שאלות כלליות (לא הכוונה)

מצב
הנושא נעול.

stratomaximus

New member
התחנה והמסילות כבר מוכנות שם בעיקרון??
נשאר רק להכשיר את הקטרים??
כן, המסילה קיימת
וגם התחנה גמורה אם אני לא טועה. אולי נשארו עוד כמה עבודות גימור אחרונות, שיכולים בקלות לסיים עד תחילת השנה.
 

makiko

New member
שאלות כלליות (לא הכוונה)
'הזנת' רציף אוטובוסים צומת רעננה
שלום, אני עובד במתחם אמדוקס-מייקוסופט נייס בצומת רעננה מרכז. כאשר מגיעים מכיוון דרום, ולוקחים ימינה במזלג של צומת כפר סבא - מגיעים לצומת אשר הפניה שמאלה מותרת לתחבורה ציבורית בלבד. פניה ימינה ונסיעה ישר מותרים לכלל כלי הרכב. אני עובד במתחם כ 7 שנים ולא נראה לי שאי פעם ראיתי אוטובוס פונה שמאלה בצומת זו. היום בדקתי את מספרי הקווים העוצרים ברציף הקרוב: 425, 81, 83, 89, 76, 11, 12, 230, 47, 147, 247 (אני מקווה כי לא פספסתי קו כלשהו). האם כל האוטובוסים האלו מגיעים מכיוון כביש 4 ופונים שמאלה בצומת שציינתי? עם כמות כזו של אוטובוסים, הייתי מצפה ללחץ בפניה שמאלה... תודה.
 

elitrou

New member
'הזנת' רציף אוטובוסים צומת רעננה
שלום, אני עובד במתחם אמדוקס-מייקוסופט נייס בצומת רעננה מרכז. כאשר מגיעים מכיוון דרום, ולוקחים ימינה במזלג של צומת כפר סבא - מגיעים לצומת אשר הפניה שמאלה מותרת לתחבורה ציבורית בלבד. פניה ימינה ונסיעה ישר מותרים לכלל כלי הרכב. אני עובד במתחם כ 7 שנים ולא נראה לי שאי פעם ראיתי אוטובוס פונה שמאלה בצומת זו. היום בדקתי את מספרי הקווים העוצרים ברציף הקרוב: 425, 81, 83, 89, 76, 11, 12, 230, 47, 147, 247 (אני מקווה כי לא פספסתי קו כלשהו). האם כל האוטובוסים האלו מגיעים מכיוון כביש 4 ופונים שמאלה בצומת שציינתי? עם כמות כזו של אוטובוסים, הייתי מצפה ללחץ בפניה שמאלה... תודה.
ממש לא
מכל הקוים שציינת רק קו 425 מגיע מכיון כביש 4 בנסיעתו צפונה. כל שאר הקוים מגיעים או מכיוון רעננה - רח' אחוזה (47, 230, 247) או מכיוון כפ"ס- רח' טשרניחובסקי (81, 83, 89, 230, 247) או מכיון הוד השרון (89, 275). ייתכן ואוטובוסים נוספים עושים פניה שמאלה בצומת כשהם מגיעים ריקים למסוף, אבל לא במסגרת נסיעה בקו שירות.
 

makiko

New member
ממש לא
מכל הקוים שציינת רק קו 425 מגיע מכיון כביש 4 בנסיעתו צפונה. כל שאר הקוים מגיעים או מכיוון רעננה - רח' אחוזה (47, 230, 247) או מכיוון כפ"ס- רח' טשרניחובסקי (81, 83, 89, 230, 247) או מכיון הוד השרון (89, 275). ייתכן ואוטובוסים נוספים עושים פניה שמאלה בצומת כשהם מגיעים ריקים למסוף, אבל לא במסגרת נסיעה בקו שירות.
תודה: אז מדוע החליטו ל'חלט' נתיב בעבור קו 425
כמו כן, האם כך זה היה מלכתחילה איך שפתחו את הצומת הזה? האם בתחילה היתה אפשרות לפנות שמאלה לכלל כלי הרכב? די מוזר שנתיב אחד כמעט לא בשימוש, ומצד שני, כל עובדי ההיטק אשר מגיעים מדרום - נאלצים לעשות עיקוף ולהמתין 5 דקות בפקקים עד לכניסה למתחם אמדוקס-נייס-מייקרוסופט. תודה!
 

elitrou

New member
תודה: אז מדוע החליטו ל'חלט' נתיב בעבור קו 425
כמו כן, האם כך זה היה מלכתחילה איך שפתחו את הצומת הזה? האם בתחילה היתה אפשרות לפנות שמאלה לכלל כלי הרכב? די מוזר שנתיב אחד כמעט לא בשימוש, ומצד שני, כל עובדי ההיטק אשר מגיעים מדרום - נאלצים לעשות עיקוף ולהמתין 5 דקות בפקקים עד לכניסה למתחם אמדוקס-נייס-מייקרוסופט. תודה!
הפתרונות לעיריית רעננה
 

amithi1

New member
תודה: אז מדוע החליטו ל'חלט' נתיב בעבור קו 425
כמו כן, האם כך זה היה מלכתחילה איך שפתחו את הצומת הזה? האם בתחילה היתה אפשרות לפנות שמאלה לכלל כלי הרכב? די מוזר שנתיב אחד כמעט לא בשימוש, ומצד שני, כל עובדי ההיטק אשר מגיעים מדרום - נאלצים לעשות עיקוף ולהמתין 5 דקות בפקקים עד לכניסה למתחם אמדוקס-נייס-מייקרוסופט. תודה!
אם יאפשרו פנייה שמאלה למתחם אמדוקס
זה אמנם יקצר את הפקק לעובדי המתחם המגיעים מדרום אבל יכביד את הפקק לתושבי כפר סבא והוד השרון הנוסעים דרומה לכיוון תל אביב. אין מה לעשות, התנועה בצומת רעננה עברה מזמן את הקיבולת שלו. כנראה בניית 531 תאפשר להוריד מהעומס אבל בינתיים כל מי שנאלץ לעבור דרכו בשעות העומס צריך לסבול זמן יקר בפקקים בצומת.
 

makiko

New member
אם יאפשרו פנייה שמאלה למתחם אמדוקס
זה אמנם יקצר את הפקק לעובדי המתחם המגיעים מדרום אבל יכביד את הפקק לתושבי כפר סבא והוד השרון הנוסעים דרומה לכיוון תל אביב. אין מה לעשות, התנועה בצומת רעננה עברה מזמן את הקיבולת שלו. כנראה בניית 531 תאפשר להוריד מהעומס אבל בינתיים כל מי שנאלץ לעבור דרכו בשעות העומס צריך לסבול זמן יקר בפקקים בצומת.
לא ברור לי למה זה יעכב
 

amithi1

New member
לא ברור לי למה זה יעכב
תסתכל על המפה שצירפת ותראה
כל התנועה שיוצאת מכפר סבא ומהוד השרון לכיוון דרום עוברת במסלול הנגדי למסלול ממנו אתה מציע לאפשר פנייה שמאלה. צואר הבקבוק בצומת הוא זה שגורם לפקק. אם תוסיף פנייה שמאלה מכיוון דרום, הרי שיהיה באותו זמן רמזור אדום למי שמנסה לסוע דרומה והגדלת זמן הנסיעה לכיוון דרום. מה שכן ניתן לעשות, זה כביש שירות קצר מכביש 4 עצמו ימינה למתחם אמדוקס, בדומה לפנייה שקיימת לקרית אריה.
 

oschlick

New member
אם יאפשרו פנייה שמאלה למתחם אמדוקס
זה אמנם יקצר את הפקק לעובדי המתחם המגיעים מדרום אבל יכביד את הפקק לתושבי כפר סבא והוד השרון הנוסעים דרומה לכיוון תל אביב. אין מה לעשות, התנועה בצומת רעננה עברה מזמן את הקיבולת שלו. כנראה בניית 531 תאפשר להוריד מהעומס אבל בינתיים כל מי שנאלץ לעבור דרכו בשעות העומס צריך לסבול זמן יקר בפקקים בצומת.
למתחם אמדוקס אפשר להכנס ללא רמזור ע''י
פניה ימינה חופשית בצומת רעננה עצמו, אני מניח שזה מה שעובדי אמדוקס עושים היום.
 

oschlick

New member
ממש לא
מכל הקוים שציינת רק קו 425 מגיע מכיון כביש 4 בנסיעתו צפונה. כל שאר הקוים מגיעים או מכיוון רעננה - רח' אחוזה (47, 230, 247) או מכיוון כפ"ס- רח' טשרניחובסקי (81, 83, 89, 230, 247) או מכיון הוד השרון (89, 275). ייתכן ואוטובוסים נוספים עושים פניה שמאלה בצומת כשהם מגיעים ריקים למסוף, אבל לא במסגרת נסיעה בקו שירות.
מה עם 640 ו-819? הם מגיעים מכיוון מורשה
ונכנסים למסוף לא?
 
שאלות כלליות (לא הכוונה)
שאלות על תחבורה בעבר הירקון
מישהו יודע משהו על התוכניות הבאות? 1) פינוי מסוף עתידים? 2) הארכת ראול וולנברג לכביש 4 בדומה לדרך אם המושבות? 3) הארכת דבורה הנביאה לכביש אם המושבות? 4) יצירת דרך מהגשר ליד תחנת רכבת בני ברק ישירות לרחוב הברזל בלי להיכנס לראול ולנברג? 5) המכרז על קווי דן בעבר הירקון? באילו קווים מדובר? גם 24 שייך? מתי יתבצע?
 
שאלות על תחבורה בעבר הירקון
מישהו יודע משהו על התוכניות הבאות? 1) פינוי מסוף עתידים? 2) הארכת ראול וולנברג לכביש 4 בדומה לדרך אם המושבות? 3) הארכת דבורה הנביאה לכביש אם המושבות? 4) יצירת דרך מהגשר ליד תחנת רכבת בני ברק ישירות לרחוב הברזל בלי להיכנס לראול ולנברג? 5) המכרז על קווי דן בעבר הירקון? באילו קווים מדובר? גם 24 שייך? מתי יתבצע?
תוכנית 2 מוקפאת (יש עליה פרטים באתר נתיבי
איילון). לגבי 3 - כיצד ניתן להאריך את דבורה הנביאה לדרך אם המושבות (אלה כבישים די מקבילים). את דבורה הנביאה ניתן להאריך לכביש 4 אבל אין תוכנית כזו. לגבי 4 - לא ידוע לי על תוכנית כזו. הרי יש שם את המשך פארק הירקון לכוון מזרח.
 

אורי404

New member
שאלות על תחבורה בעבר הירקון
מישהו יודע משהו על התוכניות הבאות? 1) פינוי מסוף עתידים? 2) הארכת ראול וולנברג לכביש 4 בדומה לדרך אם המושבות? 3) הארכת דבורה הנביאה לכביש אם המושבות? 4) יצירת דרך מהגשר ליד תחנת רכבת בני ברק ישירות לרחוב הברזל בלי להיכנס לראול ולנברג? 5) המכרז על קווי דן בעבר הירקון? באילו קווים מדובר? גם 24 שייך? מתי יתבצע?
קו 24 מתוכנן להתבטל אחרי הפעימה השלישית
ככל הנראה יהיה שינוי של קו כלשהו אחר, שיקשר בין האזורים השונים של רמת השרון לתל אביב.
 
קו 24 מתוכנן להתבטל אחרי הפעימה השלישית
ככל הנראה יהיה שינוי של קו כלשהו אחר, שיקשר בין האזורים השונים של רמת השרון לתל אביב.
סוף סוף מישהו שיודע על השינויים של הפעימה
השלישית. אם אני חושב בהיגיון, קו 25 ו24 עושים מסלול דומה, אז סימן ש-24 מתבטל, האם זה נכון גם ל-18 ו-82, עכשיו 18 מאוד דומה ל-82, ולכן 82 יתבטל או יהפוך לקו יוממים?
 

אורי404

New member
סוף סוף מישהו שיודע על השינויים של הפעימה
השלישית. אם אני חושב בהיגיון, קו 25 ו24 עושים מסלול דומה, אז סימן ש-24 מתבטל, האם זה נכון גם ל-18 ו-82, עכשיו 18 מאוד דומה ל-82, ולכן 82 יתבטל או יהפוך לקו יוממים?
אני לא ממש יודע, איציק
ידעתי את הפרט הספציפי הזה (שעד אז יכול להשתנות). השאלה היא, כמובן מתי כל זה ייצא לפועל.
 

cwen

New member
סוף סוף מישהו שיודע על השינויים של הפעימה
השלישית. אם אני חושב בהיגיון, קו 25 ו24 עושים מסלול דומה, אז סימן ש-24 מתבטל, האם זה נכון גם ל-18 ו-82, עכשיו 18 מאוד דומה ל-82, ולכן 82 יתבטל או יהפוך לקו יוממים?
היו דיבורים על הפיכת 82 לקו יוממים
אבל לא ברור לי העניין. קודם כל, 18 ממש לא דומה ל 82. זה רק קטע קטן מרכבת מרכז עד הדר דפנה ואחר כך מכיכר רבין עד אלנבי. ו 82 נראה לי מלא לשני הכיוונים כל היום. אני לא רואה איך זה ישפר את השירות לציבור אם יהפכו אותו לקו יוממים.
 

droriko

New member
היו דיבורים על הפיכת 82 לקו יוממים
אבל לא ברור לי העניין. קודם כל, 18 ממש לא דומה ל 82. זה רק קטע קטן מרכבת מרכז עד הדר דפנה ואחר כך מכיכר רבין עד אלנבי. ו 82 נראה לי מלא לשני הכיוונים כל היום. אני לא רואה איך זה ישפר את השירות לציבור אם יהפכו אותו לקו יוממים.
להפוך אותו לקו יוממים זה טימטום
כל קו שנוסע על ציר ז'בוטינסקי צריך לפעול כל היום
 

seffic

New member
להפוך אותו לקו יוממים זה טימטום
כל קו שנוסע על ציר ז'בוטינסקי צריך לפעול כל היום
טימטום גם שהקו יכנס ללב ת"א
הרעיון הוא לעשות החלפה ברכבת מרכז. ברגע שיהיה הקו האדום או לפחות קו BRT זמני בתואי שלו, אין מה לבטל את קו 82 לאורך ז'בוטינסקי.
 

cwen

New member
טימטום גם שהקו יכנס ללב ת"א
הרעיון הוא לעשות החלפה ברכבת מרכז. ברגע שיהיה הקו האדום או לפחות קו BRT זמני בתואי שלו, אין מה לבטל את קו 82 לאורך ז'בוטינסקי.
אבל ההחלפה ברכבת מרכז לא נוחה
היום למשל נסעתי מדיזנגוף סנטר בקו 82 עד רכבת מרכז, ירדתי בעל פרשת דרכים והחלפתי ל 45 לכצנלסון בגבעתיים. אילו היה מגיע קו 18 (שלא הגיע הרבה זמן, החמצתי קודם 82 אחר) הייתי עולה עליו. אבל הוא פחות נוח לי. הוא גם עושה דרך יותר ארוכה לרכבת, אבל זה ניחא. גרוע מזה, הוא לא עוצר בעל פרשת דרכים, אלא נכנס לרכבת ועם התנועה והעומס שם זה יכול להוסיף לפעמים אפילו חמש דקות לנסיעה, ואז צריך עוד לחצות את הכביש לתחנות שבעל פרשת דרכים. בזמן הזה אתה רואה את האוטובוסים שלך חולפים על פניך ונוסעים בלעדיך. במקרה כזה שאני עולה על קו 18, אני יורדת בהדר דפנה דווקא, כי שם מאותה תחנה יש לי גם 82, גם 38, גם 70 וגם 142 שכולם מביאים אותי ישר לתחנות בעל פרשת דרכים. זה עדיף מאשר לעשות את הסיבוב עם קו 18 לתוך המסוף. מילא אני, אני ממילא תכננתי להחליף אוטובוס ברכבת. אבל מה עם המוני הנוסעים שצריכים לפתח תקווה? הם אמורים מהמסוף לרוץ עד דרך בגין כדי להדחס לקו 51 המלא? כל עוד לא קיימת רכבת תחתית שאפשר יהיה לעבור אליה ברכבת מרכז, אני ממש לא רואה טעם לאלץ כל כך הרבה אנשים לרוץ מאוטובוס לאוטובוס. שיטת ההחלפות היא טובה, אבל צריך להיות בה הגיון. אין שום טעם להריץ נוסעי אוטובוס שלם ממקום למקום.
 

seffic

New member
אבל ההחלפה ברכבת מרכז לא נוחה
היום למשל נסעתי מדיזנגוף סנטר בקו 82 עד רכבת מרכז, ירדתי בעל פרשת דרכים והחלפתי ל 45 לכצנלסון בגבעתיים. אילו היה מגיע קו 18 (שלא הגיע הרבה זמן, החמצתי קודם 82 אחר) הייתי עולה עליו. אבל הוא פחות נוח לי. הוא גם עושה דרך יותר ארוכה לרכבת, אבל זה ניחא. גרוע מזה, הוא לא עוצר בעל פרשת דרכים, אלא נכנס לרכבת ועם התנועה והעומס שם זה יכול להוסיף לפעמים אפילו חמש דקות לנסיעה, ואז צריך עוד לחצות את הכביש לתחנות שבעל פרשת דרכים. בזמן הזה אתה רואה את האוטובוסים שלך חולפים על פניך ונוסעים בלעדיך. במקרה כזה שאני עולה על קו 18, אני יורדת בהדר דפנה דווקא, כי שם מאותה תחנה יש לי גם 82, גם 38, גם 70 וגם 142 שכולם מביאים אותי ישר לתחנות בעל פרשת דרכים. זה עדיף מאשר לעשות את הסיבוב עם קו 18 לתוך המסוף. מילא אני, אני ממילא תכננתי להחליף אוטובוס ברכבת. אבל מה עם המוני הנוסעים שצריכים לפתח תקווה? הם אמורים מהמסוף לרוץ עד דרך בגין כדי להדחס לקו 51 המלא? כל עוד לא קיימת רכבת תחתית שאפשר יהיה לעבור אליה ברכבת מרכז, אני ממש לא רואה טעם לאלץ כל כך הרבה אנשים לרוץ מאוטובוס לאוטובוס. שיטת ההחלפות היא טובה, אבל צריך להיות בה הגיון. אין שום טעם להריץ נוסעי אוטובוס שלם ממקום למקום.
מסכים עם בעיית ההחלפה
אך עדיין חושב שקו 82 בתוך העיר מיותר. קו 70+142 עושה חלק ממסלולו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה