יש לי שאלה

הוא היא

New member
../images/Emo26.gifיש לי שאלה ../images/Emo36.gif

קודם כל ברכות חמות על הפורום!!!!! כל הכבוד קשת!!!!! לא תיארתי לעצמי שאולי אעבור לקומונה (עכשיו פורום) בצורה חדה כ"כ מפורום אבדן. בכל אופן רציתי להתייעץ איתכן לגבי הדרמה שהיתה לי בבוקר. עברתי גרידה לפני חמישה וחצי שבועות ועדיין לא קיבלתי מחזור. כבר כמה ימים היתה לי תחושה שאני בהריון כנגד כל הסיכויים, כי הרי נזהרנו לא להיכנס להריון לפני המחזור הראשון שאחרי ההפלה... היום בבוקר התעוררתי עם כאב בטן שהרגשתי בהריון הקודם. החלטתי שזהו... אני שמה קץ לאשליות וקניתי בדיקת הריון. בהתחלה לא נראה כלום. אחרי איזה 10-20 דקות. התחלתי לדמיין שאני רואה פס חלשלש ביותר. חשבתי שאולי מוטבע פס חלש שקוף בערכה כדי שהצבע יוכל לחלחל לאורך. והנה אחרי חצי שעה, אולי שעה אני רואה פס ורדרד יותר ברור אבל עדיין חלש מאוד. אבל... גם אחרי הבדיקה אני בחוסר ודאות. רצינו להזמין היום כרטיסים לחופשה בחו"ל שתיכננו כבר כמה שבועות-והכל מוקפא עד להתבהרות העניינים. מה אומר הפס החלש? 1. הריון כימי. 2.או שמא שאריות של הבטא שלא ירדה אחרי ההפלה. 3. הריון צעיר מאוד ואם תשובות 1 ו-2 נכונים. מה פשרם של כאבי הבטן. מקווה שלא ייגעתי אתכן, אני יודעת שעם הזמן אוכל לדעת בודאות אם זה הריון. בינתיים בכל מקרה אשמח מאוד לשמוע מניסיונכם.
 
אפילו פס חלשלש מראה על הריון שאולי

הוא חלש כי רמת הביוץ היה מאוחר {נדמה לי} ואז ההריון הוא באמת צעיר. לגבי השאר, הריון כימי, בטא חלשה אין לי מושג ירוק. לגבי כאבי הבטן, יכול להיות שאלו הם סימפטומים טרום וסתיים. כל מה שאני עניתי לך מאוד לא מוסמך ואולי כם לא כל כך נכון. תחכי קצת אולי יענו לך בנות שמתמחות בכך יותר ממני. מצטערת על ההפלה שעברת ומקווה שאכן את מצטרפת אלינו
 

ענתש

New member
ואוו איזו שאלה קשה...

אני לא פעם אומרת את דעתי שפס הוא פס לא משנה מתי הוא מגיע (הנה ההסבר). אבל אצלך המצב יותר מסובך בגלל הגרידה. תראי, הפס הוא בטוח בטא, זה לא יכול להיות שום דבר אחר (למרות שאני אסייג - תלוי בבידקה - איזו בדיקה עשית ? על קליר בו ועל מקלון הזהב אני חותמת לך שאין false positive). אבל בגלל הגרידה יש סיכוי מסויים שאלו שאריות של בטא. לא יודעת אם ללכת לכיוון של הריון כימי כי זה חסר משמעות כרגע - הריון כימי הוא הריון אמיתי לכל דבר, זו ביצית שהופרתה ולכן מפרישה בטא אבל משום מה העובר לא משתרש ונופל. לכן להגיד "הריון כימי" זה רק אחרי שהיה פס ובכל זאת קיבלת מחזור. מה שאת צריכה לעשות לדעתי זה לדבר עם הרופא שלך בהקדם ולעשות בדיקות בטא (בדיקות דם). אחת היום-מחר (מתי שתספיקי) ואחת יומיים אחרי זה. אם תראי עליה בבטא תדעי שזה הריון מתפתח כי שאריות ברחם לא מעלות את הבטא, להפך. מחזיקה לך אצבעות חזק, כבר היו מקרים מעולם.
 
מקווה שאוכל לעזור

לפני שנתיים בערך עשיתי בדיקה של מקלון הזהב של מעבדות זר, לאחר הזמן הנדרש לא הופיע כל פס וזרקתי את הבדיקה לפח. אחה"צ של אותו יום במקרה ראיתי את הבדיקה מבצבצת מהפח והוצאתי אותה. לתדהמתי ראיתי שני פסים חזקים. קניתי עוד בדיקה ושוב לא היה כל פס אך לאחר שעה בערך שני פסים חזקים. כמובן שלא הייתי בהריון. לאחר שהדבר נשנה על עצמו עוד פעם או פעמיים התקשרתי למעבדות זר ושאלתי אותם איך זה ייתכן. לא היתה להם תשובה בשבילי אבל הם שלחו לי 2 ערכות מתנה. בכל אופן אין לי מושג איך ולמה אבל מסתבר שבחלק מהבדיקות מופיעים שני פסים אחרי זמן מסויים גם אם אין הריון, לכן לדעתי מה שקובע זה האם מופיע פס בזמן המצוין על גבי האריזה בלבד.
 

ענתש

New member
זה מאד מוזר מה שאת מספרת...

יש לי בדיקות של מקלון הזהב שאני שומרת כבר יותר מ-3 שנים (מאז הנסיונות עם הבת שלי) ומעולםלא הופיעו בהם פסים מאוחר יותר כשלא היה הריון. לעומת זאת עד היום בכל הריון שלי הפסים הופיעו מאד מאד מאוחר, אחרי שעה לפחות. הסיבה(שהתבררה הפעם) היא שהביוץ שלי מאוחר ולכן כשאני בודקת, למרות שיש איחור במחזור, יש מעט מאד בטא בשתן (קישרתי הסבר בהודעה למעלה). המקרים היחידים שיכול להיות פס כשאין בטא זה בבדיקות שככה הן בנויות (למשל הבדיקות הזולות מהאינטרט - יש להן שקע במיקום של פס הבדיקה אז גם אם אין הריון נקווה שם מעט מאד צבע. אלו בדיקות שצריך להתיחס רק לפס חזק אצלן ולא לפס חלש) או בבדיקות מקולקלות - למשל אם יש ליכלוך במקום של פס הבדיקה או דפקט בייצור של הפלסטיק ואז צבע "נתפס" שם בטעות.
 

ענתש

New member
ושכחתי להגיד - הייתי מנחשת

במקרה שלך שהכי סביר שזה אכן היה הריון כימי. כמו שהסברתי למעלה - ביצית שהופרתה אבל לא השתרשה. זה קורה די הרבה רק שבדרך כלל המחזור מגיע בזמן או עם איחור קל אז נשים לא שמות לב לזה (הן לא עושות בדיקה).
 

הוא היא

New member
המון תודה על התשובות ../images/Emo39.gif

אני אלך לעשות בדיקות דם מחר ומחרתיים ואראה אם הבטא עולה. מידע שאולי יוכל לתת לי עוד קצת כיוון. האם כדי שיופיע ביוץ הבטא צריכה להתאפס? לדעתי בייצתי ביום חמישי שעבר (עפ"י הפרשות). אם זה כך-זו נטיה להריון צעיר. אם זה לא מחייב-אז הכל פתוח. אוף... החוסר ודאות הזו זה דבר כ"כ מעיק.....
 

ענתש

New member
כן, כדי שיופיע הביוץ הבטא צריכה

להתאפס. זה עובד ככה: פרוגסטרון מדכא ביוץ. אסטרוגן מכין את רירית הרחם. FSH מבשיל את הביצית ומכין אותה לביוץ. LH גורם לביוץ ממש (חריגת הביצית מהשחלה). מצרפת לך גרף ההורמונים במחזור האישה. תראי שהאסטרוגן עולה בתחילת המחזור ואז גם ה-FSH עולה. האסטרוגן גורם להפרשות השקופות של הביוץ. בשלב מסויים עולה ה-LH ויורד במשך 18 שעות והוא גורם לביוץ. לאחרהביוץ נוצר "הגופיף הצהוב" ממה שהיה פעם המעטפת של הביצית והוא זה שמפריש פרוגסטרון שתפקידו להחזיק הריון חדש ברחם וגם למנוע מביציות אחרות להבשיל בינתיים. הגופיף הזה ימשיך להפריש פרוגסטרון במשך (נדמה לי) כל השליש הראשון של ההריון. איך הוא יודע אם יש עובר (= להמשיך להפריש) או אין (=להפסיק) ? לפי הבטא. הבטא מופרשת ע"י העובר בתור איתות לגופיף הצהוב להמשיך להפריש פרוגסטרוןץ לאחר בערך 14 יום אם הגופיף לא מקבל איתותים של בטא (כלומר לא היה הריון) הוא מתנוון. הנפילה ברמת הפרוגסטרון היא שגורמתלרירית הרחם לנשור ולמחזור להגיע. בהעדר פרוגסטרון עוד ביצית מבשילה. מכל התיאור הזה ברור שאם יש בטא --> יש פרוגסטרון --> אין ביוץ.
 

הוא היא

New member
אני בשוק ../images/Emo70.gif

מההסבר המפורט והארוך הזה. את כל פעם מפתיעה מחדש, אה???
תודה
אני מצערת שאני לא מפסיקה לקשקש ... אבל... אתן לא חושבות שזה קצת פדיחות לבוא לרופא עם הריון (במידה ויש) חדש בלי לחכות למחזור (אחרי הגרידה הוא אמר לי לחכות לא מחזור אחד אלא שניים!!!) אני ממש מתביישת אם זה באמת הריון... כי זה לא היה מתוכנן!!! ובכלל האם להריון ישר אחרי הפלה יש סיכויים נמוכים יותר להתפתח ולהסתיים בטוב?? או שאין בזה חוקיות??
 

Tנקר בל

New member
למה להתנצל ולמה להתבייש ../images/Emo13.gif

אין לך מה להתנצל - הרי בשביל זה אנחנו כאן. גם אין לך מה להתבייש, תגידי לו שאם זה אכן הריון הוא לא מתוכנן, וזה קרה למרות שנזהרתם. אין כאן שום סיבה לבושה או למבוכה. לא נראה לי שיש סיכויים יותר נמוכים להריון ישר אחרי הפלה. מישהי בפורום אחר כתבה שהיא אמרה לרופא שלה שהיא לא רוצה לחכות (אחרי 2 הפלות רצופות, אז הוא הסתכל עליה ואמר לה - "לכי על זה" נראה לי שההמתנה היא לא בגלל תקינות ההריון, אלא כדי שניתן יהיה לוודא שהכל בסדר לפני ההריון, אבל אם יהיה הריון - כנראה שהכל תקין, לא? כתבת שתעשי בדיקה מחר ומחרתיים, ונראה לי שעדיף לחכות יומיים בין בדיקה לבדיקה. זו ההמלצה בד"כ בכל אופן.
 

ענתש

New member
אני לא חושבת שיש סיכויים נמוכים

להריון אחרי הפלה, להפך - אומרים שאחרי הפלההגוף פורה במיוחד. ולגבי פאדיחה - זו אכן פאדיחה, במיוחד לאנשים שנבוכים בקלות כמוני. אבל כשחושבים בהגיון - זה כבר קרה, זה לא שתסתירי את זה ממנו לנצח או שתתעלמי מזה וזה יעבור. פשוט לכי אליו, הוא הרופא וזו העבודה שלו...
 

הוא היא

New member
שוב תודות

תודה על התגובות שלכן... וענתש, לא התכוננתי להסתיר את זה מהרופא שלי. ממש לא!!! הוא כנראה הראשון שידע על ההריון (אם ישנו) ברגע הראשון שתהיה לו שעת קבלה מהיום. אבל עדיין... זה יהיה קצת מפדח...
 

2קשת

New member
גם אני

נכנסתי להריון הנוכחי בלי שהיה מחזור בין הלידה לכניסה להריון, כלומר בביוץ הראשון, שמונה שבועות אחרי הלידה. אמנם אצלי זו לידה ולא גרידה ואני לא יודעת מה ההבדל, אולי ענתש יודעת, אבל כשאני יצאתי מבי"ח הרופאה ששיחררה אותי אמרה לי: "יהיו רופאים שיאמרו לך לחכות מחזור אחד וגם שלושה מחזורים, אני אומרת לך - תתחילו מתי שבא לכם". תנחשי באיזו דעה בחרתי. אני מאמינה שאם הגוף עדיין לא מוכן, הריון פשוט לא ייקלט, ואם הגוף מוכן, להריון הזה יש סיכויים טובים כמו לכל הריון אחר. (ענתש - אני טועה?) מקווה בשבילך שזה "זה" ושיהיה המון בהצלחה!!!!!!
 

הוא היא

New member
תודה חמודה ../images/Emo140.gif

שמחתי מאוד לקרוא את ההודעה שלך....היא מעודדת!!
 

ענתש

New member
אני מסכימה איתך בכל מילה.

אני גם מאמינה שהגוף יקלט רק כשהוא מון. הרי מנגנוני הבקרה ההורמונלים בנויים בדיוק ככה - למנוע הריון כשאי אפשר. אני חיכיתי רק בגלל ה-CMV וברגע שד"ר פלדמן אמר שלא צריך לחכות בהדבקה שניה צללנו למים.
 

הוא היא

New member
אז למה הרופאים

ממליצים בכל מקרה לחכות? הרי אם רוצים לוודא שהכל בסדר אחרי ההפלה תמיד אפשר לבדוק. ואם יש הריון אז לא צריך....
 

ענתש

New member
לא יודעת. יש לי הרגשה שזה

סוג של כסת"ח וגם אמצעי ביטחון רק למקרה שחס ולילה יקרה משהו כמו דלקת או זיהום ברחם... הם לא צריכים גם הריון בתוך בעיה שכזו.
 
../images/Emo62.gif לדעתי יש עוד סיבה

כדי שיהיה תל"מ מדוייק למען הסדר הטוב... אני מכירה נשים שהרו מיד אחרי הפלה (כזו של שבועות מוקדמים) וסיימו הריון תקין במועד. נכון הוא, כי סטטיסטית, הריונות מיד אחרי הפלה מועדים יותר לפורענויות.
 

mikush2

New member
כשהרופא שלי המליץ לי לחכות שאלתי

אותו למה צריך לחכות מחזור אחד או שניים. אז הוא הסביר לי שהרירית של הרחם מאוד חלשה אחרי הפלה (ונראה לי שזה תלוי באיזה שלב של ההריון בוצעה הפסקת ההריון) וכדאי לחכות קצת כדי שהיא תתחזק ותוכל להחזיק הריון.
 
למעלה