אביתר777777777777777
New member
הגבתי בהקשר של רק"ל י-ם וA1
בהקשר זה גם התעוררו הוויכוחים בעבר. היתה דרישה כזכור להעביר את הרק"ל ב"מזרח" י-ם כדי "להכשיר" אותו (בכך שהוא משרת גם את הערבים). אלא שמבחינת החוק הבינ"ל אין שום הבדל בין "מערב" ו"מזרח" העיר, זו הבחנה שהמציאו כמה פוליטיקאים ויחצ"נים ואינה מוכרת ע"י אף מדינה בעולם (ומעולם גם לא הוכרה, לפני 67' או אחריה). מספר פעמים בעבר נטען כאן בפורום שהתוואי עובר בשועפט כמעין פשרה פוליטית בשל כך. איני יודע אם זה נכון, אבל אם כן - הפשרה הזו אינה מעלה ואינה מורידה מכיוון שבעיני מתנגדי ה"כיבוש" - כל מטר של הקו הוא בלתי חוקי ולישראל אין זכות להקים שום דבר בי-ם, "מערב" או "מזרח". עמדת שלום עכשיו בבית המשפט העליון בארה"ב מוכיחה שלא רק מדינות העולם אינן מכירות בריבונותנו על "מערב" י-ם, גם ארגוני שמאל ישראליים אינם מכירים בה. בדומה לכך יש ארגוני שמאל שמנהלים מאבק נגד A1 וניסו לשכנע את החברה הרוסית המעורבת בהקמתו שלא להשתתף בפרוייקט מכיוון שחלק ממנו עובר מעבר ל"קו הירוק". אלא שכל התוואי מעבר לאיזור נתב"ג ועד י-ם כולל י-ם עובר בשטח שאף מדינה בעולם (וגם שום גוף בינ"ל) אינה מכירה בו כשטח ישראל. לכן אין שום משמעות לטענה הזו.
לצערנו ולא רק זאת: להערכתי גם שטחים מתוך נתב"ג עצמו לא מוכרים כטריטוריה ישראלית. צריך לבדוק זאת במפה מפורטת בקנ"מ של 1 לעשרת-אלפים. נתב"ג הורחב גם מזרחה לאחר 1948 ואני משער שההרחבות הללו אינן מוכרות בעולם כשטח ישראלי למדקדקים. מעניין שכל אלו שאינם מכירים בשטח זה כשטח ריבוני ישראלי מעיזים לשלוח את מטוסי הנוסעים שלהם לנחות בשטח "הכבוש" או לעבור מעליו בדרכם לשטח "הלא כבוש".....איזו צביעות יש בעולם !!!