבים אבל כשזה בא על חשבון הנוסעים זה לא יכול ולא נעליים.
 

אוהד11

New member
ברור שאין שום חסכון ביחוד לאחר מכלול השינויים

גם ברפורמה הם עשו את זה
ביטלו את 27 ובמקום זה הנוסעים צריכים לחכות לקוי 71 העמוסים שבאים מחולון ובקושי מצליחים להידחק פנימה. אתה כביכול חסכת פה משאבים אבל כשזה בא על חשבון הנוסעים זה לא יכול ולא נעליים.
ברור שאין שום חסכון ביחוד לאחר מכלול השינויים
שנעשו מאז הרפורמע, אבל מי מודה בטעויות, ביחוד כאשר הבחירות בפתח
 

droriko

New member
זה לא יכול=זה לא יעול

גם ברפורמה הם עשו את זה
ביטלו את 27 ובמקום זה הנוסעים צריכים לחכות לקוי 71 העמוסים שבאים מחולון ובקושי מצליחים להידחק פנימה. אתה כביכול חסכת פה משאבים אבל כשזה בא על חשבון הנוסעים זה לא יכול ולא נעליים.
זה לא יכול=זה לא יעול
 

alantan

New member


מה שאתה מתאר זו אפשרות גרועה מאוד.
אסור שה-BRT יבוא במקום קווים כמו 68 ו-70, אלא אם תהיה שלוחה שלו שתצא מתל השומר ותיסע על גהה.
החלפת אוטובוס בגהה למפרקיות שיגיעו מלאות מפתח תקוה, פשוט תאמלל את החיים לכל מי שיבוא מתל השומר או מקרית אונו. זה יהיה אפילו יותר גרוע מהמצב בירושלים בו נוסעים נדרשים להחליף לרק"ל בהר הרצל.
משרד התחבורה חייב לצאת מהקיבעון ומהמטרה לצמצם בכמות האוטובוסים, כי פשוט אי אפשר ככה והרפורמה הכושלת האחרונה הוכיחה זאת מעל ומעבר.

הפתרון הוא תוכנית כוללת חדשה לפריסת הקווים שתכלול גם את פתח תקוה, במסגרתה יורד העומס מציר ז'בוטינסקי באמצעות קווים מהירים שייסעו דרך אם המושבות ואלוף שדה-השלום לכל אורכו. רק כך יוכל ה-BRT בז'בוטינסקי לפעול ביעילות ורצוי גם שיופעל 24 שעות ביממה כמו שצפוי בחיפה בה נפח הנוסעים נמוך יותר (שבעה ימים בשבוע זה כבר אופטימי מדי).
פשוט לא ייאמן שגם ברפורמה ששפכו עליה 20 מיליון שקל (!) לא הובא הפיתרון הזה כמו עוד כמה פתרונות תחבורתיים לאזורים אחרים בגוש דן. אחר כך עוד נותנים למוניות שירות למלא את החסר כאילו אנחנו איזו מדינה באפריקה. אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק...

לשם כך צריך גם רשות תח"צ שתנהל את כל העסק תוך כדי חשיבה מערכתית. מה שלא היה ברפורמה ולכן היא נכשלה.
לאחרונה כל הזמן הפוליטיקאים מפמפמים על עדיפות לתחבורה הציבורית, אבל לאור ההתנהלות לכולם ברור שזה בולשיט משום שלא בוצע שום שינוי בדרך החשיבה, הן בגוש דן והן בירושלים.
ברפורמה הייתה יותר התחשבות בכל מיני אינטרסים צרים של ועדי שכונות כאלו ואחרים, של המפעילים ושל משרד התחבורה לצמצם בכמות האוטובוסים, במקום חשיבה אמיתית על צרכי הנוסעים. אף אחד לא ניסה בכלל למשוך עוד נוסעים לתחבורה הציבורית. הדבר אפילו לא הוגדר כמטרה וזו האחת הטעויות המהותיות. כל מה שניסו לעשות זה לייעל קצת את השירות למי שכבר משתמש בו בלית ברירה, וגם בזה נכשלו בסוף תוך כדי הפגנת חוסר מקצועיות בשינויים שנעשו.
 

harhanegev

New member
אצלנו באילת הם מאוד חזקים:

הם לא כאלה חזקים כמו שאתה חושב.
עובדה שבמסגרת הרפורמה שמו עליהם פס ולא עזרו כל ההתבכיינויות שלהם.
אם תשאל אותי, גם החוקיות הן על תקן זמני בלבד עד שתהיה פה תחבורה ציבורית יעילה באמת.
שום רגולציה לא תמנע את הנהיגה האלימה של המוניות. זוהי מהות הקיום שלהם והם חייבים להתנהג כך בשביל להצליח להתפרנס.

אני מסכים עם טענותיך לגבי השירות בלילה כולל הטענות על קווי הלילה הלא יעילים. בשביל זה צריך שמשרד התחבורה ייצא מהקיבעון הנוראי שלו. מישהו שם חייב להבין שבמדינה מתוקנת, במטרופולין גדול כמו תל אביב, קווי אוטובוס ראשיים צריכים לפעול 24 שעות ביממה בלי קשר לבליינים. מוניות שירות הן לא הפיתרון.
לגבי הצפיפות, הבעיה הזו אמורה להיפתר בעתיד הקרוב עת יופעל קו BRT עם אוטובוסים רבי קיבולת בציר ז'בוטינסקי. זאת לפחות עד להקמת הקו האדום. מי יודע, אולי אז יוארכו גם שעות הפעילות כמו במטרונית בחיפה שעתידה לפעול 24/7.
אצלנו באילת הם מאוד חזקים:
לפני שנה-שנתיים הם החליטו שבאילת לא יהיו קוי לילה, והם הורידו פקודה דרך העירייה למשררד התחבורה למנוע מחברת אגד להפעיל את קוי הלילה שכבר היו מתוכננים ומתוקצבים ומוכנים להפעלה.

המתנגדת הראשית והקולנית ביותר של ראש העיריה הנוכחית, המצהירה על עצמה כראש העיריה הבאה של אילת, שותקת באופן מופגן ומסרבת להוציא אפילו חצי מילה לגבי עמדתה בנושא קוי הלילה.
 

mister K

New member
אילת זה משהו אחר.

אצלנו באילת הם מאוד חזקים:
לפני שנה-שנתיים הם החליטו שבאילת לא יהיו קוי לילה, והם הורידו פקודה דרך העירייה למשררד התחבורה למנוע מחברת אגד להפעיל את קוי הלילה שכבר היו מתוכננים ומתוקצבים ומוכנים להפעלה.

המתנגדת הראשית והקולנית ביותר של ראש העיריה הנוכחית, המצהירה על עצמה כראש העיריה הבאה של אילת, שותקת באופן מופגן ומסרבת להוציא אפילו חצי מילה לגבי עמדתה בנושא קוי הלילה.
אילת זה משהו אחר.
 

mister K

New member
אגב, גם באשדוד הם ניסו למנוע את קווי הלילה.

אצלנו באילת הם מאוד חזקים:
לפני שנה-שנתיים הם החליטו שבאילת לא יהיו קוי לילה, והם הורידו פקודה דרך העירייה למשררד התחבורה למנוע מחברת אגד להפעיל את קוי הלילה שכבר היו מתוכננים ומתוקצבים ומוכנים להפעלה.

המתנגדת הראשית והקולנית ביותר של ראש העיריה הנוכחית, המצהירה על עצמה כראש העיריה הבאה של אילת, שותקת באופן מופגן ומסרבת להוציא אפילו חצי מילה לגבי עמדתה בנושא קוי הלילה.
אגב, גם באשדוד הם ניסו למנוע את קווי הלילה.
אבל שם בסוף פשוט לא שמו עליהם והפעילו קווים הן בתוך העיר והן לתל אביב.
באילת הם באמת חזקים מדי וזה רע מאוד.
 

harhanegev

New member
ידוע ומפורסם,

אגב, גם באשדוד הם ניסו למנוע את קווי הלילה.
אבל שם בסוף פשוט לא שמו עליהם והפעילו קווים הן בתוך העיר והן לתל אביב.
באילת הם באמת חזקים מדי וזה רע מאוד.
ידוע ומפורסם,
הרי אחד מבכירי הנהלת אגד כתב מפורשות כאן בפורום הזה שנהגי המוניות הם אלו שקבעו שלא יהיו קוי לילה באשדוד ובאילת.

באשדוד זה לא "פשוט לא שמו עליהם", זה היה מאבק ציבורי רועש ולא פשוט.
לצערי הרב, כאן באילת יש יותר מידי אנשים אדישים, ויותר מידי פוליטיקאים מקומיים שמפחדים מנהגי המוניות שלא יסיעו להם בחינם/בזול/במאורגן בוחרים לקלפיות ביום הבחירות.
 

mister K

New member
הוא לא בכיר בהנהלת אגד.

ידוע ומפורסם,
הרי אחד מבכירי הנהלת אגד כתב מפורשות כאן בפורום הזה שנהגי המוניות הם אלו שקבעו שלא יהיו קוי לילה באשדוד ובאילת.

באשדוד זה לא "פשוט לא שמו עליהם", זה היה מאבק ציבורי רועש ולא פשוט.
לצערי הרב, כאן באילת יש יותר מידי אנשים אדישים, ויותר מידי פוליטיקאים מקומיים שמפחדים מנהגי המוניות שלא יסיעו להם בחינם/בזול/במאורגן בוחרים לקלפיות ביום הבחירות.
הוא לא בכיר בהנהלת אגד.
אבל הוא בהחלט מישהו מתוך המערכת שיודע מה הולך.
 

harhanegev

New member
אז אולי זה מסביר את המחיקה,

הוא לא בכיר בהנהלת אגד.
אבל הוא בהחלט מישהו מתוך המערכת שיודע מה הולך.
אז אולי זה מסביר את המחיקה,
כנראה הבוסים שלו לא אהבו שהאמת יוצאת החוצה, למרות שדוקא בעניין הזה האמת היא לטובת יחסי הציבור של אגד.
 

mister K

New member
אל תנסה להסיק מסקנות שווא.

אז אולי זה מסביר את המחיקה,
כנראה הבוסים שלו לא אהבו שהאמת יוצאת החוצה, למרות שדוקא בעניין הזה האמת היא לטובת יחסי הציבור של אגד.
אל תנסה להסיק מסקנות שווא.
 
באשדוד שמו עליהם ועוד איך.

אגב, גם באשדוד הם ניסו למנוע את קווי הלילה.
אבל שם בסוף פשוט לא שמו עליהם והפעילו קווים הן בתוך העיר והן לתל אביב.
באילת הם באמת חזקים מדי וזה רע מאוד.
באשדוד שמו עליהם ועוד איך.
אם תראה את המסלול של קו 333, הוא מגיע רק לשכונות הדרומיות של אשדוד ונמנע בכוונה מתחרות עם מוניות השירות לתל אביב שיוצאות מהרובעים הישנים.
 

droriko

New member
אני לא כל כך מכיר את אילת

אצלנו באילת הם מאוד חזקים:
לפני שנה-שנתיים הם החליטו שבאילת לא יהיו קוי לילה, והם הורידו פקודה דרך העירייה למשררד התחבורה למנוע מחברת אגד להפעיל את קוי הלילה שכבר היו מתוכננים ומתוקצבים ומוכנים להפעלה.

המתנגדת הראשית והקולנית ביותר של ראש העיריה הנוכחית, המצהירה על עצמה כראש העיריה הבאה של אילת, שותקת באופן מופגן ומסרבת להוציא אפילו חצי מילה לגבי עמדתה בנושא קוי הלילה.
אני לא כל כך מכיר את אילת
אבל לפי מה שהתרשמתי בכלליות יש להם ראש עיר פארש. המאבק הרופס שלו במסתננים שהרסו את העיר הוא רק דוגמא.
 

droriko

New member
שמו פס על ההתבכיינות שלהם

הם לא כאלה חזקים כמו שאתה חושב.
עובדה שבמסגרת הרפורמה שמו עליהם פס ולא עזרו כל ההתבכיינויות שלהם.
אם תשאל אותי, גם החוקיות הן על תקן זמני בלבד עד שתהיה פה תחבורה ציבורית יעילה באמת.
שום רגולציה לא תמנע את הנהיגה האלימה של המוניות. זוהי מהות הקיום שלהם והם חייבים להתנהג כך בשביל להצליח להתפרנס.

אני מסכים עם טענותיך לגבי השירות בלילה כולל הטענות על קווי הלילה הלא יעילים. בשביל זה צריך שמשרד התחבורה ייצא מהקיבעון הנוראי שלו. מישהו שם חייב להבין שבמדינה מתוקנת, במטרופולין גדול כמו תל אביב, קווי אוטובוס ראשיים צריכים לפעול 24 שעות ביממה בלי קשר לבליינים. מוניות שירות הן לא הפיתרון.
לגבי הצפיפות, הבעיה הזו אמורה להיפתר בעתיד הקרוב עת יופעל קו BRT עם אוטובוסים רבי קיבולת בציר ז'בוטינסקי. זאת לפחות עד להקמת הקו האדום. מי יודע, אולי אז יוארכו גם שעות הפעילות כמו במטרונית בחיפה שעתידה לפעול 24/7.
שמו פס על ההתבכיינות שלהם
עד שהם נשברו ונכנעו להם
 

droriko

New member
אתה רוצה שחברות האוטובוס יעלו תדירות?

מכל הדיון שהיה עד עכשיו בנושא מוניות שירות
שכחתם את היתרון החשוב ביותר של מוניות השירות: מקום ישיבה מובטח, מה שאי אפשר להגיד על האוטובוסים הסופר עמוסים שיש אפילו בקווים התדירים כמו 51.
בנקודה הזו קשה לי להאמין מה היה קורה אם היום מבטלים את מוניות שירות ב- 51 ו- 66 ומפעילים רק אוטובוסים. התדירות של האוטובוסים לא תעלה בוודאות (ל"דן" בקושי יש ציוד) והצפי שהצפיפות הבלתי נסבלת בקווים אלה (במיוחד 51) תהפוך לכזו שנוסעים רבים פשוט יישארו בתחנות. בנוסף עצם העובדה שהקווים הללו פועלים בשעות הלילה מאוד שימושי לאור שעת הסיום המוקדמת של קווים כמו 66 (חצות), הרבה לפני מה שצריך להיות במציאות. עד שקווי הלילה יהיו מתוכננים יותר טוב ולא ישמשו רק כהסעה של בליינים במסלולים לא הגיוניים (קו 466 לוקח לו יותר משעה לעשות את המסלול גם כשהכבישים פנויים לחלוטין), מוניות שירות עדיין ישמשו פיתרון משמעותי.

חוץ מיתרונות אלה, אני בהחלט יכול להסכים עם שאר הטיעונים נגד מוניות השירות. אני משתדל להימנע מהם מתי שאפשר (כלומר למעט לילה, שבת ומקומות בהם אין חלופה יעילה). עם זאת, מי שרוצה את מוניות השירות מחוץ לעסק שישכח מזה. יש להן קייס חוקי וגם לובי יחסית חזק (קשור ללובי של המוניות) כך שמה שנשאר לעשות זה להטמיע בהם רגולציה מתאימה ולצמצם מקרים בזויים של חטיפת נוסעים, חסימת אוטובוסים ונושא בטיחות.
אתה רוצה שחברות האוטובוס יעלו תדירות?
אז תעלה את הסובסידיות. שלדן יהיה יותר כסף לקנות אוטובוסים חדשים, שגן תוכל להעלות משכורות ולמשוך אליה עוד נהגים. אבל משרד התחבורה הולך הפוך, הוא מעדיף לתת יותר מרחב למוניות שירות ובכך חוסך בהוצאות, ומי שנדפק מזה אלה הנוסעים,שבשביל הוא עובד בעצם.
 
דווקא המצב של אגד השתפר (כפי שכתבנו לא מזמן)

אתה רוצה שחברות האוטובוס יעלו תדירות?
אז תעלה את הסובסידיות. שלדן יהיה יותר כסף לקנות אוטובוסים חדשים, שגן תוכל להעלות משכורות ולמשוך אליה עוד נהגים. אבל משרד התחבורה הולך הפוך, הוא מעדיף לתת יותר מרחב למוניות שירות ובכך חוסך בהוצאות, ומי שנדפק מזה אלה הנוסעים,שבשביל הוא עובד בעצם.
דווקא המצב של אגד השתפר (כפי שכתבנו לא מזמן)
ואגד פועלת בשתיים מתוך שלושת הערים הגדולות
 

droriko

New member
אגד לא יותר טובים מדו

דווקא המצב של אגד השתפר (כפי שכתבנו לא מזמן)
ואגד פועלת בשתיים מתוך שלושת הערים הגדולות
אגד לא יותר טובים מדו
גם להם יש את הקוי סרדינים שלהם(567,171 ועוד) מה שצריך לעשות זה גם להשקיע יותר כסף וגם לבטל קוי רפאים שגונבים משאבים חיונים.
 

אוהד11

New member
דני, הדברים שהעלית הם סיפור הביצה והתרנגולת

מכל הדיון שהיה עד עכשיו בנושא מוניות שירות
שכחתם את היתרון החשוב ביותר של מוניות השירות: מקום ישיבה מובטח, מה שאי אפשר להגיד על האוטובוסים הסופר עמוסים שיש אפילו בקווים התדירים כמו 51.
בנקודה הזו קשה לי להאמין מה היה קורה אם היום מבטלים את מוניות שירות ב- 51 ו- 66 ומפעילים רק אוטובוסים. התדירות של האוטובוסים לא תעלה בוודאות (ל"דן" בקושי יש ציוד) והצפי שהצפיפות הבלתי נסבלת בקווים אלה (במיוחד 51) תהפוך לכזו שנוסעים רבים פשוט יישארו בתחנות. בנוסף עצם העובדה שהקווים הללו פועלים בשעות הלילה מאוד שימושי לאור שעת הסיום המוקדמת של קווים כמו 66 (חצות), הרבה לפני מה שצריך להיות במציאות. עד שקווי הלילה יהיו מתוכננים יותר טוב ולא ישמשו רק כהסעה של בליינים במסלולים לא הגיוניים (קו 466 לוקח לו יותר משעה לעשות את המסלול גם כשהכבישים פנויים לחלוטין), מוניות שירות עדיין ישמשו פיתרון משמעותי.

חוץ מיתרונות אלה, אני בהחלט יכול להסכים עם שאר הטיעונים נגד מוניות השירות. אני משתדל להימנע מהם מתי שאפשר (כלומר למעט לילה, שבת ומקומות בהם אין חלופה יעילה). עם זאת, מי שרוצה את מוניות השירות מחוץ לעסק שישכח מזה. יש להן קייס חוקי וגם לובי יחסית חזק (קשור ללובי של המוניות) כך שמה שנשאר לעשות זה להטמיע בהם רגולציה מתאימה ולצמצם מקרים בזויים של חטיפת נוסעים, חסימת אוטובוסים ונושא בטיחות.
דני, הדברים שהעלית הם סיפור הביצה והתרנגולת
אתה מתייחס, בעצן, למצב הנוכחי. צריך לראות אחורה למשל שנים רבות, כשדן צמצמה את תדירות האוטובוסים כשהיה ציוד בגלל כניסתן של מוניות השרות בצורה בלתי חוקית עד להסדרת פעילותן. אלא שמשרד התחבורה קיבל את העובדה של "כל דאלים גבר" ונתן להן רשות לפעול, מה עוד
שהדבר הוריד ממשרד התחבורה את הבעיה של הפעלת האוטובוסים בשבתות ובשעות הלילה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה