שלום לכם מנהלים יקרים

LuNaTiC

New member
נייס, עכשיו אני.

אני יש לי משהו עם תימניות... אחינועם ניני, עפרה חזה, רבקה זוהר, דנה אינטרנשיונל
. אני אוהבת את להקות העבר... תמוז, החלונות הגבוהים, הדודאים... מה עוד? ערן צור הוא האהוב עליי בארץ, רוקפור, אהוד בנאי, אריק איינשטיין... ועוד הרבה! ברוך השם, לא חסרים לנו אמנים טובים בארץ... לדעתי לפחות
.
 

shlala1

New member
../images/Emo124.gif../images/Emo124.gifשלום לכם מנהלים יקרים

מה שלומכם?? אתם עוקבים אחרי הפורום או שגם אתם התייאשתם כמו רבים אחרים? מקווה שתתחילו לעורר כאן עניין או שתעזרו לפורום להשתקם מחדש ולעמוד על הרגליים. כל יום אני בודקת אולי היום הם יופיעו אבל נאדה שום זכר לאותם מנהלים. חבל.
 

smailie

New member
אפשר לבדוק את זה...

נכניס לפורום הודעה פרובוקטיבית ו/או פירסומית מהסוג שאסור פה. אם ההודעה תימחק - נדע שהמנהלים עדיין פוקחים עלינו עין מלמעלה, גם כשנדמה לנו שלא. נו, אלון! תן איזה סימן חיים...
 

shlala1

New member
נראה לך???איזה פוקחים עין, ואיזה נעליים??

לא חושבת שהם באיזור. חחחחחח אולי הם בטיול שורשים באתיופיה העיקר לקחו עליהם את "עול" ניהול הפורום. ופעם ששאלו אותם למה הם לא מגיבים ו/או מוחקים הודעות הם ענו שהם מחכים לדיונים סוערים ולקצת אקשן. שים לב מתי הפעם האחרונה שהמנהל נכנס לפורום, (6.4).
 

smailie

New member
או.קיי... אז בואי ננסה להכניס קצת "אקשן"

אין לי מושג על מה אני שואל בכלל וזה תחום שאני ממש לא בקיא בו, אבל צפי לויכוחים סוערים, אחרי שתבוא השאלה הבאה: מי זמר הרגאיי הטוב ביותר, לדעתכם, שפועל כיום בשטח?
 

smailie

New member
אה, יש תת - ז'אנרים לרגאיי?

לא ידעתי. כל מה שאני יודע זה שהסיגנון הזה נכנס חזק לאתיופיה בשנים האחרונות. זה לא בדיוק נשמע כמו המוסיקה האלקטרונית המהוקצעת של שנות ה-80' (זה נשמע, לדעתי, קצת פחות חדשני מ"יה קה יה קה" של מורי קנטה, אם את מכירה, או לשיר ההוא על ירושלים של אלפא בלונדי). קרוב יותר ל"מוסיקת עולם". יותר קטעי מעבר אינסטרומנטליים ואילתורים של הזמר הסולן. נו... אמרתי לך שאין לי מושג על מה אני מדבר.
 

LuNaTiC

New member
../images/Emo13.gif

רגאיי...
. יש רגאיי שורשי, מה שנקרא "roots", הסגנון שאליו משתייך אלפא בלונדי. שירים על אמונה בג'ה, על אתיופיה - ציון, על אהבה, שלום, עישון וכל הבלה בלה בלה הזה... הסגנון האהוב עליי
. יש ניו-רוטס/קונשס... הגרסה המודרנית יותר של הרוטס. אותם נושאים, פחות או יותר, אבל בסגנון יותר קצבי ומקפיץ... יש דאנסהול רגאיי שזה מוסיקת מועדונים ג'מייקאנית... בדרך כלל ליריקה יותר בוטה ביחס לשאר הסגנונות. זה על קצה המזלג... זה מתחלק לכל כך הרבה סוגים שונים עם הבדלים דקים או בולטים ביניהם. בטח רק סיבכתי עוד יותר
.
 

smailie

New member
כן. משהו כזה...

האמת היא, שרציתי בכלל להתקיל אותך, אבל את החזרת לי עכשיו, כמו שצריך. אני מכיר את הסיגנונות שהזכרת, אבל לאו דווקא בשמות האלה. פשוט היפ - הופ זה, לדעתי, כבר מחוץ למה שנקרא "רגאיי", כך שגבולות הז'אנר לא כאלה מבלבלים. אז לאן משתייך בוב מארלי?
 

LuNaTiC

New member
היפ הופ זה לא דאנסהול...

האמת היא שרציתי להמשיך את ההודעה הקודמת ולספר איך הרגאיי מתכתב עם כל מיני סגנונות מוסיקליים אחרים בימינו, כולל ההיפ הופ, אבל ויתרתי. היפ הופ וראפ הם במקום אחד... הם מוסיקה "שחורה" שמגיעה בארה"ב בעיקר ומהחלק הצפוני של הגלובוס... יש לה את המאפיינים שלה. הדאנסהול בא מהרגאיי, שבא מרוקסטדי, שבא מסקא וקאליפסו ובעצם - סגנון קאריבי. הרבה פעמים כשדאנסהול נכנס למיינסטרים הוא מוגדר כראפ או היפ הופ... לדוגמא, שון פול. לרוב, כשיציגו שירים שלו ברדיו, טלויזיה או וואטבר, ישתמשו במונחים האלה. אף אחד כמעט לא יגיד "זמר הדאנסהול מג'מייקה", כי אין מודעות להבדלים שבין הסגנונות והמקצבים. בכל מקרה, היום יש הרבה שיתופי פעולה בין זמרי סול והיפ הופ בהפקות דאנסהול ורגאיי... זה פשוט בא ממקום אחר, לפעמים יש חיבור. בקשר לבוב מארלי... הוא במקור רוטס, אולם השירים הראשונים שלו עם הוויילרס הם יותר "רוטיקאלים" ממה שנוצר בקריירת הסולו שלו... שהייתה מופלאה, פשוט בנויה קצת אחרת, יותר לאזניים מערביות.
 

smailie

New member
כן... כנראה שמה שבילבל אותי בכל זה

זה שבשלב מסויים גם הרגאיי הפך להיות "שחור". כך שבסופו של דבר כל הסיגנונות מתקרבים זה לזה. אחת ההוכחות לכך היא, שפסטיבל בוב מארלי השנתי מתקיים באדיס - אבבה. וחוץ מזה, גם עידן רייכל מושפע משני העולמות: הוא עובד עם אמנים אתיופים מצד אחד ומצד שני יש לו ראסטות. אז לפעמים קצת קשה להבדיל מה הולך עם מה.
 

LuNaTiC

New member
אממ...

כל מיני. פסטיבל בוב מארלי השנתי? מה זה? גם בארץ היה "פסטיבל בוב מארלי" לציון יום ההולדת ה - 63. וכמובן שיש בג'מייקה חגיגות לכבודו... בכל מקום מציינים מהסיבות שלהם ובדרך שלהם
. ראסטות ועבודה עם אמנים אתיופיים הן לא שתי עובדות סותרות. לראסטות אפשר להתחבר גם דרך הרגאיי אבל גם מתוך צורך. בשביל בעליי שיער מקורזל לפעמים מדובר בנוחות ופרקטיות... ובשביל בעלי שיער "לבן" זה הצורך בשינוי. לי יש ראסטות אבל לא מכיוון שאני אוהבת רגאיי אלא כי זה יפה לדעתי... יש בהן ייחוד שלא היה בשיער הקודם שלי, אשר כבודו במקומו מונח
(והרבה יותר קל לסדר אותן בבוקר). העניין הוא שהראסטפרים נושאים את עיניהם אל אתיופיה... ג'ה הוא הקיסר האתיופי היילה סלאסי, ו"ציון" היא אתיופיה. פשוט לא הבנתי את הקשר שבין הדיעה שלך שהרגאיי נעשה יותר "שחור" (אני חושבת שאתה מתכוון למוסיקה שחורה פופולארית) לבין זה שחוגגים את בוב באדיס אבבה. אולי זאת השעה
.
 

smailie

New member
רגאיי ומוסיקה שחורה פופולארית

אלה שני דברים שכנראה קל לי להתבלבל ביניהם. יש דימיון בעיקר בליווי הכלי ובסאונד (מן כזה מוחלש / מוגבר לסירוגין, שמגיע מאיזשהו מחוז מרוחק). אך בעוד שרגאיי דומה יותר למוסיקה שהושמעה רבות באייטיז וקרוב יותר למוסיקה הקלה, מוסיקת עולם כוללת יותר אילתורים מורכבים ומשולבת לעתים בקריאות שבטיוֹת. מה ששאלתי קודם זה האם זה רק מקרי שפסטיבל בוב מארלי מתקיים באדיס אבבה?
 

LuNaTiC

New member
יש עוד הרבה מה לדבר על הנושא אבל אני אסכם

ללילה זה. אני לא מתיימרת להבין המון, מרבית דבריי מבוססים על דעתי והתרשמותי מהאזנה מרובה להרבה מוסיקה. מוסיקה שחורה פופולארית? מצטערת לאכזב אותך אבל זה בעיקר סינתיסייזר שעושה הרבה דברים, במקרה הטוב, ובמקרה הרע (השמונים המאוחרות והתשעים המוקדמות הם מקרה רע בהרבה תחומים) מכונת תופים משעשעת כזאת שהמציאו פעם. היום הרבה דברים מנוגנים ישירות למחשב ושם עוברים עיבודים שונים ומשונים. זה לא דבר רע בהכרח, מוסיקה אלקטרונית יכולה להיות מדהימה... אבל חס וחלילה לא לבלבל את זה עם הרגאיי הישן והטוב. תראה להקת ליווי של רגאיי ותראה מוסיקה במיטבה... כמובן שכיום יש קלידים שעושים הרבה, אבל גם הרבה כלים אחרים שעושים בהם שימוש נהדר, חשמליות, באס, תופים, כלי נשיפה... וכן, גם מערכת סאונד שמאפשרת את האפקטים המיוחדים שמאפיינים את הרגאיי. כשאתה אומר שרגאיי דומה למוסיקה שהושמעה באייטיז זה אולי מכיוון שבאייטיז שמעו רגאיי? בשנות השבעים הרגאיי הגיע לאירופה וארה"ב וכבש, אני מניחה, בסערה. אריק קלאפטון והקאבר ל"i shot the sheriff"... הלהקה הבריטית UB40 עשתה רגאיי מצויין, ולהקת POLICE כמובן, לא חסר להם רגאיי. בשנות השמונים והתשעים הדאנסהול התחיל להתפתח וגם הוא יצא את גבולות הקאריביים. אני זוכרת בתור ילדה ששמעתי את bombastic ו - oh, carolina של שאגי במסיבות של "גדולים" ובכל ה"היטמן *הכנס מספר כאן*" למיניהם. היום אני יודעת שזה רגאיי... אז זה סתם נשמע לי כמו היפ הופ. כי לא ידעתי לעשות את ההבחנה. מוסיקת עולם, מבחינתי, זאת המצאה. הנפצה, אפילו. פיקציה. אבל על זה באמת בפעם אחרת.
 

smailie

New member
באמת לזה התכוונתי

כשדיברתי על מוסיקת רגאיי שהצליחה בעולם בסוף שנות ה-70' ועד אמצע שנות ה-80', הדבר הראשון שעלה לי לראש היה "רוקסן" של "פוליס" וגם "ub40" (ואני כבר לא מדבר על להקת "מועדון תרבות"). בכלל, לדעתי המוסיקה הפופולארית הטובה ביותר שנוצרה בעולם, הייתה זו של האייטיז. שום דבר שבא לאחר מכן לא משתווה ל"דיבור חדיש", ל"חונקים", לסנדרה או ל"llitle lies" של "פליטווד מק". בנושא הזה אני איתך.
 

smailie

New member
ואיך שכחתי קודם

אולי את ה - שיר שיש בו נגיעות של רגאיי, מבחינת עיבודו המוסיקלי. רמז? לזמר יש שם זהה לאחיו של זמר אחר. עוד רמז? הוא הופיע לא מזמן בארץ. אחד הצלילים שהכי מאפיינים, לדעתי, את הסיגנון שהושמע בתחנות הרדיו בשנות ה-80'. זיהית?
 

smailie

New member
כנראה שאין אפשרות להעלות כאן את הקישור

אז אגלה לך: התכוונתי ל"steppin out" של ג'ו ג'קסון (שיש לו את אותו שם כמו לאחד האחים של מייקל ג'קסון). להיט שעד היום מזכיר לי נשכחות. הוא פשוט הושמע הרבה ברקע במשך היום, עד שהוא הפך להיות בעיניי אחד הצלילים שהכי מייצגים בעיניי את השנים ההן. אגב, בהופעה שג'קסון נתן בישראל לא מזמן, הוא ביצע את השיר הזה בגירסת אנפלאגד שקטה ואיטית, בליווי פסנתר (לא הייתי שם. פשוט שמעתי את השידור בגלי - צה"ל).
 

LuNaTiC

New member
אה, ביצוע אקוסטי של השיר נשמע מעניין...

חחחח... אני לא באמת מכירה את כל האחים של מייקל ג'קסון
. אבל נחמד לחוד חידות מוסיקליות. האמת היא שלא כזה קלטתי את הרגאיי בשיר...אבל אני מניחה שזה סובייקטיבי.
 
למעלה