מה שחשוב זה לא כמות המכוניות לכל משפחה
אלא כמות המכוניות על הכביש. מערכת תח"צ יעילה אמורה להפחית את מספר כלי הרכב בכביש, בעיקר בשעות העמוסות כשהזיהום ובזבוז שעות העבודה (וההפסד לכלכלה) בשיא. בסופי שבוע יש לזה פחות משמעות, אם כי גם לדעתי החוסר המוחלט של תח"צ בשבת פוגע דווקא בחלשים שלא יכולים להרשות לעצמם רכב. יש גם את פקקי מוצ"ש (ובעיקר מוצאי חג) המפורסמים בכביש החוף ובואדי ערה. אני לא כ"כ בטוח שתח"צ בשבת תשפיע עליהם. נראה לי שזה יהיה יותר שימושי לחופי הרחצה ומוקדי בילוי מרכזיים והרבה פחות לטיולי משפחות.
מה שחשוב זה לא כמות המכוניות לכל משפחהבכלל לא בטוח
זאת אומרת, אף אחד לא ימכור את הרכב שלו אם תהיה תחבורה ציבורית 24/7, אבל יש אנשים שמלכתחילה לא ירכשו רכב, ובוודאי שאנשים רבים לא ירכשו רכב נוסף. כך שאולי בהתחלה לא תהיה השפעה על כמות המכוניות לנפש במדינה, אבל בהדרגה תחבורה 24/7 תוביל לירידה בכמות המכוניות, פשוט כי אנשים יוכלו להסתדר בלי רכב, יהיו רגילים להסתדר בלי רכב ורבים מהם יעדיפו לחסוך את הכסף הזה. במקרה כזה אני גם צופה שסוכנויות השכרת הרכב יגדילו את מאגר הלקוחות, כי בשביל נסיעה משפחתית אחת לחופשה במקום דל בתחבורה ציבורית, יהיה זול יותר לשכור רכב מאשר להחזיק אחד באופן קבוע.
אלא כמות המכוניות על הכביש. מערכת תח"צ יעילה אמורה להפחית את מספר כלי הרכב בכביש, בעיקר בשעות העמוסות כשהזיהום ובזבוז שעות העבודה (וההפסד לכלכלה) בשיא. בסופי שבוע יש לזה פחות משמעות, אם כי גם לדעתי החוסר המוחלט של תח"צ בשבת פוגע דווקא בחלשים שלא יכולים להרשות לעצמם רכב. יש גם את פקקי מוצ"ש (ובעיקר מוצאי חג) המפורסמים בכביש החוף ובואדי ערה. אני לא כ"כ בטוח שתח"צ בשבת תשפיע עליהם. נראה לי שזה יהיה יותר שימושי לחופי הרחצה ומוקדי בילוי מרכזיים והרבה פחות לטיולי משפחות.