שר התחבורה מסייר באתרי העבודה של A1

מצב
הנושא נעול.

kobi88l

New member
דיווח מהסיור
כפי שכתב בועז, היום היה אירוע בנוכחותו של שר התחבורה, ישראל כץ, מסביב לעבודות על הקו המהיר לירושלים. הסיור החל בהצגת פרוייקט הקו המהיר על ידי חקי הראל. חקי פתח בסקירה היסטורית של פתיחת קו הרכבת הראשון - הקו לירושלים והקמת רשת המסילות שהגיעה לשיאה בתקופת המנדט הבריטי. עם הקמת המדינה הרשת החלה להתנוון והוזנחה. בעשורים האחרונים ישנו שיפור ניכר בהשקעה בתשתיות הרכבת. לאחר עיכובים רבים שנמשכו שנים בשמונה חודשים האחרונים הפרוייקט מתקדם בקצב מהיר עם מאמץ לקיצור זמן ההקמה של הקו בשנה. הצפי הנוכחי של הרכבת לסיום הקו הוא 2016. בשלב זה חקי הראה סרטון של הרכבת על הקו המהיר. בסרטון הוצגה הדמייה לנסיעה בקו והדמיה של מבנה התחנה. הרכבות שהופיעו בהדמיה היו רכבות DD אדומות עם פנטוגרף ללא קטר (קרונועי קומתיים של בומברדיה?? אני מניח שלהדמית הרכבות כרגיל אין משמעות). כפי שהציג זאת חקי, הערכת הזמן לנסיעה מתחנת בנייני האומה ועד תחנת השלום הינה 30 דקות. עלות הקו המוערכת היא כ-7 מליארד ש"ח. תדירות הרכבות תהיה 3 רכבות לכל כיוון בשעה, אולם ר"י צופה כי תדירות זו לא תעמוד בביקושים. על מנת לעמוד בביקושים אלו מתכננת ר"י בשנים הקרובות להרחיב את תחנת נתב"ג. סקירת מצב העבודות כיום: גשרים 4, 5 ו-6 הושלמו. בקצה גשר 6 (בסמוך לכביש 3) תתחיל העבודה בשבועות הקרובים. מנהרה 1 באורך 3.5 ק"מ נמצאת בביצוע. גשר 7 יבוצע במהלך שנת 2012. מנהרה 2, מנהרה כפולה באורך 1.2 ק"מ. כרגע המנהרה הדרומית בעומק 70 מ' והצפונית בעומק 130 מ'. גשר 8, העבודות להקמת הניצבים החלו. מנהרה 3, באורך של 11.6 ק"מ מתחילה מכיוון נחל יתלה. העבודות על מנהרה זו תבוצענה בשני הכיוונים. מכיוון מערב עם TBM ומכיוון מזרח בטכנולוגיות פשוטות יותר. הכריה של מנהרה 3 אמורה להסתיים ב- 2012. מנהרה 3A שפתחה נמצא ליד אנדרטת אסון מגדלי התאומים נמצאת בביצוע. גשר 10, הגשר הגבוה ביותר בישראל, יעבור מעל כביש 9 ויכנס למנהרה מתחת לכביש 1. העבודות על גשר זה צפויות להסתיים ב- 2014. מנהרה 4 באורך של 2.6 ק"מ, היא המנהרה שמובילה לתחנת בנייני האומה. מנהרה זו נמצאת בביצוע ותבוצע כמנהרה אחודה - כלומר מנהרה אחת לשתי המסילות. העבודות על תחנת בנייני האומה נמצאות בעיצומן. עומק הבור כיום הוא כ- 40 מ', כלומר אמצע החפירות מבחינת העומק והעבודות להקמת התחנה צפויות להסתיים בשנת 2015. באופן לגמרי לא מפתיע מציין חקי שצוואר הבקבוק מבחינת לוחות הזמנים לביצוע הקו הוא הקמת הגשרים והמנהרות. לאחר ששלב זה יסתיים עדיין ישנה עבודה של כשנתיים להנחת המסילות, החשמולת והתקשורת. לאחר סיום דבריו של חקי, הוזמן השר כץ לשאת את דבריו: בתחילה התנצל כץ על העדרותו של ביבי שידוע בתמיכתו הרבה בפרוייקטים רכבתיים. לאחר ששלח עקיצה לכיוונו של חקי "סרטים אתם בטוח יודעים לעשות" ציין כץ שזה לא סוד שהפרוייקט היה תקוע במשך שנים. לדבריו ממש לא מובן מדוע זה קרה. רכבת מהירה לירושלים תעזור לחזק את העיר, כמו גם רשת הרכבות שהוא מתכנן להקים ביהודה ושומרון. כץ טען שבמהלך העבודות נעשית פעילות מרשימה לשמירה על איכות הסביבה על מנת למזער את הנזקים שיגרמו עקב העבודות בנחל יתלה ובאיזורי הכחציבה השונים. לדבריו קיצור העבודות המתוכנן יסייע גם הוא בשמירה על הסביבה מכיוון שכך הטבע יחזור להשתקם מהר יותר. בהמשך כץ בליוויו של חקי נכנסו לתוך המנהרה הדרומית ביחד עם הכתבים. כץ טיפס על אחת ממכונות הכריה וביקש ממפעיל המכונה שיסביר לו על העבודה של המכשיר, להנאת ציבור הצלמים. בבואו של השר לרדת מהמכונה הוא מעט התקשה. כאשר הגיע חזרה לקרקע אמר לכתבים: "זה כמו בפוליטיקה - קל לעלות, קשה לרדת..." בשלב זה אני נטשתי את הסיור וחזרתי הביתה. תמונות מן הסיור תועלינה בהמשך הערב.
תודה.מחכה לתמונות :)
 

ymaluly

New member
דיווח מהסיור
כפי שכתב בועז, היום היה אירוע בנוכחותו של שר התחבורה, ישראל כץ, מסביב לעבודות על הקו המהיר לירושלים. הסיור החל בהצגת פרוייקט הקו המהיר על ידי חקי הראל. חקי פתח בסקירה היסטורית של פתיחת קו הרכבת הראשון - הקו לירושלים והקמת רשת המסילות שהגיעה לשיאה בתקופת המנדט הבריטי. עם הקמת המדינה הרשת החלה להתנוון והוזנחה. בעשורים האחרונים ישנו שיפור ניכר בהשקעה בתשתיות הרכבת. לאחר עיכובים רבים שנמשכו שנים בשמונה חודשים האחרונים הפרוייקט מתקדם בקצב מהיר עם מאמץ לקיצור זמן ההקמה של הקו בשנה. הצפי הנוכחי של הרכבת לסיום הקו הוא 2016. בשלב זה חקי הראה סרטון של הרכבת על הקו המהיר. בסרטון הוצגה הדמייה לנסיעה בקו והדמיה של מבנה התחנה. הרכבות שהופיעו בהדמיה היו רכבות DD אדומות עם פנטוגרף ללא קטר (קרונועי קומתיים של בומברדיה?? אני מניח שלהדמית הרכבות כרגיל אין משמעות). כפי שהציג זאת חקי, הערכת הזמן לנסיעה מתחנת בנייני האומה ועד תחנת השלום הינה 30 דקות. עלות הקו המוערכת היא כ-7 מליארד ש"ח. תדירות הרכבות תהיה 3 רכבות לכל כיוון בשעה, אולם ר"י צופה כי תדירות זו לא תעמוד בביקושים. על מנת לעמוד בביקושים אלו מתכננת ר"י בשנים הקרובות להרחיב את תחנת נתב"ג. סקירת מצב העבודות כיום: גשרים 4, 5 ו-6 הושלמו. בקצה גשר 6 (בסמוך לכביש 3) תתחיל העבודה בשבועות הקרובים. מנהרה 1 באורך 3.5 ק"מ נמצאת בביצוע. גשר 7 יבוצע במהלך שנת 2012. מנהרה 2, מנהרה כפולה באורך 1.2 ק"מ. כרגע המנהרה הדרומית בעומק 70 מ' והצפונית בעומק 130 מ'. גשר 8, העבודות להקמת הניצבים החלו. מנהרה 3, באורך של 11.6 ק"מ מתחילה מכיוון נחל יתלה. העבודות על מנהרה זו תבוצענה בשני הכיוונים. מכיוון מערב עם TBM ומכיוון מזרח בטכנולוגיות פשוטות יותר. הכריה של מנהרה 3 אמורה להסתיים ב- 2012. מנהרה 3A שפתחה נמצא ליד אנדרטת אסון מגדלי התאומים נמצאת בביצוע. גשר 10, הגשר הגבוה ביותר בישראל, יעבור מעל כביש 9 ויכנס למנהרה מתחת לכביש 1. העבודות על גשר זה צפויות להסתיים ב- 2014. מנהרה 4 באורך של 2.6 ק"מ, היא המנהרה שמובילה לתחנת בנייני האומה. מנהרה זו נמצאת בביצוע ותבוצע כמנהרה אחודה - כלומר מנהרה אחת לשתי המסילות. העבודות על תחנת בנייני האומה נמצאות בעיצומן. עומק הבור כיום הוא כ- 40 מ', כלומר אמצע החפירות מבחינת העומק והעבודות להקמת התחנה צפויות להסתיים בשנת 2015. באופן לגמרי לא מפתיע מציין חקי שצוואר הבקבוק מבחינת לוחות הזמנים לביצוע הקו הוא הקמת הגשרים והמנהרות. לאחר ששלב זה יסתיים עדיין ישנה עבודה של כשנתיים להנחת המסילות, החשמולת והתקשורת. לאחר סיום דבריו של חקי, הוזמן השר כץ לשאת את דבריו: בתחילה התנצל כץ על העדרותו של ביבי שידוע בתמיכתו הרבה בפרוייקטים רכבתיים. לאחר ששלח עקיצה לכיוונו של חקי "סרטים אתם בטוח יודעים לעשות" ציין כץ שזה לא סוד שהפרוייקט היה תקוע במשך שנים. לדבריו ממש לא מובן מדוע זה קרה. רכבת מהירה לירושלים תעזור לחזק את העיר, כמו גם רשת הרכבות שהוא מתכנן להקים ביהודה ושומרון. כץ טען שבמהלך העבודות נעשית פעילות מרשימה לשמירה על איכות הסביבה על מנת למזער את הנזקים שיגרמו עקב העבודות בנחל יתלה ובאיזורי הכחציבה השונים. לדבריו קיצור העבודות המתוכנן יסייע גם הוא בשמירה על הסביבה מכיוון שכך הטבע יחזור להשתקם מהר יותר. בהמשך כץ בליוויו של חקי נכנסו לתוך המנהרה הדרומית ביחד עם הכתבים. כץ טיפס על אחת ממכונות הכריה וביקש ממפעיל המכונה שיסביר לו על העבודה של המכשיר, להנאת ציבור הצלמים. בבואו של השר לרדת מהמכונה הוא מעט התקשה. כאשר הגיע חזרה לקרקע אמר לכתבים: "זה כמו בפוליטיקה - קל לעלות, קשה לרדת..." בשלב זה אני נטשתי את הסיור וחזרתי הביתה. תמונות מן הסיור תועלינה בהמשך הערב.
תמונה מהעבודות במנהרה 2
 
תמונה מהעבודות במנהרה 2
שר התחבורה אביגדור ליברמן הוא האבא והאמא של
הפרוייקט הזה ולשר הנוכחי כץ אין שום קשר משום סוג עם תהילת הפרוייקט. השר הנוכחי מדבר על 2016 או 2015.....הוא ככל הנראה לא עשה מספיק שיעורי-בית.....תאריך הפתיחה לא יהיה יום אחד לפני ינואר 2018 והשר הנוכחי איננו יודע כנראה באילו קשיים הוא ייתקל בהמשך הקמת הקו לכיוון ירושלים. הניסיון מראה שבכל הקמת קו עולים קשיים בלתי צפויים ברגע האחרון וקו זה שאני תומך בו מכל הלב אינו חף מבעיות בלתי צפויות. כדאי כמובן להזכיר כי האדריכל האמיתי של הקו הוא מנכ"ל הרכבת - עו"ד עמוס עוזני, שהגה את הרעיון ובלעדיו לא היה מתרחש בשטח דבר כנראה, לפחות לא כיום. מי שקידם את הפרוייקט, נלחם לתיקצובו והזיז את המכשלות הקשות ביותר היה שר התחבורה - מר אביגדור ליברמן. הוא ולא אחר. לפיכך התהילה שייכת בלעדית למר עוזני ולמר ליברמן. כדאי היה להעמיד את העובדות על דיוקן לאחר שהדברים נבדקו היטב בשעה האחרונה. עם כל הכבוד לשר כץ - הוא לא היזם, הוא לא מי שנלחם באגרסיביות למען התיקצוב והאישור והוא רק ממשיך הדרך. מלוא הקרדיטים שייכים לאדונים המכובדים עוזני & ליברמן. ראוי שהאמת תאמר.
 
שר התחבורה אביגדור ליברמן הוא האבא והאמא של
הפרוייקט הזה ולשר הנוכחי כץ אין שום קשר משום סוג עם תהילת הפרוייקט. השר הנוכחי מדבר על 2016 או 2015.....הוא ככל הנראה לא עשה מספיק שיעורי-בית.....תאריך הפתיחה לא יהיה יום אחד לפני ינואר 2018 והשר הנוכחי איננו יודע כנראה באילו קשיים הוא ייתקל בהמשך הקמת הקו לכיוון ירושלים. הניסיון מראה שבכל הקמת קו עולים קשיים בלתי צפויים ברגע האחרון וקו זה שאני תומך בו מכל הלב אינו חף מבעיות בלתי צפויות. כדאי כמובן להזכיר כי האדריכל האמיתי של הקו הוא מנכ"ל הרכבת - עו"ד עמוס עוזני, שהגה את הרעיון ובלעדיו לא היה מתרחש בשטח דבר כנראה, לפחות לא כיום. מי שקידם את הפרוייקט, נלחם לתיקצובו והזיז את המכשלות הקשות ביותר היה שר התחבורה - מר אביגדור ליברמן. הוא ולא אחר. לפיכך התהילה שייכת בלעדית למר עוזני ולמר ליברמן. כדאי היה להעמיד את העובדות על דיוקן לאחר שהדברים נבדקו היטב בשעה האחרונה. עם כל הכבוד לשר כץ - הוא לא היזם, הוא לא מי שנלחם באגרסיביות למען התיקצוב והאישור והוא רק ממשיך הדרך. מלוא הקרדיטים שייכים לאדונים המכובדים עוזני & ליברמן. ראוי שהאמת תאמר.
ותוספת מתחייבת: בשנת 2016 או 2017 או 2018
השר ישראל כץ, לא יהיה כבר שר התחבורה וסיום הפרוייקט יעניין אותו אז כקליפת השום... לפיכך חשוב שהאדונים עוזני וליברמן יהיו אלה שיגזרו את הסרט... למותר לציין את תרומתו הרבה מאוד של מר יוסי מור - מנכ"ל הרכבת דאז, שהיה היחיד שהמשיך בקו הנועז של עו"ד עמוס עוזני שהיה ללא עוררין המנכ"ל המוביל של "רכבת-ישראל" מאז 1948. עמוס עוזני, יוסי מור ויצחק (חקי) הראל, הם שלושת המנכ"לים המשקיענים ביותר במפעל מאז חודש מאי 1948. כדאי אולי לציין כי למעלה מ-90% מכלל הפרוייקטים הקורמים עור וגידים כיום הינם מבתי היוצר של עוזני ומור שהגו במוחם את מירב הרעיונות. לשלושת המנכ"לים המצליחנים הללו ניסו לשים רגל במהלך כהונתם. יאמר לזכותו של יצחק (חקי) הראל שניסיונו וכישרונו גברו על כל מיכשול אפשרי וכי פרוייקטים שייחנכו במהלך שנות ה-20 המוקדמות, יהיו פרוייקטים שהגה מר יצחק (חקי) הראל. זה האיש השזיז את הרכבת קדימה עשרות צעדים. אילולא 3 המנכל"ים הנ"ל, היתה כיום הרכבת בדיוק באותו מצב בו היתה שרוייה בשנת 1989 לפני הגעתם של 131 ו-701 ארצה.
 

easylivin

New member
ותוספת מתחייבת: בשנת 2016 או 2017 או 2018
השר ישראל כץ, לא יהיה כבר שר התחבורה וסיום הפרוייקט יעניין אותו אז כקליפת השום... לפיכך חשוב שהאדונים עוזני וליברמן יהיו אלה שיגזרו את הסרט... למותר לציין את תרומתו הרבה מאוד של מר יוסי מור - מנכ"ל הרכבת דאז, שהיה היחיד שהמשיך בקו הנועז של עו"ד עמוס עוזני שהיה ללא עוררין המנכ"ל המוביל של "רכבת-ישראל" מאז 1948. עמוס עוזני, יוסי מור ויצחק (חקי) הראל, הם שלושת המנכ"לים המשקיענים ביותר במפעל מאז חודש מאי 1948. כדאי אולי לציין כי למעלה מ-90% מכלל הפרוייקטים הקורמים עור וגידים כיום הינם מבתי היוצר של עוזני ומור שהגו במוחם את מירב הרעיונות. לשלושת המנכ"לים המצליחנים הללו ניסו לשים רגל במהלך כהונתם. יאמר לזכותו של יצחק (חקי) הראל שניסיונו וכישרונו גברו על כל מיכשול אפשרי וכי פרוייקטים שייחנכו במהלך שנות ה-20 המוקדמות, יהיו פרוייקטים שהגה מר יצחק (חקי) הראל. זה האיש השזיז את הרכבת קדימה עשרות צעדים. אילולא 3 המנכל"ים הנ"ל, היתה כיום הרכבת בדיוק באותו מצב בו היתה שרוייה בשנת 1989 לפני הגעתם של 131 ו-701 ארצה.
ללא ספק, גם לליברמן מגיע חלק מהקרדיט. לא הרבה
אנשים זוכרים, אבל הוא גם היה השר הראשון שהתחיל לקדם *איכשהו* את רעיון חישמול קווי הרכבת בישראל לידי תכנית ממשית, וגם את הפרוייקט הזה כמובן (אני זוכר איזה "וואוו" זה נשמע בתקופתו - רכבות חשמליות ותחנה בעומק 80 מטר במרכז ירושלים. היום זה כבר מובן מאליו שהפרוייקט הזה יקום, אחרי מסכת התלאות הלא-קטנה שעברה עליו). אבל גם לכ"ץ מגיע קרדיט - וגם לביבי. ולמרות שגם היום לא חסרים מלעיזים, אני בטוח שהוא ייבנה. ב-2017 או ב-2018, זה כבר פחות חשוב לדעתי.
[ולגבי מנכ"לים מצליחנים: מה עם מנחם סבידור?
]
 

בועז ל

New member
ללא ספק, גם לליברמן מגיע חלק מהקרדיט. לא הרבה
אנשים זוכרים, אבל הוא גם היה השר הראשון שהתחיל לקדם *איכשהו* את רעיון חישמול קווי הרכבת בישראל לידי תכנית ממשית, וגם את הפרוייקט הזה כמובן (אני זוכר איזה "וואוו" זה נשמע בתקופתו - רכבות חשמליות ותחנה בעומק 80 מטר במרכז ירושלים. היום זה כבר מובן מאליו שהפרוייקט הזה יקום, אחרי מסכת התלאות הלא-קטנה שעברה עליו). אבל גם לכ"ץ מגיע קרדיט - וגם לביבי. ולמרות שגם היום לא חסרים מלעיזים, אני בטוח שהוא ייבנה. ב-2017 או ב-2018, זה כבר פחות חשוב לדעתי.
[ולגבי מנכ"לים מצליחנים: מה עם מנחם סבידור?
]
אוסיף קרדיט משלי למנכ"ל משרד התחבורה הנוכחי,
מר יעקב גנות, שלא הרבה יודעים, אבל לאיש יש חלק חשוב ומשמעותי בהתנעת הפרויקט מחדש.
 

zvir1

New member
אוסיף קרדיט משלי למנכ"ל משרד התחבורה הנוכחי,
מר יעקב גנות, שלא הרבה יודעים, אבל לאיש יש חלק חשוב ומשמעותי בהתנעת הפרויקט מחדש.
הבחור ידוע כתותח ביצוע רציני ומזל שיש אותו שם
 

megashock

New member
הבחור ידוע כתותח ביצוע רציני ומזל שיש אותו שם
לא יאמן, עוד אין מסילה וכבר רבים על הקרדיט
מי תרם יותר ומי תרם פחות. עובדה שרק עכשיו התחילו בפועל העבודות הרציניות בשטח ובישראל יש מסורת ארוכה מאוד של פרסום מכרזים וקידום של תוכניות שלא יוצא מהן כלום. כך שאין לזלזל בתרומתו של כץ.
 
לא יאמן, עוד אין מסילה וכבר רבים על הקרדיט
מי תרם יותר ומי תרם פחות. עובדה שרק עכשיו התחילו בפועל העבודות הרציניות בשטח ובישראל יש מסורת ארוכה מאוד של פרסום מכרזים וקידום של תוכניות שלא יוצא מהן כלום. כך שאין לזלזל בתרומתו של כץ.
לא יאומן? אין ממש קשר בין הפרוייקט הזה לכץ:
הוא יותר טרמפיסט בפרוייקט הזה. חובה לציין את האמת, הלא כן? אמור מעתה: "את הפרוייקט יזמו וקידמו מנכ"ל הרכבת, עו"ד עמוס עוזני ושר התחבורה - מר אביגדור ליברמן". לולא שנייהם בראש אחד, היית מוצא כיום קוצים במקום גשרים. כץ במילא לא יגזור את הסרט כי הוא כבר לא יהיה שר התחבורה כאשר הפרוייקט ייפתח. אולי הוא יהיה אז שר החקלאות?
מי יודע?
 

nitsansh

New member
לא יאומן? אין ממש קשר בין הפרוייקט הזה לכץ:
הוא יותר טרמפיסט בפרוייקט הזה. חובה לציין את האמת, הלא כן? אמור מעתה: "את הפרוייקט יזמו וקידמו מנכ"ל הרכבת, עו"ד עמוס עוזני ושר התחבורה - מר אביגדור ליברמן". לולא שנייהם בראש אחד, היית מוצא כיום קוצים במקום גשרים. כץ במילא לא יגזור את הסרט כי הוא כבר לא יהיה שר התחבורה כאשר הפרוייקט ייפתח. אולי הוא יהיה אז שר החקלאות?
מי יודע?
אם יורשה לי להמר... הוא יהיה שר לשעבר...
 
ללא ספק, גם לליברמן מגיע חלק מהקרדיט. לא הרבה
אנשים זוכרים, אבל הוא גם היה השר הראשון שהתחיל לקדם *איכשהו* את רעיון חישמול קווי הרכבת בישראל לידי תכנית ממשית, וגם את הפרוייקט הזה כמובן (אני זוכר איזה "וואוו" זה נשמע בתקופתו - רכבות חשמליות ותחנה בעומק 80 מטר במרכז ירושלים. היום זה כבר מובן מאליו שהפרוייקט הזה יקום, אחרי מסכת התלאות הלא-קטנה שעברה עליו). אבל גם לכ"ץ מגיע קרדיט - וגם לביבי. ולמרות שגם היום לא חסרים מלעיזים, אני בטוח שהוא ייבנה. ב-2017 או ב-2018, זה כבר פחות חשוב לדעתי.
[ולגבי מנכ"לים מצליחנים: מה עם מנחם סבידור?
]
. באשר למנחם סבידור (חודורובסקי):
קודם אציין כי הוא היה מנכ"ל "רכבת-ישראל" בין התאריכים: 27.09.1954 ועד 20.06.1964 כלומר למעלה מתשע שנים רצופות ! סבידור ויוסי מור סיימו שנייהם את הקריירה בתור מנכ"לי הרכבת, כאשר .....שנייהם התפטרו מרצונם החופשי בעקבות תאונות שארעו ! סבידור נכח אישית ברכבת מס' 32 שהתנגשה חזיתית עם רכבת 169 בתחנת הרכבת בית-יהושע ביום 26.12.1963 בשעה 18:32. זו התאונה בה נהרגו שני הקטרים 105 ו-118 ז"ל. בארוע זה נפצעו 51 מנוסעי הרכבות. איש לא נהרג בנס ! ביוני 64' החליט סבידור לקחת אחריות אישית והתפטר מכהונתו כתוצאה מארוע זה ומהמסקנות של ועדת החקירה. יוסי מור התפטר בעקבות התאונה בה כמעט נהרג קטר מס' 739 באחוזם ביום 08.07.2005. מור הודיע על התפטרותו מהרכבת ביום 19.07.2005 , אך חזר בו מהתפטרותו ביום 31.07.2005 במכתב מנומק אל שר התחבורה. אושר לו לקבל משכורת מנכ"ל רק עד ליום 19.10.2005 אך נאסר עליו להיכנס אל מתחמי הרכבת. כל השאר היסטוריה. לילה טוב.
 

nitsansh

New member
. באשר למנחם סבידור (חודורובסקי):
קודם אציין כי הוא היה מנכ"ל "רכבת-ישראל" בין התאריכים: 27.09.1954 ועד 20.06.1964 כלומר למעלה מתשע שנים רצופות ! סבידור ויוסי מור סיימו שנייהם את הקריירה בתור מנכ"לי הרכבת, כאשר .....שנייהם התפטרו מרצונם החופשי בעקבות תאונות שארעו ! סבידור נכח אישית ברכבת מס' 32 שהתנגשה חזיתית עם רכבת 169 בתחנת הרכבת בית-יהושע ביום 26.12.1963 בשעה 18:32. זו התאונה בה נהרגו שני הקטרים 105 ו-118 ז"ל. בארוע זה נפצעו 51 מנוסעי הרכבות. איש לא נהרג בנס ! ביוני 64' החליט סבידור לקחת אחריות אישית והתפטר מכהונתו כתוצאה מארוע זה ומהמסקנות של ועדת החקירה. יוסי מור התפטר בעקבות התאונה בה כמעט נהרג קטר מס' 739 באחוזם ביום 08.07.2005. מור הודיע על התפטרותו מהרכבת ביום 19.07.2005 , אך חזר בו מהתפטרותו ביום 31.07.2005 במכתב מנומק אל שר התחבורה. אושר לו לקבל משכורת מנכ"ל רק עד ליום 19.10.2005 אך נאסר עליו להיכנס אל מתחמי הרכבת. כל השאר היסטוריה. לילה טוב.
הקטרים נהרגו????
 
הקטרים נהרגו????
בוודאי. לכל קטר יש נשמה משלו. מי שמכיר
כל קטר יודע שקיים הבדל גדול ביניהם. אי אפשר לומר שקטר 777 זהה לקטר 778. לכל אחד מהם נשמה אחרת, רעש מנוע טיפה שונה, ועוד.....צריך להיות פריק מטורף לקטרי דיזל בשביל להבין.....
אפילו ריח העשן קצת שונה....
את זה למדתי דרך-אגב מהנהגים בעצמם. לכל קטר יש את יכולת הסחיבה שלו, את הבעיות האופייניות לו ועוד. כך למשל במשך תקופה ארוכה - כמה נהגים לא רצו לנהוג על קטר 736. יצא לו שם של קטר חנון.....רבים אוהבים את 743 שנחשב ל-בו-בו האמין ביותר שהגיע אי פעם לישראל... חבר טוב לא סבל את 739 בגלל שתקי המנוע המרובים שהיו בו. רבים נרתעים מלנהוג על "הרוצח" - כלומר על קטר מס' 120 שברקורד שלו עד היום יש 37 הרוגים לפחות. לא נעים...... לילה טוב. קח את החיים בסבבה. כל ההודעה הנ"ל למען הבידור !
 
דיווח מהסיור
כפי שכתב בועז, היום היה אירוע בנוכחותו של שר התחבורה, ישראל כץ, מסביב לעבודות על הקו המהיר לירושלים. הסיור החל בהצגת פרוייקט הקו המהיר על ידי חקי הראל. חקי פתח בסקירה היסטורית של פתיחת קו הרכבת הראשון - הקו לירושלים והקמת רשת המסילות שהגיעה לשיאה בתקופת המנדט הבריטי. עם הקמת המדינה הרשת החלה להתנוון והוזנחה. בעשורים האחרונים ישנו שיפור ניכר בהשקעה בתשתיות הרכבת. לאחר עיכובים רבים שנמשכו שנים בשמונה חודשים האחרונים הפרוייקט מתקדם בקצב מהיר עם מאמץ לקיצור זמן ההקמה של הקו בשנה. הצפי הנוכחי של הרכבת לסיום הקו הוא 2016. בשלב זה חקי הראה סרטון של הרכבת על הקו המהיר. בסרטון הוצגה הדמייה לנסיעה בקו והדמיה של מבנה התחנה. הרכבות שהופיעו בהדמיה היו רכבות DD אדומות עם פנטוגרף ללא קטר (קרונועי קומתיים של בומברדיה?? אני מניח שלהדמית הרכבות כרגיל אין משמעות). כפי שהציג זאת חקי, הערכת הזמן לנסיעה מתחנת בנייני האומה ועד תחנת השלום הינה 30 דקות. עלות הקו המוערכת היא כ-7 מליארד ש"ח. תדירות הרכבות תהיה 3 רכבות לכל כיוון בשעה, אולם ר"י צופה כי תדירות זו לא תעמוד בביקושים. על מנת לעמוד בביקושים אלו מתכננת ר"י בשנים הקרובות להרחיב את תחנת נתב"ג. סקירת מצב העבודות כיום: גשרים 4, 5 ו-6 הושלמו. בקצה גשר 6 (בסמוך לכביש 3) תתחיל העבודה בשבועות הקרובים. מנהרה 1 באורך 3.5 ק"מ נמצאת בביצוע. גשר 7 יבוצע במהלך שנת 2012. מנהרה 2, מנהרה כפולה באורך 1.2 ק"מ. כרגע המנהרה הדרומית בעומק 70 מ' והצפונית בעומק 130 מ'. גשר 8, העבודות להקמת הניצבים החלו. מנהרה 3, באורך של 11.6 ק"מ מתחילה מכיוון נחל יתלה. העבודות על מנהרה זו תבוצענה בשני הכיוונים. מכיוון מערב עם TBM ומכיוון מזרח בטכנולוגיות פשוטות יותר. הכריה של מנהרה 3 אמורה להסתיים ב- 2012. מנהרה 3A שפתחה נמצא ליד אנדרטת אסון מגדלי התאומים נמצאת בביצוע. גשר 10, הגשר הגבוה ביותר בישראל, יעבור מעל כביש 9 ויכנס למנהרה מתחת לכביש 1. העבודות על גשר זה צפויות להסתיים ב- 2014. מנהרה 4 באורך של 2.6 ק"מ, היא המנהרה שמובילה לתחנת בנייני האומה. מנהרה זו נמצאת בביצוע ותבוצע כמנהרה אחודה - כלומר מנהרה אחת לשתי המסילות. העבודות על תחנת בנייני האומה נמצאות בעיצומן. עומק הבור כיום הוא כ- 40 מ', כלומר אמצע החפירות מבחינת העומק והעבודות להקמת התחנה צפויות להסתיים בשנת 2015. באופן לגמרי לא מפתיע מציין חקי שצוואר הבקבוק מבחינת לוחות הזמנים לביצוע הקו הוא הקמת הגשרים והמנהרות. לאחר ששלב זה יסתיים עדיין ישנה עבודה של כשנתיים להנחת המסילות, החשמולת והתקשורת. לאחר סיום דבריו של חקי, הוזמן השר כץ לשאת את דבריו: בתחילה התנצל כץ על העדרותו של ביבי שידוע בתמיכתו הרבה בפרוייקטים רכבתיים. לאחר ששלח עקיצה לכיוונו של חקי "סרטים אתם בטוח יודעים לעשות" ציין כץ שזה לא סוד שהפרוייקט היה תקוע במשך שנים. לדבריו ממש לא מובן מדוע זה קרה. רכבת מהירה לירושלים תעזור לחזק את העיר, כמו גם רשת הרכבות שהוא מתכנן להקים ביהודה ושומרון. כץ טען שבמהלך העבודות נעשית פעילות מרשימה לשמירה על איכות הסביבה על מנת למזער את הנזקים שיגרמו עקב העבודות בנחל יתלה ובאיזורי הכחציבה השונים. לדבריו קיצור העבודות המתוכנן יסייע גם הוא בשמירה על הסביבה מכיוון שכך הטבע יחזור להשתקם מהר יותר. בהמשך כץ בליוויו של חקי נכנסו לתוך המנהרה הדרומית ביחד עם הכתבים. כץ טיפס על אחת ממכונות הכריה וביקש ממפעיל המכונה שיסביר לו על העבודה של המכשיר, להנאת ציבור הצלמים. בבואו של השר לרדת מהמכונה הוא מעט התקשה. כאשר הגיע חזרה לקרקע אמר לכתבים: "זה כמו בפוליטיקה - קל לעלות, קשה לרדת..." בשלב זה אני נטשתי את הסיור וחזרתי הביתה. תמונות מן הסיור תועלינה בהמשך הערב.
רשת רכבות ב"יהודה ושומרון"?
או הגדה המערבית בלשוני. זה לא תפקיד ממשלת מדינת פלסטין העתידית לפתח רשת רכבות זו?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה