הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי

מצב
הנושא נעול.
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
 
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
2
...וכך נראה מחלף גבירול החדש בשנת 09'!
 

raminec

New member
2
...וכך נראה מחלף גבירול החדש בשנת 09'!
תודה על ההקדשה

בעשור האחרון רחובות זכתה לעדנה כלשהי בתחום התשתיות, למרות שאת המתבקש ביותר - כניסה צפונית חדשה ומופרדת מתוואי הרכבת לא זכינו לקבל
מטריד לראות שבשנים שאחרי 2000 מדינת ישראל עדיין מאפשרת לקבלנים לבנות בניה צמודת קרקע בגוש דן, כאילו שאין מחסור בקרקעות במרכז... או שמא עליית מחירי הנדלן היא ספקולציה ובאמת אין מחסור בקרקעות במרכז???
 
תודה על ההקדשה

בעשור האחרון רחובות זכתה לעדנה כלשהי בתחום התשתיות, למרות שאת המתבקש ביותר - כניסה צפונית חדשה ומופרדת מתוואי הרכבת לא זכינו לקבל
מטריד לראות שבשנים שאחרי 2000 מדינת ישראל עדיין מאפשרת לקבלנים לבנות בניה צמודת קרקע בגוש דן, כאילו שאין מחסור בקרקעות במרכז... או שמא עליית מחירי הנדלן היא ספקולציה ובאמת אין מחסור בקרקעות במרכז???
גם וגם
הרשויות המקומיות (לא המדינה) מאפשרות לקבלנים לבנות בניה צמודת קרקע כי הן רוצות אוכלוסיה חזקה. עליית מחירי הנדל"ן אינה ספקולציה של השוק, כי הביקוש קשיח ואמיתי, אבל אפשר לראות בה ספקולציה של המדינה. מכיוון שהמדינה מחזיקה יותר מ-90% מהקרקעות, יש לה אינטרס כספי ישיר בשחרור קמצני של קרקעות לבניה, כדי לשמור על מחירים גבוהים ולהרוויח יותר כסף. כתוצאה מכך אין באמת מלאי גדול של קרקעות הזמינות לבניה, למרות שקרקעות רבות עומדות לא מנוצלות. כלומר הבעיה היא מצד ההיצע. עם זאת, גם אם יצליח אטיאס בנסיונו להגביר מאד את קצב שחרור הקרקעות, לטווח הארוך המחירים ימשיכו לעלות כי כמות הקרקעות היא סופית והאוכלוסיה גדלה.
 

אורי404

New member
גם וגם
הרשויות המקומיות (לא המדינה) מאפשרות לקבלנים לבנות בניה צמודת קרקע כי הן רוצות אוכלוסיה חזקה. עליית מחירי הנדל"ן אינה ספקולציה של השוק, כי הביקוש קשיח ואמיתי, אבל אפשר לראות בה ספקולציה של המדינה. מכיוון שהמדינה מחזיקה יותר מ-90% מהקרקעות, יש לה אינטרס כספי ישיר בשחרור קמצני של קרקעות לבניה, כדי לשמור על מחירים גבוהים ולהרוויח יותר כסף. כתוצאה מכך אין באמת מלאי גדול של קרקעות הזמינות לבניה, למרות שקרקעות רבות עומדות לא מנוצלות. כלומר הבעיה היא מצד ההיצע. עם זאת, גם אם יצליח אטיאס בנסיונו להגביר מאד את קצב שחרור הקרקעות, לטווח הארוך המחירים ימשיכו לעלות כי כמות הקרקעות היא סופית והאוכלוסיה גדלה.
לא רק, שבונים בנייה צמודת קרקע,
אלא שגם כאשר בונים בניינים חדשים, הם רב הדירות הן דירות 5-6 חדרים. חלק קטן יותר 4 חדרים וכמעט ואין (אולי בכלל אין) בניינים חדשים עם דירות 3 חדרים. ש"חס וחלילה" לא תגיע אוכלוסייה מן המעמד הבינוני ומטה.
 
לא רק, שבונים בנייה צמודת קרקע,
אלא שגם כאשר בונים בניינים חדשים, הם רב הדירות הן דירות 5-6 חדרים. חלק קטן יותר 4 חדרים וכמעט ואין (אולי בכלל אין) בניינים חדשים עם דירות 3 חדרים. ש"חס וחלילה" לא תגיע אוכלוסייה מן המעמד הבינוני ומטה.
זו סוגיה נפרדת אורי
אתה כמובן צודק, אבל אין לזה קשר ישיר לנושא השטחים הפתוחים שרמי העלה. יש קשר עקיף - המשפחות שלא יכולות להרשות לעצמן דירות גדולות ויקרות עוברות יותר ויותר רחוק מהמרכז ואז יש צורך לבנות שכונות חדשות במה שפעם היה שטח פתוח (אבל בפריפריה ולא במרכז). עם זאת ההשפעה היא לטווח ארוך, ואילו ההשפעה של הבניה צמודת הקרקע במרכז שעליה רמי דיבר היא כבר לטווח הקצר.
 

easylivin

New member
זו סוגיה נפרדת אורי
אתה כמובן צודק, אבל אין לזה קשר ישיר לנושא השטחים הפתוחים שרמי העלה. יש קשר עקיף - המשפחות שלא יכולות להרשות לעצמן דירות גדולות ויקרות עוברות יותר ויותר רחוק מהמרכז ואז יש צורך לבנות שכונות חדשות במה שפעם היה שטח פתוח (אבל בפריפריה ולא במרכז). עם זאת ההשפעה היא לטווח ארוך, ואילו ההשפעה של הבניה צמודת הקרקע במרכז שעליה רמי דיבר היא כבר לטווח הקצר.
דווקא המעבר לפריפריה לכשעצמו הוא דבר
מצויין ומבורך, וגם על הקמת שכונות חדשות (לא של בתים צמודי-קרקע, אבל כן בתים איכותיים) ביישובים הקיימים, אפשר רק לברך. הבעיה מתחילה כשרק המשפחות החלשות יותר נדחקות לשם, ולא נעשה כל מאמץ למשוך לשם את המהמעד הבינוני ואוכלוסיות חזקות יותר. פיתוח תשתיות תחבורה הוא אחד מהצעדים היעילים ביותר לצמצום הפער הזה (לא הצעד היחיד אבל צעד חשוב ובסיסי), כזה שגורר אחריו שינויים מרחיקי-לכת בכל הרמות. אבל זהו בדיוק הדבר שמנסים לעכב בכל מחיר אותם "מומחים מובילים", כי מה זה יעשה לבועת הנדל"ן שלהם, היקרה מפז? ומה שהכי עצוב הוא שבדמגוגיה שלהם הם מצליחים להשפיע על כל מיני אנשים תמימים בדרך, אפילו כאלה שחושבים את עצמם שוחרי איכות הסביבה. טעות, חברים: אי אפשר לשמור על הסביבה מבלי להכיר בכלל את הבסיס העובדתי. אבל הרבה יותר קל להיסחף אחרי הדמגוגים ולהרגיש "לוחמים סביבתיים", ללכת ולחבל בכל תכנית טובה ולסייע לכל תכנית מגוכחת שכולה למראית עין. עצוב וחבל, אבל ככה בדיוק נראים כמה וכמה פעילים סביבתיים בולטים שנתקלתי בהם לאחרונה.
הטיעונים וההסברים שלהם שהם מעלים הם עילבון לאינטליגנציה, ודרכם מזכירה באופן מדהים את דרכם של "המומחים המובילים" המתבטאים בתקשורת.
 

אורי404

New member
דווקא המעבר לפריפריה לכשעצמו הוא דבר
מצויין ומבורך, וגם על הקמת שכונות חדשות (לא של בתים צמודי-קרקע, אבל כן בתים איכותיים) ביישובים הקיימים, אפשר רק לברך. הבעיה מתחילה כשרק המשפחות החלשות יותר נדחקות לשם, ולא נעשה כל מאמץ למשוך לשם את המהמעד הבינוני ואוכלוסיות חזקות יותר. פיתוח תשתיות תחבורה הוא אחד מהצעדים היעילים ביותר לצמצום הפער הזה (לא הצעד היחיד אבל צעד חשוב ובסיסי), כזה שגורר אחריו שינויים מרחיקי-לכת בכל הרמות. אבל זהו בדיוק הדבר שמנסים לעכב בכל מחיר אותם "מומחים מובילים", כי מה זה יעשה לבועת הנדל"ן שלהם, היקרה מפז? ומה שהכי עצוב הוא שבדמגוגיה שלהם הם מצליחים להשפיע על כל מיני אנשים תמימים בדרך, אפילו כאלה שחושבים את עצמם שוחרי איכות הסביבה. טעות, חברים: אי אפשר לשמור על הסביבה מבלי להכיר בכלל את הבסיס העובדתי. אבל הרבה יותר קל להיסחף אחרי הדמגוגים ולהרגיש "לוחמים סביבתיים", ללכת ולחבל בכל תכנית טובה ולסייע לכל תכנית מגוכחת שכולה למראית עין. עצוב וחבל, אבל ככה בדיוק נראים כמה וכמה פעילים סביבתיים בולטים שנתקלתי בהם לאחרונה.
הטיעונים וההסברים שלהם שהם מעלים הם עילבון לאינטליגנציה, ודרכם מזכירה באופן מדהים את דרכם של "המומחים המובילים" המתבטאים בתקשורת.
 
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
3
שכונת רחובות ההולנדית בלב השדות, 03'...
 
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
4
...ובשנת 09', כשבתי השכונה הצבאית החדשה נבנים מסביבה, ושורות של קוטג'ים כבר מפרידים בינה לבין כפר גבירול.
 
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
5
הכניסה לכפר גבירול 03', עיקול חד ללא המשך...
 
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
6
...ובשנת 09', לאחר סלילת כביש 411 החדש.
 
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
7
כביש 42 בשנת 03', בין עיינות ליבנה - שביל עפר מוביל לכיוון רחובות...
 
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
8
...ובשנת 09' - צומת חדש עם כביש 411, וכניסה חדשה לרחובות לאחר 119 שנה!
 
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
9
כביש עוקף צפון מערבי החדש, עם שכונת הקוטג'ים של אפריקה ישראל.
 
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
10
כביש עוקף מרמורק.
 
הגוגל מגיע לשפלה - מוקדש לרמי
מרוב התרגשות על העדכון התקדימי של לונדון אמש, לא שמתי לב שגם בחצר האחורית שלי בשדות פלשת יש תמונות חדשות. אמנם לא באיכות גבוהה, וכמעט כרגיל מסתתרות בתמונות ההסטוריות - אבל בכל זאת עדכונים! והנה ההוכחה: כך נראה צומת גבירול בשנת 03'...
11
סיום כביש עוקף מזרחי והכניסה המזרחית החדשה לרחובות - החמור הלבן של המשיח לא בתמונה...
 

אורי404

New member
11
סיום כביש עוקף מזרחי והכניסה המזרחית החדשה לרחובות - החמור הלבן של המשיח לא בתמונה...
והאם חברות האוטובוסים מעודכנות בדרכים החדשות?
האם אוטובוסים של תחבורה ציבורית (ולא בנסיעה מנהלתית, אלא בנסיעת שירות קו) נוסעים באחת או יותר מן הדרכים החדשות?
 
והאם חברות האוטובוסים מעודכנות בדרכים החדשות?
האם אוטובוסים של תחבורה ציבורית (ולא בנסיעה מנהלתית, אלא בנסיעת שירות קו) נוסעים באחת או יותר מן הדרכים החדשות?
אולי רמי או עמית יודעים
מאז שעזבתי את העיר לא יצא לי להשתמש שם בתח"צ.
 

yairp4

Active member
והאם חברות האוטובוסים מעודכנות בדרכים החדשות?
האם אוטובוסים של תחבורה ציבורית (ולא בנסיעה מנהלתית, אלא בנסיעת שירות קו) נוסעים באחת או יותר מן הדרכים החדשות?
לא ממש
כל הקווים הבינעירוניים מרחובות ממשיכים לנסוע בכבישים הישנים - לרמלה דרך צומת ביל"ו ולתל אביב דרך נס ציונה. אם יש קווים חדשים שעוברים בכבישים האלה, אף אחד לא טרח לספר עליהם...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה