צר וכואב לי מאוד: כרגע שמעתי על תאונה

מצב
הנושא נעול.

ארזS

New member
צר וכואב לי מאוד: כרגע שמעתי על תאונה

צר וכואב לי מאוד: כרגע שמעתי על תאונה
קטלנית בדרך ז'בוטינסקי בפתח תקווה.
הולך רגל נהרג מפגיעת אוטובוס.
עדיין אינני יודע אם גם האסון הזה קרה במת"צ המקולל או במקום אחר.
 

ארזS

New member
כפי שכתבת זה פשוט לא נגמר

התאונה האחרונה ארעה עם אוטובוס קו 86 אפיקים
בדיוק באותו מקום לפי תיאור הרחובות, וגם אז הסתיים האירוע בטרגדיה...

זה פשוט לא נגמר..
כפי שכתבת זה פשוט לא נגמר
וזה לא יגמר.
ואני נשבע שאינני נביא ולא חוזה עתידות.
אלה פשוט דברים ידועים שיקרו לצערי הרב עוד פעמים רבות בתנאים הנוכחיים, כפי שגם כתבתי בעבר.
 

ארזS

New member
הפעם האוטובוס המעורב הוא של אגד בקו 164.

צר וכואב לי מאוד: כרגע שמעתי על תאונה
קטלנית בדרך ז'בוטינסקי בפתח תקווה.
הולך רגל נהרג מפגיעת אוטובוס.
עדיין אינני יודע אם גם האסון הזה קרה במת"צ המקולל או במקום אחר.
הפעם האוטובוס המעורב הוא של אגד בקו 164.
http://www.mivzaklive.co.il/archives/46468
 

ארזS

New member
כתבה + סרטון מהמקום

צר וכואב לי מאוד: כרגע שמעתי על תאונה
קטלנית בדרך ז'בוטינסקי בפתח תקווה.
הולך רגל נהרג מפגיעת אוטובוס.
עדיין אינני יודע אם גם האסון הזה קרה במת"צ המקולל או במקום אחר.
כתבה + סרטון מהמקום
שיבהיר לכל מי שאומר "הם מתאבדים אז שיתאבדו" שהתשובה שלהם ממש לא חכמה [בלשון עדינה].
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4314593,00.html
 

ארזS

New member
זה ממש "ציר המוות", כשל חמור בתשתית

צר וכואב לי מאוד: כרגע שמעתי על תאונה
קטלנית בדרך ז'בוטינסקי בפתח תקווה.
הולך רגל נהרג מפגיעת אוטובוס.
עדיין אינני יודע אם גם האסון הזה קרה במת"צ המקולל או במקום אחר.
זה ממש "ציר המוות", כשל חמור בתשתית
אפשר להגיד חינוך ומודעות מפה עד אחרית הימים, אם אתה יוצר תשתית בטיחותית בעייתית אתה תיתקל במקרים חמורים ביותר כפי שנתקלנו, נתקלים ועוד ניתקל בהם. זה פשוט עולה בדם, המון דם. במשרד התחבורה, עושים חצי עבודה, מבינים את הבעיה אבל במקום לפעול לתיקון התשתית על ידי הפרדה מוחלטת בין הולכי הרגל לציר התנועה הקטלני בדמות גשרים ומעברים, מסתפקים בהדרכה לנהגים.. מעט מדי ומאוחר מדי וזה פשוט מחדל של כל הגורמים המעורבים ולא רק משרד התחבורה. צריך לפעול בצורה נרחבת בכדי להקים מעברים בטוחים במת"צ המורכב הזה.
 

ארזS

New member
אני צועק את זה כבר תקופה ארוכה

זה ממש "ציר המוות", כשל חמור בתשתית
אפשר להגיד חינוך ומודעות מפה עד אחרית הימים, אם אתה יוצר תשתית בטיחותית בעייתית אתה תיתקל במקרים חמורים ביותר כפי שנתקלנו, נתקלים ועוד ניתקל בהם. זה פשוט עולה בדם, המון דם. במשרד התחבורה, עושים חצי עבודה, מבינים את הבעיה אבל במקום לפעול לתיקון התשתית על ידי הפרדה מוחלטת בין הולכי הרגל לציר התנועה הקטלני בדמות גשרים ומעברים, מסתפקים בהדרכה לנהגים.. מעט מדי ומאוחר מדי וזה פשוט מחדל של כל הגורמים המעורבים ולא רק משרד התחבורה. צריך לפעול בצורה נרחבת בכדי להקים מעברים בטוחים במת"צ המורכב הזה.
אני צועק את זה כבר תקופה ארוכה
הזעקתי אמצעי תקשורת שצילמו והקרינו והסבירו, אבל כלום לא עוזר ולצערי גם לא יעזור.
 

alantan

New member
גשרים ומנהרות לא יפתרו את הבעיה

זה ממש "ציר המוות", כשל חמור בתשתית
אפשר להגיד חינוך ומודעות מפה עד אחרית הימים, אם אתה יוצר תשתית בטיחותית בעייתית אתה תיתקל במקרים חמורים ביותר כפי שנתקלנו, נתקלים ועוד ניתקל בהם. זה פשוט עולה בדם, המון דם. במשרד התחבורה, עושים חצי עבודה, מבינים את הבעיה אבל במקום לפעול לתיקון התשתית על ידי הפרדה מוחלטת בין הולכי הרגל לציר התנועה הקטלני בדמות גשרים ומעברים, מסתפקים בהדרכה לנהגים.. מעט מדי ומאוחר מדי וזה פשוט מחדל של כל הגורמים המעורבים ולא רק משרד התחבורה. צריך לפעול בצורה נרחבת בכדי להקים מעברים בטוחים במת"צ המורכב הזה.
גשרים ומנהרות לא יפתרו את הבעיה
כי אותם אנשים שחוצים באדום לא יטרחו לרדת או לעלות עם כל העיקוף שכרוח בכך.

הפתרון אכן צריך להיות הנדסי, אבל יותר בכיוון של הפרדה בכל מקום שאינו מעבר חציה, ובהנדוס המעברים כך ש:-
1) האוטובוסים יהיו במצב איטי בעת המעבר בהם - כלומר בדיוק אחרי תחנות וללא אפשרות עקיפה.
2) עם אי תנועה נוסף בין שני הכיוונים של התח"צ.

יתכן שהדבר יהיה מאוד קשה ליישום עתה...
 

ארזS

New member
לא מדובר באנשים שחוצים באדום

גשרים ומנהרות לא יפתרו את הבעיה
כי אותם אנשים שחוצים באדום לא יטרחו לרדת או לעלות עם כל העיקוף שכרוח בכך.

הפתרון אכן צריך להיות הנדסי, אבל יותר בכיוון של הפרדה בכל מקום שאינו מעבר חציה, ובהנדוס המעברים כך ש:-
1) האוטובוסים יהיו במצב איטי בעת המעבר בהם - כלומר בדיוק אחרי תחנות וללא אפשרות עקיפה.
2) עם אי תנועה נוסף בין שני הכיוונים של התח"צ.

יתכן שהדבר יהיה מאוד קשה ליישום עתה...
לא מדובר באנשים שחוצים באדום
גם אני חוצה באדום. גם אתה.
מדובר במשהו שגורם לאנשים לעשות את הטעות הפטאלית הזאת, ושהופך את הטעות לפטאלית, שלא כמו במקומות אחרים "רגילים".
כמה צריך לחזור ולהסביר שזה לא דבר רגיל ?
 

alantan

New member
בסדר, אבל זה לא משנה את העובדה שיש לא מעט

לא מדובר באנשים שחוצים באדום
גם אני חוצה באדום. גם אתה.
מדובר במשהו שגורם לאנשים לעשות את הטעות הפטאלית הזאת, ושהופך את הטעות לפטאלית, שלא כמו במקומות אחרים "רגילים".
כמה צריך לחזור ולהסביר שזה לא דבר רגיל ?
בסדר, אבל זה לא משנה את העובדה שיש לא מעט
אנשים שעדיין לא יעשו את העיקוף. אפשר גם להתיחס לעיקר במשפט שכתבתי.
 

ארזS

New member
הרי ברור שאני מסכים איתך

בסדר, אבל זה לא משנה את העובדה שיש לא מעט
אנשים שעדיין לא יעשו את העיקוף. אפשר גם להתיחס לעיקר במשפט שכתבתי.
הרי ברור שאני מסכים איתך
בפעם הזאת כמו בפעמים הקודמות וכמו בפעמים שעוד יבואו רחמנא ליצלן.

והרי ברור שלא טענתי אפילו פעם אחת שמדובר באנשים שסתם טיילו להנאתם על הכביש כשלא היתה בו תנועה ביום כיפור...

כל מה שכתבתי ואמשיך לכתוב זה שיש בעייה, שרבים כבר מבינים שיש בעייה, והשאלה היא איך פותרים את הבעייה.

וכל עוד המצב הקיים נשאר הרי שלצערי עוד נדון בכך.
 

eran2020

New member
צריך לסגור מחר את נתיב התחבורה הציבורית

צר וכואב לי מאוד: כרגע שמעתי על תאונה
קטלנית בדרך ז'בוטינסקי בפתח תקווה.
הולך רגל נהרג מפגיעת אוטובוס.
עדיין אינני יודע אם גם האסון הזה קרה במת"צ המקולל או במקום אחר.
צריך לסגור מחר את נתיב התחבורה הציבורית
לשים מחסומים על מעברי החצייה,
לשים תחנות מאולתרות בצדי הכביש
ולתכנן מחדש את הנתיב.

עד שלא יתקבל פתרון
לא יהיה נתיב תחבורה ציבורית.
 

darkshadow1

New member
הפתרון פשוט מאוד-

צריך לסגור מחר את נתיב התחבורה הציבורית
לשים מחסומים על מעברי החצייה,
לשים תחנות מאולתרות בצדי הכביש
ולתכנן מחדש את הנתיב.

עד שלא יתקבל פתרון
לא יהיה נתיב תחבורה ציבורית.
הפתרון פשוט מאוד-
המת"צ בז'בוטינסקי הוא בעצם ההתגשמות של התחזיות השחורות מהתקופה שלפני הפעלת הרכבת הקלה בירושלים, שצפו הרוגים רבים מקרב הירושלמים הלא-מחונכים. אז השקיעו, חינכו את האוכלוסיה- ואת התוצאות כולנו רואים בדמות מספר נמוך של נפגעים. אם היו עושים את אותו הדבר עם הפעלת המת"צ, לחברה קדישא הייתה קצת פחות עבודה.
 

amit1270

New member
אין קשר לחינוך

הפתרון פשוט מאוד-
המת"צ בז'בוטינסקי הוא בעצם ההתגשמות של התחזיות השחורות מהתקופה שלפני הפעלת הרכבת הקלה בירושלים, שצפו הרוגים רבים מקרב הירושלמים הלא-מחונכים. אז השקיעו, חינכו את האוכלוסיה- ואת התוצאות כולנו רואים בדמות מספר נמוך של נפגעים. אם היו עושים את אותו הדבר עם הפעלת המת"צ, לחברה קדישא הייתה קצת פחות עבודה.
אין קשר לחינוך
כל החינוך שבעולם לא ימנע מהולך רגל כזה או אחר לעשות את טעות חייו. השאלה היא איך ליצור תשתית "סלחנית" שלא תאפשר דברים כאלה, ונראה שבמת"צ בפתח תקווה לא דאגו לזה.
ההשוואה לרכבת הקלה לא נכונה כי שם המסלול בנוי בצורה טובה והוא גם מסלול ייעודי ומובחן. בנוסף לכך, הרכבת הקלה לא מגיעה למהירויות של האוטובוסים במת"צ הזה בקרבת מעברי חצייה ותחנות (מקום מועד לחציית הולכי רגל).
 

darkshadow1

New member
ברור שזה לא פיתרון מושלם.

אין קשר לחינוך
כל החינוך שבעולם לא ימנע מהולך רגל כזה או אחר לעשות את טעות חייו. השאלה היא איך ליצור תשתית "סלחנית" שלא תאפשר דברים כאלה, ונראה שבמת"צ בפתח תקווה לא דאגו לזה.
ההשוואה לרכבת הקלה לא נכונה כי שם המסלול בנוי בצורה טובה והוא גם מסלול ייעודי ומובחן. בנוסף לכך, הרכבת הקלה לא מגיעה למהירויות של האוטובוסים במת"צ הזה בקרבת מעברי חצייה ותחנות (מקום מועד לחציית הולכי רגל).
ברור שזה לא פיתרון מושלם.
פיתרון מושלם זה להביא דחפורים ולעצב את כל הרחוב מחדש. מן הסתם לא יכולים לעשות את זה, וגם לא יכולים לסגור את המת"צ כי סגירה שלו תגרום לקטסטרופה תחבורתית (ולא נראה לי הזוי להניח שרק הזיהום העודף שהמהלך יגרום יהרוג יותר אנשים מהמת"צ הבעייתי).
נגיד שמחר יקימו גשרים שיאפשרו לצמצם למינימום האפשרי את המעבר של הולכי הרגל על הכביש. נראה לך שזה יפחית את כמות ההרוגים? סביר שהולכי הרגל שלא מתסכלים לשני הכיוונים הם גם אלה שיחצו את הכביש מתחת לגשר כדי לחסוך את העלייה ואת הירידה.
חינוך להולכי רגל ולנהגים (ואולי הורדה של המהירות המותרת בקטעים הבעייתיים?) זה מהלך שאפשר להתחיל ליישם אותו תוך פרק זמן של ימים עד שבועות בודדים. כל מהלך אחר יקח זמן ממושך בהרבה.
 

amit1270

New member
לא יודע אם צריך דחפורים או גשרים

ברור שזה לא פיתרון מושלם.
פיתרון מושלם זה להביא דחפורים ולעצב את כל הרחוב מחדש. מן הסתם לא יכולים לעשות את זה, וגם לא יכולים לסגור את המת"צ כי סגירה שלו תגרום לקטסטרופה תחבורתית (ולא נראה לי הזוי להניח שרק הזיהום העודף שהמהלך יגרום יהרוג יותר אנשים מהמת"צ הבעייתי).
נגיד שמחר יקימו גשרים שיאפשרו לצמצם למינימום האפשרי את המעבר של הולכי הרגל על הכביש. נראה לך שזה יפחית את כמות ההרוגים? סביר שהולכי הרגל שלא מתסכלים לשני הכיוונים הם גם אלה שיחצו את הכביש מתחת לגשר כדי לחסוך את העלייה ואת הירידה.
חינוך להולכי רגל ולנהגים (ואולי הורדה של המהירות המותרת בקטעים הבעייתיים?) זה מהלך שאפשר להתחיל ליישם אותו תוך פרק זמן של ימים עד שבועות בודדים. כל מהלך אחר יקח זמן ממושך בהרבה.
לא יודע אם צריך דחפורים או גשרים
לפעמים פתרונות פשוטים יכולים להיות יעילים לא פחות. למשל גדר הפרדה בין נתיבי המת"צ ו/או פסי האטה לאוטובוסים.
 

darkshadow1

New member
פסי האטה מיותרים.

לא יודע אם צריך דחפורים או גשרים
לפעמים פתרונות פשוטים יכולים להיות יעילים לא פחות. למשל גדר הפרדה בין נתיבי המת"צ ו/או פסי האטה לאוטובוסים.
פסי האטה מיותרים.
נראה לי פשוט יותר להסביר את המצב לנהגי האוטובוס.
לגבי גדר הפרדה- אני משער שהיא עלולה להפריע לתנועה במת"צ, אחרת לא הייתה שום סיבה להימנע מהפרדה קשיחה בין הנתיבים. כמובן שהפתרון האופטימלי היה אי-תנועה שמאפשר להולכי הרגל לעצור בזמן החצייה.
 

amit1270

New member
"להסביר" דרך הגלגלים...

פסי האטה מיותרים.
נראה לי פשוט יותר להסביר את המצב לנהגי האוטובוס.
לגבי גדר הפרדה- אני משער שהיא עלולה להפריע לתנועה במת"צ, אחרת לא הייתה שום סיבה להימנע מהפרדה קשיחה בין הנתיבים. כמובן שהפתרון האופטימלי היה אי-תנועה שמאפשר להולכי הרגל לעצור בזמן החצייה.
"להסביר" דרך הגלגלים...
אם הבנתי נכון, הבעיה היא בעיקר עם אוטובוסים שלא עוצרים בתחנות ושמאטים ממילא. לדעתי מוכרחים לגרום להאטת התנועה שם בדרך כלשהי, וזה אומר פסי האטה (או הרעדה) או הצרת הכביש ויצירת פיתול מכוון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה