שלום לכולם

רותם ע

New member
../images/Emo13.gifשלום לכולם../images/Emo142.gif

שני רותם [כמובן], ונתקלתי בפורום בהודעה של הנהלת הפורומים. אין לי שמץ מה זה ארגון מנסה, אז נכנסתי. לא הכי הבנתי עדיין, אבל אולי אם מישהו יסביר אבין
בכל אופן, אני תלמידת כיתה י', בת 15, ונחשבת כבן אדם מחונן [אני לא חושבת שעברתי אי פעם בחינת אייקיו, אבל עברתי את הבחינות האלו בסביבות כיתה ב', שם מצאו שכ-3% מהנבחנים בלבד הם באותה רמת משכל כמוני]. אבל אני לא יודעת כל כך אם באמת יש לי אייקיו גבוה, או משהו אחר, אז יש מבחני אייקיו אינטרנטיים או משהו דומה שאני יכולה לערוך בכדי לבדוק את התאמתי לפורום?
תודה מראש! אז בסך הכל, לסיכום, 2 בקשות: 1. לקבל הסבר על הארגון. 2. לבדוק איכשהו את אייקיוי [האייקיו שלי
] [זאת ההודעה הכי ארוכה לדעתי שכתבתי בפורומים אי פעם!]
 

MelodicTruth

New member
.

את התשובה לשאלה 1 תוכלי לקבל באתר הרשמי של מנסה ישראל: http://www.mensa.org.il בקשר לבקשה השנייה, פתחתי אשכול חדש של מבחני IQ אונליין.
 
קראתי את כל האתר, בעברית ובאנגלית

ועדיין אני נכשל להבין את הרציונל. רשום שם, ארגון מפגשים והוצאת עיתון בנושאים שונים. בעצם, זו כיתת מחוננים אחת גדולה? מסגרת חברתית כדי להתרחק מאנשים שאינם בעלי מנת משכל גבוהה?
 

neko

New member
למה להגיד "כדי להתרחק מאנשים

שאינם בעלי מנת משכל גבוהה?" זה כמו שאומר על פיראס שעבר לת"א שהוא "מחפש להתרחק מאנשים שהם ערבים", או על שרי אריסון שהיא עברה לארה"ב כדי להתרחק מישראלים. לא דבילי? לא יותר נחמד ומדוייק להגיד "כדי להתקרב לאנשים בעלי מנת משכל גבוהה" או "כדי להתקרב למרכז העניינים הישראלי" או "כדי להתרחק מאור הזרקורים של התקשורת והציבור"?
 
כמה דברים, ברצינות

להגיד על משהו "דבילי" לא קולע בדיוק לרמת הדיון שאני מנסה להשיג. למה פיראס עבר לת"א? למה שרי אריסון עברה לארה"ב? בדוק יותר טוב את ההצהרות האלה, ותראה שאולי באמת הם גרים במקום אחר כי מקומם לא בקרב האוכלוסיה שהם יצאו ממנה. לאו דווקא, אגב, עניין של פרשנות. אם לבחור ערבי יש את כל הסממנים של תרבות מערבית מלבד היותו ערבי בהגדרה, אולי היה חסר לו משהו. אם שרי אריסון עברה לארה"ב... נניח, בגלל התנכלויות אישיות, היא בעצם התרחקה מישראלים (וגם על סמך הצהרתה)
. אני מציע שתמצא דוגמאות חדשות. שמע, אני גדלתי בכיתת מחוננים במשך 9 שנים, אני מכיר טוב מאוד את האופי הביצתי ולא פחות - אליטיסטי, של מסגרות כאלו. האם "מנסה" שונה בזה? מאילו אורות זרקורים אתה צריך להתרחק? איזו עשייה אתה צריך לקדם? האם אתה יכול לקדם עשייה חברתית מתוך אינטראקציה רק עם אנשים "חכמים כמוך"? אני חושב שזו טעות, אבל אני גם לא מכיר כל כך את הארגון. לכן, אולי תסביר לי מה עושים ב"מנסה".
 

neko

New member
נשאר לך ה"ברצינות" של הג'ינג'י מפור

ום אמנויות לחימה?
אני מסכים איתך לגבי הסיבות של פיראס ושרי אריסון, פשוט הצגתי שתי דרכים להגיד את זה. אין הבדל מהותי בין "פיראס עבר לת"א כדי לחיות בחברה מערבית" ל"פיראס עבר לת"א כדי להתרחק מערבים". הנקודה היא שהשני נשמע רע, עוין - אפילו אנטי. אני בטוח שזאת לא הייתה כוונתו. בצורה דומה, מי שנהיה חבר במנסה לא עושה זאת ע"מ להתרחק מ"טיפשים", אלא כדי להתקרב לחכמים. נשמע שונה, אבל המהות זהה. מקווה שהבנת שכוונתי בדוגמאות הייתה בדיוק לחדד את כך שהמשפטים זהים, אך הכוונה מאחוריהם שונה. מהתגובה שלך מרגישים שאתה "אנטי". גם אתה, כאשר אתה מתחבר לפורום אמנויות לחימה או פילוסופיה, למעשה "מתרחק" מאלו שלא יודעים קרוא וכתוב, או אלו שאין להם כסף לאינטרנט. אז מה? זה אומר שיש לך משהו נגדם? שאתה סנוב אליטיסט? לא, אתה פשוט מחפש חברה דומה לך, מעניינת לך - חברה שבה תרגיש שייך. אני הצטרפתי למנסה מתוך תקווה שהארגון יתרום לי, ושאתרום לו. יש הבדל בין כיתת מחוננים של ילדים בני 12 שגילו שהם "חכמים" מאשר אנשים בוגרים (רובינו...
) שמבינים שהאינטלגנציה שלהם יכולה להיות מנוצלת (או מנוונת) לדברים שונים ומשונים. העשייה החברתית שמנסה מתעניינת בה היא בעיקר בתחום האינטלגנציה (למיטב הבנתי, כדאי שתפנה לבכירים בנושא). אני מזכיר לך שהארגון צעיר מאד (מס' חודשים), וקשה לראות לאן יתפתח. אני מקווה (ואני בהחלט אפעל בכיוון) שהארגון יתפתח לכיוונים חיוביים. אם לא, יש לי מפתח לכדור השרשרת שמחובר לי לרגל
.
 
נשארו לי הרבה דברים מגינגי חאן

במיוחד לאור העובדה שאנחנו מסכימים בהרבה נושאים. רציתי לכתוב תגובה נוספת שתסייג את התגובה הראשונה שלי, שבאמת נראתה "אנטי" מדי. הסיבה לשאלה שלי מלכתחילה היא שכל עוד אין מיקוד לעבודה (כך נדמה לי) הארגון נשאר ברמה שכאילו אומרת שהבסיס המשותף היחיד לחברות בו הוא מדד IQ גבוה. מלבד העובדה שיש חוקרים רבים שמסווגים היום IQ כצורה מתוחכמת יותר של קרניומטריה (מדידת גולגלות) למדידת יכולת קוגניטיבית - ופוסלים את שתיהן, מה המשותף למחונן בתחום אמנויות הלחימה ולמחונן בבישול? אינטליגנציה היא תנאי לא הכרחי ולא מספיק לתקשורת מוצלחת בין אנשים (לפחות לדעתי). אני מתנצל מראש על הפסקה הבאה: אובחנתי כבעל IQ מספק להתקבל ל"מנסה", ולמרות חוסר ההסכמה שלי למיון על בסיס תוצאות מספריות (ציונים, מדד IQ, בחינה פסיכומטרית) אתה יכול לראות את השאלה שלי כ"מה תתרום לי הצטרפות לארגון?", ולו רק כדי להסיר את ההרגשה בנוגע ל"אנטי".
 

lepidus

New member
יש תוכניות בתנור

אני לא רוצה להדליף דברים לפני שהם נסגרים סופית, אבל אנחנו לא רק דיבורים... חוצמזה, כשתהיה חבר תוכל ליזום פעילויות משלך!
 
עדיין. אני מתעסק בעיקר בתכניות

בנושאי חינוך, ולא בקרב המאיון העליון של ההשכלה בישראל. בחלק מהמקומות שאני מדריך בהם, מספיק שתדבר במשלב גבוה מדי בשביל "לשרוף" אותך בעיני הילדים. עדיין, הם נושאים יכולות בחכמת רחוב והשכלה לא פורמלית ברמות גבוהות מאוד. איך חברות ב"מנסה", או כל אינטראקציה עם אנשים בעלי כישורים מסויימים על בסיס רציונליסטי ולא נסיוני יכולה לסייע לי? עם כל הכבוד לך, שאתה בגיל 20 בעל תואר במקצוע שאני בגיל 24 רק בשנה השניה בו ועם ממוצע טוב אבל לא מצטיין בכלל, האם יש לך את נסיון החיים והכישורים המתאימים לחנך קבוצת נערים משכבה סוציואקונומית נמוכה? מכל שכבה של בני נוער כיום? אני בספק, ולא בגלל שאתה לא חכם, אתה בוודאי חכם יותר ממני. המפתח הוא במקום אחר לגמרי, שעל פניו "מנסה" לא מספקת ואינה יכולה לספק: נסיון חיים, התנסות מעשית. כמו ש"ילד ירוק" כתב, אקטיביזם ופעילות במובן שאינו עיוני יצקו תוכן להצהרות היפות שלכם.
 

lepidus

New member
אני לא מייצג

מנזה היא ארגון הטרוגני לחלוטין, יש רב מירושלים, מהנדס ערבי, ילד חרדי עם ציון בשמיים, סטודנטים שמאלנים, טייס מבאר שבע וקונסול כללי בדימוס... למעשה, אף אחד לא מייצג
 
"אני לא מייצג"

מעניין, אני שומע את זה הרבה מחברים בארגונים הטרוגנים. אתה רק דוגמא, אבל יותר מכל זו דוגמא לכך שלא ברור העקרון המאחד של הפרטים בארגון. יותר מזה, אני מוכן להגיד שאם העקרון המאחד היחיד הוא מנת משכל גבוהה, לפי דעתי אין הצדקה לקיומו. אם ארצה לדבר עם אמני לחימה עדיף לי לפנות לפורום אמני לחימה ולא לאגודת המשכילים בישראל שאולי חלקה מורכבת מאנשים שעברו מבחן כלשהו וקיבלו ציון מספרי גבוה יותר מאחרים. מבין את הנקודה?
 
תוספת:

המשפט לפני אחרון צריך לקרוא: "...וקיבלו ציון...מאחרים ובמקרה גם מתאמנים באמנויות לחימה."
 

lepidus

New member
אולי

המכנה המשותף היחיד של חברי מנזה ישראל הוא שכולם טובים בלחשוב! שאר הכישורים שלהם הם רק בונוס
 

lepidus

New member
זאת דעתך

אבל לפחות 100,000 איש ברחבי העולם חושבים אחרת
 
למעלה