הודעות/חדשות/כתבות

מצב
הנושא נעול.
קווי המהדרין התחילו כגחמה של אגד
חברה פרטית למחצה או פרטית ממש (לא מתמצא יותר מדי בהגדרה המשפטית של המצב של הפירמה דמתקראת אגד) שרצתה להרוויח ציבור נוסעים נרחב (מרבית החרדים הפאנטים ממאה שערים, גאולה וסנהדריה הם אנשים די עניים נטולי רכב פרטי). אתה רואה את עירית ירושלים (שהיא המפעילה של הרק"ל) נכנעת לחרדים ומפעילה שירות מהדרין? כי אני לא והראיה שלי היא בין טובה למעולה.
אגד היא קואופרטיב
(מעין אגודה שיתופית) פרטי לחלוטין. האלמנטים הציבוריים שלה לאורך השנים לא היו קשורים למהותה כגוף משפטי אלא נבעו משלוש סיבות: א. היותה מונופול. ב. קבלת סובסידיות מהמדינה. ג. אספקת שירות ציבורי שהממשלה מפקחת עליו. אגד עדיין לא הפכה לחברה ולמיטב ידיעתי התהליך עוד ארוך. דן הפכה מקואופרטיב לחבר הלפני מספר שנים. גם דן היתה לאורך כל התקופה פרטית לחלוטין ולא למחצה. ד"א קובי, למרות שאגד עצמה אינה חברה, חברי וגמלאי אגד החזיקו עשרות שנים בחברת נצב"א - חברת נכסים שבבעלותה שטחי המוסכים, החניונים והתחנות המרכזיות. לפני כמה שנים החברה נמכרה לאיש עסקים פרטי, קובי מימון, בעלי איירפורט סיטי.
 
אגד היא קואופרטיב
(מעין אגודה שיתופית) פרטי לחלוטין. האלמנטים הציבוריים שלה לאורך השנים לא היו קשורים למהותה כגוף משפטי אלא נבעו משלוש סיבות: א. היותה מונופול. ב. קבלת סובסידיות מהמדינה. ג. אספקת שירות ציבורי שהממשלה מפקחת עליו. אגד עדיין לא הפכה לחברה ולמיטב ידיעתי התהליך עוד ארוך. דן הפכה מקואופרטיב לחבר הלפני מספר שנים. גם דן היתה לאורך כל התקופה פרטית לחלוטין ולא למחצה. ד"א קובי, למרות שאגד עצמה אינה חברה, חברי וגמלאי אגד החזיקו עשרות שנים בחברת נצב"א - חברת נכסים שבבעלותה שטחי המוסכים, החניונים והתחנות המרכזיות. לפני כמה שנים החברה נמכרה לאיש עסקים פרטי, קובי מימון, בעלי איירפורט סיטי.
אין רלוונטיות לנושא הפעלת תחבורה ציבורית ,אם
אגד קואופרטיב או חברה .
 
אין רלוונטיות לנושא הפעלת תחבורה ציבורית ,אם
אגד קואופרטיב או חברה .
כמובן שלא
וגם לא אמרתי זאת. התייחסתי לשאלה אם אגד היא פרטית או לא כי זה מה שקובי כתב. תקרא שוב את תגובתו של קובי ואז את התגובה שלי. ההתייחסות היא לפרטי מול הציבורי. הנושא של הגדרת חברה או קואופרטיב הוא נושא נפרד ולא רלבנטי לתח"צ.
 

amit1270

New member
קווי המהדרין התחילו כגחמה של אגד
חברה פרטית למחצה או פרטית ממש (לא מתמצא יותר מדי בהגדרה המשפטית של המצב של הפירמה דמתקראת אגד) שרצתה להרוויח ציבור נוסעים נרחב (מרבית החרדים הפאנטים ממאה שערים, גאולה וסנהדריה הם אנשים די עניים נטולי רכב פרטי). אתה רואה את עירית ירושלים (שהיא המפעילה של הרק"ל) נכנעת לחרדים ומפעילה שירות מהדרין? כי אני לא והראיה שלי היא בין טובה למעולה.
לא מדויק. קווי ה"מהדרין" הראשונים היו פיראטים
אגד שראתה שהיא מאבדת לקוחות החליטה לקחת את זה על עצמה, וזאת גם הסיבה שחלק מהקווים האלה זולים יותר מהקווים הרגילים.
 
לא מדויק. קווי ה"מהדרין" הראשונים היו פיראטים
אגד שראתה שהיא מאבדת לקוחות החליטה לקחת את זה על עצמה, וזאת גם הסיבה שחלק מהקווים האלה זולים יותר מהקווים הרגילים.
מתי יפעילו קווים פיראטים בשבת ?
בתדירות כזאת שאגד תיקח את זה על עצמה בסוף??
 

amit1270

New member
אל תהיה כל כך נחרץ, גם על קווי מהדרין אמרו
שהם לא חוקיים ובג"ץ פסק בצורה אנמית ולמעשה הם שרירים וקיימים
לא מדויק.
"קווי מהדרין" שכופים בהם הפרדה הם לא חוקיים, אבל עם הפרדה וולונטרית אין בעיה, ואכן בקווים רבים שמשרתים את האוכלוסיה החרדית יש הפרדה כזאת ואין תלונות (יכול להיות שזה לחץ חברתי אבל עובדה שזה המצב). מכאן גם המסקנה שלי שלא יהיה "קרון מהדרין" ברק"ל. זה פשוט לא ישים. אנשים עולים בתחנות לכל אורך המסלול שרובן לא נמצאות באזורים חרדיים, ואף אחד לא יכול לכפות עליהם מקום ישיבה או מעבר לקרון אחר.
 
אני לא מבין למה מתרגשים
מכל פלוץ של פנאט משועמם ממאה שערים. הם יכולים לרצות עד מחרתיים. לא יהיה מהדרין ברק"ל.
כי מדובר ב-פלוץ רעיל במיוחד שהריח המצחין שלו
מגיע לרמות-אשכול ולבית-הכרם ומזהם לנו את האויר ואתה בטח מבין בדיוק למה התכוונתי (ההשפעות כמו בכלל הדומינו).
 

amit1270

New member
הודעות/חדשות/כתבות
ראיון עם שר התחבורה ב"מעריב"
כץ לעסקים שישי: "אנחנו ערוכים לסגור את הרכבת" שר התחבורה ישראל כץ לא ציפה שתוך שנתיים מיום כניסתו לתפקיד הוא לא ימצא פינה שקטה להניח את הראש. התאונות והתקלות התדירות ברכבת, ועד העובדים הלוחמני שלה, העלייה במספר ההרוגים בכבישים ופרויקט הרכבת הקלה שלא נוסע בינתיים לשום מקום - הותירו אותו לכבות שריפות ולתכנן תוכניות שעדיין לא נושאות פרי. בראיון לעסקים שישי הוא טוען: "העובדים פוגעים בבטיחות הנסיעה ברכבת"
 

אורי404

New member
ראיון עם שר התחבורה ב"מעריב"
כץ לעסקים שישי: "אנחנו ערוכים לסגור את הרכבת" שר התחבורה ישראל כץ לא ציפה שתוך שנתיים מיום כניסתו לתפקיד הוא לא ימצא פינה שקטה להניח את הראש. התאונות והתקלות התדירות ברכבת, ועד העובדים הלוחמני שלה, העלייה במספר ההרוגים בכבישים ופרויקט הרכבת הקלה שלא נוסע בינתיים לשום מקום - הותירו אותו לכבות שריפות ולתכנן תוכניות שעדיין לא נושאות פרי. בראיון לעסקים שישי הוא טוען: "העובדים פוגעים בבטיחות הנסיעה ברכבת"
נקווה, שיהיה סדר בדברים
נקווה, שאלה לא דברי שווא ושיהיה סדר עם "רכבת ישראל". לא יודע אם סגירה כן או לא, אבל בהחלט שינוי מקיף, שיכלול פיטור עובדים. דמי הפיצויים הם כסף קטן, בהשוואה לנזקים, שגורמים אותם עובדים, שפוגעים.
 

בועז ל

New member
ראיון עם שר התחבורה ב"מעריב"
כץ לעסקים שישי: "אנחנו ערוכים לסגור את הרכבת" שר התחבורה ישראל כץ לא ציפה שתוך שנתיים מיום כניסתו לתפקיד הוא לא ימצא פינה שקטה להניח את הראש. התאונות והתקלות התדירות ברכבת, ועד העובדים הלוחמני שלה, העלייה במספר ההרוגים בכבישים ופרויקט הרכבת הקלה שלא נוסע בינתיים לשום מקום - הותירו אותו לכבות שריפות ולתכנן תוכניות שעדיין לא נושאות פרי. בראיון לעסקים שישי הוא טוען: "העובדים פוגעים בבטיחות הנסיעה ברכבת"
A1 - נמשך מאבק המועצה והתושבים כנגד הפרויקט.
וכרגיל לאנשי הגצים ושרפות הענק: ההטעיה נמשכת.
 

בועז ל

New member
ראיון עם שר התחבורה ב"מעריב"
כץ לעסקים שישי: "אנחנו ערוכים לסגור את הרכבת" שר התחבורה ישראל כץ לא ציפה שתוך שנתיים מיום כניסתו לתפקיד הוא לא ימצא פינה שקטה להניח את הראש. התאונות והתקלות התדירות ברכבת, ועד העובדים הלוחמני שלה, העלייה במספר ההרוגים בכבישים ופרויקט הרכבת הקלה שלא נוסע בינתיים לשום מקום - הותירו אותו לכבות שריפות ולתכנן תוכניות שעדיין לא נושאות פרי. בראיון לעסקים שישי הוא טוען: "העובדים פוגעים בבטיחות הנסיעה ברכבת"
מאמר נוסף: מי ידאג לנוסעי רכבת ישראל?
זו השאלה שמציב אבי בר-אלי שבמאמרו מאיר נקודת מבט מעניינת על השלכותיה של תכנית הבטיחות.
 

amit1270

New member
הודעות/חדשות/כתבות
עוד ב"מעריב" - ראיון עם מתכננת הרה-ארגון
תחבורה ציבורית בשינוי: "ייקח לכם זמן להתרגל" ב–1 ביולי ישתנו סדרי בראשית במערכת המקרטעת של התחבורה הציבורית בגוש דן, ומתכונת קווי האוטובוסים צפויה להתהפך על–פיה. מתכננת הרפורמה רותי אמיר מעדיפה לרכוב על אופניים במקום להידחס באוטובוס, אבל מנסה להרגיע: המערכת החדשה תהיה יעילה, פשוטה ולפעמים אפילו זולה יותר
 

droriko

New member
עוד ב"מעריב" - ראיון עם מתכננת הרה-ארגון
תחבורה ציבורית בשינוי: "ייקח לכם זמן להתרגל" ב–1 ביולי ישתנו סדרי בראשית במערכת המקרטעת של התחבורה הציבורית בגוש דן, ומתכונת קווי האוטובוסים צפויה להתהפך על–פיה. מתכננת הרפורמה רותי אמיר מעדיפה לרכוב על אופניים במקום להידחס באוטובוס, אבל מנסה להרגיע: המערכת החדשה תהיה יעילה, פשוטה ולפעמים אפילו זולה יותר
הקוים שהם תיכננו לשעצמם הם טובים
אבל ברגע שהתדירות היא על הפנים זה לא שווה שום דבר (ואת עיקר האשמה אני מפנה למשרד האוצר)
 

אורי404

New member
עוד ב"מעריב" - ראיון עם מתכננת הרה-ארגון
תחבורה ציבורית בשינוי: "ייקח לכם זמן להתרגל" ב–1 ביולי ישתנו סדרי בראשית במערכת המקרטעת של התחבורה הציבורית בגוש דן, ומתכונת קווי האוטובוסים צפויה להתהפך על–פיה. מתכננת הרפורמה רותי אמיר מעדיפה לרכוב על אופניים במקום להידחס באוטובוס, אבל מנסה להרגיע: המערכת החדשה תהיה יעילה, פשוטה ולפעמים אפילו זולה יותר
שינוי מבורך במחירים ומה, שמסביב

לא ממש שמתי לב לזה, עד עכשיו. כעת שמתי לב מהכתבה, שמחירי הנסיעה מכפר סבא לתל אביב יהיו 10 ש"ח. במקום 13 ומשהו ש"ח. לא פעם ולא פעמים התלוננתי על כך בפורום וסוף-סוף זה ישתפר. לא זו בלבד; נכנסתי לאתר של הרפורמה בגוש דן. לפי האתר יהיה כרטיס חופשי-חודשי לכל האזורים מראשון לציון עד כפר סבא/רעננה, שיכלול גם את ראש העין והכל במחיר 248 ש"ח (!!!). לשם השוואה עד לא מזמן מחיר חופשי-חודשי מרחבי שרון-תל אביב (שלא כלל משום מה את פתח תקווה. קל וחומר את ראש העין ואת גוש דן הדרומי) 360 ש"ח. אחרי זה, זה ירד ל324 ש"ח וכעת ירידה במחירים. סוף-סוף אזור השרון, שקופח בשנים האחרונות בתעריפים ובדברים נוספים בתחבורה הציבורית, זוכה לשיפור ודברים מתחילים לקבל צורה. כעת יהיה ניתן להמשיך גור בכפר סבא ולעבוד בראשון לציון ללא בעיות של מחירים גבוהים, שבגינם כיסוי החזרי נסיעות לא היה מספיק. גם טוב מאוד, שזה כולל את פתח תקווה. בקיצור לאט-לאט מתוקנים דברים שונים, בתקווה שזה יכלול בהמשך את "נתיב אקספרס" ואת "רכבת ישראל". זה נוסף לשינוי המבורך של מחיר נסיעה מקומית מתל אביב לפתח תקווה ולתל השומר.
 
שינוי מבורך במחירים ומה, שמסביב

לא ממש שמתי לב לזה, עד עכשיו. כעת שמתי לב מהכתבה, שמחירי הנסיעה מכפר סבא לתל אביב יהיו 10 ש"ח. במקום 13 ומשהו ש"ח. לא פעם ולא פעמים התלוננתי על כך בפורום וסוף-סוף זה ישתפר. לא זו בלבד; נכנסתי לאתר של הרפורמה בגוש דן. לפי האתר יהיה כרטיס חופשי-חודשי לכל האזורים מראשון לציון עד כפר סבא/רעננה, שיכלול גם את ראש העין והכל במחיר 248 ש"ח (!!!). לשם השוואה עד לא מזמן מחיר חופשי-חודשי מרחבי שרון-תל אביב (שלא כלל משום מה את פתח תקווה. קל וחומר את ראש העין ואת גוש דן הדרומי) 360 ש"ח. אחרי זה, זה ירד ל324 ש"ח וכעת ירידה במחירים. סוף-סוף אזור השרון, שקופח בשנים האחרונות בתעריפים ובדברים נוספים בתחבורה הציבורית, זוכה לשיפור ודברים מתחילים לקבל צורה. כעת יהיה ניתן להמשיך גור בכפר סבא ולעבוד בראשון לציון ללא בעיות של מחירים גבוהים, שבגינם כיסוי החזרי נסיעות לא היה מספיק. גם טוב מאוד, שזה כולל את פתח תקווה. בקיצור לאט-לאט מתוקנים דברים שונים, בתקווה שזה יכלול בהמשך את "נתיב אקספרס" ואת "רכבת ישראל". זה נוסף לשינוי המבורך של מחיר נסיעה מקומית מתל אביב לפתח תקווה ולתל השומר.
שינוי מבורך לכפר סבאים אבל לא לרמת גנים
שמחיר הכרטיס החופשי חודשי שלהם יעלה מ-200 ל-227 ש"ח,שלא לדבר על העליה החדה בתעריף נסיעה בודדת ל-6.40 ש"ח. וזאת אחרי שלפני חודשיים הורידו את מחיר החופשי-חודשי מ-215 ש"ח ל-200 ש"ח. בוא לא נשכח,שבסופו של דבר,מרבית משתמשי התחבורה הציבורית במרבית נסיעותיהם נוסעים באיזור הקרוב לביתם ולא לקצה גוש דן וגם לא מחליפים לנסיעה נוספת בתחום השעה וחצי,כך שהרוב די מפסידים מעליית התעריפים. אתה הצגת את רבע הכוס המלאה של שינוי מבנה התעריפים,אבל בוא לא נשכח שעדיין יש שלושת-רבעי כוס ריקה,וגם את זה צריך לציין.
 
שינוי מבורך לכפר סבאים אבל לא לרמת גנים
שמחיר הכרטיס החופשי חודשי שלהם יעלה מ-200 ל-227 ש"ח,שלא לדבר על העליה החדה בתעריף נסיעה בודדת ל-6.40 ש"ח. וזאת אחרי שלפני חודשיים הורידו את מחיר החופשי-חודשי מ-215 ש"ח ל-200 ש"ח. בוא לא נשכח,שבסופו של דבר,מרבית משתמשי התחבורה הציבורית במרבית נסיעותיהם נוסעים באיזור הקרוב לביתם ולא לקצה גוש דן וגם לא מחליפים לנסיעה נוספת בתחום השעה וחצי,כך שהרוב די מפסידים מעליית התעריפים. אתה הצגת את רבע הכוס המלאה של שינוי מבנה התעריפים,אבל בוא לא נשכח שעדיין יש שלושת-רבעי כוס ריקה,וגם את זה צריך לציין.
וגם תושבי השרון ישלמו על נסיעות פנימיות בתוך
השרון יותר:6.40 ש"ח במקום 6 ש"ח.עליית מחיר חדה למדי.
 
וגם תושבי השרון ישלמו על נסיעות פנימיות בתוך
השרון יותר:6.40 ש"ח במקום 6 ש"ח.עליית מחיר חדה למדי.
תושבי פתח תקוה ישלמו על נסיעות פנימיות בתוך
העיר 1.30 ש"ח יותר (6.40 במקום 5.10) - עלייה הרבה יותר חדה מבשרון, אבל על נסיעות לתל אביב 3.10 ש"ח פחות (6.40 במקום 9.50). זו המשמעות של האחדת תעריפים - נסיעות קצרות יותר יעלו יותר ונסיעות ארוכות יותר יעלו פחות. כמו בכל דבר (כמעט) - יש יתרונות וחסרונות. מעניין מה יקרה (אם בכלל) לתעריפי הנסיעה ברכבת, כי לאחר ה-1.7, נסיעה ברכבת מפ"ת לת"א תעלה כמעט פי 2 מנסיעה באוטובוס (12 ש"ח לעומת 6.40 ש"ח). אם לוקחים בחשבון נסיעה פנימית בתוך פ"ת לתחנת רכבת ו/או בתוך תל אביב, אז הנסיעה תעלה כמעט פי 3... היום, יחד עם נסיעה פנימית, נסיעה ברכבת לא עולה אפילו פי 2. בין פתח תקוה לראשון לציון (וגם בין כפר סבא לראשון לציון) בכלל נוצר פער אדיר - של יותר מפי 4 (נסיעה ברכבת בין פ"ת לראשל"צ 26 ש"ח). בין ראשון לציון לתל אביב המחיר יהיה פי 2 וחצי (15 לעומת 6.40). מצד שני, אפשר לומר, שהרכבת לא מיועדת לנסיעות בין פתח תקוה לתל אביב או לראשל"צ או בין ראשל"צ לתל אביב ולהיפך, אלא רק ליעדים רחוקים יותר (אם תעריפי הרכבת יישארו כך, זו תהיה המשמעות). אם לא כעת, לפחות לאחר פתיחת הקו לראשל"צ מערב, יהיה מאוד כדאי למשרד התחבורה ולרכבת לשקול את הורדת תעריפי הנסיעה בתוך גוש-דן (רבתי), אחרת יהיה לאוטובוסים יתרון משמעותי, מעבר לנגישותם הגבוהה יותר.
 

אורי404

New member
שינוי מבורך לכפר סבאים אבל לא לרמת גנים
שמחיר הכרטיס החופשי חודשי שלהם יעלה מ-200 ל-227 ש"ח,שלא לדבר על העליה החדה בתעריף נסיעה בודדת ל-6.40 ש"ח. וזאת אחרי שלפני חודשיים הורידו את מחיר החופשי-חודשי מ-215 ש"ח ל-200 ש"ח. בוא לא נשכח,שבסופו של דבר,מרבית משתמשי התחבורה הציבורית במרבית נסיעותיהם נוסעים באיזור הקרוב לביתם ולא לקצה גוש דן וגם לא מחליפים לנסיעה נוספת בתחום השעה וחצי,כך שהרוב די מפסידים מעליית התעריפים. אתה הצגת את רבע הכוס המלאה של שינוי מבנה התעריפים,אבל בוא לא נשכח שעדיין יש שלושת-רבעי כוס ריקה,וגם את זה צריך לציין.
גם בפתח תקווה ירוויחו מהעניין הזה
וכך באזורים אחרים. במידה והערך צבור והחופשי-חודשי יכלול נוסף ל"דן"-"קווים"-"מטרופולין" את "אגד", אז זה אמור להיות טוב גם עבור הרמת גנים והסביבה. גם אם נשים את השרון בצד, אז יש אזורים, שצפויים להרוויח מכך, כולל בתוך גוש דן. אספר לך משהו: יש תושב פתח תקווה, שעובד באזור הסינמה סיטי. הוא לא יכול לנסוע בכרטיס חופשי-חודשי בודד, למרות שאלה אזורים יחסית קרובים. הוא היה נאלץ להיות עם מספר כרטיסים. עוד בונוס יש. ועוד דבר: המטרה היא גם לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, שפחות ישתמשו בכרטיסים חד-פעמיים. שיהיו פחות נוסעים מזדמנים, אלא שייסעו לעתים קרובות (ערך צבור או כרטיסיות) ואף באופן קבוע עם חופשי-חודשי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה