צר וכואב לי מאוד: כרגע שמעתי על תאונה

מצב
הנושא נעול.

ארזS

New member
זה לא מדוייק

"להסביר" דרך הגלגלים...
אם הבנתי נכון, הבעיה היא בעיקר עם אוטובוסים שלא עוצרים בתחנות ושמאטים ממילא. לדעתי מוכרחים לגרום להאטת התנועה שם בדרך כלשהי, וזה אומר פסי האטה (או הרעדה) או הצרת הכביש ויצירת פיתול מכוון.
זה לא מדוייק
לפעמים זה דווקא עם אוטובוסים שמאיצים ולא מאטים.
מצד שני כבר כתבתי יותר מפעם אחת, ואני כנהג אוטובוס [בגמלאות] מרשה לעצמי לכתוב את שאמרתי [לחברים שלי] וכתבתי גם בעבר בימי "ציר המוות" בקריה בתל אביב :
"סעו כמוני כשאני נכנס לנת"צ הזה. לאט אבל בטוח".
ולא אחת בזמנו ספגתי טרוניות מצד נהגים אחרים על שאני מעכב אותם.
הבעייה היא שגם הם צודקים כי איננו אמורים למצוא הולכי רגל מול החלון.
דרך אגב, הצרת הכביש או יצירת פיתול מכוון אולי יאטו את מהירות הנסיעה אך אם כך מי צריך בכלל את הנת"צים האלה שמיועדים כדי לגרום לתנועה חלקה ומהירה...
בקיצור, גלגל שמסתובב וימשיך להסתובב בגלל התכנון הלא נכון, כפי שגם נאמר ע"י מומחים ממני בסרטון שבכתבה בYNET.
 

amit1270

New member
תנועה חלקה ומהירה

זה לא מדוייק
לפעמים זה דווקא עם אוטובוסים שמאיצים ולא מאטים.
מצד שני כבר כתבתי יותר מפעם אחת, ואני כנהג אוטובוס [בגמלאות] מרשה לעצמי לכתוב את שאמרתי [לחברים שלי] וכתבתי גם בעבר בימי "ציר המוות" בקריה בתל אביב :
"סעו כמוני כשאני נכנס לנת"צ הזה. לאט אבל בטוח".
ולא אחת בזמנו ספגתי טרוניות מצד נהגים אחרים על שאני מעכב אותם.
הבעייה היא שגם הם צודקים כי איננו אמורים למצוא הולכי רגל מול החלון.
דרך אגב, הצרת הכביש או יצירת פיתול מכוון אולי יאטו את מהירות הנסיעה אך אם כך מי צריך בכלל את הנת"צים האלה שמיועדים כדי לגרום לתנועה חלקה ומהירה...
בקיצור, גלגל שמסתובב וימשיך להסתובב בגלל התכנון הלא נכון, כפי שגם נאמר ע"י מומחים ממני בסרטון שבכתבה בYNET.
תנועה חלקה ומהירה
ברור שההאטה לא צריכה להיות לכל אורך הנתיב אלא רק במקום שבו הולכי רגל עלולים להימצא. זה אומר גם שצריך להגביל את המקום שהולכי רגל יכולים להיות בו רק למעברי החצייה (הפרדה באמצעות גדר בין נתיבי המת"צ).
 

ארזS

New member
העניין הוא

תנועה חלקה ומהירה
ברור שההאטה לא צריכה להיות לכל אורך הנתיב אלא רק במקום שבו הולכי רגל עלולים להימצא. זה אומר גם שצריך להגביל את המקום שהולכי רגל יכולים להיות בו רק למעברי החצייה (הפרדה באמצעות גדר בין נתיבי המת"צ).
העניין הוא
שבינינו, פסי ההאטה לא ימנעו את ההרג הנמשך.
כי לקבל מכה בראש מאוטובוס שנוסע במהירות 50-60 קמ''ש או במהירות 30-40 קמ''ש, התוצאה לדאבוננו תהיה כמעט תמיד אותה התוצאה.
וכל עיכוב של התנועה יפחית מהתועלת שבעצם קיום הנת"צים.
ואני אומר את זה אחרי שכבר כתבתי שאני עצמי האטתי מהירותי במצב דומה, אבל כמו שאומרים: מה הועילו חכמים בתקנתם?

הפתרון צריך להיות אחד:
משהו פיזי שימנע באופן פיזי את מעבר הולכי הרגל מצד לצד, וכמו כן הפרדה פיזית בין כיווני הנסיעה, כך שרק משוגע שיחליט להתאבד יקפוץ מעל גדר או משהו כזה.
 

amit1270

New member
הבעיה היא לא רק עוצמת הפגיעה

העניין הוא
שבינינו, פסי ההאטה לא ימנעו את ההרג הנמשך.
כי לקבל מכה בראש מאוטובוס שנוסע במהירות 50-60 קמ''ש או במהירות 30-40 קמ''ש, התוצאה לדאבוננו תהיה כמעט תמיד אותה התוצאה.
וכל עיכוב של התנועה יפחית מהתועלת שבעצם קיום הנת"צים.
ואני אומר את זה אחרי שכבר כתבתי שאני עצמי האטתי מהירותי במצב דומה, אבל כמו שאומרים: מה הועילו חכמים בתקנתם?

הפתרון צריך להיות אחד:
משהו פיזי שימנע באופן פיזי את מעבר הולכי הרגל מצד לצד, וכמו כן הפרדה פיזית בין כיווני הנסיעה, כך שרק משוגע שיחליט להתאבד יקפוץ מעל גדר או משהו כזה.
הבעיה היא לא רק עוצמת הפגיעה
אלא גם, ובעיקר, היכולת של הנהג להבחין במתרחש ולבלום בזמן.

העיכוב לא יהיה משמעותי בהרבה מהעיכוב בכל רמזור או צומת, וממילא מדובר במקומות סמוכים לצמתים ומעברי חצייה.
 

amit1270

New member
ואני מסכים אתך בעניין "המשהו הפיזי"

העניין הוא
שבינינו, פסי ההאטה לא ימנעו את ההרג הנמשך.
כי לקבל מכה בראש מאוטובוס שנוסע במהירות 50-60 קמ''ש או במהירות 30-40 קמ''ש, התוצאה לדאבוננו תהיה כמעט תמיד אותה התוצאה.
וכל עיכוב של התנועה יפחית מהתועלת שבעצם קיום הנת"צים.
ואני אומר את זה אחרי שכבר כתבתי שאני עצמי האטתי מהירותי במצב דומה, אבל כמו שאומרים: מה הועילו חכמים בתקנתם?

הפתרון צריך להיות אחד:
משהו פיזי שימנע באופן פיזי את מעבר הולכי הרגל מצד לצד, וכמו כן הפרדה פיזית בין כיווני הנסיעה, כך שרק משוגע שיחליט להתאבד יקפוץ מעל גדר או משהו כזה.
ואני מסכים אתך בעניין "המשהו הפיזי"
צריך למנוע מעבר הולכי רגל בכל מקום שהם לא אמורים להיות בו, אבל חשוב גם לאפשר להם לחצות בבטחה איפה שכן.
 

ארזS

New member
נכון מאוד

ואני מסכים אתך בעניין "המשהו הפיזי"
צריך למנוע מעבר הולכי רגל בכל מקום שהם לא אמורים להיות בו, אבל חשוב גם לאפשר להם לחצות בבטחה איפה שכן.
נכון מאוד
לחצות בבטחה, זה העניין.
 
המת"צ בז'בוטינסקי מיועד בסופו של דבר עבור

אין קשר לחינוך
כל החינוך שבעולם לא ימנע מהולך רגל כזה או אחר לעשות את טעות חייו. השאלה היא איך ליצור תשתית "סלחנית" שלא תאפשר דברים כאלה, ונראה שבמת"צ בפתח תקווה לא דאגו לזה.
ההשוואה לרכבת הקלה לא נכונה כי שם המסלול בנוי בצורה טובה והוא גם מסלול ייעודי ומובחן. בנוסף לכך, הרכבת הקלה לא מגיעה למהירויות של האוטובוסים במת"צ הזה בקרבת מעברי חצייה ותחנות (מקום מועד לחציית הולכי רגל).
המת"צ בז'בוטינסקי מיועד בסופו של דבר עבור
רכבת קלה.
ללא פרויקט הקו האדום, המת"צ לא היה נסלל והאוטובוסים משתמשים בו זמנית עד שתהיה רק"ל.
כך שאם המסלול בנוי בצורה לא טובה, לפחות חלק מהמגרעות יישארו גם כאשר רק"ל תשתמש במסלול.
 

droriko

New member
אה וואלה?

צריך לסגור מחר את נתיב התחבורה הציבורית
לשים מחסומים על מעברי החצייה,
לשים תחנות מאולתרות בצדי הכביש
ולתכנן מחדש את הנתיב.

עד שלא יתקבל פתרון
לא יהיה נתיב תחבורה ציבורית.
אה וואלה?
אז בגלל כמה מטומטמים שעוברים על החוק ורצים באמצע הכביש צריך לדפוק את כל משתמשי בתחבורה הציבורית? אחלה דרך להעביר אנשים לאוטובוסים.....
 

droriko

New member
תחשבו רגע בהיגיון

אה וואלה?
אז בגלל כמה מטומטמים שעוברים על החוק ורצים באמצע הכביש צריך לדפוק את כל משתמשי בתחבורה הציבורית? אחלה דרך להעביר אנשים לאוטובוסים.....
תחשבו רגע בהיגיון
אם יסגרו את המתצ ויעבירו את כל האוטובוס בבוקר ל2-3 נתיבים של המכוניות יהיה פקק עד סגולה.
 

ארזS

New member
אני חושב מאוד בהגיון

תחשבו רגע בהיגיון
אם יסגרו את המתצ ויעבירו את כל האוטובוס בבוקר ל2-3 נתיבים של המכוניות יהיה פקק עד סגולה.
אני חושב מאוד בהגיון
לדעתי אתה לא חושב בהגיון.
 
זה טיעון לא קביל כאשר מדובר בחיי אדם

תחשבו רגע בהיגיון
אם יסגרו את המתצ ויעבירו את כל האוטובוס בבוקר ל2-3 נתיבים של המכוניות יהיה פקק עד סגולה.
זה טיעון לא קביל כאשר מדובר בחיי אדם
שיהיו פקקים עד בקעת הירדן, אם זה מה שיחסוך חיי אדם.
 

droriko

New member
זה היה נכון אם התכנון של המתצ היה שגוי

זה טיעון לא קביל כאשר מדובר בחיי אדם
שיהיו פקקים עד בקעת הירדן, אם זה מה שיחסוך חיי אדם.
זה היה נכון אם התכנון של המתצ היה שגוי
אבל לא התכנון הוא הבעיה אלא הטמטום של אלה שרצים לכביש,ונהגי פתח תקווה לא צריכים לשלם בגללם.
 

droriko

New member
זה היה נכון=הטיעון שלך היה נכון

זה היה נכון אם התכנון של המתצ היה שגוי
אבל לא התכנון הוא הבעיה אלא הטמטום של אלה שרצים לכביש,ונהגי פתח תקווה לא צריכים לשלם בגללם.
זה היה נכון=הטיעון שלך היה נכון
 

ארזS

New member
העניין הוא שהתכנון שגוי !!!

זה היה נכון אם התכנון של המתצ היה שגוי
אבל לא התכנון הוא הבעיה אלא הטמטום של אלה שרצים לכביש,ונהגי פתח תקווה לא צריכים לשלם בגללם.
העניין הוא שהתכנון שגוי !!!
 

amit1270

New member
תכנון שלא מתחשב בטמטום של אנשים הוא שגוי

זה היה נכון אם התכנון של המתצ היה שגוי
אבל לא התכנון הוא הבעיה אלא הטמטום של אלה שרצים לכביש,ונהגי פתח תקווה לא צריכים לשלם בגללם.
תכנון שלא מתחשב בטמטום של אנשים הוא שגוי
תכנון נכון צריך להיות fool proof - "עמיד לטמטום". זה כלל בסיסי.
 

droriko

New member
אתה יכול לזרוק לי כמה מונחים פלצנים שאתה רוצה

תכנון שלא מתחשב בטמטום של אנשים הוא שגוי
תכנון נכון צריך להיות fool proof - "עמיד לטמטום". זה כלל בסיסי.
אתה יכול לזרוק לי כמה מונחים פלצנים שאתה רוצה
זה עדיין לא עומד בקו ההיגיון
 

droriko

New member
וכדי להבין כמה המונח הזה הוא מטופש

אתה יכול לזרוק לי כמה מונחים פלצנים שאתה רוצה
זה עדיין לא עומד בקו ההיגיון
וכדי להבין כמה המונח הזה הוא מטופש
גם באלנבי כל יום רצים לך אנשים באמצע הכביש,אז מה? נסגור את אלנבי כי הוא לא "עמיד לטמטום"?
 

amit1270

New member
מה מהירות הנסיעה באלנבי?

וכדי להבין כמה המונח הזה הוא מטופש
גם באלנבי כל יום רצים לך אנשים באמצע הכביש,אז מה? נסגור את אלנבי כי הוא לא "עמיד לטמטום"?
מה מהירות הנסיעה באלנבי?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה