חני1110

New member


האיש שלימד את העולם איך עובד זיכרון


מאת: מערכת וואלה!
יום חמישי, 10 באפריל 2014, 8:44

קנת קוצ'ריין שהיה מושא מחקרם של חוקרים רבים מת 32 שנים אחרי שאיבד את הזיכרון.
המקרה הנדיר של אדם שאין לו עבר ולא עתיד, סיפק לאנושות צוהר חד פעמי אל נבכי המוח /

קנט קוצ'ריין, האיש שלימד את עולם המדע איך עובד הזיכרון האנושי, מת בשבוע שעבר בביתו שבטורונטו בגיל 62.

בשנת 1981 כשהיה בן 30 עבר קוצ'ריין תאונת אופנוע וסבל בעקבותה מ"אמנזיה אנטרוגרדית", שהיא אובדן זיכרון של מה שקרה לאחר גורם האמנזיה. במשך למעלה משני העשורים לימד האיש שלא יכל לייצר זכרונות חדשים, את עולם הנוירו-פסיכולוגיה על זיכרון ותרם למחקרים רבים,
בהם כונה בשם K.C. כך פורסם במגזין Slate.

קוצ'ריין היה חבר בלהקות רוק, חגג בפסטיבלים, שיחק קלפים עד השעות הקטנות של הלילה והשתתף בקטטות ברים. הוא גם איבד את ההכרה. פעמיים.
פעם אחת כשערמה של חציר (באלה) פגעה בראשו
פעם שנייה כשנפל מאופנוע שטח.
בתאונה השלישית הוא כבר איבד את הזיכרון,
וגם את שני ההיפוקמפוסים שלו שמצויים בתוך האונות בשני צדי המוח ואחראים לניווט ולזיכרון.

בחקר המוח עדיין רב הנסתר על הגלוי

ההיפוקמפוס, כך למדו החוקרים בשנות החמישים, עוזר ביצירת ושמירת זכרונות חדשים ובשיחזור ישנים.
בלי היפוקמפוס מתפקד, תאריכים, שמות ואינפורמציה אחרת עוברים במוח כמו דרך מסננת.
או כך לפחות חשבו - עד שנתקלו בקוצ'ריין.
הוא הוכיח להם שבמוח האנושי עדיין רב הנסתר על הגלוי, ושזכרונות יכולים לעקוף את ההיפוקמפוס.

אחרי התאונה איבד קוצ'ריין את רוב זכרונות העבר שלו ולא יכול היה לייצר כמעט זכרונות חדשים.
חוקר מוח בשם אנדל טולווינג החל לחקור את המקרה וגילה כי המוח של קוצ'ריין דווקא כן יכול לזכור אירועים ואנשים מעברו.

הגילוי המפתיע הצטרף לגילוי נוסף, וטולווינג הבין כי כל הזכרונות הללו הם דברים שניתן למצוא בספרים.
טולווינג קרא לתופעה הזו "זכרונות סמנטיים", כאלה שנטולים כל הקשר או חשיבות רגשית. הם פשוט הפכו להיות דברים שקרו.

קוצ'ריין גם סבל מאובדן של "זיכרון אפיזודי" שהוא הזיכרון שקשור לאוטוביוגרפיה של כל אדם, כמו שמות, מקומות, תאריכים ואירועים.

ב-1979 למשל, שנתיים לפני תאונת האופנוע שבה נפגע, הכין קוצ'ריין הפתעה עבור חתונת אחיו וסילסל את שערו. למשך כל חייו הוא זכר שאחיו התחתן ואפילו זיהה את האורחים באלבום התמונות (עובדות), אך הוא לא הצליח לזכור שהיה בחתונה או איך הגיבה משפחתו להפתעה שעשה לה (החוויה האישית).

המעט שהצליח לזכור על חייו נראה כאילו נלקח מספר אוטוביוגרפי משעמם. אפילו רגעים מלאי משמעות הפכו ליבשים וטכניים.

הוא למשל זכר שמשפחתו עזבה את ביתה אחרי שרכבת עמוסה חומרים כימיים ירדה מהפסים וחומרים רעילים דלפו בקרבת מקום.
הוא גם זכר שאחיו האהוב מת שנתיים לפני התאונה שלו,
אבל לכל אלה לא הייתה חשיבות רגשית. שוב, הם הפכו להיות רק אירועים שקרו.///
 

comingof01age

New member
המוח הוא איבר לחישה. כדי לחוש פיזיות

או להסביר מה העין רואה. הכל פיזי - גם המוח - המוח לא קשור או יכול להוכיח או להסביר או אפילו לראות בבירור רוחניות - וגם אם הוא כן רואה רוחניות - זה לאחר יציאת הנשמה מגופו - לא כולם רוחניים ולא כולם בעלי נשמה - שאר היצורים חיים על שינוי ועיוות מידע שהמוח קולט - וזה תפקידם - לשקר לרמות ולגנוב - אין להם מהות ובטח שלא נשמה - לכן גם אין להפ ידע על רוחניות אמיתית- כמובן שעל כך הם ישקרו ויערערו כי "אני יודע/ת מי /מה אני ואין כזה דבר רע רק טוב - רק -תחכה - ותראה בעצמך.. וזהו יום חושך - לחכות בצד ולנסות "לראות" את המאמרים ו
"הוכחות" שלהם לגביי קיום חוצנים, מלאכים, אלוהים, או מה זה נשמה - לגבי כל דבר אחר יש להם כבר תואר רביעי - בפיזיות הם הכי טובים - ומשקרים שהם נאורים - כדי לעקב אותך בדבר שקר על מהותך - שאתה שייך להם אבל "יש לך בעיה" - ואז אתה משתכנע או מובל להאמין, -להאמין- שמשהו בך לא בסדר - כשבעצם - הם המפתים, הם המשקרים והם המסממים את מוחנו - ואומרים כי המוח הוא דבר נפלא - כדי לנסות לשעבדו ולהרוס אותו - ואתם עוזרים להם - מכניסים חומרים זרים לגוף כדי לחוש עילוי - אבל לחוש זה לא לראות ולראות זה לא ממש להבין - אלא יותר "לראות אשליה אופטית של העין" - ומה שאתה תראה - מישהו יגיד לך שזה ציפור, זה מטוס, זה מיסטיקן - וזה שקר. הנשמה שלנו היא המהות שלנו ולא אחרת - המוח לאחר המוות הוא חלק מן חלקי הגוף - והנמה נפרת מהגוף בזמן נתון כלשהוא - אז אל תהרסו את התפקיד והזכות שלכם לבחירה חופשית - לא להרוס את עצמכם - כדי לא לסבול או להשתעבד לחומר. וזה הכי חשוב. וזה הכי "מסר רוחני" שאפשר להעביר . כמובן, לדעתנו. - עד שיגיע שיכנוע מ"כינוי אחר" - וזה תמיד יהיה כינוי - גם אם תראה אותם פיזית.
 

comingof01age

New member
כמו שהביאה חני במאמר :

"עולם הנוירו-פסיכולוגיה על זיכרון ותרם למחקרים רבים,
בהם כונה בשם K.C. כך פורסם במגזין Slate.

קוצ'ריין היה חבר בלהקות רוק, חגג בפסטיבלים, שיחק קלפים עד השעות הקטנות של הלילה והשתתף בקטטות ברים. הוא גם איבד את ההכרה. פעמיים.
פעם אחת כשערמה של חציר (באלה) פגעה בראשו
פעם שנייה כשנפל מאופנוע שטח.
בתאונה השלישית הוא כבר איבד את הזיכרון,
וגם את שני ההיפוקמפוסים שלו שמצויים בתוך האונות בשני צדי המוח ואחראים לניווט ולזיכרון."


מה היה תפקידו? לערער על שיכנוע ה"נוירו-פסיכולוגיה" וה"מדע" שהוא יכול לחיות גם ללא "זיכרון"..
והזוועה? "פורסם במגזין "SLATE".. ממש מעניין עיתוני מחקר של המוח - תמיד המוח דפוק ואם הוא לא דפוק אז המשפחה שלך ואתה בוחר בחירות לטא טובות עבורך - רק סמם והרוס את עצמך כבר כדי שהנשמה לא תדע.. אבל הנשמה זוכרת כל זיכרון פיזי - כי ככה היא למדה - והשקרנים? זה לא יהיה סוף נחמד של העידן החדש..
 
בהחלט יהיו עוד פוסטים אבל במשורה וגם אני

מעדיפה שעניינים יתחממו קצת ואנשים יתחילו להתאגד כדי להציל את נפשם אני אביא
עדכונים חמים מהשטח
אבל רק מישראל...

ובעזרת השם תהיה מהפיכה
 

comingof01age

New member
מעולה:)

ובעזרת השם תהיה מהפיכה. כי מזמן לא היה איזה הפגנה אלימה איכנשהוא בארץ. אז נחכה ליד החדשות כדי שאולי יצלמו את המאבק. בהצלחה בדרכך - רק בישראל.
 

comingof01age

New member
מצויין - גם תעלי ליוטוב עם השאר..

וכל מה שצריך זה איזה אדם מהעם שיצלם את עצמו בדירה שלו "מדבר וזועם על מה שהוא קרא או ראה בחדשות או קרא באינטרנט הרגע.. " "האם אתם איתי?! .. " ואז יש עוד הודעה - "גם אני ראיתי את זה אתה צודק" - בין לבין יש הודעה של "כולכם טועים" וכן הלאה.. וככה נוצר לו עוד וויכוח חסר טעם - כדי להתעצבן - ובעיקר - לעצבן. כשמישהו יוצר פאניקה - בעיקר בפורומים השונים באינטרנט - אז ישר כועסים - וכעס זה לא טוב לבריאות. מצד שני - את יכולה להיות כתבת מדינית. מה כתבת מדינית עושה? לוקחת מיקרופון ועולה לשידור לדווח -

אבל אתם רוצים את הAFTER SHOW- BEHIND THE MAKING A SCENE -

את הוויכוחים שאחרי התוכנית ריאליטי של "תוכניות האליטה המרושעת של העולם" - כדי לעורר את הנושא למחלוקת. "שולחן הדיונים העגול" כגון "לונדון וקירשנבאום" שנעלמו מהטלויזיה (בנתיים?)

- אתם רוצים לשבת באולפן, על כיסא - ולהתחיל לריב עם אחד ממנהיג הממשלה (שהממשלה מוסיפה לאחר שבחרתם במנהיג לממשלה עצמה) -
"איך כזאת טעות קרתה"-

ואז תגיעו למקסימום שולחן דיונים בחדשות בחו"ל - וזה לא נקרא "לעורר" - זה נקרא לחפש לך חברים לעניין משותצף - אז תעוררי חברות שלך - ואם בא לך עוד חברות אז תראי ימ מגיבה לך לנושא הזה - ותשלחי לה מסר או אימייל איפה להיפגש וככה תזכי בחברה לחיים - אז תגידי שאת רוצה להיות מעורבת חברתית..

מעבר לכך, "אני רוצה לעורר" - אנחנו רוצים הרבה דברים - תהיי בממשלה אולי הם יתגשמו.

זה נקרא ליצור פאניקה דרך "דיון נימוסי" - עד שיש מצב שתבינו שאף אחד לא ממש צופה בחדשות בחו"ל.

הם עסוקים בלהיות עסוקים. כמו לעבוד או לדבר עם חברים.. פוליטיקה שהיא לא עשייה למען בריאות תושביה - היא למען דיון אינסופי של תירוציה. וגם על זה תדברו - ותדברו -ותדברו. אז מה נלמד ב"ישראל"? שאתם רוצים לריב. לא לעורר. ולא לגרום לכולם להבין - אתם רוצים שכולם יתעצבנו - אתם רוצים פיתרון זריזות לדיעות שלכם - ומשתמשים במצב פוליטי או קוספירציה כ"אני חייבת לעורר את כולם " - מילותיה של אקטיביסטית ממוצעת מ"גריןפיס". - לצעוק ולצעוק.

אז בבקשה - תמשיכי לכתוב עוד תגובה. בשמחה רבה נקרא את הפאניקה שלך לגביי אג'נדות, אליטות והאילומינטי - כי זה נעים להוציא כעס דרך "דיון על נושא מסעיר" - אולי גם תרכשי לך ידידת אמת לנושא המטריד.
 
למעלה