שרשור תואר שני

abcd80

New member
למישהו ידוע על מפגש של תואר שני

ביום ראשון הקרוב?? התקשרו לביתי מהמחלקה להודיע על זה. אז אם מישהו יודע יותר פרטים על כך, אשמח לדעת!
 

Ori Can

New member
התלבטות קשה - תואר שני

היי, נרשמתי לתואר שני - התמחות בטכנולוגיות מידע, ויש לי מס' שאלות: 1) ביום ראשון הקרוב עורכים לנו מבחן התאמה, והתשובות תתקבלנה תוך מס' ימים, אך למעשה כיומיים אח"כ אני אמורה לשלם את שובר שכר הלימוד על מנת שאוכל לערוך שבועיים אח"כ תוכנית לימודים. אני מעוניינת אך ורק במגמה זו, ולכן מתלבטת כיצד לפעול - האם לשלם ולקוות לטוב או להימנע מתשלום ולהמתין לקבלת התשובות תוך סיכון האפשרות לעריכת תוכנית הלימודים במועד. 2) אני אמורה להשלים בשנה הקרובה כ-9 שעות (התואר הראשון שלי הוא במקצוע אחר) כשמרבית הקורסים נופלים על יום שני, ואני עובדת במשרה מלאה. האם נהוג לבדוק נוכחות במחלקה? 3) עד כמה התואר תורם להתמקצעות בתכנות, עריכת תוכן (האם מלמדים תוכנות כ-WebSphere) ומסייע במציאת עבודה במקצוע בעתיד? 4) האם דרוש סטאז'? תודה רבה מראש על העזרה!
 

Ori Can

New member
כן

קיבלתי מכתב הביתה להשתתפות במפגש + אופציה לעבור את בחינת ההתאמה למעוניינים בהתמחות בטכנולוגיות מידע. יום א' 3/9/2006 ב-16:00. התקשרו אליך? יפה. סטודנטית משודרגת.
 

abcd80

New member
מכתב? אני לא קיבלתי חח

אבל לא מובן לי העניין הזה. אני בתהליכי הרשמה לתואר שני - כלומר עוד לא בטוח שהתקבלתי והם אמרו שאני צריכה לבוא למפגש ולעשות את המבחן שמיועד לטכנולוגיות מידע למרות שאני לא מעונינת במסלול הזה..למה שאני אעשה את המבחן הזה??הם התעקשו על זה. זה חובה להגיע למפגש ולמבחן?
 

abcd80

New member
תשובות חלקיות

4 - אם לא עשית תואר ראשון בלימודי מידע אז את מחוייבת בסטז'. מי שעשה תואר ראשון במידענות כראשי או משני, מן הסתם עשה סטז' ולא יחוייב בזה בתואר השני. אם את עוסקת במקצוע שקשור למידענות - יכול להיות שיכירו לך בזה כסטז'. 2 - יש מרצים שמקפידים על נוכחות ויש שלא.כמו כן חלק מהקורסים הם מתוקשבים דרך האינטרנט וזה עוזר..בכל אופן אי אפשר לדעת מראש לגבי הנוכחות עד שתגיעי לשיעורים הראשונים והמרצים הקפדניים בד"כ יגידו כבר בשיעור הראשון שהם רושמים נוכחות.לגבי שאר המרצים שווה לדבר איתם על הנוכחות ונראה מה יגידו.. לגבי 3- אני הבנתי שבשוק יותר מעדיפים בוגרי מדעי המחשב מאשר בוגרי טכנולוגיות מידע.יותר מזה אני לא יודעת.. בהצלחה !
 

chayahd99

New member
../images/Emo26.gifשרשור תואר שני

אנא שרשרו לכאן את כל השאלות לגבי תואר שני.
 

marry123

New member
תנאי קבלה - הבהרות

שלום, קראתי באתר שיש צורך בממוצע 85 מתואר ראשון. האמנם? יש לציין שאין לי רקע במידענות, ואני מסיימת תואר ראשון בכימיה.. בממוצע הרבה יותר נמוך יש לי סיכוי? אשמח להבהרות תודה!
 

abcd80

New member
היה נדמה לי שראיתי ממוצע 80

במקרה של מועמדים רבים סף הציון עשוי לעלות. אבל אני יודעת בוודאות שהמחלקה מקבלת גם כאלה שהממוצע שלהם קצת יותר נמוך.אני מכירה כמה כאלה שהתקבלו. אז תנסי את מזלך אין מה להפסיד !
 

marry123

New member
נמוך יותר..

תודה על התשובה המהירה! הבעיה שאני אסיים עם ממוצע של 76.. מכירה מישהו שהתקבל עם הציון הזה? והאם ישנה עדיפות לקבלת סטודנטים שסיימו תואר ראשון במידענות? אמנם אין לי רקע בתחום, אך הלימודים מאוד מעניינים אותי ואשמח לקבלת פרטים נוספים (אופי הלימודים למשל) תודה!
 

abcd80

New member
אני לא יודעת לגבי עדיפויות

אבל לא חסרים כאלה שהתקבלו למידענות עם תואר בתחום אחר לגמרי. לגבי הממוצע, זה אכן נמוך יותר..אבל אי אפשר לדעת אם לא מנסים! כימיה ומידענות זה דווקא שילוב טוב. עם זה את יכולה לעבוד בחברות כימיות וכו'. כרגע יש הרשמה על בסיס מקום פנוי בלימודי מידע אז אוליי יתכן שאין כ"כ הרבה מועמדים שכן חודש וחצי לפני פתיחת שנת הלימודים עדיין יש מקום פנוי. לאיזה מגמה את רוצה להירשם?יש ארבע מגמות בתואר שני. תיכנסי לאתר בר אילן - מידע אישי לסטודנט - אתר מערכת השעות - ומשם בצד ימין תלחצי על ספר מערכת השעות. ייפתח לך חלון בו מצויים כל הקבצים של כל המחלקות. תכנסי למדעי הרוח ומשם ללימודי מידע - יש שם קובץ מבוא ותפתחי אותו - יש הסבר מפורט על המחלקה עצמה ובמה היא עוסקת - ובהמשך הקובץ יש מידע על תואר שני ועל המסלולים שלו. זה נראה לי יתן לך יותר פרטים ואם יש לך עוד שאלות אחרי הקריאה, את מוזמנת לשאול
אגב- קחי בחשבון זה שאין לך רקע קודם במידענות, תצטרכי לעשות 13 ש"ש השלמות כלומר כ12-13 קורסים סמסטריאליים (במחלקה כמעט כל הקורסים הם סמסטריאליים).
 

marry123

New member
נכון

צודקת לגבי הניסיון! למרות שבהחלט הייתי שמחה לדבר עם מישהו במצב שלי שניסה והצליח.. יש לי עוד שנה לסיום התואר בכימיה (שנה לא מלאה, וחשבתי לקחת אולי קורסים באו"פ שיתנו לי פטורים בהמשך אבל זה כבר נושא אחר לגמרי). בכל אופן, תודה על ההכוונה הראשונית. יש לי נקודת התחלה, והרבה חומר לקריאה ומחשבה. אני בטוחה שעוד יהיו לי שאלות בהמשך, ואני שוב מודה לך על הנכונות לעזור. לגבי ההרשמה על בסיס מקום פנוי, סתם מתוך סקרנות, היכן זה רשום? והאם את מסיימת/מתחילה/במהלך תואר שני, ומאיזה רקע הגעת? זהו לבינתיים
 

abcd80

New member
אני לפני תואר שני

נרשמתי על בסיס מקום פנוי באיחור כי אמרו לי את זה במשרדי תואר שני בבר אילן (לא מבטיח קבלה במאה אחוז) - שלחתי אליהם מייל בתחילת אוגוסט והם ענו שיש הרשמה על בסיס מקום פנוי. ייתכן שההרשמה נמשכת גם עכשיו כי זכור לי ששנה שעברה היו כאלה שנרשמו בספטמבר ממש דקה לפני תחילת שנת הלימודים. אז אם את רוצה בשנה הקרובה ללמוד , תתקשרי אליהם ותשאלי אם ההרשמה עודנה פתוחה.אם את לא מכירה את התחום הזה מספיק, אולי כדאי לך קודם לחכות עם זה ולבדוק את זה ולהחליט אם את רוצה את זה באמת ואז אחרי שתסיימי, תירשמי לתואר שני. לגבי קורסים באו"פ - זה כמו לעשות השלמות בבר אילן ועדיף כבר את זה בבר אילן אם את מתכוונת ללמוד שם תואר שני. אני עם תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ראשי ומידענות משני כך שיש לי רקע בסיסי במידענות אבל אל דאגה, יש כאלה מתחום אחר לגמרי שהתקבלו לתואר שני במידענות. פשוט כמו שאמרתי לך אין מה להפסיד אם לא מנסים! את מוזמנת לחזור לפה הרי זה מטרת הפורום לעזור ככל יכולתנו
 

juliali

New member
../images/Emo70.gifשינוי מעמד

ערב טוב ושבת שלום, שאלה חשובה: בזמנו במפגש שהיה לנו בסוף שנת ההשלמות, נאמר שאחרי שנקבל את כל הציונים בהשלמות, יש לגשת למחלקה ולמלא טופס לשינוי הסטטוס. עכשיו כשבשעה טובה קיבלנו ציונים בדולינסקי - מישהו יודע האם אפשר למלא את הטופס הזה באותו יום של ההרשמה לקורסים או שחייבים להגיע לפני במיוחד?
 

אניפה

New member
אין צורך לבוא במיוחד

אני בכלל שלחתי בדואר במהלך השנה ונירשמתי כרגיל לקורסים...
 
למעלה