מאמר: דווקא כן רכבת!

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
מאמר: דווקא כן רכבת!

תסלחו לי שאני פותח שרשור חדש: לדעתי, המאמר בהחלט שווה את זה! ציטוטים נבחרים: אין מדינה בעולם שאינה מסבסדת את התחבורה הציבורית, ולכן סבסוד נוסעי הרכבת "מכיסו של הציבור" הוא סביר והגיוני, במיוחד מפני שהציבור עצמו הוא הנהנה משירותי הרכבת. כל המדינות המערביות, שהשקיעו ברשת רכבות מודרנית ומפותחת, חישבו היטב את יחסי העלות-תועלת של ההשקעה ומצאו, שכדאי מאוד להשקיע ברכבות לטווח ארוך. בגלל המהירות והקיבולת העצומה (פי שישה לפחות מאוטובוסים), בגלל הידידותיות לסביבה, בגלל החיסכון בדלק (והשתחררות מתלות בספקי הדלק), בגלל הצמצום ההדרגתי בשימוש ברכב פרטי והקישור המהיר והיעיל בין כל חלקי המדינה, ועוד ועוד. מי מונע מהממשלה לעשות זאת? רק פקידי האוצר. על כל קו רכבת חדש בישראל, עירוני ופרוורי, אמרו באוצר שלא צריך אותו, ושנתיים אחר כך כבר כרע אותו קו תחת עומס הנוסעים וכך גם מגרשי החנייה. עשרות אלפי המכוניות החונות שם הן אלה שאינן מכבידות עוד על התנועה בכבישים, אינן מזהמות ואינן מעורבות בתאונות. על סמך מחקרים של מתנגדי הרכבת המושבעים, ובניגוד לדו"חות מקצועיים של מומחים בינלאומיים, קיצץ האוצר את תקציב מערכת הסעת ההמונים בתל אביב עד שהתמסמסה ונשארה ממנה רק תוכנית מאולצת וצנומה לרכבת קלה. כך, באגרוף קפוץ, בראייה עד קצה האף והתקציב השנתי, ובהתעלמות מוחלטת מהפריפריה ומהדורות הבאים וצורכיהם, הובילו בכירי האוצר את כל הממשלות כקרונות המושכים קטרים והכתיבו מדיניות תכנון עקומה ולקויה. כל הכבוד לעיתון הארץ שטרח לאזן את המאמרים המניפולטיביים שפורסמו בו לאחרונה.
סוף סוף מישהו חכם שאומר את האמת...
ולא מנסה לעבוד על כולם בעיניים כמו הגאון שטרסלר.
 

easylivin

New member
מאמר: דווקא כן רכבת!

תסלחו לי שאני פותח שרשור חדש: לדעתי, המאמר בהחלט שווה את זה! ציטוטים נבחרים: אין מדינה בעולם שאינה מסבסדת את התחבורה הציבורית, ולכן סבסוד נוסעי הרכבת "מכיסו של הציבור" הוא סביר והגיוני, במיוחד מפני שהציבור עצמו הוא הנהנה משירותי הרכבת. כל המדינות המערביות, שהשקיעו ברשת רכבות מודרנית ומפותחת, חישבו היטב את יחסי העלות-תועלת של ההשקעה ומצאו, שכדאי מאוד להשקיע ברכבות לטווח ארוך. בגלל המהירות והקיבולת העצומה (פי שישה לפחות מאוטובוסים), בגלל הידידותיות לסביבה, בגלל החיסכון בדלק (והשתחררות מתלות בספקי הדלק), בגלל הצמצום ההדרגתי בשימוש ברכב פרטי והקישור המהיר והיעיל בין כל חלקי המדינה, ועוד ועוד. מי מונע מהממשלה לעשות זאת? רק פקידי האוצר. על כל קו רכבת חדש בישראל, עירוני ופרוורי, אמרו באוצר שלא צריך אותו, ושנתיים אחר כך כבר כרע אותו קו תחת עומס הנוסעים וכך גם מגרשי החנייה. עשרות אלפי המכוניות החונות שם הן אלה שאינן מכבידות עוד על התנועה בכבישים, אינן מזהמות ואינן מעורבות בתאונות. על סמך מחקרים של מתנגדי הרכבת המושבעים, ובניגוד לדו"חות מקצועיים של מומחים בינלאומיים, קיצץ האוצר את תקציב מערכת הסעת ההמונים בתל אביב עד שהתמסמסה ונשארה ממנה רק תוכנית מאולצת וצנומה לרכבת קלה. כך, באגרוף קפוץ, בראייה עד קצה האף והתקציב השנתי, ובהתעלמות מוחלטת מהפריפריה ומהדורות הבאים וצורכיהם, הובילו בכירי האוצר את כל הממשלות כקרונות המושכים קטרים והכתיבו מדיניות תכנון עקומה ולקויה. כל הכבוד לעיתון הארץ שטרח לאזן את המאמרים המניפולטיביים שפורסמו בו לאחרונה.
מאמר: לא לעכב את הרכבת!

כל פתרון להסעת המונים בישראל חייב לכלול את הרכבת מיכאל תבור, 28.05.09, 14:59 פרופ' גרונאו, כלכלן בעל שם, פרסם מחקרים לגבי אי יעילות הרכבת לעומת קווי האוטובוסים. היו מי שמיהרו לחגוג על המסקנות שלא הותירו לכאורה מקום לספק. התוכנית של רשת רכבות ארצית, מבית מדרשו של נתניהו נראה לא שייך ולא יעיל. הבעיה, כמו במקרים דומים אחרים, נעוצה בניואנסים וניתוח עומק מחד וראייה כוללנית יותר מאידך - שני תנאים שחסרים בדיון הזה... להמשך הכתבה ב"כלכליסט"
 

amit1270

New member
מאמר: לא לעכב את הרכבת!

כל פתרון להסעת המונים בישראל חייב לכלול את הרכבת מיכאל תבור, 28.05.09, 14:59 פרופ' גרונאו, כלכלן בעל שם, פרסם מחקרים לגבי אי יעילות הרכבת לעומת קווי האוטובוסים. היו מי שמיהרו לחגוג על המסקנות שלא הותירו לכאורה מקום לספק. התוכנית של רשת רכבות ארצית, מבית מדרשו של נתניהו נראה לא שייך ולא יעיל. הבעיה, כמו במקרים דומים אחרים, נעוצה בניואנסים וניתוח עומק מחד וראייה כוללנית יותר מאידך - שני תנאים שחסרים בדיון הזה... להמשך הכתבה ב"כלכליסט"

"הבעיה, כמו במקרים דומים אחרים, נעוצה בניואנסים וניתוח עומק מחד וראייה כוללנית יותר מאידך - שני תנאים שחסרים בדיון הזה." כל כך נכון! עם דבר אחד אני לא כל כך מסכים: "מי שמנסה להיכנס בבוקר לאזורי התעשייה המובילים בגוש העירוני הזה או למרכזי המסחר והפעילות (מי לא?) מבין עד כמה הפתרון לכאורה של אוטובוסים, נכשל במבחן התוצאה. מה מנע מקברניטי חברות התחבורה הוותיקות והחדשות, להציע קווים נוספים ולהגדיל תדירות? מה מנע מהנוסעים לעשות שימוש בקווים אלה ומה מנע ממשרד התחבורה לפעול בכיוון? האם הכל תוצאה של בטלנות וחוסר הבנה?" האמת - כן. אם היו מוסיפים נת"צים וגם אוכפים אותם ואת אלה שכר קיימים, רמת השירות היתה משתפרת פלאים. ואני אפילו לא לדבר על כרטוס משותף, מודיעין מרכזי ועוד "מותרות" שכבר התרגלנו לחיות בלעדיהן.
 

mrngin

New member
מאמר: לא לעכב את הרכבת!

כל פתרון להסעת המונים בישראל חייב לכלול את הרכבת מיכאל תבור, 28.05.09, 14:59 פרופ' גרונאו, כלכלן בעל שם, פרסם מחקרים לגבי אי יעילות הרכבת לעומת קווי האוטובוסים. היו מי שמיהרו לחגוג על המסקנות שלא הותירו לכאורה מקום לספק. התוכנית של רשת רכבות ארצית, מבית מדרשו של נתניהו נראה לא שייך ולא יעיל. הבעיה, כמו במקרים דומים אחרים, נעוצה בניואנסים וניתוח עומק מחד וראייה כוללנית יותר מאידך - שני תנאים שחסרים בדיון הזה... להמשך הכתבה ב"כלכליסט"
קראתי. מומלץ לקריאה.
 

בועז ל

New member
מאמר: לא לעכב את הרכבת!

כל פתרון להסעת המונים בישראל חייב לכלול את הרכבת מיכאל תבור, 28.05.09, 14:59 פרופ' גרונאו, כלכלן בעל שם, פרסם מחקרים לגבי אי יעילות הרכבת לעומת קווי האוטובוסים. היו מי שמיהרו לחגוג על המסקנות שלא הותירו לכאורה מקום לספק. התוכנית של רשת רכבות ארצית, מבית מדרשו של נתניהו נראה לא שייך ולא יעיל. הבעיה, כמו במקרים דומים אחרים, נעוצה בניואנסים וניתוח עומק מחד וראייה כוללנית יותר מאידך - שני תנאים שחסרים בדיון הזה... להמשך הכתבה ב"כלכליסט"
A1, סוגיית פינוי העפר: הסינדרום הקוצ'יני
כתבת ענק ב-"7 ימים" מאתמול סוקרת את מאבקם של תושבי מסילת ציון ובית מאיר בהצעה לחדש את פעילותה של מחצבת בית מאיר. משהו מאוד מוזר, מקומם, תמוה, סבוך ודורש הסבר, מתרחש בעניין זה. הגורמים המעורבים: תושבי האזור, משרד התחבורה, החברה להגנת הטבע, מינהל מקרקעי ישראל, ר"י. כדאי מאוד לקרוא.
 

easylivin

New member
A1, סוגיית פינוי העפר: הסינדרום הקוצ'יני
כתבת ענק ב-"7 ימים" מאתמול סוקרת את מאבקם של תושבי מסילת ציון ובית מאיר בהצעה לחדש את פעילותה של מחצבת בית מאיר. משהו מאוד מוזר, מקומם, תמוה, סבוך ודורש הסבר, מתרחש בעניין זה. הגורמים המעורבים: תושבי האזור, משרד התחבורה, החברה להגנת הטבע, מינהל מקרקעי ישראל, ר"י. כדאי מאוד לקרוא.
תודה בועז! אשמח אם מישהו יוכל לסרוק
- לא הספקתי לקנות את העיתון...
 

raminec

New member
בעיית זכויות יוצרים....
מעניין מתי ידיעות/ynet יצטרפו למאה ה-21...
אין שום בעיית זכויות יוצרים
אם מעלים את הסריקות על שרת צד ג' ונותנים קישור כאן בפורום. שרתי צד ג' קיימים בשפע ובחיני-חינם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה