2011 - נתוני נוסעים בתחנות הרכבת

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
מה שחשוב זה לא כמות המכוניות לכל משפחה

בכלל לא בטוח
זאת אומרת, אף אחד לא ימכור את הרכב שלו אם תהיה תחבורה ציבורית 24/7, אבל יש אנשים שמלכתחילה לא ירכשו רכב, ובוודאי שאנשים רבים לא ירכשו רכב נוסף. כך שאולי בהתחלה לא תהיה השפעה על כמות המכוניות לנפש במדינה, אבל בהדרגה תחבורה 24/7 תוביל לירידה בכמות המכוניות, פשוט כי אנשים יוכלו להסתדר בלי רכב, יהיו רגילים להסתדר בלי רכב ורבים מהם יעדיפו לחסוך את הכסף הזה. במקרה כזה אני גם צופה שסוכנויות השכרת הרכב יגדילו את מאגר הלקוחות, כי בשביל נסיעה משפחתית אחת לחופשה במקום דל בתחבורה ציבורית, יהיה זול יותר לשכור רכב מאשר להחזיק אחד באופן קבוע.
מה שחשוב זה לא כמות המכוניות לכל משפחה
אלא כמות המכוניות על הכביש. מערכת תח"צ יעילה אמורה להפחית את מספר כלי הרכב בכביש, בעיקר בשעות העמוסות כשהזיהום ובזבוז שעות העבודה (וההפסד לכלכלה) בשיא. בסופי שבוע יש לזה פחות משמעות, אם כי גם לדעתי החוסר המוחלט של תח"צ בשבת פוגע דווקא בחלשים שלא יכולים להרשות לעצמם רכב. יש גם את פקקי מוצ"ש (ובעיקר מוצאי חג) המפורסמים בכביש החוף ובואדי ערה. אני לא כ"כ בטוח שתח"צ בשבת תשפיע עליהם. נראה לי שזה יהיה יותר שימושי לחופי הרחצה ומוקדי בילוי מרכזיים והרבה פחות לטיולי משפחות.
 

cwen

New member
פחות מכוניות למשפחה = פחות מכוניות על הכביש

מה שחשוב זה לא כמות המכוניות לכל משפחה
אלא כמות המכוניות על הכביש. מערכת תח"צ יעילה אמורה להפחית את מספר כלי הרכב בכביש, בעיקר בשעות העמוסות כשהזיהום ובזבוז שעות העבודה (וההפסד לכלכלה) בשיא. בסופי שבוע יש לזה פחות משמעות, אם כי גם לדעתי החוסר המוחלט של תח"צ בשבת פוגע דווקא בחלשים שלא יכולים להרשות לעצמם רכב. יש גם את פקקי מוצ"ש (ובעיקר מוצאי חג) המפורסמים בכביש החוף ובואדי ערה. אני לא כ"כ בטוח שתח"צ בשבת תשפיע עליהם. נראה לי שזה יהיה יותר שימושי לחופי הרחצה ומוקדי בילוי מרכזיים והרבה פחות לטיולי משפחות.
פחות מכוניות למשפחה = פחות מכוניות על הכביש
וכשהתחבורה טובה, אנשים גם יכולים להשאיר את המכונית בחניה בבית ולנסוע לעבודה באוטובוס (כמו שאני עושה). ובאמת, אני מחזיקה מכונית בעיקר לסופי שבוע. אילו היתה לי תחבורה ציבורית הגיונית בסופי שבוע ובלילות, לא הייתי מחזיקה מכונית! זה יקר. וחוץ מזה, בוא לא נשכח גם את בעית החניה. יש משפחות שמחזיקות גם 3 מכוניות. אחת לכל הורה ועוד אחת לילדים הבוגרים. המכוניות האלה צריכות לחנות באיזה מקום. והן עושות את זה על המדרכות מחוסר ברירה, וזה כבר מפריע להולכי רגל. או שצריך להכשיר שטחים כחניון במקום בנייני מגורים או שטחים פתוחים. תחבורה ציבורית הגיונית 24/7 תקטין גם את הבעיה הזו.
 

amit1270

New member
רמת המינוע במערב אירופה גבוהה מישראל

פחות מכוניות למשפחה = פחות מכוניות על הכביש
וכשהתחבורה טובה, אנשים גם יכולים להשאיר את המכונית בחניה בבית ולנסוע לעבודה באוטובוס (כמו שאני עושה). ובאמת, אני מחזיקה מכונית בעיקר לסופי שבוע. אילו היתה לי תחבורה ציבורית הגיונית בסופי שבוע ובלילות, לא הייתי מחזיקה מכונית! זה יקר. וחוץ מזה, בוא לא נשכח גם את בעית החניה. יש משפחות שמחזיקות גם 3 מכוניות. אחת לכל הורה ועוד אחת לילדים הבוגרים. המכוניות האלה צריכות לחנות באיזה מקום. והן עושות את זה על המדרכות מחוסר ברירה, וזה כבר מפריע להולכי רגל. או שצריך להכשיר שטחים כחניון במקום בנייני מגורים או שטחים פתוחים. תחבורה ציבורית הגיונית 24/7 תקטין גם את הבעיה הזו.
רמת המינוע במערב אירופה גבוהה מישראל
ובכל זאת יש להם מערכות תח"צ מתקדמות הרבה יותר. איך את מסבירה את זה?
 

down under

New member
ממה שהביא פעם מנהל פורום פיתוח תשתיות

רמת המינוע במערב אירופה גבוהה מישראל
ובכל זאת יש להם מערכות תח"צ מתקדמות הרבה יותר. איך את מסבירה את זה?
ממה שהביא פעם מנהל פורום פיתוח תשתיות
הבנתי שבערים הגדולות באירופה רמת המינוע דוקא לא גבוהה יותר מאשר בישראל. אני מתאר לעצמי שרמת המינוע הממוצע באירופה כן גבוהה יותר אבל סביר להניח שזה שם בעיירות ובכפרים. חד משמעי הוא הביא קישור לטבלה שראו שבהרבה ערים גדולות באירופה הרמה היתה נמוכה יותר מת"א (של מכוניות פר 1,000 נפש). דרך אגב, זו סתם אגדה אורבנית שיש באירופה תח"ץ טוב יותר מישראל. איפה זה כן נכון? במטרופולינים הגדולים. וגם שם זה עפ"י רוב נכון ב-zone 1 וב-zone 2. העניין הוא שאנחנו בתור תיירים כשאנו נוסעים ללונדון או פאריס או בודפשט או פראג או אמסטרדם אנו נמצאים כל הזמן באחד משני ה-zone-ים הללו. נכון ששם להרבה יותר עיירות וכפרים יש תחנת רכבת בינעירונית אבל התדירות לשם לא יותר טובה מאשר האוטובוסים בארץ הבינעירוניים לישובים הקטנים. גם באירופה להמון שמורות טבע אי אפשר להגיע עם תח"ץ וחייבים טרמפ/מונית/רכב_שכור. אתה מוזמן לדבר עם חבר'ה כאן שגרים באירופה.
 

amit1270

New member
אבל דיברנו על הסיבות ל*הצלחת* תחנת רחובות

הקשר הוא שביום שבת אין רכבות ולמעשה אין
תח"צ כלל והאפשרות היחידה להתנייד למי שאינו יכול להרשות לעצמו שימוש ברכב פרטי היא נסיעה במוניות... גם ביום חול שירות הרכבות מרחובות צפונה מסתיים בשעה 21:00 לערך, שירות האוטובוסים מסתיים בשעה 23:45 לערך ולאחר שעה זו יש רק מוניות... נהגי המוניות חוגגים ביום שהוכרז על ידי ממשלות ישראל כיום קדוש, נהגי המוניות חוגגים בשעות הלילה שבהן אין תחבורה ציבורית כלל, לעומת זאת התחבורה הציבורית סובלת מתדמית שלילית ביותר בגלל שאיננה פועלת בסופי שבוע ובחגים, ובנוסף איננה פועלת כלל בשעות הלילה של יום חול.
אבל דיברנו על הסיבות ל*הצלחת* תחנת רחובות
 

amit1270

New member
אני דווקא פניתי לאלה שהמשיכו להתווכח איתו

כל הכבוד לך שאינך נואש לנסות להסביר
למוזר מוזרותיים הזה. אני כבר מזמן התייאשתי ממנו.
אני דווקא פניתי לאלה שהמשיכו להתווכח איתו
על נושא אחר לגמרי.
 

nitsansh

New member
הערה ל-7: מגדרה והסביבה עולים בתחנת יבנה

סוד הצלחתה? אין כאן שום סוד
סתם, ברור שזה סוג של ביטוי. ובכן, העניין הוא פשוט מאוד וזה שילוב של כמה וכמה סיבות. 1. תחנה מאוד ותיקה. נפתחה בשנת 93' ושודרגה משמעותית (מבחינת מבנה תחנה, תדירות רכבות וכו') בשלהי שנות ה-90. ככל שתחנה נמצאת יותר בתודעה או אם תרצה בתת מודע הקולקטיבי של הציבור הוא יותר מפנים את עצם קיומה ויש סיכוי יותר טוב ויותר גבוה שאנשים ישתמשו בה. 2. תדירות מעולה של רכבות. בחלק גדול של שעות היום 3 רכבות בשעה לגוש דן. 3. לא רק רחובות אלא גם נס ציונה קרובה מאוד לתחנה. אם אין פקקים ממרבית נס ציונה לתחנת רחובות זה בין 3 ל-12 דקות ברכב. 4. פקקים נוראיים (לפחות לפני שנפתח 431) לכוון גוש דן 5. מכון ויצמן וגם השלוחה לחקלאות של האוניברסיטה העברית 6. פארק תעשיות מדע מאוד גדול במרחק של שתי דקות הליכה מהתחנה 7. גדרה, מזכרת בתיה, קרית עקרון, סתריה, מצליח ועוד כמה מושבים ועיירות שנמצאים במרחק נסיעה סביר מהתחנה 8. רחובות זו עיר משגשגת שאוכלוסייתה בגדול היא משכילה ומבוססת ומצבה הסוציו אקונומי טוב מאוד. הנוסעים ברכבת, חוץ מחיילים הם לא פועלים קשי יום או פועלים זרים או מסתננים מאריתריאה/סודאן אלא משלושת העשירונים העליונים. ככה שלעיר רחובות יש יחסית אחוז גבוה של אנשים שהם פוטנציאל לנסוע ברכבת. לעיר אור יהודה אם היתה תחנת רכבת היה בדיוק ההיפך, בגדול האוכלוסיה באור יהודה היא ברמה סוציו אקונומית נמוכה משהו. 9. לא מעט מגיעים לעיר ברכבת מהדרום, בעיקר מאשדוד ואשקלון. הן סטודנטים של מכון ויצמן/השלוחה של האונ' העברית והן עובדים בפארק המדע. פתיחת תחנת אשקלון באמצע 05' הוסיפה אוכלוסיה שמגיעה ברכבת לרחובות. 10. גידול עצום באוכלוסית רחובות. רחובות היא העיר עם הכי הרבה דירות במגדלים שנבנו בשנים 2010 ו-2011 בישראל. אישית אני מכיר כמה שעברו מת"א לגור ברחובות.
הערה ל-7: מגדרה והסביבה עולים בתחנת יבנה
 
אכן, כמוני למשל

הערה ל-7: מגדרה והסביבה עולים בתחנת יבנה
אכן, כמוני למשל
אין שום הצדקה לעמוד בפקקים הבלתי נסבלים בכניסה לרחובות ומסביב לרחובות ובפארק המדע, כשאפשר לנסוע 10 דקות ללא פקקים ולהגיע לתחנת יבנה. אין שום סיבה לשלם לעיריית רחובות על חניה כשאפשר לחנות בחינם בתחנת יבנה (חניה בשפע בכל ימות השנה). ואין שום סיבה לעמוד כל הנסיעה כשאפשר לעלות תחנה קודם ולתפוס מקום...
 

25306yosef

New member
אתה מתגורר בגדרה ?

אכן, כמוני למשל
אין שום הצדקה לעמוד בפקקים הבלתי נסבלים בכניסה לרחובות ומסביב לרחובות ובפארק המדע, כשאפשר לנסוע 10 דקות ללא פקקים ולהגיע לתחנת יבנה. אין שום סיבה לשלם לעיריית רחובות על חניה כשאפשר לחנות בחינם בתחנת יבנה (חניה בשפע בכל ימות השנה). ואין שום סיבה לעמוד כל הנסיעה כשאפשר לעלות תחנה קודם ולתפוס מקום...
אתה מתגורר בגדרה ?
אולי עוד ניפגש בקרוב.... יכול להיות שבקרוב יהיו לי הרבה מאוד נסיעות לגדרה...
 

25306yosef

New member
אפשר לשלם שם בכרטיס אשראי ?

אז תביא לי פלאפל מ"מפגש גולני"
בתקווה שהחבר'ה מהפלאפל המקומי לא ישחטו אותך
אפשר לשלם שם בכרטיס אשראי ?
אם לא, אז אין סיכוי לפלאפל מ"מפגש גולני"... תאלץ להסתפק במאפים צרפתיים מהפטיסרי בתל אביב או מהפטיסרי ברחובות, או בכריכים של ארקפה, שם כן מכבדים כרטיסי אשראי וללא כל בעיה...
 
תודה!

אפשר לשלם שם בכרטיס אשראי ?
אם לא, אז אין סיכוי לפלאפל מ"מפגש גולני"... תאלץ להסתפק במאפים צרפתיים מהפטיסרי בתל אביב או מהפטיסרי ברחובות, או בכריכים של ארקפה, שם כן מכבדים כרטיסי אשראי וללא כל בעיה...
תודה!
 

דןמור

New member
8 מתוך 52 תחנות - 51% מהפעילות

2011 - נתוני נוסעים בתחנות הרכבת
מצ"ב סיכום שנת 2011 בתחנות הרכבת. הנכם מוזמנים להעלות את הערותיכם והארותיכם. תודתי נתונה לר"י על המשך השת"פ.
8 מתוך 52 תחנות - 51% מהפעילות
אמנם היו השנה הרבה השבתות וחלק מהתחנות נפתחו רק לאחרונה, אבל עדיין זה מדהים שעקרון פארטו עובד בצורה מרשימה גם כאן - מתוך 52 תחנות פעילות, 8 מהן יוצרות יותר מ-50% מהפעילות! אני מניח ששנה הבאה לאחר פתיחת הקו המחודש לבאר שבע והתבססות הקו החדש דרך לראשון לציון האחוז יירד, אבל עדיין זה מספר מדהים.
 

easylivin

New member
בועז. תיקון טעות קטנה וכמה גרפים:

2011 - נתוני נוסעים בתחנות הרכבת
מצ"ב סיכום שנת 2011 בתחנות הרכבת. הנכם מוזמנים להעלות את הערותיכם והארותיכם. תודתי נתונה לר"י על המשך השת"פ.
בועז. תיקון טעות קטנה וכמה גרפים:
בחלק מחודשי השנה, התחנות של הקו לראשל"צ מערב נשמטו מחישוב מספר הנוסעים הכולל; לפי השקלול המלא, מספר הנסיעות הכולל עמד בשנת 2011 על 35,931,400. הקובץ הראשון מתאר את מאזן היורדים/עולים בכל תחנות הרכבת (רק רמלה הושמטה מסיבות ברורות). זה מדהים עד כמה ששום דבר לא מתחדש כאן משנה לשנה, ושוב רואים את אותן התופעות המוכרות: א. בני ברק מובילה בהפרש ניכר בתור התחנה "העירונית" ביותר; אחריה תחנות תל אביב האחרות. ב. תחנות קרובות (מאותה עיר בדרך כלל) תמיד צמודות במאזן. הדוגמאות המוכרות לנו משנים קודמות: תחנות ת"א, מודיעין, חיפה, לוד וגני אביב, כפר סבא והוד השרון. השנה מצטרפות אליהן בעקביות: שתי תחנות ראשל"צ (הראשונים ומשה דיין), בת ים יוספטל וקוממיות, ותחנות צומת חולון וולפסון. ההסבר המתבקש לתופעות האלו לדעתי, הוא שתחנות צמודות נמצאות ליד אותם מוקדי המשיכה עבור הנוסעים. יש כאלו שמסביבן בעיקר שכונות מגורים, ויש כאלו שמחוברות היטב לאזורי תעסוקה. התחנות "העירוניות" ביותר צמודות לאזורי תעסוקה במרחק הליכה קצרה; "הפרבריות" ביותר (להבים למשל) קרובות יחסית לאזורי מגורים, וכמעט ללא שום מקומות תעסוקה מסביבן.
 

easylivin

New member
ועוד משהו קטן על התחנות החדשות.

בועז. תיקון טעות קטנה וכמה גרפים:
בחלק מחודשי השנה, התחנות של הקו לראשל"צ מערב נשמטו מחישוב מספר הנוסעים הכולל; לפי השקלול המלא, מספר הנסיעות הכולל עמד בשנת 2011 על 35,931,400. הקובץ הראשון מתאר את מאזן היורדים/עולים בכל תחנות הרכבת (רק רמלה הושמטה מסיבות ברורות). זה מדהים עד כמה ששום דבר לא מתחדש כאן משנה לשנה, ושוב רואים את אותן התופעות המוכרות: א. בני ברק מובילה בהפרש ניכר בתור התחנה "העירונית" ביותר; אחריה תחנות תל אביב האחרות. ב. תחנות קרובות (מאותה עיר בדרך כלל) תמיד צמודות במאזן. הדוגמאות המוכרות לנו משנים קודמות: תחנות ת"א, מודיעין, חיפה, לוד וגני אביב, כפר סבא והוד השרון. השנה מצטרפות אליהן בעקביות: שתי תחנות ראשל"צ (הראשונים ומשה דיין), בת ים יוספטל וקוממיות, ותחנות צומת חולון וולפסון. ההסבר המתבקש לתופעות האלו לדעתי, הוא שתחנות צמודות נמצאות ליד אותם מוקדי המשיכה עבור הנוסעים. יש כאלו שמסביבן בעיקר שכונות מגורים, ויש כאלו שמחוברות היטב לאזורי תעסוקה. התחנות "העירוניות" ביותר צמודות לאזורי תעסוקה במרחק הליכה קצרה; "הפרבריות" ביותר (להבים למשל) קרובות יחסית לאזורי מגורים, וכמעט ללא שום מקומות תעסוקה מסביבן.
ועוד משהו קטן על התחנות החדשות.
עד כאן בינתיים; כולם מוזמנים לעלות רעיונות לניתוחים נוספים.
 

בועז ל

New member
תודה רבה, אריק. יצאת צדיק! הרשה לי להתחצף

ועוד משהו קטן על התחנות החדשות.
עד כאן בינתיים; כולם מוזמנים לעלות רעיונות לניתוחים נוספים.
תודה רבה, אריק. יצאת צדיק! הרשה לי להתחצף
מעט
: האם תוכל לאפות עבורי עוגת שבת פשוטה העשויה מפרוסות תחנות רכבת?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה