רעננה מעכבת פרויקט BRT בשרון

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
רעננה מעכבת פרויקט BRT בשרון
משרד התחבורה מתכנן להקים באיזור השרון רשת היסעים מתוחכמת. הקו ייצא מכפ"ס ויגיע עד לחוף הרצליה, דרך רעננה. אבל, כמו פרויקטים דומים, גם כאן הכל תקוע. הסיבה: עיריית רעננה לא מוכנה שהתוואי העתידי יעבור ברחובה הראשי. תושבי האיזור ימשיכו, בינתיים, לסבול - טל ליברגל, nrg מעריב (המשך)
 

amithi1

New member
רעננה מעכבת פרויקט BRT בשרון
משרד התחבורה מתכנן להקים באיזור השרון רשת היסעים מתוחכמת. הקו ייצא מכפ"ס ויגיע עד לחוף הרצליה, דרך רעננה. אבל, כמו פרויקטים דומים, גם כאן הכל תקוע. הסיבה: עיריית רעננה לא מוכנה שהתוואי העתידי יעבור ברחובה הראשי. תושבי האיזור ימשיכו, בינתיים, לסבול - טל ליברגל, nrg מעריב (המשך)
זה מיחזור של כתבה ישנה בנושא
למרות שגם אם יפתרו את בעיית רעננה, צפויה בעיה אחרת בכפר-סבא: רחוב ויצמן בכפר סבא הוא ברוחב שני נתיבים לכל כיוון לכל אורכו. הנתיב הימני לאורך רוב העיר משמש במשך חלק גדול משעות היום כנתיב חניה/נתיב עצירה לקנייה בקיוסק או להוצאת כסף בכספומט הסמוך. כלומר, נתיב זורם אחד בלבד ברחוב ויצמן. אם יחילו BRT בכפר סבא ברחוב ויצמן, כלל לא ברור לי כיצד רכב פרטי יוכל להיכנס ולצאת מהעיר. גם אין אפשרות להרחיב את רחוב ויצמן בכפ"ס כיוון שהבתים במרחק מאוד קצר מהכביש ביחס לרחוב ראשי. אני מקווה שימצאו פתרון לבעיה הזו ויוחלו לבנות במהרה את הBRT בשרון, אך לצערי אני לא אופטימי מדי בנושא.
 

david80

New member
זה מיחזור של כתבה ישנה בנושא
למרות שגם אם יפתרו את בעיית רעננה, צפויה בעיה אחרת בכפר-סבא: רחוב ויצמן בכפר סבא הוא ברוחב שני נתיבים לכל כיוון לכל אורכו. הנתיב הימני לאורך רוב העיר משמש במשך חלק גדול משעות היום כנתיב חניה/נתיב עצירה לקנייה בקיוסק או להוצאת כסף בכספומט הסמוך. כלומר, נתיב זורם אחד בלבד ברחוב ויצמן. אם יחילו BRT בכפר סבא ברחוב ויצמן, כלל לא ברור לי כיצד רכב פרטי יוכל להיכנס ולצאת מהעיר. גם אין אפשרות להרחיב את רחוב ויצמן בכפ"ס כיוון שהבתים במרחק מאוד קצר מהכביש ביחס לרחוב ראשי. אני מקווה שימצאו פתרון לבעיה הזו ויוחלו לבנות במהרה את הBRT בשרון, אך לצערי אני לא אופטימי מדי בנושא.
- רק תחתית!
כל פתרון אחר יעלה ביוקר לבעלי החנויות!
 

easylivin

New member
- רק תחתית!
כל פתרון אחר יעלה ביוקר לבעלי החנויות!
ומי יממן את העלויות? הדוד מאמריקה?
ממש, אבל ממש לא נכון. תחבורה עילית עדיפה על פני תחתית, מרוב הבחינות וברוב המקרים. אלא אם מדובר על מרכזי ערים של מיליוני תושבים (וערי השרון אינן כאלה, כידוע, בניגוד למרכז גוש דן). בעלי החנויות ירוויחו וכך גם הנוסעים, שיוכלו להגיע בתחבורה מהירה אל מרכזי הערים. חוץ מזה, מה שטוב ב-BRT, הוא שבעתיד אפשר לשדרג אותו לרק"ל
בקלות יחסית ובמחיר סביר, במידה והביקוש יחייב זאת.
 

amithi1

New member
- רק תחתית!
כל פתרון אחר יעלה ביוקר לבעלי החנויות!
אני לא בטוח שרכבת תחתית אפשרית באזור
הן מבחינת מי תהום המצויים באזור בגובה יחסית קרוב לקרקע, והן מבחינת המחיר האסטרונומי של רכבת תחתית. ואם הדאגה שלך היא לבעלי העסקים, כדאי שתחשוב פעמיים. רכבת תחתית תשתק את התנועה ברחוב פי כמה וכמה בתקופת העבודה עליה מאשר רכבת קלה/BRT.
 

easylivin

New member
זה מיחזור של כתבה ישנה בנושא
למרות שגם אם יפתרו את בעיית רעננה, צפויה בעיה אחרת בכפר-סבא: רחוב ויצמן בכפר סבא הוא ברוחב שני נתיבים לכל כיוון לכל אורכו. הנתיב הימני לאורך רוב העיר משמש במשך חלק גדול משעות היום כנתיב חניה/נתיב עצירה לקנייה בקיוסק או להוצאת כסף בכספומט הסמוך. כלומר, נתיב זורם אחד בלבד ברחוב ויצמן. אם יחילו BRT בכפר סבא ברחוב ויצמן, כלל לא ברור לי כיצד רכב פרטי יוכל להיכנס ולצאת מהעיר. גם אין אפשרות להרחיב את רחוב ויצמן בכפ"ס כיוון שהבתים במרחק מאוד קצר מהכביש ביחס לרחוב ראשי. אני מקווה שימצאו פתרון לבעיה הזו ויוחלו לבנות במהרה את הBRT בשרון, אך לצערי אני לא אופטימי מדי בנושא.
לגבי רח' ויצמן בכ"ס אני מסכים איתך בהחלט.
זהו רחוב צר, ונראה לי שכאשר התנועת המכוניות תופנה לרחובות מקבילים בעקבות חסימה חלקית של רח' ויצמן - התושבים לא יקבלו זאת בברכה. דרוש שם פתרון יצירתי (שום "תחתית" כמובן, אלא פתרון הגיוני ושפוי בעלות שפויה). תושבי כפר סבא מתבקשים להגיב
 

אורי404

New member
לגבי רח' ויצמן בכ"ס אני מסכים איתך בהחלט.
זהו רחוב צר, ונראה לי שכאשר התנועת המכוניות תופנה לרחובות מקבילים בעקבות חסימה חלקית של רח' ויצמן - התושבים לא יקבלו זאת בברכה. דרוש שם פתרון יצירתי (שום "תחתית" כמובן, אלא פתרון הגיוני ושפוי בעלות שפויה). תושבי כפר סבא מתבקשים להגיב
ממה, שהסבירו לי מעיריית כפר סבא
הכוונה היא אכן מסלול לתח"צ. מכאן נשאלת השאלה מה עושים עם הקטעים הצרים בין תל חי לירושלים, שיש בם נתיב צר? ובכן, על זה ענו לי, שהיכן שניתן להרחיב ירחיבו והיכן שלא, תבוטל החניה בקטעים אלה ונתיב אחד יהיה לתחבורה ציבורית בלבד ונתיב שני לכל כלי הרכב השונים. האם זה יהיה בפועל? לא יודע. נחיה ונראה.
 

easylivin

New member
ממה, שהסבירו לי מעיריית כפר סבא
הכוונה היא אכן מסלול לתח"צ. מכאן נשאלת השאלה מה עושים עם הקטעים הצרים בין תל חי לירושלים, שיש בם נתיב צר? ובכן, על זה ענו לי, שהיכן שניתן להרחיב ירחיבו והיכן שלא, תבוטל החניה בקטעים אלה ונתיב אחד יהיה לתחבורה ציבורית בלבד ונתיב שני לכל כלי הרכב השונים. האם זה יהיה בפועל? לא יודע. נחיה ונראה.
תודה, אורי! טוב לדעת שכבר חושבים על הדברים
לעומק. אז כנראה שיש פתרון - נקווה שגם המחלוקת ברעננה תיפתר, וניתן יהיה לקדם את התכניות לשלבים הבאים. לדעתי, זו בהחלט תהיה בשורה טובה לתושבים.
 
לגבי רח' ויצמן בכ"ס אני מסכים איתך בהחלט.
זהו רחוב צר, ונראה לי שכאשר התנועת המכוניות תופנה לרחובות מקבילים בעקבות חסימה חלקית של רח' ויצמן - התושבים לא יקבלו זאת בברכה. דרוש שם פתרון יצירתי (שום "תחתית" כמובן, אלא פתרון הגיוני ושפוי בעלות שפויה). תושבי כפר סבא מתבקשים להגיב
סיפור דומה ב-BRT של רחובות
רחוב הרצל הוא גם רחוב צר, ובלבה של העיר (מעט צפונית לשוק) יש מקום לשני נתיבים בלבד. שם התכנית היא להקים מת"צ מרכזי (שמשני צידיו הנתיבים לתנועה הכללית), אבל את הקטע המרכזי אמורים לסגור כליל ולהפוך אותו לרת"צ (כלומר מסלול BRT בלבד). התנועה הכללית תוסט לרחובות אחד-העם ואפשטיין.
 

amit1270

New member
רעננה מעכבת פרויקט BRT בשרון
משרד התחבורה מתכנן להקים באיזור השרון רשת היסעים מתוחכמת. הקו ייצא מכפ"ס ויגיע עד לחוף הרצליה, דרך רעננה. אבל, כמו פרויקטים דומים, גם כאן הכל תקוע. הסיבה: עיריית רעננה לא מוכנה שהתוואי העתידי יעבור ברחובה הראשי. תושבי האיזור ימשיכו, בינתיים, לסבול - טל ליברגל, nrg מעריב (המשך)
אירוניה במיטבה:
כהקימו את רעננה רחוב אחוזה תוכנן להכיל טראם ולכן נסלל ברוחב גדול מהמקובל בתקופה. מסתבר שבנושא התחבורתי עיריית רעננה לא רק שלא התקדמה אלא הלכה אחורה... לגבי רח' ויצמן בכפ"ס - האם אין אפשרות להפוך אותו לרת"צ או לחד-סטרי לרכב פרטי (עם איזשהו "כביש עוקף" לכיוון ההפוך)?
 

easylivin

New member
אירוניה במיטבה:
כהקימו את רעננה רחוב אחוזה תוכנן להכיל טראם ולכן נסלל ברוחב גדול מהמקובל בתקופה. מסתבר שבנושא התחבורתי עיריית רעננה לא רק שלא התקדמה אלא הלכה אחורה... לגבי רח' ויצמן בכפ"ס - האם אין אפשרות להפוך אותו לרת"צ או לחד-סטרי לרכב פרטי (עם איזשהו "כביש עוקף" לכיוון ההפוך)?
מעניין, מה באמת מתכננים לעשות עם רחוב
ויצמן, אם כי לא בטוח שיש כבר תכניות ברמת פירוט כזאת.
 

amit1270

New member
מעניין, מה באמת מתכננים לעשות עם רחוב
ויצמן, אם כי לא בטוח שיש כבר תכניות ברמת פירוט כזאת.
לפי תגובת עיריית כפ"ס בכתבה
אפשר להסיק שיש להם תוכניות. חבל שברעננה עדיין חושבים במושגים שעבר זמנם. את המכוניות צריך להוציא ממרכזי הערים, לא "להקל" עליהן שם.
 

amithi1

New member
אירוניה במיטבה:
כהקימו את רעננה רחוב אחוזה תוכנן להכיל טראם ולכן נסלל ברוחב גדול מהמקובל בתקופה. מסתבר שבנושא התחבורתי עיריית רעננה לא רק שלא התקדמה אלא הלכה אחורה... לגבי רח' ויצמן בכפ"ס - האם אין אפשרות להפוך אותו לרת"צ או לחד-סטרי לרכב פרטי (עם איזשהו "כביש עוקף" לכיוון ההפוך)?
בכפ"ס המצב מאוד סבוך
לצורך התמצאות במצב אני מציע לפתוח את מפת כפ"ס: היום חוץ מרחוב ויצמן יש את הרחובות הבאים ככבישי רוחב: בצפון העיר נמצא הרחוב הכביש האורכי השני בחשיבותו בכפ"ס, רחוב בן יהודה (2 נתיבים לכל כיוון) ובהמשכו מנחם בגין (עד צומת רעננה דרום), אשר בשעות השיא עמוס למדי בתנועה של אנשים אל כביש 4+רעננה/הרצליה. מעט דרומית לרחוב זה ישנו רחוב אז"ר (נתיב אחד לכל כיוון), שמגיע ממזרח העיר ועד טשרנחובסקי (הרחוב ה"רוחבי" המרכזי בכפר סבא). הבעיתיות בו הם 5 בתי ספר תיכונים + חטיבת ביניים אחת, אשר גורמים לכך שהתנועה בו בבקרים מאוד לא מומלצת. יתרה מזאת, בכדי למנוע ברחוב נסיעה במהרויות גבוהות, הרחוב בנוי בצורה שלא מאפשרת נסיעה רציפה לאורכו (הקטע המערבי הוא חד סיטרי מערבי, קטע לפניו דו סיטרי, קטע נוסף חד סיטרי מזרחה, ושאר הרחוב דו סיטרי). הסיום שלו בקצה המערבי הוא פניה ימינה ללא רמזור לרחוב טשרנחובסקי. מאז שפתחו את מחלף רעננה צפון, הפכה הפניה ימינה לצורך השתלבות במנחם בגין (במטרה לצאת מכפ"ס דרך רעננה צפון) לבעייתית בשעות הבוקר (הנתיב השמאלי עמוס במכוניות כבר מצומת אחת לפני כן). רחוב אורכי נוסף הוא רחוב הכרמל (ההופך לדב הוז בהמשכו): מדובר על רחוב עם נתיב אחד לכל כיוון. סמוך אליו נמצאים מספר בתי ספר יסודיים, וכן הצטלבות עם מספר רחובות מרכזיים המנקזים אליו את התנועה. כבר כיום הרחוב עמוס בחלק ניכר משעות היום. דרומית אליו נמצא רחוב ויצמן, אשר בו צפוי להיבנות הBRT. דרומית לרחוב ויצמן, הכביש האורכי היחיד הוא בן גוריון, משם פניה ימינה ברחוב סוקולוב ופניה שמאלה לרחוב ששת הימים לכיוון צומת רעננה מרכז. הבעיה: רחוב ששת הימים מתחבר עם רחוב גלר, בו מצויות 3 חטיבות ביניים + בית ספר יסודי אחד. כל מי שמכיר את כפר סבא מעט, יודע להימנע מכניסה לרחוב ששת הימים בשעות הבוקר (בימי לימודים), כיוון שפשוט אפשר להיתקע בו אף 20 דקות (קטע באורך של כ400 מטר). כמו כן, ששת הימים מצטלב בסופו עם רחוב טשרנחובסקי, בקטע המנקז את כל התנועה היוצאת מהעיר דרך צומת רעננה מרכז. דרומית לששת הימים ולבן גוריון נמצא כביש 531 (עד צומת מל"ל), המתנקז בסיומו אל הפקק של צומת רעננה מרכז. יש לציין כי אחת היציאות המרכזיות מכפר סבא ל531, ברחוב תל-חי, סגורה לבקשת עירית כפר סבא בעקבות התנגדות התושבים השכנים. בכל אופן, כאשר ברחוב ויצמן יוקם נתיב BRT/נת"צ, כפר סבא תתחלק ל2. החצי הצפוני של העיר אולי עוד יצליח בקושי לצאת מהעיר (דרך מחלף רעננה צפון), אך החלק הדרומי צפוי פשוט לקרוס מבחינה תחבורתית. נסיעה של 100 מטר תיקח 10 דקות.
 

amithi1

New member
בכפ"ס המצב מאוד סבוך
לצורך התמצאות במצב אני מציע לפתוח את מפת כפ"ס: היום חוץ מרחוב ויצמן יש את הרחובות הבאים ככבישי רוחב: בצפון העיר נמצא הרחוב הכביש האורכי השני בחשיבותו בכפ"ס, רחוב בן יהודה (2 נתיבים לכל כיוון) ובהמשכו מנחם בגין (עד צומת רעננה דרום), אשר בשעות השיא עמוס למדי בתנועה של אנשים אל כביש 4+רעננה/הרצליה. מעט דרומית לרחוב זה ישנו רחוב אז"ר (נתיב אחד לכל כיוון), שמגיע ממזרח העיר ועד טשרנחובסקי (הרחוב ה"רוחבי" המרכזי בכפר סבא). הבעיתיות בו הם 5 בתי ספר תיכונים + חטיבת ביניים אחת, אשר גורמים לכך שהתנועה בו בבקרים מאוד לא מומלצת. יתרה מזאת, בכדי למנוע ברחוב נסיעה במהרויות גבוהות, הרחוב בנוי בצורה שלא מאפשרת נסיעה רציפה לאורכו (הקטע המערבי הוא חד סיטרי מערבי, קטע לפניו דו סיטרי, קטע נוסף חד סיטרי מזרחה, ושאר הרחוב דו סיטרי). הסיום שלו בקצה המערבי הוא פניה ימינה ללא רמזור לרחוב טשרנחובסקי. מאז שפתחו את מחלף רעננה צפון, הפכה הפניה ימינה לצורך השתלבות במנחם בגין (במטרה לצאת מכפ"ס דרך רעננה צפון) לבעייתית בשעות הבוקר (הנתיב השמאלי עמוס במכוניות כבר מצומת אחת לפני כן). רחוב אורכי נוסף הוא רחוב הכרמל (ההופך לדב הוז בהמשכו): מדובר על רחוב עם נתיב אחד לכל כיוון. סמוך אליו נמצאים מספר בתי ספר יסודיים, וכן הצטלבות עם מספר רחובות מרכזיים המנקזים אליו את התנועה. כבר כיום הרחוב עמוס בחלק ניכר משעות היום. דרומית אליו נמצא רחוב ויצמן, אשר בו צפוי להיבנות הBRT. דרומית לרחוב ויצמן, הכביש האורכי היחיד הוא בן גוריון, משם פניה ימינה ברחוב סוקולוב ופניה שמאלה לרחוב ששת הימים לכיוון צומת רעננה מרכז. הבעיה: רחוב ששת הימים מתחבר עם רחוב גלר, בו מצויות 3 חטיבות ביניים + בית ספר יסודי אחד. כל מי שמכיר את כפר סבא מעט, יודע להימנע מכניסה לרחוב ששת הימים בשעות הבוקר (בימי לימודים), כיוון שפשוט אפשר להיתקע בו אף 20 דקות (קטע באורך של כ400 מטר). כמו כן, ששת הימים מצטלב בסופו עם רחוב טשרנחובסקי, בקטע המנקז את כל התנועה היוצאת מהעיר דרך צומת רעננה מרכז. דרומית לששת הימים ולבן גוריון נמצא כביש 531 (עד צומת מל"ל), המתנקז בסיומו אל הפקק של צומת רעננה מרכז. יש לציין כי אחת היציאות המרכזיות מכפר סבא ל531, ברחוב תל-חי, סגורה לבקשת עירית כפר סבא בעקבות התנגדות התושבים השכנים. בכל אופן, כאשר ברחוב ויצמן יוקם נתיב BRT/נת"צ, כפר סבא תתחלק ל2. החצי הצפוני של העיר אולי עוד יצליח בקושי לצאת מהעיר (דרך מחלף רעננה צפון), אך החלק הדרומי צפוי פשוט לקרוס מבחינה תחבורתית. נסיעה של 100 מטר תיקח 10 דקות.
צ"ל מנחם בגין עד צומת רעננה צפון.
 

אורי404

New member
בכפ"ס המצב מאוד סבוך
לצורך התמצאות במצב אני מציע לפתוח את מפת כפ"ס: היום חוץ מרחוב ויצמן יש את הרחובות הבאים ככבישי רוחב: בצפון העיר נמצא הרחוב הכביש האורכי השני בחשיבותו בכפ"ס, רחוב בן יהודה (2 נתיבים לכל כיוון) ובהמשכו מנחם בגין (עד צומת רעננה דרום), אשר בשעות השיא עמוס למדי בתנועה של אנשים אל כביש 4+רעננה/הרצליה. מעט דרומית לרחוב זה ישנו רחוב אז"ר (נתיב אחד לכל כיוון), שמגיע ממזרח העיר ועד טשרנחובסקי (הרחוב ה"רוחבי" המרכזי בכפר סבא). הבעיתיות בו הם 5 בתי ספר תיכונים + חטיבת ביניים אחת, אשר גורמים לכך שהתנועה בו בבקרים מאוד לא מומלצת. יתרה מזאת, בכדי למנוע ברחוב נסיעה במהרויות גבוהות, הרחוב בנוי בצורה שלא מאפשרת נסיעה רציפה לאורכו (הקטע המערבי הוא חד סיטרי מערבי, קטע לפניו דו סיטרי, קטע נוסף חד סיטרי מזרחה, ושאר הרחוב דו סיטרי). הסיום שלו בקצה המערבי הוא פניה ימינה ללא רמזור לרחוב טשרנחובסקי. מאז שפתחו את מחלף רעננה צפון, הפכה הפניה ימינה לצורך השתלבות במנחם בגין (במטרה לצאת מכפ"ס דרך רעננה צפון) לבעייתית בשעות הבוקר (הנתיב השמאלי עמוס במכוניות כבר מצומת אחת לפני כן). רחוב אורכי נוסף הוא רחוב הכרמל (ההופך לדב הוז בהמשכו): מדובר על רחוב עם נתיב אחד לכל כיוון. סמוך אליו נמצאים מספר בתי ספר יסודיים, וכן הצטלבות עם מספר רחובות מרכזיים המנקזים אליו את התנועה. כבר כיום הרחוב עמוס בחלק ניכר משעות היום. דרומית אליו נמצא רחוב ויצמן, אשר בו צפוי להיבנות הBRT. דרומית לרחוב ויצמן, הכביש האורכי היחיד הוא בן גוריון, משם פניה ימינה ברחוב סוקולוב ופניה שמאלה לרחוב ששת הימים לכיוון צומת רעננה מרכז. הבעיה: רחוב ששת הימים מתחבר עם רחוב גלר, בו מצויות 3 חטיבות ביניים + בית ספר יסודי אחד. כל מי שמכיר את כפר סבא מעט, יודע להימנע מכניסה לרחוב ששת הימים בשעות הבוקר (בימי לימודים), כיוון שפשוט אפשר להיתקע בו אף 20 דקות (קטע באורך של כ400 מטר). כמו כן, ששת הימים מצטלב בסופו עם רחוב טשרנחובסקי, בקטע המנקז את כל התנועה היוצאת מהעיר דרך צומת רעננה מרכז. דרומית לששת הימים ולבן גוריון נמצא כביש 531 (עד צומת מל"ל), המתנקז בסיומו אל הפקק של צומת רעננה מרכז. יש לציין כי אחת היציאות המרכזיות מכפר סבא ל531, ברחוב תל-חי, סגורה לבקשת עירית כפר סבא בעקבות התנגדות התושבים השכנים. בכל אופן, כאשר ברחוב ויצמן יוקם נתיב BRT/נת"צ, כפר סבא תתחלק ל2. החצי הצפוני של העיר אולי עוד יצליח בקושי לצאת מהעיר (דרך מחלף רעננה צפון), אך החלק הדרומי צפוי פשוט לקרוס מבחינה תחבורתית. נסיעה של 100 מטר תיקח 10 דקות.
מנחם בגין מגיע לצומת/מחלף הצפוני ולא הדרומי
 

amit1270

New member
בכפ"ס המצב מאוד סבוך
לצורך התמצאות במצב אני מציע לפתוח את מפת כפ"ס: היום חוץ מרחוב ויצמן יש את הרחובות הבאים ככבישי רוחב: בצפון העיר נמצא הרחוב הכביש האורכי השני בחשיבותו בכפ"ס, רחוב בן יהודה (2 נתיבים לכל כיוון) ובהמשכו מנחם בגין (עד צומת רעננה דרום), אשר בשעות השיא עמוס למדי בתנועה של אנשים אל כביש 4+רעננה/הרצליה. מעט דרומית לרחוב זה ישנו רחוב אז"ר (נתיב אחד לכל כיוון), שמגיע ממזרח העיר ועד טשרנחובסקי (הרחוב ה"רוחבי" המרכזי בכפר סבא). הבעיתיות בו הם 5 בתי ספר תיכונים + חטיבת ביניים אחת, אשר גורמים לכך שהתנועה בו בבקרים מאוד לא מומלצת. יתרה מזאת, בכדי למנוע ברחוב נסיעה במהרויות גבוהות, הרחוב בנוי בצורה שלא מאפשרת נסיעה רציפה לאורכו (הקטע המערבי הוא חד סיטרי מערבי, קטע לפניו דו סיטרי, קטע נוסף חד סיטרי מזרחה, ושאר הרחוב דו סיטרי). הסיום שלו בקצה המערבי הוא פניה ימינה ללא רמזור לרחוב טשרנחובסקי. מאז שפתחו את מחלף רעננה צפון, הפכה הפניה ימינה לצורך השתלבות במנחם בגין (במטרה לצאת מכפ"ס דרך רעננה צפון) לבעייתית בשעות הבוקר (הנתיב השמאלי עמוס במכוניות כבר מצומת אחת לפני כן). רחוב אורכי נוסף הוא רחוב הכרמל (ההופך לדב הוז בהמשכו): מדובר על רחוב עם נתיב אחד לכל כיוון. סמוך אליו נמצאים מספר בתי ספר יסודיים, וכן הצטלבות עם מספר רחובות מרכזיים המנקזים אליו את התנועה. כבר כיום הרחוב עמוס בחלק ניכר משעות היום. דרומית אליו נמצא רחוב ויצמן, אשר בו צפוי להיבנות הBRT. דרומית לרחוב ויצמן, הכביש האורכי היחיד הוא בן גוריון, משם פניה ימינה ברחוב סוקולוב ופניה שמאלה לרחוב ששת הימים לכיוון צומת רעננה מרכז. הבעיה: רחוב ששת הימים מתחבר עם רחוב גלר, בו מצויות 3 חטיבות ביניים + בית ספר יסודי אחד. כל מי שמכיר את כפר סבא מעט, יודע להימנע מכניסה לרחוב ששת הימים בשעות הבוקר (בימי לימודים), כיוון שפשוט אפשר להיתקע בו אף 20 דקות (קטע באורך של כ400 מטר). כמו כן, ששת הימים מצטלב בסופו עם רחוב טשרנחובסקי, בקטע המנקז את כל התנועה היוצאת מהעיר דרך צומת רעננה מרכז. דרומית לששת הימים ולבן גוריון נמצא כביש 531 (עד צומת מל"ל), המתנקז בסיומו אל הפקק של צומת רעננה מרכז. יש לציין כי אחת היציאות המרכזיות מכפר סבא ל531, ברחוב תל-חי, סגורה לבקשת עירית כפר סבא בעקבות התנגדות התושבים השכנים. בכל אופן, כאשר ברחוב ויצמן יוקם נתיב BRT/נת"צ, כפר סבא תתחלק ל2. החצי הצפוני של העיר אולי עוד יצליח בקושי לצאת מהעיר (דרך מחלף רעננה צפון), אך החלק הדרומי צפוי פשוט לקרוס מבחינה תחבורתית. נסיעה של 100 מטר תיקח 10 דקות.
ומה עם כביש 531 והמשכו מערבה?
 

amithi1

New member
ומה עם כביש 531 והמשכו מערבה?
מחכים לסגירה פיננסית שלו
בינתיים אין התקדמות. אגב, אורי 404- ציינת לפני כמה ימים שראית כלים הנדסיים ממערב לרחוב ירושלים, בתוואי הכביש המתוכנן. בפעם האחרונה שעברתי באיזור הסתכלתי וחיפשתי כלים. חוץ מטרקטור אחד שחנה שם (וכלל לא בטוח שהוא קשור לפרוייקט או שסתם מצא לו מקום חנייה בשדות), לא היה זכר לתחילת עבודות על 531.
 

אורי404

New member
מחכים לסגירה פיננסית שלו
בינתיים אין התקדמות. אגב, אורי 404- ציינת לפני כמה ימים שראית כלים הנדסיים ממערב לרחוב ירושלים, בתוואי הכביש המתוכנן. בפעם האחרונה שעברתי באיזור הסתכלתי וחיפשתי כלים. חוץ מטרקטור אחד שחנה שם (וכלל לא בטוח שהוא קשור לפרוייקט או שסתם מצא לו מקום חנייה בשדות), לא היה זכר לתחילת עבודות על 531.
אל תתפוס אותי במלה. אבל בימים האחרונים אני
חולף בדרך ירושלים. ראיתי שם שלט של חברה קבלנית. לא זוכר כרגע של מי וציוד הנדסי. עם זאת ייתכן שהעבודות הן אחרות. אולי של פינוי מגרש, שנמצא דרומית לאזור של קניון לב הפארק. מה עוד? אם ממשיכים מעט דרומה ניתן לראות סימונים של עבור כביש 531. אולם גם שם ייתכן, שסימונים אלה היו קודם לכן.
 

amithi1

New member
אל תתפוס אותי במלה. אבל בימים האחרונים אני
חולף בדרך ירושלים. ראיתי שם שלט של חברה קבלנית. לא זוכר כרגע של מי וציוד הנדסי. עם זאת ייתכן שהעבודות הן אחרות. אולי של פינוי מגרש, שנמצא דרומית לאזור של קניון לב הפארק. מה עוד? אם ממשיכים מעט דרומה ניתן לראות סימונים של עבור כביש 531. אולם גם שם ייתכן, שסימונים אלה היו קודם לכן.
אני אבדוק זאת מחר שוב
בכל מקרה, סימוני השטח של מע"צ אינם חדשים אלא מצויים שם כבר מספר חודשים. אגב, איפה בדיוק ראית את השילוט של חברה קבלנית? בצד המערבי של שד' ירושלים? לפני הקטע שמסומן בשלטים קטעים של מע"צ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה