שר התחבורה מסייר באתרי העבודה של A1

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שר התחבורה מסייר באתרי העבודה של A1
בשעות אלו נערך סיור של שר התחבורה, ישראל כץ, באתרי העבודה של פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. הסיור מלווה בנציגים מן העתונות וגם מקומו של הפורום לא נפקד מסיור זה. רה"מ בנימין נתניהו, שהיה אמור להשתתף בסיור זה, ביטל את השתתפותו אמש. תחילת הסיור באתר העבודות של חב' שפיר בשער הגיא, שם מבוצעת כרייתה של מנהרה מס' 2 של הפרויקט. בהמשך, ינדוד הסיור אל עיה"ק ושם יוּרד השר אחר כבוד לבור תחנת האומה. חברנו רמי משתתף בסיור בחלקו הראשון ואני מקווה שנוכל לקבל ממנו בהמשך דיווח מצולם מהאתר בשער הגיא. נ.ב שלטומני לרגל הסיור- הוסרה הרעלה השחורה מעל השלט הענק בשער הגיא. כזכור, הייתה זו המשטרה הירוקה אשר מנעה את הצגת השלט בטענה שהוצב ללא ההיתרים הנדרשים. דומה שכעת הוסדר העניין.
 

easylivin

New member
שר התחבורה מסייר באתרי העבודה של A1
בשעות אלו נערך סיור של שר התחבורה, ישראל כץ, באתרי העבודה של פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. הסיור מלווה בנציגים מן העתונות וגם מקומו של הפורום לא נפקד מסיור זה. רה"מ בנימין נתניהו, שהיה אמור להשתתף בסיור זה, ביטל את השתתפותו אמש. תחילת הסיור באתר העבודות של חב' שפיר בשער הגיא, שם מבוצעת כרייתה של מנהרה מס' 2 של הפרויקט. בהמשך, ינדוד הסיור אל עיה"ק ושם יוּרד השר אחר כבוד לבור תחנת האומה. חברנו רמי משתתף בסיור בחלקו הראשון ואני מקווה שנוכל לקבל ממנו בהמשך דיווח מצולם מהאתר בשער הגיא. נ.ב שלטומני לרגל הסיור- הוסרה הרעלה השחורה מעל השלט הענק בשער הגיא. כזכור, הייתה זו המשטרה הירוקה אשר מנעה את הצגת השלט בטענה שהוצב ללא ההיתרים הנדרשים. דומה שכעת הוסדר העניין.
בטוח שיהיה מעניין!
מחכה כבר לדיווח של רמי.
 

raminec

New member
שר התחבורה מסייר באתרי העבודה של A1
בשעות אלו נערך סיור של שר התחבורה, ישראל כץ, באתרי העבודה של פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים. הסיור מלווה בנציגים מן העתונות וגם מקומו של הפורום לא נפקד מסיור זה. רה"מ בנימין נתניהו, שהיה אמור להשתתף בסיור זה, ביטל את השתתפותו אמש. תחילת הסיור באתר העבודות של חב' שפיר בשער הגיא, שם מבוצעת כרייתה של מנהרה מס' 2 של הפרויקט. בהמשך, ינדוד הסיור אל עיה"ק ושם יוּרד השר אחר כבוד לבור תחנת האומה. חברנו רמי משתתף בסיור בחלקו הראשון ואני מקווה שנוכל לקבל ממנו בהמשך דיווח מצולם מהאתר בשער הגיא. נ.ב שלטומני לרגל הסיור- הוסרה הרעלה השחורה מעל השלט הענק בשער הגיא. כזכור, הייתה זו המשטרה הירוקה אשר מנעה את הצגת השלט בטענה שהוצב ללא ההיתרים הנדרשים. דומה שכעת הוסדר העניין.
דיווח מהסיור
כפי שכתב בועז, היום היה אירוע בנוכחותו של שר התחבורה, ישראל כץ, מסביב לעבודות על הקו המהיר לירושלים. הסיור החל בהצגת פרוייקט הקו המהיר על ידי חקי הראל. חקי פתח בסקירה היסטורית של פתיחת קו הרכבת הראשון - הקו לירושלים והקמת רשת המסילות שהגיעה לשיאה בתקופת המנדט הבריטי. עם הקמת המדינה הרשת החלה להתנוון והוזנחה. בעשורים האחרונים ישנו שיפור ניכר בהשקעה בתשתיות הרכבת. לאחר עיכובים רבים שנמשכו שנים בשמונה חודשים האחרונים הפרוייקט מתקדם בקצב מהיר עם מאמץ לקיצור זמן ההקמה של הקו בשנה. הצפי הנוכחי של הרכבת לסיום הקו הוא 2016. בשלב זה חקי הראה סרטון של הרכבת על הקו המהיר. בסרטון הוצגה הדמייה לנסיעה בקו והדמיה של מבנה התחנה. הרכבות שהופיעו בהדמיה היו רכבות DD אדומות עם פנטוגרף ללא קטר (קרונועי קומתיים של בומברדיה?? אני מניח שלהדמית הרכבות כרגיל אין משמעות). כפי שהציג זאת חקי, הערכת הזמן לנסיעה מתחנת בנייני האומה ועד תחנת השלום הינה 30 דקות. עלות הקו המוערכת היא כ-7 מליארד ש"ח. תדירות הרכבות תהיה 3 רכבות לכל כיוון בשעה, אולם ר"י צופה כי תדירות זו לא תעמוד בביקושים. על מנת לעמוד בביקושים אלו מתכננת ר"י בשנים הקרובות להרחיב את תחנת נתב"ג. סקירת מצב העבודות כיום: גשרים 4, 5 ו-6 הושלמו. בקצה גשר 6 (בסמוך לכביש 3) תתחיל העבודה בשבועות הקרובים. מנהרה 1 באורך 3.5 ק"מ נמצאת בביצוע. גשר 7 יבוצע במהלך שנת 2012. מנהרה 2, מנהרה כפולה באורך 1.2 ק"מ. כרגע המנהרה הדרומית בעומק 70 מ' והצפונית בעומק 130 מ'. גשר 8, העבודות להקמת הניצבים החלו. מנהרה 3, באורך של 11.6 ק"מ מתחילה מכיוון נחל יתלה. העבודות על מנהרה זו תבוצענה בשני הכיוונים. מכיוון מערב עם TBM ומכיוון מזרח בטכנולוגיות פשוטות יותר. הכריה של מנהרה 3 אמורה להסתיים ב- 2012. מנהרה 3A שפתחה נמצא ליד אנדרטת אסון מגדלי התאומים נמצאת בביצוע. גשר 10, הגשר הגבוה ביותר בישראל, יעבור מעל כביש 9 ויכנס למנהרה מתחת לכביש 1. העבודות על גשר זה צפויות להסתיים ב- 2014. מנהרה 4 באורך של 2.6 ק"מ, היא המנהרה שמובילה לתחנת בנייני האומה. מנהרה זו נמצאת בביצוע ותבוצע כמנהרה אחודה - כלומר מנהרה אחת לשתי המסילות. העבודות על תחנת בנייני האומה נמצאות בעיצומן. עומק הבור כיום הוא כ- 40 מ', כלומר אמצע החפירות מבחינת העומק והעבודות להקמת התחנה צפויות להסתיים בשנת 2015. באופן לגמרי לא מפתיע מציין חקי שצוואר הבקבוק מבחינת לוחות הזמנים לביצוע הקו הוא הקמת הגשרים והמנהרות. לאחר ששלב זה יסתיים עדיין ישנה עבודה של כשנתיים להנחת המסילות, החשמולת והתקשורת. לאחר סיום דבריו של חקי, הוזמן השר כץ לשאת את דבריו: בתחילה התנצל כץ על העדרותו של ביבי שידוע בתמיכתו הרבה בפרוייקטים רכבתיים. לאחר ששלח עקיצה לכיוונו של חקי "סרטים אתם בטוח יודעים לעשות" ציין כץ שזה לא סוד שהפרוייקט היה תקוע במשך שנים. לדבריו ממש לא מובן מדוע זה קרה. רכבת מהירה לירושלים תעזור לחזק את העיר, כמו גם רשת הרכבות שהוא מתכנן להקים ביהודה ושומרון. כץ טען שבמהלך העבודות נעשית פעילות מרשימה לשמירה על איכות הסביבה על מנת למזער את הנזקים שיגרמו עקב העבודות בנחל יתלה ובאיזורי הכחציבה השונים. לדבריו קיצור העבודות המתוכנן יסייע גם הוא בשמירה על הסביבה מכיוון שכך הטבע יחזור להשתקם מהר יותר. בהמשך כץ בליוויו של חקי נכנסו לתוך המנהרה הדרומית ביחד עם הכתבים. כץ טיפס על אחת ממכונות הכריה וביקש ממפעיל המכונה שיסביר לו על העבודה של המכשיר, להנאת ציבור הצלמים. בבואו של השר לרדת מהמכונה הוא מעט התקשה. כאשר הגיע חזרה לקרקע אמר לכתבים: "זה כמו בפוליטיקה - קל לעלות, קשה לרדת..." בשלב זה אני נטשתי את הסיור וחזרתי הביתה. תמונות מן הסיור תועלינה בהמשך הערב.
 

jp3raptor

New member
דיווח מהסיור
כפי שכתב בועז, היום היה אירוע בנוכחותו של שר התחבורה, ישראל כץ, מסביב לעבודות על הקו המהיר לירושלים. הסיור החל בהצגת פרוייקט הקו המהיר על ידי חקי הראל. חקי פתח בסקירה היסטורית של פתיחת קו הרכבת הראשון - הקו לירושלים והקמת רשת המסילות שהגיעה לשיאה בתקופת המנדט הבריטי. עם הקמת המדינה הרשת החלה להתנוון והוזנחה. בעשורים האחרונים ישנו שיפור ניכר בהשקעה בתשתיות הרכבת. לאחר עיכובים רבים שנמשכו שנים בשמונה חודשים האחרונים הפרוייקט מתקדם בקצב מהיר עם מאמץ לקיצור זמן ההקמה של הקו בשנה. הצפי הנוכחי של הרכבת לסיום הקו הוא 2016. בשלב זה חקי הראה סרטון של הרכבת על הקו המהיר. בסרטון הוצגה הדמייה לנסיעה בקו והדמיה של מבנה התחנה. הרכבות שהופיעו בהדמיה היו רכבות DD אדומות עם פנטוגרף ללא קטר (קרונועי קומתיים של בומברדיה?? אני מניח שלהדמית הרכבות כרגיל אין משמעות). כפי שהציג זאת חקי, הערכת הזמן לנסיעה מתחנת בנייני האומה ועד תחנת השלום הינה 30 דקות. עלות הקו המוערכת היא כ-7 מליארד ש"ח. תדירות הרכבות תהיה 3 רכבות לכל כיוון בשעה, אולם ר"י צופה כי תדירות זו לא תעמוד בביקושים. על מנת לעמוד בביקושים אלו מתכננת ר"י בשנים הקרובות להרחיב את תחנת נתב"ג. סקירת מצב העבודות כיום: גשרים 4, 5 ו-6 הושלמו. בקצה גשר 6 (בסמוך לכביש 3) תתחיל העבודה בשבועות הקרובים. מנהרה 1 באורך 3.5 ק"מ נמצאת בביצוע. גשר 7 יבוצע במהלך שנת 2012. מנהרה 2, מנהרה כפולה באורך 1.2 ק"מ. כרגע המנהרה הדרומית בעומק 70 מ' והצפונית בעומק 130 מ'. גשר 8, העבודות להקמת הניצבים החלו. מנהרה 3, באורך של 11.6 ק"מ מתחילה מכיוון נחל יתלה. העבודות על מנהרה זו תבוצענה בשני הכיוונים. מכיוון מערב עם TBM ומכיוון מזרח בטכנולוגיות פשוטות יותר. הכריה של מנהרה 3 אמורה להסתיים ב- 2012. מנהרה 3A שפתחה נמצא ליד אנדרטת אסון מגדלי התאומים נמצאת בביצוע. גשר 10, הגשר הגבוה ביותר בישראל, יעבור מעל כביש 9 ויכנס למנהרה מתחת לכביש 1. העבודות על גשר זה צפויות להסתיים ב- 2014. מנהרה 4 באורך של 2.6 ק"מ, היא המנהרה שמובילה לתחנת בנייני האומה. מנהרה זו נמצאת בביצוע ותבוצע כמנהרה אחודה - כלומר מנהרה אחת לשתי המסילות. העבודות על תחנת בנייני האומה נמצאות בעיצומן. עומק הבור כיום הוא כ- 40 מ', כלומר אמצע החפירות מבחינת העומק והעבודות להקמת התחנה צפויות להסתיים בשנת 2015. באופן לגמרי לא מפתיע מציין חקי שצוואר הבקבוק מבחינת לוחות הזמנים לביצוע הקו הוא הקמת הגשרים והמנהרות. לאחר ששלב זה יסתיים עדיין ישנה עבודה של כשנתיים להנחת המסילות, החשמולת והתקשורת. לאחר סיום דבריו של חקי, הוזמן השר כץ לשאת את דבריו: בתחילה התנצל כץ על העדרותו של ביבי שידוע בתמיכתו הרבה בפרוייקטים רכבתיים. לאחר ששלח עקיצה לכיוונו של חקי "סרטים אתם בטוח יודעים לעשות" ציין כץ שזה לא סוד שהפרוייקט היה תקוע במשך שנים. לדבריו ממש לא מובן מדוע זה קרה. רכבת מהירה לירושלים תעזור לחזק את העיר, כמו גם רשת הרכבות שהוא מתכנן להקים ביהודה ושומרון. כץ טען שבמהלך העבודות נעשית פעילות מרשימה לשמירה על איכות הסביבה על מנת למזער את הנזקים שיגרמו עקב העבודות בנחל יתלה ובאיזורי הכחציבה השונים. לדבריו קיצור העבודות המתוכנן יסייע גם הוא בשמירה על הסביבה מכיוון שכך הטבע יחזור להשתקם מהר יותר. בהמשך כץ בליוויו של חקי נכנסו לתוך המנהרה הדרומית ביחד עם הכתבים. כץ טיפס על אחת ממכונות הכריה וביקש ממפעיל המכונה שיסביר לו על העבודה של המכשיר, להנאת ציבור הצלמים. בבואו של השר לרדת מהמכונה הוא מעט התקשה. כאשר הגיע חזרה לקרקע אמר לכתבים: "זה כמו בפוליטיקה - קל לעלות, קשה לרדת..." בשלב זה אני נטשתי את הסיור וחזרתי הביתה. תמונות מן הסיור תועלינה בהמשך הערב.
הרחבת נתבג?!
כיצד אפשר לבצע דבר כזה... התחנה כלואה בין קירות בטון...
 

easylivin

New member
הרחבת נתבג?!
כיצד אפשר לבצע דבר כזה... התחנה כלואה בין קירות בטון...
אבל חייבים...
עד כמה שאני מכיר את המקום, נראה שאפשר להרחיב את התחנה על חשבון החניונים הסמוכים. כלומר, במקום חלק מהקירות יהיו עמודים ואיפה שהיום החניון, יהיה רציף אי נוסף.
 

jp3raptor

New member
אבל חייבים...
עד כמה שאני מכיר את המקום, נראה שאפשר להרחיב את התחנה על חשבון החניונים הסמוכים. כלומר, במקום חלק מהקירות יהיו עמודים ואיפה שהיום החניון, יהיה רציף אי נוסף.
מקווה שיתחילו את התיכנון עכשיו!
להימנע מראש ממצב שנתקע עם צוואר בקבוק. יש הערכה כמה רכבות לשעה ניתן לשים במסילה לאחר שידרוג נתב"ג?
 

easylivin

New member
מקווה שיתחילו את התיכנון עכשיו!
להימנע מראש ממצב שנתקע עם צוואר בקבוק. יש הערכה כמה רכבות לשעה ניתן לשים במסילה לאחר שידרוג נתב"ג?
להבנתי, ההרחבה נדרשת בעיקר בשביל הצורך
לחייג רכבות בתחנה זו, כלומר להפעיל רכבות שזאת תהיה תחנת הקצה שלהם, או בשביל לתת אפשרות לרכבות מהירות לעקוף רכבות שעוצרות בנתב"ג. אם כל הרכבות היו עוצרות שם, אבל לא חונות/מתחייגות בתחנה - אזי לא הייתה משמעות גדולה להוספת רציפים. ומזה אני מסיק שהמטרה היא לשלב בין רכבות בקו המהיר לרכבות נוספות מ/אל נתב"ג מאזור הדרום למשל (אשקלון/רחובות, באר שבע...). אבל לא יודע להגיד לך בכמה רכבות מדובר בדיוק. Rubim88 הוא המומחה לזה.
או מייקל אשבי כמובן, אם הוא נמצא וקורא שורות אלו.
 

nitsansh

New member
להבנתי, ההרחבה נדרשת בעיקר בשביל הצורך
לחייג רכבות בתחנה זו, כלומר להפעיל רכבות שזאת תהיה תחנת הקצה שלהם, או בשביל לתת אפשרות לרכבות מהירות לעקוף רכבות שעוצרות בנתב"ג. אם כל הרכבות היו עוצרות שם, אבל לא חונות/מתחייגות בתחנה - אזי לא הייתה משמעות גדולה להוספת רציפים. ומזה אני מסיק שהמטרה היא לשלב בין רכבות בקו המהיר לרכבות נוספות מ/אל נתב"ג מאזור הדרום למשל (אשקלון/רחובות, באר שבע...). אבל לא יודע להגיד לך בכמה רכבות מדובר בדיוק. Rubim88 הוא המומחה לזה.
או מייקל אשבי כמובן, אם הוא נמצא וקורא שורות אלו.
עם 4 מסילות אפשר להגיע לכ-10 רכבות בשעה
 

nitsansh

New member
חשוב להדגיש: 4 מסילות בשטח התחנה בלבד.
אני לא חושב שיוסיפו גם מסילות נוספות לאורך הקטע, לפחות לא בשלב הראשון.
זה ברור...
4 מסילות נחוצות מאד בקטע ממחלף שפיר עד תחנת האוניברסיטה, אבל זה לא שייך...
 
להבנתי, ההרחבה נדרשת בעיקר בשביל הצורך
לחייג רכבות בתחנה זו, כלומר להפעיל רכבות שזאת תהיה תחנת הקצה שלהם, או בשביל לתת אפשרות לרכבות מהירות לעקוף רכבות שעוצרות בנתב"ג. אם כל הרכבות היו עוצרות שם, אבל לא חונות/מתחייגות בתחנה - אזי לא הייתה משמעות גדולה להוספת רציפים. ומזה אני מסיק שהמטרה היא לשלב בין רכבות בקו המהיר לרכבות נוספות מ/אל נתב"ג מאזור הדרום למשל (אשקלון/רחובות, באר שבע...). אבל לא יודע להגיד לך בכמה רכבות מדובר בדיוק. Rubim88 הוא המומחה לזה.
או מייקל אשבי כמובן, אם הוא נמצא וקורא שורות אלו.
6-7 רכבות לכל כוון על מסילה כפולה
הרחבת המסילה ע''ח החניון תאפשר מעבר רכבות נוספות והחשוב מכל גמישות תפעולית במקרה של איחורים ותקלות. וזאת יש לזכור. 7 *רכבות לכל כוון צפויות לפעול בכל שעה נתונה . * 2 רכבות בקו מודיעין 1 רכבת בקו ב''ש 1 רכבת בקו אשקלון/רחובות 3 רכבות בקו ירושלים בשלב ראשון. כ''כ תוספת קו כפול תאפשר מעבר רכבות ישירות בקו י-ם, מערכים רקים מת''א למתחם לוד, מעבר ציוד נייד הנדסי, הפעלת תגבור/שאטל פרברי בקטע נתב''ג-ת''א-נתב''ג וסגירות קטעי מסילה ע''מ לאפשר עבודות אחזקה על המסילה ללא פגיעה משמעותית בתנועת הרכבות הסדירה. תודה לרמי ובועז על הדווח ועל התמונות שבדרך...
 

jp3raptor

New member
6-7 רכבות לכל כוון על מסילה כפולה
הרחבת המסילה ע''ח החניון תאפשר מעבר רכבות נוספות והחשוב מכל גמישות תפעולית במקרה של איחורים ותקלות. וזאת יש לזכור. 7 *רכבות לכל כוון צפויות לפעול בכל שעה נתונה . * 2 רכבות בקו מודיעין 1 רכבת בקו ב''ש 1 רכבת בקו אשקלון/רחובות 3 רכבות בקו ירושלים בשלב ראשון. כ''כ תוספת קו כפול תאפשר מעבר רכבות ישירות בקו י-ם, מערכים רקים מת''א למתחם לוד, מעבר ציוד נייד הנדסי, הפעלת תגבור/שאטל פרברי בקטע נתב''ג-ת''א-נתב''ג וסגירות קטעי מסילה ע''מ לאפשר עבודות אחזקה על המסילה ללא פגיעה משמעותית בתנועת הרכבות הסדירה. תודה לרמי ובועז על הדווח ועל התמונות שבדרך...
עמוס...
שאלת המשך, כמה אנשים פר שעה יוכלו להגיע לירושלים ברכבת [במצב הפעלה מקסימלי, כמו עליה לרגל, יום ירושלים או שלג בעיר]
 

Rubim88

New member
עמוס...
שאלת המשך, כמה אנשים פר שעה יוכלו להגיע לירושלים ברכבת [במצב הפעלה מקסימלי, כמו עליה לרגל, יום ירושלים או שלג בעיר]
שאלה מעניינת
אני לא יודע כמה רכבות מתוכננות במצב מקסימלי, אבל כמות אנשים בכל רכבת היא ידועה..אם אני זוכר נכון אורך הרציפים הוא 300 מטר, כלומר אם נקח היום את הקרונוע הדו קומתי עם הקיבולת הרבה ביותר זה יוצא 1052 אנשים בישיבה ועוד 1692 בעמידה(4 אנשים למ"ר). סה"כ 2744 לרכבת של 300 מטר.
 

nitsansh

New member
שאלה מעניינת
אני לא יודע כמה רכבות מתוכננות במצב מקסימלי, אבל כמות אנשים בכל רכבת היא ידועה..אם אני זוכר נכון אורך הרציפים הוא 300 מטר, כלומר אם נקח היום את הקרונוע הדו קומתי עם הקיבולת הרבה ביותר זה יוצא 1052 אנשים בישיבה ועוד 1692 בעמידה(4 אנשים למ"ר). סה"כ 2744 לרכבת של 300 מטר.
הלו... אנשים זה לא סרדינים...
 

jp3raptor

New member
שאלה מעניינת
אני לא יודע כמה רכבות מתוכננות במצב מקסימלי, אבל כמות אנשים בכל רכבת היא ידועה..אם אני זוכר נכון אורך הרציפים הוא 300 מטר, כלומר אם נקח היום את הקרונוע הדו קומתי עם הקיבולת הרבה ביותר זה יוצא 1052 אנשים בישיבה ועוד 1692 בעמידה(4 אנשים למ"ר). סה"כ 2744 לרכבת של 300 מטר.
העניין הזה מציק לי כבר כמה זמן...
2744 ברכבת כפול שלוש רכבות לשעה זאת אומרת 8232 אנשים בשעה. מעניין מאוד אך חלק אחד של השאלה עדיין עומד, האם במסגרת הנוכחית של הקו [עם נתב"ג במצב הנוכחי ועם הלאגן באיזור ההגנה] יש אפשרות במקרה "מיוחד" להעלות את כמות הרכבות לשעה כדי להגדיל את ההספק של הקו
 

Rubim88

New member
העניין הזה מציק לי כבר כמה זמן...
2744 ברכבת כפול שלוש רכבות לשעה זאת אומרת 8232 אנשים בשעה. מעניין מאוד אך חלק אחד של השאלה עדיין עומד, האם במסגרת הנוכחית של הקו [עם נתב"ג במצב הנוכחי ועם הלאגן באיזור ההגנה] יש אפשרות במקרה "מיוחד" להעלות את כמות הרכבות לשעה כדי להגדיל את ההספק של הקו
זה כמובן תיאורטי
כי הציוד שיופעל אינו ידוע.
 

amit1270

New member
6-7 רכבות לכל כוון על מסילה כפולה
הרחבת המסילה ע''ח החניון תאפשר מעבר רכבות נוספות והחשוב מכל גמישות תפעולית במקרה של איחורים ותקלות. וזאת יש לזכור. 7 *רכבות לכל כוון צפויות לפעול בכל שעה נתונה . * 2 רכבות בקו מודיעין 1 רכבת בקו ב''ש 1 רכבת בקו אשקלון/רחובות 3 רכבות בקו ירושלים בשלב ראשון. כ''כ תוספת קו כפול תאפשר מעבר רכבות ישירות בקו י-ם, מערכים רקים מת''א למתחם לוד, מעבר ציוד נייד הנדסי, הפעלת תגבור/שאטל פרברי בקטע נתב''ג-ת''א-נתב''ג וסגירות קטעי מסילה ע''מ לאפשר עבודות אחזקה על המסילה ללא פגיעה משמעותית בתנועת הרכבות הסדירה. תודה לרמי ובועז על הדווח ועל התמונות שבדרך...
וכל זה אמור גם להתנקז לאיילון
דרך צוואר הבקבוק של גנות-ת"א דרום והחיבור בתחנת ההגנה עם הקו לראשל"צ. אתגר לא קטן. אני מקווה שחשמול הרשת יעזור גם כאן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה