שאלות (לא הכוונה)

מצב
הנושא נעול.

LRa

New member
שאלות (לא הכוונה)
רפורמת האוטובוסים בגוש דן, למי פונים?
שלום, אני גר בשכונת הדר יוסף והשינויים שנכנסו בעקבות הרפורמה ניתקו לגמרי את השכונה משאר תל-אביב. בעבר היו כחמישה קווים שעברו בשכונה ואפשרו להגיע לכל היעדים המרכזיים בעיר באוטובוס אחד. כעת, לאחר שנכנסו השינויים, מספר הקווים צומצם לשניים, שניהם בתדירות מאוד נמוכה והאבסורד הגדול, המסלולים שלהם חופפים! כתבתי פעמיים לפניות הציבור באתר של הרפורמה, אך קשה לי להאמין שזה ישנה משהו. אני בעל רכב, ולצערי אני מוצא עצמי משתמש בו יותר ויותר וכבר כמעט ואיני לוקח אוטובוסים. הנסיעה לכל היעדים החשובים\עיקריים התארכה בין חצי שעה ולשעה וחצי. כיצד כדאי לפעול בכדי שמשהו יזוז? נ.ב. חשוב לציין שהאוכלוסיה באינה בעלת רכב בשכונה היא אוכלוסיה חלשה שאינה משמיעה קולה. תודה
 

sherutvetakalot

New member
רפורמת האוטובוסים בגוש דן, למי פונים?
שלום, אני גר בשכונת הדר יוסף והשינויים שנכנסו בעקבות הרפורמה ניתקו לגמרי את השכונה משאר תל-אביב. בעבר היו כחמישה קווים שעברו בשכונה ואפשרו להגיע לכל היעדים המרכזיים בעיר באוטובוס אחד. כעת, לאחר שנכנסו השינויים, מספר הקווים צומצם לשניים, שניהם בתדירות מאוד נמוכה והאבסורד הגדול, המסלולים שלהם חופפים! כתבתי פעמיים לפניות הציבור באתר של הרפורמה, אך קשה לי להאמין שזה ישנה משהו. אני בעל רכב, ולצערי אני מוצא עצמי משתמש בו יותר ויותר וכבר כמעט ואיני לוקח אוטובוסים. הנסיעה לכל היעדים החשובים\עיקריים התארכה בין חצי שעה ולשעה וחצי. כיצד כדאי לפעול בכדי שמשהו יזוז? נ.ב. חשוב לציין שהאוכלוסיה באינה בעלת רכב בשכונה היא אוכלוסיה חלשה שאינה משמיעה קולה. תודה
הבעיה אינה רק שם
התחבורה הציבורית בארץ במשך השבוע מחפירה ברובה שלא לדבר על עוצר מוחלט בסופ"ש. יש מי שאמר שמנסים לצרף את נושא התח"צ כזכות בסיסית ללא קשר לשיקולים של היצע וביקוש וכדאיות כלכלית לרשימת הדרישות של המוחים - נסה שם.
 
כמה שאלות חשובות לתכנית מול עיריית תל אביב
לכן אבקש תשובה רק ממי שיודע פרטים מדויקים, אשמח מאוד לשיתוף פעולה.
שאלה 1- השוואת תדירות התחבורה לערים בעולם
האם מישהו יכול להביא פרטים מדויקים, נתונים על תדירות של תח"צ בערים גדולות אחרות בעולם? תדירות שתראה שהתדירויות של ת"א הן לא משהו.
 

Ccyclist

Well-known member
שאלה 1- השוואת תדירות התחבורה לערים בעולם
האם מישהו יכול להביא פרטים מדויקים, נתונים על תדירות של תח"צ בערים גדולות אחרות בעולם? תדירות שתראה שהתדירויות של ת"א הן לא משהו.
באתר TFL יש לו"ז, קו הויקטוריה כל 2-5 דקות
תומכי הרפורמה מעמידים פנים שמדובר במשהו תואם מטרו. אבל במציאות יש תדירות של אוטובוס בינעירוני. באתר www.tfl.gov.uk שהוא האתר של רשות החתבורה של לונדון יש לוחות זמנים של כל קו אוטובוס / תחתית וכו' בכתובת: http://journeyplanner.tfl.gov.uk/us...=line&linePreSel=tfl:25:*&linePreSel=tfl:63:* דוגמה ספציפית לתדירות של קו מטרו ללא ענפים ניתן למצא בקו הויקטוריה, הלו"ז הזה הוא של תחנת אוקספורד סרקס, אזור הקניות העיקרי של הווסט-אנד. http://journeyplanner.tfl.gov.uk/user/AHF/TLJJP16P1__0000518b.pdf שני עד שישי: רכבת ראשונה 05:35, 6 בבוקר ועד חצות - כל 2-5 דקות, רכבת אחרונה ב 0:290 שבת: רכבת ראשונה 05:35, 6 בבוקר ועד חצות - כל 2-6 דקות, רכבת אחרונה ב 00:29 ראשון: רכבת ראשונה ב 07:07, 8 בבוקר ועד 23:00 כל 2-5 דקות, רכבת אחרונה ב 23:49 זו תדירות של מטרו, ולוקח לזה 20 דקות להגיע מוולת'האמסטו לאוקספורד סרקס, 15.5 ק"מ, ועוד 12 דקות להגיע משם לבריקסטון - 8 קילומטר נוספים. המרחק בין התחנות הוא בין 2 קילומטר ל 1.5 קילומטר. אפשר לעשות משהו כזה עם אוטובוס מהיר בעל מספר תחנות מוגבל.
 
באתר TFL יש לו"ז, קו הויקטוריה כל 2-5 דקות
תומכי הרפורמה מעמידים פנים שמדובר במשהו תואם מטרו. אבל במציאות יש תדירות של אוטובוס בינעירוני. באתר www.tfl.gov.uk שהוא האתר של רשות החתבורה של לונדון יש לוחות זמנים של כל קו אוטובוס / תחתית וכו' בכתובת: http://journeyplanner.tfl.gov.uk/us...=line&linePreSel=tfl:25:*&linePreSel=tfl:63:* דוגמה ספציפית לתדירות של קו מטרו ללא ענפים ניתן למצא בקו הויקטוריה, הלו"ז הזה הוא של תחנת אוקספורד סרקס, אזור הקניות העיקרי של הווסט-אנד. http://journeyplanner.tfl.gov.uk/user/AHF/TLJJP16P1__0000518b.pdf שני עד שישי: רכבת ראשונה 05:35, 6 בבוקר ועד חצות - כל 2-5 דקות, רכבת אחרונה ב 0:290 שבת: רכבת ראשונה 05:35, 6 בבוקר ועד חצות - כל 2-6 דקות, רכבת אחרונה ב 00:29 ראשון: רכבת ראשונה ב 07:07, 8 בבוקר ועד 23:00 כל 2-5 דקות, רכבת אחרונה ב 23:49 זו תדירות של מטרו, ולוקח לזה 20 דקות להגיע מוולת'האמסטו לאוקספורד סרקס, 15.5 ק"מ, ועוד 12 דקות להגיע משם לבריקסטון - 8 קילומטר נוספים. המרחק בין התחנות הוא בין 2 קילומטר ל 1.5 קילומטר. אפשר לעשות משהו כזה עם אוטובוס מהיר בעל מספר תחנות מוגבל.
אתה משווה תפוחים לאבטיחים.
צריך להשוות בין ערים בגודל דומה, ושטח דומה. מטרופולין לונדון כידוע גדול מתל אביב. כמה תושבים יש בגלזגו- דבלין אלו נראות לי השוואות טובות יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
אתה משווה תפוחים לאבטיחים.
צריך להשוות בין ערים בגודל דומה, ושטח דומה. מטרופולין לונדון כידוע גדול מתל אביב. כמה תושבים יש בגלזגו- דבלין אלו נראות לי השוואות טובות יותר.
מדובר בקו של העיר הפנימית וזה מקביל לקו האדום
יש בארכיב הפורום כמה מפות הקבלה של גוש-דן - לונדון ואם הים הוא הנהר גודל האזור המטרופוליטני די דומה כאשר גוש דן היא חצי לונדון. בצפון-מזרח הקו לא חוצה את גבול אזור 3 (לדעתי חסרה לו אינטראקציה בלייטונסטון) ובדרום הוא לא חוצה את גבול אזור 2. הוא שימושי לאינטראקציות במרכז העיר כי הוא חותך אותה באלכסון (ומשם ההשוואה לקו האדום). מבחינת מי שגר על קווים אחרים בכיוונים אחרים אין לו שימוש כדי להגיע למרכז העיר ולכן אין רלוונטיות לגודלה של העיר, כי ממילא לא ישתמשו בו להגיע מוומבלי לגריניץ'. גם כשמשווים אוטובוס צריך לזכור שהוא רלוונטי רק לגבי מי שגרים בקרבת המסלול שלו, אבל קשה להשוות אוטובוסים לונדוניים לאוטובוסים בת"א כי בלונדון הם אמצעי תחבורה משלים לתחתית. יש בלונדון 7 מיליון תושבים, 11 קווי תחתית + 3 מערכות אחרות (DLR, טראמלינק, אוברגראונד) כך שאם מחלקים ב7 (כמליון איש בגוש דן) מקבלים צורך בלפחות 2 קווים באיכות דומה, וזה לפני שמתחשבים בעובדה שיש קווים לונדוניים שהם מערכות שלמות עם ענפים. שני קווי ויקטוריה בתל-אביב הם המינימום. אבל: אם נשווה אוטובוסים אולי ניקח את המקרה של קו 29 וקו הלילה שלו N29, קו שהוא קצת כמו מטרו ויש בו בעיקר מפרקיות. הוא מקשר את כיכר טרפלגר עם קמדן ועד לווד-גרין שבצפון, ומחבר את הפרוזדור הפרברי של קו הפיקדילי בצפון עם המרכז המשני בקמדן שעל הקו הצפוני ומשם לעיר. 29, בשעות היום פועל בתדירויות של 3-6 דקות או 4-8 דקות בימי השבוע, שבת וראשון, הפעם היחידה שיש לו תדירות של משהו עד 10 דקות היא בימי א' מחוץ לשעות העומס. לוח הזמנים של הקו: http://journeyplanner.tfl.gov.uk/user/AHF/TLJJP16P1__00000907.pdf N29, בשעות הלילה פועל בתדירות של כל 12 דקות בין 1 בבוקר ל5 בבוקר 7 ימים בשבוע. http://journeyplanner.tfl.gov.uk/user/AHF/TLJJP16P1__00001274.pdf יש הפרש של חצי שעה בערך בין אוטובוס היום האחרון לאוטובוס הלילה הראשון ולהיפך. אפשר לבדוק גם את לוח הזמנים של קו שפועל 24 שעות, 134 (מקביל לקו הצפוני מטוטנהאם קורט רוד ועד להייגייט) ולהסיק מסקנות לגבי קו שתפקידו העיקרי גיבוי לילי לקו רכבת תחתית ופיזור נוסעים לאורך הקו. http://journeyplanner.tfl.gov.uk/user/AHF/TLJJP16P1__00001a73.pdf איפה הקווים האלו ואיפה הקווים ה"תדירים" בגוש דן?
 
כמה שאלות חשובות לתכנית מול עיריית תל אביב
לכן אבקש תשובה רק ממי שיודע פרטים מדויקים, אשמח מאוד לשיתוף פעולה.
שאלה 2- תדירות נמוכה להחלפת קווים לאחר הרפורמ
ה. האם מישהו יכול בבקשה לציין אזורים שנפגעו לאחר הרפורמה, ושהחלפות אוטובוסים בהם לא יעילות בשל תדירות נמוכה של החלפה? ורצוי לצורך זה רק אזורים במערב ומרכז העיר (לא בדרום מזרח ולא בצפון מזרח, כי זה לא יילקח בחשבון) תודה
 
כמה שאלות חשובות לתכנית מול עיריית תל אביב
לכן אבקש תשובה רק ממי שיודע פרטים מדויקים, אשמח מאוד לשיתוף פעולה.
שאלה 3- מוניות שירות בלילה
1)עד מתי פועלות מוניות קו 5? לא לפי האתר אלא לפי מה שאתם יודעים בפועל, ומה התעריף בהן בלילה? 2) עד מתי בערך קו 4? לא לפי האתר אלא לפי מה שאתם יודעים בפועל, ומה התעריף בהן בלילה? 3) עד מתי 66? מה התעריף בתוך ת"א? 4) עד מתי 16? מה התעריף? 5) מהו התעריף של המוניות בשעות היום? 6) מאיזה שעה בלילה יש להן תעריף שונה, ומהו מחירו? אבקש לענות ברצינות, ולא תשובות כמו "כשהנהג יגמור לשחק שש בש", כי אמנם הלו"ז משתנה ולא צפוי, אבל יש ממוצע והערכה של הלו"ז תודה
 

alantan

New member
שאלה 3- מוניות שירות בלילה
1)עד מתי פועלות מוניות קו 5? לא לפי האתר אלא לפי מה שאתם יודעים בפועל, ומה התעריף בהן בלילה? 2) עד מתי בערך קו 4? לא לפי האתר אלא לפי מה שאתם יודעים בפועל, ומה התעריף בהן בלילה? 3) עד מתי 66? מה התעריף בתוך ת"א? 4) עד מתי 16? מה התעריף? 5) מהו התעריף של המוניות בשעות היום? 6) מאיזה שעה בלילה יש להן תעריף שונה, ומהו מחירו? אבקש לענות ברצינות, ולא תשובות כמו "כשהנהג יגמור לשחק שש בש", כי אמנם הלו"ז משתנה ולא צפוי, אבל יש ממוצע והערכה של הלו"ז תודה
כשהנהג יגמור לשחק שחמט!
 

טשאפק

New member
שאלה 3- מוניות שירות בלילה
1)עד מתי פועלות מוניות קו 5? לא לפי האתר אלא לפי מה שאתם יודעים בפועל, ומה התעריף בהן בלילה? 2) עד מתי בערך קו 4? לא לפי האתר אלא לפי מה שאתם יודעים בפועל, ומה התעריף בהן בלילה? 3) עד מתי 66? מה התעריף בתוך ת"א? 4) עד מתי 16? מה התעריף? 5) מהו התעריף של המוניות בשעות היום? 6) מאיזה שעה בלילה יש להן תעריף שונה, ומהו מחירו? אבקש לענות ברצינות, ולא תשובות כמו "כשהנהג יגמור לשחק שש בש", כי אמנם הלו"ז משתנה ולא צפוי, אבל יש ממוצע והערכה של הלו"ז תודה
ראיתי קו 4 עובר בשעה מאוחרת מאד
בין שלוש לארבע בלילה.
 
כמה שאלות חשובות לתכנית מול עיריית תל אביב
לכן אבקש תשובה רק ממי שיודע פרטים מדויקים, אשמח מאוד לשיתוף פעולה.
שאלה 4 (וסקופ לגבי קו 100 של דן)
האם בהשוואה לערים אחרות המחיר של קו 100 של דן יקר? האם הקו עמוס? ידוע על מקרים שאנשים נאלצו לעמוד בו? והסקופ- דן רוכשת עוד מכונה לקו 100
 
תודה רבה, יש איזה אתר שאתה מכיר שאני יכול
להוציא ממנו נתונים עם סימוכין לכך (לגבי מחירים של קווים דומים באירופה או בשאר העולם המערבי)? תודה
חפש פשוט בגוגל שם של עיר מרכזית באירופה +
city tour ותקבל אתרים עם מחירים לכל עיר. המחיר היה פעם 10 יורו (פחות או יותר) והחל לטפס בשנים האחרונות (ע"ס נסיעות שלי ליעדים באירופה בשנים האחרונות).
 
שאלה לגבי כרטיסיות ברכבת ישראל
לכמה זמן תקיפה כרטיסיית 12 נסיעות ברכבת ישראל?
ללא מגבלת זמן
מאתר הרכבת: תוקף הכרטיסים (זמן) כרטיסים יומיים, כרטיסיות וכרטיסי תוספת תוקפם אינו מוגבל והם ניתנים לשימוש בנסיעה ברכבת בכל עת. כרטיסים תקופתיים תקפים בטווח התאריכים הנקוב על גבי הכרטיס ובכל שעות היום.
 

omerz5

New member
ללא מגבלת זמן
מאתר הרכבת: תוקף הכרטיסים (זמן) כרטיסים יומיים, כרטיסיות וכרטיסי תוספת תוקפם אינו מוגבל והם ניתנים לשימוש בנסיעה ברכבת בכל עת. כרטיסים תקופתיים תקפים בטווח התאריכים הנקוב על גבי הכרטיס ובכל שעות היום.
תודה
 

levo54

New member
שאלות (לא הכוונה)
שאלה נוספת לגבי תוקף כרטיס רכבת
חבר שלי מצא במקרה כמה כרטיסים שהוא קנה לפני בערך שנה לרכבת אבל לא השתמש בהם, האם יש להם תוקף מסוים? מישהו פעם אמר לי שנה,חצי שנה. האם מישהו יודע? אני מתכוון לכרטיס רגיל שנקנה לפני יותר משנה, האם ניתן להשתמש בו?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה