euronitzan
New member
טוב שהזכרת לי
היה לנו בזמנו דיון ארוך בשאלה של איך להגיע מרחוב אלנבי הנידח בקצה תל אביב לשומקום אבא הילל שבערבות רמת גן. ניסיתי את כל האלטרנטיבות שהצעת לי ועדיין, השילוב היחידי שמקצר את זמן הנסיעה לעומת קו 20 ז"ל הוא 61 +42/142, אך ורק אם זמן ההמתנה לקווי X42 הינו נמוך מ4 דקות. בכל מקרה אחר הקו האיטי, המפותל והמסורבל עדיין מהיר יותר. ביתר נתיבי הנסיעה שלי - זמני נסיעה זהים למצב הישן ו/או ארוכים יותר. היתרון היחידי שאני רואה מהרפורמה במסלולי הקווים הוא שאני יודע יותר שירים בע"פ. יש לי הרבה יותר זמן המתנה/נסיעה ע"מ לשמוע אותם שוב ושוב ולשנן אותם.
טוב שהזכרת ליהאמת שאני דיי מרוצה מהרפורמה.
יש כאן עניין אחד שמקובע בראשם של נוסעים רבים. כל עוד קו מסויים מביא אותם מנקודה X לנקודה Y ולא משנה איזה דרך טלאים הוא יעשה בדרך - הם יעלו עליו. מספיק לי לראות את זה שעדיין אנשים לא הפנימו ש641 יכול לאסוף אותם (כמו בעבר דר"א) ואפילו ש641 עוצר בתחנה במכון מור ו51 מאחוריו, כולם אוטומתית הולכים אחורה ל51. עכשיו לעניין ההחלפות, מאז ומתמיד השתמשתי בהחלפות. אף פעם לא הבנתי בשביל מה אני צריך להמתין לקו ספציפי כשאני יכול להתקדם הלאה לנקודת החלפה שבה מצטרפים עוד קווים שנוסעים ליעד שלי. אף פעם לא הבנתי איך אנשים מסוגלים לעלות על קווים מזוויעים שנוסעים דרך כל העולם, רק כי הם מגיעים אל היעד שלהם. נניח קו 45, קו 43... אני עד היום לא מבין איך חיילים שמשרתים בלשכת הגיוס של תל השומר או בבסיסים הצמודים לשער זה ומגיעים מאיזורים אחרים בארץ, עולים על 68 מהמרכזית ועד לתחנה הסופית... וכיום איך אנשים בוחרים לעלות בקו 70 מהמרכזית כדי להגיע לתל השומר. אני מסכים שביטול 35 היה טעות מטומטמת, אבל עדיין לעלות על 70? העיקר לא להחליף... ולא תגידו הנהג לא יודע לאן הוא נוסע ואני מפחד שהוא לא ידע להגיד לי היכן לרדת כמו בעבר... מעטים האוטובוסים שאין בהם כיום כריזה... קשה לקחת אוטובוס לבית גיל הזהב, לשמוע בכריזה: "לה גארדוויה, פינת יצחק שדה - תחנת בית גיל הזהב", לרדת שם ולהחליף מאותה נקודה ל139? יש כאן התעקשות עזה לנסוע באוטובוס אחד בלבד, גם אם הנסיעה תהיה ארוכה ומייגעת. זו התעקשות שבעיניי היא טיפשית. זה מה שנקרא אופקים צרים, לא פתוחים לרעיונות חדשים... מעדיפים להתלונן שהתח"צ לא יעילה, אבל לנסות משהו חדש - זה לא. מנגד אני מבין שהדברים מסורבלים לאדם הממוצע שלא בקיא בכל מערכת הקווים שיש וכאן גם אשמת משרד התחבורה שלא משחררת את הנתונים החוצה ומערכת המידע שלה לוקה בחסר. המערכת דיי מטומטמת כשהיא מחלקת איזורים בצורה אגרסיבית לא פעם. אם נניח יש את צומת רעננה מרכז - מסוף האוטובסים ויש את תחנת כפר סבא - בית משפט השלום. ההליכה בין שני המקומות האלו עומדת על דקה, אבל אם תחפשו אוטובוס מהיר מתל אביב לצומת רעננה מרכז לא תמצאו אחד כזה (מלבד 504 הלא תדיר במיוחד), אלא רק מאספי פתח תקווה - הוד השרון... או מאספי 501/502 דרך הרצליה או גם גרוע יותר 531 דרך רמת השרון. לא ייתכן שהמערכת מפרידה בין שני רחובות צמודים בטענה שזו שכונה X וזו שכונה Y ולא ייתכן שהיא מחלקת איזורים בצורה אגרסיבית של שכונות 0שהן גדולות והליכה בהן לוקחת זמן רב), בטענה שהאוטובוס מגיע לשכונה X ואתה ביקשת יעד שבשכונה X אבל רחוק 20 דקות הליכה מאיפה שהאוטובוס מוריד בשכונה X. הממשק של האתר הפרטי "אוטובוסים" יכול להצליח הרבה יותר, אם רק היו משחררים אליו את כל המידע המדוייק. שם המערכת עובדת על פי תחנות שקרובות ליעד ולא על פי תחימת איזורים וזהו. סיכום, כל מה שיש לי להגיד על הרפורמה זה שמבחינת מסלולים וקווים היא עשתה דברים טובים וכן גם דברים הזויים ולא מתקבלים על הדעת. אבל אני רואה שיפור, בהחלט התקצרו לי זמני הנסיעה. לי זה יותר נוח, כי לי אין בעיה להחליף. אבל למשתמש הממוצע זה כלל לא ברור. הוא רוצה לעלות על אוטובוס אחד בלבד ולהגיע ליעד שלו וזהו.
היה לנו בזמנו דיון ארוך בשאלה של איך להגיע מרחוב אלנבי הנידח בקצה תל אביב לשומקום אבא הילל שבערבות רמת גן. ניסיתי את כל האלטרנטיבות שהצעת לי ועדיין, השילוב היחידי שמקצר את זמן הנסיעה לעומת קו 20 ז"ל הוא 61 +42/142, אך ורק אם זמן ההמתנה לקווי X42 הינו נמוך מ4 דקות. בכל מקרה אחר הקו האיטי, המפותל והמסורבל עדיין מהיר יותר. ביתר נתיבי הנסיעה שלי - זמני נסיעה זהים למצב הישן ו/או ארוכים יותר. היתרון היחידי שאני רואה מהרפורמה במסלולי הקווים הוא שאני יודע יותר שירים בע"פ. יש לי הרבה יותר זמן המתנה/נסיעה ע"מ לשמוע אותם שוב ושוב ולשנן אותם.