אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ

מצב
הנושא נעול.
שאלה - צלצולי הרכבות
מה המטרה של צלצולי הרכבת? מתי הרכבות מצלצלות? רק כשהן עוברות צמתים, או בלי קשר? האם הצלצולים האלו מקובלים גם בחו"ל? האם מתוכנן בעתיד לבטל או להפחית את הצלצולים? האם נלקח בחשבון המטרד הסביבתי שהצלצולים יוצרים?
צלצולי הרכבת
שלום שוב דוד, בנוגע לצלצולי הרכבת- מאחר שמדובר בכלי תחבורה שקט, הצלצולים נועדו להתריע שהרכבת מתקרבת. לאורך התוואי אותרו אזורים מסוכנים בהם הרכבת מפעילה את הפעמון (לדוגמא :משרדי אגודת העיוורים, צמתים מסוכנים,סיבובים וכד') ,וכן לפי שיקול דעתו של הנהג במקרה של הולכי רגל לא ערניים. תודה.
 

דוד311

New member
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
שאלה - רכבים חוסמים בצמתים
האם קיימת היערכות לטיפול בבעיה של הרכבים שנכנסים לצמתים וחוסמים את המסילות כאשר יש עומס תנועה? האם הטיפול בבעיה יעשה רק על ידי אכיפה של המשטרה, או גם על ידי הסברה (פרסום בתקשורת, שילוט בצמתים המועדים)? האם התקיים תכנון של הרמזורים והנתיבים בצמתים באופן שיפחית את הבעיה הזו? האם מתקיים מעקב בצמתים לבדיקת האפשרות לשיפור שלהם?
 
שאלה - רכבים חוסמים בצמתים
האם קיימת היערכות לטיפול בבעיה של הרכבים שנכנסים לצמתים וחוסמים את המסילות כאשר יש עומס תנועה? האם הטיפול בבעיה יעשה רק על ידי אכיפה של המשטרה, או גם על ידי הסברה (פרסום בתקשורת, שילוט בצמתים המועדים)? האם התקיים תכנון של הרמזורים והנתיבים בצמתים באופן שיפחית את הבעיה הזו? האם מתקיים מעקב בצמתים לבדיקת האפשרות לשיפור שלהם?
חן המלך שולט!
 
שאלה - רכבים חוסמים בצמתים
האם קיימת היערכות לטיפול בבעיה של הרכבים שנכנסים לצמתים וחוסמים את המסילות כאשר יש עומס תנועה? האם הטיפול בבעיה יעשה רק על ידי אכיפה של המשטרה, או גם על ידי הסברה (פרסום בתקשורת, שילוט בצמתים המועדים)? האם התקיים תכנון של הרמזורים והנתיבים בצמתים באופן שיפחית את הבעיה הזו? האם מתקיים מעקב בצמתים לבדיקת האפשרות לשיפור שלהם?
רכבים חוסמים בצמתים
דוד, צמתים חסומים ע"י כלי רכב תיפתר רק על ידי הנהגים עצמם. כל נהג יודע שכניסה לצומת כשהתנועה עומדת ולא מתקדמת, היא אסורה וכמובן פוגעת בזרימת התנועה. הפיתרון הוא אישי, כלומר התנהגות אישית נכונה של כל נהג ונהג. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כללה את המסר שלא להיכנס לצומת חסום במסגרת מסע ההסברה שלה, כך שהנושא יגיע לידיעת כלל הנהגים. נהגי אגד בירושלים נחשפים לנושא במסגרת השתלמויות בטיחות בסביבת הרכבת הקלה, והם עתידים להיות חוד החנית בהתנהגות נכונה בכבישים והימנעות מכניסה לצמתים חסומים אכיפה משטרתית תשולב אף היא במסגרת אכיפת תקנות התעבורה בעיר ירושלים מערכת ההעדפה ברמזורים הלוקחת בחשבון את נפח התנועה והמעניקה עדיפות לרכבת אמורה לשפר המצב. מדובר בתהליך ארוך ומורכב המבוסס על אלגוריתמים מתקדמים , ניסוי ותהיה ושיפור מתמיד.
 

באג2003

New member
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
כיצד אתם מתכוונים למנוע את הבעייה הבאה?
כניסת רכבים לצומת.
 
אתמול ראיתי נהג רכבת קלה מצלם במצלמה האישית
לוחית רישוי של אוטובוס שחסם את המסילה למשך כדקה.
ואחר כך אומרים לנו שלא תהיה בעיה
באבן גבירול, אם תתקבל תכניתו המטורפת של האוצר להעביר שם קו עילי במקום תחתי. אם ברחובות הכלום ושום דבר המשותפים לרק"ל ולרכב בי-ם אפשר לחסום את המסילה לדקה, אפשר רק לדמיין את הקטסטרופה באבן גבירול. טוב עושה עיריית ת"א שהיא עומדת על רגליה האחוריות בהתנגדותה לטמטום של האוצר.
 

dw2322

New member
ואחר כך אומרים לנו שלא תהיה בעיה
באבן גבירול, אם תתקבל תכניתו המטורפת של האוצר להעביר שם קו עילי במקום תחתי. אם ברחובות הכלום ושום דבר המשותפים לרק"ל ולרכב בי-ם אפשר לחסום את המסילה לדקה, אפשר רק לדמיין את הקטסטרופה באבן גבירול. טוב עושה עיריית ת"א שהיא עומדת על רגליה האחוריות בהתנגדותה לטמטום של האוצר.
 

amit1270

New member
ואחר כך אומרים לנו שלא תהיה בעיה
באבן גבירול, אם תתקבל תכניתו המטורפת של האוצר להעביר שם קו עילי במקום תחתי. אם ברחובות הכלום ושום דבר המשותפים לרק"ל ולרכב בי-ם אפשר לחסום את המסילה לדקה, אפשר רק לדמיין את הקטסטרופה באבן גבירול. טוב עושה עיריית ת"א שהיא עומדת על רגליה האחוריות בהתנגדותה לטמטום של האוצר.
רחובות הכלום ושום דבר?
 
רחובות הכלום ושום דבר?
אף אחד מהם לא מגיע לקרסוליים
של אבן גבירול. לא מבחינת נפח התנועה, לא מבחינת המרכזיות ולא מבחינת החשיבות התחבורתית בעיר כולה. לא לחינם לקחו את הרחוב היחיד שכן מתקרב לכך (יפו כמובן) והוציאו ממנו באופן מוחלט את כלי הרכב כולל אוטובוסים! כי הבינו איזה אסון אורבני יהיה עם שילוב של רק"ל ורכב ברחוב כזה. רק תאר לעצמך מה היה קורה אילו היו משאירים את כלי הרכב ברח' יפו יחד עם הרק"ל. עכשיו תכפיל בשניים ותקבל את אבן גבירול אם וכאשר תוגשם תכנית העוועים המופרכת של האוצר. האופציה האחרת - הפיכת אבן גבירול לרח' יפו, ללא רכב ואוטובוסים כלל, אפילו גרועה יותר, כי היא תיצור כאוס תחבורתי בכל שאר הצפון הישן ולב העיר, כל היום וכל השנה. והנה, בניגוד למה שאתה, אריק, קובי ואלן טענתם באותו שרשורפלצת מפורסם - לקח בדיוק דקה וחצי לגלות שאוטובוס יכול לחסום את מסילת הרק"ל. להזכיר לך כמה אוטובוסים חוצים את אבן גבירול? אתם טעיתם ואני צדקתי. וזו, כמובן, רק ההתחלה.
 

amit1270

New member
אף אחד מהם לא מגיע לקרסוליים
של אבן גבירול. לא מבחינת נפח התנועה, לא מבחינת המרכזיות ולא מבחינת החשיבות התחבורתית בעיר כולה. לא לחינם לקחו את הרחוב היחיד שכן מתקרב לכך (יפו כמובן) והוציאו ממנו באופן מוחלט את כלי הרכב כולל אוטובוסים! כי הבינו איזה אסון אורבני יהיה עם שילוב של רק"ל ורכב ברחוב כזה. רק תאר לעצמך מה היה קורה אילו היו משאירים את כלי הרכב ברח' יפו יחד עם הרק"ל. עכשיו תכפיל בשניים ותקבל את אבן גבירול אם וכאשר תוגשם תכנית העוועים המופרכת של האוצר. האופציה האחרת - הפיכת אבן גבירול לרח' יפו, ללא רכב ואוטובוסים כלל, אפילו גרועה יותר, כי היא תיצור כאוס תחבורתי בכל שאר הצפון הישן ולב העיר, כל היום וכל השנה. והנה, בניגוד למה שאתה, אריק, קובי ואלן טענתם באותו שרשורפלצת מפורסם - לקח בדיוק דקה וחצי לגלות שאוטובוס יכול לחסום את מסילת הרק"ל. להזכיר לך כמה אוטובוסים חוצים את אבן גבירול? אתם טעיתם ואני צדקתי. וזו, כמובן, רק ההתחלה.
אל תשווה לרחוב יפו
הוא לא דומה לאבן גבירול בשום פרמטר. השוואה קצת יותר מוצלחת תהיה לשדרות ברלב או הרצל (גם לא מוצלחת במיוחד). בירושלים אין מקבילה לאבן גבירול, אבל אי אפשר לזלזל בנפחי התנועה החוצים את מסלול הרק"ל ולקרוא לזה "כלום ושום דבר". אתה מוזמן לבוא ולראות בעצמך.
 
אל תשווה לרחוב יפו
הוא לא דומה לאבן גבירול בשום פרמטר. השוואה קצת יותר מוצלחת תהיה לשדרות ברלב או הרצל (גם לא מוצלחת במיוחד). בירושלים אין מקבילה לאבן גבירול, אבל אי אפשר לזלזל בנפחי התנועה החוצים את מסלול הרק"ל ולקרוא לזה "כלום ושום דבר". אתה מוזמן לבוא ולראות בעצמך.
בהשוואה לאבן גבירול, כמובן
אלה רחובות כלום ושום דבר. הכל יחסי. כמובן, העובדה שאין (לדבריך, שאני מוכן לקבלם כפשוטם) שום מקבילה לאבן גבירול בי-ם רק מחזקת את טענתי. שכן אם באזובי הקיר (רחובות י-ם בהם יש רק"ל וגם רכב גלגלי) נפלה השלהבת, מה יקרה עם הארז (אבן גבירול)? יהיה הרבה הרבה הרבה יותר גרוע! ברחובות האלה, למיטב הבנתי, אין שום צומת שדומה לצומת קרליבך/מרמורק/אבן גבירול/יהודה הלוי/לסקוב (רק תחשוב מה יקרה אם תעביר שם רק"ל בקו עילי - ישמרנו השם, ואני בכלל אתאיסט...
). אין שום צומת שדומה לצומת אבן גבירול/קפלן/דיזנגוף (אוי ואבוי, מה יקרה כשהמוניות שיורדות מכיוון הבימה/היכל התרבות בירידה התלולה יגנבו את הרמזור הצהוב ויגלו שאבן גבירול מלא. תקבל יער של כובעים צהובים על מסלת הרק"ל, וגם שבעים "גברתנים" של קובי שיופיעו באורח פלא מתוך קרונות הרכבת לא יצליחו לפנות אותם...) אין שום צומת שדומה לצומת אבן גבירול/הנביאים/שאול המלך (בקרוב תהיינה חנויות במפלס הרחוב של בניין G, ועשרות מוניות ספיישל תמלאנה את הנת"צ כדי להוריד ולאסוף נוסעים מהמגדל... בנוסף כמובן למעבר החציה שיתקע אוטובוסים מפרקיים באמצע הצומת - הוא עושה זאת כבר היום, אבל היום הם יכולים להשתמש בנת"צ... בקרוב תשכח מזה). אין שום צומת שדומה לצומת אבן גבירול/ככר רבין/צייטלין (אתה מתאר לעצמך את המכוניות שמגיעות מכיוון פרישמן מנסות להדחק לתוך צייטלין הצר ונתקעות כמו תמיד אחת לצד השניה? איפה ימתינו אלה שנתקעו מאחוריהן? נכון - על המסילה!) אין שום צומת שדומה לצומת אבן גבירול/בלוך/בן גוריון (עדיף לא לתאר מה יילך שם). עם העיריה וגן העיר והכיכר שרוכבים עליו כמו עלוקות. ואין שום צומת שדומה לצומת הכפול והמסורבל אבן גבירול/נורדאו/פנקס (נחש המכוניות שמנסות לעשות פניה כפולה תוך כדי מעבר בין נתיבים וצפירות מטורפות רצופות). בקיצור, מדובר ברחובות במשקל זבוב מבחינת פוטנציאל ההפרעה לתנועת הרק"ל, ולעומתם אבן גבירול הוא מוחמד עלי של מכשולי הרק"ל העילית.
 

amit1270

New member
בהשוואה לאבן גבירול, כמובן
אלה רחובות כלום ושום דבר. הכל יחסי. כמובן, העובדה שאין (לדבריך, שאני מוכן לקבלם כפשוטם) שום מקבילה לאבן גבירול בי-ם רק מחזקת את טענתי. שכן אם באזובי הקיר (רחובות י-ם בהם יש רק"ל וגם רכב גלגלי) נפלה השלהבת, מה יקרה עם הארז (אבן גבירול)? יהיה הרבה הרבה הרבה יותר גרוע! ברחובות האלה, למיטב הבנתי, אין שום צומת שדומה לצומת קרליבך/מרמורק/אבן גבירול/יהודה הלוי/לסקוב (רק תחשוב מה יקרה אם תעביר שם רק"ל בקו עילי - ישמרנו השם, ואני בכלל אתאיסט...
). אין שום צומת שדומה לצומת אבן גבירול/קפלן/דיזנגוף (אוי ואבוי, מה יקרה כשהמוניות שיורדות מכיוון הבימה/היכל התרבות בירידה התלולה יגנבו את הרמזור הצהוב ויגלו שאבן גבירול מלא. תקבל יער של כובעים צהובים על מסלת הרק"ל, וגם שבעים "גברתנים" של קובי שיופיעו באורח פלא מתוך קרונות הרכבת לא יצליחו לפנות אותם...) אין שום צומת שדומה לצומת אבן גבירול/הנביאים/שאול המלך (בקרוב תהיינה חנויות במפלס הרחוב של בניין G, ועשרות מוניות ספיישל תמלאנה את הנת"צ כדי להוריד ולאסוף נוסעים מהמגדל... בנוסף כמובן למעבר החציה שיתקע אוטובוסים מפרקיים באמצע הצומת - הוא עושה זאת כבר היום, אבל היום הם יכולים להשתמש בנת"צ... בקרוב תשכח מזה). אין שום צומת שדומה לצומת אבן גבירול/ככר רבין/צייטלין (אתה מתאר לעצמך את המכוניות שמגיעות מכיוון פרישמן מנסות להדחק לתוך צייטלין הצר ונתקעות כמו תמיד אחת לצד השניה? איפה ימתינו אלה שנתקעו מאחוריהן? נכון - על המסילה!) אין שום צומת שדומה לצומת אבן גבירול/בלוך/בן גוריון (עדיף לא לתאר מה יילך שם). עם העיריה וגן העיר והכיכר שרוכבים עליו כמו עלוקות. ואין שום צומת שדומה לצומת הכפול והמסורבל אבן גבירול/נורדאו/פנקס (נחש המכוניות שמנסות לעשות פניה כפולה תוך כדי מעבר בין נתיבים וצפירות מטורפות רצופות). בקיצור, מדובר ברחובות במשקל זבוב מבחינת פוטנציאל ההפרעה לתנועת הרק"ל, ולעומתם אבן גבירול הוא מוחמד עלי של מכשולי הרק"ל העילית.
פשוט אין לך מושג
לפי דבריך אתה לא ממש מכיר את ירושלים על שלל בעיות התנועה שלה, כמו למשל כיכר צה"ל והנתיב הנעלם, או צומת הגבעה הלבנטינית שבועז שכח את שמו האמיתי. כשכתבתי "אין מקבילה" התכוונתי לאופי הרחוב - שדרה עירונית ישרה וארוכה, ולא לפוטנציאל ההפרעה.
 
פשוט אין לך מושג
לפי דבריך אתה לא ממש מכיר את ירושלים על שלל בעיות התנועה שלה, כמו למשל כיכר צה"ל והנתיב הנעלם, או צומת הגבעה הלבנטינית שבועז שכח את שמו האמיתי. כשכתבתי "אין מקבילה" התכוונתי לאופי הרחוב - שדרה עירונית ישרה וארוכה, ולא לפוטנציאל ההפרעה.
על זה אין ויכוח
אני בהחלט לא מכיר כמוך את בעיות התנועה בירושלים. מה שאני כן יודע הוא שכשהגיעו לרחוב המרכזי ולעורק התחבורתי הראשי - הלכו על הפרדה מוחלטת. ואבן גבירול הרבה הרבה הרבה יותר חשוב, מרכזי ובלתי ניתן להחלפה בתל אביב מאשר רח' יפו בירושלים. שלא לדבר על כך שהוא הרבה הרבה הרבה יותר חשוב, מרכזי ועמוס מרובם המוחלט של הרחובות שלאורכם נוסע הקו האדום התת קרקעי (ולא ראיתי שהאוצר או אתם מתווכחים על הצורך בקו האדום התת קרקעי...). ואידך זיל גמור....
 

בועז ל

New member
אל תשווה לרחוב יפו
הוא לא דומה לאבן גבירול בשום פרמטר. השוואה קצת יותר מוצלחת תהיה לשדרות ברלב או הרצל (גם לא מוצלחת במיוחד). בירושלים אין מקבילה לאבן גבירול, אבל אי אפשר לזלזל בנפחי התנועה החוצים את מסלול הרק"ל ולקרוא לזה "כלום ושום דבר". אתה מוזמן לבוא ולראות בעצמך.
אם כבר מדברים על נפחי תנועה, אזי צומת הגבעה
הצרפתית (כל הקומפלקס - כולל אזור הדיפו) מסתמן כאזור מוכה פורענות.
 
אם כבר מדברים על נפחי תנועה, אזי צומת הגבעה
הצרפתית (כל הקומפלקס - כולל אזור הדיפו) מסתמן כאזור מוכה פורענות.
נו, קח את האיזור הזה
הכפל אותו בחמש, ותקבל את גודל האסון הצפוי באבן גבירול. יש כאן פשוט כמה אנשים שמעדיפים לטמון את הראש בחול ולומר אמן אחרי כל שטות של האוצר...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה