הממשלה אישרה רשמית את הלאמת הרכבת הקלה

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
הממשלה אישרה רשמית את הלאמת הרכבת הקלה
"עכשיו זה רשמי: פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב עובר לידי המדינה ויבוצע על ידה. הממשלה החליטה היום (א') להטיל על משרד התחבורה לקדם את הפרויקט באמצעות חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) - הגוף שפעל עד כה מטעם המדינה מול קבוצת MTS - זכיין הרכבת, עד שבוטל עימה חוזה הזיכיון. בעקבות כך זימנו היום שרי התחבורה והאוצר מסיבת עיתונאים דחופה. עם אישור ההחלטה העקרונית החליטה הממשלה על הקמת ועדת היגוי להובלה ולווי הפרויקט, בראשה יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה. "הוועדה תעקוב אחר ביצוע ההחלטה, תדון במחלוקות שיתעוררו ביישומה, תאשר תוכניות עבודה של חברת נת"ע, תעקוב אחר ביצוע הפרויקט לרבות עמידה בלוחות זמנים ובתקציב ותקדם את האמצעים הנדרשים להקלה על הליכי הביצוע של הקו האדום", נמסר ממשרד ראש הממשלה..." הכתבה המלאה מאת עידו אפרתי, nrg מעריב
 

ymaluly

New member
הממשלה אישרה רשמית את הלאמת הרכבת הקלה
"עכשיו זה רשמי: פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב עובר לידי המדינה ויבוצע על ידה. הממשלה החליטה היום (א') להטיל על משרד התחבורה לקדם את הפרויקט באמצעות חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) - הגוף שפעל עד כה מטעם המדינה מול קבוצת MTS - זכיין הרכבת, עד שבוטל עימה חוזה הזיכיון. בעקבות כך זימנו היום שרי התחבורה והאוצר מסיבת עיתונאים דחופה. עם אישור ההחלטה העקרונית החליטה הממשלה על הקמת ועדת היגוי להובלה ולווי הפרויקט, בראשה יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה. "הוועדה תעקוב אחר ביצוע ההחלטה, תדון במחלוקות שיתעוררו ביישומה, תאשר תוכניות עבודה של חברת נת"ע, תעקוב אחר ביצוע הפרויקט לרבות עמידה בלוחות זמנים ובתקציב ותקדם את האמצעים הנדרשים להקלה על הליכי הביצוע של הקו האדום", נמסר ממשרד ראש הממשלה..." הכתבה המלאה מאת עידו אפרתי, nrg מעריב
אם כך הרכבת תחל לינסוע ב- 2025 לכל המוקדם
 

easylivin

New member
הממשלה אישרה רשמית את הלאמת הרכבת הקלה
"עכשיו זה רשמי: פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב עובר לידי המדינה ויבוצע על ידה. הממשלה החליטה היום (א') להטיל על משרד התחבורה לקדם את הפרויקט באמצעות חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) - הגוף שפעל עד כה מטעם המדינה מול קבוצת MTS - זכיין הרכבת, עד שבוטל עימה חוזה הזיכיון. בעקבות כך זימנו היום שרי התחבורה והאוצר מסיבת עיתונאים דחופה. עם אישור ההחלטה העקרונית החליטה הממשלה על הקמת ועדת היגוי להובלה ולווי הפרויקט, בראשה יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה. "הוועדה תעקוב אחר ביצוע ההחלטה, תדון במחלוקות שיתעוררו ביישומה, תאשר תוכניות עבודה של חברת נת"ע, תעקוב אחר ביצוע הפרויקט לרבות עמידה בלוחות זמנים ובתקציב ותקדם את האמצעים הנדרשים להקלה על הליכי הביצוע של הקו האדום", נמסר ממשרד ראש הממשלה..." הכתבה המלאה מאת עידו אפרתי, nrg מעריב
מבחר כתבות טריות בנושא:
"הרכבת הקלה בת"א תעלה 11 מיליארד ש' ותופעל ב-2017" - גלובס http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000607456 "עכשיו זה רשמי: המדינה הלאימה את פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב" - כלכליסט http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3446703,00.html "השרים הודיעו: הרכבת הקלה בתל אביב תיחנך בתוך כשבע שנים" - נענע 10 http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=765383 "הממשלה אישרה: המדינה תקים את פרויקט הרכבת הקלה בת"א; העלות - 11 מיליארד שקל" - TheMarker http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20101212_5233633 "רשמית: המדינה משתלטת על הרכבת הקלה בת"א" - וואלה! חדשות http://news.walla.co.il/?w=/124/1766695
 

אוהד11

New member
הממשלה אישרה רשמית את הלאמת הרכבת הקלה
"עכשיו זה רשמי: פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב עובר לידי המדינה ויבוצע על ידה. הממשלה החליטה היום (א') להטיל על משרד התחבורה לקדם את הפרויקט באמצעות חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) - הגוף שפעל עד כה מטעם המדינה מול קבוצת MTS - זכיין הרכבת, עד שבוטל עימה חוזה הזיכיון. בעקבות כך זימנו היום שרי התחבורה והאוצר מסיבת עיתונאים דחופה. עם אישור ההחלטה העקרונית החליטה הממשלה על הקמת ועדת היגוי להובלה ולווי הפרויקט, בראשה יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה. "הוועדה תעקוב אחר ביצוע ההחלטה, תדון במחלוקות שיתעוררו ביישומה, תאשר תוכניות עבודה של חברת נת"ע, תעקוב אחר ביצוע הפרויקט לרבות עמידה בלוחות זמנים ובתקציב ותקדם את האמצעים הנדרשים להקלה על הליכי הביצוע של הקו האדום", נמסר ממשרד ראש הממשלה..." הכתבה המלאה מאת עידו אפרתי, nrg מעריב
מה הדחיפות במסיבת העתונאים ? לאחרונה מסע"ת
הופכת להיות דחופה על כל שטות
 

easylivin

New member
מה הדחיפות במסיבת העתונאים ? לאחרונה מסע"ת
הופכת להיות דחופה על כל שטות
המילה "דחופה" היא על אחריותו של הכותב בלבד.
לא ראיתי אזכור נוסף "לדחיפות" מסיבת העיתונאים הזאת באף מקור אחר. היא דווקא הייתה מתוכננת, מאורגנת וצפויה.
 

אוהד11

New member
המילה "דחופה" היא על אחריותו של הכותב בלבד.
לא ראיתי אזכור נוסף "לדחיפות" מסיבת העיתונאים הזאת באף מקור אחר. היא דווקא הייתה מתוכננת, מאורגנת וצפויה.
או שהיא על אחריותו של הכותב או שהיא על אחריות
הדוברים שמאיצים את הכתבים למסיבת עתונאים דחופה, כאילו עולמם חרב עליהם
 

easylivin

New member
או שהיא על אחריותו של הכותב או שהיא על אחריות
הדוברים שמאיצים את הכתבים למסיבת עתונאים דחופה, כאילו עולמם חרב עליהם
גם זה קורה, מה שנכון נכון. פשוט להערכתי,
אם זה לא מופיע באף מקור נוסף, המסקנה המתבקשת היא שזה לא הופיע גם בהודעת הדובר. הרי רוב הכתבות זהות כמעט מילה במילה, אבל המילה "דחופה" מופיעה רק באחת מהן. אגב, כמעט בכל הכתבות שצירפתי שורבבו שטויות והמצאות שלא היו ולא נבראו - עד כדי כך שקצרה היריעה מלפרט את כולן...
יחד עם זאת, מתוך הכתבות אפשר להסיק שגם שר התחבורה אמר במסיבת העיתונאים דבר די שטותי - לגבי "כרייה בשיטה פתוחה" שלא תיתכן ולא תהיה בתל-אביב, בו בזמן שדיבר גם על "מכונות כרייה". ברור שהכוונה המקורית הייתה למשהו אחר, וכרגע לא ניתן לדעת האם זהו השר שהתבלבל או העיתונאים שעיוותו, או שמא "פישטו" את דבריו עבור קוראיהם יותר מדי.
 

אורי404

New member
הממשלה אישרה רשמית את הלאמת הרכבת הקלה
"עכשיו זה רשמי: פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב עובר לידי המדינה ויבוצע על ידה. הממשלה החליטה היום (א') להטיל על משרד התחבורה לקדם את הפרויקט באמצעות חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) - הגוף שפעל עד כה מטעם המדינה מול קבוצת MTS - זכיין הרכבת, עד שבוטל עימה חוזה הזיכיון. בעקבות כך זימנו היום שרי התחבורה והאוצר מסיבת עיתונאים דחופה. עם אישור ההחלטה העקרונית החליטה הממשלה על הקמת ועדת היגוי להובלה ולווי הפרויקט, בראשה יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה. "הוועדה תעקוב אחר ביצוע ההחלטה, תדון במחלוקות שיתעוררו ביישומה, תאשר תוכניות עבודה של חברת נת"ע, תעקוב אחר ביצוע הפרויקט לרבות עמידה בלוחות זמנים ובתקציב ותקדם את האמצעים הנדרשים להקלה על הליכי הביצוע של הקו האדום", נמסר ממשרד ראש הממשלה..." הכתבה המלאה מאת עידו אפרתי, nrg מעריב
תודה אריק! עכשיו השאלה מתי נראה עבודות
כעת לא נותר אלא לחכות לעבודות משמעותיות בפרויקט.
 

easylivin

New member
תודה אריק! עכשיו השאלה מתי נראה עבודות
כעת לא נותר אלא לחכות לעבודות משמעותיות בפרויקט.
קודם כל, נקווה להכנה מהירה של המכרזים.
כרגע זה לא ממש ברור, איך בכלל כל העסק יתנהל וכיצד תחולק העבודה...
 

easylivin

New member
נקווה לרע במיעוטו
פרויקט, שהיה אמור לצאת לפועל כבר מזמן. לא מדבר על התכניות משנות השבעים (ואולי לפני כן), אלא על הפרויקט הנוכחי, המתעכב לצאת לפועל.
אגב אורי, בכמה כתבות חזרו על הטענה השגויה
כאילו שמדובר על אותה התכנית משנות ה-70. נכון, אין שום קשר בין התכניות הללו: אז דובר על רכבת תחתית (לא קלה) במסלול שונה לחלוטין, שהתאים אולי לתקופה ההיא אבל לא לימינו. וגם הקשר להנחת אבן הפינה ע"י ביבי ורוני מילוא ב-1998 הוא קשר רופף מאוד. גם אז התכנית הנוכחית לא הייתה קיימת עדיין - למעשה, לא הייתה אז שום תכנית קונקרטית, אלא ברמת הרעיון הכללי. לדעתי, בהחלט עדיף מאוחר מאשר אף פעם, אבל כדאי מאוד שזה לא יהיה מאוחר מדי, כשמערך התחבורה פשוט יקרוס.. למעשה, הוא כבר נמצא על סף קריסה.
 

FDA

New member
אגב אורי, בכמה כתבות חזרו על הטענה השגויה
כאילו שמדובר על אותה התכנית משנות ה-70. נכון, אין שום קשר בין התכניות הללו: אז דובר על רכבת תחתית (לא קלה) במסלול שונה לחלוטין, שהתאים אולי לתקופה ההיא אבל לא לימינו. וגם הקשר להנחת אבן הפינה ע"י ביבי ורוני מילוא ב-1998 הוא קשר רופף מאוד. גם אז התכנית הנוכחית לא הייתה קיימת עדיין - למעשה, לא הייתה אז שום תכנית קונקרטית, אלא ברמת הרעיון הכללי. לדעתי, בהחלט עדיף מאוחר מאשר אף פעם, אבל כדאי מאוד שזה לא יהיה מאוחר מדי, כשמערך התחבורה פשוט יקרוס.. למעשה, הוא כבר נמצא על סף קריסה.
לצערי כנראה מחכים שהוא יקרוס
קשה להאמין שזה יתחיל לזוז עד שלא נראה חפירות בזבוטינסקי אני לא מאמין לכלום אני עדיין כל בוקר וערב רואה את הפקקים בגוש דן ומקווה לאיזה נס שיום אחד יהיה איזה BRT שיקח אותי מרחובות לת"א ובת"א נסע בקו האדום
 

zvir1

New member
אגב אורי, בכמה כתבות חזרו על הטענה השגויה
כאילו שמדובר על אותה התכנית משנות ה-70. נכון, אין שום קשר בין התכניות הללו: אז דובר על רכבת תחתית (לא קלה) במסלול שונה לחלוטין, שהתאים אולי לתקופה ההיא אבל לא לימינו. וגם הקשר להנחת אבן הפינה ע"י ביבי ורוני מילוא ב-1998 הוא קשר רופף מאוד. גם אז התכנית הנוכחית לא הייתה קיימת עדיין - למעשה, לא הייתה אז שום תכנית קונקרטית, אלא ברמת הרעיון הכללי. לדעתי, בהחלט עדיף מאוחר מאשר אף פעם, אבל כדאי מאוד שזה לא יהיה מאוחר מדי, כשמערך התחבורה פשוט יקרוס.. למעשה, הוא כבר נמצא על סף קריסה.
היתה תוכנית קונקרטית ויש לי אותה.
קוי רכבת באיילון כמו היום, מפ"ת מהרצליה מאשדוד מירושלים הם נכנסים באיילון ללולאה תת קרקעית מתחת למרכז העיר ויוצאים בה חזרה . כלומר אתה מגיע מירושלים נכנס לאיילון ואז למרכז העיר (או שעובר לקו קרקעי מעגלי , לא הוחלט) או ממשיך כרצונך צפונה או דרומה. לתכנית הזו חסרונות מאד כבדים והתכנית היום היא שילוב (לדעתי מוצלח) של הבאת המאסות מרחוק באמצעות ר"י המאסות הפרבריות באמצעות רכבת קלה תת קרקעית כך שיש הגיון.
 

easylivin

New member
היתה תוכנית קונקרטית ויש לי אותה.
קוי רכבת באיילון כמו היום, מפ"ת מהרצליה מאשדוד מירושלים הם נכנסים באיילון ללולאה תת קרקעית מתחת למרכז העיר ויוצאים בה חזרה . כלומר אתה מגיע מירושלים נכנס לאיילון ואז למרכז העיר (או שעובר לקו קרקעי מעגלי , לא הוחלט) או ממשיך כרצונך צפונה או דרומה. לתכנית הזו חסרונות מאד כבדים והתכנית היום היא שילוב (לדעתי מוצלח) של הבאת המאסות מרחוק באמצעות ר"י המאסות הפרבריות באמצעות רכבת קלה תת קרקעית כך שיש הגיון.
מעניין מאוד. אז בכל זאת מדובר על
תכנית שונה לחלוטין - האם יש לך קישור בנושא, או האם תוכל להעלות לפחות חלק מהדברים? סתם "לידע כללי"...
 

אורי404

New member
אגב אורי, בכמה כתבות חזרו על הטענה השגויה
כאילו שמדובר על אותה התכנית משנות ה-70. נכון, אין שום קשר בין התכניות הללו: אז דובר על רכבת תחתית (לא קלה) במסלול שונה לחלוטין, שהתאים אולי לתקופה ההיא אבל לא לימינו. וגם הקשר להנחת אבן הפינה ע"י ביבי ורוני מילוא ב-1998 הוא קשר רופף מאוד. גם אז התכנית הנוכחית לא הייתה קיימת עדיין - למעשה, לא הייתה אז שום תכנית קונקרטית, אלא ברמת הרעיון הכללי. לדעתי, בהחלט עדיף מאוחר מאשר אף פעם, אבל כדאי מאוד שזה לא יהיה מאוחר מדי, כשמערך התחבורה פשוט יקרוס.. למעשה, הוא כבר נמצא על סף קריסה.
בגלל זה כתבתי, שכוונתי אינה לשנות השבעים
מובן, שאלה תכניות אחרות. הכוונה הייתה לתכנית הנוכחית, שהיא מתחילת שנות האלפיים, אם לא קודם לכן. מסכים כמובן עם דעתך.
 

easylivin

New member
בגלל זה כתבתי, שכוונתי אינה לשנות השבעים
מובן, שאלה תכניות אחרות. הכוונה הייתה לתכנית הנוכחית, שהיא מתחילת שנות האלפיים, אם לא קודם לכן. מסכים כמובן עם דעתך.
כתבתי כתוספת לדבריך, חלילה לא כדי לסתור
אותם. פשוט נראה לי שכדאי היה להבהיר את הנקודה הזאת, כי כאמור הכתבים השונים אוהבים לחזור על כך שהתכנית "החלה בשנות ה-70", כנראה משום שלדעתם זה עשוי לזעזע את הקוראים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה