אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ

מצב
הנושא נעול.
כיצד אתם מתכוונים למנוע את הבעייה הבאה?
כניסת רכבים לצומת.
כניסת רכבים לצומת
שלום באג2003, המשטרה מסייעת באכיפה כדי ל"חנך" את הציבור בכיבוד הזכויות של כלי התחבורה החדש שנוסף לעיר. כדאי לציין שרמת זיהום האוויר ברחוב יפו ירדה בכ-80% וניתן לשמוע את הציפורים המציצות.
 

דוד311

New member
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
שאלה - הרמזורים החכמים
האם אפשר לקבל מידע על דרך פעולת הרמזורים החכמים: * האם הם מופעלים על ידי חיישנים על המסילה, או על ידי GPS? האם הם ניתנים גם לשליטה ידנית מרחוק? * איך המערכת מתמודדת עם הצורך שלא ליצור מופעים ירוקים קצרים מדי לתנועה החולפת? * איך המערכת מתמודדת עם הרמזורים הצמודים לתחנות הרכבת? * כמה שניות של מרווח ביטחון "גונבת" הרכבת בכל מעבר בצומת - לפני המעבר ואחרי? * איך מתקדמות העבודות להתקנת הרמזורים החכמים - איפה הם כבר הותקנו? מתי יותקנו האחרים? מה מעכב את ההתקנה?
 
שאלה - הרמזורים החכמים
האם אפשר לקבל מידע על דרך פעולת הרמזורים החכמים: * האם הם מופעלים על ידי חיישנים על המסילה, או על ידי GPS? האם הם ניתנים גם לשליטה ידנית מרחוק? * איך המערכת מתמודדת עם הצורך שלא ליצור מופעים ירוקים קצרים מדי לתנועה החולפת? * איך המערכת מתמודדת עם הרמזורים הצמודים לתחנות הרכבת? * כמה שניות של מרווח ביטחון "גונבת" הרכבת בכל מעבר בצומת - לפני המעבר ואחרי? * איך מתקדמות העבודות להתקנת הרמזורים החכמים - איפה הם כבר הותקנו? מתי יותקנו האחרים? מה מעכב את ההתקנה?
רמזורים חכמים
דוד שלום השאלות טובות והתשובות מורכבות לא פחות אני מציע שתפנה את השאלות במכתב מסודר למהנדס קובי ברטוב, מנהל אגף תושי"ה בעיריית ירושלים המופקד על מערכת התנועה והרמזורים בעיר על מנת שיוכל להשיב לך בצורה מלאה תודה על הדברים שמוליק
 
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
שאלה בנושא בטיחות בטחונית
שלום מר הרשקוביץ, רציתי לשאול מה יקרה עם הרכבת מבחינת בטיחות בטחונית. הרכבת העמוסה אינה מגודרת ועולים עליה מכל קצוות ירושלים כל המי ומי מכל קצוות ירושלים. הנהג אינו רואה את הנוסעים שעולים לרכבת כך שאין שום סינון לעניין הבטחוני. אני חושבת שצריכים להיערך לכך או לפחות להפעיל מאבטחים בתחנות שיסיירו ויבחנו את הנוסעים שעולים לרכבת. תודה רבה.
 
שאלה בנושא בטיחות בטחונית
שלום מר הרשקוביץ, רציתי לשאול מה יקרה עם הרכבת מבחינת בטיחות בטחונית. הרכבת העמוסה אינה מגודרת ועולים עליה מכל קצוות ירושלים כל המי ומי מכל קצוות ירושלים. הנהג אינו רואה את הנוסעים שעולים לרכבת כך שאין שום סינון לעניין הבטחוני. אני חושבת שצריכים להיערך לכך או לפחות להפעיל מאבטחים בתחנות שיסיירו ויבחנו את הנוסעים שעולים לרכבת. תודה רבה.
יש מאבטחים על הרכבת ובתחנות!
 

eran2020

New member
יש מאבטחים על הרכבת ובתחנות!
מאבטח לא יכול לעשות שום דבר
מה מאבטח יכול לעשות אם מחבל מתאבד ייכנס לתוך הרכבת? כבר ראינו באינתיפאדה מחבלים מתאבדים שהתחפשו לחיילים, חרדים ואפילו נשים כדי לבצע פיגוע התאבדות. כשבתחנה יש 40 אנשים שמחכים לרכבת הקלה, מה המאבטח ברכבת אמור לעשות? להגיד לכולם : תחכו רגע, אני רוצה לבדוק אחד אחד כדי לראות שאין עליכם חגורת נפץ? נו באמת.. עוד לא דיברתי על אפשרות של מכונית תופת בצמוד למסילה, ירי טילים על הרכבת, הנחת מטענים על המסילות.. הרכבת הקלה היא רכבת לא בטיחותית, זאת סכנת נפשות לנסוע בה.
 

amit1270

New member
מאבטח לא יכול לעשות שום דבר
מה מאבטח יכול לעשות אם מחבל מתאבד ייכנס לתוך הרכבת? כבר ראינו באינתיפאדה מחבלים מתאבדים שהתחפשו לחיילים, חרדים ואפילו נשים כדי לבצע פיגוע התאבדות. כשבתחנה יש 40 אנשים שמחכים לרכבת הקלה, מה המאבטח ברכבת אמור לעשות? להגיד לכולם : תחכו רגע, אני רוצה לבדוק אחד אחד כדי לראות שאין עליכם חגורת נפץ? נו באמת.. עוד לא דיברתי על אפשרות של מכונית תופת בצמוד למסילה, ירי טילים על הרכבת, הנחת מטענים על המסילות.. הרכבת הקלה היא רכבת לא בטיחותית, זאת סכנת נפשות לנסוע בה.
ובמה זה שונה מאוטובוס?
 

eran2020

New member
ובמה זה שונה מאוטובוס?
כמות האנשים שייפגעו
וגם הרכבת הקלה היא סוג של סמל בירושלים, ופגיעה ברכבת הקלה היא לא כמו באוטובוס. כמובן שאני לא ממעיט בנזק שעושה פיגוע באוטובוס או שפיגוע באוטובוס פחות חשוב מפיגוע ברכבת הקלה, אבל יש הבדל. אני אתן דוגמה כדי להבהיר את העניין : ירי טיל על הרכבת הקלה זה כמו ירי טיל על הכנסת.
 

amit1270

New member
כמות האנשים שייפגעו
וגם הרכבת הקלה היא סוג של סמל בירושלים, ופגיעה ברכבת הקלה היא לא כמו באוטובוס. כמובן שאני לא ממעיט בנזק שעושה פיגוע באוטובוס או שפיגוע באוטובוס פחות חשוב מפיגוע ברכבת הקלה, אבל יש הבדל. אני אתן דוגמה כדי להבהיר את העניין : ירי טיל על הרכבת הקלה זה כמו ירי טיל על הכנסת.
הסיבה שאין פיגועים באוטובוסים היא לא
כמות הנפגעים ה"קטנה" אלא חוסר היכולת של ארגוני הטרור לבצע פיגוע. יש להניח תהיה להם אותה מידה של קושי ברק"ל. מה שאני אומר זה שההפחדות בעניין הרק"ל תקפות לכל מקום אחר. אין קשר ל"סמליות". גם שוק מחנה יהודה הוא סמל ובכל זאת לא היה שם פיגוע כבר די הרבה זמן.
 
הסיבה שאין פיגועים באוטובוסים היא לא
כמות הנפגעים ה"קטנה" אלא חוסר היכולת של ארגוני הטרור לבצע פיגוע. יש להניח תהיה להם אותה מידה של קושי ברק"ל. מה שאני אומר זה שההפחדות בעניין הרק"ל תקפות לכל מקום אחר. אין קשר ל"סמליות". גם שוק מחנה יהודה הוא סמל ובכל זאת לא היה שם פיגוע כבר די הרבה זמן.
אתה ישן בעמידה ! ככלח הנראה אינך מעורה
היטב במצב הבטחוני. קיימת הנחייה מפורשת של החמאס והג'יהאד האיסלמי שלא להתפוצץ כרגע באוטובוסים. ברגע שההנחייה הזו תוסר, ייעלמו כמה אוטובוסים מן הנוף. לחמאס ולג'יהאד יש מספיק מחבלים מתאבדים בתוך תחומי הקו הירוק שרק ממתינים להוראה. התמימות פה של כמה אנשים היא מדהימה. אין לך מושג עד כמה קל לחצות את חומת ההגנה בשטחים. לכל תא עצמאי או ארגוני יש טרמפולינות וכלי חפירה....עשה לי טובה או.קיי???
 

eran2020

New member
הסיבה שאין פיגועים באוטובוסים היא לא
כמות הנפגעים ה"קטנה" אלא חוסר היכולת של ארגוני הטרור לבצע פיגוע. יש להניח תהיה להם אותה מידה של קושי ברק"ל. מה שאני אומר זה שההפחדות בעניין הרק"ל תקפות לכל מקום אחר. אין קשר ל"סמליות". גם שוק מחנה יהודה הוא סמל ובכל זאת לא היה שם פיגוע כבר די הרבה זמן.
אתה טועה
הרכבת הקלה היא מטרה מאוד נוחה לביצוע פיגוע, כמו שאביתר אמר, זה לא עניין של קושי, זה רק עניין של תיזמון, מחכים להוראה כדי לבצע את הפיגוע. גדר ההפרדה לא מונעת פיגועים, היא מונעת מעבר של מכוניות תופת, אבל מכונית תופת אפשר להכין בכל יישוב ערבי בתוך מדינת ישראל. תסריט שבו הרכבת הקלה עוצרת ברמזור ומשאית תופת מתנגשת בה זה לא תסריט דמיוני, תסריט שבו הרכבת תעבור בשועפט ויירו עליה טילים זה לא תסריט דמיוני. זה נשמע כמו קטע מסרט, אבל זה בהחלט יכול לקרות. כמו שכתבתי, זה רק עניין של זמן, לארגוני הטרור יש מוטיבציה ויש יכולת, רק מחכים להוראה.
 

amit1270

New member
אתה טועה
הרכבת הקלה היא מטרה מאוד נוחה לביצוע פיגוע, כמו שאביתר אמר, זה לא עניין של קושי, זה רק עניין של תיזמון, מחכים להוראה כדי לבצע את הפיגוע. גדר ההפרדה לא מונעת פיגועים, היא מונעת מעבר של מכוניות תופת, אבל מכונית תופת אפשר להכין בכל יישוב ערבי בתוך מדינת ישראל. תסריט שבו הרכבת הקלה עוצרת ברמזור ומשאית תופת מתנגשת בה זה לא תסריט דמיוני, תסריט שבו הרכבת תעבור בשועפט ויירו עליה טילים זה לא תסריט דמיוני. זה נשמע כמו קטע מסרט, אבל זה בהחלט יכול לקרות. כמו שכתבתי, זה רק עניין של זמן, לארגוני הטרור יש מוטיבציה ויש יכולת, רק מחכים להוראה.
טוב שיש כאן אנשים שיודעים הכול
ואגב, לא דיברתי על גדר ההפרדה.
 
כמות האנשים שייפגעו
וגם הרכבת הקלה היא סוג של סמל בירושלים, ופגיעה ברכבת הקלה היא לא כמו באוטובוס. כמובן שאני לא ממעיט בנזק שעושה פיגוע באוטובוס או שפיגוע באוטובוס פחות חשוב מפיגוע ברכבת הקלה, אבל יש הבדל. אני אתן דוגמה כדי להבהיר את העניין : ירי טיל על הרכבת הקלה זה כמו ירי טיל על הכנסת.
א- כל קרון נפרד מהשני
כמות האנשים שנמצאים בקרון גדולה במעט מכמות האנשים שנמצאים במפרקית רגילה.
 
שאלה בנושא בטיחות בטחונית
שלום מר הרשקוביץ, רציתי לשאול מה יקרה עם הרכבת מבחינת בטיחות בטחונית. הרכבת העמוסה אינה מגודרת ועולים עליה מכל קצוות ירושלים כל המי ומי מכל קצוות ירושלים. הנהג אינו רואה את הנוסעים שעולים לרכבת כך שאין שום סינון לעניין הבטחוני. אני חושבת שצריכים להיערך לכך או לפחות להפעיל מאבטחים בתחנות שיסיירו ויבחנו את הנוסעים שעולים לרכבת. תודה רבה.
ביטחון רכבתי
שלום לך, הרכבת מאובטחת על ידי מאבטחים מקצועיים המונחים כחוק על ידי משטרת ישראל ועושים את מלאכתם כנדרש שיטות האבטחה, היקף המאבטחים ואופי פעילותם אינם יכולים להיות נחלת הכלל מסיבות ידועות אני מאחל לכולנו נסיעה בטוחה ומהנה שמוליק
 
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
הרגלים ירושלמיים
מניח כי את חלקם יהיה ניתן לשרש בהדרכה מתאימה, שלדעתי מאוד חסרה כיום.
מדבקות על הדלתות ובתחנות זכות קדימה ליוצאים. בכדי לצמצם את התופעה שקודם כל עומדי התחנה נכנסים לקרון ואח"כ אלה שרצו לרדת מנסים לפלס את דרכה החוצה
הסבר לתושבים, בעיקר בני "גיל הזהב" כיצד פותחים את הדלתות ושאין חובה להגיע לדלת הקידמית, ושכמובן לא יעזור לצעוק לנהג רגע...
הסברי שימוש בכסאות המתקפלים - מיועדים לישיבה ובשעות עומס לעמידה
 

xx2

New member
הרגלים ירושלמיים
מניח כי את חלקם יהיה ניתן לשרש בהדרכה מתאימה, שלדעתי מאוד חסרה כיום.
מדבקות על הדלתות ובתחנות זכות קדימה ליוצאים. בכדי לצמצם את התופעה שקודם כל עומדי התחנה נכנסים לקרון ואח"כ אלה שרצו לרדת מנסים לפלס את דרכה החוצה
הסבר לתושבים, בעיקר בני "גיל הזהב" כיצד פותחים את הדלתות ושאין חובה להגיע לדלת הקידמית, ושכמובן לא יעזור לצעוק לנהג רגע...
הסברי שימוש בכסאות המתקפלים - מיועדים לישיבה ובשעות עומס לעמידה
זכות הקדימה ליוצאים
שמחה שאני לא היחידה שזה הפריע לי. כך גם במעליות ובאוטובוסים (חוסר נימוס ואדיבות בסיסי) מדבקות לדעתי זה לא מספיק. אולי שיכריזו על כך ברמקול כשיוצאים, ואולי אפילו סדרנים או מאבטחים שיאכפו את זה , ביחוד בתחנות ההומות כגון תחנה מרכזית, מחנה יהודה וכיוב'
 

Ccyclist

Well-known member
זכות הקדימה ליוצאים
שמחה שאני לא היחידה שזה הפריע לי. כך גם במעליות ובאוטובוסים (חוסר נימוס ואדיבות בסיסי) מדבקות לדעתי זה לא מספיק. אולי שיכריזו על כך ברמקול כשיוצאים, ואולי אפילו סדרנים או מאבטחים שיאכפו את זה , ביחוד בתחנות ההומות כגון תחנה מרכזית, מחנה יהודה וכיוב'
גם פה צריך לצאת בקצת אגרסיביות
ועוד כשאני יוצא ממרכז הדלתות הכפולות של הרכבת עם האופניים. מי שלא מפנה דרך ליוצאים ילמד רק אם הם יעברו דרכו בצורה מהירה, יעילה ומכאיבה. פה מכריזים בבירור "אנא תנו לנוסעים לרדת לפני שאתם עולים על הרכבת" ועדיין יש אנשים שלא זזים לצידי הדלת כאשר הרכבת עוצרת.
 

amit1270

New member
גם פה צריך לצאת בקצת אגרסיביות
ועוד כשאני יוצא ממרכז הדלתות הכפולות של הרכבת עם האופניים. מי שלא מפנה דרך ליוצאים ילמד רק אם הם יעברו דרכו בצורה מהירה, יעילה ומכאיבה. פה מכריזים בבירור "אנא תנו לנוסעים לרדת לפני שאתם עולים על הרכבת" ועדיין יש אנשים שלא זזים לצידי הדלת כאשר הרכבת עוצרת.
ביפן זה קצת אחרת
 
הרגלים ירושלמיים
מניח כי את חלקם יהיה ניתן לשרש בהדרכה מתאימה, שלדעתי מאוד חסרה כיום.
מדבקות על הדלתות ובתחנות זכות קדימה ליוצאים. בכדי לצמצם את התופעה שקודם כל עומדי התחנה נכנסים לקרון ואח"כ אלה שרצו לרדת מנסים לפלס את דרכה החוצה
הסבר לתושבים, בעיקר בני "גיל הזהב" כיצד פותחים את הדלתות ושאין חובה להגיע לדלת הקידמית, ושכמובן לא יעזור לצעוק לנהג רגע...
הסברי שימוש בכסאות המתקפלים - מיועדים לישיבה ובשעות עומס לעמידה
הרגלים ירושלמיים
שלום לך המקפיץ הנושאים שאתה מעלה ראויים לעיון ולתשובה של חברת סיטיפס אנא פנה לאתר החברה - http://www.citypass.co.il/ ושם כנס ללשונית "צור קשר" אני בטוח שתיענה בעניין תודה לך שמוליק
 

amit1270

New member
אירוח בנושא הרכבת הקלה-שמוליק הרשקוביץ
יש לכם שאלות בנושא הרכבת הקלה? הגעתם למקום הנכון
מחר, יום שלישי 6/9 בשעה 18:00, יתארח בפורום שמוליק הרשקוביץ- יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ויענה לשאלותיכם בכל מה שקשור לנושא בטיחות בסביבת הרכת הקלה
על המתארח שמוליק הרשקוביץ
1. במהלך שירותו בצה"ל הקים את ענף בטיחות בדרכים ומיסד את מכלול הפעולות למניעת תאונות דרכים בצה"ל בתקופתו חל שינוי דרמטי בהפחתת מספר ההרוגים בצה"ל, תוך כדי הנהגת נהלי טיפול למניעת תאונות דרכים בכל שרשרת הפיקוד, הוכנסו לשימוש לראשונה, חגורות בטיחות ומגוון רחב של שיפורי בטיחות בכלי הרכב הצבאיים. 2. הקים לראשונה את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה, וכיהנתי כמנכ"ל הרשות 4 שנים בקירוב. בתקופתו הוכנה תכנית עבודה תלת שנתית ובמהלך ביצועה הופחת מספר ההרוגים בתאונות דרכים בלמעלה מ – 24% ! 3. כיהן בנוסף כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים 4. משמש משנת 2008 כיועץ בטיחות בדרכים בתכנית אב לתחבורה ירושלים, 5. בשנה האחרונה, משמש יועץ בטיחות בדרכים לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
הרכבת הקלה
משרד התחבורה אישר להתחיל ביום שישי 19 אוג' 2011 בהסעת תושבי ירושלים ברכבת הקלה במתכונת מצומצמת. אושר כי במהלך השבועיים הראשונים הנסיעות תהיינה ללא תשלום וזאת כמחווה לתושבי העיר על הסבלנות והסיוע בשש שנות ההקמה של מערך התחבורה החדש. בינתיים הוחלט כי כל קווי האוטובוסים בעיר יופעלו במלואם, במקביל עד להפעלה המסחרית של הרכבת הקלה בעוד מס' שבועות. יצוין כי ההחלטה באה לאחר מהלך אינטנסיבי של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה האלוף (במיל') דן הראל, כדי להביא את סיטי פס להפעלה וכן אישור זמני שניתן ע"י צוות הבטיחות הבינלאומי ולפיו, בתקופת הביניים, ניתן יהיה להפעיל 14 רכבות ( מתוך 23) ובהפרשי זמן של 12 דקות בין אחת לשנייה, עד אשר תשלים הזכיינית סיטי פס את התיקונים הנדרשים במערכות הבקרה והתקשורת. עפ"י התכנון, ייסעו 14 הרכבות הקלות לכל אורך התוואי- מפסגת זאב, שועפאט, דרך מרכז העיר, עד להר הרצל. לרשות הנוסעים יעמדו 23 תחנות, ויופעלו עפ"י כללי בטיחות מיוחדים, אותם קבע צוות מומחי הבטיחות הבינלאומי ועיקרם- שמירת מרחק מיוחד בין הרכבות עד להשלמת כל מערכות הבקרה והפיקוח וכן מערכות ההעדפה ברמזורים. יצוין כי עפ"י הסיכום תשלים city pass גם את התקנת תוכנות ההעדפה ב- 60 הרמזורים בתוואי הרכבת הקלה- מפסגת זאב, דרך מדרחוב יפו, ועד להר הרצל כדי להביא להאצת הרכבת הקלה לרמת שירות גבוהה של כל 4 דקות רכבת בשעות השיא.
מערך התנועה החדש שייחנך בעתיד הקרוב בירושלים:
קו ראשון בארץ רכבת קלה באורך 13.8 ק"מ ובו 46 קרונות רכבת
6 קווים מהירים באורך כולל של כ- 65 ק"מ, בהם ינועו 150 אוטובוסים חדישים
רשת של 44 קווים - חלקם כמזינים מהשכונות לקווים המהירים והיתר כקווים ישירים
23 תחנות חדישות לרכבת הקלה
60 תחנות חדישות בתוואי קווי האוטובוסים המהירים
חניוני "חנה וסע" בתוואי הרכבת הקלה ובהם 1500 מקומות חניה,
כרטוס אוטומטי באמצעות ה- "רב קו" החדיש, ( אליו הצטרפו כבר כרבע מליון תושבים!)
שלטי מידע אלקטרוני בכל תחנות הקווים המהירים עם נתוני תנועה בזמן אמת קדימה, מחכים לשאלותיכם
שאלות רמזורים להולכי רגל
1. קורה לא פעם ברמזורים להולכי רגל שיש אור אדום ממושך למרות שאף רכבת לא מתקרבת לצומת. הולכי הרגל שרואים שאין סכנה חוצים, ובסופו של דבר עלולים לא להתייחס לרמזור כלל. האם יש כוונה לשנות את המצב כך שייהיה אור אדום רק כשיש רכבת בסביבה? 2. מדוע בצומת יפו-קינג ג'ורג' יש רמזורים לחציית רחוב יפו, למרות שמדובר במדרחוב שבו החצייה חופשית?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה