חדשות/הודעות/ידיעות

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
חדשות/הודעות/ידיעות
אגד זכתה בהפעלת קווים באמסטרדם
לפי "ממון" של ידיעות אחרונות מהבוקר, חברת הבת של אגד, "אגד אירופה", זכתה במכרז להפעלת קווי אוטובוס מאמסטרדם לערים-פרברים סביב אמסטרדם, בהיקף הפעלה של 250 אוטובוסים. החברה גברה על שלוש מתחרות, ביניהן המפעילה הנוכחית
 

אוהד11

New member
חדשות/הודעות/ידיעות
שדרוג האתר של סופרבוס
חברת סופרבוס שדרגה את האתר שלה, והוא נראה עכשיו יותר ידידותי. לגבי קווים שנוסעים הלוך וחזור - כל כיוון מופיע בנפרד, כך שלא צריך להיכנס לקו ולחפש את הדרך חזרה, אלא ניתן לקבל את המידע ישירות. יחד עם זאת, מופיעים קווים שלגביהם מצויין, כי הם פועלים בזמנים מיוחדים, אך לא מציין מה הכוונה ולא ניתן לדעת, בהכרח, מתי הם פועלים. כ"כ מופיעה הודעה, כי קו 500 משוהם לת"א מופעל דרך הנתיב המהיר לת"א
 

dctgdctg

Member
חדשות/הודעות/ידיעות
נתע ממשיכים לשחרר מכרזים בקצב מרשים
מכרזים שנוספו בשבועיים האחרונים: - ביצוע שלושה פירים תת קרקעיים אשר יהוו, בין היתר, פירי שילוח למכונות TBM לביצוע המנהרות בתוואי התת קרקעי של הקו האדום - מתכננים סטטוטוריים עבור הקווים הסגול והירוק
 

megashock

New member
חדשות/הודעות/ידיעות
רכבת ישראל תפרסם מכרז לקטע נתיבות-ב"ש
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3511141,00.html הרכבת תפרסם מכרז להקמת מסילה כפולה באורך של 30.2 ק"מ בקטע שבין נתיבות לצ.גורל בעלות של כ 300 מליון ש"ח. ברכבת טענו במדובר במכרז התכנון וביצוע הגדול ביותר שהיה, כאשר עד כה הם פעלו בדומה לשיטת הסלאמי של מע"צ וחילקו את הפרוייקטים למקטעים של עד 10 ק"מ שיצאו במכרזים נפרדים. 1) מה היה אורך המסילה במכרז למסילת השרון ששפיר זכתה בו (ואח"כ ויתרה עליו), הוא לא היה יותר מ 10 ק"מ ? 2) האם מדובר בהתחלה של זניחת שיטת הסלאמי הידועה לשמצה שבה מחלקים כל פרוייקט למספר גדול של קטעים קטנים ומתקצבים כל אחד בנפרד, מה שמושך עד אין קץ את ביצוע הפרוייקטים וגורם לכך שיהיו הרבה מכרזים קטנים שכל אחד מהם צריך לעבור בנפרד את מסכת היסורים הישראלית. לדוגמה ניתן לתת את כביש עוקף קריות שיצא לביצוע מתקציב המדינה ע"י קבלן בודד (שפיר) ושיושלם בזמן שיא בניגוד לפרוייקטים דומים אחרים שנמשכים לנצח. 3) איך מתכננים להעביר 4 רכבות בשעה בכל כיוון על מסילה בודדת ברובה ?
 

Johnson6620

New member
אגד זכתה בהפעלת קווים באמסטרדם
לפי "ממון" של ידיעות אחרונות מהבוקר, חברת הבת של אגד, "אגד אירופה", זכתה במכרז להפעלת קווי אוטובוס מאמסטרדם לערים-פרברים סביב אמסטרדם, בהיקף הפעלה של 250 אוטובוסים. החברה גברה על שלוש מתחרות, ביניהן המפעילה הנוכחית
תיקון: "אחד" זכתה בהפעלת קווים באמסטרדם
 

zahipan10

New member
רכבת ישראל תפרסם מכרז לקטע נתיבות-ב"ש
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3511141,00.html הרכבת תפרסם מכרז להקמת מסילה כפולה באורך של 30.2 ק"מ בקטע שבין נתיבות לצ.גורל בעלות של כ 300 מליון ש"ח. ברכבת טענו במדובר במכרז התכנון וביצוע הגדול ביותר שהיה, כאשר עד כה הם פעלו בדומה לשיטת הסלאמי של מע"צ וחילקו את הפרוייקטים למקטעים של עד 10 ק"מ שיצאו במכרזים נפרדים. 1) מה היה אורך המסילה במכרז למסילת השרון ששפיר זכתה בו (ואח"כ ויתרה עליו), הוא לא היה יותר מ 10 ק"מ ? 2) האם מדובר בהתחלה של זניחת שיטת הסלאמי הידועה לשמצה שבה מחלקים כל פרוייקט למספר גדול של קטעים קטנים ומתקצבים כל אחד בנפרד, מה שמושך עד אין קץ את ביצוע הפרוייקטים וגורם לכך שיהיו הרבה מכרזים קטנים שכל אחד מהם צריך לעבור בנפרד את מסכת היסורים הישראלית. לדוגמה ניתן לתת את כביש עוקף קריות שיצא לביצוע מתקציב המדינה ע"י קבלן בודד (שפיר) ושיושלם בזמן שיא בניגוד לפרוייקטים דומים אחרים שנמשכים לנצח. 3) איך מתכננים להעביר 4 רכבות בשעה בכל כיוון על מסילה בודדת ברובה ?
אם יקח 88 דקות להגיע מאופקים לתל אביב....
אז כבר עדיף לרכוב על חמורים לתל אביב, הרבה יותר מהר. אם יקח 40 דקות להגיע מאשקלון לתל אביב דרך ראשל"צ אז נסיעה מאופקים לאשקלון תיקח 48 דקות? זה לא הגיוני, לכל היותר יקח 35 דקות להגיע מאופקים לאשקלון, מאשקלון לתל אביב יקח 40 דקות לכל היותר=75 דקות לכל היותר מאופקים לתל אביב.
 

easylivin

New member
אם יקח 88 דקות להגיע מאופקים לתל אביב....
אז כבר עדיף לרכוב על חמורים לתל אביב, הרבה יותר מהר. אם יקח 40 דקות להגיע מאשקלון לתל אביב דרך ראשל"צ אז נסיעה מאופקים לאשקלון תיקח 48 דקות? זה לא הגיוני, לכל היותר יקח 35 דקות להגיע מאופקים לאשקלון, מאשקלון לתל אביב יקח 40 דקות לכל היותר=75 דקות לכל היותר מאופקים לתל אביב.
כל המספרים התמוהים האלה שמתפרסמים בתקשורת
לא ראויים להתייחסות - מניסיון. כמה כתבות כאלו כבר היו, שהופיעו בהן מספרים שנלקחו מהתקרה - הן זמני נסיעה מוזרים והן כמויות תמוהות של ציוד נייד שהרכבת תרכוש, - כבר מזמן הפסקתי לספור... לדעתי, לאור המרחקים הגדולים בין התחנות, הציוד הנייד והמסילות החדשות, זמן נסיעה הגיוני מת"א ההגנה לשדרות לא יעלה על 45-50 דקות (בתנאי שלא יעצרו בתחנות הביניים שבין ת"א לראשל"צ מערב). אז לאופקים זה יהיה שעה ורבע לכל היותר, ויוכל עוד להצטמצם בעתיד, בניגוד לתחבורה כבישית. חוץ מזה, זה לא מה שחשוב בהקמת המסילה הזאת בכלל. היא צריכה קודם כל לחבר בין אשקלון, באר שבע ופרבריהן החדשים (כרגע אלו עיירות באמצע שומקום) - אופקים, נתיבות ושדרות. והחיבור הזה ייעשה באמצעי התחבורה הכי מהיר והכי נוח שיש. כשעורכים השוואה כזאת, יש לקחת בחשבון הן את זמני הנסיעה באוטובוסים (בפועל ולא רק לפי הלו"ז) ואת הפקקים בכניסות לגוש דן ולבאר שבע, שקיימים גם קיימים ועוד איך...
 

zahipan10

New member
כל המספרים התמוהים האלה שמתפרסמים בתקשורת
לא ראויים להתייחסות - מניסיון. כמה כתבות כאלו כבר היו, שהופיעו בהן מספרים שנלקחו מהתקרה - הן זמני נסיעה מוזרים והן כמויות תמוהות של ציוד נייד שהרכבת תרכוש, - כבר מזמן הפסקתי לספור... לדעתי, לאור המרחקים הגדולים בין התחנות, הציוד הנייד והמסילות החדשות, זמן נסיעה הגיוני מת"א ההגנה לשדרות לא יעלה על 45-50 דקות (בתנאי שלא יעצרו בתחנות הביניים שבין ת"א לראשל"צ מערב). אז לאופקים זה יהיה שעה ורבע לכל היותר, ויוכל עוד להצטמצם בעתיד, בניגוד לתחבורה כבישית. חוץ מזה, זה לא מה שחשוב בהקמת המסילה הזאת בכלל. היא צריכה קודם כל לחבר בין אשקלון, באר שבע ופרבריהן החדשים (כרגע אלו עיירות באמצע שומקום) - אופקים, נתיבות ושדרות. והחיבור הזה ייעשה באמצעי התחבורה הכי מהיר והכי נוח שיש. כשעורכים השוואה כזאת, יש לקחת בחשבון הן את זמני הנסיעה באוטובוסים (בפועל ולא רק לפי הלו"ז) ואת הפקקים בכניסות לגוש דן ולבאר שבע, שקיימים גם קיימים ועוד איך...
אתה צודק!!
רוב החיים של תושבי אופקים ונתיבות זה בבאר שבע ולא בתל אביב ולכן זאת המטרה הראשונה של הרכבת שם. ד"א: גם תושבי דימונה מבלים את רוב זמנם בבאר שבע ולא בתל אביב ולכן זה תמוה שאין בכלל רכבות שמגיעות מדימונה לבאר שבע מרכז, האם ברכבת ישראל מתכננים לחבר את דימונה לבאר שבע מרכז?
 

easylivin

New member
אתה צודק!!
רוב החיים של תושבי אופקים ונתיבות זה בבאר שבע ולא בתל אביב ולכן זאת המטרה הראשונה של הרכבת שם. ד"א: גם תושבי דימונה מבלים את רוב זמנם בבאר שבע ולא בתל אביב ולכן זה תמוה שאין בכלל רכבות שמגיעות מדימונה לבאר שבע מרכז, האם ברכבת ישראל מתכננים לחבר את דימונה לבאר שבע מרכז?
על פי תשובותיו של סמנכל תשתיות לשאלות הפורום,
ברכבת בהחלט היו רוצים להקים את הקשת המסילתית הקצרצרה הזו, שהייתה מאפשרת להפעיל רכבות מדימונה לב"ש מרכז. הקשת גם מופיעה בתכניות המתאר, אבל לא ידוע לי על מימון לתכנית בשלב הזה (וזה כבר לא בידי הרכבת). בדימונה קיימות שתי בעיות נוספות ואף חמורות יותר לדעתי: ריחוקה של תחנת הרכבת משכונות העיר, ותדירות רכבות שהיא פשוט לעג לרש. ניתן להקל מאוד על הבעיה הראשונה ע"י הפעלת תחבורה משלימה ראויה באמת (וגם מהירה וזולה מספיק, כולל כרטוס משולב עם הרכבת) לכל שכונות העיר, והגדלת תדירות הרכבות. חייבים לבצע את שני הצעדים במקביל ולא רק אחד מהם, כפי שמשרד התחבורה כבר עשה בשביל לצאת ידי חובה, - הפעיל הסעות וביטל אותן לאחר זמן קצר. וכרגע לא ידוע לי על תכניות מעשיות בכיוון הזה. קיימת גם כוונה, או שמא הצהרת כוונות בשלב הזה, להעתיק את תחנת הרכבת למיקום מרכזי יותר בהמשך המסילה, קרוב לכניסה הראשית לעיר. ייתכן וזה יתממש במסגרת הקמת המסילה לאילת, אם וכאשר...
 

amit1270

New member
כל המספרים התמוהים האלה שמתפרסמים בתקשורת
לא ראויים להתייחסות - מניסיון. כמה כתבות כאלו כבר היו, שהופיעו בהן מספרים שנלקחו מהתקרה - הן זמני נסיעה מוזרים והן כמויות תמוהות של ציוד נייד שהרכבת תרכוש, - כבר מזמן הפסקתי לספור... לדעתי, לאור המרחקים הגדולים בין התחנות, הציוד הנייד והמסילות החדשות, זמן נסיעה הגיוני מת"א ההגנה לשדרות לא יעלה על 45-50 דקות (בתנאי שלא יעצרו בתחנות הביניים שבין ת"א לראשל"צ מערב). אז לאופקים זה יהיה שעה ורבע לכל היותר, ויוכל עוד להצטמצם בעתיד, בניגוד לתחבורה כבישית. חוץ מזה, זה לא מה שחשוב בהקמת המסילה הזאת בכלל. היא צריכה קודם כל לחבר בין אשקלון, באר שבע ופרבריהן החדשים (כרגע אלו עיירות באמצע שומקום) - אופקים, נתיבות ושדרות. והחיבור הזה ייעשה באמצעי התחבורה הכי מהיר והכי נוח שיש. כשעורכים השוואה כזאת, יש לקחת בחשבון הן את זמני הנסיעה באוטובוסים (בפועל ולא רק לפי הלו"ז) ואת הפקקים בכניסות לגוש דן ולבאר שבע, שקיימים גם קיימים ועוד איך...
מצד שני צריך לקחת בחשבון את הנסיעה אל התחנה
שתהיה מחוץ לעיר.
 

easylivin

New member
מצד שני צריך לקחת בחשבון את הנסיעה אל התחנה
שתהיה מחוץ לעיר.
כבר דיברנו על זה, עמית: היא לא בדיוק תהיה
מחוץ לעיר. בנתיבות למשל, התחנה הפרברית תהיה במיקומה הטבעי ביותר - קרוב לשכונות המגורים, למרות שעל המפה זה נראה כמו "מחוץ לעיר". אין שום צורך להביא את רכבת הפרברים "למרכזי הערים" הללו, אשר ספק אם מרכזים שכאלה קיימים בהן באמת (לא לכל ריכוז של חנויות מכולת עם בניין עירייה קטן באמצעו ואולם תרבות, הייתי קורא "מרכז עיר"). כי המטרה היא להביא את תושבי הערים הללו למקומות תעסוקה בערים המרכזיות. ואם כבר, אז ייתכן מאוד שמרכזים חדשים יתחילו להתפתח בסמוך לתחנות הרכבת החדשות שבערי הלווין (רק בתנאי שהרכבת תהיה אטרקטיבית - כלומר, מהירה). (הערת אגב: גם כשמדובר באוטובוסים, ברוב המקומות צריכים לקחת בחשבון גם את זמן הנסיעה לתחנה המרכזית הקרובה).
 

amit1270

New member
כבר דיברנו על זה, עמית: היא לא בדיוק תהיה
מחוץ לעיר. בנתיבות למשל, התחנה הפרברית תהיה במיקומה הטבעי ביותר - קרוב לשכונות המגורים, למרות שעל המפה זה נראה כמו "מחוץ לעיר". אין שום צורך להביא את רכבת הפרברים "למרכזי הערים" הללו, אשר ספק אם מרכזים שכאלה קיימים בהן באמת (לא לכל ריכוז של חנויות מכולת עם בניין עירייה קטן באמצעו ואולם תרבות, הייתי קורא "מרכז עיר"). כי המטרה היא להביא את תושבי הערים הללו למקומות תעסוקה בערים המרכזיות. ואם כבר, אז ייתכן מאוד שמרכזים חדשים יתחילו להתפתח בסמוך לתחנות הרכבת החדשות שבערי הלווין (רק בתנאי שהרכבת תהיה אטרקטיבית - כלומר, מהירה). (הערת אגב: גם כשמדובר באוטובוסים, ברוב המקומות צריכים לקחת בחשבון גם את זמן הנסיעה לתחנה המרכזית הקרובה).
מרכז עיר אולי לא, אבל מרכז תחבורתי כן
אני בכלל לא בטוח שהתחנה המתוכננת בנתיבות תוקם במקום טבעי של מרכז תחבורתי (כפי שתוכנן בתחילה על הכביש הראשי, אבל בוטל בשל עלויות גבוהות).
 

easylivin

New member
מרכז עיר אולי לא, אבל מרכז תחבורתי כן
אני בכלל לא בטוח שהתחנה המתוכננת בנתיבות תוקם במקום טבעי של מרכז תחבורתי (כפי שתוכנן בתחילה על הכביש הראשי, אבל בוטל בשל עלויות גבוהות).
עם זה אני בהחלט מסכים. אילו היו מקימים אותה
בסמוך למסוף אוטובוסים על כביש ראשי, זה היה מאפשר להפעיל ממנה קווים משלימים מהירים יותר לכל יישובי הסביבה. זה עדיין אפשרי, אבל האוטובוסים ייאלצו לעבור דרך העיר או לעקף את כולה בכבישים הסובבים אותה (שלא בטוח שהם קיימים או מתאימים לכך).
 

amit1270

New member
עם זה אני בהחלט מסכים. אילו היו מקימים אותה
בסמוך למסוף אוטובוסים על כביש ראשי, זה היה מאפשר להפעיל ממנה קווים משלימים מהירים יותר לכל יישובי הסביבה. זה עדיין אפשרי, אבל האוטובוסים ייאלצו לעבור דרך העיר או לעקף את כולה בכבישים הסובבים אותה (שלא בטוח שהם קיימים או מתאימים לכך).
זה בדיוק העניין (לדעתי)
ואני חושב שהקמצנות של האוצר שוב פועלת נגד ההגיון התחבורתי הבריא. התוצאה לדעתי תהיה מיצוי חלקי בלבד של הפוטנציאל של הקו.
 

easylivin

New member
זה בדיוק העניין (לדעתי)
ואני חושב שהקמצנות של האוצר שוב פועלת נגד ההגיון התחבורתי הבריא. התוצאה לדעתי תהיה מיצוי חלקי בלבד של הפוטנציאל של הקו.
נקווה לטוב. עדיין הקו הזה יביא עמו שינוי אדיר
לטובה עבור התושבים הקיימים והחדשים של האזור. יהיו לדעתי לא מעט כאלה שיבואו לשם בעקבות הרכבת. זאת הערכתי והערכתם של אנשי מקצוע רבים וטובים (חוץ מאלה שבאוצר או גרונאוים למיניהם, כמובן). בעיר כמו נתיבות, סביר להניח שיתפתחו אזורי מגורים חדשים בסמוך לתחנה - שטח פנוי לא חסר שם. ואחרי בנייה מאסיבית למגורים בא גם המסחר כמובן, וכך הלאה... סביר להניח שגם דרכי הגישה לתחנות הרכבת מיישובים נוספים בסביבה, יילכו וישתפרו עם הזמן גם כן.
 

amit1270

New member
נקווה לטוב. עדיין הקו הזה יביא עמו שינוי אדיר
לטובה עבור התושבים הקיימים והחדשים של האזור. יהיו לדעתי לא מעט כאלה שיבואו לשם בעקבות הרכבת. זאת הערכתי והערכתם של אנשי מקצוע רבים וטובים (חוץ מאלה שבאוצר או גרונאוים למיניהם, כמובן). בעיר כמו נתיבות, סביר להניח שיתפתחו אזורי מגורים חדשים בסמוך לתחנה - שטח פנוי לא חסר שם. ואחרי בנייה מאסיבית למגורים בא גם המסחר כמובן, וכך הלאה... סביר להניח שגם דרכי הגישה לתחנות הרכבת מיישובים נוספים בסביבה, יילכו וישתפרו עם הזמן גם כן.
נקווה לטוב
 

jp3raptor

Member
נתע ממשיכים לשחרר מכרזים בקצב מרשים
מכרזים שנוספו בשבועיים האחרונים: - ביצוע שלושה פירים תת קרקעיים אשר יהוו, בין היתר, פירי שילוח למכונות TBM לביצוע המנהרות בתוואי התת קרקעי של הקו האדום - מתכננים סטטוטוריים עבור הקווים הסגול והירוק
בהחלט מעודד
אולי בכל זאת נזכה לראות רשת תחבורה יעילה בגוש דן
 

שבלולקה

New member
שדרוג האתר של סופרבוס
חברת סופרבוס שדרגה את האתר שלה, והוא נראה עכשיו יותר ידידותי. לגבי קווים שנוסעים הלוך וחזור - כל כיוון מופיע בנפרד, כך שלא צריך להיכנס לקו ולחפש את הדרך חזרה, אלא ניתן לקבל את המידע ישירות. יחד עם זאת, מופיעים קווים שלגביהם מצויין, כי הם פועלים בזמנים מיוחדים, אך לא מציין מה הכוונה ולא ניתן לדעת, בהכרח, מתי הם פועלים. כ"כ מופיעה הודעה, כי קו 500 משוהם לת"א מופעל דרך הנתיב המהיר לת"א
חבל שהוא לא עובד טוב בפיירפוקס:/
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה