אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ

מצב
הנושא נעול.
בינתיים הפסיקות רק הולכות ומקצינות
הפסיקות למינהם לא מאפינים את דעת הרוב
אני חרדי ואני מסתובב רבות בתוך המגזר שלי רוב (אם לא כולם- ואינני מגזים כלל) נגד המושג הזה של קווי מהדרין. עסקנים סוטים לשמחתי לא סוחפים את הציבור לתוך זה
 

amit1270

New member
הפסיקות למינהם לא מאפינים את דעת הרוב
אני חרדי ואני מסתובב רבות בתוך המגזר שלי רוב (אם לא כולם- ואינני מגזים כלל) נגד המושג הזה של קווי מהדרין. עסקנים סוטים לשמחתי לא סוחפים את הציבור לתוך זה
אני מקווה שאתה באמת מייצג
מה שרואים בתקשורת נראה שונה.
 

אוהד11

New member
קרון מהדרין
שלום, הרקל"ה היא כלי תחבורה חדש בירושלים. הזכיין והמדינה עדיין לומדים את הרגלי השימוש ברכבת. החלטות תפעוליות יתקבלו על סמך המידע הנאסף.
זו תהיה כניעה לבריונים חשוכים אם יפעלו קרונות
מהדרין ופגיעה בחופש האזחרים לנסוע, ביחוד כאשר קווי אוטובוסים משתנים בהתאם להפעלת הרק"ל
 

amit1270

New member
זו תהיה כניעה לבריונים חשוכים אם יפעלו קרונות
מהדרין ופגיעה בחופש האזחרים לנסוע, ביחוד כאשר קווי אוטובוסים משתנים בהתאם להפעלת הרק"ל
זה גם יהיה קשה מאוד ליישום
בגלל השיטה שבה עולים לקרונות. ואגב, אין שום דרך (חוקית) לאכוף את זה.
 

darkshadow1

New member
זה גם יהיה קשה מאוד ליישום
בגלל השיטה שבה עולים לקרונות. ואגב, אין שום דרך (חוקית) לאכוף את זה.
תסמוך על החרדים שידאגו לאכיפה.
מהרגע שבו יאשרו כזה דבר- יהיה מאוד קשה להחזיר את המצב לקדמותו. לכן יש להימנע מכך מלכתחילה.
 

amit1270

New member
תסמוך על החרדים שידאגו לאכיפה.
מהרגע שבו יאשרו כזה דבר- יהיה מאוד קשה להחזיר את המצב לקדמותו. לכן יש להימנע מכך מלכתחילה.
לא תהיה להם שום סמכות להזיז נוסעים/נוסעות
במקרה של אלימות (מילולית או אחרת) - יש ברכבת מאבטחים, ואני מקווה שהם עשו את עבודתם.
 

darkshadow1

New member
לא תהיה להם שום סמכות להזיז נוסעים/נוסעות
במקרה של אלימות (מילולית או אחרת) - יש ברכבת מאבטחים, ואני מקווה שהם עשו את עבודתם.
לא אמרתי שיש להם איזושהי סמכות-
אני סומך עליהם שימצאו דרך לעשות רע למי שינסה להפר את ההפרדה ההזויה שהם מנסים לכפות על הציבור, גם בלי להגיע לאלימות. בגלל זה, כמו שכבר כתבתי- עדיף להימנע מכל העניין מראש, ואין שום סיבה שלא להימנע ממנו. אני לא מוצא שום סיבה הגיונית לכך שחרדי מברוקלין יכול להשתמש בכל אמצעי התחבורה בניו-יורק בעוד שחרדי מירושלים צריך שיסדרו לו קרונות מהדרין מיוחדים. אם זה לא נראה להם- שיבנו לעצמם רכבת קלה שבה יסדרו קרונות מהדרין.
 

amit1270

New member
לא אמרתי שיש להם איזושהי סמכות-
אני סומך עליהם שימצאו דרך לעשות רע למי שינסה להפר את ההפרדה ההזויה שהם מנסים לכפות על הציבור, גם בלי להגיע לאלימות. בגלל זה, כמו שכבר כתבתי- עדיף להימנע מכל העניין מראש, ואין שום סיבה שלא להימנע ממנו. אני לא מוצא שום סיבה הגיונית לכך שחרדי מברוקלין יכול להשתמש בכל אמצעי התחבורה בניו-יורק בעוד שחרדי מירושלים צריך שיסדרו לו קרונות מהדרין מיוחדים. אם זה לא נראה להם- שיבנו לעצמם רכבת קלה שבה יסדרו קרונות מהדרין.
לא לכל החרדים אכפת מהפרדה בתח"צ
יכול להיות אפילו שרובם לא מקפידים על כך.
 

liorschwimmer

New member
לא נסחפת בכלל...
חבל שהכותרת של תגובתך כה אלימה ופוגעת.
החרדים פוגעים בתורת ישראל האמיתית
מדובר בכת של פגאנים שאם היו פוגשים את משה רבינו היו אומרים אליו שהוא גוי. לא צריך לקחת אותם ברצינות, אבל אם יתרבו יותר מדי נצטרך לקום ולעשות מעשה. אין לנו ברירה, חייבים להגן על הבית.
 
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
שאלה נוספת
בצרפת כשיש תאונה ברכבת הקלה, לדוגמא, אדם נפצע ומוטל פצוע קשה, מזיזים אותו לצד, וממשיכים הלאה, ולא מחכים למשטרה ולחוקר תנועה. האם כך מתוכנן גם פה בישראל? ושאלה נוספת, הרי בהמשך יבוטלו קוי האוטובוסים שיסעו במסלול הרכבת, מה יהיה אם יום אחד יהיה תאונה, או הפגנה או איזשהו פגם אחר, האם כל ירושלים תיהיה מושבתת? באוטובוס, אפשר לשנות מסלול, ואוטובוס אחד תקוע, אבל השני לא תקוע.
 
שאלה נוספת
בצרפת כשיש תאונה ברכבת הקלה, לדוגמא, אדם נפצע ומוטל פצוע קשה, מזיזים אותו לצד, וממשיכים הלאה, ולא מחכים למשטרה ולחוקר תנועה. האם כך מתוכנן גם פה בישראל? ושאלה נוספת, הרי בהמשך יבוטלו קוי האוטובוסים שיסעו במסלול הרכבת, מה יהיה אם יום אחד יהיה תאונה, או הפגנה או איזשהו פגם אחר, האם כל ירושלים תיהיה מושבתת? באוטובוס, אפשר לשנות מסלול, ואוטובוס אחד תקוע, אבל השני לא תקוע.
התייחסות לעניין תאונות ברכבת
שלום אוחז בחבל, המשטרה והמדינה מתארגנות לקצר במידת האפשר את השבתת תנועת הרכבת כתוצאה מתאונה. הפעולות לכך כוללות שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים (טכוגרף אלקטרוני משוכלל המהווה קופסא שחורה, הוספת מצלמות שיתעדו את כל פרטי התאונה וכד') מאידך אנו מחויבים להוראות החוק לאפשר חקירת תאונה ללא הפרעה או מהלכים שיפריעו לחקירה.
 
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
שאלה נוספת הסברתית
לפני כחצי שנה במהלך ההסברה בירושלים פורסמו מודעות בכל ירושלים על הזהירות ברכבת הקלה, כעת אחד מהסעיפי אזהרה, היה, שאין לרדת לפסים אם יש רכבת שמגיעה, והנה בתמונה שפורסמה באותה המודעה, ראו תמונה של 2 רכבות אחת הלוך ואחת שוב, ורואים הולי רגל חוצים, הרי סתרתם בתמונה שפרסם את הכתוב?
 
שאלה נוספת הסברתית
לפני כחצי שנה במהלך ההסברה בירושלים פורסמו מודעות בכל ירושלים על הזהירות ברכבת הקלה, כעת אחד מהסעיפי אזהרה, היה, שאין לרדת לפסים אם יש רכבת שמגיעה, והנה בתמונה שפורסמה באותה המודעה, ראו תמונה של 2 רכבות אחת הלוך ואחת שוב, ורואים הולי רגל חוצים, הרי סתרתם בתמונה שפרסם את הכתוב?
שאלה נוספת הסברתית
מכיון שהציבור החרדי מתייר רבות בירושלים, כמו שנוכחתם לראות, וכן הרבה נוהגים לעלות לירושלים אל שריד בית מקדשנו בתקופת החגים, ואני לו רואה בערים החרדיות הסברה על הרכבת הקלה ועל הסכנות הטמונות בה, הרי הציבור כולו מגיע לירושלים כל שנה, והוא חושב שהוא מכיר את ירושלים והנה יש שינויים. האם חוץ מלפרסם ברדיו פרסמת במודעות לציבור החרדי, או שפרסמתם אזהרות בעיתונות החרדית, או בתחנות הרדיו החרדיות?
 
שאלה נוספת הסברתית
מכיון שהציבור החרדי מתייר רבות בירושלים, כמו שנוכחתם לראות, וכן הרבה נוהגים לעלות לירושלים אל שריד בית מקדשנו בתקופת החגים, ואני לו רואה בערים החרדיות הסברה על הרכבת הקלה ועל הסכנות הטמונות בה, הרי הציבור כולו מגיע לירושלים כל שנה, והוא חושב שהוא מכיר את ירושלים והנה יש שינויים. האם חוץ מלפרסם ברדיו פרסמת במודעות לציבור החרדי, או שפרסמתם אזהרות בעיתונות החרדית, או בתחנות הרדיו החרדיות?
תגובה לשאלתך- הסברה במגזר החרדי
שלום, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הכינה מסע פרסום לבטיחות בסביבת הרכבת הקלה המיועד לכלל התושבים בישראל. למגזר החרדי הוכן מסע פרסום ייעודי עם מסרים ופריסה המתאימה לצרכי המגזר, מתאימה לו מבחינת העיצוב הגראפי וכמובן תוך שימוש צפוי בכלי התקשורת הנהוגים במגזר החרדי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה