סקרון

  • פותח הנושא jbu
  • פורסם בתאריך

jbu

New member
../images/Emo124.gifסקרון../images/Emo70.gif

אני חייב להוריד את הוודוי הזה מהלב, אני מצטער שלמדתי בחטיבה! מצטער לכול המורות שהיו לי אבל אני אוכל את הלב כול יום |לבש| זה ממש לא קידם אותי, הרבה אנשים עשו הרבה פחות ובשנים החשובות נתנו קצת גז (אבל ממש קצת) והגיעו לאותה כיתה כמו שלי! ואני מרגיש כמו פייאר שלא הגדשתי זמן לתחביבים
עוד משהוא חש כמוני? אתם מצטערים לפעמים שלא ידעתם איפה וכמה להשקיעה בחטיבה ולא שמרתם את הכוחות לכיתות יותר קשות?
 

Mנטה

New member
אתה מתכוון שאתה מצטער שהשקעת ?

אתה יודע, אני נורא מצטערת שלא השקעתי... כי כמו שכתבתי היום כבר איפשהו כאן בפורום, משמעת עצמית זה שריר. וזה שלמדת בחטיבה יהפוך את היכולת ללמוד לקלה יותר בכיתות הגבוהות יותר. וזה מאוד חשוב. ולא רק זה, לפתח משמעת עצמית בלימודים, עוזר אחר כך גם בצבא וגם בעבודה. ובכלל זה דבר מאוד חשוב בחיים. אז בטח לא בזבזת את זמנך. ובניגוד למה שאתה אולי חושב, דוקא לתחביבים תמיד יש זמן. בעיקר אם יש משמעת עצמית - אפשר לארגן את הזמן כך שתמיד יהיה מקום לתחביבים. אבל אם כבר אנחנו מדברים על זה אלו לא דברים סותרים גם היום אתה יכול להשקיע ובו זמנית גם לפתח תחביבים. בשביל זה המציאו את ארגון הזמן
 

renjintso

New member
אני כ"כ מסכימה איתך

(האמת שגמני רק באתי להגיד שלום למנטה, אבל נתקעתי) שלום איזו מורה נשכחת אי שם בסוף היסודי או תחילת החטיבה אמרה לי שבכיתות האלה לא לומדים הרבה, אבל "לומדים איך ללמוד". זילזלתי באמירה הזו אז, והיום אני יודעת כמה זה נכון. אני לא השקעתי בחטיבה, השקעתי מעט מאד בתיכון. נכון, לא הייתי צריכה להשקיע, לכאורה, כי גם בלי להשקיע הוצאתי ציונים טובים, התקבלתי לחוג שווה באונ' בלה בלה בלה... רק שאז התחילה הבעיה. באוניברסיטה הייתי צריכה להתמודד מול אנשים שפשוט ידעו הרבה יותר טוב ממני איך ללמוד. כן, זה הקשור מאד לרכישה ותרגול של משמעת עצמית, וגם ללימוד טכניקות של ארגון חומר, סיכום, תמצות, שינון, וכו'. אני בהחלט חושבת שצריך תמיד להשאיר מקום לתחביבים, ובכלל לחיים שמעבר ללימודים, או לעבודה. זה עוד דבר ששווה לתרגל: לדעת למצוא את האיזון הנכון.
 
חוכמה שלאחר מעשה.

עזבתי את התיכון בסיכות של י''ב והלכתי להיות אקסטרני אצל מורים פרטיים. בחוכמה שלאחר מעשה הייתי צריך לעזוב ביום הראשון של כיתה א'. הבן שלי לא יבזבז זמן בלימודים במקום בו הוא לא נחשב ללקוח. במקום בו למורים אין משוב כלכלי.
 

Mנטה

New member
אני מסכימה אתך שמע' החינוך הישראלית

בבעיה מאוד קשה. היתי רוצה להאמין שאפשר לשנות את זה. יום אחד. ויחד עם זאת, זאת לא הבעיה היחידה שיש היום עם לימודים בגילאים האלו.
 
צרי להקים לובי חזק להפרטת החינוך.

ההפרטה תיתן גמישות לשינוי ויישום פתרונות. עקרונית אני חושב שהבעיות חמורות יותר ממה שההפרטה תוכל לפתור, אם כי היא תהייה צעד גדול מאוד בכיוון הנכון. בגדול, הבעיה היא שבתרבות המערב, הידע הרלוונטי לניהול החיים מתרבה בקצב הרבה יותר מהיר מהשיפור בחינוך. דוגמא להבהרת הבעיה: מי שלא קל לעבוד עליו בבית החולים, קל לעבוד עליו במוסך, במשרד עורכי הדין, אצל האדריכל.... כולנו נאלצים לומר 'אמן' בכל יום אחרי קביעות לא ברורות לנו של אנשים שאיננו יכולים כלל לבדוק. בקיצור, כולנו, באופן מעשי, בורים.
 

Mנטה

New member
אתה רוצה חינוך לעשירים בלבד ?

כי זה מה שעושה הפרטה.
 

Mנטה

New member
כן גם בעיני, לכן אני בעד לשנות את

מערכת החינוך, אבל ממש לא להפריט אותה. גם ככה החינוך הפרטי הוא עובדה נפוצה, שאם תשאל אותי, רק מרעה את המצב עוד יותר, גם לעשירים שבינינו. ובכל זאת, בקשה לי: בוא נעצור את הדיון הזה כאן. זאת סוגיה מאוד חשובה שאני אשמח לדון פה, אבל לא בפורום הזה. תוכל למצוא אותי בפורומים באתר שבחתימה שלי כאן
 
למעלה