מאמר: דווקא כן רכבת!

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
מאמר: דווקא כן רכבת!

תסלחו לי שאני פותח שרשור חדש: לדעתי, המאמר בהחלט שווה את זה! ציטוטים נבחרים: אין מדינה בעולם שאינה מסבסדת את התחבורה הציבורית, ולכן סבסוד נוסעי הרכבת "מכיסו של הציבור" הוא סביר והגיוני, במיוחד מפני שהציבור עצמו הוא הנהנה משירותי הרכבת. כל המדינות המערביות, שהשקיעו ברשת רכבות מודרנית ומפותחת, חישבו היטב את יחסי העלות-תועלת של ההשקעה ומצאו, שכדאי מאוד להשקיע ברכבות לטווח ארוך. בגלל המהירות והקיבולת העצומה (פי שישה לפחות מאוטובוסים), בגלל הידידותיות לסביבה, בגלל החיסכון בדלק (והשתחררות מתלות בספקי הדלק), בגלל הצמצום ההדרגתי בשימוש ברכב פרטי והקישור המהיר והיעיל בין כל חלקי המדינה, ועוד ועוד. מי מונע מהממשלה לעשות זאת? רק פקידי האוצר. על כל קו רכבת חדש בישראל, עירוני ופרוורי, אמרו באוצר שלא צריך אותו, ושנתיים אחר כך כבר כרע אותו קו תחת עומס הנוסעים וכך גם מגרשי החנייה. עשרות אלפי המכוניות החונות שם הן אלה שאינן מכבידות עוד על התנועה בכבישים, אינן מזהמות ואינן מעורבות בתאונות. על סמך מחקרים של מתנגדי הרכבת המושבעים, ובניגוד לדו"חות מקצועיים של מומחים בינלאומיים, קיצץ האוצר את תקציב מערכת הסעת ההמונים בתל אביב עד שהתמסמסה ונשארה ממנה רק תוכנית מאולצת וצנומה לרכבת קלה. כך, באגרוף קפוץ, בראייה עד קצה האף והתקציב השנתי, ובהתעלמות מוחלטת מהפריפריה ומהדורות הבאים וצורכיהם, הובילו בכירי האוצר את כל הממשלות כקרונות המושכים קטרים והכתיבו מדיניות תכנון עקומה ולקויה. כל הכבוד לעיתון הארץ שטרח לאזן את המאמרים המניפולטיביים שפורסמו בו לאחרונה.
 

בועז ל

New member
מאמר: דווקא כן רכבת!

תסלחו לי שאני פותח שרשור חדש: לדעתי, המאמר בהחלט שווה את זה! ציטוטים נבחרים: אין מדינה בעולם שאינה מסבסדת את התחבורה הציבורית, ולכן סבסוד נוסעי הרכבת "מכיסו של הציבור" הוא סביר והגיוני, במיוחד מפני שהציבור עצמו הוא הנהנה משירותי הרכבת. כל המדינות המערביות, שהשקיעו ברשת רכבות מודרנית ומפותחת, חישבו היטב את יחסי העלות-תועלת של ההשקעה ומצאו, שכדאי מאוד להשקיע ברכבות לטווח ארוך. בגלל המהירות והקיבולת העצומה (פי שישה לפחות מאוטובוסים), בגלל הידידותיות לסביבה, בגלל החיסכון בדלק (והשתחררות מתלות בספקי הדלק), בגלל הצמצום ההדרגתי בשימוש ברכב פרטי והקישור המהיר והיעיל בין כל חלקי המדינה, ועוד ועוד. מי מונע מהממשלה לעשות זאת? רק פקידי האוצר. על כל קו רכבת חדש בישראל, עירוני ופרוורי, אמרו באוצר שלא צריך אותו, ושנתיים אחר כך כבר כרע אותו קו תחת עומס הנוסעים וכך גם מגרשי החנייה. עשרות אלפי המכוניות החונות שם הן אלה שאינן מכבידות עוד על התנועה בכבישים, אינן מזהמות ואינן מעורבות בתאונות. על סמך מחקרים של מתנגדי הרכבת המושבעים, ובניגוד לדו"חות מקצועיים של מומחים בינלאומיים, קיצץ האוצר את תקציב מערכת הסעת ההמונים בתל אביב עד שהתמסמסה ונשארה ממנה רק תוכנית מאולצת וצנומה לרכבת קלה. כך, באגרוף קפוץ, בראייה עד קצה האף והתקציב השנתי, ובהתעלמות מוחלטת מהפריפריה ומהדורות הבאים וצורכיהם, הובילו בכירי האוצר את כל הממשלות כקרונות המושכים קטרים והכתיבו מדיניות תכנון עקומה ולקויה. כל הכבוד לעיתון הארץ שטרח לאזן את המאמרים המניפולטיביים שפורסמו בו לאחרונה.
ענק לאבירמה גולן על הפסקה האחרונה.
 

בועז ל

New member
אכן! כל הכבוד!

וגם על הפסקאות האחרות! ובוווווווז ענק לאנשי האוצר ולשאר הרכבתו-פובים בארץ!
שיהיה ברור אריק: ההצפה בכתבות המגמתיות
באחרונה, כנגד תוכניות הפיתוח של הרכבת, מקורן באינטרסנטים שלוטשים עיניים אל הכסף הגדול שאמור לשרת את הציבור הרחב והפריפריה. הופעתן, כפטריות מורעלות לאחר הגשם, אינה מקרית.
 

easylivin

New member
שיהיה ברור אריק: ההצפה בכתבות המגמתיות
באחרונה, כנגד תוכניות הפיתוח של הרכבת, מקורן באינטרסנטים שלוטשים עיניים אל הכסף הגדול שאמור לשרת את הציבור הרחב והפריפריה. הופעתן, כפטריות מורעלות לאחר הגשם, אינה מקרית.
ובשביל זה יש אנשים כמוך, בועז.
אזרחים טובים של המדינה, אנשים שאכפת להם.
 

אוהד11

New member
מאמר: דווקא כן רכבת!

תסלחו לי שאני פותח שרשור חדש: לדעתי, המאמר בהחלט שווה את זה! ציטוטים נבחרים: אין מדינה בעולם שאינה מסבסדת את התחבורה הציבורית, ולכן סבסוד נוסעי הרכבת "מכיסו של הציבור" הוא סביר והגיוני, במיוחד מפני שהציבור עצמו הוא הנהנה משירותי הרכבת. כל המדינות המערביות, שהשקיעו ברשת רכבות מודרנית ומפותחת, חישבו היטב את יחסי העלות-תועלת של ההשקעה ומצאו, שכדאי מאוד להשקיע ברכבות לטווח ארוך. בגלל המהירות והקיבולת העצומה (פי שישה לפחות מאוטובוסים), בגלל הידידותיות לסביבה, בגלל החיסכון בדלק (והשתחררות מתלות בספקי הדלק), בגלל הצמצום ההדרגתי בשימוש ברכב פרטי והקישור המהיר והיעיל בין כל חלקי המדינה, ועוד ועוד. מי מונע מהממשלה לעשות זאת? רק פקידי האוצר. על כל קו רכבת חדש בישראל, עירוני ופרוורי, אמרו באוצר שלא צריך אותו, ושנתיים אחר כך כבר כרע אותו קו תחת עומס הנוסעים וכך גם מגרשי החנייה. עשרות אלפי המכוניות החונות שם הן אלה שאינן מכבידות עוד על התנועה בכבישים, אינן מזהמות ואינן מעורבות בתאונות. על סמך מחקרים של מתנגדי הרכבת המושבעים, ובניגוד לדו"חות מקצועיים של מומחים בינלאומיים, קיצץ האוצר את תקציב מערכת הסעת ההמונים בתל אביב עד שהתמסמסה ונשארה ממנה רק תוכנית מאולצת וצנומה לרכבת קלה. כך, באגרוף קפוץ, בראייה עד קצה האף והתקציב השנתי, ובהתעלמות מוחלטת מהפריפריה ומהדורות הבאים וצורכיהם, הובילו בכירי האוצר את כל הממשלות כקרונות המושכים קטרים והכתיבו מדיניות תכנון עקומה ולקויה. כל הכבוד לעיתון הארץ שטרח לאזן את המאמרים המניפולטיביים שפורסמו בו לאחרונה.
השאלה עד כמה הדברים נופלים על אוזניים כרויות
או על אוזניים ערלות בקריה בירושלים
 

FDA

New member
השאלה עד כמה הדברים נופלים על אוזניים כרויות
או על אוזניים ערלות בקריה בירושלים
הוא לא ממש צודק,ביבי
אני גם בעד ואני אשמח כמובן שיהיה רכבת לאילת ולקרית שמונה ועוד , אבל-לוותר על רק"לים בת"א וירושלים וחיפה אני חושב שזה חוצפה ,זה לא פחות חשוב אלא הרבה יותר חשוב מקו לאילת ,כי בס"ה הכבישים באמת פתוחים כשזה לא בערים הגדלות ,ומי שיבוא ברכבת מאילת מאד ישמח להתקע באוטובוסים מלאים ברחבי ת"א?חובה לסדר קודם קוי רק"ל וBRT בערים הגדולות,וקודם נראה אותו מסיים את הקו לירושלים ,ומסדר את התחנות הקיימות עם תחבורה נוחה לעיר ,מארגן קרונות טובים וחדשים לקווים הקיימים לפני שהוא רץ לאילת זה פשוט נשמע יפה בדיבורים אבל נראה במעשים מה קורה
 

easylivin

New member
הוא לא ממש צודק,ביבי
אני גם בעד ואני אשמח כמובן שיהיה רכבת לאילת ולקרית שמונה ועוד , אבל-לוותר על רק"לים בת"א וירושלים וחיפה אני חושב שזה חוצפה ,זה לא פחות חשוב אלא הרבה יותר חשוב מקו לאילת ,כי בס"ה הכבישים באמת פתוחים כשזה לא בערים הגדלות ,ומי שיבוא ברכבת מאילת מאד ישמח להתקע באוטובוסים מלאים ברחבי ת"א?חובה לסדר קודם קוי רק"ל וBRT בערים הגדולות,וקודם נראה אותו מסיים את הקו לירושלים ,ומסדר את התחנות הקיימות עם תחבורה נוחה לעיר ,מארגן קרונות טובים וחדשים לקווים הקיימים לפני שהוא רץ לאילת זה פשוט נשמע יפה בדיבורים אבל נראה במעשים מה קורה
זה ספין של מירב ארלוזורוב!
אף אחד לא אמר (חוץ ממנה, אותו פרופסור שהיא ציטטה ופרסום נוסף שהעתיק ממנה) שהולכים "לוותר על הרכבת הקלה"! זה שקר, אדגיש לכל אלה שהמילה "ספין" לא מספיק ברורה להם!
 

easylivin

New member
מאמר: דווקא כן רכבת!

תסלחו לי שאני פותח שרשור חדש: לדעתי, המאמר בהחלט שווה את זה! ציטוטים נבחרים: אין מדינה בעולם שאינה מסבסדת את התחבורה הציבורית, ולכן סבסוד נוסעי הרכבת "מכיסו של הציבור" הוא סביר והגיוני, במיוחד מפני שהציבור עצמו הוא הנהנה משירותי הרכבת. כל המדינות המערביות, שהשקיעו ברשת רכבות מודרנית ומפותחת, חישבו היטב את יחסי העלות-תועלת של ההשקעה ומצאו, שכדאי מאוד להשקיע ברכבות לטווח ארוך. בגלל המהירות והקיבולת העצומה (פי שישה לפחות מאוטובוסים), בגלל הידידותיות לסביבה, בגלל החיסכון בדלק (והשתחררות מתלות בספקי הדלק), בגלל הצמצום ההדרגתי בשימוש ברכב פרטי והקישור המהיר והיעיל בין כל חלקי המדינה, ועוד ועוד. מי מונע מהממשלה לעשות זאת? רק פקידי האוצר. על כל קו רכבת חדש בישראל, עירוני ופרוורי, אמרו באוצר שלא צריך אותו, ושנתיים אחר כך כבר כרע אותו קו תחת עומס הנוסעים וכך גם מגרשי החנייה. עשרות אלפי המכוניות החונות שם הן אלה שאינן מכבידות עוד על התנועה בכבישים, אינן מזהמות ואינן מעורבות בתאונות. על סמך מחקרים של מתנגדי הרכבת המושבעים, ובניגוד לדו"חות מקצועיים של מומחים בינלאומיים, קיצץ האוצר את תקציב מערכת הסעת ההמונים בתל אביב עד שהתמסמסה ונשארה ממנה רק תוכנית מאולצת וצנומה לרכבת קלה. כך, באגרוף קפוץ, בראייה עד קצה האף והתקציב השנתי, ובהתעלמות מוחלטת מהפריפריה ומהדורות הבאים וצורכיהם, הובילו בכירי האוצר את כל הממשלות כקרונות המושכים קטרים והכתיבו מדיניות תכנון עקומה ולקויה. כל הכבוד לעיתון הארץ שטרח לאזן את המאמרים המניפולטיביים שפורסמו בו לאחרונה.
ובנוגע למסמך מעניין שכבר פורסם כאן:
תקציב משרד התחבורה לשנת 2009. בין נקודות העניין הרבות שבמסמך זה, הייתי רוצה להסב את תשומת ליבכם לדברים הבאים: א. סך תקציב הכבישים הבין-עירוניים לשנת 2009 , באחריות החברה הלאומית לדרכים, מסתכם בכ-3,780 מיליון ש"ח בהוצאה נטו. היקף התמיכות הכולל בתחבורה הציבורית באוטובוסים יעמוד בשנת 2009 על 2,249 מיליון ש"ח. ב. התמיכות ברכבת בשנת 2009 מסתכמות בכ-240 מיליון ש"ח, המהווים סובסידיה שוטפת, הנקבעת בהתאם להסכם שבין הממשלה לחברת הרכבת ומממנת את הפער בין הוצאותיה השוטפות של חברת הרכבת לבין הכנסותיה מנוסעים. בשנת 2009 צפוי חידוש הסכם הסובסידיה בין המדינה לבין חברת הרכבת. 10 מיליון ש"ח נוספים משמשים לתקצוב חברת הבקרה על רכבת ישראל. תקציב הפיתוח של חברת רכבת ישראל בשנת 2009 עומד על 1,853 מיליון ש"ח בהוצאה נטו.
ועוד נקודה למחשבה: בשנת 2008 הסיעה רכבת ישראל כ-35 מיליון נוסעים. נניח שלא תהיה עלייה בכמות הנוסעים ב-2009 (ואני מאמין שתהיה) - ונעשה חשבון פשוט: סובסידיה = 240 מש"ח נוסעים = 35 מיליון הסובסידיה לכל נוסע = 240/35 = 6.85 ש"ח ולא 30 כפי שנטען.
 

אוהד11

New member
ובנוגע למסמך מעניין שכבר פורסם כאן:
תקציב משרד התחבורה לשנת 2009. בין נקודות העניין הרבות שבמסמך זה, הייתי רוצה להסב את תשומת ליבכם לדברים הבאים: א. סך תקציב הכבישים הבין-עירוניים לשנת 2009 , באחריות החברה הלאומית לדרכים, מסתכם בכ-3,780 מיליון ש"ח בהוצאה נטו. היקף התמיכות הכולל בתחבורה הציבורית באוטובוסים יעמוד בשנת 2009 על 2,249 מיליון ש"ח. ב. התמיכות ברכבת בשנת 2009 מסתכמות בכ-240 מיליון ש"ח, המהווים סובסידיה שוטפת, הנקבעת בהתאם להסכם שבין הממשלה לחברת הרכבת ומממנת את הפער בין הוצאותיה השוטפות של חברת הרכבת לבין הכנסותיה מנוסעים. בשנת 2009 צפוי חידוש הסכם הסובסידיה בין המדינה לבין חברת הרכבת. 10 מיליון ש"ח נוספים משמשים לתקצוב חברת הבקרה על רכבת ישראל. תקציב הפיתוח של חברת רכבת ישראל בשנת 2009 עומד על 1,853 מיליון ש"ח בהוצאה נטו.
ועוד נקודה למחשבה: בשנת 2008 הסיעה רכבת ישראל כ-35 מיליון נוסעים. נניח שלא תהיה עלייה בכמות הנוסעים ב-2009 (ואני מאמין שתהיה) - ונעשה חשבון פשוט: סובסידיה = 240 מש"ח נוסעים = 35 מיליון הסובסידיה לכל נוסע = 240/35 = 6.85 ש"ח ולא 30 כפי שנטען.
חבל שאין פרוט של הסובסידיות לחברות האוטובוסים
 

אוהד11

New member
יש רק סכום כללי של הסובסידיה, והוא לא קטן.
אכן חבל שאין חלוקה לפי החברות השונות.
מנתון זה אי אפשר לדעת עד כמה הטיעון של משרדי
האוצר והתחבורה בדבר צמצום הסובסידיות אכן נכון, או שהסובסידיות, למעשה, לא צומצמו ואולי אף הוגדלו. בכל אופן, שקיפות אין כאן
 

amirv

New member
ובנוגע למסמך מעניין שכבר פורסם כאן:
תקציב משרד התחבורה לשנת 2009. בין נקודות העניין הרבות שבמסמך זה, הייתי רוצה להסב את תשומת ליבכם לדברים הבאים: א. סך תקציב הכבישים הבין-עירוניים לשנת 2009 , באחריות החברה הלאומית לדרכים, מסתכם בכ-3,780 מיליון ש"ח בהוצאה נטו. היקף התמיכות הכולל בתחבורה הציבורית באוטובוסים יעמוד בשנת 2009 על 2,249 מיליון ש"ח. ב. התמיכות ברכבת בשנת 2009 מסתכמות בכ-240 מיליון ש"ח, המהווים סובסידיה שוטפת, הנקבעת בהתאם להסכם שבין הממשלה לחברת הרכבת ומממנת את הפער בין הוצאותיה השוטפות של חברת הרכבת לבין הכנסותיה מנוסעים. בשנת 2009 צפוי חידוש הסכם הסובסידיה בין המדינה לבין חברת הרכבת. 10 מיליון ש"ח נוספים משמשים לתקצוב חברת הבקרה על רכבת ישראל. תקציב הפיתוח של חברת רכבת ישראל בשנת 2009 עומד על 1,853 מיליון ש"ח בהוצאה נטו.
ועוד נקודה למחשבה: בשנת 2008 הסיעה רכבת ישראל כ-35 מיליון נוסעים. נניח שלא תהיה עלייה בכמות הנוסעים ב-2009 (ואני מאמין שתהיה) - ונעשה חשבון פשוט: סובסידיה = 240 מש"ח נוסעים = 35 מיליון הסובסידיה לכל נוסע = 240/35 = 6.85 ש"ח ולא 30 כפי שנטען.
פיתוח הרעיון של easy
ציטוט של איזי ועוד נקודה למחשבה: בשנת 2008 הסיעה רכבת ישראל כ-35 מיליון נוסעים. נניח שלא תהיה עלייה בכמות הנוסעים ב-2009 (ואני מאמין שתהיה) - ונעשה חשבון פשוט: סובסידיה = 240 מש"ח נוסעים = 35 מיליון הסובסידיה לכל נוסע = 240/35 = 6.85 ש"ח ולא 30 כפי שנטען. פיתוח שלי באוטובוסים יש כ-600 מליון נסיעות נוסע בשנה שזה סובסידיה של 3.75 שקל לנוסע, בערך חצי מנתון החישוב של איזי לרכבת, וזה רק על תפעול שוטף. (עובדים, דלק, תיקונים, מערכות ממחושבות לשליטה ותחנות) האוטובוסים נוסעים על תשתית של כל כלי הרכב, בעוד הרכבת נוסעת על תשתית משלה. מכאן שכל ההשקעה בתשתית הרכבת היא השקעה בנוסעי הרכבת, חיבור של עלותה עם הסובסידיה התפעולית מראה כי ב-2009 כל נוסע ברכבת יסובסד ב-61 שקלים. יהיה מי שיטען שזו השקעה חד פעמית, אבל השקעה בסדר גודל דומה צפויה בעשר השנים הקרובות לפחות. ואם ננסה לעשות את אותו תרגיל גם על ההשקעה בכבישים, 600 מליון הנוסעים בתחבורה הציבורית מצטרפים לכ-3 מליארד נסיעות נוסע ברכב פרטי מדי שנה (הערכה גסה שלי, אין לי דרך לחשב את זה). כל נסיעת נוסע על רשת הכבישים הבינעירוניים "מסובסדת" ב-0.001 שקלים, כלומר בעשירית האגורה.
 

easylivin

New member
פיתוח הרעיון של easy
ציטוט של איזי ועוד נקודה למחשבה: בשנת 2008 הסיעה רכבת ישראל כ-35 מיליון נוסעים. נניח שלא תהיה עלייה בכמות הנוסעים ב-2009 (ואני מאמין שתהיה) - ונעשה חשבון פשוט: סובסידיה = 240 מש"ח נוסעים = 35 מיליון הסובסידיה לכל נוסע = 240/35 = 6.85 ש"ח ולא 30 כפי שנטען. פיתוח שלי באוטובוסים יש כ-600 מליון נסיעות נוסע בשנה שזה סובסידיה של 3.75 שקל לנוסע, בערך חצי מנתון החישוב של איזי לרכבת, וזה רק על תפעול שוטף. (עובדים, דלק, תיקונים, מערכות ממחושבות לשליטה ותחנות) האוטובוסים נוסעים על תשתית של כל כלי הרכב, בעוד הרכבת נוסעת על תשתית משלה. מכאן שכל ההשקעה בתשתית הרכבת היא השקעה בנוסעי הרכבת, חיבור של עלותה עם הסובסידיה התפעולית מראה כי ב-2009 כל נוסע ברכבת יסובסד ב-61 שקלים. יהיה מי שיטען שזו השקעה חד פעמית, אבל השקעה בסדר גודל דומה צפויה בעשר השנים הקרובות לפחות. ואם ננסה לעשות את אותו תרגיל גם על ההשקעה בכבישים, 600 מליון הנוסעים בתחבורה הציבורית מצטרפים לכ-3 מליארד נסיעות נוסע ברכב פרטי מדי שנה (הערכה גסה שלי, אין לי דרך לחשב את זה). כל נסיעת נוסע על רשת הכבישים הבינעירוניים "מסובסדת" ב-0.001 שקלים, כלומר בעשירית האגורה.
נראה שלא ירדת לסוף דעתי (הנה הרחבה):
מטרת כל ההודעה שלי הייתה להראות כמה מגוכחים כל חישובי "הסובסידיות" שעשה הפרופסור, בהנחה שקרית שסובסידיה של המדינה (כלומר אספקה של שירותים לאזרח בתמורה לתשלום מסים!) היא דבר רע מיסודו, ואני גורס שזהו תפקידה של הממשלה, כמו שהיא אמורה לספק הגנה ורווחה לאזרחיה - וגם תחבורה. וכאן הטעות שלך ושל העיתונאים שקונים את טיעוניו של הפרופסור (שכנראה בא מאסכולה ליברטריאנית או אנארכו-קפיטליסטית קיצונית?), הוא שאינכם לוקחים בחשבון את העלויות הכוללות למשק, וזה מה שחשוב במקרה הנוכחי, כשחושבים על טובת המדינה ולא על נוחות מירבית לפקידי הממשלה, שתהיה להם פחות עבודה לעשות. הרבה יותר זול להוביל נוסעים ומטענים ברכבת מאשר ברכבי כביש, אם מחשיבים את הכל כולל עלות הקמת ואחזקת התשתית + עלויות תפעול, זאת עובדה ומי שיטען אחרת - או שהוא אידיוט או שהוא אויב המדינה ואזרחיה. זה גם יותר מהיר, יותר נקי ויותר בטוח. אז יש לנו בעצם את שתי האפשרויות הבאות: 1. להקים תשתיות כבישים (במימון קופת המדינה) שיתמלאו תוך שנים בודדות במכוניות חדשות ובפקקים. העלות הכוללת למשק מורכבת מהוצאות הדלק ועלויות כלי הרכב לאזרחים, התאונות, הזיהום וגם אחזקה של הכבישים שהיא יקרה מאוד. ובעוד מספר שנים נצטרך לבנות כבישים חדשים ולהרחיב את הקיימים. 2. להקים תשתית מסילתית בעלת קיבולת גבוהה בהרבה, ובעלות כוללת נמוכה יותר למשק (בלי תאונות, בלי זיהום, בלי פקקים והרבה פחות הוצאות דלקו אחזקה לנוסע/למטען). האופציה הראשונה קלה יותר עבור פקידי האוצר - מדי כמה שנים יוצאים במבצע מיחלוף והרחבה של הכבישים בעלויות אסטרונומיות, בביצוע קבלנים פרטיים. את ההוצאות הגבוהות יותר "יממנו האזרחים" כלומר בעצם בסופו של דבר - אני, אתה וגם קופת המדינה. האופציה השנייה נראית להם מורכבת יותר - מבחינת התכנון והניהול שיתבצע על ידי המדינה והחברה הממשלתית "רכבת ישראל". המדינה לוקחת חלק גדול מהמימון על עצמה כביכול, אבל האופציה השנייה חוסכת כסף רב גם למדינה וגם לאזרחים, וכרוכה ביתרונות נוספים שכבר הזכרתי.
 

fireman

New member
מאמר: דווקא כן רכבת!

תסלחו לי שאני פותח שרשור חדש: לדעתי, המאמר בהחלט שווה את זה! ציטוטים נבחרים: אין מדינה בעולם שאינה מסבסדת את התחבורה הציבורית, ולכן סבסוד נוסעי הרכבת "מכיסו של הציבור" הוא סביר והגיוני, במיוחד מפני שהציבור עצמו הוא הנהנה משירותי הרכבת. כל המדינות המערביות, שהשקיעו ברשת רכבות מודרנית ומפותחת, חישבו היטב את יחסי העלות-תועלת של ההשקעה ומצאו, שכדאי מאוד להשקיע ברכבות לטווח ארוך. בגלל המהירות והקיבולת העצומה (פי שישה לפחות מאוטובוסים), בגלל הידידותיות לסביבה, בגלל החיסכון בדלק (והשתחררות מתלות בספקי הדלק), בגלל הצמצום ההדרגתי בשימוש ברכב פרטי והקישור המהיר והיעיל בין כל חלקי המדינה, ועוד ועוד. מי מונע מהממשלה לעשות זאת? רק פקידי האוצר. על כל קו רכבת חדש בישראל, עירוני ופרוורי, אמרו באוצר שלא צריך אותו, ושנתיים אחר כך כבר כרע אותו קו תחת עומס הנוסעים וכך גם מגרשי החנייה. עשרות אלפי המכוניות החונות שם הן אלה שאינן מכבידות עוד על התנועה בכבישים, אינן מזהמות ואינן מעורבות בתאונות. על סמך מחקרים של מתנגדי הרכבת המושבעים, ובניגוד לדו"חות מקצועיים של מומחים בינלאומיים, קיצץ האוצר את תקציב מערכת הסעת ההמונים בתל אביב עד שהתמסמסה ונשארה ממנה רק תוכנית מאולצת וצנומה לרכבת קלה. כך, באגרוף קפוץ, בראייה עד קצה האף והתקציב השנתי, ובהתעלמות מוחלטת מהפריפריה ומהדורות הבאים וצורכיהם, הובילו בכירי האוצר את כל הממשלות כקרונות המושכים קטרים והכתיבו מדיניות תכנון עקומה ולקויה. כל הכבוד לעיתון הארץ שטרח לאזן את המאמרים המניפולטיביים שפורסמו בו לאחרונה.
כל הכבוד.....!
קחו את פקידי האוצר לבקר בתחנת הרכבת בבאר שבע....שיראו את הקו "שאף אחד לא ייסע בו" לפי רוח הדברים בשנת 1997. רק עשו טובה, תיקחו הרבה כובעים, שיהיה במה להאכיל אותם
 

בועז ל

New member
כל הכבוד.....!
קחו את פקידי האוצר לבקר בתחנת הרכבת בבאר שבע....שיראו את הקו "שאף אחד לא ייסע בו" לפי רוח הדברים בשנת 1997. רק עשו טובה, תיקחו הרבה כובעים, שיהיה במה להאכיל אותם
כובעים - ורצוי כובעים מקש
שגם הם יתרגלו לטעם בו הם מאכילים אותנו כל השנה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה