הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי

מצב
הנושא נעול.
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
36
...והמחלף הגמור 09'.
 
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
37 מוקדש לפילדמרשל ליוטננט ג'נרל בועז לוי!
בועז, 10 התמונות האחרונות הן עבורך. נתחיל עם מתחם תעבורה החביב עליך, בשנת 06' ניתן לראות את הכשרת השטח למתחם החדש מעבר לכביש...
 

בועז ל

New member
37 מוקדש לפילדמרשל ליוטננט ג'נרל בועז לוי!
בועז, 10 התמונות האחרונות הן עבורך. נתחיל עם מתחם תעבורה החביב עליך, בשנת 06' ניתן לראות את הכשרת השטח למתחם החדש מעבר לכביש...
תודה רבה להיסטוריון הבכיר של הפורום!
שים לב, ויל: ככל שהשטח קטן יותר, כך צצות בו יותר בעיות. הוספתי רשימה חלקית ע"ג התמונה שלך.
 
תודה רבה להיסטוריון הבכיר של הפורום!
שים לב, ויל: ככל שהשטח קטן יותר, כך צצות בו יותר בעיות. הוספתי רשימה חלקית ע"ג התמונה שלך.
אוי ואבוי...
אם כך אני מבין שכאשר כתבתי כאן לפני 3-4 שנים שנקודת התורפה של הפרוייקט כולו תהיה באיזור לוד-רמלה, עוד המעטתי מכובד המשקל...
 

בועז ל

New member
אוי ואבוי...
אם כך אני מבין שכאשר כתבתי כאן לפני 3-4 שנים שנקודת התורפה של הפרוייקט כולו תהיה באיזור לוד-רמלה, עוד המעטתי מכובד המשקל...
אתה יודע, ויל'...
יש ברכבת כאלה שטוענים שהטעות הגדולה ביותר שנעשתה בפרויקט היא ששמרו את ביצוע קטע רמלוד לסוף. אני טוען שאם אכן היו מתחילים בקטע רמלוד, הפרויקט לא היה מגיע לסיומו.
 
אתה יודע, ויל'...
יש ברכבת כאלה שטוענים שהטעות הגדולה ביותר שנעשתה בפרויקט היא ששמרו את ביצוע קטע רמלוד לסוף. אני טוען שאם אכן היו מתחילים בקטע רמלוד, הפרויקט לא היה מגיע לסיומו.
הטעות הגדולה, כמו תמיד
היתה שלא ביצעו את הפרוייקט בשנות השבעים, כשהיה כסף בשפע ולא היו כל כך הרבה פולשים לאורך התוואי. כמובן שגם לא היה אתרא קדישא, החרדים לא שלטו בממשלה, והקברים הרומאים לא עניינו אף אחד. הבעיה, כמו תמיד, היא שלא היה שום חזון בתחום תשתיות התחבורה, בניגוד למשל למוביל הארצי ולרשת החשמל, וכך נוצר הפיגור העצום שהיום למעשה לא ניתן לסגור. הלקח הברור (שכמובן לא יילמד ולא ייושם) הוא לתכנן ולבצע מיידית פרוייקטים המיועדים לעוד עשרים-שלושים שנה, וכך למנוע התעוררות מכשולים ועיכובים בזמן שכבר חייבים להשלים את הפרוייקט. ה"כרית" הזו יכולה היתה לפתור את כל בעיות התחבורה הבינעירוניות עוד לפני 30-40 שנה. מעניין שדווקא בתחום התחבורה העירונית היתה הבנה של הצורך כבר בראשית שנות החמישים, ולמרות זאת הרכבות העירוניות מתחילות רק עכשיו להבנות. טוב, מה זה כבר 60 שנה בתולדות עם עתיק כעמנו (תודה לסבר פלוצקר על הביטוי הנצחי הזה)?
 

בועז ל

New member
הטעות הגדולה, כמו תמיד
היתה שלא ביצעו את הפרוייקט בשנות השבעים, כשהיה כסף בשפע ולא היו כל כך הרבה פולשים לאורך התוואי. כמובן שגם לא היה אתרא קדישא, החרדים לא שלטו בממשלה, והקברים הרומאים לא עניינו אף אחד. הבעיה, כמו תמיד, היא שלא היה שום חזון בתחום תשתיות התחבורה, בניגוד למשל למוביל הארצי ולרשת החשמל, וכך נוצר הפיגור העצום שהיום למעשה לא ניתן לסגור. הלקח הברור (שכמובן לא יילמד ולא ייושם) הוא לתכנן ולבצע מיידית פרוייקטים המיועדים לעוד עשרים-שלושים שנה, וכך למנוע התעוררות מכשולים ועיכובים בזמן שכבר חייבים להשלים את הפרוייקט. ה"כרית" הזו יכולה היתה לפתור את כל בעיות התחבורה הבינעירוניות עוד לפני 30-40 שנה. מעניין שדווקא בתחום התחבורה העירונית היתה הבנה של הצורך כבר בראשית שנות החמישים, ולמרות זאת הרכבות העירוניות מתחילות רק עכשיו להבנות. טוב, מה זה כבר 60 שנה בתולדות עם עתיק כעמנו (תודה לסבר פלוצקר על הביטוי הנצחי הזה)?
נכון מאוד. הבעיות הקשות ביותר שהפרויקט חווה
כעת הן בעיות עם פולשים מכל הסוגים.
 
נכון מאוד. הבעיות הקשות ביותר שהפרויקט חווה
כעת הן בעיות עם פולשים מכל הסוגים.
וזה מחזיר אותנו 5 שנים אחורה
כשניסיתי להסביר כאן את גודל האיוולת שבאי השלמת הקו לאשדוד בשנת 1955, בעת שהשטח כולו היה ריק כמעט לחלוטין מאדם, לא היה כביש מהיר שמפריע לעבודות (ושהעבודות מפריעות לו...), ולא היו שום פולשים שצריך לפנות. ניסיתי להבהיר כיצד העיכוב הזה גרם להפסד של מיליארדי ש"ח (ולא שניים או שלושה אלא יותר!) ונעניתי בזלזול. כעת אנו עדים לאותה תסמונת בדיוק בקו לב"ש, ובהמשך כמובן בקו לכרמיאל, לבית שאן, אשקלון-ב"ש, הקו העתידי לאילת (הבדואים כבר מכינים את תביעות הפיצויים) ועוד ועוד...
 

אורי404

New member
וזה מחזיר אותנו 5 שנים אחורה
כשניסיתי להסביר כאן את גודל האיוולת שבאי השלמת הקו לאשדוד בשנת 1955, בעת שהשטח כולו היה ריק כמעט לחלוטין מאדם, לא היה כביש מהיר שמפריע לעבודות (ושהעבודות מפריעות לו...), ולא היו שום פולשים שצריך לפנות. ניסיתי להבהיר כיצד העיכוב הזה גרם להפסד של מיליארדי ש"ח (ולא שניים או שלושה אלא יותר!) ונעניתי בזלזול. כעת אנו עדים לאותה תסמונת בדיוק בקו לב"ש, ובהמשך כמובן בקו לכרמיאל, לבית שאן, אשקלון-ב"ש, הקו העתידי לאילת (הבדואים כבר מכינים את תביעות הפיצויים) ועוד ועוד...
אפשר להוסיף גם את:
הכפלת קרית מוצקין-נהריה - לא בטוח, שלפני עשרים שנים הייתה 'התעוררות' של הקברים, כפי שזה כיום. אני גם לא חושב, שתושבי בוסתן הגליל והסביבה היו מסוגלים לעכב את הפרויקט, כפי שזה כיום. אותו דבר בקו מהיר לירושלים. לא היו כל מיני גופים "ירוקים" (המרכאות לא במקרה) פועלים, כפי שזה כיום. גם פחות היה את יפי הנפש עם טענה, שקו הרכבת פולש מקווי "גבולות" מסויימים. מעניין, שכאשר כביש 1 פולש מאותם "גבולות", זה היה בסדר. וילי, קצת
, ברשותך וזה בעניין קטן במוסיקה: אני זוכר, שבשנת 1999 הייתה הופעה של להקת "היהודים" באלפי מנשה. להופעה ארגנו הסעות מכפר סבא והסביבה. אני והמונים נסענו.אני מנסה לתאר לעצמי הופעה כזו כיום. עוד לפני, שהיא הייתה מתחילה, הייתה מן "התעוררות" על איך "אפשר" להופיע שם והיו מנסים כל מיני גורמים למנוע אירועים, שכאלה שם.
 
אפשר להוסיף גם את:
הכפלת קרית מוצקין-נהריה - לא בטוח, שלפני עשרים שנים הייתה 'התעוררות' של הקברים, כפי שזה כיום. אני גם לא חושב, שתושבי בוסתן הגליל והסביבה היו מסוגלים לעכב את הפרויקט, כפי שזה כיום. אותו דבר בקו מהיר לירושלים. לא היו כל מיני גופים "ירוקים" (המרכאות לא במקרה) פועלים, כפי שזה כיום. גם פחות היה את יפי הנפש עם טענה, שקו הרכבת פולש מקווי "גבולות" מסויימים. מעניין, שכאשר כביש 1 פולש מאותם "גבולות", זה היה בסדר. וילי, קצת
, ברשותך וזה בעניין קטן במוסיקה: אני זוכר, שבשנת 1999 הייתה הופעה של להקת "היהודים" באלפי מנשה. להופעה ארגנו הסעות מכפר סבא והסביבה. אני והמונים נסענו.אני מנסה לתאר לעצמי הופעה כזו כיום. עוד לפני, שהיא הייתה מתחילה, הייתה מן "התעוררות" על איך "אפשר" להופיע שם והיו מנסים כל מיני גורמים למנוע אירועים, שכאלה שם.
אתה צודק 100%!
תודה רבה על הסיוע האגפי... שכחתי את הקו לנהריה על קבריו ונחליו. גם שם ה"ירוקים" המזוייפים עושים הכל כדי למנוע את ההכפלה, יחד עם החרדים. וגם שם ניתן היה לבצע את ההכפלה תוך פחות משנה (מרחק קצר, שטח מישורי) בשנות השבעים. לגבי ההופעה, זה פחות מטריד אותי, קודם כל "היהודים" ממילא היו מופיעים בכל מקום (הם לא מחוייבים לערכים של ממסד שיינקין, רק לקהל שלהם), ושנית - הופעה אפשר לראות גם (אפילו!) בכ"ס עירך.... לעומת זאת אין תחליף למסילת רכבת מהירה לי-ם. לאות תודה על תרומתך הברוכה לשרשור קבל בונוס מיוחד. http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=2328464
 

אורי404

New member
אתה צודק 100%!
תודה רבה על הסיוע האגפי... שכחתי את הקו לנהריה על קבריו ונחליו. גם שם ה"ירוקים" המזוייפים עושים הכל כדי למנוע את ההכפלה, יחד עם החרדים. וגם שם ניתן היה לבצע את ההכפלה תוך פחות משנה (מרחק קצר, שטח מישורי) בשנות השבעים. לגבי ההופעה, זה פחות מטריד אותי, קודם כל "היהודים" ממילא היו מופיעים בכל מקום (הם לא מחוייבים לערכים של ממסד שיינקין, רק לקהל שלהם), ושנית - הופעה אפשר לראות גם (אפילו!) בכ"ס עירך.... לעומת זאת אין תחליף למסילת רכבת מהירה לי-ם. לאות תודה על תרומתך הברוכה לשרשור קבל בונוס מיוחד. http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=2328464
תודה וילי על הבונוס.
אתחיל בעניין המוסיקאלי ואעבור אחרי זה ל"ירוקים". אני מסכים עמך, ש"היהודים" לא מחוייבים לאף אחד. לא אליהם התכוונתי. הכוונה שלי, היא שבאותה תקופה התקשורת ואמנים (במרכאות או במרכאות) לא הגיבו. כיום אם זה היה קורה, קרוב לוודאי, שחלק מאנשי התקשורת, אמנים, אנשי רוח ואחרים, היו מביעים על התנגדותם להופעה באזורים, ששנויים במחלוקת. בנוגע ל"ירוקים", אפשר גם להוסיף את פרויקט החשמול, שלפני עשר שנים לא בטוח, שהיו התנגדויות, כפי שזה כיום.
 
אפשר להוסיף גם את:
הכפלת קרית מוצקין-נהריה - לא בטוח, שלפני עשרים שנים הייתה 'התעוררות' של הקברים, כפי שזה כיום. אני גם לא חושב, שתושבי בוסתן הגליל והסביבה היו מסוגלים לעכב את הפרויקט, כפי שזה כיום. אותו דבר בקו מהיר לירושלים. לא היו כל מיני גופים "ירוקים" (המרכאות לא במקרה) פועלים, כפי שזה כיום. גם פחות היה את יפי הנפש עם טענה, שקו הרכבת פולש מקווי "גבולות" מסויימים. מעניין, שכאשר כביש 1 פולש מאותם "גבולות", זה היה בסדר. וילי, קצת
, ברשותך וזה בעניין קטן במוסיקה: אני זוכר, שבשנת 1999 הייתה הופעה של להקת "היהודים" באלפי מנשה. להופעה ארגנו הסעות מכפר סבא והסביבה. אני והמונים נסענו.אני מנסה לתאר לעצמי הופעה כזו כיום. עוד לפני, שהיא הייתה מתחילה, הייתה מן "התעוררות" על איך "אפשר" להופיע שם והיו מנסים כל מיני גורמים למנוע אירועים, שכאלה שם.
נוסטלגיה שאינה במקומה
הפיתוח של שנות ה- 70' וה- 80' הותיר צלקות מיותרות בנוף הארץ, שרבות מהן כלל לא היו הכרחיות. כך למשל סתמו את נחל אחוזה בחיפה בדרדרת ענק, במקום להקים שם גשר עילי. אותו הדבר עשו גם לנחל עמוד בעת סלילת כביש 85, והחציבות בצלע הר הקוץ נראות עד היום (שלא להזכיר את הקמתו של מסד בלב ההר). תוואי כביש 1 לירושלים, מהווה גם הוא דוגמא לאיוולת תכנונית - במקום עקומת בן שמן, היה צריך לסלול את הכביש בתוואי הדומה לתוואי המסילה כיום, ממחלף לוד בקו ישר למחלף ענבה של היום. נתיב קצר בהרבה וחסכוני בשטחים פתוחים. ללא המודעות הסביבתית, גם הייתה לנו היום סוללת עפר בגובה 5 מטרים בכל עמק איילון בנתיב הרכבת המהירה לירושלים. למעשה בשורת המנהרות והגשרים (שלא כחלק ממחלפים) הגיעה לארץ רק בתחילת שנות ה- 90', אחרי לחץ כבד של הגופים הירוקים בעניין כביש עוקף בית לחם, ואלמלא הלחץ הזה ייתכן שעד היום היו ממשיכים גופי הפיתוח בחציבות ושפכי עפר בהיקף נרחב.
 
נוסטלגיה שאינה במקומה
הפיתוח של שנות ה- 70' וה- 80' הותיר צלקות מיותרות בנוף הארץ, שרבות מהן כלל לא היו הכרחיות. כך למשל סתמו את נחל אחוזה בחיפה בדרדרת ענק, במקום להקים שם גשר עילי. אותו הדבר עשו גם לנחל עמוד בעת סלילת כביש 85, והחציבות בצלע הר הקוץ נראות עד היום (שלא להזכיר את הקמתו של מסד בלב ההר). תוואי כביש 1 לירושלים, מהווה גם הוא דוגמא לאיוולת תכנונית - במקום עקומת בן שמן, היה צריך לסלול את הכביש בתוואי הדומה לתוואי המסילה כיום, ממחלף לוד בקו ישר למחלף ענבה של היום. נתיב קצר בהרבה וחסכוני בשטחים פתוחים. ללא המודעות הסביבתית, גם הייתה לנו היום סוללת עפר בגובה 5 מטרים בכל עמק איילון בנתיב הרכבת המהירה לירושלים. למעשה בשורת המנהרות והגשרים (שלא כחלק ממחלפים) הגיעה לארץ רק בתחילת שנות ה- 90', אחרי לחץ כבד של הגופים הירוקים בעניין כביש עוקף בית לחם, ואלמלא הלחץ הזה ייתכן שעד היום היו ממשיכים גופי הפיתוח בחציבות ושפכי עפר בהיקף נרחב.
הצלקות האלו בטלות בששים
לעומת הנזקים העצומים (כולל הסביבתיים!) שגרם העדר רשת כבישים ומסילות ברזל בין הפריפריה למרכז. נזקים חברתיים וכלכליים שלא ניתן לכמת בכלל (מאות מיליארדים בוודאי). אתה מקדש את הטפל על חשבון העיקר (גישה שמאלנית אופיינית). מבחינתך הגליל יכול להשאר מדינה נפרדת מהמרכז, העיקר שלא תהיה איזו סוללת עפר. תתמקד במה שחשוב ותקבל קצת פרספקטיבה.
 
הצלקות האלו בטלות בששים
לעומת הנזקים העצומים (כולל הסביבתיים!) שגרם העדר רשת כבישים ומסילות ברזל בין הפריפריה למרכז. נזקים חברתיים וכלכליים שלא ניתן לכמת בכלל (מאות מיליארדים בוודאי). אתה מקדש את הטפל על חשבון העיקר (גישה שמאלנית אופיינית). מבחינתך הגליל יכול להשאר מדינה נפרדת מהמרכז, העיקר שלא תהיה איזו סוללת עפר. תתמקד במה שחשוב ותקבל קצת פרספקטיבה.
לא התבקשת לדבר בשמי
בעוד אני מציין את הבעיות הקשות במדיניות של שנות ה- 70', אתה כותב דברים שכלל לא אמרתי ולא טענתי. בשם אותה תאווה בלתי נשלטת לפיתוח וסלילה, נגרמו נזקים כבדים ובחלקם בלתי הפיכים, הן לטבע והן לאדם, ואין מדובר רק על הפריפריה. אולי הדבר טפל בעיניך, אך לא בעיני רבים אחרים. ועם כל ההתלהבות של חובבי התשתיות מגשרים ומנהרות, רובם פשוט לא היו יוצאים לפועל ללא הלחץ הסביבתי.
 

tanj

New member
נוסטלגיה שאינה במקומה
הפיתוח של שנות ה- 70' וה- 80' הותיר צלקות מיותרות בנוף הארץ, שרבות מהן כלל לא היו הכרחיות. כך למשל סתמו את נחל אחוזה בחיפה בדרדרת ענק, במקום להקים שם גשר עילי. אותו הדבר עשו גם לנחל עמוד בעת סלילת כביש 85, והחציבות בצלע הר הקוץ נראות עד היום (שלא להזכיר את הקמתו של מסד בלב ההר). תוואי כביש 1 לירושלים, מהווה גם הוא דוגמא לאיוולת תכנונית - במקום עקומת בן שמן, היה צריך לסלול את הכביש בתוואי הדומה לתוואי המסילה כיום, ממחלף לוד בקו ישר למחלף ענבה של היום. נתיב קצר בהרבה וחסכוני בשטחים פתוחים. ללא המודעות הסביבתית, גם הייתה לנו היום סוללת עפר בגובה 5 מטרים בכל עמק איילון בנתיב הרכבת המהירה לירושלים. למעשה בשורת המנהרות והגשרים (שלא כחלק ממחלפים) הגיעה לארץ רק בתחילת שנות ה- 90', אחרי לחץ כבד של הגופים הירוקים בעניין כביש עוקף בית לחם, ואלמלא הלחץ הזה ייתכן שעד היום היו ממשיכים גופי הפיתוח בחציבות ושפכי עפר בהיקף נרחב.
אני מסכים איתך במאה אחוז
ויש לציין כי ניתן היה לבצע סלילה של אותם כבישים גם ללא נזקים סביבתיים. כל מה שצריך היה זה לחשוב על פיתוח בר קיימא (למשל, גשר מעל נחל עמוד במקום דרדרת). ההערה לגבי כביש 1 בהחלט במקומה. מי שמתבונן במפה לא מבין את האיוולת. הייתי מעדיף, גם בכביש החדש לצפת מכביש 90, שימוש גדול יותר במינהור ופחות בחציבת גבעות שלמות. גם השארת שפוכת ודרדרת לאחר סיום עבודות הוא מפגע סביבתי בנוסף לעובדה שזה מכוער מאוד. אני מדגיש שפיתוח בר קיימא אינו אומר שלא צריך לסלול כבישים חדשים אלא שצריך להפעיל את הראש איך מקטינים את הנזק הסביבתי בסלילתם. כי אין לנו ארץ אחרת
 

אורי404

New member
נוסטלגיה שאינה במקומה
הפיתוח של שנות ה- 70' וה- 80' הותיר צלקות מיותרות בנוף הארץ, שרבות מהן כלל לא היו הכרחיות. כך למשל סתמו את נחל אחוזה בחיפה בדרדרת ענק, במקום להקים שם גשר עילי. אותו הדבר עשו גם לנחל עמוד בעת סלילת כביש 85, והחציבות בצלע הר הקוץ נראות עד היום (שלא להזכיר את הקמתו של מסד בלב ההר). תוואי כביש 1 לירושלים, מהווה גם הוא דוגמא לאיוולת תכנונית - במקום עקומת בן שמן, היה צריך לסלול את הכביש בתוואי הדומה לתוואי המסילה כיום, ממחלף לוד בקו ישר למחלף ענבה של היום. נתיב קצר בהרבה וחסכוני בשטחים פתוחים. ללא המודעות הסביבתית, גם הייתה לנו היום סוללת עפר בגובה 5 מטרים בכל עמק איילון בנתיב הרכבת המהירה לירושלים. למעשה בשורת המנהרות והגשרים (שלא כחלק ממחלפים) הגיעה לארץ רק בתחילת שנות ה- 90', אחרי לחץ כבד של הגופים הירוקים בעניין כביש עוקף בית לחם, ואלמלא הלחץ הזה ייתכן שעד היום היו ממשיכים גופי הפיתוח בחציבות ושפכי עפר בהיקף נרחב.
עמית, אני נוטה להסכים עם חלק מדבריך. אבל עדין
המלה 'נוטה', היא מהסיבה הפשוטה, שאין לי אותו הידע, שלך יש בתחום הסביבה. הכוונה הייתה לאזורים פשוטים, כמו למשל תוואי קרית מוצקין-נהריה, שהוא תוואי פשוט ומישורי וכיום תושבי הסביבה ואנשים אחרים גורמים לעיכוב הפרויקט.
 

amit1270

New member
הטעות הגדולה, כמו תמיד
היתה שלא ביצעו את הפרוייקט בשנות השבעים, כשהיה כסף בשפע ולא היו כל כך הרבה פולשים לאורך התוואי. כמובן שגם לא היה אתרא קדישא, החרדים לא שלטו בממשלה, והקברים הרומאים לא עניינו אף אחד. הבעיה, כמו תמיד, היא שלא היה שום חזון בתחום תשתיות התחבורה, בניגוד למשל למוביל הארצי ולרשת החשמל, וכך נוצר הפיגור העצום שהיום למעשה לא ניתן לסגור. הלקח הברור (שכמובן לא יילמד ולא ייושם) הוא לתכנן ולבצע מיידית פרוייקטים המיועדים לעוד עשרים-שלושים שנה, וכך למנוע התעוררות מכשולים ועיכובים בזמן שכבר חייבים להשלים את הפרוייקט. ה"כרית" הזו יכולה היתה לפתור את כל בעיות התחבורה הבינעירוניות עוד לפני 30-40 שנה. מעניין שדווקא בתחום התחבורה העירונית היתה הבנה של הצורך כבר בראשית שנות החמישים, ולמרות זאת הרכבות העירוניות מתחילות רק עכשיו להבנות. טוב, מה זה כבר 60 שנה בתולדות עם עתיק כעמנו (תודה לסבר פלוצקר על הביטוי הנצחי הזה)?
בשנות ה-70 הרכבת הייתה אמצעי מיושן....
 
חברות ליסינג ותכניות ביטוח שונות
זה הדבר, לפי גרונאו
לשטרסלר יש פתרון עוד יותר גאוני
"אוטובוסים מונעים בגז" (מעניין איפה האוטובוסים האלה ומה צריך לקנות כדי להחליף את הרכבת) שיסיעו בדרך פלא את כל האוכלוסיה ממקום למקום ברחבי הארץ, בלי לזהם ובלי לעמוד בפקקים (אולי הוא התכוון למסוקים פרטיים לכל משפחה?). רכבת? זה כלי תחבורה שאבד עליו הכלח וממילא היא נוסעת ריקה - לכן בכל פעם שיש השבתת קו יש תלונות על רבבות הנוסעים הלא קיימים של הרכבת המיושנת שנאלצים לנסוע באוטובוס המתקדם של שטרסלר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה