2011 - נתוני נוסעים בתחנות הרכבת

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
ולקינוח, הגרף המבאס מכולם...

תודה על הגרפים + 2 בקשות
1. יש לך נתונים משנים קודמות? 2. נוסחה יותר מוצלחת וסימטרית לגרף הראשון תהיה (a-b)/(a+b).
ולקינוח, הגרף המבאס מכולם...
עובדה: חזרנו לימים "היפים".
לפני 2009, הירידה האחרונה במספר הנוסעים ברכבת נרשמה ב-1989 - השנה שממנה התחלתי את הגרף. ללא ספק, זוהי תעודת עניות לממשלת ישראל אשר "מעודדת תחבורה ירוקה" לכאורה ובמרכאות.
 

darkshadow1

New member
יש למישהו הסבר/השערה?

ולקינוח, הגרף המבאס מכולם...
עובדה: חזרנו לימים "היפים".
לפני 2009, הירידה האחרונה במספר הנוסעים ברכבת נרשמה ב-1989 - השנה שממנה התחלתי את הגרף. ללא ספק, זוהי תעודת עניות לממשלת ישראל אשר "מעודדת תחבורה ירוקה" לכאורה ובמרכאות.
יש למישהו הסבר/השערה?
יותר השבתות? שביתות? ירידה באמון של הציבור? שיפור באמצעי תח"צ אחרים?
 

easylivin

New member
את ההסבר שלי על קצה המזלג

יש למישהו הסבר/השערה?
יותר השבתות? שביתות? ירידה באמון של הציבור? שיפור באמצעי תח"צ אחרים?
את ההסבר שלי על קצה המזלג
כבר העליתי... זה לא סוד שהציוד הנייד המיוחל היה צריך להגיע הרבה יותר מוקדם, וגם הפרוייקטים היו אמורים להסתיים כבר מזמן. להצלחה הזאת יש אבות רבים: משרדי האוצר והתחבורה (במיוחד בתקופה שבין 2006 ל-2008), הרכבת וועד העובדים שלה.
 

darkshadow1

New member
לא היה שום גידול בציוד הנייד בין 2008 ל-2011?

את ההסבר שלי על קצה המזלג
כבר העליתי... זה לא סוד שהציוד הנייד המיוחל היה צריך להגיע הרבה יותר מוקדם, וגם הפרוייקטים היו אמורים להסתיים כבר מזמן. להצלחה הזאת יש אבות רבים: משרדי האוצר והתחבורה (במיוחד בתקופה שבין 2006 ל-2008), הרכבת וועד העובדים שלה.
לא היה שום גידול בציוד הנייד בין 2008 ל-2011?
 

easylivin

New member
מה שהגיע עד עכשיו, זה פשוט מעט מדי.

לא היה שום גידול בציוד הנייד בין 2008 ל-2011?
מה שהגיע עד עכשיו, זה פשוט מעט מדי.
הקרונות של "סימנס" אמנם שיפרו את חלונות התחזוקה, אבל לא יכלו להביא לשיפור משמעותי ברמת השירות לנוסע (רק מביחנת נוחות הנסיעה, אבל לא מבחינת שיפורים בלוחות הזמנים). חשוב גם לזכור שחלקם באו להחליף קרונות ישנים. הקרונות של בומברדייה והקטרים החדשים לעומת זאת, מלכתחילה תוכננו להגיע בשלב הרבה יותר מוקדם; גם פרוייקטי השדרוג וההכפלות תוכננו להסתיים לפני שנים רבות. וגם פרוייקטי הפיתוח עדיין מתקדמים באיחור גדול כתוצאה מההקפאות של הממשלה הקודמת; חלקם היו אמורים כבר להבשיל מזמן. לא יודע לקבוע בוודאות איזה גורם תרם לירידה יותר; אבל אין לי ספק שגם השביתות השנה תרמו את חלקן. אני מכיר אישית אנשים שצמצמו את מספר הנסיעות ברכבת למינימום, ואף ויתרו על הרכבת לגמרי, אחרי השביתות וליקויי הבטיחות שנחשפו לציבור הרחב במהלך השנה האחרונה.
 

amit1270

New member
אין לי כל ספק שהגורם העיקרי הוא תשתית המסילות

מה שהגיע עד עכשיו, זה פשוט מעט מדי.
הקרונות של "סימנס" אמנם שיפרו את חלונות התחזוקה, אבל לא יכלו להביא לשיפור משמעותי ברמת השירות לנוסע (רק מביחנת נוחות הנסיעה, אבל לא מבחינת שיפורים בלוחות הזמנים). חשוב גם לזכור שחלקם באו להחליף קרונות ישנים. הקרונות של בומברדייה והקטרים החדשים לעומת זאת, מלכתחילה תוכננו להגיע בשלב הרבה יותר מוקדם; גם פרוייקטי השדרוג וההכפלות תוכננו להסתיים לפני שנים רבות. וגם פרוייקטי הפיתוח עדיין מתקדמים באיחור גדול כתוצאה מההקפאות של הממשלה הקודמת; חלקם היו אמורים כבר להבשיל מזמן. לא יודע לקבוע בוודאות איזה גורם תרם לירידה יותר; אבל אין לי ספק שגם השביתות השנה תרמו את חלקן. אני מכיר אישית אנשים שצמצמו את מספר הנסיעות ברכבת למינימום, ואף ויתרו על הרכבת לגמרי, אחרי השביתות וליקויי הבטיחות שנחשפו לציבור הרחב במהלך השנה האחרונה.
אין לי כל ספק שהגורם העיקרי הוא תשתית המסילות
תשתית המסילות היא זו שמגבילה את התדירות ואת זמן הנסיעה. תוספת ציוד נייד יכולה להקל נקודתית אבל לא לשנות דברים מהיסוד, ובסופו של דבר השפעתה היא שולית כל עוד המסילות לא מאפשרות להעלות את רמת השירות.
 

easylivin

New member
השינוי במספרים לא מצטייר טוב בגרף אחד...

אה, ואפשר בבקשה גרף נוסף?
כמו הגרף של "השוואת מס' הנוסעים בתחנות ל-2010", רק עם ההפרש במספרים במקום באחוזים.
מראש.
השינוי במספרים לא מצטייר טוב בגרף אחד...
יש תחנות קטנות שפשוט לא יראו אותן על רקע התחנות הגדולות. אבל צירפתי טבלה ממויינת לפי ההפרש במספרים.
 
באחוזים העליה הגדולה ביותר ובפער גדול משאר

השינוי במספרים לא מצטייר טוב בגרף אחד...
יש תחנות קטנות שפשוט לא יראו אותן על רקע התחנות הגדולות. אבל צירפתי טבלה ממויינת לפי ההפרש במספרים.
באחוזים העליה הגדולה ביותר ובפער גדול משאר
התחנות, היא בבאר יעקב. אוכלוסיית באר יעקב לא גדלה בשנה האחרונה בשיעור דומה אפילו לשיעור הזה. הנתון הזה מחזק את ההשערה שלי שהייתה נדידה משמעותית מתחנת הראשונים לתחנת באר יעקב, בעקבות קיצור קו הראשונים.
 

darkshadow1

New member
זה היה ברור לי.

השינוי במספרים לא מצטייר טוב בגרף אחד...
יש תחנות קטנות שפשוט לא יראו אותן על רקע התחנות הגדולות. אבל צירפתי טבלה ממויינת לפי ההפרש במספרים.
זה היה ברור לי.
פשוט רציתי לראות מאיפה באה הירידה האמיתית בנוסעים- ולפי הטבלה אפשר לומר ששני הגורמים העיקריים היו ההשבתות בב"ש (425,000 נוסעים), סגירת תחנת רמלה (370 אלף נוסעים) וירידה לא ברורה של מעל 2 מיליון נוסעים בת"א מרכז.
 
לגבי הירידה בת"א מרכז, הייתה נדידה לתחנות ת"א

זה היה ברור לי.
פשוט רציתי לראות מאיפה באה הירידה האמיתית בנוסעים- ולפי הטבלה אפשר לומר ששני הגורמים העיקריים היו ההשבתות בב"ש (425,000 נוסעים), סגירת תחנת רמלה (370 אלף נוסעים) וירידה לא ברורה של מעל 2 מיליון נוסעים בת"א מרכז.
לגבי הירידה בת"א מרכז, הייתה נדידה לתחנות ת"א
האחרות. בסך הכל, בכל תחנות ת"א הייתה ירידה, אבל בסדר גודל קטן יותר מהירידה הבולטת בת"א מרכז לבדה.
 

darkshadow1

New member
צודק- לא שמתי לב שהייתה שם עלייה כזאת.

לגבי הירידה בת"א מרכז, הייתה נדידה לתחנות ת"א
האחרות. בסך הכל, בכל תחנות ת"א הייתה ירידה, אבל בסדר גודל קטן יותר מהירידה הבולטת בת"א מרכז לבדה.
צודק- לא שמתי לב שהייתה שם עלייה כזאת.
אם ככה מדובר בירידה כוללת של 700 אלף נוסעים, כנראה כתוצאה מההשבתות בב"ש. או במילים אחרות- בלי ההשבתות של תחנות ב"ש ותחנת רמלה הייתה עלייה של כ-5% במספר הנוסעים.
 

easylivin

New member
עדיין לא בטוח...

צודק- לא שמתי לב שהייתה שם עלייה כזאת.
אם ככה מדובר בירידה כוללת של 700 אלף נוסעים, כנראה כתוצאה מההשבתות בב"ש. או במילים אחרות- בלי ההשבתות של תחנות ב"ש ותחנת רמלה הייתה עלייה של כ-5% במספר הנוסעים.
עדיין לא בטוח...
עם כל הכבוד לב"ש (וגם לרמלה...), מספר הנוסעים בה נמוך בהשוואה לתחנות אחרות שרשמו ירידה. למשל, חוף הכרמל וחיפה מרכז. שלא לדבר על ת"א מרכז... מספקני אם הנוסעים בין ת"א לב"ש/ירושלים מהווים אחוז משמעותי מתוך כלל הנוסעים בת"א מרכז.
 

darkshadow1

New member
עשיתי חיפוש קצר.

עדיין לא בטוח...
עם כל הכבוד לב"ש (וגם לרמלה...), מספר הנוסעים בה נמוך בהשוואה לתחנות אחרות שרשמו ירידה. למשל, חוף הכרמל וחיפה מרכז. שלא לדבר על ת"א מרכז... מספקני אם הנוסעים בין ת"א לב"ש/ירושלים מהווים אחוז משמעותי מתוך כלל הנוסעים בת"א מרכז.
עשיתי חיפוש קצר.
השאלה שצריכה להישאל היא לא מה קרה בת"א מרכז ב-2011 אלא מה קרה שם ב-2010. בקובץ שאתה בעצמך פירסמת לפני 8 חודשים (http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=151730684) רואים בחודשים יולי עד אוקטובר עלייה דרסטית במספרים בת"א מרכז, קפיצה של לא פחות מ-100% בין יוני ליולי, מ-800 אלף ל-1.6 מיליון נוסעים. בנתונים של 2011 אין קפיצות כאלה- ככה שאם יש בעיה כלשהי, סביר להניח שהיא בנתוני 2010. יותר מכך, כבר בשירשור ההוא מאפריל היו תמיהות לגבי הנתונים האלה.
 

easylivin

New member
תמיהות - כבודן במקומן מונח, אבל

עשיתי חיפוש קצר.
השאלה שצריכה להישאל היא לא מה קרה בת"א מרכז ב-2011 אלא מה קרה שם ב-2010. בקובץ שאתה בעצמך פירסמת לפני 8 חודשים (http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=151730684) רואים בחודשים יולי עד אוקטובר עלייה דרסטית במספרים בת"א מרכז, קפיצה של לא פחות מ-100% בין יוני ליולי, מ-800 אלף ל-1.6 מיליון נוסעים. בנתונים של 2011 אין קפיצות כאלה- ככה שאם יש בעיה כלשהי, סביר להניח שהיא בנתוני 2010. יותר מכך, כבר בשירשור ההוא מאפריל היו תמיהות לגבי הנתונים האלה.
תמיהות - כבודן במקומן מונח, אבל
אני לא חושב שאפשר להגיד שיש כרגע ביסוס אמיתי לחשדות כלפי אמינות הנתונים. אבל תודה שהזכרת לי - אנסה בהזדמנות "לחפור" טיפה יותר לעומק, ולבדוק האם ישנו תקדים לקפיצות כאלו בשנים הקודמות... (כבר לא היום, מצטער - כי עדיין לא הגעתי
אפילו לשירשור השבתשתיות של בועז ולשירשור על הקו המהיר...)
 

amit1270

New member
יש "באג" בנתוני 2010

עשיתי חיפוש קצר.
השאלה שצריכה להישאל היא לא מה קרה בת"א מרכז ב-2011 אלא מה קרה שם ב-2010. בקובץ שאתה בעצמך פירסמת לפני 8 חודשים (http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=151730684) רואים בחודשים יולי עד אוקטובר עלייה דרסטית במספרים בת"א מרכז, קפיצה של לא פחות מ-100% בין יוני ליולי, מ-800 אלף ל-1.6 מיליון נוסעים. בנתונים של 2011 אין קפיצות כאלה- ככה שאם יש בעיה כלשהי, סביר להניח שהיא בנתוני 2010. יותר מכך, כבר בשירשור ההוא מאפריל היו תמיהות לגבי הנתונים האלה.
יש "באג" בנתוני 2010
קשה לי להאמין שהיו תנודות כאלה גדולות בתחנות תל אביב, ומה שהכי מוזר - שכולן התקזזו.
 

easylivin

New member
ייתכן שכאן טמון הסבר חלקי לירידה...

זה היה ברור לי.
פשוט רציתי לראות מאיפה באה הירידה האמיתית בנוסעים- ולפי הטבלה אפשר לומר ששני הגורמים העיקריים היו ההשבתות בב"ש (425,000 נוסעים), סגירת תחנת רמלה (370 אלף נוסעים) וירידה לא ברורה של מעל 2 מיליון נוסעים בת"א מרכז.
ייתכן שכאן טמון הסבר חלקי לירידה...
ועדיין, היו ירידות גם בתחנות נוספות ללא קשר להשבתות.
 

בועז ל

New member
כדאי לציין שכמות ההשבתות השנה הייתה גדולה

זה היה ברור לי.
פשוט רציתי לראות מאיפה באה הירידה האמיתית בנוסעים- ולפי הטבלה אפשר לומר ששני הגורמים העיקריים היו ההשבתות בב"ש (425,000 נוסעים), סגירת תחנת רמלה (370 אלף נוסעים) וירידה לא ברורה של מעל 2 מיליון נוסעים בת"א מרכז.
כדאי לציין שכמות ההשבתות השנה הייתה גדולה
משנים עברו. הקו לב"ש מוביל אמנם במספר ימי ההשבתה, אך זכורות לי לא מעט השבתות גם בקווים אחרים. מובן מאליו שהשבתות, אף שהנן בעלות משקל רב, אינן עומדות לבדן. כאשר מחברים אליהן את השביתות הפראיות (לא רק), הציבור מאבחן חוסר יציבות בשירות, מחפש אלטרנטיבות ומשנה הרגלי נסיעה.
 
גם שביתות לא פראיות

כדאי לציין שכמות ההשבתות השנה הייתה גדולה
משנים עברו. הקו לב"ש מוביל אמנם במספר ימי ההשבתה, אך זכורות לי לא מעט השבתות גם בקווים אחרים. מובן מאליו שהשבתות, אף שהנן בעלות משקל רב, אינן עומדות לבדן. כאשר מחברים אליהן את השביתות הפראיות (לא רק), הציבור מאבחן חוסר יציבות בשירות, מחפש אלטרנטיבות ומשנה הרגלי נסיעה.
גם שביתות לא פראיות
ואפילו שביתות שנדחו. למשל לפני שבועיים הייתה כתבה גדולה באתר אינטרנט מרכזי על השביתה המתוכננת לשני ורביעי, כולל ציטוטי הייאוש המוכרים של נוסעים שעברו לרכב פרטי וכו'. על כך שהשביתה של יום שני בוטלה לא טרחו לדווח כלל ועל ביטול השביתה ברביעי דיווחו בצנעה. אני מניח שכמות הנוסעים בימים של השביתה המיועדת הייתה מעטה יותר, ושאנשים שהיו שוקלים לעבור לרכבת מוותרים על זה מראש. אנשים שאינם משתמשים ברכבת בטוחים שכל הזמן יש שביתות, השבתות ותקלות, כי זה מה שהם רואים בתקשורת. כשאני מספר להם שאני משתמש ברכבת באופן קבוע מבחירה הם מופתעים.
 

בועז ל

New member
נכון מאוד. הוא שכתבתי: חוסר יציבות בשירות

גם שביתות לא פראיות
ואפילו שביתות שנדחו. למשל לפני שבועיים הייתה כתבה גדולה באתר אינטרנט מרכזי על השביתה המתוכננת לשני ורביעי, כולל ציטוטי הייאוש המוכרים של נוסעים שעברו לרכב פרטי וכו'. על כך שהשביתה של יום שני בוטלה לא טרחו לדווח כלל ועל ביטול השביתה ברביעי דיווחו בצנעה. אני מניח שכמות הנוסעים בימים של השביתה המיועדת הייתה מעטה יותר, ושאנשים שהיו שוקלים לעבור לרכבת מוותרים על זה מראש. אנשים שאינם משתמשים ברכבת בטוחים שכל הזמן יש שביתות, השבתות ותקלות, כי זה מה שהם רואים בתקשורת. כשאני מספר להם שאני משתמש ברכבת באופן קבוע מבחירה הם מופתעים.
נכון מאוד. הוא שכתבתי: חוסר יציבות בשירות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה