דן נרדמו בשמירה. קו מוניות חדש 51

מצב
הנושא נעול.

Ynhockey

New member


הלו..זה פורום של "דן" או של האזרחים?
כל תחרות מבורכת ובתנאי שהיא הוגנת. קיבלו אישור לקו מהרגולטור או ווטאבר? שיבורכו.

יש בפורום הזה הרבה שנאה למוניות שירות, אולי לפעמים בצדק (בנושאי בטיחות בעיקר) אבל בדרך כלל ממש לא.

מוניות השירות נוחות, מהירות ונוסעות בלילה ובשבת (בקיים רבים). למעשה הן הסיבה היחידה, ואני מדגיש *היחידה*, שאני (תושב מרכז העיר פתח תקווה) יכול לחיות בלי רכב פרטי (למרות שאת רוב נסיעותיי אני עושה באוטובוס).

התחרות שהן מספקות לאוטובוסים מבורכת, וכך גם השירות החיוני שהן מספקות לאזרחים. נכון וצריך להילחם על תחבורה ציבורית של אוטובוסים ורכבות טובה, אבל אין זו סיבה לשנוא את מפעילי מוניות השירות.
 

mister K

New member
נסיעה בשבת זה יתרון מלאכותי.


יש בפורום הזה הרבה שנאה למוניות שירות, אולי לפעמים בצדק (בנושאי בטיחות בעיקר) אבל בדרך כלל ממש לא.

מוניות השירות נוחות, מהירות ונוסעות בלילה ובשבת (בקיים רבים). למעשה הן הסיבה היחידה, ואני מדגיש *היחידה*, שאני (תושב מרכז העיר פתח תקווה) יכול לחיות בלי רכב פרטי (למרות שאת רוב נסיעותיי אני עושה באוטובוס).

התחרות שהן מספקות לאוטובוסים מבורכת, וכך גם השירות החיוני שהן מספקות לאזרחים. נכון וצריך להילחם על תחבורה ציבורית של אוטובוסים ורכבות טובה, אבל אין זו סיבה לשנוא את מפעילי מוניות השירות.
נסיעה בשבת זה יתרון מלאכותי.
אם היינו מדינה נורמלית ולא היה מוטל עוצר על האוטובוסים ליום שלם מדי שבוע, לא הייתה שום הצדקה לפעילותן של המוניות.
כמובן שהן גם מנצלות את עובדת היותן מונופול בשבתות, בכך שהן גובות מחירים מופקעים.

למעט פעילותן בשבת, הן לא מספקות שום שירות חיוני.
אותן מוניות שירות אותן אתה אוהב בכו והתלוננו אחרי הרפורמה בתח"צ בגוש דן, במסגרתה הוזל מחיר הנסיעה מתל אביב לפתח תקוה וכן הוחל המעבר בכרטיס הרב-קו.
הם לא רוצים ששירות האוטובוסים ישתפר כי אז מן הסתם לא תהיה להם עבודה, למעט בשבתות.
 
רוב הכותבים בשרשור הזה מתעלמים מעובדה אחת:

דן נרדמו בשמירה. קו מוניות חדש 51
קו מוניות 51 שיחל ב- 10.10.12על פי המסלול הבא:

פ"ת: פינסקר, אורלוב, המכבים, גיסין, זבולון המר,דרך אם המושבות(איצטדיון/ת.רכבת).
בני ברק: ששת הימים.
רמת גן: קניון איילון,אבא הלל, ז'בוטינסקי(בורסה).
ת"א: מנחם בגין (קרית הממשלה),השומרון, הר ציון, לוינסקי, תחנה מרכזית.
לפרטים: מוניות 51 בטלפון: 03-9310131



הועתק מכאן
רוב הכותבים בשרשור הזה מתעלמים מעובדה אחת:
גשר אם המושבות נפתח כבר לפני כשנה.
דן כבר הספיקו לכונן את קו 366 שנוסע דרך הגשר הזה, אבל השאירו את קו 38 וגם את נסיעת הבוקר של קו 51 שיוצאת משכונת הדר המושבות במסלול דרך ז'בוטינסקי הקדוש.
כלומר: לדן ככל הנראה אין עניין להפעיל קו אוטובוס שנוסע מפ"ת דרך כל דרך אם המושבות ודרך אבא הלל לתל אביב.
גם את קו 350 דן מפעילים דרך ז'בוטינסקי הקדוש ולא דרך אלוף שדה (שאליו אין שום קו מפתח תקוה).
אז אם דן לא מעוניינים - מה עדיף? מוניות שירות או שום דבר?
 

mister K

New member
ההחלטה פה היא לא של דן אלא של משרד התחבורה.

רוב הכותבים בשרשור הזה מתעלמים מעובדה אחת:
גשר אם המושבות נפתח כבר לפני כשנה.
דן כבר הספיקו לכונן את קו 366 שנוסע דרך הגשר הזה, אבל השאירו את קו 38 וגם את נסיעת הבוקר של קו 51 שיוצאת משכונת הדר המושבות במסלול דרך ז'בוטינסקי הקדוש.
כלומר: לדן ככל הנראה אין עניין להפעיל קו אוטובוס שנוסע מפ"ת דרך כל דרך אם המושבות ודרך אבא הלל לתל אביב.
גם את קו 350 דן מפעילים דרך ז'בוטינסקי הקדוש ולא דרך אלוף שדה (שאליו אין שום קו מפתח תקוה).
אז אם דן לא מעוניינים - מה עדיף? מוניות שירות או שום דבר?
ההחלטה פה היא לא של דן אלא של משרד התחבורה.
בדן לא יכולים לקום בוקר אחד ולהחליט על דעת עצמם שהם משנים את מסלול הקו. גם אם בעבר זה אולי היה כך בפועל, כיום זה כבר לא.
לראייה, אתה בעצמך ציינת את קו 366 שנוסע דרך הגשר. אז מניין לך שדן לא מעוניינים להפעיל משם קווים?
על עצם העובדה שאין קו מפתח תקוה לתל אביב דרך אם המושבות ואבא הלל, אפשר לבוא בטענות אך ורק למשרד התחבורה.
אני תמיד אמרתי שזה אידיוטי שכל התחבורה הציבורית מתל אביב לפתח תקוה עוברת אך רק דרך ז'בוטינסקי. אבל דן היא לא הקובעת במקרה הזה.
 
אבל לדן יש השפעה והיא יכולה להשפיע על

ההחלטה פה היא לא של דן אלא של משרד התחבורה.
בדן לא יכולים לקום בוקר אחד ולהחליט על דעת עצמם שהם משנים את מסלול הקו. גם אם בעבר זה אולי היה כך בפועל, כיום זה כבר לא.
לראייה, אתה בעצמך ציינת את קו 366 שנוסע דרך הגשר. אז מניין לך שדן לא מעוניינים להפעיל משם קווים?
על עצם העובדה שאין קו מפתח תקוה לתל אביב דרך אם המושבות ואבא הלל, אפשר לבוא בטענות אך ורק למשרד התחבורה.
אני תמיד אמרתי שזה אידיוטי שכל התחבורה הציבורית מתל אביב לפתח תקוה עוברת אך רק דרך ז'בוטינסקי. אבל דן היא לא הקובעת במקרה הזה.
אבל לדן יש השפעה והיא יכולה להשפיע על
משרד התחבורה לפי העדפותיה.
קשה לי להאמין שאם דן הייתה מבקשת להזיז את 38 לדרך אם המושבות במקום ליסוע במסלול זהה לקו 82, משרד התחבורה היה מסרב.
קשה לי להאמין שאם דן הייתה מבקשת ש-350 יסע דרף אלוף שדה במקום לסטות צפונה לז'בוטינסקי עמוס הקווים מפתח תקוה ובכלל, משרד התחבורה היה מסרב.
אני נוטה להאמין שבמקרה הזה המסלולים של 38 ו-350 נובעים בגלל רצונה של דן יותר מאשר בגלל כפייה של משרד התחבורה.
שאלה אחרת היא מדוע משרד התחבורה לא כופה על דן לשנות את המסלולים של הקווים הללו.
עם 366 דן רצתה כי לא מדובר בקו למרכז תל אביב אלא לרמת החייל.
 
ועוד דבר לגבי 366:

אבל לדן יש השפעה והיא יכולה להשפיע על
משרד התחבורה לפי העדפותיה.
קשה לי להאמין שאם דן הייתה מבקשת להזיז את 38 לדרך אם המושבות במקום ליסוע במסלול זהה לקו 82, משרד התחבורה היה מסרב.
קשה לי להאמין שאם דן הייתה מבקשת ש-350 יסע דרף אלוף שדה במקום לסטות צפונה לז'בוטינסקי עמוס הקווים מפתח תקוה ובכלל, משרד התחבורה היה מסרב.
אני נוטה להאמין שבמקרה הזה המסלולים של 38 ו-350 נובעים בגלל רצונה של דן יותר מאשר בגלל כפייה של משרד התחבורה.
שאלה אחרת היא מדוע משרד התחבורה לא כופה על דן לשנות את המסלולים של הקווים הללו.
עם 366 דן רצתה כי לא מדובר בקו למרכז תל אביב אלא לרמת החייל.
ועוד דבר לגבי 366:
גם עם הקו הזה, דן ויתרה על ז'בוטינסקי הקדוש רק ממערב לפתח תקוה (כי לא הגיוני ליסוע מפתח תקוה לרמת החייל דרך רחוב בן גוריון בבני ברק-רמת גן ולחזורמזרחה או דרך סימטאות פרדס כץ). היא לא ויתרה על ז'בוטינסקי בפתח תקוה.
לו באמת רצתה ליסוע דרך אם המושבות, הקו היה ממשיך מקפלן צפונה בדרך מלכה וזבולון המר ופונה מזבולון המר לאם המושבות (ואז 366 היה עוזר גם לתושבי הדר המושבות). אבל דן כנראה מעדיפה לוותר כמה שפחות על איסוף והורדת נוסעים במכרה הזהב - ז'בוטינסקי.
 

mister K

New member
אם משרד התחבורה היה רוצה, זה היה משתנה.

ועוד דבר לגבי 366:
גם עם הקו הזה, דן ויתרה על ז'בוטינסקי הקדוש רק ממערב לפתח תקוה (כי לא הגיוני ליסוע מפתח תקוה לרמת החייל דרך רחוב בן גוריון בבני ברק-רמת גן ולחזורמזרחה או דרך סימטאות פרדס כץ). היא לא ויתרה על ז'בוטינסקי בפתח תקוה.
לו באמת רצתה ליסוע דרך אם המושבות, הקו היה ממשיך מקפלן צפונה בדרך מלכה וזבולון המר ופונה מזבולון המר לאם המושבות (ואז 366 היה עוזר גם לתושבי הדר המושבות). אבל דן כנראה מעדיפה לוותר כמה שפחות על איסוף והורדת נוסעים במכרה הזהב - ז'בוטינסקי.
אם משרד התחבורה היה רוצה, זה היה משתנה.
אתה שוב אומר "דן ויתרה", "דן לא ויתרה"....
תבין שדן לא קובעת. משרד התחבורה הוא הקובע ואם כל הקווים נוסעים דרך ז'בוטינסקי, סימן שכך הוא רוצה.
גם קווים של מפעילים אחרים שנוסעים בין תל אביב ופתח תקוה (אגד, אפיקים), עוברים אך ורק בז'בוטינסקי.
 
אני לא מקבל את ההסבר הזה

אם משרד התחבורה היה רוצה, זה היה משתנה.
אתה שוב אומר "דן ויתרה", "דן לא ויתרה"....
תבין שדן לא קובעת. משרד התחבורה הוא הקובע ואם כל הקווים נוסעים דרך ז'בוטינסקי, סימן שכך הוא רוצה.
גם קווים של מפעילים אחרים שנוסעים בין תל אביב ופתח תקוה (אגד, אפיקים), עוברים אך ורק בז'בוטינסקי.
אני לא מקבל את ההסבר הזה
היחסים בין דן למפעילי התח"צ הם דו-צדדיים ופעמים רבות (לדעתי כולל במקרה של 366) מפעיל תח"צ פונה למשרד התחבורה בבקשה והצעה. אם דן הציעו למשרד התחבורה מסלול מסויים של קו 366, אז זה המסלול שדן העדיפו. ומשרד התחבורה מושפע לא מעט מההעדפות של מפעילי התח"צ.
האחריות היא של משרד התחבורה אבל גם של מפעילי התח"צ.
 
צ"ל: היחסים בין משרד התחבורה למפעילי התח"צ

אני לא מקבל את ההסבר הזה
היחסים בין דן למפעילי התח"צ הם דו-צדדיים ופעמים רבות (לדעתי כולל במקרה של 366) מפעיל תח"צ פונה למשרד התחבורה בבקשה והצעה. אם דן הציעו למשרד התחבורה מסלול מסויים של קו 366, אז זה המסלול שדן העדיפו. ומשרד התחבורה מושפע לא מעט מההעדפות של מפעילי התח"צ.
האחריות היא של משרד התחבורה אבל גם של מפעילי התח"צ.
צ"ל: היחסים בין משרד התחבורה למפעילי התח"צ
 

mister K

New member
האחריות למסלולים היא אך ורק של משרד התחבורה.

אני לא מקבל את ההסבר הזה
היחסים בין דן למפעילי התח"צ הם דו-צדדיים ופעמים רבות (לדעתי כולל במקרה של 366) מפעיל תח"צ פונה למשרד התחבורה בבקשה והצעה. אם דן הציעו למשרד התחבורה מסלול מסויים של קו 366, אז זה המסלול שדן העדיפו. ומשרד התחבורה מושפע לא מעט מההעדפות של מפעילי התח"צ.
האחריות היא של משרד התחבורה אבל גם של מפעילי התח"צ.
האחריות למסלולים היא אך ורק של משרד התחבורה.
 

droriko

New member
זה לא משנה אם דן הציעו או לא הציעו

אני לא מקבל את ההסבר הזה
היחסים בין דן למפעילי התח"צ הם דו-צדדיים ופעמים רבות (לדעתי כולל במקרה של 366) מפעיל תח"צ פונה למשרד התחבורה בבקשה והצעה. אם דן הציעו למשרד התחבורה מסלול מסויים של קו 366, אז זה המסלול שדן העדיפו. ומשרד התחבורה מושפע לא מעט מההעדפות של מפעילי התח"צ.
האחריות היא של משרד התחבורה אבל גם של מפעילי התח"צ.
זה לא משנה אם דן הציעו או לא הציעו
אם משרד התחבורה מגיע למסקנה שצריך לעשות קו מפתח תקווה לתחנה מרכזית דרך אם המושבות הוא צריך לתת את זה לאחת מחברות האוטובוס נקודה. מילא אם היה נותן את זה לדן ובנוסף גם מפעיל מוניות שירות באותו קו,שזה שלעצמו חמור, אבל כאן כבר מדובר בפטנט חדש-שרק מוניות השירות יפעילו את הקו, משרד התחבורה שובר את השיאים של עצמו.
 

mister K

New member
אני לא יודע מהם רצונותיה של דן במקרה הזה.

אבל לדן יש השפעה והיא יכולה להשפיע על
משרד התחבורה לפי העדפותיה.
קשה לי להאמין שאם דן הייתה מבקשת להזיז את 38 לדרך אם המושבות במקום ליסוע במסלול זהה לקו 82, משרד התחבורה היה מסרב.
קשה לי להאמין שאם דן הייתה מבקשת ש-350 יסע דרף אלוף שדה במקום לסטות צפונה לז'בוטינסקי עמוס הקווים מפתח תקוה ובכלל, משרד התחבורה היה מסרב.
אני נוטה להאמין שבמקרה הזה המסלולים של 38 ו-350 נובעים בגלל רצונה של דן יותר מאשר בגלל כפייה של משרד התחבורה.
שאלה אחרת היא מדוע משרד התחבורה לא כופה על דן לשנות את המסלולים של הקווים הללו.
עם 366 דן רצתה כי לא מדובר בקו למרכז תל אביב אלא לרמת החייל.
אני לא יודע מהם רצונותיה של דן במקרה הזה.
מה שאני יודע הוא שדן היא לא הקובעת.
גם לדעתי המעבר של 38 ו-350 בז'בוטינסקי ולא באם המושבות/אלוף שדה, מטופש ביותר.
מדוע משרד התחבורה לא כופה על דן לשנות את המסלולים? שאלה טובה... כנראה שיש לו שיקולים משלו וייתכן שהם לא בהכרח לטובת נוסעי האוטובוסים. תהיה בטוח שאם משרד התחבורה ירצה, יהיו קווי אוטובוס שייסעו דרך אלוף שדה ואם המושבות.
 
אתן לך עוד סיבה מדוע דן וגם מפעילים אחרים

אני לא יודע מהם רצונותיה של דן במקרה הזה.
מה שאני יודע הוא שדן היא לא הקובעת.
גם לדעתי המעבר של 38 ו-350 בז'בוטינסקי ולא באם המושבות/אלוף שדה, מטופש ביותר.
מדוע משרד התחבורה לא כופה על דן לשנות את המסלולים? שאלה טובה... כנראה שיש לו שיקולים משלו וייתכן שהם לא בהכרח לטובת נוסעי האוטובוסים. תהיה בטוח שאם משרד התחבורה ירצה, יהיו קווי אוטובוס שייסעו דרך אלוף שדה ואם המושבות.
אתן לך עוד סיבה מדוע דן וגם מפעילים אחרים
מתרחקים מדרך אם המושבות בפתח תקוה - תחנת הרכבת קרית אריה.
קווים שיסעו לכל אורך דרך אם המושבות בפתח תקוה ישרתו גם נוסעים שירצו להגיע לתחנת קרית אריה.
לא סתם קווים 137 ו-366 שכן נוסעים דרך גשר אם המושבות מגיעים אליו דרך רחוב היצירה.
לחברות האוטובוסים אין עניין להזין את תחנת קרית אריה ועד היום משרד התחבורה מאפשר להן זאת (כולל לחברת קווים) מבלי שיתערב.
 

mister K

New member
גם אם זה נכון, זו אשמת משרד התחבורה.

אתן לך עוד סיבה מדוע דן וגם מפעילים אחרים
מתרחקים מדרך אם המושבות בפתח תקוה - תחנת הרכבת קרית אריה.
קווים שיסעו לכל אורך דרך אם המושבות בפתח תקוה ישרתו גם נוסעים שירצו להגיע לתחנת קרית אריה.
לא סתם קווים 137 ו-366 שכן נוסעים דרך גשר אם המושבות מגיעים אליו דרך רחוב היצירה.
לחברות האוטובוסים אין עניין להזין את תחנת קרית אריה ועד היום משרד התחבורה מאפשר להן זאת (כולל לחברת קווים) מבלי שיתערב.
גם אם זה נכון, זו אשמת משרד התחבורה.
יש לו את היכולת לכפות על חברה זכיינית לנסוע במסלול מסוים והוא לא עושה זאת.
 

אורי404

New member
את תחנת קרית אריה או תחנות רכבת בכלל?

אתן לך עוד סיבה מדוע דן וגם מפעילים אחרים
מתרחקים מדרך אם המושבות בפתח תקוה - תחנת הרכבת קרית אריה.
קווים שיסעו לכל אורך דרך אם המושבות בפתח תקוה ישרתו גם נוסעים שירצו להגיע לתחנת קרית אריה.
לא סתם קווים 137 ו-366 שכן נוסעים דרך גשר אם המושבות מגיעים אליו דרך רחוב היצירה.
לחברות האוטובוסים אין עניין להזין את תחנת קרית אריה ועד היום משרד התחבורה מאפשר להן זאת (כולל לחברת קווים) מבלי שיתערב.
את תחנת קרית אריה או תחנות רכבת בכלל?
למרבה המזל בשרון יש שירות אוטובוסים טוב של "מטרופולין" מתחנות סוקולוב ונורדאו. גם בהרצליה נעשו שיפורים.
 
דבר אחד רק בגדר תעלומה- מדוע "קווים"

אתן לך עוד סיבה מדוע דן וגם מפעילים אחרים
מתרחקים מדרך אם המושבות בפתח תקוה - תחנת הרכבת קרית אריה.
קווים שיסעו לכל אורך דרך אם המושבות בפתח תקוה ישרתו גם נוסעים שירצו להגיע לתחנת קרית אריה.
לא סתם קווים 137 ו-366 שכן נוסעים דרך גשר אם המושבות מגיעים אליו דרך רחוב היצירה.
לחברות האוטובוסים אין עניין להזין את תחנת קרית אריה ועד היום משרד התחבורה מאפשר להן זאת (כולל לחברת קווים) מבלי שיתערב.
דבר אחד רק בגדר תעלומה- מדוע "קווים"
מוציאים קווים, ובקושי משאירים קו אחד (שגם לא תואם את זמני הרכבת) בכל אחת מ-2 תחנות הרכבת בפתח תקווה? הרי קווים בכלל לא ייפגעו מכך. אין לקווים אוטובוסים מפ"ת לת"א בכלל או מפ"ת לצפון, לדרום וכו'. יש לה רק לבקעת אונו, לשם אין רכבת.
 

אורי404

New member
קודם כל יש בעיות אחרות עם תחנות פתח תקווה

דבר אחד רק בגדר תעלומה- מדוע "קווים"
מוציאים קווים, ובקושי משאירים קו אחד (שגם לא תואם את זמני הרכבת) בכל אחת מ-2 תחנות הרכבת בפתח תקווה? הרי קווים בכלל לא ייפגעו מכך. אין לקווים אוטובוסים מפ"ת לת"א בכלל או מפ"ת לצפון, לדרום וכו'. יש לה רק לבקעת אונו, לשם אין רכבת.
קודם כל יש בעיות אחרות עם תחנות פתח תקווה
הקימו את אותן תחנות, לרבות קרית אריה, בלי לחשוב על מיקום טוב יותר.
לדעתי היה מיותר להקים את תחנת קרית אריה, במיקומה הנוכחי. במקום זה היה עדיף להקים תחנה מול פארק אזורים. משם לא היה צריך תח"צ מזין, אלא הליכה קצרה.
תחנה נוספת מול שכונת אם המושבות, שתהיה קרובה במרחק הליכה.
לגבי תחנת סגולה - לכל הפחות היה צריך לאפשר מעבר נוח יותר להולכי רגל מהתחנה לכיוון כביש 40 הראשי.
 
הבעיה עם תחנות פתח תקוה כיום היא כן תח"צ מזין

קודם כל יש בעיות אחרות עם תחנות פתח תקווה
הקימו את אותן תחנות, לרבות קרית אריה, בלי לחשוב על מיקום טוב יותר.
לדעתי היה מיותר להקים את תחנת קרית אריה, במיקומה הנוכחי. במקום זה היה עדיף להקים תחנה מול פארק אזורים. משם לא היה צריך תח"צ מזין, אלא הליכה קצרה.
תחנה נוספת מול שכונת אם המושבות, שתהיה קרובה במרחק הליכה.
לגבי תחנת סגולה - לכל הפחות היה צריך לאפשר מעבר נוח יותר להולכי רגל מהתחנה לכיוון כביש 40 הראשי.
הבעיה עם תחנות פתח תקוה כיום היא כן תח"צ מזין
בגלל שקווי האוטובוס המזינים עלובים ולא מכסים את כל חלקי פתח תקוה, תחנות הרכבת של פ"ת משמשות בעיקר בעלי רכבים פרטיים.
נעשו טעויות עם המיקומים של התחנות אבל זו כבר היסטוריה ומצב עובדתי שלא ניתן לשנות. את בעיית ההזנה ניתן לשנות.
 
קווים טוענים שאין להם מספיק אוטובוסים עבור

דבר אחד רק בגדר תעלומה- מדוע "קווים"
מוציאים קווים, ובקושי משאירים קו אחד (שגם לא תואם את זמני הרכבת) בכל אחת מ-2 תחנות הרכבת בפתח תקווה? הרי קווים בכלל לא ייפגעו מכך. אין לקווים אוטובוסים מפ"ת לת"א בכלל או מפ"ת לצפון, לדרום וכו'. יש לה רק לבקעת אונו, לשם אין רכבת.
קווים טוענים שאין להם מספיק אוטובוסים עבור
קווים לתחנות הרכבת. עבור קווי הזנה כאלה קווים צריכה יותר אוטובוסים ויותר נהגים - כסף, זה שם המשחק.
 

אורי404

New member
מה לגבי הפעימה הבאה והמכרז הבא?

קווים טוענים שאין להם מספיק אוטובוסים עבור
קווים לתחנות הרכבת. עבור קווי הזנה כאלה קווים צריכה יותר אוטובוסים ויותר נהגים - כסף, זה שם המשחק.
מה לגבי הפעימה הבאה והמכרז הבא?
מתוכנן לצאת מכרז לאזור פתח תקווה-ראש העין ביחד עם בקעת אונו.
מעניין האם לוקחים בחשבון את גידולן של הערים השונות במכרז ובמקרה זה של פתח תקווה וכן קיומן של שתי תחנות הרכבת בעיר והאם לשם כך מתוכננים שינויים בהוספת קווים חדשים ובהוספת נסיעות, בדומה למה שנעשה במכרז השרון הדרומי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה