פרוייקט - לגדול בצבע - רקע

  • פותח הנושא toso
  • פורסם בתאריך

toso

New member
../images/Emo104.gif פרוייקט - לגדול בצבע - רקע

פרויקט לגדול בצבע - שיפור סביבת הלמידה כגורם להתפתחות התלמידים. זהו פרויקט התנדבותי /תרומה לקהילה, בו אומנים ויוצרים בתחום הציור והעיצוב, סטודנטים ותנועות נוער, בשיתוף עם אחת מחברות הצבע המובילות בארץ, ישפרו את סביבת הלמידה בעשרה בתי ספר באזורי אוכלוסיה מעוטת יכולת, ע"י ציורי קיר אשר ישמשו כמקור השראה והתפתחות מחשבתית, תרבותית ויצירתית לתלמידים.
 
../images/Emo45.gif אשמח...

אם תיצרי איתי קשר במסרים, ותוכלי לפרט על התנועה, היכן היא פועלת וכיו"ב.
 

toso

New member
בימים אלו...

היו לנו פגישות במשרד החינוך. ובקרוב נפגש עם מנהלי בתי הספר. חברי הפרוייקט בשלב זה הינם מאזור השרון אך הרעיון הוא להתפרש בכל הארץ וליצור עתיד טוב ומאתגר לכל ילד.
 

liat1953

New member
כל הכבוד לרעיון המקסים

נפלא לראות שיש מי שחשוב לו מה קורה כאן בסביבתנו... ומחפשים פתרונות למצב הנואש כמעט... אשמח גם לתרום ...אני מאזור הצפון.... בהצלחה
 

toso

New member
ליאת, תודה על הנכונות!../images/Emo140.gif

אנו נתקשר איתך לגבי המפגש הבא שלנו. מה את עושה בחיים? מה התחביבים שלך? איך את רואה את עצמך בפרוייקט?
 
השראה והתפתחות מחשבתית?!

"ישמשו כמקור השראה והתפתחות מחשבתית, תרבותית ויצירתית לתלמידים."!? מה עשית מזה? את באמת חושבת שילדי כיתה ב' מעוטי היכולת יסתכלו על הציורים וירגישו את המוזה פתאום נושכת אותם בצוואר ומראה להם את האור? הפרייקט הזה חשוב ומאד נחמד מהסיבה שהוא מקשט את הב"ס, יוצר בו סביבה יותר נעימה ורגועה (פחות הרגשת ב"ס גטו) ועושה נעים לעין של המעוט יכולת השובב. לחשוב מעבר לזה זה יומרני ופלצני.
 

lank

New member
../images/Emo68.gifמשהו דומה

משהו דומה התחיל כבר בבית ספר נחשונים בבת - ים.
 

lank

New member
../images/Emo68.gifועוד משהו

כיתה ששופצה ע"י התלמידים וההורים בהנחייה של מעצבת - בית ספר התבור בחולון.
 

אופירA

New member
מנהל
לא יומרני ולא פל...

כאדם יצירתי אני יכולה להעריך מה תרמה לי השראה סביבתית יצירתית. זה עשוי להפוך עולמות אצל אדם. אז נכון, לא כל הילדים יצירתיים, ולרוב הילדים זה רק יעשה נעים ורגוע בעיניים, ותחושה של איכות ונחמדות (שזה דבר חשוב מאד בפני עצמו). אבל יש X ילדים (לא מבוטל) שזה יכול להפוך להם ממש את החיים! שזה יכול לפתוח להם את הנשמה למקום עצמאי פרטי, ובפרט שהם באים מבתים מעוטי יכולת, שבהם אין להם כלים לפתוח את הנשמה. וה-X ילדים הזה לא בטל בשישים! הוא שווה כל השקעה. ברור שלא מספיק ציורים, וצריך גירויים אינטלקטואליים נוספים, וגם לספק את צרכיהם הנפשיים בסביבה אנושית בטוחה ויציבה. אבל זו לא יומרנות להאמין שציורי קיר לא יעשו שום דבר מלבד נעים בעיניים. הייתי ילדה דחויה עם בעיות נפשיות שהתפתחו לאשה בעייתית עם הפרעות פסיכיאטריות קשות! היה לי פוטנציאל לבעייתיות פסיכיאטרית קשה ואשפוזים לכל החיים (כמה רופאים ניסו להגשים את הפוטנציאל הזה), ופוטנציאל לאדם בריא, יצרני, מאושר ועשיר מאד שכלית, יצירתית ורוחנית, התורם לחברה מכוחותיו ויכולותיו. אחרי שכמעט יישמתי את הפוטנציאל הראשון, הגשמתי את הפוטנציאל השני. כתורמים להגשמה הבריאה, אני יכולה להצביע על: א. אמון בלתי מסוייג ביכולותי שרחשו לי גורמים טיפוליים שעזרו לי ב. עידוד ההגשמה העצמית של היכולות היצירתיות העצומות שלי ג. סביבה טבעית של חיק הטבע (גדלתי במושב), שהנפש היצירתית שלי הגיבה אליו בעוצמה רבה ופיתחה באמצעותו כלי יצירה מדהימים, שתמכו בה לאורך הדרך הקשה וסללו לה את הפוטנציאל הבריא. (ציורי קיר יכולים, לדעתי, בהחלט לתת את מה שנתנו לי "ציורי" הטבע המקסימים). אני חושבת שזו דוגמה מרעישה, עד לאן יכולים להגיע הדברים, כשמעודדים את היצירתיות אצל אנשים עם קשיים. (הרבה פעמים הקשיים הם פונקציה של היכולות הרגישות והיצירתיות - ראה גם ערך ואן גוך). ידוע ומוכח ההבדל בין צייר שמתבונן דרך קבע בציורים של אחרים, לבין צייר שאינו עושה זאת. 2 עולמות אחרים. את חושבת שילדים בכיתה ב' אינם ציירים? את חושבת שזה קורה להם רק כשהם גדלים? אולי, לשיטתך, לא צריך לדבר לתינוק כשהוא קטן, כי הוא עוד לא מדבר. רק כשהוא כבר גדול ויודע לדבר, צריך לדבר אליו...
 

saharn

New member
גם לצבע משמעות..

שלום אופיר, חשוב לציין שהציורים עצמם הם פאן אחד ברעיון של הפריוקט. בנוסף ל"כוח" שיש לציור ולאומנות להשפיע על האדם ובעיקר על ילדים, הצבע משמש כאלמנט נוסף הגורם להשפעות תת מודעיות על מצב רוחו של האדם. לכן אני מאמין שהפריוקט יכול להשפיע על כל מי שחווה את החוויה.
 

toso

New member
../images/Emo51.gifשאלה מצוינת!

נושאי הציורים: מדע, מתמטיקה, פילוסופיה, היסטוריה, מוסיקה, תרבות, כבוד האדם, אמרות של מנהיגי דעה, אינשטיין, לינקולן, באטהובן, ממציאים, פיסיקה, חופש ביטוי, חופש בחירה. מטרת הציורים זה לא לעשות נעים בעין אלא לגרות את המתבונן בו לשאול שאלות. על מנת להמחיש את הרעיון אתן דוגמא: גרביטציה – ציור שמדגיש את כוח המשיכה או להיפך ללא כוח משיכה, מה היה קורה???
 

Elizab3th

New member
ראשית, ברכות על פתיחת הפורום

המקסים הזה
אני בעד כל דבר שיהיה נגד אלימות, הבן הקטן שלי חווה אלימות מזעזעת בביה"ס בו הוא למד והוא רק בכיתה א', צוות ביה"ס העדיף להתעלם והיום אחרי מאבקים הצלחתי להעבירו לבי"ס אחר. הלואי ותהיה מועדות כנגד האלימות במקום שמנגד תעמוד מנהלת בי"ס ותאמר "הידיים שלי כבולות, אני לא יכולה לעשות כלום".
 
למעלה