דויטשה באן נסוגה מהקו המהיר לירושלים

מצב
הנושא נעול.

Royal Tiger

New member
דויטשה באן נסוגה מהקו המהיר לירושלים
בגלל המעבר מעבר לקו הירוק. לחץ של ארגוני זכויות אדם מקומיים ושל קבוצות פלסטיניות עבד לבסוף. המאמר באנגלית, לא מצאתי אף אתר עברי שתרגם את זה: http://www.eip-news.com/2011/05/deutsche-bahn-withdraws-from-project-of-new-railway-line-from-tel-aviv-to-jerusalem/
מוסר כפול
לא רק DB סובלת מכך.
 

amit1270

New member
דויטשה באן נסוגה מהקו המהיר לירושלים
בגלל המעבר מעבר לקו הירוק. לחץ של ארגוני זכויות אדם מקומיים ושל קבוצות פלסטיניות עבד לבסוף. המאמר באנגלית, לא מצאתי אף אתר עברי שתרגם את זה: http://www.eip-news.com/2011/05/deutsche-bahn-withdraws-from-project-of-new-railway-line-from-tel-aviv-to-jerusalem/
אין ל"חרם" הזה שום משמעות מעשית
הם לא מש פעילים שם.
 

darkshadow1

New member
דויטשה באן נסוגה מהקו המהיר לירושלים
בגלל המעבר מעבר לקו הירוק. לחץ של ארגוני זכויות אדם מקומיים ושל קבוצות פלסטיניות עבד לבסוף. המאמר באנגלית, לא מצאתי אף אתר עברי שתרגם את זה: http://www.eip-news.com/2011/05/deutsche-bahn-withdraws-from-project-of-new-railway-line-from-tel-aviv-to-jerusalem/
היה אפשר לצפות לקצת יותר רגישות,
מהבנק שמימן את ההקמה של אושוויץ-בירקנאו וסיפק מימון להקמת מפעלי IG Farben הידועים. תאבי בצע היו ותאבי בצע נשארו- כנראה שהם עשו חשבון וגילו שיותר שווה לעשות עסקים עם מדינות ערב מאשר עם ישראל.
 

luckydude

Active member
היה אפשר לצפות לקצת יותר רגישות,
מהבנק שמימן את ההקמה של אושוויץ-בירקנאו וסיפק מימון להקמת מפעלי IG Farben הידועים. תאבי בצע היו ותאבי בצע נשארו- כנראה שהם עשו חשבון וגילו שיותר שווה לעשות עסקים עם מדינות ערב מאשר עם ישראל.
דויטשה בהן, לא דויטשה בנק.
לא שזה משנה, כי גם דויטשה בהן (רכבת) בגלגולים הקודמים שלה "קצת" עזרה לשואה - בכך ששינעה יהודים מרחבי אירופה למחנות. עבור כך היא פוצתה בידי ה SS בעלות של כרטיס נסיעה מחלקה שלישית עבור כל "נוסע". בכל מקרה, באמת אין משמעות לחרם הזה כי העבודה שלה בפרוייקט כבר נסתיימה עקרונית.
 

stratomaximus

New member
דויטשה בהן, לא דויטשה בנק.
לא שזה משנה, כי גם דויטשה בהן (רכבת) בגלגולים הקודמים שלה "קצת" עזרה לשואה - בכך ששינעה יהודים מרחבי אירופה למחנות. עבור כך היא פוצתה בידי ה SS בעלות של כרטיס נסיעה מחלקה שלישית עבור כל "נוסע". בכל מקרה, באמת אין משמעות לחרם הזה כי העבודה שלה בפרוייקט כבר נסתיימה עקרונית.
DB לעולם לא הכחישה את אחריותה
בשינוע יהודים ואוכלוסיות נוספות למחנות, ביקרתי באחד המוזיאונים שבו היא מחזיקה חלק נכבד משטח התצוגה (המוזיאון הטכני בברלין), ושם ישנם מוצגים רכבתיים מהתקופה, כולל קרון בקר אוטנטי (או משוחזר) שבו הוסעו יהודים. לפחות במוזיאון הזה הם מכנים את התקופה בתור "התקופה האפלה של דויטשה באן".
 

Zמבוש

New member
דויטשה בהן, לא דויטשה בנק.
לא שזה משנה, כי גם דויטשה בהן (רכבת) בגלגולים הקודמים שלה "קצת" עזרה לשואה - בכך ששינעה יהודים מרחבי אירופה למחנות. עבור כך היא פוצתה בידי ה SS בעלות של כרטיס נסיעה מחלקה שלישית עבור כל "נוסע". בכל מקרה, באמת אין משמעות לחרם הזה כי העבודה שלה בפרוייקט כבר נסתיימה עקרונית.
הם לא אומרים כך
הדויטשה באן טוענת עד היום כי אז באותם שנים פעלה הרייכ באן ולא הדוישטה באן עוד ניסיון של כיבוס מילים היהודים הם אלו ששילמו את מחיר הנסיעה המלא שלהם (לפחות מברלין תחנת גרונוואלד רציף 18 )
 

darkshadow1

New member
דויטשה בהן, לא דויטשה בנק.
לא שזה משנה, כי גם דויטשה בהן (רכבת) בגלגולים הקודמים שלה "קצת" עזרה לשואה - בכך ששינעה יהודים מרחבי אירופה למחנות. עבור כך היא פוצתה בידי ה SS בעלות של כרטיס נסיעה מחלקה שלישית עבור כל "נוסע". בכל מקרה, באמת אין משמעות לחרם הזה כי העבודה שלה בפרוייקט כבר נסתיימה עקרונית.
טעות שלי,
אבל כמו שאמרת- העיקרון דומה, ובשורה התחתונה מדובר באותה החברה.
 

easylivin

New member
דויטשה באן נסוגה מהקו המהיר לירושלים
בגלל המעבר מעבר לקו הירוק. לחץ של ארגוני זכויות אדם מקומיים ושל קבוצות פלסטיניות עבד לבסוף. המאמר באנגלית, לא מצאתי אף אתר עברי שתרגם את זה: http://www.eip-news.com/2011/05/deutsche-bahn-withdraws-from-project-of-new-railway-line-from-tel-aviv-to-jerusalem/
לא "חדש" כי פורסם בפורום לפני כמה ימים:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=151984647 בקצרה: DB ייעצה לרכבת ישראל באמצעות חברת-הבת שלה DBI, ולמעשה עבודתה כבר הסתיימה. אין שום טעם להתרגש ו/או להתבאס מהעניין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה