2011 - נתוני נוסעים בתחנות הרכבת

מצב
הנושא נעול.
ואני מוסיף: חוסר היציבות בשירות הניתן בפועל

נכון מאוד. הוא שכתבתי: חוסר יציבות בשירות
ואני מוסיף: חוסר היציבות בשירות הניתן בפועל
מרחיק נוסעים קיימים; שיקופו הבלתי-פרופורציוני בתקשורת (כמו במקרה של השביתה, שעל קיומה המתוכנן דיווחו בהרחבה ועל ביטולה\דחייתה בקושי) מרחיק נוסעים פוטנציאלים, בעלי רכב, שבכלל לא בוחנים את האפשרות לנסוע ברכבת.
 

down under

New member
אז למה רק ברבעון רביעי?

יש למישהו הסבר/השערה?
יותר השבתות? שביתות? ירידה באמון של הציבור? שיפור באמצעי תח"צ אחרים?
אז למה רק ברבעון רביעי?
השנה היו אכן הכי הרבה השבתות מבורכות (לצורך שיפור תשתית) וגם פה ושם השבתות פרועות ומכוערות ובזויות (שביתות של הועד). כן יש שיפור תשתיות מתמיד בשאר האמצעים: 1. נתיב מהיר שנפתח בתחילת 2011 2. כביש 433 שנפתח בתחילת 2009 3. הארכת כביש 6 לדרום וגם לצפון שנעשו בשלהי העשור הראשון של שנות ה-2000 4. הרפורמה בגוש דן שבכל זאת העבירה אנשים אל האוטובוס, במיוחד מפ"ת ומראשל"ץ שמשם לכל גוש דן אפשר ב-6.50 ש"ח לעומת הרכבת הממש יקרה מנגד הרכבת מראשל"ץ מערב ומחולון ובת ים העבירה נוסעים מהפרייבט אל הרכבת 5. קו אוטובוס חדש מבית שמש לת"א 6. הגדלה מתמשכת במגמת העבודה מהבית לשכירים (דרך האינטרנט וקווי תקשורת) ככה שפחות צריך לנסוע לעבודה הלוך חזור. כל עובד שעובד יום אחד מהבית בשבוע זה פחות שתי נסיעות נוסע ברכבת
 

easylivin

New member
לדעתי, זוהי תוצאה של "עבודה קשה ומאומצת"

אז למה רק ברבעון רביעי?
השנה היו אכן הכי הרבה השבתות מבורכות (לצורך שיפור תשתית) וגם פה ושם השבתות פרועות ומכוערות ובזויות (שביתות של הועד). כן יש שיפור תשתיות מתמיד בשאר האמצעים: 1. נתיב מהיר שנפתח בתחילת 2011 2. כביש 433 שנפתח בתחילת 2009 3. הארכת כביש 6 לדרום וגם לצפון שנעשו בשלהי העשור הראשון של שנות ה-2000 4. הרפורמה בגוש דן שבכל זאת העבירה אנשים אל האוטובוס, במיוחד מפ"ת ומראשל"ץ שמשם לכל גוש דן אפשר ב-6.50 ש"ח לעומת הרכבת הממש יקרה מנגד הרכבת מראשל"ץ מערב ומחולון ובת ים העבירה נוסעים מהפרייבט אל הרכבת 5. קו אוטובוס חדש מבית שמש לת"א 6. הגדלה מתמשכת במגמת העבודה מהבית לשכירים (דרך האינטרנט וקווי תקשורת) ככה שפחות צריך לנסוע לעבודה הלוך חזור. כל עובד שעובד יום אחד מהבית בשבוע זה פחות שתי נסיעות נוסע ברכבת
לדעתי, זוהי תוצאה של "עבודה קשה ומאומצת"
במהלך החודשים הקודמים, שבאה לידי ביטוי בולט בסוף השנה. ואני מניח שאין טעם לציין שוב לשבח את "העובדים המצטיינים"...
 
אתה עושה הנחות למשרד התחבורה ופונה לכתובת

לדעתי, זוהי תוצאה של "עבודה קשה ומאומצת"
במהלך החודשים הקודמים, שבאה לידי ביטוי בולט בסוף השנה. ואני מניח שאין טעם לציין שוב לשבח את "העובדים המצטיינים"...
אתה עושה הנחות למשרד התחבורה ופונה לכתובת
הלא נכונה. גם אם השפעת ועד העובדים משמעותית, זה בידי משרד התחבורה והשר העומד בראשו (17.8...) לטפל בכך. שר ה-17.8, שעשה מאמצים גדולים לדחות פתיחת קו ממוצאי שבת ליום ראשון רק על מנת שתהיה לו הזדמנות צילום מפוארת, אינו יכול להסתתר מאחורי טענות על ועד עובדים. תפקידו להתמודד עם ועד העובדים ולעמוד מולו. בינתיים חיים משבוע לשבוע וכל שבוע מסכמים עם יו"ר ההסתדרות על השהייה נוספת, במקום להחליט ולבצע לטווח הארוך. משרד התחבורה הוא הכתובת ואין בלתו.
 
וזה גם המשרד האחראי לתמחור הלעיתים הזוי של

אתה עושה הנחות למשרד התחבורה ופונה לכתובת
הלא נכונה. גם אם השפעת ועד העובדים משמעותית, זה בידי משרד התחבורה והשר העומד בראשו (17.8...) לטפל בכך. שר ה-17.8, שעשה מאמצים גדולים לדחות פתיחת קו ממוצאי שבת ליום ראשון רק על מנת שתהיה לו הזדמנות צילום מפוארת, אינו יכול להסתתר מאחורי טענות על ועד עובדים. תפקידו להתמודד עם ועד העובדים ולעמוד מולו. בינתיים חיים משבוע לשבוע וכל שבוע מסכמים עם יו"ר ההסתדרות על השהייה נוספת, במקום להחליט ולבצע לטווח הארוך. משרד התחבורה הוא הכתובת ואין בלתו.
וזה גם המשרד האחראי לתמחור הלעיתים הזוי של
הרכבת.
 
ממש לא.

וזה גם המשרד האחראי לתמחור הלעיתים הזוי של
הרכבת.
ממש לא.
יש הסכם היסטורי והזוי שנעשה עוד בימי הבולשביקים לעדכן מחירי התח"צ פעם בחצי שנה בהתאם למדד הכללי ולא לתשומות על התחבורה וזה מה שגורם לתימחור המוגזם של הרכבות והאוטובוסים בארץ, בדיוק להיפך משרד התחבורה ממציא רפורמות מן הגורן ומן היקב באיזורי התחבורה על מנת להוריד מחירים כגון עוטף ירושלים והרחבת איזורים בגוש דן. וזה בדיוק כמו ההסכם שנעשה עם מפעלי ים המלח שגם נעשה בימי הבולשביקים והיום תיקנו את זה "הקפיטליסטים החזירים"
 
מה הקשר בין עדכון פעם בחצי שנה לבין תמחור

ממש לא.
יש הסכם היסטורי והזוי שנעשה עוד בימי הבולשביקים לעדכן מחירי התח"צ פעם בחצי שנה בהתאם למדד הכללי ולא לתשומות על התחבורה וזה מה שגורם לתימחור המוגזם של הרכבות והאוטובוסים בארץ, בדיוק להיפך משרד התחבורה ממציא רפורמות מן הגורן ומן היקב באיזורי התחבורה על מנת להוריד מחירים כגון עוטף ירושלים והרחבת איזורים בגוש דן. וזה בדיוק כמו ההסכם שנעשה עם מפעלי ים המלח שגם נעשה בימי הבולשביקים והיום תיקנו את זה "הקפיטליסטים החזירים"
מה הקשר בין עדכון פעם בחצי שנה לבין תמחור
הזוי של תחנה שנפתחה לפני פחות מחצי שנה?
 

easylivin

New member
לא עושה הנחות לאף אחד. את משרד התחבורע

אתה עושה הנחות למשרד התחבורה ופונה לכתובת
הלא נכונה. גם אם השפעת ועד העובדים משמעותית, זה בידי משרד התחבורה והשר העומד בראשו (17.8...) לטפל בכך. שר ה-17.8, שעשה מאמצים גדולים לדחות פתיחת קו ממוצאי שבת ליום ראשון רק על מנת שתהיה לו הזדמנות צילום מפוארת, אינו יכול להסתתר מאחורי טענות על ועד עובדים. תפקידו להתמודד עם ועד העובדים ולעמוד מולו. בינתיים חיים משבוע לשבוע וכל שבוע מסכמים עם יו"ר ההסתדרות על השהייה נוספת, במקום להחליט ולבצע לטווח הארוך. משרד התחבורה הוא הכתובת ואין בלתו.
לא עושה הנחות לאף אחד. את משרד התחבורע
ציינתי בהודעה אחרת... ברור שממשלת ישראל (כולל משרד התחבורה מן הסתם) נושאת באחריות העליונה לכל הבלאגן. רק לה הפתרונים. אבל זה לא מאפשר לאף אחד לומר שלהסתדרות ולועד העובדים אין שום אחריות מצדם... נו, הרי "זכותם" להשבית את הרכבת ברגע שיתחשק להם.
 
משרד התחבורה בשנתיים האחרונות

אתה עושה הנחות למשרד התחבורה ופונה לכתובת
הלא נכונה. גם אם השפעת ועד העובדים משמעותית, זה בידי משרד התחבורה והשר העומד בראשו (17.8...) לטפל בכך. שר ה-17.8, שעשה מאמצים גדולים לדחות פתיחת קו ממוצאי שבת ליום ראשון רק על מנת שתהיה לו הזדמנות צילום מפוארת, אינו יכול להסתתר מאחורי טענות על ועד עובדים. תפקידו להתמודד עם ועד העובדים ולעמוד מולו. בינתיים חיים משבוע לשבוע וכל שבוע מסכמים עם יו"ר ההסתדרות על השהייה נוספת, במקום להחליט ולבצע לטווח הארוך. משרד התחבורה הוא הכתובת ואין בלתו.
משרד התחבורה בשנתיים האחרונות
עושה עבודה מצויינת, כל האשמה באי יישום רפורמות שהיו מאיצים את מהפיכת הרכבות בארץ נעוצה אך ורק בעיכוב הכנסת החברה החיצונית לתחזוקה, קרי החברה המייצרת של הציוד כפי שנהוג בכל מדינות העולם רק כאן עדיין יש מגישות תה, וועד שבקושי מתחזק הקרונות הקיימים(ראה ערך האסונות)רוצה שיהיה בלעדיות בתחזוקת ציוד החדש והרב שאמור לנחות כאן ומאיים בהשבתות אם התחזוקה תעבור למקצוענים מהחברה המייצרת של הציוד הרכבתי... היה אפשר להכניס את החברה המייצרת מזמן לארץ לתחזק אבל עופר עיני יש לו בחירות בהסתדרות בקרוב ולכן הכל מתעכב וציבור הנוסעים ומשלמי המסים ישלמו ובגדול. האסון הכי גדול זה שנראה לי שיש כניעה לעופר עיני מצד שר התחבורה שהראה דווקא הרבה אומץ עד היום, וכנראה שהתחזוקה תישאר בידי הרכבת עצמה וזה לא רק שיעכב הכנסת ציוד חדש זה יעכב את כל הגל השני בעבודות פיתוח התשתית בעשור אחד לפחות כי זה אומר הכשרות של הרבה זמן לעובדי הרכבת באיך לתחזק את הציודים החדשים ולכן אפשר לשכוח מהרבה פרוייקטים שהיו אמורים להתחיל בקרוב בבנייתם ואולי אפילו ביטולם המוחלט עד אשר מישהו ישבור את כוחה המוגזם של ההסתדרות.
 
יש לי הסבר אפשרי לגבי הרבעון הרביעי

אז למה רק ברבעון רביעי?
השנה היו אכן הכי הרבה השבתות מבורכות (לצורך שיפור תשתית) וגם פה ושם השבתות פרועות ומכוערות ובזויות (שביתות של הועד). כן יש שיפור תשתיות מתמיד בשאר האמצעים: 1. נתיב מהיר שנפתח בתחילת 2011 2. כביש 433 שנפתח בתחילת 2009 3. הארכת כביש 6 לדרום וגם לצפון שנעשו בשלהי העשור הראשון של שנות ה-2000 4. הרפורמה בגוש דן שבכל זאת העבירה אנשים אל האוטובוס, במיוחד מפ"ת ומראשל"ץ שמשם לכל גוש דן אפשר ב-6.50 ש"ח לעומת הרכבת הממש יקרה מנגד הרכבת מראשל"ץ מערב ומחולון ובת ים העבירה נוסעים מהפרייבט אל הרכבת 5. קו אוטובוס חדש מבית שמש לת"א 6. הגדלה מתמשכת במגמת העבודה מהבית לשכירים (דרך האינטרנט וקווי תקשורת) ככה שפחות צריך לנסוע לעבודה הלוך חזור. כל עובד שעובד יום אחד מהבית בשבוע זה פחות שתי נסיעות נוסע ברכבת
יש לי הסבר אפשרי לגבי הרבעון הרביעי
ברבעון הזה הוחלו הסדרי הנחות משמעותיים בקווי האוטובוס לסטודנטים, בעוד שההנחות ברכבת החלו (בצורה מוגבלת) רק בדצמבר. פערי המחירים בין הרכבת לאוטובוסים, במיוחד בנסיעות יחסית ארוכות ולאוכלוסיות מסוימות, היו בולטים במיוחד ברבעון הזה. גם בהקשר של הקו החדש. יש בעיה עם התמחור של הרכבת ועם השילוב המוגבל שלה מבחינת כרטוס עם אמצעים אחרים, והבעיה הזו לדעתי משפיעה ותמשיך להשפיע על מספר המשתמשים ברכבת, עד שתיפתר. בינואר הוחלו הנחות נוספות ברכבת לסטודנטים ושופרו ההנחות לאזרחים ותיקים. יהיה מעניין להשוות את הרבעון הראשון של 2012 עם הרבעון האחרון של 2011. מבחן נוסף יהיה אחרי פתיחת הקו המשופר לב"ש. האם הוא יצליח לקחת כמות נוסעים משמעותית מ-370/380. למחיר תהיה השפעה גם בקו הזה.
 

amit1270

New member
3 השנים האחרונות - שנות הדשדוש

יש למישהו הסבר/השערה?
יותר השבתות? שביתות? ירידה באמון של הציבור? שיפור באמצעי תח"צ אחרים?
3 השנים האחרונות - שנות הדשדוש
הן תוצאה ישירה וברורה של מדיניות ממשלת אולמרט (2006-2008) שייבשה את הרכבת והקפיאה כמעט לגמרי את פיתוח תשתיות המסילה. מכיוון ששינוי מדיניות תשתיות מתבטא בדיליי של 3 שנים, הרי שכבר השנה אנחנו צפויים לעלייה מרשימה בכמות הנוסעים, שתימשך גם בשנים הקרובות.
 

luckydude

Active member
תחזית ר"י לכמות הנוסעים הצפוייה בשנים הבאות.

ולקינוח, הגרף המבאס מכולם...
עובדה: חזרנו לימים "היפים".
לפני 2009, הירידה האחרונה במספר הנוסעים ברכבת נרשמה ב-1989 - השנה שממנה התחלתי את הגרף. ללא ספק, זוהי תעודת עניות לממשלת ישראל אשר "מעודדת תחבורה ירוקה" לכאורה ובמרכאות.
תחזית ר"י לכמות הנוסעים הצפוייה בשנים הבאות.
מן המצגת "רכבת ישראל-תוכנית הפיתוח" בקישור שסיפקתי אתמול.
 
מדובר בירידה בכמות הנוסעים הכללית

בועז. תיקון טעות קטנה וכמה גרפים:
בחלק מחודשי השנה, התחנות של הקו לראשל"צ מערב נשמטו מחישוב מספר הנוסעים הכולל; לפי השקלול המלא, מספר הנסיעות הכולל עמד בשנת 2011 על 35,931,400. הקובץ הראשון מתאר את מאזן היורדים/עולים בכל תחנות הרכבת (רק רמלה הושמטה מסיבות ברורות). זה מדהים עד כמה ששום דבר לא מתחדש כאן משנה לשנה, ושוב רואים את אותן התופעות המוכרות: א. בני ברק מובילה בהפרש ניכר בתור התחנה "העירונית" ביותר; אחריה תחנות תל אביב האחרות. ב. תחנות קרובות (מאותה עיר בדרך כלל) תמיד צמודות במאזן. הדוגמאות המוכרות לנו משנים קודמות: תחנות ת"א, מודיעין, חיפה, לוד וגני אביב, כפר סבא והוד השרון. השנה מצטרפות אליהן בעקביות: שתי תחנות ראשל"צ (הראשונים ומשה דיין), בת ים יוספטל וקוממיות, ותחנות צומת חולון וולפסון. ההסבר המתבקש לתופעות האלו לדעתי, הוא שתחנות צמודות נמצאות ליד אותם מוקדי המשיכה עבור הנוסעים. יש כאלו שמסביבן בעיקר שכונות מגורים, ויש כאלו שמחוברות היטב לאזורי תעסוקה. התחנות "העירוניות" ביותר צמודות לאזורי תעסוקה במרחק הליכה קצרה; "הפרבריות" ביותר (להבים למשל) קרובות יחסית לאזורי מגורים, וכמעט ללא שום מקומות תעסוקה מסביבן.
מדובר בירידה בכמות הנוסעים הכללית
בשנת 2009 היו 4000 נוסעים יותר הייתי אומר שהנתונים מאכזבים במיוחד לאור ההשקעה הגדולה והצפי שהיה לגבי גידול בכמות הנוסעים.
 

easylivin

New member
לצערנו, ההשקעה לא באה לידי ביטוי

מדובר בירידה בכמות הנוסעים הכללית
בשנת 2009 היו 4000 נוסעים יותר הייתי אומר שהנתונים מאכזבים במיוחד לאור ההשקעה הגדולה והצפי שהיה לגבי גידול בכמות הנוסעים.
לצערנו, ההשקעה לא באה לידי ביטוי
ברכש ציוד נייד ובסיום פרוייקטים בזמן המתוכנן... התוצאות בהתאם. ואין לי שמץ של ספק, שגם השביתות במהלך השנה האחרונה עשו את שלהן.
 

amit1270

New member
תודה רבה לבועז על הנתונים

2011 - נתוני נוסעים בתחנות הרכבת
מצ"ב סיכום שנת 2011 בתחנות הרכבת. הנכם מוזמנים להעלות את הערותיכם והארותיכם. תודתי נתונה לר"י על המשך השת"פ.
תודה רבה לבועז על הנתונים
ולאריק על הגרפים והניתוחים המעולים שבלעדיהם לא היינו יכולים להבין הרבה מהמספרים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה