אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ

מצב
הנושא נעול.
שאלה נוספת הסברתית
לפני כחצי שנה במהלך ההסברה בירושלים פורסמו מודעות בכל ירושלים על הזהירות ברכבת הקלה, כעת אחד מהסעיפי אזהרה, היה, שאין לרדת לפסים אם יש רכבת שמגיעה, והנה בתמונה שפורסמה באותה המודעה, ראו תמונה של 2 רכבות אחת הלוך ואחת שוב, ורואים הולי רגל חוצים, הרי סתרתם בתמונה שפרסם את הכתוב?
הצעה
מכיון שיש תסמונת שאדם לפעמים לא מזהה אם העומד מולו מתרחק או מתקרב, וכנ"ל על הרכבת הקלה, וסתם תמרור אזהרה בולט, רציתי להציע שכמו שיש על אוטובוסים להסעת ילדים, שכשהנהג פותח את הדלת, נדלקים מנורות סימון שבולטים מאוד למרחוק ואף בשעות היום. אם כן ההצעה שכשהרכבת תסע זה יפעל , וכשתעצור כמו אם יש לה תחנה או רמזור, זה יפסיק לעבוד, וכך גם ידעו לאיזה כיוון הרכבת נוסעת וגם יידעו שכעת היא בתנועה וצריך משנה זהירות?
 
הצעה
מכיון שיש תסמונת שאדם לפעמים לא מזהה אם העומד מולו מתרחק או מתקרב, וכנ"ל על הרכבת הקלה, וסתם תמרור אזהרה בולט, רציתי להציע שכמו שיש על אוטובוסים להסעת ילדים, שכשהנהג פותח את הדלת, נדלקים מנורות סימון שבולטים מאוד למרחוק ואף בשעות היום. אם כן ההצעה שכשהרכבת תסע זה יפעל , וכשתעצור כמו אם יש לה תחנה או רמזור, זה יפסיק לעבוד, וכך גם ידעו לאיזה כיוון הרכבת נוסעת וגם יידעו שכעת היא בתנועה וצריך משנה זהירות?
חכם רואה ואחר כך שואל
הרי רכבתך לפניך, צא ראה ושמע בפנסיה, באורותיה, בצפירתה, ובדונג-דונגה...
 
מרחוק לא שומעים
וכן מי שבתוך רכב. ואורות רגילים לא בולטים ביום.
שומעים את הצלצול ממרחק ניכר
למרות שאין צורך בזה. מי שנוסע עם חלונות סגורים ומזגן ורדיו פועלים, לא ישמע את הרכבת גם כשהוא ממש קרוב אליה ועדיף שיפתח את עיניו במעבר בצומת.
 
הצעה
מכיון שיש תסמונת שאדם לפעמים לא מזהה אם העומד מולו מתרחק או מתקרב, וכנ"ל על הרכבת הקלה, וסתם תמרור אזהרה בולט, רציתי להציע שכמו שיש על אוטובוסים להסעת ילדים, שכשהנהג פותח את הדלת, נדלקים מנורות סימון שבולטים מאוד למרחוק ואף בשעות היום. אם כן ההצעה שכשהרכבת תסע זה יפעל , וכשתעצור כמו אם יש לה תחנה או רמזור, זה יפסיק לעבוד, וכך גם ידעו לאיזה כיוון הרכבת נוסעת וגם יידעו שכעת היא בתנועה וצריך משנה זהירות?
תגובה להצעתך
שלום אוחז בחבל, ההצעה ראוייה לבחינה ברמה העקרונית, למרות שבעולם הרחב יש אלפי קרונות ללא יישום כזה. אנו נבחן את הדברים בהמשך. תודה על הצעתך.
 
שאלה נוספת הסברתית
לפני כחצי שנה במהלך ההסברה בירושלים פורסמו מודעות בכל ירושלים על הזהירות ברכבת הקלה, כעת אחד מהסעיפי אזהרה, היה, שאין לרדת לפסים אם יש רכבת שמגיעה, והנה בתמונה שפורסמה באותה המודעה, ראו תמונה של 2 רכבות אחת הלוך ואחת שוב, ורואים הולי רגל חוצים, הרי סתרתם בתמונה שפרסם את הכתוב?
תגובה לשאלה הסברתית
למען הסדר הטוב, אבהיר: בכל מקרה אסור לרדת לרצועת הרכבת וללכת על הפסים, אלא לצורך חציית הפסים. הכלל הזה נכון כעיקרון . כשצריך לחצות את הפסים עושים זאת במעבר חצייה ובאור ירוק. כשהולכים במדרחוב יפו מותר לחצות פסים בקו ישר אלא אם אתה קרוב למעבר החצייה (בצומת המלך ג'ורג' וצומת יפו הנביאים) כלל חשוב הוא – רואים רכבת מתקרבת – לא חוצים !!
 
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
האם נכונה השמועה כי נמצא מטען חבלה
על פסי הרכבת? ומה עומד בשיקול שלעבור דרך שכונות ערביות מובהקות ומוצהרות דבר שלא היה עד היום. וכן מה מתכוננת ההנהלה לטפל במשליכי האבנים? אחד מההסברים שמסתובבים בירושלים, למה הרכבת עוברת דרך הערבים, כדי שהם יסעו בה בהמוניהם, ואז אף אחד לא יעיז לנסות לפוצץ אותה?
 
האם נכונה השמועה כי נמצא מטען חבלה
על פסי הרכבת? ומה עומד בשיקול שלעבור דרך שכונות ערביות מובהקות ומוצהרות דבר שלא היה עד היום. וכן מה מתכוננת ההנהלה לטפל במשליכי האבנים? אחד מההסברים שמסתובבים בירושלים, למה הרכבת עוברת דרך הערבים, כדי שהם יסעו בה בהמוניהם, ואז אף אחד לא יעיז לנסות לפוצץ אותה?
את השאלה הזו תפנה לדני שנער - קב"ט משרד ה
התחבורה. למרות שאני יודע את התשובה - לא אכתוב על כך דבר לכאן או לשם. אתה כותב: "דבר שלא היה עד היום".....אתה כנראה מאוד צעיר ולא זוכר את זריקות האבנים על קו 25 בשועפאט בשנות ה-70, בשנות ה-80 ובשנות ה-90... חלונות הרק"ל חסינים כנגד זריקות אבנים. הם חסינים גם נגד ירי נק"ל למעט שני חלונות בכל קרון ולא אכתוב אילו. גם כאשר תחבורה ציבורית עברית/יהודית/ישראלית או ערבית נוסעת דרך שכונה ערבית - היא חוטפת פיגועים. יכולים להעיד על כך כמה מאות פיגועים באזורים ערביים במהלך השנים. תועדו 70,986 פיגועים כנגד רכבות ואוטובוסים בארץ עד היום. (כולל ידוי אבנים שזהו המרכיב המרכזי במס'). גם ערבים לא מעטים נהרגו מפיגועי ערבים במהלך 118 השנים האחרונות בארץ. (התיעוד שלי מתחיל בשנת 1893 בתחום הרכבת ובשנת 1909 בתחום האוטובוסים/דליז'נסים). ההערכות כיום מדברות על כלי-רכב מפגע שיתנגש ברק"ל ויגרום להשמדתה. ככל הנראה משאית עם בלוני גז או משאית תופת. חלונות הרק"ל אינם עמידים כנגד RPG או טילי כתף אחרים המצויים באזור בידי האוייב. הם עמידים כנגד רימון רסס צה"לי מס' 26 אך לא כנגד ירי רצוף ממאג למשל. אין ולא יהיה ירי ממאג על הרק"ל והאפשרות הכי נראית לעין היא ירי ישיר בכינון ישיר של טיל כתף - אולי מתוצרת רוסית? עד כאן ולא אוסיף מילה.
 
את השאלה הזו תפנה לדני שנער - קב"ט משרד ה
התחבורה. למרות שאני יודע את התשובה - לא אכתוב על כך דבר לכאן או לשם. אתה כותב: "דבר שלא היה עד היום".....אתה כנראה מאוד צעיר ולא זוכר את זריקות האבנים על קו 25 בשועפאט בשנות ה-70, בשנות ה-80 ובשנות ה-90... חלונות הרק"ל חסינים כנגד זריקות אבנים. הם חסינים גם נגד ירי נק"ל למעט שני חלונות בכל קרון ולא אכתוב אילו. גם כאשר תחבורה ציבורית עברית/יהודית/ישראלית או ערבית נוסעת דרך שכונה ערבית - היא חוטפת פיגועים. יכולים להעיד על כך כמה מאות פיגועים באזורים ערביים במהלך השנים. תועדו 70,986 פיגועים כנגד רכבות ואוטובוסים בארץ עד היום. (כולל ידוי אבנים שזהו המרכיב המרכזי במס'). גם ערבים לא מעטים נהרגו מפיגועי ערבים במהלך 118 השנים האחרונות בארץ. (התיעוד שלי מתחיל בשנת 1893 בתחום הרכבת ובשנת 1909 בתחום האוטובוסים/דליז'נסים). ההערכות כיום מדברות על כלי-רכב מפגע שיתנגש ברק"ל ויגרום להשמדתה. ככל הנראה משאית עם בלוני גז או משאית תופת. חלונות הרק"ל אינם עמידים כנגד RPG או טילי כתף אחרים המצויים באזור בידי האוייב. הם עמידים כנגד רימון רסס צה"לי מס' 26 אך לא כנגד ירי רצוף ממאג למשל. אין ולא יהיה ירי ממאג על הרק"ל והאפשרות הכי נראית לעין היא ירי ישיר בכינון ישיר של טיל כתף - אולי מתוצרת רוסית? עד כאן ולא אוסיף מילה.
מפחיד.
נקווה שלא נדע אפילו זריקות אבנים.
 
האם נכונה השמועה כי נמצא מטען חבלה
על פסי הרכבת? ומה עומד בשיקול שלעבור דרך שכונות ערביות מובהקות ומוצהרות דבר שלא היה עד היום. וכן מה מתכוננת ההנהלה לטפל במשליכי האבנים? אחד מההסברים שמסתובבים בירושלים, למה הרכבת עוברת דרך הערבים, כדי שהם יסעו בה בהמוניהם, ואז אף אחד לא יעיז לנסות לפוצץ אותה?
אבטחת הרכבת
שלום, הרכבת מאובטחת על ידי מאבטחים מקצועיים המונחים כחוק על ידי משטרת ישראל. חזקה עליהם שיתנו מענה לסוגיות שונות בתחום אחריותם. משטרת ישראל והמאבטחים מבצעים עבודתם נאמנה ואל לנו לעסוק בספקולציות מסוג זה.
 
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
כמה שאלות טכניות.
למה לא היה שייך לעשות כמה מסכים אחד לעברית אחד לאנגלית ואחד לערבית, האיטיות שבה זה מתחלף משגעת אותי. על פי מה עובד המספר דקות שכתוב שהמערכת תגיע? על גי פי אס? או על פי מצלמות החברה? וכמה זמן עיכוב ייתכן על הכתוב במספר הדקות? ולדוגמא בימים הראשונים לרכבת באתי לביקור בתחנה, והיה כתוב 4 דקות, לאחר מכן נכתב מתקרבת וכך חיכנו 4 דקות נוספים! בהמשך נכתב 29 דקות (לאחר שעברה הרכבת) ופתאום זה קפץ ל26 דקות. איך זה קורה? ואחרון חביב, שלא ברור מספיק לאנשים שמגיעים לראשונה אפה צריך להסתכל כדי לדעת מתי הרכבת הבאה מגיע.! היה צריך להיות כתוב הרכבת הבאה תגיע בעוד ... דקות.
 
כמה שאלות טכניות.
למה לא היה שייך לעשות כמה מסכים אחד לעברית אחד לאנגלית ואחד לערבית, האיטיות שבה זה מתחלף משגעת אותי. על פי מה עובד המספר דקות שכתוב שהמערכת תגיע? על גי פי אס? או על פי מצלמות החברה? וכמה זמן עיכוב ייתכן על הכתוב במספר הדקות? ולדוגמא בימים הראשונים לרכבת באתי לביקור בתחנה, והיה כתוב 4 דקות, לאחר מכן נכתב מתקרבת וכך חיכנו 4 דקות נוספים! בהמשך נכתב 29 דקות (לאחר שעברה הרכבת) ופתאום זה קפץ ל26 דקות. איך זה קורה? ואחרון חביב, שלא ברור מספיק לאנשים שמגיעים לראשונה אפה צריך להסתכל כדי לדעת מתי הרכבת הבאה מגיע.! היה צריך להיות כתוב הרכבת הבאה תגיע בעוד ... דקות.
תשובה- שאלות טכניות
שלום אוחז בחבל, בשל העובדה שהרכבת פעילה זמן קצר ישנו זמן הסתגלות של המערכת האיכון הממוחשבת אשר ופעלת על חיישנים לאורך הציר ובאמצעותה תוכנה מתקדמת. בנושא השפות- זוהי הטכנולוגיה שנבחרה כמקובל בעולם.הועיל ומדובר בשלב הפעלה ראשון יתכן ובעתיד , במידת הצורך יבחנו שינויים גם בתחום זה. בנוגע לנושא היכן צריך להסתכל כדי לדעת מתי הרכבת מגיעה- הנושאים שאתה מעלה ראויים לעיון ולתשובה של חברת סיטיפס. אנא פנה לאתר החברה - http://www.citypass.co.il/ ושם כנס ללשונית "צור קשר" - אני בטוח שתיענה בעניין . תודה!
 
תשובה- שאלות טכניות
שלום אוחז בחבל, בשל העובדה שהרכבת פעילה זמן קצר ישנו זמן הסתגלות של המערכת האיכון הממוחשבת אשר ופעלת על חיישנים לאורך הציר ובאמצעותה תוכנה מתקדמת. בנושא השפות- זוהי הטכנולוגיה שנבחרה כמקובל בעולם.הועיל ומדובר בשלב הפעלה ראשון יתכן ובעתיד , במידת הצורך יבחנו שינויים גם בתחום זה. בנוגע לנושא היכן צריך להסתכל כדי לדעת מתי הרכבת מגיעה- הנושאים שאתה מעלה ראויים לעיון ולתשובה של חברת סיטיפס. אנא פנה לאתר החברה - http://www.citypass.co.il/ ושם כנס ללשונית "צור קשר" - אני בטוח שתיענה בעניין . תודה!
תודה על ההתייחות לכל השאלות
בצורה ברורה ונעימה.
 

דוד311

New member
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
שאלה - מהירות הרכבת
מהם השיקולים שקבעו את המהירות שבו נוסעות הרכבות? האם אלו המהירויות המקובלות באירופה? האם מתוכנן בהמשך שהן ייסעו מהר יותר משהן נוסעות כעת?
 
שאלה - מהירות הרכבת
מהם השיקולים שקבעו את המהירות שבו נוסעות הרכבות? האם אלו המהירויות המקובלות באירופה? האם מתוכנן בהמשך שהן ייסעו מהר יותר משהן נוסעות כעת?
מהירות הרכבת
שלום דוד 311, בנוגע לשאלת המהירות- א. מגוון של שיקולים השפיעו על מהירות הרכבת החל מתוואי הרכבת שיפועים, איזור מאוכלס, איזור פתוח, הולכי רגל וכיו"ב ב. גם באירופה מהירויות הנסיעה דומות והכול בהתאמה לתוואי הרכבת . ג. בטווח הנראה לעין לא נראה שהמהירות תשתנה, אבל ייתכן שאם השלמת התקנת הרמזורים "החכמים" משך הנסיעה מקצה לקצה יתקצר עקב הפחתת מספר עצירות של הרכבת בצמתים. תודה.
 

דוד311

New member
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
שאלה - "מדרחוב" יפו
מה אמורה להיות המהות של "מדרחוב" יפו? באיזה מובן התכוונו שהוא יהיה מדרחוב, אם בעצם הוא לא מיועד לכך שהולכי הרגל ילכו על המסילות?
 
שאלה - "מדרחוב" יפו
מה אמורה להיות המהות של "מדרחוב" יפו? באיזה מובן התכוונו שהוא יהיה מדרחוב, אם בעצם הוא לא מיועד לכך שהולכי הרגל ילכו על המסילות?
"מדרחוב" יפו
שלום דוד311, מדרחוב יפו הוא בהגדרה רחוב רגיל שחוצה אותו רכבת קלה. מאידך, הולכי רגל רשאים לחצות את הפסים בהתאם לכללי הבטיחות כגון: חצייה בקו ישר, רואים רכבת מתקרבת – לא חוצים ! . בנוסף, במדרחוב אין תחבורה אחרת למעט הרכבת ובכך יש מרווח הליכה נעים להולכי רגל כמקובל בעולם המודרני. תודה.
 

דוד311

New member
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
שאלה - צלצולי הרכבות
מה המטרה של צלצולי הרכבת? מתי הרכבות מצלצלות? רק כשהן עוברות צמתים, או בלי קשר? האם הצלצולים האלו מקובלים גם בחו"ל? האם מתוכנן בעתיד לבטל או להפחית את הצלצולים? האם נלקח בחשבון המטרד הסביבתי שהצלצולים יוצרים?
 
שאלה - צלצולי הרכבות
מה המטרה של צלצולי הרכבת? מתי הרכבות מצלצלות? רק כשהן עוברות צמתים, או בלי קשר? האם הצלצולים האלו מקובלים גם בחו"ל? האם מתוכנן בעתיד לבטל או להפחית את הצלצולים? האם נלקח בחשבון המטרד הסביבתי שהצלצולים יוצרים?
גם בחו"ל הרכבות מצלצלות, אבל בארץ הרבה יותר.
באמסטרדם הרכבת עושה "דינג" אחד בודד כשהיא מתחילה בתנועה או כשהיא מתקרבת לריכוז של אנשים. אבל בירושלים נהגי הרכבת הקלה לא דופקים חשבון ולוחצים לחיצה ממושכת על הצופר כל פעם שמתקרבים לצומת, ככה שבמקום "דינג" אחד שומעים כמה ברצף.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה