שאלות/תלונות

מצב
הנושא נעול.

טשאפק

New member
לא נראה לי שיש עיר עם נתיב לתחבורה ציבורית
חוץ מתל אביב ופ"ת (וגם בפ"ת זה ביציאה מהעיר) אפשר לסבול את העומס שיש בעיר עד שמגיעים לנתצ שהוא ממש ביציאה מהעיר זה מה שנקרא דרך ארוכה וקצרה (באוטובוס דחוס וקצת עומס בכבישים -כאשר אולי תהיה החלפה אחת בדרך, למרות שחולון מכסה את כל איזור ת"א כמעט מבחינת קווי אוטובוס) או בדרך קצרה וארוכה (אוטובוס לרכבת-רכבת- ומהרכבת עם אוטובוס עד ליעד) וביננו כמה אנשים העבודה שלהם ממש קרובה לתחנת רכבת יש מצב שאחרי שיפתחו את התחנות ביבנה אשדוד ואשקלון, התחנות יהיו קצת יותר מלאות.. וזה רק אולי כי שוב יש בעיה של מחירי הנסיעה בין היעדים. אנשים היום חוסכים כל שקל שאפר..
המון אנשים עובדים סמוך לתחנת הרכבת
סמוך לתחנת השלום יש ריכוז גדול של מגדלי משרדים וכן שוכן בסיס הקרייה הענק. סמוך לתחנת רכבת מרכז ישנו ריכוז בנייני משרדים של הבורסה בר"ג. בהמשך הקו ישנו איזור תעסוקה גדול סמוך לתחנת בני ברק (30 דקות ברכבת, שעה לפחות באוטובוס מחולון), ובהמשך את איזור התעשייה הסמוך לקריית אריה. בנוסף למגדלי המשרדים, יש עסקים רבים ברח' המסגר (סמוך להגנה או לתחנת השלום), ביגאל אלון (סמוך לתחנת השלום או רכבת מרכז) ועוד. מסוכנויות הרכב של רחוב המסגר, ועד משרדי חברת צ'קפוינט שבשכונת ביצרון. גם האוניברסיטה היא יעד חשוב, לסטודנטים וגם לעובדים. המון אנשים גם גרים במרחק לא גדול מאחת התחנות. מהבחינה הזו ריבוי התחנות הוא טוב. מחירי הנסיעה הם באמת בעיה כאובה, בוודאי למי שצריך אוטובוס נוסף.
 

אני2010

New member
המון אנשים עובדים סמוך לתחנת הרכבת
סמוך לתחנת השלום יש ריכוז גדול של מגדלי משרדים וכן שוכן בסיס הקרייה הענק. סמוך לתחנת רכבת מרכז ישנו ריכוז בנייני משרדים של הבורסה בר"ג. בהמשך הקו ישנו איזור תעסוקה גדול סמוך לתחנת בני ברק (30 דקות ברכבת, שעה לפחות באוטובוס מחולון), ובהמשך את איזור התעשייה הסמוך לקריית אריה. בנוסף למגדלי המשרדים, יש עסקים רבים ברח' המסגר (סמוך להגנה או לתחנת השלום), ביגאל אלון (סמוך לתחנת השלום או רכבת מרכז) ועוד. מסוכנויות הרכב של רחוב המסגר, ועד משרדי חברת צ'קפוינט שבשכונת ביצרון. גם האוניברסיטה היא יעד חשוב, לסטודנטים וגם לעובדים. המון אנשים גם גרים במרחק לא גדול מאחת התחנות. מהבחינה הזו ריבוי התחנות הוא טוב. מחירי הנסיעה הם באמת בעיה כאובה, בוודאי למי שצריך אוטובוס נוסף.
צודק מצד אחד
אבל כל העניין הזה של לעלות לרדת להמתין לעלות לרדת להמתין וכל זה גם בחזרה כשיש אוטובוס לכל היעדים האלה ליד הבית קצת מתסכל... לא יודע כל אחד והנוחות שלו
 

טשאפק

New member
צודק מצד אחד
אבל כל העניין הזה של לעלות לרדת להמתין לעלות לרדת להמתין וכל זה גם בחזרה כשיש אוטובוס לכל היעדים האלה ליד הבית קצת מתסכל... לא יודע כל אחד והנוחות שלו
לא לכל אחד בחולון יש אוטובוס יחיד
ליד הבית, לכל יעד מרכזי בת"א וסביבותיה. לדעתי רחוק מזה. למי שיש, אך אין לו תחנת רכבת סמוכה - סביר שיעדיף באמת את האוטובוס, גם אם זה ייצא לו יותר זמן בשעות העומס.
 

אני2010

New member
לא לכל אחד בחולון יש אוטובוס יחיד
ליד הבית, לכל יעד מרכזי בת"א וסביבותיה. לדעתי רחוק מזה. למי שיש, אך אין לו תחנת רכבת סמוכה - סביר שיעדיף באמת את האוטובוס, גם אם זה ייצא לו יותר זמן בשעות העומס.
המרחק בין קו שצריך שאין אותו ליד הבית
הוא מרחק של כמה רחובות או ממש נסיעה של 3-4 תחנות. אין קו שאי אפשר להשיג בנסיעה של 4 תחנות אולי חמישה בעיר , ויש גם כרטיס מעבר ככה שלא צריך לשלם. כל כמה רחובות יש מפגש של כמה קווים שונים. אף פעם אין נוחות מושלמת. תמיד יש יתרון וחסרון
 

shipshipping

New member
שהם ירגעו במחירים שהם דורשים...
אולי ורק אוווולי נחשוב אם ניסע ברכבת סהכ יש תחבורה מחולון לכל מקום כמעט בגוש דן. וטוב שלא שמו עוד 10 תחנות בחולון -בת ים. אנשים בלי שכל עושים משהו מגלומני ואחרי זה חושבים ומתפלאים למה בעצם התחנות האלה ריקות. שימי לב שהרכבת בקושי זזה בין תחנה תחנה... אם זה בגלל עליה אם זה בגלל פיתול אני עוד לא נסעתי ברכבת הזאת אבל רוב הנוסעים נראה לי או מראשון, או שהם חיילים שלא צריכים לשלם.
האוטובוסים בבוקר מפוצצים וגם אחה"צ
את/ה עומד כל הדרך או מעוך על מישהו שלידך הפקקים זוועתיים אבל נכון המחיר יקר וגם קשה להגיע מ/אל התחנה
 

טשאפק

New member
לדעתכם הרכבת החדשה זאת שעוברת בחולון הצלחה?
אני עוברת באיילון כל יום ליד התחנות הראשיות בקוממיות וולפסון ולא רואה שם תנועה של אנשים כלל זה נראה כמו תחנת רפאים, בעוד הפקקים נשארו כמו שהיו אני טועה?
התמחור מוגזם
אבל גם מוגזם לומר שאלה תחנות רפאים. נסעתי כמה פעמים בכיוון ההפוך לעומס (מת"א לראשל"צ בבוקר), והיו ברכבת להערכתי כמה עשרות נוסעים. בתחנה האחרונה ירדו איתי כ-20-30 איש. היו כמה וכמה נוסעים שלא היו בטוחים בפרטי הנסיעה ושאלו שאלות (מישהו ברכבת: "וולפסון קרובה לביה"ח?" אשה בתחנת משה דיין: "מכאן יוצאת רכבת לת"א מרכז"?). אני מניח שיש עוד פוטנציאל של נוסעים, שלא מודעים לקיומה של האפשרות, למרות מסע הפרסום. בעיקר משתמשי רכב, שלא ממהרים לבחון אופציות נוספות, גם כשהפקקים איומים. יש גם עדיין רבים הסבורים בטעות שהרכבת מסיימת את נסיעתה בהגנה וצריך להחליף. מספר הנוסעים יתייצב רק בעוד זמן מה, כשכל מי שהקו יכול להתאים לו, יבדוק אותו כאופציה. אגב, יש גם אנשים שממשיכים מעבר לת"א. מכרה שעובדת באיזור קריית אריה בפ"ת אמרה שיש אצלם עובדים מחולון, שהתחילו להגיע באופן קבוע ברכבת - ואחד מהם קנה אפילו אופניים מתקפלים כדי להגיע לתחנה וממנה. לדבריה משך הנסיעה בבוקר במכונית היה לא פחות משעה וחצי, לעומת 35 דקות ברכבת. מה שבטוח, זה שיהיה עומס באיילון גם במקרה שהרכבת כן תהיה מלאה.
 

darkshadow1

New member
התמחור מוגזם
אבל גם מוגזם לומר שאלה תחנות רפאים. נסעתי כמה פעמים בכיוון ההפוך לעומס (מת"א לראשל"צ בבוקר), והיו ברכבת להערכתי כמה עשרות נוסעים. בתחנה האחרונה ירדו איתי כ-20-30 איש. היו כמה וכמה נוסעים שלא היו בטוחים בפרטי הנסיעה ושאלו שאלות (מישהו ברכבת: "וולפסון קרובה לביה"ח?" אשה בתחנת משה דיין: "מכאן יוצאת רכבת לת"א מרכז"?). אני מניח שיש עוד פוטנציאל של נוסעים, שלא מודעים לקיומה של האפשרות, למרות מסע הפרסום. בעיקר משתמשי רכב, שלא ממהרים לבחון אופציות נוספות, גם כשהפקקים איומים. יש גם עדיין רבים הסבורים בטעות שהרכבת מסיימת את נסיעתה בהגנה וצריך להחליף. מספר הנוסעים יתייצב רק בעוד זמן מה, כשכל מי שהקו יכול להתאים לו, יבדוק אותו כאופציה. אגב, יש גם אנשים שממשיכים מעבר לת"א. מכרה שעובדת באיזור קריית אריה בפ"ת אמרה שיש אצלם עובדים מחולון, שהתחילו להגיע באופן קבוע ברכבת - ואחד מהם קנה אפילו אופניים מתקפלים כדי להגיע לתחנה וממנה. לדבריה משך הנסיעה בבוקר במכונית היה לא פחות משעה וחצי, לעומת 35 דקות ברכבת. מה שבטוח, זה שיהיה עומס באיילון גם במקרה שהרכבת כן תהיה מלאה.
כמו תמיד- מדובר במקרה של הסברה קלוקלת.
רוב הציבור מודע לקיומו של הקו ולא ליותר מדי מעבר לכך. כנראה שככה זה במדינת חלם- ישקיעו מאות מיליונים בקו רכבת ולא ישקיעו עוד מיליון או שניים בכמה תשדירים בטלוויזיה או בחלוקת פלאיירים באזורים הרלוונטיים.
 

shipshipping

New member
התמחור מוגזם
אבל גם מוגזם לומר שאלה תחנות רפאים. נסעתי כמה פעמים בכיוון ההפוך לעומס (מת"א לראשל"צ בבוקר), והיו ברכבת להערכתי כמה עשרות נוסעים. בתחנה האחרונה ירדו איתי כ-20-30 איש. היו כמה וכמה נוסעים שלא היו בטוחים בפרטי הנסיעה ושאלו שאלות (מישהו ברכבת: "וולפסון קרובה לביה"ח?" אשה בתחנת משה דיין: "מכאן יוצאת רכבת לת"א מרכז"?). אני מניח שיש עוד פוטנציאל של נוסעים, שלא מודעים לקיומה של האפשרות, למרות מסע הפרסום. בעיקר משתמשי רכב, שלא ממהרים לבחון אופציות נוספות, גם כשהפקקים איומים. יש גם עדיין רבים הסבורים בטעות שהרכבת מסיימת את נסיעתה בהגנה וצריך להחליף. מספר הנוסעים יתייצב רק בעוד זמן מה, כשכל מי שהקו יכול להתאים לו, יבדוק אותו כאופציה. אגב, יש גם אנשים שממשיכים מעבר לת"א. מכרה שעובדת באיזור קריית אריה בפ"ת אמרה שיש אצלם עובדים מחולון, שהתחילו להגיע באופן קבוע ברכבת - ואחד מהם קנה אפילו אופניים מתקפלים כדי להגיע לתחנה וממנה. לדבריה משך הנסיעה בבוקר במכונית היה לא פחות משעה וחצי, לעומת 35 דקות ברכבת. מה שבטוח, זה שיהיה עומס באיילון גם במקרה שהרכבת כן תהיה מלאה.
בשביל כאלו תחנות ענק 20-30 נוסעים זה רפאים
אולי באמת לאנשים שמגיעים מרחוק וממשיכים מעבר לתל אביב זה שווה אבל מה עם שאר האוכלוסיה? זה פשוט מדהים לעבור ולראות מאבטחים משועממים בכניסה ואף אחד על המדרכות סביב לדעתי מי שהגה את הרעיון הזה של הרכבת לא הסתכל לכיוון הפרקטי ולכן היא כמעט ריקה
 

טשאפק

New member
בשביל כאלו תחנות ענק 20-30 נוסעים זה רפאים
אולי באמת לאנשים שמגיעים מרחוק וממשיכים מעבר לתל אביב זה שווה אבל מה עם שאר האוכלוסיה? זה פשוט מדהים לעבור ולראות מאבטחים משועממים בכניסה ואף אחד על המדרכות סביב לדעתי מי שהגה את הרעיון הזה של הרכבת לא הסתכל לכיוון הפרקטי ולכן היא כמעט ריקה
אבל זה בכיוון ההפוך
הנסיעות שלי היו לראשון-לציון בשעות הבוקר, שבהן הכבישים פנויים בכיוון זה.
 
לדעתכם הרכבת החדשה זאת שעוברת בחולון הצלחה?
אני עוברת באיילון כל יום ליד התחנות הראשיות בקוממיות וולפסון ולא רואה שם תנועה של אנשים כלל זה נראה כמו תחנת רפאים, בעוד הפקקים נשארו כמו שהיו אני טועה?
בינתיים לא, אבל התחושה היא שיש עליה עקבית
בכמות הנוסעים. למי שקונה חופשי חודשי העסק הופך למשתלם למדי, ורק נובמבר הוא החודש הראשון שמצדיק קניית כרטיס כזה. הפארסה שליוותה את פתיחת הקו וההשבתות שהיו מתוכננות פגעו מאוד בהתעניינות התושבים בקו. ככלות הכל, תושבי חולון ובת ים רגילים לקוי אוטובוס זמינים ותדירים מאוד, והרכבת לא תוכל למשוך נוסעים מהערים הללו אם תמשיך באי אמינותה, בטח לא את בעלי הרכב. לדעתי מוקדם לשפוט, רק בעוד חצי שנה ניתן יהיה לעשות סיכום ביניים.
 

harhanegev

New member
שאלות/תלונות
חשבתם על הטענה כללית ברב-קו? תשכחו מזה.

חשבתי לתומי, שכל המגבלות בין אזורים ובין חברות הן מגבלולת זמניות, חבלי לידה של כרטיס ה"רב-קו". חשבתי לתומי, שמיד בתום אותם חבלי לידה יהיה אפשר להטעין "רב קו" בסכום כסף שיהיה מקובל ומנוצל בכל חברות האוטובוסים והרכבת. מסתבר שטעיתי: חבר שהוא עיתונאי ביקש מענה לסוגיית עתיד הערך הצבור ממשרד התחבורה, וקיבל מענה שמדובר בניסוי בלבד באזור גוש דן, ועם תום הניסוי יחשבו אם כן או לא להרחיב אותו לשאר חלקי הארץ. אמרנו חלם? מסתבר ש"חלם" זו מחמאה למה שהולך במשרד התחבורה שלנו. "עידוד התחבורה הציבורית" היה סיסמא ונשאר סיסמא, ולא יותר מזה.
 

בשה1

New member
חשבתם על הטענה כללית ברב-קו? תשכחו מזה.

חשבתי לתומי, שכל המגבלות בין אזורים ובין חברות הן מגבלולת זמניות, חבלי לידה של כרטיס ה"רב-קו". חשבתי לתומי, שמיד בתום אותם חבלי לידה יהיה אפשר להטעין "רב קו" בסכום כסף שיהיה מקובל ומנוצל בכל חברות האוטובוסים והרכבת. מסתבר שטעיתי: חבר שהוא עיתונאי ביקש מענה לסוגיית עתיד הערך הצבור ממשרד התחבורה, וקיבל מענה שמדובר בניסוי בלבד באזור גוש דן, ועם תום הניסוי יחשבו אם כן או לא להרחיב אותו לשאר חלקי הארץ. אמרנו חלם? מסתבר ש"חלם" זו מחמאה למה שהולך במשרד התחבורה שלנו. "עידוד התחבורה הציבורית" היה סיסמא ונשאר סיסמא, ולא יותר מזה.
אני משתמשת בערך צבור באותו רב קו
לדן, אגד וקווים. לא נתקלתי בבעיה בעניין. אכן לואוליה צריך כרטיסיות ונדמה לי גם לסופרבוס. אבל הערך צבור כבר פעיל אצלי זו השנה השלישית, כך שגם אם זה נקרא ניסוי, זה כבר פועל הרבה זמן.
 

cwen

New member
אני משתמשת בערך צבור באותו רב קו
לדן, אגד וקווים. לא נתקלתי בבעיה בעניין. אכן לואוליה צריך כרטיסיות ונדמה לי גם לסופרבוס. אבל הערך צבור כבר פעיל אצלי זו השנה השלישית, כך שגם אם זה נקרא ניסוי, זה כבר פועל הרבה זמן.
אבל זה טוב רק במרכז
הרעיון ברב קו אמור להיות שתוכלי להטעין אותו נניח ב 1000 ש"ח ולנסוע איתו בכל אוטובוס ציבורי בכל הארץ באותו חוזה של ערך צבור. כרגע זה פשוט נורא מסובך, כשצריך חוזים נפרדים לכל מקום.
 

harhanegev

New member
אבל זה טוב רק במרכז
הרעיון ברב קו אמור להיות שתוכלי להטעין אותו נניח ב 1000 ש"ח ולנסוע איתו בכל אוטובוס ציבורי בכל הארץ באותו חוזה של ערך צבור. כרגע זה פשוט נורא מסובך, כשצריך חוזים נפרדים לכל מקום.
רק בחלק קטן מאזור המרכז.
ברגע שאתה יוצא מאותו אזור גוש דן מצומצם, בכל מקום אחר באזור המרכז הצפון והדרום אין ערך צבור, אפילו באותה חברת אוטובוסים!!! טמטום ונבזיות, וזה בלשון עדינה.
 

cwen

New member
רק בחלק קטן מאזור המרכז.
ברגע שאתה יוצא מאותו אזור גוש דן מצומצם, בכל מקום אחר באזור המרכז הצפון והדרום אין ערך צבור, אפילו באותה חברת אוטובוסים!!! טמטום ונבזיות, וזה בלשון עדינה.
כן, לזה התכוונתי.
 

amit1270

New member
חשבתם על הטענה כללית ברב-קו? תשכחו מזה.

חשבתי לתומי, שכל המגבלות בין אזורים ובין חברות הן מגבלולת זמניות, חבלי לידה של כרטיס ה"רב-קו". חשבתי לתומי, שמיד בתום אותם חבלי לידה יהיה אפשר להטעין "רב קו" בסכום כסף שיהיה מקובל ומנוצל בכל חברות האוטובוסים והרכבת. מסתבר שטעיתי: חבר שהוא עיתונאי ביקש מענה לסוגיית עתיד הערך הצבור ממשרד התחבורה, וקיבל מענה שמדובר בניסוי בלבד באזור גוש דן, ועם תום הניסוי יחשבו אם כן או לא להרחיב אותו לשאר חלקי הארץ. אמרנו חלם? מסתבר ש"חלם" זו מחמאה למה שהולך במשרד התחבורה שלנו. "עידוד התחבורה הציבורית" היה סיסמא ונשאר סיסמא, ולא יותר מזה.
ניסוי זה לא אומר שלא ימשיכו
יבחנו את הדברים ויבדקו איך הם עובדים, ואז יסיקו את המסקנות, שאני מקווה שיהיו יותר בכיוון של הכללה ופחות ממה שהיה קודם.
 

harhanegev

New member
ניסוי זה לא אומר שלא ימשיכו
יבחנו את הדברים ויבדקו איך הם עובדים, ואז יסיקו את המסקנות, שאני מקווה שיהיו יותר בכיוון של הכללה ופחות ממה שהיה קודם.
גם אני מקוה שמשרד התחבורה ישנה את עורו.
בינתיים משרד התחבורה עובד בעיקר נגד ההיגיון ובעד מיקסום הרווחים של יבואני המכוניות הפרטיות.
 

amit1270

New member
גם אני מקוה שמשרד התחבורה ישנה את עורו.
בינתיים משרד התחבורה עובד בעיקר נגד ההיגיון ובעד מיקסום הרווחים של יבואני המכוניות הפרטיות.
מה הקשר ליבואני הרכב?
אתה באמת חושב שהם כאלה מתוחכמים? לדעתי זו סתם עבודה של משרד ממשלתי טיפוסי.
 

amit1270

New member
מה הקשר ליבואני הרכב?
אתה באמת חושב שהם כאלה מתוחכמים? לדעתי זו סתם עבודה של משרד ממשלתי טיפוסי.
... כוונות טובות, מילים יפות, ביצועים חלשים
ועם כל הביקורת, יש פה ושם גם התקדמות.
 

harhanegev

New member
... כוונות טובות, מילים יפות, ביצועים חלשים
ועם כל הביקורת, יש פה ושם גם התקדמות.
אין בינינו מחלוקת אמיתית,
אני לא חושב שמישהו באמת משקיע מחשבה מעמיקה על יבואני הרכב. אך התוצאה של אותה התנהלות מפגרת, היא זרימה חזקה ואיתנה של מזומנים לכיסיהם של יבואני הרכב. אני בטוח שיש בישראל למעלה מ-100,000 בני 20-30 שהיו דוחים את קניית המכונית הראשונה שלהם בשנה-שנתיים אם היתה תחבורה ציבורית טובה יותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה